abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 7 september 2017 @ 12:20:45 #151
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173636609
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws voor de cargoboeren. De spoorverbinding tussen Stuttgart en Hattingen is weer beschikbaar, waardoor er per dag 44 extra badslippers kunnen rijden, nu Rastatt er nog steeds uit ligt.
En er worden extra machinisten vrijgemaakt voor het rijden via Frankrijk door de treinverbinding Mulhouse-Mullheim te verbussen.
pi_173637433
En mogen die goederen rijden dan? Of gaan die als pilot mee?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173637509
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rein-Emmen-Groningen

Lijkt me een verstandig besluit, die spoorlijn zou denk ik niet heel veel reizigers gaan trekken voor de vele honderden miljoenen die nodig zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173638257
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Brink liet de Christenunie weten dat hij, als er in Den Haag een andere realiteit ontstaat over het financieren van regionale spoorlijnen, het plan voor een spoorverbinding uit de ijskast haalt.
als je als je provincie de zeggenschap over de regionale lijnen wil hebben mag je lekker zelf opdraaien voor de aanleg. -Den Haag
pi_173639418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:15 schreef dennistd het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rein-Emmen-Groningen

Lijkt me een verstandig besluit, die spoorlijn zou denk ik niet heel veel reizigers gaan trekken voor de vele honderden miljoenen die nodig zijn.
De huidige busverbinding is best goed en snel, maar nadert de grenzen van de capaciteit, waardoor ze nu voor dubbeldekkers kiezen. Het enige dat je nog kunt doen is de frequentie nog verder omhoog gooien. Een spoorlijn is net niet rendabel genoeg te krijgen.

Gedeeltelijke verdubbeling van de N34 is sowieso verstandig. Al die N3x wegen staan/stonden bekend als wegen waar regelmatig zware ongevallen gebeur(d)en. Alleen dat model zoals op de N50 is ook niet aan te raden. Dat lokt ook weer ongevallen uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173639480
Brussel takelt af. Opnieuw een sinkhole door een waterlekkage en ditmaal staat er een spoortunnel onder water, waardoor minimaal een week geen treinen rijden tussen Brussel Noord en Schuman. De hele boel moet daar vervangen worden.

https://nos.nl/artikel/21(...)kgat-in-brussel.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173639635
registreer om deze reclame te verbergen
Is die tunnel niet vrij recent geopend?
pi_173639771
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:15 schreef b2py het volgende:
Is die tunnel niet vrij recent geopend?
Nee, dat is de Schuman-Josaphattunnel van Brussel-Schuman naar Meiser. Deze tunnel is veel ouder en is van spoorlijn 161, aan de foto's te zien is het ter hoogte van het voormalige station Leuvensesteenweg.

[ Bericht 6% gewijzigd door J.B. op 07-09-2017 15:27:45 ]
pi_173639810
http://www.telegraaf.nl/b(...)_toilet_trein__.html

Dode gevonden in wc van trein op 14b te CS, betreft een ICd (treinnr 1025) aldus iemand op Somda. Wtf :X
pi_173639844
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:15 schreef dennistd het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rein-Emmen-Groningen

Lijkt me een verstandig besluit, die spoorlijn zou denk ik niet heel veel reizigers gaan trekken voor de vele honderden miljoenen die nodig zijn.
Mee eens.
Bier.
  donderdag 7 september 2017 @ 15:28:58 #161
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173639917
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:23 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_toilet_trein__.html

Dode gevonden in wc van trein op 14b te CS, betreft een ICd (treinnr 1025) aldus iemand op Somda. Wtf :X
Station Helmond Centraal?
pi_173640436
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Station Helmond Centraal?
Er is maar 1 CS dat weet iedereen. Mokum, als je op de link had geklikt

d2e.png
pi_173640510
Alleen van die lucht op een treintoilet zou je al van je stokkie gaan...
pi_173641009
Het hangt er ook vanaf waar het materieel rijdt: bij DM'90 is ie meestal wel schoon, want dat komt niet in het westen. Zelfde met FLIRT trouwens.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173641050
Ah ja, al die lompe boeren kunnen zeker wel mikken 8)7
pi_173641117
Er wordt hier een stuk minder gesmeerd op de pot ja...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 7 september 2017 @ 16:51:19 #167
351614 ijs_beer
zwierend pasje vooruit.
pi_173641358
Die omroep in de flirts. :')

Verder wel fijne treintjes.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
pi_173643558
Mooi nieuws: vanaf maandag gaan de nieuwe versperringsmaatregelingen voor de HSL in werking in geval van een verstoring :)

Bij versperring op de noordsectie (Schiphol - Rotterdam) zal de 900 (ICD Amsterdam - Breda) doorrijden naar Den Haag Hollands Spoor, en daar aansluiting geven op de IC richting Breda en Eindhoven (1100 serie).
De kwartiersdienst richting Rotterdam (serie 1000) komt dan wel te vervallen. Uiteraard helaas wel langere reistijd.

Bij versperring op de zuid-sectie (Rotterdam - Breda) zal de 900 tot Rotterdam normaal rijden en vanaf Rotterdam in het pad van de IC naar Dordrecht tot Dordrecht rijden (dus ook stoppen op Rotterdam Blaak) en vanaf daar als stoptrein (6600) verder rijden naar Breda met stops in Dordrecht, Zuid, Lage Zwaluwe en Breda Prinsenbeek. De 2400 en 6600 worden uiteraard opgeheven op de betreffende trajecten.
De 1100 (IC Den Haag - Eindhoven) komt te vervallen tussen Rotterdam en Breda, maar zal wel blijven pendelen tussen Breda en Eindhoven en Rotterdam en Den Haag, als ik het goed begrijp.

[ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 07-09-2017 19:01:55 ]
pi_173643737
Ik begrijp niet zo goed waarom ze die hele constructie hebben bedacht voor de zuidsectie. Mensen kunnen toch prima overstappen op IC en Sprinter?
  donderdag 7 september 2017 @ 19:11:59 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173643858
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:05 schreef b2py het volgende:
Mensen kunnen toch prima overstappen op IC en Sprinter?
De 6600 rijdt met DDZ-4 of FLIRT-7, daar kun je geen ICR9 + ICR6 in kwijt.

Ik vind het vreemd dat bij een storing op de zuidsectie de 900 blijft rijden terwijl de 1100, de 2300 n de 6600 worden geschrapt. De 1100 biedt meer capaciteit dan de 900...
We are shaping the future.
pi_173643882
Deze maatregelen zijn juist genomen naar aanleiding van commentaar dat mensen vroeger met de directe IC via Dordrecht konden als er een verstoring op de HSL was. Ondanks dat mensen nu uiteraard al met overstappen dezelfde reis kunnen maken, hoeven ze nu dus niet meer over te stappen.

Edit: reden dat de 1100 niet de functie overneemt is simpel: die past niet langs het perron van Dordrecht Zuid.
pi_173643924
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:13 schreef MTL het volgende:
Deze maatregelen zijn juist genomen naar aanleiding van commentaar dat mensen vroeger met de directe IC via Dordrecht konden als er een verstoring op de HSL was. Ondanks dat mensen nu uiteraard al met overstappen dezelfde reis kunnen maken, hoeven ze nu dus niet meer over te stappen.
Ah, mensen willen een direct alternatief dat is er nu niet. Wat de reizigers alleen niet weten is dat we er een stoptrein van maken. Maar we hebben wel geluisterd hoor want er is een alternatief zonder overstappen. Waarvoor we wel andere reizigers meer overstappen laten maken.

3.0
  donderdag 7 september 2017 @ 19:16:31 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173643933
Fuck Dordrecht Zuid met z'n 1300 in- en uitstappers per dag :P

edit: Volgens sporenplan.nl zijn de perrons 261 meter (1) en 265 meter (2) lang en staan de seinen een stuk na het perron. Daar zou ICR9 toch wel langs moeten passen?

[ Bericht 36% gewijzigd door James1988 op 07-09-2017 19:23:45 ]
We are shaping the future.
pi_173644311
ICR9 is 275,4 meter of zo, we moeten het afronden naar 280. Mag dus officieel niet gepland langs het perron halteren. Vooral dat gepland is helaas relevant. Was er na een bijsturingsactie per ongeluk iets langer mat terecht gekomen en had het eenmalig moeten stoppen, dan was het geen probleem geweest.
pi_173644587
9*26,4=237,6. Nou kan ik me voorstellen dat je lastig de voorste loc net voorbij het perron kunt zetten, maar die 18,9m erbij langs het perron en je houdt nog altijd 4,5m over.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')