En er worden extra machinisten vrijgemaakt voor het rijden via Frankrijk door de treinverbinding Mulhouse-Mullheim te verbussen.quote:Op donderdag 7 september 2017 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws voor de cargoboeren. De spoorverbinding tussen Stuttgart en Hattingen is weer beschikbaar, waardoor er per dag 44 extra badslippers kunnen rijden, nu Rastatt er nog steeds uit ligt.
als je als je provincie de zeggenschap over de regionale lijnen wil hebben mag je lekker zelf opdraaien voor de aanleg. -Den Haagquote:Brink liet de Christenunie weten dat hij, als er in Den Haag een andere realiteit ontstaat over het financieren van regionale spoorlijnen, het plan voor een spoorverbinding uit de ijskast haalt.
De huidige busverbinding is best goed en snel, maar nadert de grenzen van de capaciteit, waardoor ze nu voor dubbeldekkers kiezen. Het enige dat je nog kunt doen is de frequentie nog verder omhoog gooien. Een spoorlijn is net niet rendabel genoeg te krijgen.quote:Op donderdag 7 september 2017 13:15 schreef dennistd het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rein-Emmen-Groningen
Lijkt me een verstandig besluit, die spoorlijn zou denk ik niet heel veel reizigers gaan trekken voor de vele honderden miljoenen die nodig zijn.
Nee, dat is de Schuman-Josaphattunnel van Brussel-Schuman naar Meiser. Deze tunnel is veel ouder en is van spoorlijn 161, aan de foto's te zien is het ter hoogte van het voormalige station Leuvensesteenweg.quote:Op donderdag 7 september 2017 15:15 schreef b2py het volgende:
Is die tunnel niet vrij recent geopend?
Mee eens.quote:Op donderdag 7 september 2017 13:15 schreef dennistd het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rein-Emmen-Groningen
Lijkt me een verstandig besluit, die spoorlijn zou denk ik niet heel veel reizigers gaan trekken voor de vele honderden miljoenen die nodig zijn.
Station Helmond Centraal?quote:Op donderdag 7 september 2017 15:23 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_toilet_trein__.html
Dode gevonden in wc van trein op 14b te CS, betreft een ICd (treinnr 1025) aldus iemand op Somda. Wtf
De 6600 rijdt met DDZ-4 of FLIRT-7, daar kun je geen ICR9 + ICR6 in kwijt.quote:Op donderdag 7 september 2017 19:05 schreef b2py het volgende:
Mensen kunnen toch prima overstappen op IC en Sprinter?
Ah, mensen willen een direct alternatief dat is er nu niet. Wat de reizigers alleen niet weten is dat we er een stoptrein van maken. Maar we hebben wel geluisterd hoor want er is een alternatief zonder overstappen. Waarvoor we wel andere reizigers meer overstappen laten maken.quote:Op donderdag 7 september 2017 19:13 schreef MTL het volgende:
Deze maatregelen zijn juist genomen naar aanleiding van commentaar dat mensen vroeger met de directe IC via Dordrecht konden als er een verstoring op de HSL was. Ondanks dat mensen nu uiteraard al met overstappen dezelfde reis kunnen maken, hoeven ze nu dus niet meer over te stappen.
Is dat een NS dingetje dat het 275 meter moet zijn of een ILenT dingetje?quote:Op donderdag 7 september 2017 19:48 schreef MTL het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, maar de locs moeten er bij gerekend worden. Ik zei ICR9, maar bedoelde de hele stam inclusief locs, sorry.
En die 275 meter verzin ik niet, dat is de werkelijke lengte van die dingen, kan ik weinig aan doen.
Gebruikte jij dat excuus maar eens in plaats van aannames als feiten neer te zetten.quote:Op donderdag 7 september 2017 20:22 schreef b2py het volgende:
Ah de "Ik ben maar een machinist' kaart
Heeft Bombardier daar ook iets van een miepmiep voor zoals in een Taurus of een BR189 van Siemens?quote:Op donderdag 7 september 2017 20:13 schreef MTL het volgende:
Eh nee, zo lang zijn die dingen gewoon?
Zit een mooie teller op de Traxx. Als ik die aan zet op 280 meter (dat is de lengte die ik in ETCS in moet voeren, afronden naar boven), dan sta ik keurig een paar meter na de plek waar ik begon met tellen stil, dus het ding is echt zo lang.
Ik zal vaker zo'n kaart trekkenquote:Op donderdag 7 september 2017 20:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Gebruikte jij dat excuus maar eens in plaats van aannames als feiten neer te zetten.
Jep, precies hetzelfde (alleen her geluidje is net iets anders geloof ik). Wel miepmiep inderdaad.quote:Op donderdag 7 september 2017 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heeft Bombardier daar ook iets van een miepmiep voor zoals in een Taurus of een BR189 van Siemens?
Dat zie je wel vaker. "Het kan niet, want het kan nou eenmaal niet."quote:
Het gokken is wel leuk. Na de nuttige perronlengtes bestudeerd te hebben moet het Buitenpost zijn geweest (vanwege de genoemde sneltrein). Perron 2 richting Leeuwarden heeft een nuttige lengte van 150 meter. Als er eentje van acht bakken stopt is die 152,7 meter lang. Te kort dus volgens de norm, maar de deuren zijn allemaal langs het perron.quote:Op donderdag 7 september 2017 21:45 schreef b2py het volgende:
Is het relevant voor het voorbeeld welk station het exact is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |