abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 september 2017 @ 12:20:45 #151
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173636609
quote:
14s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws voor de cargoboeren. De spoorverbinding tussen Stuttgart en Hattingen is weer beschikbaar, waardoor er per dag 44 extra badslippers kunnen rijden, nu Rastatt er nog steeds uit ligt.
En er worden extra machinisten vrijgemaakt voor het rijden via Frankrijk door de treinverbinding Mulhouse-Mullheim te verbussen.
  Redactie Sport donderdag 7 september 2017 @ 13:10:30 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173637433
En mogen die goederen rijden dan? Of gaan die als pilot mee?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 7 september 2017 @ 13:15:24 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173637509
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rein-Emmen-Groningen

Lijkt me een verstandig besluit, die spoorlijn zou denk ik niet heel veel reizigers gaan trekken voor de vele honderden miljoenen die nodig zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173638257
quote:
Brink liet de Christenunie weten dat hij, als er in Den Haag een andere realiteit ontstaat over het financieren van regionale spoorlijnen, het plan voor een spoorverbinding uit de ijskast haalt.
als je als je provincie de zeggenschap over de regionale lijnen wil hebben mag je lekker zelf opdraaien voor de aanleg. -Den Haag
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 15:03:59 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173639418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:15 schreef dennistd het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rein-Emmen-Groningen

Lijkt me een verstandig besluit, die spoorlijn zou denk ik niet heel veel reizigers gaan trekken voor de vele honderden miljoenen die nodig zijn.
De huidige busverbinding is best goed en snel, maar nadert de grenzen van de capaciteit, waardoor ze nu voor dubbeldekkers kiezen. Het enige dat je nog kunt doen is de frequentie nog verder omhoog gooien. Een spoorlijn is net niet rendabel genoeg te krijgen.

Gedeeltelijke verdubbeling van de N34 is sowieso verstandig. Al die N3x wegen staan/stonden bekend als wegen waar regelmatig zware ongevallen gebeur(d)en. Alleen dat model zoals op de N50 is ook niet aan te raden. Dat lokt ook weer ongevallen uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 15:07:42 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173639480
Brussel takelt af. Opnieuw een sinkhole door een waterlekkage en ditmaal staat er een spoortunnel onder water, waardoor minimaal een week geen treinen rijden tussen Brussel Noord en Schuman. De hele boel moet daar vervangen worden.

https://nos.nl/artikel/21(...)kgat-in-brussel.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173639635
Is die tunnel niet vrij recent geopend?
pi_173639771
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:15 schreef b2py het volgende:
Is die tunnel niet vrij recent geopend?
Nee, dat is de Schuman-Josaphattunnel van Brussel-Schuman naar Meiser. Deze tunnel is veel ouder en is van spoorlijn 161, aan de foto's te zien is het ter hoogte van het voormalige station Leuvensesteenweg.

[ Bericht 6% gewijzigd door J.B. op 07-09-2017 15:27:45 ]
pi_173639810
http://www.telegraaf.nl/b(...)_toilet_trein__.html

Dode gevonden in wc van trein op 14b te CS, betreft een ICd (treinnr 1025) aldus iemand op Somda. Wtf :X
pi_173639844
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:15 schreef dennistd het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rein-Emmen-Groningen

Lijkt me een verstandig besluit, die spoorlijn zou denk ik niet heel veel reizigers gaan trekken voor de vele honderden miljoenen die nodig zijn.
Mee eens.
Bier.
  donderdag 7 september 2017 @ 15:28:58 #161
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173639917
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:23 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_toilet_trein__.html

Dode gevonden in wc van trein op 14b te CS, betreft een ICd (treinnr 1025) aldus iemand op Somda. Wtf :X
Station Helmond Centraal?
pi_173640436
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Station Helmond Centraal?
Er is maar 1 CS dat weet iedereen. Mokum, als je op de link had geklikt

pi_173640510
Alleen van die lucht op een treintoilet zou je al van je stokkie gaan...
  Redactie Sport donderdag 7 september 2017 @ 16:34:45 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173641009
Het hangt er ook vanaf waar het materieel rijdt: bij DM'90 is ie meestal wel schoon, want dat komt niet in het westen. Zelfde met FLIRT trouwens.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173641050
Ah ja, al die lompe boeren kunnen zeker wel mikken 8)7
  Redactie Sport donderdag 7 september 2017 @ 16:39:43 #166
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173641117
Er wordt hier een stuk minder gesmeerd op de pot ja...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 16:51:19 #167
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_173641358
Die omroep in de flirts. :')

Verder wel fijne treintjes.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_173643558
Mooi nieuws: vanaf maandag gaan de nieuwe versperringsmaatregelingen voor de HSL in werking in geval van een verstoring :)

Bij versperring op de noordsectie (Schiphol - Rotterdam) zal de 900 (ICD Amsterdam - Breda) doorrijden naar Den Haag Hollands Spoor, en daar aansluiting geven op de IC richting Breda en Eindhoven (1100 serie).
De kwartiersdienst richting Rotterdam (serie 1000) komt dan wel te vervallen. Uiteraard helaas wel langere reistijd.

Bij versperring op de zuid-sectie (Rotterdam - Breda) zal de 900 tot Rotterdam normaal rijden en vanaf Rotterdam in het pad van de IC naar Dordrecht tot Dordrecht rijden (dus ook stoppen op Rotterdam Blaak) en vanaf daar als stoptrein (6600) verder rijden naar Breda met stops in Dordrecht, Zuid, Lage Zwaluwe en Breda Prinsenbeek. De 2400 en 6600 worden uiteraard opgeheven op de betreffende trajecten.
De 1100 (IC Den Haag - Eindhoven) komt te vervallen tussen Rotterdam en Breda, maar zal wel blijven pendelen tussen Breda en Eindhoven en Rotterdam en Den Haag, als ik het goed begrijp.

[ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 07-09-2017 19:01:55 ]
pi_173643737
Ik begrijp niet zo goed waarom ze die hele constructie hebben bedacht voor de zuidsectie. Mensen kunnen toch prima overstappen op IC en Sprinter?
  donderdag 7 september 2017 @ 19:11:59 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173643858
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:05 schreef b2py het volgende:
Mensen kunnen toch prima overstappen op IC en Sprinter?
De 6600 rijdt met DDZ-4 of FLIRT-7, daar kun je geen ICR9 + ICR6 in kwijt.

Ik vind het vreemd dat bij een storing op de zuidsectie de 900 blijft rijden terwijl de 1100, de 2300 én de 6600 worden geschrapt. De 1100 biedt meer capaciteit dan de 900...
pi_173643882
Deze maatregelen zijn juist genomen naar aanleiding van commentaar dat mensen vroeger met de directe IC via Dordrecht konden als er een verstoring op de HSL was. Ondanks dat mensen nu uiteraard al met overstappen dezelfde reis kunnen maken, hoeven ze nu dus niet meer over te stappen.

Edit: reden dat de 1100 niet de functie overneemt is simpel: die past niet langs het perron van Dordrecht Zuid.
pi_173643924
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:13 schreef MTL het volgende:
Deze maatregelen zijn juist genomen naar aanleiding van commentaar dat mensen vroeger met de directe IC via Dordrecht konden als er een verstoring op de HSL was. Ondanks dat mensen nu uiteraard al met overstappen dezelfde reis kunnen maken, hoeven ze nu dus niet meer over te stappen.
Ah, mensen willen een direct alternatief dat is er nu niet. Wat de reizigers alleen niet weten is dat we er een stoptrein van maken. Maar we hebben wel geluisterd hoor want er is een alternatief zonder overstappen. Waarvoor we wel andere reizigers meer overstappen laten maken.

  donderdag 7 september 2017 @ 19:16:31 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173643933
Fuck Dordrecht Zuid met z'n 1300 in- en uitstappers per dag :P

edit: Volgens sporenplan.nl zijn de perrons 261 meter (1) en 265 meter (2) lang en staan de seinen een stuk na het perron. Daar zou ICR9 toch wel langs moeten passen?

[ Bericht 36% gewijzigd door James1988 op 07-09-2017 19:23:45 ]
pi_173644311
ICR9 is 275,4 meter of zo, we moeten het afronden naar 280. Mag dus officieel niet gepland langs het perron halteren. Vooral dat gepland is helaas relevant. Was er na een bijsturingsactie per ongeluk iets langer mat terecht gekomen en had het eenmalig moeten stoppen, dan was het geen probleem geweest.
  Redactie Sport donderdag 7 september 2017 @ 19:45:18 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173644587
9*26,4=237,6. Nou kan ik me voorstellen dat je lastig de voorste loc net voorbij het perron kunt zetten, maar die 18,9m erbij langs het perron en je houdt nog altijd 4,5m over.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173644677
Ik ben het helemaal met je eens, maar de locs moeten er bij gerekend worden. Ik zei ICR9, maar bedoelde de hele stam inclusief locs, sorry.
En die 275 meter verzin ik niet, dat is de werkelijke lengte van die dingen, kan ik weinig aan doen.
  donderdag 7 september 2017 @ 20:02:16 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173645079
Wauw, de spoorsector is echt totaal verknipt :')
pi_173645242
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:48 schreef MTL het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, maar de locs moeten er bij gerekend worden. Ik zei ICR9, maar bedoelde de hele stam inclusief locs, sorry.
En die 275 meter verzin ik niet, dat is de werkelijke lengte van die dingen, kan ik weinig aan doen.
Is dat een NS dingetje dat het 275 meter moet zijn of een ILenT dingetje?
pi_173645317
Eh nee, zo lang zijn die dingen gewoon?
Zit een mooie teller op de Traxx. Als ik die aan zet op 280 meter (dat is de lengte die ik in ETCS in moet voeren, afronden naar boven), dan sta ik keurig een paar meter na de plek waar ik begon met tellen stil, dus het ding is echt zo lang.
pi_173645395
Het gaat me meer om de creatieve oplossing die Dennis biedt en de achterste loc niet meerekenen. Iemand vindt dat dat wel moet, ILenT of NS zelf?
pi_173645458
Geen idee. Ik ben maar een simpele machinist :P
pi_173645497
Ah de "Ik ben maar een machinist' kaart :)
pi_173645566
Nee nee, een simpele machinist :+
  donderdag 7 september 2017 @ 20:27:56 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173645597
Is er ook een uitgebreide machinist? :P
pi_173645624
Moet je bij Salatrel, Maegrim of GlenSpey wezen :P
pi_173645642
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:22 schreef b2py het volgende:
Ah de "Ik ben maar een machinist' kaart :)
Gebruikte jij dat excuus maar eens in plaats van aannames als feiten neer te zetten.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 20:40:19 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173645948
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:13 schreef MTL het volgende:
Eh nee, zo lang zijn die dingen gewoon?
Zit een mooie teller op de Traxx. Als ik die aan zet op 280 meter (dat is de lengte die ik in ETCS in moet voeren, afronden naar boven), dan sta ik keurig een paar meter na de plek waar ik begon met tellen stil, dus het ding is echt zo lang.
Heeft Bombardier daar ook iets van een miepmiep voor zoals in een Taurus of een BR189 van Siemens?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173646040
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Gebruikte jij dat excuus maar eens in plaats van aannames als feiten neer te zetten.
Ik zal vaker zo'n kaart trekken :Y
pi_173646044
quote:
14s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heeft Bombardier daar ook iets van een miepmiep voor zoals in een Taurus of een BR189 van Siemens?
Jep, precies hetzelfde (alleen her geluidje is net iets anders geloof ik). Wel miepmiep inderdaad.
  donderdag 7 september 2017 @ 20:49:37 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173646235



Miepmiep!
  donderdag 7 september 2017 @ 21:37:39 #191
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173647756
De grap is dat ProRail, ILT en NS elkaar een keer in de houtgreep hebben genomen. Sindsdien moet een trein zo gepland moet worden dat die past. Wat passen is, is nergens voorgeschreven maar NS en ProRail zeggen dat de "nuttige lengte" van een perron bepaald wordt door de kleinste van de volgende twee:
- ruimte tussen de seinen die aanwezig is (voor keren)
- de lengte van het perron

Daar wordt vervolgens 5 meter "remmarge" voor de machinist vanaf getrokken. Zo past een trein altijd langs het perron. Als een trein vooraan en achteraan geen deuren heeft (LOC, of eerste klas van SLT) is het passen langs een perron strikt gezien niet noodzakelijk mits de trein maar binnen de seinen past. Toch kan dat niet volgens de bovenstaande afspraak.

Een paar jaar geleden wilde Arriva langere treinen in Friesland laten rijden die op papier niet langs de perrons zouden passen. ProRail wilde dat niet, vervolgens is Arriva een keer 's nachts met de gewenste lengte op pad geweest. De treinen pasten inderdaad niet langs het perron maar de deuren wel. Arriva heeft de foto's opgestuurd naar ProRail en gevraagd of ze toch mochten stoppen. Uiteindelijk is het geregeld. Kortom: Er is iets te weinig can-do-mentaliteit bij NS om dit goed te regelen.
  donderdag 7 september 2017 @ 21:39:08 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173647812
Mooie actie van Arriva :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 21:39:48 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173647831
Ging dat niet om Sappemeer-Oost?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 21:42:55 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173647923
Op Achter de Hoven past de trein zeker niet in zijn geheel langs de perrons als deze uit twee stellen bestaat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173647982
Is het relevant voor het voorbeeld welk station het exact is?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 21:50:58 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173648157
neuh.

Door die post van Klaasje zie ik wel dat de sneltrein van 7.41 uit Groningen naar Leeuwarden uit 6 tot 8 bakken GTW bestaat. Wist niet dat er naast een vroege trein uit Winschoten nog eentje met drie stellen reed
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173649611
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 21:39 schreef James1988 het volgende:
Mooie actie van Arriva :D
En systeemautisme van NS.
Bier.
  donderdag 7 september 2017 @ 23:14:53 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173649668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 23:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En systeemautisme van NS.
Dat zie je wel vaker. "Het kan niet, want het kan nou eenmaal niet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 23:20:22 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173649783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 21:45 schreef b2py het volgende:
Is het relevant voor het voorbeeld welk station het exact is?
Het gokken is wel leuk. Na de nuttige perronlengtes bestudeerd te hebben moet het Buitenpost zijn geweest (vanwege de genoemde sneltrein). Perron 2 richting Leeuwarden heeft een nuttige lengte van 150 meter. Als er eentje van acht bakken stopt is die 152,7 meter lang. Te kort dus volgens de norm, maar de deuren zijn allemaal langs het perron.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 8 september 2017 @ 08:19:52 #200
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_173652111
Op de internationale boemel van Arnhem naar Düsseldorf roepen ze om wanneer een ten niet helemaal langs het perron past en dat daarom de achterste deur gesloten blijft. Dat kan dus ook nog.

Je ziet dat in Nederland snel wordt gevraagd in perronverlenging, met name door NS. Soms zelfs om langere treinen dan gebruikelijk te kunnen rijden. Achterliggende ratio is altijd dat het meer capaciteit levert en dat het beter is.

Gek genoeg hoor je nooit een opmerking of het wel kosteneffectief is...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')