Jawel hoor: www.facebook.com/nederlandsespoorwegenquote:Op woensdag 6 september 2017 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
en op Facebook bestaan ze heul niet eens Verschrikkelijk faalbedrijf is het ook
even het linkje: http://www.dumpert.nl/mediabase/7235215/0b8d7dd7/oeps_.htmlquote:Op woensdag 6 september 2017 13:19 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat houd je toch nooit vol op hoge snelheid, tas fladdert al kanten op.
Zien we dit nou vaker door de mobieltjes of gebeurt dit ook vaker?
Ja, en dan maar janken dat fluiten betekent dat je niet meer mag instappen.quote:Op woensdag 6 september 2017 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
Je ziet af en toe wel plaatjes voorbij komen die in deze categorie vallen. Komt door mensen die door de sluitende deuren heen toch nog instappen.
vandaag op en neer naar s hertogenbosch en ik heb geen probleem gehad.quote:Op woensdag 6 september 2017 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Niet waar, een paar jaar geleden is er ook al een proef mee geweest. Toen werd het een zootje, maar je mag toch minstens hopen dat iemand daar iets van geleerd heeft. Niet nu doen alsof het iets giga onbekend nieuws is want dat is het niet.
Het is ook niet zo dat het pas twee dagen geleden besloten is dat je alleen voor het fluitsignaal in mag stappen.quote:Op woensdag 6 september 2017 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en dan maar janken dat fluiten betekent dat je niet meer mag instappen.
Nadat je ze eerst 200 jaar lang het tegenovergestelde geleerd hebt
Minder treinen door een defect wissel.quote:Op woensdag 6 september 2017 17:45 schreef b2py het volgende:
Hoe was het op het spoor vandaag? Reed vanochtend op de A4 en verwachtte wel een ICd te zien passeren maar die kwam niet. Toen ik van de weg was zag ik de ICd weer niet reed
NS heeft er dan vakkundig voor gezorgd dat ze geen diesellijntjes meer hoeven te rijden. Nieuwe concessiehouders geven de voorkeur aan moderner, lichter, goedkoper materieel.quote:Op woensdag 6 september 2017 17:44 schreef Vectron het volgende:
Bedankt voor de antwoorden over de 9900 serie van Locon. Ik lees nu ook voor het eerst dat de DM90 er definitief uit gaat. Of nou ja. Definitief, dat weet je nooit bij de NS.
De SM90 was al een faalproject, maar de DM90 blijkt dus ook niet zo futureproof te zijn.
Het is gewoon net een jaar of vijf te vroeg gebouwd, waardoor je een hoge vloer hebt en geen airco. Zou je een lage vloer met airco hebben dan zou er nu vast een regionale vervoerder zijn die ze gebruikte (bijvoorbeeld Arriva als sneltrein Leeuwarden-Groningen, dan is de trage acceleratie ook niet zo'n probleem).quote:Op woensdag 6 september 2017 17:44 schreef Vectron het volgende:
Bedankt voor de antwoorden over de 9900 serie van Locon. Ik lees nu ook voor het eerst dat de DM90 er definitief uit gaat. Of nou ja. Definitief, dat weet je nooit bij de NS.
De SM90 was al een faalproject, maar de DM90 blijkt dus ook niet zo futureproof te zijn.
DM'90 is eigenlijk net iets te vroeg gekomen. Als het een paar jaar later zou zijn gebouwd had het waarschijnlijk een lage vloer gehad (op 80 cm, want dat was toen de standaard) en dan zou de herbruikbaarheid een stuk hoger zijn geweest.quote:Op woensdag 6 september 2017 17:44 schreef Vectron het volgende:
De SM90 was al een faalproject, maar de DM90 blijkt dus ook niet zo futureproof te zijn.
Leuk feitje over de SM90 is dat dat materieeltype de opvolger van mat64 moest gaan worden. Uiteindelijk werden de Railhoppertjes gesloopt vele jaren voordat de V'tjes eruit gingenquote:Op woensdag 6 september 2017 17:44 schreef Vectron het volgende:
Bedankt voor de antwoorden over de 9900 serie van Locon. Ik lees nu ook voor het eerst dat de DM90 er definitief uit gaat. Of nou ja. Definitief, dat weet je nooit bij de NS.
De SM90 was al een faalproject, maar de DM90 blijkt dus ook niet zo futureproof te zijn.
Mmm. Ik had gister nog samenreiskorting op mijn kaart staan en heb 's avonds Amsterdam zoetermeer met 40% korting gereisd ipv dalvrij. 1 berichtje naar twitter en meteen geld terug.quote:Op woensdag 6 september 2017 11:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Is de hele GtbV-regeling gewoon opgeheven of zo? Ik vul alles compleet in en ik krijg DIRECT een melding "Wij hebben geen vertraging geconstateerd" Waar slaat dit op?
twitter:WgSiFriesland twitterde op woensdag 06-09-2017 om 22:04:27 Verbetering #HSL kost nog eens ¤200mln https://t.co/mmcT0EcQCx #nieuws #spoorwegen #ProRail #NS reageer retweet
Jij volgt dat account?quote:Op woensdag 6 september 2017 22:07 schreef James1988 het volgende:twitter:WgSiFriesland twitterde op woensdag 06-09-2017 om 22:04:27 Verbetering #HSL kost nog eens ¤200mln https://t.co/mmcT0EcQCx #nieuws #spoorwegen #ProRail #NS reageer retweet
Tsja, wegenbouwers een spoorlijn laten aanleggenquote:Op woensdag 6 september 2017 22:07 schreef James1988 het volgende:twitter:WgSiFriesland twitterde op woensdag 06-09-2017 om 22:04:27 Verbetering #HSL kost nog eens ¤200mln https://t.co/mmcT0EcQCx #nieuws #spoorwegen #ProRail #NS reageer retweet
Tja, dat kwam vooral omdat de spoorbouwers die Hsl vies vonden. Die was namelijk niet door heen bedacht en uitgevonden. Dus kon het niet goed zijn. Ofzo... Dus heeft VenW besloten om een aparte project directie in te richten bij een organisatie die ook veel projecten doet: Rijkswaterstaat.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Tsja, wegenbouwers een spoorlijn laten aanleggen
Tsja, je moet een schoenmaker dan ook geen badkamer laten betegelenquote:Op woensdag 6 september 2017 22:33 schreef Goverman het volgende:
[..]
Tja, dat kwam vooral omdat de spoorbouwers die Hsl vies vonden. Die was namelijk niet door heen bedacht en uitgevonden. Dus kon het niet goed zijn. Ofzo... Dus heeft VenW besloten om een aparte project directie in te richten bij een organisatie die ook veel projecten doet: Rijkswaterstaat.
Alhoewel er fijne kneepjes zitten in bepaalde dingen, is beton storten natuurlijk gewoon beton storten en is gaten boren gaten boren. Bovenleiding en beveiliging; Okay, dat is misschien specialistisch werk, alhoewel de aanleg volgens mij grotendeels door normale kabelboeren wordt gedaan (niet van bovenleiding maar wel van beveiliging).quote:Op woensdag 6 september 2017 22:43 schreef dennistd het volgende:
Ik vind het meer de loodgieter die de elektra aangelegd heeft.
Weer zo'n topactie van V&W. Wanneer komt de verbinding A4 vanuit Schiphol -> A9 Haarlem in gebruik?quote:Op woensdag 6 september 2017 22:33 schreef Goverman het volgende:
[..]
Tja, dat kwam vooral omdat de spoorbouwers die Hsl vies vonden. Die was namelijk niet door heen bedacht en uitgevonden. Dus kon het niet goed zijn. Ofzo... Dus heeft VenW besloten om een aparte project directie in te richten bij een organisatie die ook veel projecten doet: Rijkswaterstaat.
Dat sandwichrijden is naar mijn mening nog altijd een oplossing waar een probleem bij moest worden gevonden.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:48 schreef JDude het volgende:
Met twee goederenlocs en een zooitje rijtuigen uit het jaar kruik heen en weer kachelen helpt ook vast niet.
Waar je IRE's bedoelde je "IRE's en ook IC's" stop de tijd!quote:Op woensdag 6 september 2017 23:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat sandwichrijden is naar mijn mening nog altijd een oplossing waar een probleem bij moest worden gevonden.
In de hele wereld wordt er al meer dan 200 jaar gerangeerd, in veel gebieden zelfs tijdens de rit*, maar voor NS was dat logistiek dusdanig complex dat ze maar liever een oplossing met twee locs uitvinden...
* Bijvoorbeeld de IRE vanuit Friedrichshafen naar Stuttgart: dieselloc tot Ulm, en dan met een e-loc verder.
Operationeel is het handiger dan rangeren, zeker als je de rest van de ontwikkelingen rond de HSL ziet.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
mja, het Nederlandse net zit behoorlijk vol, dus ik kan me wel voorstellen dat je rangeerbewegingen wilt minimaliseren.
Aan de andere kant: 's avonds met negen bakken ICR en twee locs pendelen tussen Den Haag en Eindhoven is zwaar overkill
Die Duitsers koppelen zelfs rijtuigen aan of af tijdens de rit.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waar je IRE's bedoelde je "IRE's en ook IC's" stop de tijd!
Appels - perenquote:Op woensdag 6 september 2017 23:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat sandwichrijden is naar mijn mening nog altijd een oplossing waar een probleem bij moest worden gevonden.
In de hele wereld wordt er al meer dan 200 jaar gerangeerd, in veel gebieden zelfs tijdens de rit*, maar voor NS was dat logistiek dusdanig complex dat ze maar liever een oplossing met twee locs uitvinden...
* Bijvoorbeeld de IRE vanuit Friedrichshafen naar Stuttgart: dieselloc tot Ulm, en dan met een e-loc verder.
Ja, maar dat heeft te maken met uitwisseling voor de werkplaats in Hengelo.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:46 schreef James1988 het volgende:
Wacht, wat? Dan rijdt er toch nog altijd evenveel materieel?
Die wegenbouwers zijn volgens dat artikel wel voor 'maar' 40% van de vertragingen verantwoordelijk, terwijl de nationale 'spoorspecialist' NS de overige 60% voor zijn rekening neemt. Met een opgevoerde TRAXX en half versleten ICR met horten en stoten max 160 km/u over de HSL kachelen blijft gewoonweg absurd. Het contrast met de Belgen is groot, die rijden sinds grofweg 2000-2005 met 200 km/u tussen Luik en Leuven zonder toeslag en met fatsoenlijk materieel...quote:Op woensdag 6 september 2017 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Tsja, wegenbouwers een spoorlijn laten aanleggen
Nijmegen station is eigenlijk ook te klein voor het aantal treinen dat daar stopt. Ze zouden eigenlijk een aantal van de rangeersporen aan de westzijde moeten opbreken en daar een extra perron neerleggen.quote:Op donderdag 7 september 2017 00:21 schreef Xetran het volgende:
Wat is het onmogelijk druk op Nijmegen 's ochtends zeg.. Alsof ze niet een paar euro kunnen steken in die trap daar iets minder smal en omslachtig te maken..
Tsjaquote:De snelle Thalys had aanvankelijk ook problemen toen de hsl openging. Nu rijdt die dienst beter, mede dankzij personeel dat enkel over dit stuk spoor rijdt en dus het traject door en door kent. 'Bij de NS werken we niet zo', aldus de woordvoerder. Uit een evaluatie uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Infrastructuur blijkt dat beter opgeleid personeel vertragingen zal beperken.
Inmiddels wel ja, dat was 80-20 ongeveer..quote:Op donderdag 7 september 2017 00:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die wegenbouwers zijn volgens dat artikel wel voor 'maar' 40% van de vertragingen verantwoordelijk, terwijl de nationale 'spoorspecialist' NS de overige 60% voor zijn rekening neemt. Met een opgevoerde TRAXX en half versleten ICR met horten en stoten max 160 km/u over de HSL kachelen blijft gewoonweg absurd. Het contrast met de Belgen is groot, die rijden sinds grofweg 2000-2005 met 200 km/u tussen Luik en Leuven zonder toeslag en met fatsoenlijk materieel...
Nouja, voor binnenlands is 300 zeker wat overdreven maar ik ben wat blij dat ik met 3 uur en 14 minuten in Parijs ben.quote:Op donderdag 7 september 2017 08:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik hoorde het laatst dat NS nog weer een extra standplaats voor de HSL gaat opleiden. Als er nou iets is wat je nu niet moet doen voordat het een stuk makkelijker is..
Voor wat betreft de wegenbouwers: Ik denk dat de spoorsector ook vooral niet zoveel zin had in een project waarvan de nut en noodzaak erg twijfelachtig was terwijl ze voldoende alternatieve projecten hadden waar het geld aan besteed had kunnen worden. De sector wilde al dolgraag een rechtstreekse spoorlijn tussen Schiphol en Rotterdam. Die is er wel gekomen maar met de nodige beperkingen voor normale treinen terwijl de meerwaarde van een HSL ten opzichte van een spoorlijn waar je 200 km/h kan rijden natuurlijk ontzettend minimaal is als je kijkt naar hoeveel tijd dat oplevert. Kortom, het ministerie wilde iets door de strot duwen waarvan de experts in de sector zelf van zeiden dat je het nooit zou moeten willen. Als je het dan heel graag wilt snap ik wel dat je gefrustreerd naar Rijkswaterstaat stapt maar daar wordt het niet ineens een goed project van. Daarnaast mis je dan ineens de ervaring over een aantal faalfactoren van railprojecten.
Die ligt er toch al? Was volgens mij een onderdeel van het project Omlegging Badhoevedorp. Maar de precieze planning etc ken ik zo niet uit mijn hoofd...quote:Op woensdag 6 september 2017 22:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Weer zo'n topactie van V&W. Wanneer komt de verbinding A4 vanuit Schiphol -> A9 Haarlem in gebruik?
Gisteren wastie nog dichtquote:Op donderdag 7 september 2017 08:49 schreef Goverman het volgende:
[..]
Die ligt er toch al? Was volgens mij een onderdeel van het project Omlegging Badhoevedorp. Maar de precieze planning etc ken ik zo niet uit mijn hoofd...
Nijmegen krijgt nog wel een verbouwing. In het kader van PHS wordt de tunnel aangepast, komt er een extra eilandperron en wordt er fors meer opgesteld op GE waarschijnlijk. De gemeente wil PHS aangrijpen om een westelijke toegang te maken (tunnel doortrekken) en het stationsplein op te waarderen.quote:Op donderdag 7 september 2017 08:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vorig jaar werd er nog vooruitgang gemeld voor wat betreft Nijmegen, ik geloof dat het vooral de gemeente is die daar de afgelopen jaren niet wilde bewegen, in deze link staan wat links naar de pannen: https://sanderschrijft.wo(...)n-grondig-verbouwen/
Ohw, Ok. Dan issie nog niet klaar denk ik. Maar ik werk niet (meer) voor RWS... Dan zitten dit soort data ook niet meer in het hoofd.quote:
Het kloterige is dat het ook niet op de website staat, ik app wel even naar RWS.quote:Op donderdag 7 september 2017 08:54 schreef Goverman het volgende:
[..]
Ohw, Ok. Dan issie nog niet klaar denk ik. Maar ik werk niet (meer) voor RWS... Dan zitten dit soort data ook niet meer in het hoofd.
Dat laatste is cruciaal om langere treinen naar Nijmegen te kunnen laten rijden.quote:Op donderdag 7 september 2017 08:53 schreef Goverman het volgende:
[..]
Nijmegen krijgt nog wel een verbouwing. In het kader van PHS wordt de tunnel aangepast, komt er een extra eilandperron en wordt er fors meer opgesteld op GE waarschijnlijk. De gemeente wil PHS aangrijpen om een westelijke toegang te maken (tunnel doortrekken) en het stationsplein op te waarderen.
Een deel van het project, wissel spoor 1/2 wordt eerder uitgevoerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |