abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 september 2017 @ 12:20:45 #151
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173636609
quote:
14s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws voor de cargoboeren. De spoorverbinding tussen Stuttgart en Hattingen is weer beschikbaar, waardoor er per dag 44 extra badslippers kunnen rijden, nu Rastatt er nog steeds uit ligt.
En er worden extra machinisten vrijgemaakt voor het rijden via Frankrijk door de treinverbinding Mulhouse-Mullheim te verbussen.
  Redactie Sport donderdag 7 september 2017 @ 13:10:30 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173637433
En mogen die goederen rijden dan? Of gaan die als pilot mee?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 7 september 2017 @ 13:15:24 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173637509
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rein-Emmen-Groningen

Lijkt me een verstandig besluit, die spoorlijn zou denk ik niet heel veel reizigers gaan trekken voor de vele honderden miljoenen die nodig zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173638257
quote:
Brink liet de Christenunie weten dat hij, als er in Den Haag een andere realiteit ontstaat over het financieren van regionale spoorlijnen, het plan voor een spoorverbinding uit de ijskast haalt.
als je als je provincie de zeggenschap over de regionale lijnen wil hebben mag je lekker zelf opdraaien voor de aanleg. -Den Haag
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 15:03:59 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173639418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:15 schreef dennistd het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rein-Emmen-Groningen

Lijkt me een verstandig besluit, die spoorlijn zou denk ik niet heel veel reizigers gaan trekken voor de vele honderden miljoenen die nodig zijn.
De huidige busverbinding is best goed en snel, maar nadert de grenzen van de capaciteit, waardoor ze nu voor dubbeldekkers kiezen. Het enige dat je nog kunt doen is de frequentie nog verder omhoog gooien. Een spoorlijn is net niet rendabel genoeg te krijgen.

Gedeeltelijke verdubbeling van de N34 is sowieso verstandig. Al die N3x wegen staan/stonden bekend als wegen waar regelmatig zware ongevallen gebeur(d)en. Alleen dat model zoals op de N50 is ook niet aan te raden. Dat lokt ook weer ongevallen uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 15:07:42 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173639480
Brussel takelt af. Opnieuw een sinkhole door een waterlekkage en ditmaal staat er een spoortunnel onder water, waardoor minimaal een week geen treinen rijden tussen Brussel Noord en Schuman. De hele boel moet daar vervangen worden.

https://nos.nl/artikel/21(...)kgat-in-brussel.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173639635
Is die tunnel niet vrij recent geopend?
pi_173639771
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:15 schreef b2py het volgende:
Is die tunnel niet vrij recent geopend?
Nee, dat is de Schuman-Josaphattunnel van Brussel-Schuman naar Meiser. Deze tunnel is veel ouder en is van spoorlijn 161, aan de foto's te zien is het ter hoogte van het voormalige station Leuvensesteenweg.

[ Bericht 6% gewijzigd door J.B. op 07-09-2017 15:27:45 ]
pi_173639810
http://www.telegraaf.nl/b(...)_toilet_trein__.html

Dode gevonden in wc van trein op 14b te CS, betreft een ICd (treinnr 1025) aldus iemand op Somda. Wtf :X
pi_173639844
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:15 schreef dennistd het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rein-Emmen-Groningen

Lijkt me een verstandig besluit, die spoorlijn zou denk ik niet heel veel reizigers gaan trekken voor de vele honderden miljoenen die nodig zijn.
Mee eens.
Bier.
  donderdag 7 september 2017 @ 15:28:58 #161
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173639917
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:23 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_toilet_trein__.html

Dode gevonden in wc van trein op 14b te CS, betreft een ICd (treinnr 1025) aldus iemand op Somda. Wtf :X
Station Helmond Centraal?
pi_173640436
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Station Helmond Centraal?
Er is maar 1 CS dat weet iedereen. Mokum, als je op de link had geklikt

pi_173640510
Alleen van die lucht op een treintoilet zou je al van je stokkie gaan...
  Redactie Sport donderdag 7 september 2017 @ 16:34:45 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173641009
Het hangt er ook vanaf waar het materieel rijdt: bij DM'90 is ie meestal wel schoon, want dat komt niet in het westen. Zelfde met FLIRT trouwens.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173641050
Ah ja, al die lompe boeren kunnen zeker wel mikken 8)7
  Redactie Sport donderdag 7 september 2017 @ 16:39:43 #166
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173641117
Er wordt hier een stuk minder gesmeerd op de pot ja...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 16:51:19 #167
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_173641358
Die omroep in de flirts. :')

Verder wel fijne treintjes.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_173643558
Mooi nieuws: vanaf maandag gaan de nieuwe versperringsmaatregelingen voor de HSL in werking in geval van een verstoring :)

Bij versperring op de noordsectie (Schiphol - Rotterdam) zal de 900 (ICD Amsterdam - Breda) doorrijden naar Den Haag Hollands Spoor, en daar aansluiting geven op de IC richting Breda en Eindhoven (1100 serie).
De kwartiersdienst richting Rotterdam (serie 1000) komt dan wel te vervallen. Uiteraard helaas wel langere reistijd.

Bij versperring op de zuid-sectie (Rotterdam - Breda) zal de 900 tot Rotterdam normaal rijden en vanaf Rotterdam in het pad van de IC naar Dordrecht tot Dordrecht rijden (dus ook stoppen op Rotterdam Blaak) en vanaf daar als stoptrein (6600) verder rijden naar Breda met stops in Dordrecht, Zuid, Lage Zwaluwe en Breda Prinsenbeek. De 2400 en 6600 worden uiteraard opgeheven op de betreffende trajecten.
De 1100 (IC Den Haag - Eindhoven) komt te vervallen tussen Rotterdam en Breda, maar zal wel blijven pendelen tussen Breda en Eindhoven en Rotterdam en Den Haag, als ik het goed begrijp.

[ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 07-09-2017 19:01:55 ]
pi_173643737
Ik begrijp niet zo goed waarom ze die hele constructie hebben bedacht voor de zuidsectie. Mensen kunnen toch prima overstappen op IC en Sprinter?
  donderdag 7 september 2017 @ 19:11:59 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173643858
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:05 schreef b2py het volgende:
Mensen kunnen toch prima overstappen op IC en Sprinter?
De 6600 rijdt met DDZ-4 of FLIRT-7, daar kun je geen ICR9 + ICR6 in kwijt.

Ik vind het vreemd dat bij een storing op de zuidsectie de 900 blijft rijden terwijl de 1100, de 2300 én de 6600 worden geschrapt. De 1100 biedt meer capaciteit dan de 900...
pi_173643882
Deze maatregelen zijn juist genomen naar aanleiding van commentaar dat mensen vroeger met de directe IC via Dordrecht konden als er een verstoring op de HSL was. Ondanks dat mensen nu uiteraard al met overstappen dezelfde reis kunnen maken, hoeven ze nu dus niet meer over te stappen.

Edit: reden dat de 1100 niet de functie overneemt is simpel: die past niet langs het perron van Dordrecht Zuid.
pi_173643924
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:13 schreef MTL het volgende:
Deze maatregelen zijn juist genomen naar aanleiding van commentaar dat mensen vroeger met de directe IC via Dordrecht konden als er een verstoring op de HSL was. Ondanks dat mensen nu uiteraard al met overstappen dezelfde reis kunnen maken, hoeven ze nu dus niet meer over te stappen.
Ah, mensen willen een direct alternatief dat is er nu niet. Wat de reizigers alleen niet weten is dat we er een stoptrein van maken. Maar we hebben wel geluisterd hoor want er is een alternatief zonder overstappen. Waarvoor we wel andere reizigers meer overstappen laten maken.

  donderdag 7 september 2017 @ 19:16:31 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173643933
Fuck Dordrecht Zuid met z'n 1300 in- en uitstappers per dag :P

edit: Volgens sporenplan.nl zijn de perrons 261 meter (1) en 265 meter (2) lang en staan de seinen een stuk na het perron. Daar zou ICR9 toch wel langs moeten passen?

[ Bericht 36% gewijzigd door James1988 op 07-09-2017 19:23:45 ]
pi_173644311
ICR9 is 275,4 meter of zo, we moeten het afronden naar 280. Mag dus officieel niet gepland langs het perron halteren. Vooral dat gepland is helaas relevant. Was er na een bijsturingsactie per ongeluk iets langer mat terecht gekomen en had het eenmalig moeten stoppen, dan was het geen probleem geweest.
  Redactie Sport donderdag 7 september 2017 @ 19:45:18 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173644587
9*26,4=237,6. Nou kan ik me voorstellen dat je lastig de voorste loc net voorbij het perron kunt zetten, maar die 18,9m erbij langs het perron en je houdt nog altijd 4,5m over.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173644677
Ik ben het helemaal met je eens, maar de locs moeten er bij gerekend worden. Ik zei ICR9, maar bedoelde de hele stam inclusief locs, sorry.
En die 275 meter verzin ik niet, dat is de werkelijke lengte van die dingen, kan ik weinig aan doen.
  donderdag 7 september 2017 @ 20:02:16 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173645079
Wauw, de spoorsector is echt totaal verknipt :')
pi_173645242
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:48 schreef MTL het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, maar de locs moeten er bij gerekend worden. Ik zei ICR9, maar bedoelde de hele stam inclusief locs, sorry.
En die 275 meter verzin ik niet, dat is de werkelijke lengte van die dingen, kan ik weinig aan doen.
Is dat een NS dingetje dat het 275 meter moet zijn of een ILenT dingetje?
pi_173645317
Eh nee, zo lang zijn die dingen gewoon?
Zit een mooie teller op de Traxx. Als ik die aan zet op 280 meter (dat is de lengte die ik in ETCS in moet voeren, afronden naar boven), dan sta ik keurig een paar meter na de plek waar ik begon met tellen stil, dus het ding is echt zo lang.
pi_173645395
Het gaat me meer om de creatieve oplossing die Dennis biedt en de achterste loc niet meerekenen. Iemand vindt dat dat wel moet, ILenT of NS zelf?
pi_173645458
Geen idee. Ik ben maar een simpele machinist :P
pi_173645497
Ah de "Ik ben maar een machinist' kaart :)
pi_173645566
Nee nee, een simpele machinist :+
  donderdag 7 september 2017 @ 20:27:56 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173645597
Is er ook een uitgebreide machinist? :P
pi_173645624
Moet je bij Salatrel, Maegrim of GlenSpey wezen :P
pi_173645642
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:22 schreef b2py het volgende:
Ah de "Ik ben maar een machinist' kaart :)
Gebruikte jij dat excuus maar eens in plaats van aannames als feiten neer te zetten.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 20:40:19 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173645948
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:13 schreef MTL het volgende:
Eh nee, zo lang zijn die dingen gewoon?
Zit een mooie teller op de Traxx. Als ik die aan zet op 280 meter (dat is de lengte die ik in ETCS in moet voeren, afronden naar boven), dan sta ik keurig een paar meter na de plek waar ik begon met tellen stil, dus het ding is echt zo lang.
Heeft Bombardier daar ook iets van een miepmiep voor zoals in een Taurus of een BR189 van Siemens?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173646040
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Gebruikte jij dat excuus maar eens in plaats van aannames als feiten neer te zetten.
Ik zal vaker zo'n kaart trekken :Y
pi_173646044
quote:
14s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heeft Bombardier daar ook iets van een miepmiep voor zoals in een Taurus of een BR189 van Siemens?
Jep, precies hetzelfde (alleen her geluidje is net iets anders geloof ik). Wel miepmiep inderdaad.
  donderdag 7 september 2017 @ 20:49:37 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173646235



Miepmiep!
  donderdag 7 september 2017 @ 21:37:39 #191
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173647756
De grap is dat ProRail, ILT en NS elkaar een keer in de houtgreep hebben genomen. Sindsdien moet een trein zo gepland moet worden dat die past. Wat passen is, is nergens voorgeschreven maar NS en ProRail zeggen dat de "nuttige lengte" van een perron bepaald wordt door de kleinste van de volgende twee:
- ruimte tussen de seinen die aanwezig is (voor keren)
- de lengte van het perron

Daar wordt vervolgens 5 meter "remmarge" voor de machinist vanaf getrokken. Zo past een trein altijd langs het perron. Als een trein vooraan en achteraan geen deuren heeft (LOC, of eerste klas van SLT) is het passen langs een perron strikt gezien niet noodzakelijk mits de trein maar binnen de seinen past. Toch kan dat niet volgens de bovenstaande afspraak.

Een paar jaar geleden wilde Arriva langere treinen in Friesland laten rijden die op papier niet langs de perrons zouden passen. ProRail wilde dat niet, vervolgens is Arriva een keer 's nachts met de gewenste lengte op pad geweest. De treinen pasten inderdaad niet langs het perron maar de deuren wel. Arriva heeft de foto's opgestuurd naar ProRail en gevraagd of ze toch mochten stoppen. Uiteindelijk is het geregeld. Kortom: Er is iets te weinig can-do-mentaliteit bij NS om dit goed te regelen.
  donderdag 7 september 2017 @ 21:39:08 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173647812
Mooie actie van Arriva :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 21:39:48 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173647831
Ging dat niet om Sappemeer-Oost?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 21:42:55 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173647923
Op Achter de Hoven past de trein zeker niet in zijn geheel langs de perrons als deze uit twee stellen bestaat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173647982
Is het relevant voor het voorbeeld welk station het exact is?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 21:50:58 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173648157
neuh.

Door die post van Klaasje zie ik wel dat de sneltrein van 7.41 uit Groningen naar Leeuwarden uit 6 tot 8 bakken GTW bestaat. Wist niet dat er naast een vroege trein uit Winschoten nog eentje met drie stellen reed
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173649611
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 21:39 schreef James1988 het volgende:
Mooie actie van Arriva :D
En systeemautisme van NS.
Bier.
  donderdag 7 september 2017 @ 23:14:53 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173649668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 23:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En systeemautisme van NS.
Dat zie je wel vaker. "Het kan niet, want het kan nou eenmaal niet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 23:20:22 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173649783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 21:45 schreef b2py het volgende:
Is het relevant voor het voorbeeld welk station het exact is?
Het gokken is wel leuk. Na de nuttige perronlengtes bestudeerd te hebben moet het Buitenpost zijn geweest (vanwege de genoemde sneltrein). Perron 2 richting Leeuwarden heeft een nuttige lengte van 150 meter. Als er eentje van acht bakken stopt is die 152,7 meter lang. Te kort dus volgens de norm, maar de deuren zijn allemaal langs het perron.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 8 september 2017 @ 08:19:52 #200
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_173652111
Op de internationale boemel van Arnhem naar Düsseldorf roepen ze om wanneer een ten niet helemaal langs het perron past en dat daarom de achterste deur gesloten blijft. Dat kan dus ook nog.

Je ziet dat in Nederland snel wordt gevraagd in perronverlenging, met name door NS. Soms zelfs om langere treinen dan gebruikelijk te kunnen rijden. Achterliggende ratio is altijd dat het meer capaciteit levert en dat het beter is.

Gek genoeg hoor je nooit een opmerking of het wel kosteneffectief is...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_173652231
Dat is voor NS ook niet relevant want het kost ze niets. Je wilt eigenlijk dat een vervoerder een deel van het budget meebrengt zodat zij ook een stukje verantwoording hebben over investeringen in infra, zij zijn er tenslotte ook bij gebaat.
  vrijdag 8 september 2017 @ 08:51:31 #202
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_173652466
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 08:33 schreef b2py het volgende:
Dat is voor NS ook niet relevant want het kost ze niets. Je wilt eigenlijk dat een vervoerder een deel van het budget meebrengt zodat zij ook een stukje verantwoording hebben over investeringen in infra, zij zijn er tenslotte ook bij gebaat.
Dat laatste zou mooi zijn idd, maar is voor NS een behoorlijke no go. Voor dat standpunt valt ook wel wat te zeggen trouwens, ze betalen immers een gebruiksvergoeding voor het spoor.

Het rare zit er in dat NS heel goed weet dat de IC perrons op 330 tot 340 meter zitten, genoeg voor max. 12 bakken. Nu willen ze graag naar 14 en zelfs 16 bakken en dus vragen ze om perronverlenging. Dat die IC perrons in grote emplacementen liggen waar uitbreiding fysiek vaak niet mogelijk is, dat is een ondergeschikt detail...

Voor stoptreinen geldt ongeveer hetzelfde. De norm is 270 meter. Maar NS wil graag langere sprinters dan die norm. Vaak is uitbreiding technisch wel mogelijk, maar het kost elk perron weer geld. Geld dat ook naar bijvoorbeeld opstelterreinen kan, of het weghalen van NABOs of suīcide preventie of...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_173654043
Ik denk ook dat de reizigers graag langere treinen willen in de spits, niet alleen NS :+

Zonder gekheid: een keertje met een te lange trein stoppen is niet zo'n punt dus. Inderdaad even omroepen dat de achterste deuren gesloten blijven (of de voorste, afhankelijk van of er bijvoorbeeld een overweg vlak voor het perron ligt, die wil je niet blokkeren) en het liefst even de HC in de buurt laten staan om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren.
Probleem is namelijk dat mensen met oordopjes vaak de omroep niet horen. Kijkt diegene vervolgens niet of er überhaupt een perron ligt en stapt zo naar buiten, dan krijgen we direct weer heel Nederland over ons heen dat het schandalig is, etc., in plaats van dat mensen even het gezond verstand gebruiken.
Dus vanuit NS gezien kan ik mij zeker de vraag voorstellen voor perronverlenging. Ook wij worden afgerekend op veiligheid.
  vrijdag 8 september 2017 @ 10:17:43 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173654151
In Engeland is het stoppen aan te korte perrons aan de orde van de dag. Het rollend materieel is vaak uitgerust van voorzieningen om slechts een aantal deuren te openen (bijvoorbeeld de eerste 6), de rest wordt dan niet vrijgegeven.

Afhankelijk van het materieel moet de machinist dit zelf kiezen, of gebeurt dit automatisch d.m.v. RFID-bakens in het spoor.

In sommige gevallen is daar helemaal geen sprake van, dan opent de conducteur slechts één deur waarlangs iedereen moet in- en uitstappen.
pi_173654240
Ik gok dat het zo historisch gegroeid is?
Om zoiets hier te doen zul je zowel de treinen als de perrons moeten aanpassen én moeten de reizigers opnieuw opgevoed worden om besef te kweken dat ze slechts bij enkele deuren er uit kunnen. Nah, lijkt mij meer moeite (vooral dat laatste) dan die perrons een stukje verlengen :P
  vrijdag 8 september 2017 @ 10:35:06 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173654482
Vaak is het historisch zo gegroeid, perrons kunnen bijvoorbeeld niet worden verlengd omdat ze tussen een tunnel en een kruising liggen ingeklemd.

De informatievoorziening is erop ingericht. Zowel op stations als in treinen wordt er omgeroepen waar er korte perrons zijn: "due to short platforms, passengers for <bestemming> should travel in the front 9 coaches."
  vrijdag 8 september 2017 @ 10:55:24 #207
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_173654892
Ik was voor iemand opzoek naar de goedkoopste manier om van Roermond naar Luxemburg te reizen. Een direct ticket via NS International of B-europe vond ik vrij prijzig (+-50 euro)

Als ik m splits in Luik en Troisvierges kan het 30 euro worden. Voor het stuk tussen Troisvierges en Luxemburg zou er dan een ticket bij de conducteur gekocht moeten worden, weet iemand of dit ook op de directe trein van Luik naar Luxemburg kan of alleen in normale binnenlandse treinen?
  vrijdag 8 september 2017 @ 11:00:33 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173654963
Is die "iemand" jonger of ouder dan 26? Als hij jonger is dan 26 zou hij een Go Pass 1 van Maastricht naar Gouvy kunnen kopen, een los kaartje Gouvy - Troisvierges, en dan bij de CFL-conducteur een dagkaartje (wel zelf de conducteur benaderen).

Het CFL-personeel stapt op in Troisvierges en bij hun kun je zo'n kaartje kopen.
  vrijdag 8 september 2017 @ 13:34:09 #209
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173657213
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 08:51 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dat laatste zou mooi zijn idd, maar is voor NS een behoorlijke no go. Voor dat standpunt valt ook wel wat te zeggen trouwens, ze betalen immers een gebruiksvergoeding voor het spoor.

Het rare zit er in dat NS heel goed weet dat de IC perrons op 330 tot 340 meter zitten, genoeg voor max. 12 bakken. Nu willen ze graag naar 14 en zelfs 16 bakken en dus vragen ze om perronverlenging. Dat die IC perrons in grote emplacementen liggen waar uitbreiding fysiek vaak niet mogelijk is, dat is een ondergeschikt detail...

Voor stoptreinen geldt ongeveer hetzelfde. De norm is 270 meter. Maar NS wil graag langere sprinters dan die norm. Vaak is uitbreiding technisch wel mogelijk, maar het kost elk perron weer geld. Geld dat ook naar bijvoorbeeld opstelterreinen kan, of het weghalen van NABOs of suīcide preventie of...
De vraag is natuurlijk waar je als infrastructuurbeheerder (indirect dus de begroting I&M) verantwoordelijk voor bent. Je bent minimaal verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen van voldoende ruimte op de infrastructuur om de vervoervraag aan te kunnen. Anders gooi je als I&M al bij voorbaat de juridische basis op handhaven van de concessie weg. Dat infrastructuurbudget hoeft er overigens niet voor te zorgen dat een vervoerder een efficiënte exploitatie kan uitvoeren. Voor de eventuele meerkosten om een efficiënte exploitatie mogelijk te maken een bijdrage van de vervoerder vragen is op zich dan best logisch.

Maar als perrons verlengen kosteneffectiever is dan meer treinen laten rijden dan ben je snel uitgepraat denk ik. Op bepaalde IC-corridors is dat wel zeker het geval.
  vrijdag 8 september 2017 @ 14:05:53 #210
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173657797
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 08:51 schreef Goverman het volgende:
Het rare zit er in dat NS heel goed weet dat de IC perrons op 330 tot 340 meter zitten, genoeg voor max. 12 bakken. Nu willen ze graag naar 14 en zelfs 16 bakken en dus vragen ze om perronverlenging. Dat die IC perrons in grote emplacementen liggen waar uitbreiding fysiek vaak niet mogelijk is, dat is een ondergeschikt detail...
Ik kan me geen IC station bedenken waar het écht onmogelijk is om de perrons langer te maken.
Sterker nog, ik kan me überhaupt geen station bedenken waar het onmogelijk is perrons langer te maken.
Daarnaast, er was ooit een tijd dat er planmatig 15-baks ICM-treinen reden. Die moeten toch ook ergens gestopt hebben :?

quote:
Voor stoptreinen geldt ongeveer hetzelfde. De norm is 270 meter. Maar NS wil graag langere sprinters dan die norm. Vaak is uitbreiding technisch wel mogelijk, maar het kost elk perron weer geld. Geld dat ook naar bijvoorbeeld opstelterreinen kan, of het weghalen van NABOs of suīcide preventie of...
De NS wil dat vast met een reden, blijkbaar is 270m op termijn te kort om iedereen te vervoeren die mee wil.

De kern van het hele probleem zit natuurlijk heel erg anders: heel Nederland houdt maar vast aan de 9-5 mentaliteit en weigert om voor werk te verhuizen.
So we just called him Fred
  Redactie Sport vrijdag 8 september 2017 @ 14:42:46 #211
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173658477
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2017 14:05 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik kan me geen IC station bedenken waar het écht onmogelijk is om de perrons langer te maken.
Sterker nog, ik kan me überhaupt geen station bedenken waar het onmogelijk is perrons langer te maken.
Wat dacht je van Hengelo? Dat ligt midden op de kruising Delden-Oldenzaal en Almelo-Enschede.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173658521
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 14:42 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wat dacht je van Hengelo? Dat ligt midden op de kruising Delden-Oldenzaal en Almelo-Enschede.
Als er ergens geen extra nuttige perronlengte nodig is dan is het wel Hengelo.
Bier.
  Redactie Sport vrijdag 8 september 2017 @ 14:46:56 #213
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173658581
Daar heb je gelijk in, Hengelo is lang zat voor IC's. Maar zou je het perron daar langer willen maken dan is dat onmogelijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173658642
Hazemeijer slopen en wat sporen verleggen. Kan prima.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 september 2017 @ 14:56:07 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173658795
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2017 14:05 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik kan me geen IC station bedenken waar het écht onmogelijk is om de perrons langer te maken.
Sterker nog, ik kan me überhaupt geen station bedenken waar het onmogelijk is perrons langer te maken.
Daarnaast, er was ooit een tijd dat er planmatig 15-baks ICM-treinen reden. Die moeten toch ook ergens gestopt hebben :?
die vijftienbakkers reden alleen op een klein deel van de trajecten. Bijvoorbeeld Deventer-Amersfoort/Utrecht. Stonden er al een of twee stellen klaar voordat het deel uit Enschede er aan werd gezet.

In Amersfoort werd dan ontkoppeld voor de treinen naar Schiphol en Amsterdam. In Utrecht voor Den Haag/Rotterdam.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 8 september 2017 @ 15:04:57 #216
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173658974
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 14:42 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wat dacht je van Hengelo? Dat ligt midden op de kruising Delden-Oldenzaal en Almelo-Enschede.
Delden-Oldenzaal verplaatsen naar +1, met een verbindingsboog voor het verkeer van en naar Bad Bentheim. Levert gelijk allerlei voordelen op voor de dienstregeling omdat er geen kruisende treinen meer zijn op het station.

[ Bericht 8% gewijzigd door Fred op 08-09-2017 15:15:14 ]
So we just called him Fred
  Redactie Sport vrijdag 8 september 2017 @ 15:20:50 #217
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173659283
Zoveel problemen heb je niet met de kruisingen daar: als alles netjes op tijd rijdt kun je alles gelijk binnen laten komen, de reizigers laten overstappen en vervolgens gelijk weer vertrekken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 8 september 2017 @ 15:21:26 #218
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_173659298
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk waar je als infrastructuurbeheerder (indirect dus de begroting I&M) verantwoordelijk voor bent. Je bent minimaal verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen van voldoende ruimte op de infrastructuur om de vervoervraag aan te kunnen. Anders gooi je als I&M al bij voorbaat de juridische basis op handhaven van de concessie weg. Dat infrastructuurbudget hoeft er overigens niet voor te zorgen dat een vervoerder een efficiënte exploitatie kan uitvoeren. Voor de eventuele meerkosten om een efficiënte exploitatie mogelijk te maken een bijdrage van de vervoerder vragen is op zich dan best logisch.

Maar als perrons verlengen kosteneffectiever is dan meer treinen laten rijden dan ben je snel uitgepraat denk ik. Op bepaalde IC-corridors is dat wel zeker het geval.
Op zich best een goed punt: een concessie moet wel uitvoerbaar zijn om deze te kunnen handhaven. Echter, hier is de redenering eigenlijk andersom: er is infra, NS wil langere treinen (ICNG is geen dubbeldeksmaterieel, dus is meer lengte nodig...) en vraagt daarom om de perrons te verlengen. Juist... Vanuit concessiebeheer (en ook vanuit infrabeheer) kun je die perronlengte vraag dan ook "terugduwen" door tegen NS te zeggen dat ze dan geen enkeldeksmaterieel moeten bestellen wanneer ze juist een groei in reizigers verwachten.

quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2017 14:05 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik kan me geen IC station bedenken waar het écht onmogelijk is om de perrons langer te maken.
Sterker nog, ik kan me überhaupt geen station bedenken waar het onmogelijk is perrons langer te maken.
Daarnaast, er was ooit een tijd dat er planmatig 15-baks ICM-treinen reden. Die moeten toch ook ergens gestopt hebben :?
Nou, dat valt dus vies tegen. Probleem zit niet alleen in de benodigde lengte, maar ook de breedte. De sporen moeten immers een paar honderd meter eerder uit elkaar buigen (niet te verwarren met uitbuigen in deze), waardoor er meer breedte nodig is. En die breedte is vaak niet beschikbaar op de plaatsen waar die nodig is: emplacementen in binnensteden.

Tel daarbij op dat je ook wissels en seinen moet verplaatsen (en dan niet een, maar gelijk een hele trits) en je komt er op uit dat IC-perrons verlengen en/of verbreden een enorm kostbare en complexe aangelegenheid is. En ook nog eens langer duurt om te realiseren dan dat het aan tijd kost om een trein te bestellen.

quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2017 14:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]

De NS wil dat vast met een reden, blijkbaar is 270m op termijn te kort om iedereen te vervoeren die mee wil.

De kern van het hele probleem zit natuurlijk heel erg anders: heel Nederland houdt maar vast aan de 9-5 mentaliteit en weigert om voor werk te verhuizen.
Ja, ook dat is zeer zeker een terecht punt! Geldt voor de (snel)wegen natuurlijk ook heel erg duidelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Goverman op 08-09-2017 15:29:50 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:12:00 #219
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173660189
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 15:21 schreef Goverman het volgende:
Nou, dat valt dus vies tegen. Probleem zit niet alleen in de benodigde lengte, maar ook de breedte. De sporen moeten immers een paar honderd meter eerder uit elkaar buigen (niet te verwarren met uitbuigen in deze), waardoor er meer breedte nodig is. En die breedte is vaak niet beschikbaar op de plaatsen waar die nodig is: emplacementen in binnensteden.
Je kan ook naar boven en naar beneden met het spoor. In Antwerpen hebben de Belgen mooi laten zien hoe dat kan.

quote:
Tel daarbij op dat je ook wissels en seinen moet verplaatsen (en dan niet een, maar gelijk een hele trits) en je komt er op uit dat IC-perrons verlengen en/of verbreden een enorm kostbare en complexe aangelegenheid is. En ook nog eens langer duurt om te realiseren dan dat het aan tijd kost om een trein te bestellen.
"Enorm kostbaar" is iets anders dan "fysiek onmogelijk".
So we just called him Fred
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:46:24 #220
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_173660811
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan ook naar boven en naar beneden met het spoor. In Antwerpen hebben de Belgen mooi laten zien hoe dat kan.

[..]

"Enorm kostbaar" is iets anders dan "fysiek onmogelijk".
Enorm kostbaar is voor beleidsambtenaren ongeveer hetzelfde als fysiek onmogelijk :').
Los daarvan is fysieke uitdaging ook het evt moeten onteigening van gebouweigenaars. Dat doe je echt niet zo maar... En waar het ingeklemd in lengte aan de orde is geldt dat dus ook voor breedte. Ondergrondse passages zijn interessant, maar hebben ook zo hun complexiteit. Remember noordzuidlijn? En tram tunnel? Daar kon het uiteindelijk wel, maar ging het wel bijna ten koste van de gemeenten Amsterdam en Den Haag...

In mijn tijd bij RWS hebben we een keer bonje gehad omdat sommige specialisten eisten dat de bocht van een afrit ruimer moest. Achter die afrit ligt echter een Joodse begraafplaats. Dat was dus toch een andere oplossing zoeken...

[ Bericht 7% gewijzigd door Goverman op 08-09-2017 17:04:37 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 8 september 2017 @ 17:22:46 #221
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173661531
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 16:46 schreef Goverman het volgende:
Enorm kostbaar is voor beleidsambtenaren ongeveer hetzelfde als fysiek onmogelijk :,). Los daarvan is fysieke uitdaging ook het evt moeten onteigening van gebouweigenaars. Dat doe je echt niet zo maar... En waar het ingeklemd in lengte aan de orde is geldt dat dus ook voor breedte. Ondergrondse passages zijn interessant, maar hebben ook zo hun complexiteit. Remember noordzuidlijn? En tram tunnel?
Die complexiteit zit vooral in de hoofden van beleidsambtenaren en gemeente ambtenaren die allemaal moeilijke dingen willen, omdat prestige.

In Rotterdam houden ze het simpel en wordt de ene na de andere ondergrondse passage opgeleverd. In de jaren '80 gingen ze daar al onder woningen door, in de jaren '90 schoven ze met hetzelfde gemak een spoortunnel onder een metrotunnel door en een paar geleden werd er zonder al te veel vertraging de eerste geboorde metrotunnel van Nederland aangelegd.

In Den Haag en Amsterdam moest het weer allemaal "fancy" met een onhandige bouwmethode in Den Haag en een dubieuze tracékeuze in Amsterdam.

De Schipholtunnel is ook een mooi voorbeeld dat we het prima kunnen in Nederland, gewoon een betonnen doos onder bestaande bouw en een functionerend vliegveld door, ook zonder noemenswaardige problemen en 20 jaar later zonder problemen verdubbeld en zijn ook de ondergrondse perrons verlengd.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 september 2017 @ 17:50:26 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173662248
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 15:21 schreef Goverman het volgende:

[..]

Op zich best een goed punt: een concessie moet wel uitvoerbaar zijn om deze te kunnen handhaven. Echter, hier is de redenering eigenlijk andersom: er is infra, NS wil langere treinen (ICNG is geen dubbeldeksmaterieel, dus is meer lengte nodig...) en vraagt daarom om de perrons te verlengen. Juist... Vanuit concessiebeheer (en ook vanuit infrabeheer) kun je die perronlengte vraag dan ook "terugduwen" door tegen NS te zeggen dat ze dan geen enkeldeksmaterieel moeten bestellen wanneer ze juist een groei in reizigers verwachten.
Dan moet het een combi van enkeldeks en dubbeldeks worden, omdat nieuw materieel voor minder valide personen een gelijkvloerse instap moet hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173662419
In België is het toch ook volstrekt normaal om met lange treinen op korte perrons te stoppen? Bij de IC van Brussel naar Gouvy, die dagelijks één keer tijdens het spitsuur rijdt, wordt er omgeroepen dat voor een of ander station in de Ardennen er niet ingestapt mag worden in de laatste 6 rijtuigen :P
  vrijdag 8 september 2017 @ 18:00:27 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173662502
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan moet het een combi van enkeldeks en dubbeldeks worden, omdat nieuw materieel voor minder valide personen een gelijkvloerse instap moet hebben.
Wat technisch inmiddels prima haalbaar is. Zie de Rhein-Ruhr-Express (Siemens Desiro HC), de Regio2N (Bombardier OMNEO) en de RER NG (Alstom X'Trapolis Cityduplex).
  vrijdag 8 september 2017 @ 18:45:58 #225
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_173663327
Kent u al de spoorbruggenkaart van Duistland?, altijd handig.

https://bruecken.deutschebahn.com/br%C3%BCckenkarte
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport vrijdag 8 september 2017 @ 19:01:35 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173663645
Nee, die kende ik nog niet. Sinds een maand wel deze in bezit: http://www.schweers-wall.de/atlas_deutschland.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 september 2017 @ 20:13:25 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173664956
Iemand van ons die wil/kan reageren?

WGR / Het werk van een HC (NS Conducteur)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 8 september 2017 @ 20:16:43 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173665016
Nou kan ik natuurlijk antwoorden dat je goed moet zijn in sudoku's maken O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173673903
Hmm spannend... volgens de app gaat trein 2262 vanavond van Amsterdam naar Vlissingen rijden met icm3 waar virm6 gepland stond :')
pi_173673915
Beter regelen ze nog wat anders in de tussentijd want ik denk niet dat dat gaat passen :D
pi_173675855
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 13:10 schreef Salatrel het volgende:
Hmm spannend... volgens de app gaat trein 2262 vanavond van Amsterdam naar Vlissingen rijden met icm3 waar virm6 gepland stond :')
Sowieso is de Vlissingen IC vrijwel altijd krap :s)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:10:43 #232
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_173676000
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 13:11 schreef Salatrel het volgende:
Beter regelen ze nog wat anders in de tussentijd want ik denk niet dat dat gaat passen :D
Dat gaat niet! Planning wordt maanden van te voren gemaakt! Je kan niet zomaar iets erbij zetten of eraf trappen. Weet je wel hoe lastig dat is?
pi_173676661
Het zijn inmiddels 7 bakken icm :P
pi_173677253
Ik zag zojuist zo omgebouwde groene bankjes trein(die tegenwoordig heel mooi is) door heerlen rijden richting de grens, gesleept door zo diesel ding.

Wij vroegen ons af waar die naartoe gaat? naar de treinfabriek in aachen?
speak only if it improves the silence.
pi_173683016
Weet hier misschien iemand hoe ik NS zover krijg om bij vervanging van mijn kaart een nieuwe pasfoto te gebruiken?

Ik heb nog steeds een (oude) voordeelurenkaart, waarvoor ik deze week een nieuwe OV-chipkaart gekregen heb (de oude verliep). Echter, op de kaart staat nog steeds dezelfde foto die ik ooit ingeleverd heb toen ik voor het eerst de voordeelurenkaart aanvroeg, moet minimaal een jaar of 15 oud zijn.

Dat ik met de huidige kaart tot mijn 42ste kan reizen met de foto van een 22 jarig studentje, is tot daar aan toe. Maar hoe kan ik voorkomen dat als ik straks met een rollator loop, nog steeds als langharig tuig op de foto sta?

Abonnement opzeggen is geen optie omdat ik aan mijn korting in de avondspits gehecht ben.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 9 september 2017 @ 21:14:58 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173683365
NS heeft er een pagina voor op hun website: https://www.ns.nl/ovchip-pasfoto/

Maar dan moet je een referentienummer hebben. Ik denk dat ze je een brief sturen wanneer ze vinden dat je een nieuwe foto moet inleveren.
pi_173683557
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Sowieso is de Vlissingen IC vrijwel altijd krap :s)
Zeker vanaf Rdam. Daar shoppen ze vaak een deel af. Kan alles en iedereen in een viertje of zesje in de spits ... zijn die perrons in Zeeland zo kort of kunnen ze niet in Roosendaal ontkoppelen (net als vroeger) vraag ik me dan af ...
Take on the situation, but not the torment ...
  Redactie Sport zaterdag 9 september 2017 @ 21:26:49 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173683614
Weer eens +60 omdat NS het nodig vindt de IC van Arnhem naar Zutphen op te heffen....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 9 september 2017 @ 21:27:02 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173683616
Zeeland heeft inderdaad een paar stations waar maximaal VIRM-VI past. Waarom er niet meer in Roosendaal wordt gesplitst weet ik niet.
  zaterdag 9 september 2017 @ 21:47:30 #241
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_173684029
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 20:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Weet hier misschien iemand hoe ik NS zover krijg om bij vervanging van mijn kaart een nieuwe pasfoto te gebruiken?

Ik heb nog steeds een (oude) voordeelurenkaart, waarvoor ik deze week een nieuwe OV-chipkaart gekregen heb (de oude verliep). Echter, op de kaart staat nog steeds dezelfde foto die ik ooit ingeleverd heb toen ik voor het eerst de voordeelurenkaart aanvroeg, moet minimaal een jaar of 15 oud zijn.

Dat ik met de huidige kaart tot mijn 42ste kan reizen met de foto van een 22 jarig studentje, is tot daar aan toe. Maar hoe kan ik voorkomen dat als ik straks met een rollator loop, nog steeds als langharig tuig op de foto sta?

Abonnement opzeggen is geen optie omdat ik aan mijn korting in de avondspits gehecht ben.
Ha, ik ben dus niet de enige. :D Mijn foto is inmiddels >10 jaar oud. Toen ik een paar jaar terug een nieuwe OVC kreeg was ik al hoogst verbaasd dat ze nog een foto uit mijn middelbare schoolperiode hadden bewaard. Maar ik mag toch hopen dat ze die niet wéér opnieuw gebruiken. Maar, dat ga ik dan pas eind 2018 meemaken. Overigens heb ik een hele tijd terug wel een brief gekregen met de vraag om toestemming voor het bewaren van mijn pasfoto. Volgens mij onder 'dreiging' dat ik anders zelf voor een nieuwe OVC kon dokken. Ik heb er niet op gereageerd, dat ze me maar de mogelijkheid geven een nieuwe foto aan te leveren. Zie ik in 2018 dus wel. :z
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_173686981
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 21:26 schreef dennistd het volgende:
Weer eens +60 omdat NS het nodig vindt de IC van Arnhem naar Zutphen op te heffen....
Ook daarom de auto :Y
  Redactie Sport zondag 10 september 2017 @ 01:05:46 #243
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173687440
Dit jaar rijdt de 766 van de Stichting Hondekop een aantal ritten ter gelegenheid van 150 jaar Rode Kruis. Vandaag werd er vanaf Den Bosch naar Amsterdam Centraal gereden.

Op de terugweg passeert de 766 de monumentale kap van station Amsterdam Amstel. De opening in de wand achter de lantaarnpaal stamt uit de tijd dat hier de autoslaaptrein nog vertrek: hierdoor reden de auto's naar buiten de trein op.

Nadat de trein zijn laatste reizigers in Den Bosch heeft achtergelaten wordt koersgezet naar de tijdelijke thuisbasis Nijmegen. Terwijl de zon al bijna onder is wordt Oss gepasseerd waar een dreigende wolkenlucht hangt (het zal toch niks met de bekende inwoner Jan Marijnissen te maken hebben?).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173689463
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 16:31 schreef TjjWester het volgende:
Ik zag zojuist zo omgebouwde groene bankjes trein(die tegenwoordig heel mooi is) door heerlen rijden richting de grens, gesleept door zo diesel ding.

Wij vroegen ons af waar die naartoe gaat? naar de treinfabriek in aachen?
Even op een ander forum nagevraagd. Die trein is stuk en er worden nogal wat medewerkers van NS beschoten in Heerlen. Trein is er neergezet om de veiligheid van de medewerkers te garanderen door als een soort schuttrein te gebruiken.
pi_173690497
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 01:05 schreef dennistd het volgende:

Nadat de trein zijn laatste reizigers in Den Bosch heeft achtergelaten wordt koersgezet naar de tijdelijke thuisbasis Nijmegen.
zag hem van de week staan ja in nijmegen. ze hebben wel lef want dat ding staat gewoon buiten.
  Redactie Sport zondag 10 september 2017 @ 11:56:48 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173690509
Volgens mij is er in Nijmegen permanent bewaking met honden, ook vanwege het DM'90 en nog wat DDAR/DDM wat daar staat.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173691271
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Even op een ander forum nagevraagd. Die trein is stuk en er worden nogal wat medewerkers van NS beschoten in Heerlen. Trein is er neergezet om de veiligheid van de medewerkers te garanderen door als een soort schuttrein te gebruiken.
Oke gek toen ik er was werd de trein door het station richting landgraaf gesleept, kennelijk is hij dus weer terug gekomen.

Zo eentje was het! Bedankt voor de informatie.
speak only if it improves the silence.
pi_173691359
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:12 schreef MTL het volgende:

Probleem is namelijk dat mensen met oordopjes vaak de omroep niet horen.
zonder oordopjes zijn oproepen regelmatig ook niet te verstaan , omdat er hard gepraat wordt door passagiers onderling, er net een lawaaierige goederentrein langs komt rijden of omdat conducteur beetje zacht mompelt :+
pi_173691518
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 12:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

zonder oordopjes zijn oproepen regelmatig ook niet te verstaan , omdat er hard gepraat wordt door passagiers onderling, er net een lawaaierige goederentrein langs komt rijden of omdat conducteur beetje zacht mompelt :+
Dit gebeurt me tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar in DM'90 vanwege de ARKO, nooit meer in andere treinen. De omroep is in 98% van de gevallen goed te horen (wat mij betreft), dat was 20 jaar geleden misschien wel precies 2%.
Bier.
pi_173691688
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dit gebeurt me tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar in DM'90 vanwege de ARKO, nooit meer in andere treinen. De omroep is in 98% van de gevallen goed te horen (wat mij betreft), dat was 20 jaar geleden misschien wel precies 2%.
misschien was het toeval maar zat van de week in VIRM trein die gesplitst ging worden en kon met grote moeite en beetje op gok verstaan dat ik in goede deel zat. En na splitsing ook niet even omroepen 'u zit in deel naar X'.
Normaliter ben ik vooral woon-werk verkeer aan het doen op bekend traject en dan let ik niet op omroepen
pi_173691769
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 13:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

misschien was het toeval maar zat van de week in VIRM trein die gesplitst ging worden en kon met grote moeite en beetje op gok verstaan dat ik in goede deel zat. En na splitsing ook niet even omroepen 'u zit in deel naar X'.
Normaliter ben ik vooral woon-werk verkeer aan het doen op bekend traject en dan let ik niet op omroepen
Gelukkig staat het tegenwoordig ook op de schermen :Y
  Moderator zondag 10 september 2017 @ 13:09:00 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173691812
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Even op een ander forum nagevraagd. Die trein is stuk en er worden nogal wat medewerkers van NS beschoten in Heerlen. Trein is er neergezet om de veiligheid van de medewerkers te garanderen door als een soort schuttrein te gebruiken.
Wtf :?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173691822
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Gelukkig staat het tegenwoordig ook op de schermen :Y
die dus stonden op zwart }:|
pi_173691844
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 13:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wtf :?
Op welk deel 'wtf' je?
  Moderator zondag 10 september 2017 @ 13:11:29 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173691899
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 11:56 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is er in Nijmegen permanent bewaking met honden, ook vanwege het DM'90 en nog wat DDAR/DDM wat daar staat.
Waarom moet dat spul bewaakt worden? Is dat spul makkelijker te jatten?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 10 september 2017 @ 13:12:33 #256
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173691932
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Op welk deel 'wtf' je?
Dat mensen die treinen onderhouden/schoonmaken/rijden beschoten worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173691986
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 13:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

misschien was het toeval maar zat van de week in VIRM trein die gesplitst ging worden en kon met grote moeite en beetje op gok verstaan dat ik in goede deel zat. En na splitsing ook niet even omroepen 'u zit in deel naar X'.
Normaliter ben ik vooral woon-werk verkeer aan het doen op bekend traject en dan let ik niet op omroepen
Ik ga daarom tegenwoordig altijd maar gewoon in ' het voorste treinstel' zitten (met mijn dopjes op), die gaat altijd wel door :-)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_173692031
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:15 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Ik ga daarom tegenwoordig altijd maar gewoon in ' het voorste treinstel' zitten (met mijn dopjes op), die gaat altijd wel door :-)
ze gingen beide door, maar niet allebei naar het deel van Limburg van mijn keuze :+
pi_173692047
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 13:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat mensen die treinen onderhouden/schoonmaken/rijden beschoten worden.
Ik weet niet of het specifiek dat personeel is maar ik las vooral berichten over conducteurs en machinisten..
pi_173692052
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:15 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Ik ga daarom tegenwoordig altijd maar gewoon in ' het voorste treinstel' zitten (met mijn dopjes op), die gaat altijd wel door :-)
Dat wordt dan een keer door de zure appel heen bijten :P
pi_173692240
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 13:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wtf :?
Het is Heerlen eah.
Bier.
pi_173693221
Iemand die hier zin in heeft? http://nieuws.ns.nl/en-hoe-was-je-reis/
  zondag 10 september 2017 @ 14:13:48 #263
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173693360
Misschien wel als mijn vaste traject er tussen zou zitten. Vreemd dat Amsterdam-Eindhoven er niet bij zit, je zou toch denken dat ze juist daar feedback van willen ivm de testdagen? Dan zou ik ook mee kunnen doen.
pi_173693537
Daar draait al een enorm team omheen, onder andere op de stations.
pi_173695623
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik weet niet of het specifiek dat personeel is maar ik las vooral berichten over conducteurs en machinisten..
Rangeermachinisten, storingsmonteurs, schoonmakers of beveiligers. Ander personeel komt niet op het rangeerterrein in Hrl.
  zondag 10 september 2017 @ 16:25:26 #266
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_173695962
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Even op een ander forum nagevraagd. Die trein is stuk en er worden nogal wat medewerkers van NS beschoten in Heerlen. Trein is er neergezet om de veiligheid van de medewerkers te garanderen door als een soort schuttrein te gebruiken.
En dat doet men met een DDZ? Een treinstel dat onlangs voor een kapitaal is opgeknapt?

Sorry maar dat vind ik moeilijk te geloven.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 10 september 2017 @ 16:29:43 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173696053
De DDZ in kwestie (7502) stond toch al langdurig terzijde. :Y
pi_173697046
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 16:25 schreef Eix het volgende:

[..]

En dat doet men met een DDZ? Een treinstel dat onlangs voor een kapitaal is opgeknapt?

Sorry maar dat vind ik moeilijk te geloven.
Kapitaal is relatief. Naast wat James hierboven zegt kan je hier prima een kosten-baten-analyse van maken waar uit kan komen dat dit goedkoper en beter is.
Bier.
  zondag 10 september 2017 @ 18:10:30 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173697497
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Naast wat James hierboven zegt kan je hier prima een kosten-baten-analyse van maken waar uit kan komen dat dit goedkoper en beter is.
En het is sneller te realiseren. Voor een hekwerk of schermen-constructie moet je eerst vergunning gaan aanvragen, dan moet het gebouwd worden, enzovoorts. En wanneer die gek eenmaal is opgepakt blijf je met een constructie zitten die helemaal niet meer nodig is.

Een treinstel gebruiken dat toch al buiten dienst staat is een veel goedkopere oplossing. Eventuele schade kan wel weer hersteld worden.
pi_173697699
Precies. Een kogelgat in een trein kost een paar honderd tot een paar duizend euro if even. Een kogelgat in een mens varieert tussen de 10 mille en enkele miljoenen euro's.
Bier.
  zondag 10 september 2017 @ 18:51:47 #271
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173698200
Dat ze niet per direct de treindienst van en naar Heerlen opschorten...
So we just called him Fred
pi_173699883
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 16:25 schreef Eix het volgende:

[..]

En dat doet men met een DDZ? Een treinstel dat onlangs voor een kapitaal is opgeknapt?

Sorry maar dat vind ik moeilijk te geloven.
Er staan twee sets oude dubbeldekkers op de buitenste sporen, 1 spoor verder staat die nieuw dubbeldekker maar die is wel half verscholen achter die oude dubbeldekkers, heeft dus weinig nut.

Het grootste gedeelte van het rangeerterrein, waar het pad langs loopt, is trouwens niet afgedekt.
speak only if it improves the silence.
  PR/Manusje van alles zondag 10 september 2017 @ 20:32:40 #273
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173700782
Serieus? Wat. Worden ze daar echt beschoten?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_173701004
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 20:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Serieus? Wat. Worden ze daar echt beschoten?
Ik heb maanden geleden in het nieuws gelezen dat een ns medewerker met een luchtbuks onderhande is genomen in een nabij gelegen park, wist niks van de recente incidente.
speak only if it improves the silence.
pi_173701849
Kwam icloud niet uit Heerlen? :P
  Redactie Sport zondag 10 september 2017 @ 21:44:34 #276
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173702936
Rara, waar was ik vandaag?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 10 september 2017 @ 21:55:34 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173703247
Bij de curator die de erfenis van Riekje van Waterhuizen in een zeecontainer gesodemieterd heeft? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 10 september 2017 @ 22:22:22 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173703918
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 21:44 schreef dennistd het volgende:
Rara, waar was ik vandaag?
[ afbeelding ]
In een container vol tyfuszooi?
  PR/Manusje van alles zondag 10 september 2017 @ 22:23:27 #279
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173703958
Is dát nou zo'n befaamde rukbunker?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 10 september 2017 @ 22:38:41 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173704355
Nee fiets, dit is een container. Een bunker is wat anders.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles zondag 10 september 2017 @ 23:09:00 #281
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173705047
quote:
15s.gif Op zondag 10 september 2017 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee fiets, dit is een container. Een bunker is wat anders.
oh, sorry. Mijn fout. Blijkt maar weer dat ik er geen verstand van heb.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Sport zondag 10 september 2017 @ 23:31:01 #282
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173705403
quote:
15s.gif Op zondag 10 september 2017 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij de curator die de erfenis van Riekje van Waterhuizen in een zeecontainer gesodemieterd heeft? :?
Het is inderdaad de erfenis van Riekje, maar voor zover ik zag hebben die containers er al wel langer gestaan. Voor wie nog nooit van Riekje gehoord heeft hier wat leesvoer en kijkvoer.

Hier de hele fotoserie van vandaag:





























Riekje is in 2014 overleden. Haar laatste wens was dat alles hier zo zou blijven na haar dood, waar haar man en zoon nu voor proberen te zorgen. Zelf is ze er trouwens ook nog een soort van bij: haar urn staat in een kastje in de sik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173705463
Fijn einde lijkt me dat wel <3
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 september 2017 @ 23:42:35 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173705592
Begin oktober schijnt er nieuws te komen over de ICNG en zal blijken of de plaatjes die James uit een Alstomfilmpje haalde er een beetje op lijken :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173707080
Spannend hoor, ik weet al een jaar hoe ie er uit komt te zien :+


:P
pi_173707349
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 07:06 schreef MTL het volgende:
Spannend hoor, ik weet al een jaar hoe ie er uit komt te zien :+
[ afbeelding ]

:P
Als een computer op wielen gok ik :P
pi_173707849
Beter dan die ouderwetse meuk, dus met goede airconditioning en een drukdichte trein tegen ploppende oren in de tunnels :P
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 11 september 2017 @ 09:52:34 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173708664
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 23:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fijn einde lijkt me dat wel <3
Ja, maar die man is natuurlijk ook al honderd en die zoon heeft misschien zelf ook weleens zin in een leven voor z'n eige, en dus staat de hele boel daar heel langzaam weg te rotten en te pauperen. Welk doel is daarmee gediend? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 september 2017 @ 11:42:43 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173710016
Sowieso, wat mķet je met al die spullen? Als het nou een minimuseum was zou het leuk zijn, maar ik zie alleen maar een hobby die enorm uit de hand is gelopen.
pi_173710742
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 11:42 schreef James1988 het volgende:
Sowieso, wat mķet je met al die spullen? Als het nou een minimuseum was zou het leuk zijn, maar ik zie alleen maar een hobby die enorm uit de hand is gelopen.
dat zeg ik ook altijd na een shopping spree...
pi_173710802
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 11:42 schreef James1988 het volgende:
Sowieso, wat mķet je met al die spullen? Als het nou een minimuseum was zou het leuk zijn, maar ik zie alleen maar een hobby die enorm uit de hand is gelopen.
Overheidsdienst "Help mijn X heeft een hobby" invoeren dan maar?
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 11 september 2017 @ 12:46:40 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173710817
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Overheidsdienst "Help mijn X heeft een hobby" invoeren dan maar?
Gewoon niemand zijn X worden }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 11 september 2017 @ 13:38:08 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173711650
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 11 september 2017 @ 13:42:09 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173711728
Ik denk eerste helft '90s :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 september 2017 @ 13:46:25 #295
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173711788
Goed gegokt, die reclameposter is van 1992:Geheugen van Nederland
  Redactie Sport maandag 11 september 2017 @ 14:29:16 #296
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173712592
De Veiligheidsregio Twente heeft een 'game' gelanceerd over gevaarlijke stoffen op het spoor. Niet alle vragen/antwoorden vind ik even goed. Zoals deze:



Volgens mij betekent dat dat het een gasketelwagen is. Dat is alleen geen antwoord...



Nou goed, het klopt misschien wel maar niet volledig. Volgende dan:



Laat ik maar zo snel mogelijk vluchten. Die muur snap ik dan alleen niet.



Oh, ik moet dus het spoor oversteken terwijl de spoorbomen gesloten zijn, met het risico dat ik aangereden wordt door een trein op het andere spoor. Tuurlijk :{
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173713069
Volgens mij betekent het dat het een gasketel wagen is :D Heb je een gaatje in je hoofd ofzo, je kan toch zelf ook wel bedenken dat 99,999% van de Nederlanders niet weet wat een gasketelwagen is man :D ffs
Bier.
pi_173713094
En dat gaat dan lopen bitchen over genderneutraliteit _O-
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 11 september 2017 @ 15:06:26 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173713500
Ik wil tegen de wind in vluchten, maar nee, ik moet haaks op de wind vluchten 8)7 Hoezo is dat beter dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 11 september 2017 @ 15:08:28 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173713534
die kuttest heeft gewoon hele andere ideeën. Heeft niet noodzakelijk wat met de waarheid te maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')