En er worden extra machinisten vrijgemaakt voor het rijden via Frankrijk door de treinverbinding Mulhouse-Mullheim te verbussen.quote:Op donderdag 7 september 2017 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws voor de cargoboeren. De spoorverbinding tussen Stuttgart en Hattingen is weer beschikbaar, waardoor er per dag 44 extra badslippers kunnen rijden, nu Rastatt er nog steeds uit ligt.
als je als je provincie de zeggenschap over de regionale lijnen wil hebben mag je lekker zelf opdraaien voor de aanleg. -Den Haagquote:Brink liet de Christenunie weten dat hij, als er in Den Haag een andere realiteit ontstaat over het financieren van regionale spoorlijnen, het plan voor een spoorverbinding uit de ijskast haalt.
De huidige busverbinding is best goed en snel, maar nadert de grenzen van de capaciteit, waardoor ze nu voor dubbeldekkers kiezen. Het enige dat je nog kunt doen is de frequentie nog verder omhoog gooien. Een spoorlijn is net niet rendabel genoeg te krijgen.quote:Op donderdag 7 september 2017 13:15 schreef dennistd het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rein-Emmen-Groningen
Lijkt me een verstandig besluit, die spoorlijn zou denk ik niet heel veel reizigers gaan trekken voor de vele honderden miljoenen die nodig zijn.
Nee, dat is de Schuman-Josaphattunnel van Brussel-Schuman naar Meiser. Deze tunnel is veel ouder en is van spoorlijn 161, aan de foto's te zien is het ter hoogte van het voormalige station Leuvensesteenweg.quote:Op donderdag 7 september 2017 15:15 schreef b2py het volgende:
Is die tunnel niet vrij recent geopend?
Mee eens.quote:Op donderdag 7 september 2017 13:15 schreef dennistd het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rein-Emmen-Groningen
Lijkt me een verstandig besluit, die spoorlijn zou denk ik niet heel veel reizigers gaan trekken voor de vele honderden miljoenen die nodig zijn.
Station Helmond Centraal?quote:Op donderdag 7 september 2017 15:23 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_toilet_trein__.html
Dode gevonden in wc van trein op 14b te CS, betreft een ICd (treinnr 1025) aldus iemand op Somda. Wtf
De 6600 rijdt met DDZ-4 of FLIRT-7, daar kun je geen ICR9 + ICR6 in kwijt.quote:Op donderdag 7 september 2017 19:05 schreef b2py het volgende:
Mensen kunnen toch prima overstappen op IC en Sprinter?
Ah, mensen willen een direct alternatief dat is er nu niet. Wat de reizigers alleen niet weten is dat we er een stoptrein van maken. Maar we hebben wel geluisterd hoor want er is een alternatief zonder overstappen. Waarvoor we wel andere reizigers meer overstappen laten maken.quote:Op donderdag 7 september 2017 19:13 schreef MTL het volgende:
Deze maatregelen zijn juist genomen naar aanleiding van commentaar dat mensen vroeger met de directe IC via Dordrecht konden als er een verstoring op de HSL was. Ondanks dat mensen nu uiteraard al met overstappen dezelfde reis kunnen maken, hoeven ze nu dus niet meer over te stappen.
Is dat een NS dingetje dat het 275 meter moet zijn of een ILenT dingetje?quote:Op donderdag 7 september 2017 19:48 schreef MTL het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, maar de locs moeten er bij gerekend worden. Ik zei ICR9, maar bedoelde de hele stam inclusief locs, sorry.
En die 275 meter verzin ik niet, dat is de werkelijke lengte van die dingen, kan ik weinig aan doen.
Gebruikte jij dat excuus maar eens in plaats van aannames als feiten neer te zetten.quote:Op donderdag 7 september 2017 20:22 schreef b2py het volgende:
Ah de "Ik ben maar een machinist' kaart
Heeft Bombardier daar ook iets van een miepmiep voor zoals in een Taurus of een BR189 van Siemens?quote:Op donderdag 7 september 2017 20:13 schreef MTL het volgende:
Eh nee, zo lang zijn die dingen gewoon?
Zit een mooie teller op de Traxx. Als ik die aan zet op 280 meter (dat is de lengte die ik in ETCS in moet voeren, afronden naar boven), dan sta ik keurig een paar meter na de plek waar ik begon met tellen stil, dus het ding is echt zo lang.
Ik zal vaker zo'n kaart trekkenquote:Op donderdag 7 september 2017 20:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Gebruikte jij dat excuus maar eens in plaats van aannames als feiten neer te zetten.
Jep, precies hetzelfde (alleen her geluidje is net iets anders geloof ik). Wel miepmiep inderdaad.quote:Op donderdag 7 september 2017 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heeft Bombardier daar ook iets van een miepmiep voor zoals in een Taurus of een BR189 van Siemens?
Dat zie je wel vaker. "Het kan niet, want het kan nou eenmaal niet."quote:
Het gokken is wel leuk. Na de nuttige perronlengtes bestudeerd te hebben moet het Buitenpost zijn geweest (vanwege de genoemde sneltrein). Perron 2 richting Leeuwarden heeft een nuttige lengte van 150 meter. Als er eentje van acht bakken stopt is die 152,7 meter lang. Te kort dus volgens de norm, maar de deuren zijn allemaal langs het perron.quote:Op donderdag 7 september 2017 21:45 schreef b2py het volgende:
Is het relevant voor het voorbeeld welk station het exact is?
Dat laatste zou mooi zijn idd, maar is voor NS een behoorlijke no go. Voor dat standpunt valt ook wel wat te zeggen trouwens, ze betalen immers een gebruiksvergoeding voor het spoor.quote:Op vrijdag 8 september 2017 08:33 schreef b2py het volgende:
Dat is voor NS ook niet relevant want het kost ze niets. Je wilt eigenlijk dat een vervoerder een deel van het budget meebrengt zodat zij ook een stukje verantwoording hebben over investeringen in infra, zij zijn er tenslotte ook bij gebaat.
De vraag is natuurlijk waar je als infrastructuurbeheerder (indirect dus de begroting I&M) verantwoordelijk voor bent. Je bent minimaal verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen van voldoende ruimte op de infrastructuur om de vervoervraag aan te kunnen. Anders gooi je als I&M al bij voorbaat de juridische basis op handhaven van de concessie weg. Dat infrastructuurbudget hoeft er overigens niet voor te zorgen dat een vervoerder een efficiënte exploitatie kan uitvoeren. Voor de eventuele meerkosten om een efficiënte exploitatie mogelijk te maken een bijdrage van de vervoerder vragen is op zich dan best logisch.quote:Op vrijdag 8 september 2017 08:51 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dat laatste zou mooi zijn idd, maar is voor NS een behoorlijke no go. Voor dat standpunt valt ook wel wat te zeggen trouwens, ze betalen immers een gebruiksvergoeding voor het spoor.
Het rare zit er in dat NS heel goed weet dat de IC perrons op 330 tot 340 meter zitten, genoeg voor max. 12 bakken. Nu willen ze graag naar 14 en zelfs 16 bakken en dus vragen ze om perronverlenging. Dat die IC perrons in grote emplacementen liggen waar uitbreiding fysiek vaak niet mogelijk is, dat is een ondergeschikt detail...
Voor stoptreinen geldt ongeveer hetzelfde. De norm is 270 meter. Maar NS wil graag langere sprinters dan die norm. Vaak is uitbreiding technisch wel mogelijk, maar het kost elk perron weer geld. Geld dat ook naar bijvoorbeeld opstelterreinen kan, of het weghalen van NABOs of suīcide preventie of...
Ik kan me geen IC station bedenken waar het écht onmogelijk is om de perrons langer te maken.quote:Op vrijdag 8 september 2017 08:51 schreef Goverman het volgende:
Het rare zit er in dat NS heel goed weet dat de IC perrons op 330 tot 340 meter zitten, genoeg voor max. 12 bakken. Nu willen ze graag naar 14 en zelfs 16 bakken en dus vragen ze om perronverlenging. Dat die IC perrons in grote emplacementen liggen waar uitbreiding fysiek vaak niet mogelijk is, dat is een ondergeschikt detail...
De NS wil dat vast met een reden, blijkbaar is 270m op termijn te kort om iedereen te vervoeren die mee wil.quote:Voor stoptreinen geldt ongeveer hetzelfde. De norm is 270 meter. Maar NS wil graag langere sprinters dan die norm. Vaak is uitbreiding technisch wel mogelijk, maar het kost elk perron weer geld. Geld dat ook naar bijvoorbeeld opstelterreinen kan, of het weghalen van NABOs of suīcide preventie of...
Wat dacht je van Hengelo? Dat ligt midden op de kruising Delden-Oldenzaal en Almelo-Enschede.quote:Op vrijdag 8 september 2017 14:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik kan me geen IC station bedenken waar het écht onmogelijk is om de perrons langer te maken.
Sterker nog, ik kan me überhaupt geen station bedenken waar het onmogelijk is perrons langer te maken.
Als er ergens geen extra nuttige perronlengte nodig is dan is het wel Hengelo.quote:Op vrijdag 8 september 2017 14:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat dacht je van Hengelo? Dat ligt midden op de kruising Delden-Oldenzaal en Almelo-Enschede.
die vijftienbakkers reden alleen op een klein deel van de trajecten. Bijvoorbeeld Deventer-Amersfoort/Utrecht. Stonden er al een of twee stellen klaar voordat het deel uit Enschede er aan werd gezet.quote:Op vrijdag 8 september 2017 14:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik kan me geen IC station bedenken waar het écht onmogelijk is om de perrons langer te maken.
Sterker nog, ik kan me überhaupt geen station bedenken waar het onmogelijk is perrons langer te maken.
Daarnaast, er was ooit een tijd dat er planmatig 15-baks ICM-treinen reden. Die moeten toch ook ergens gestopt hebben
Delden-Oldenzaal verplaatsen naar +1, met een verbindingsboog voor het verkeer van en naar Bad Bentheim. Levert gelijk allerlei voordelen op voor de dienstregeling omdat er geen kruisende treinen meer zijn op het station.quote:Op vrijdag 8 september 2017 14:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat dacht je van Hengelo? Dat ligt midden op de kruising Delden-Oldenzaal en Almelo-Enschede.
Op zich best een goed punt: een concessie moet wel uitvoerbaar zijn om deze te kunnen handhaven. Echter, hier is de redenering eigenlijk andersom: er is infra, NS wil langere treinen (ICNG is geen dubbeldeksmaterieel, dus is meer lengte nodig...) en vraagt daarom om de perrons te verlengen. Juist... Vanuit concessiebeheer (en ook vanuit infrabeheer) kun je die perronlengte vraag dan ook "terugduwen" door tegen NS te zeggen dat ze dan geen enkeldeksmaterieel moeten bestellen wanneer ze juist een groei in reizigers verwachten.quote:Op vrijdag 8 september 2017 13:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk waar je als infrastructuurbeheerder (indirect dus de begroting I&M) verantwoordelijk voor bent. Je bent minimaal verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen van voldoende ruimte op de infrastructuur om de vervoervraag aan te kunnen. Anders gooi je als I&M al bij voorbaat de juridische basis op handhaven van de concessie weg. Dat infrastructuurbudget hoeft er overigens niet voor te zorgen dat een vervoerder een efficiënte exploitatie kan uitvoeren. Voor de eventuele meerkosten om een efficiënte exploitatie mogelijk te maken een bijdrage van de vervoerder vragen is op zich dan best logisch.
Maar als perrons verlengen kosteneffectiever is dan meer treinen laten rijden dan ben je snel uitgepraat denk ik. Op bepaalde IC-corridors is dat wel zeker het geval.
Nou, dat valt dus vies tegen. Probleem zit niet alleen in de benodigde lengte, maar ook de breedte. De sporen moeten immers een paar honderd meter eerder uit elkaar buigen (niet te verwarren met uitbuigen in deze), waardoor er meer breedte nodig is. En die breedte is vaak niet beschikbaar op de plaatsen waar die nodig is: emplacementen in binnensteden.quote:Op vrijdag 8 september 2017 14:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik kan me geen IC station bedenken waar het écht onmogelijk is om de perrons langer te maken.
Sterker nog, ik kan me überhaupt geen station bedenken waar het onmogelijk is perrons langer te maken.
Daarnaast, er was ooit een tijd dat er planmatig 15-baks ICM-treinen reden. Die moeten toch ook ergens gestopt hebben
Ja, ook dat is zeer zeker een terecht punt! Geldt voor de (snel)wegen natuurlijk ook heel erg duidelijk.quote:Op vrijdag 8 september 2017 14:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De NS wil dat vast met een reden, blijkbaar is 270m op termijn te kort om iedereen te vervoeren die mee wil.
De kern van het hele probleem zit natuurlijk heel erg anders: heel Nederland houdt maar vast aan de 9-5 mentaliteit en weigert om voor werk te verhuizen.
Je kan ook naar boven en naar beneden met het spoor. In Antwerpen hebben de Belgen mooi laten zien hoe dat kan.quote:Op vrijdag 8 september 2017 15:21 schreef Goverman het volgende:
Nou, dat valt dus vies tegen. Probleem zit niet alleen in de benodigde lengte, maar ook de breedte. De sporen moeten immers een paar honderd meter eerder uit elkaar buigen (niet te verwarren met uitbuigen in deze), waardoor er meer breedte nodig is. En die breedte is vaak niet beschikbaar op de plaatsen waar die nodig is: emplacementen in binnensteden.
"Enorm kostbaar" is iets anders dan "fysiek onmogelijk".quote:Tel daarbij op dat je ook wissels en seinen moet verplaatsen (en dan niet een, maar gelijk een hele trits) en je komt er op uit dat IC-perrons verlengen en/of verbreden een enorm kostbare en complexe aangelegenheid is. En ook nog eens langer duurt om te realiseren dan dat het aan tijd kost om een trein te bestellen.
Enorm kostbaar is voor beleidsambtenaren ongeveer hetzelfde als fysiek onmogelijk .quote:Op vrijdag 8 september 2017 16:12 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan ook naar boven en naar beneden met het spoor. In Antwerpen hebben de Belgen mooi laten zien hoe dat kan.
[..]
"Enorm kostbaar" is iets anders dan "fysiek onmogelijk".
Die complexiteit zit vooral in de hoofden van beleidsambtenaren en gemeente ambtenaren die allemaal moeilijke dingen willen, omdat prestige.quote:Op vrijdag 8 september 2017 16:46 schreef Goverman het volgende:
Enorm kostbaar is voor beleidsambtenaren ongeveer hetzelfde als fysiek onmogelijk :,). Los daarvan is fysieke uitdaging ook het evt moeten onteigening van gebouweigenaars. Dat doe je echt niet zo maar... En waar het ingeklemd in lengte aan de orde is geldt dat dus ook voor breedte. Ondergrondse passages zijn interessant, maar hebben ook zo hun complexiteit. Remember noordzuidlijn? En tram tunnel?
Dan moet het een combi van enkeldeks en dubbeldeks worden, omdat nieuw materieel voor minder valide personen een gelijkvloerse instap moet hebben.quote:Op vrijdag 8 september 2017 15:21 schreef Goverman het volgende:
[..]
Op zich best een goed punt: een concessie moet wel uitvoerbaar zijn om deze te kunnen handhaven. Echter, hier is de redenering eigenlijk andersom: er is infra, NS wil langere treinen (ICNG is geen dubbeldeksmaterieel, dus is meer lengte nodig...) en vraagt daarom om de perrons te verlengen. Juist... Vanuit concessiebeheer (en ook vanuit infrabeheer) kun je die perronlengte vraag dan ook "terugduwen" door tegen NS te zeggen dat ze dan geen enkeldeksmaterieel moeten bestellen wanneer ze juist een groei in reizigers verwachten.
Wat technisch inmiddels prima haalbaar is. Zie de Rhein-Ruhr-Express (Siemens Desiro HC), de Regio2N (Bombardier OMNEO) en de RER NG (Alstom X'Trapolis Cityduplex).quote:Op vrijdag 8 september 2017 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moet het een combi van enkeldeks en dubbeldeks worden, omdat nieuw materieel voor minder valide personen een gelijkvloerse instap moet hebben.
Sowieso is de Vlissingen IC vrijwel altijd krapquote:Op zaterdag 9 september 2017 13:10 schreef Salatrel het volgende:
Hmm spannend... volgens de app gaat trein 2262 vanavond van Amsterdam naar Vlissingen rijden met icm3 waar virm6 gepland stond
Dat gaat niet! Planning wordt maanden van te voren gemaakt! Je kan niet zomaar iets erbij zetten of eraf trappen. Weet je wel hoe lastig dat is?quote:Op zaterdag 9 september 2017 13:11 schreef Salatrel het volgende:
Beter regelen ze nog wat anders in de tussentijd want ik denk niet dat dat gaat passen
Zeker vanaf Rdam. Daar shoppen ze vaak een deel af. Kan alles en iedereen in een viertje of zesje in de spits ... zijn die perrons in Zeeland zo kort of kunnen ze niet in Roosendaal ontkoppelen (net als vroeger) vraag ik me dan af ...quote:Op zaterdag 9 september 2017 14:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sowieso is de Vlissingen IC vrijwel altijd krap
Ha, ik ben dus niet de enige. Mijn foto is inmiddels >10 jaar oud. Toen ik een paar jaar terug een nieuwe OVC kreeg was ik al hoogst verbaasd dat ze nog een foto uit mijn middelbare schoolperiode hadden bewaard. Maar ik mag toch hopen dat ze die niet wéér opnieuw gebruiken. Maar, dat ga ik dan pas eind 2018 meemaken. Overigens heb ik een hele tijd terug wel een brief gekregen met de vraag om toestemming voor het bewaren van mijn pasfoto. Volgens mij onder 'dreiging' dat ik anders zelf voor een nieuwe OVC kon dokken. Ik heb er niet op gereageerd, dat ze me maar de mogelijkheid geven een nieuwe foto aan te leveren. Zie ik in 2018 dus wel.quote:Op zaterdag 9 september 2017 20:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Weet hier misschien iemand hoe ik NS zover krijg om bij vervanging van mijn kaart een nieuwe pasfoto te gebruiken?
Ik heb nog steeds een (oude) voordeelurenkaart, waarvoor ik deze week een nieuwe OV-chipkaart gekregen heb (de oude verliep). Echter, op de kaart staat nog steeds dezelfde foto die ik ooit ingeleverd heb toen ik voor het eerst de voordeelurenkaart aanvroeg, moet minimaal een jaar of 15 oud zijn.
Dat ik met de huidige kaart tot mijn 42ste kan reizen met de foto van een 22 jarig studentje, is tot daar aan toe. Maar hoe kan ik voorkomen dat als ik straks met een rollator loop, nog steeds als langharig tuig op de foto sta?
Abonnement opzeggen is geen optie omdat ik aan mijn korting in de avondspits gehecht ben.
Ook daarom de autoquote:Op zaterdag 9 september 2017 21:26 schreef dennistd het volgende:
Weer eens +60 omdat NS het nodig vindt de IC van Arnhem naar Zutphen op te heffen....
Even op een ander forum nagevraagd. Die trein is stuk en er worden nogal wat medewerkers van NS beschoten in Heerlen. Trein is er neergezet om de veiligheid van de medewerkers te garanderen door als een soort schuttrein te gebruiken.quote:Op zaterdag 9 september 2017 16:31 schreef TjjWester het volgende:
Ik zag zojuist zo omgebouwde groene bankjes trein(die tegenwoordig heel mooi is) door heerlen rijden richting de grens, gesleept door zo diesel ding.
Wij vroegen ons af waar die naartoe gaat? naar de treinfabriek in aachen?
zag hem van de week staan ja in nijmegen. ze hebben wel lef want dat ding staat gewoon buiten.quote:Op zondag 10 september 2017 01:05 schreef dennistd het volgende:
Nadat de trein zijn laatste reizigers in Den Bosch heeft achtergelaten wordt koersgezet naar de tijdelijke thuisbasis Nijmegen.
Oke gek toen ik er was werd de trein door het station richting landgraaf gesleept, kennelijk is hij dus weer terug gekomen.quote:Op zondag 10 september 2017 10:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Even op een ander forum nagevraagd. Die trein is stuk en er worden nogal wat medewerkers van NS beschoten in Heerlen. Trein is er neergezet om de veiligheid van de medewerkers te garanderen door als een soort schuttrein te gebruiken.
zonder oordopjes zijn oproepen regelmatig ook niet te verstaan , omdat er hard gepraat wordt door passagiers onderling, er net een lawaaierige goederentrein langs komt rijden of omdat conducteur beetje zacht mompeltquote:Op vrijdag 8 september 2017 10:12 schreef MTL het volgende:
Probleem is namelijk dat mensen met oordopjes vaak de omroep niet horen.
Dit gebeurt me tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar in DM'90 vanwege de ARKO, nooit meer in andere treinen. De omroep is in 98% van de gevallen goed te horen (wat mij betreft), dat was 20 jaar geleden misschien wel precies 2%.quote:Op zondag 10 september 2017 12:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
zonder oordopjes zijn oproepen regelmatig ook niet te verstaan , omdat er hard gepraat wordt door passagiers onderling, er net een lawaaierige goederentrein langs komt rijden of omdat conducteur beetje zacht mompelt
misschien was het toeval maar zat van de week in VIRM trein die gesplitst ging worden en kon met grote moeite en beetje op gok verstaan dat ik in goede deel zat. En na splitsing ook niet even omroepen 'u zit in deel naar X'.quote:Op zondag 10 september 2017 12:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit gebeurt me tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar in DM'90 vanwege de ARKO, nooit meer in andere treinen. De omroep is in 98% van de gevallen goed te horen (wat mij betreft), dat was 20 jaar geleden misschien wel precies 2%.
Gelukkig staat het tegenwoordig ook op de schermenquote:Op zondag 10 september 2017 13:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
misschien was het toeval maar zat van de week in VIRM trein die gesplitst ging worden en kon met grote moeite en beetje op gok verstaan dat ik in goede deel zat. En na splitsing ook niet even omroepen 'u zit in deel naar X'.
Normaliter ben ik vooral woon-werk verkeer aan het doen op bekend traject en dan let ik niet op omroepen
Wtfquote:Op zondag 10 september 2017 10:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Even op een ander forum nagevraagd. Die trein is stuk en er worden nogal wat medewerkers van NS beschoten in Heerlen. Trein is er neergezet om de veiligheid van de medewerkers te garanderen door als een soort schuttrein te gebruiken.
die dus stonden op zwartquote:Op zondag 10 september 2017 13:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig staat het tegenwoordig ook op de schermen
Waarom moet dat spul bewaakt worden? Is dat spul makkelijker te jatten?quote:Op zondag 10 september 2017 11:56 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is er in Nijmegen permanent bewaking met honden, ook vanwege het DM'90 en nog wat DDAR/DDM wat daar staat.
Dat mensen die treinen onderhouden/schoonmaken/rijden beschoten worden.quote:
Ik ga daarom tegenwoordig altijd maar gewoon in ' het voorste treinstel' zitten (met mijn dopjes op), die gaat altijd wel door :-)quote:Op zondag 10 september 2017 13:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
misschien was het toeval maar zat van de week in VIRM trein die gesplitst ging worden en kon met grote moeite en beetje op gok verstaan dat ik in goede deel zat. En na splitsing ook niet even omroepen 'u zit in deel naar X'.
Normaliter ben ik vooral woon-werk verkeer aan het doen op bekend traject en dan let ik niet op omroepen
ze gingen beide door, maar niet allebei naar het deel van Limburg van mijn keuzequote:Op zondag 10 september 2017 13:15 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ik ga daarom tegenwoordig altijd maar gewoon in ' het voorste treinstel' zitten (met mijn dopjes op), die gaat altijd wel door :-)
Ik weet niet of het specifiek dat personeel is maar ik las vooral berichten over conducteurs en machinisten..quote:Op zondag 10 september 2017 13:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat mensen die treinen onderhouden/schoonmaken/rijden beschoten worden.
Dat wordt dan een keer door de zure appel heen bijtenquote:Op zondag 10 september 2017 13:15 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ik ga daarom tegenwoordig altijd maar gewoon in ' het voorste treinstel' zitten (met mijn dopjes op), die gaat altijd wel door :-)
Rangeermachinisten, storingsmonteurs, schoonmakers of beveiligers. Ander personeel komt niet op het rangeerterrein in Hrl.quote:Op zondag 10 september 2017 13:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik weet niet of het specifiek dat personeel is maar ik las vooral berichten over conducteurs en machinisten..
En dat doet men met een DDZ? Een treinstel dat onlangs voor een kapitaal is opgeknapt?quote:Op zondag 10 september 2017 10:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Even op een ander forum nagevraagd. Die trein is stuk en er worden nogal wat medewerkers van NS beschoten in Heerlen. Trein is er neergezet om de veiligheid van de medewerkers te garanderen door als een soort schuttrein te gebruiken.
Kapitaal is relatief. Naast wat James hierboven zegt kan je hier prima een kosten-baten-analyse van maken waar uit kan komen dat dit goedkoper en beter is.quote:Op zondag 10 september 2017 16:25 schreef Eix het volgende:
[..]
En dat doet men met een DDZ? Een treinstel dat onlangs voor een kapitaal is opgeknapt?
Sorry maar dat vind ik moeilijk te geloven.
En het is sneller te realiseren. Voor een hekwerk of schermen-constructie moet je eerst vergunning gaan aanvragen, dan moet het gebouwd worden, enzovoorts. En wanneer die gek eenmaal is opgepakt blijf je met een constructie zitten die helemaal niet meer nodig is.quote:Op zondag 10 september 2017 17:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Naast wat James hierboven zegt kan je hier prima een kosten-baten-analyse van maken waar uit kan komen dat dit goedkoper en beter is.
Er staan twee sets oude dubbeldekkers op de buitenste sporen, 1 spoor verder staat die nieuw dubbeldekker maar die is wel half verscholen achter die oude dubbeldekkers, heeft dus weinig nut.quote:Op zondag 10 september 2017 16:25 schreef Eix het volgende:
[..]
En dat doet men met een DDZ? Een treinstel dat onlangs voor een kapitaal is opgeknapt?
Sorry maar dat vind ik moeilijk te geloven.
Ik heb maanden geleden in het nieuws gelezen dat een ns medewerker met een luchtbuks onderhande is genomen in een nabij gelegen park, wist niks van de recente incidente.quote:Op zondag 10 september 2017 20:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Serieus? Wat. Worden ze daar echt beschoten?
In een container vol tyfuszooi?quote:Op zondag 10 september 2017 21:44 schreef dennistd het volgende:
Rara, waar was ik vandaag?
[ afbeelding ]
oh, sorry. Mijn fout. Blijkt maar weer dat ik er geen verstand van heb.quote:Op zondag 10 september 2017 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee fiets, dit is een container. Een bunker is wat anders.
Het is inderdaad de erfenis van Riekje, maar voor zover ik zag hebben die containers er al wel langer gestaan. Voor wie nog nooit van Riekje gehoord heeft hier wat leesvoer en kijkvoer.quote:Op zondag 10 september 2017 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij de curator die de erfenis van Riekje van Waterhuizen in een zeecontainer gesodemieterd heeft?
Als een computer op wielen gok ikquote:Op maandag 11 september 2017 07:06 schreef MTL het volgende:
Spannend hoor, ik weet al een jaar hoe ie er uit komt te zien
[ afbeelding ]
Ja, maar die man is natuurlijk ook al honderd en die zoon heeft misschien zelf ook weleens zin in een leven voor z'n eige, en dus staat de hele boel daar heel langzaam weg te rotten en te pauperen. Welk doel is daarmee gediend?quote:
dat zeg ik ook altijd na een shopping spree...quote:Op maandag 11 september 2017 11:42 schreef James1988 het volgende:
Sowieso, wat mķet je met al die spullen? Als het nou een minimuseum was zou het leuk zijn, maar ik zie alleen maar een hobby die enorm uit de hand is gelopen.
Overheidsdienst "Help mijn X heeft een hobby" invoeren dan maar?quote:Op maandag 11 september 2017 11:42 schreef James1988 het volgende:
Sowieso, wat mķet je met al die spullen? Als het nou een minimuseum was zou het leuk zijn, maar ik zie alleen maar een hobby die enorm uit de hand is gelopen.
Gewoon niemand zijn X wordenquote:Op maandag 11 september 2017 12:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Overheidsdienst "Help mijn X heeft een hobby" invoeren dan maar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |