abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport vrijdag 8 september 2017 @ 19:01:35 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173663645
Nee, die kende ik nog niet. Sinds een maand wel deze in bezit: http://www.schweers-wall.de/atlas_deutschland.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 september 2017 @ 20:13:25 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173664956
Iemand van ons die wil/kan reageren?

WGR / Het werk van een HC (NS Conducteur)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 8 september 2017 @ 20:16:43 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173665016
Nou kan ik natuurlijk antwoorden dat je goed moet zijn in sudoku's maken O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173673903
Hmm spannend... volgens de app gaat trein 2262 vanavond van Amsterdam naar Vlissingen rijden met icm3 waar virm6 gepland stond :')
pi_173673915
Beter regelen ze nog wat anders in de tussentijd want ik denk niet dat dat gaat passen :D
pi_173675855
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 13:10 schreef Salatrel het volgende:
Hmm spannend... volgens de app gaat trein 2262 vanavond van Amsterdam naar Vlissingen rijden met icm3 waar virm6 gepland stond :')
Sowieso is de Vlissingen IC vrijwel altijd krap :s)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 9 september 2017 @ 15:10:43 #232
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_173676000
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 13:11 schreef Salatrel het volgende:
Beter regelen ze nog wat anders in de tussentijd want ik denk niet dat dat gaat passen :D
Dat gaat niet! Planning wordt maanden van te voren gemaakt! Je kan niet zomaar iets erbij zetten of eraf trappen. Weet je wel hoe lastig dat is?
pi_173676661
Het zijn inmiddels 7 bakken icm :P
pi_173677253
Ik zag zojuist zo omgebouwde groene bankjes trein(die tegenwoordig heel mooi is) door heerlen rijden richting de grens, gesleept door zo diesel ding.

Wij vroegen ons af waar die naartoe gaat? naar de treinfabriek in aachen?
speak only if it improves the silence.
pi_173683016
Weet hier misschien iemand hoe ik NS zover krijg om bij vervanging van mijn kaart een nieuwe pasfoto te gebruiken?

Ik heb nog steeds een (oude) voordeelurenkaart, waarvoor ik deze week een nieuwe OV-chipkaart gekregen heb (de oude verliep). Echter, op de kaart staat nog steeds dezelfde foto die ik ooit ingeleverd heb toen ik voor het eerst de voordeelurenkaart aanvroeg, moet minimaal een jaar of 15 oud zijn.

Dat ik met de huidige kaart tot mijn 42ste kan reizen met de foto van een 22 jarig studentje, is tot daar aan toe. Maar hoe kan ik voorkomen dat als ik straks met een rollator loop, nog steeds als langharig tuig op de foto sta?

Abonnement opzeggen is geen optie omdat ik aan mijn korting in de avondspits gehecht ben.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 9 september 2017 @ 21:14:58 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173683365
NS heeft er een pagina voor op hun website: https://www.ns.nl/ovchip-pasfoto/

Maar dan moet je een referentienummer hebben. Ik denk dat ze je een brief sturen wanneer ze vinden dat je een nieuwe foto moet inleveren.
pi_173683557
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Sowieso is de Vlissingen IC vrijwel altijd krap :s)
Zeker vanaf Rdam. Daar shoppen ze vaak een deel af. Kan alles en iedereen in een viertje of zesje in de spits ... zijn die perrons in Zeeland zo kort of kunnen ze niet in Roosendaal ontkoppelen (net als vroeger) vraag ik me dan af ...
Take on the situation, but not the torment ...
  Redactie Sport zaterdag 9 september 2017 @ 21:26:49 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173683614
Weer eens +60 omdat NS het nodig vindt de IC van Arnhem naar Zutphen op te heffen....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 9 september 2017 @ 21:27:02 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173683616
Zeeland heeft inderdaad een paar stations waar maximaal VIRM-VI past. Waarom er niet meer in Roosendaal wordt gesplitst weet ik niet.
  zaterdag 9 september 2017 @ 21:47:30 #241
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_173684029
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 20:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Weet hier misschien iemand hoe ik NS zover krijg om bij vervanging van mijn kaart een nieuwe pasfoto te gebruiken?

Ik heb nog steeds een (oude) voordeelurenkaart, waarvoor ik deze week een nieuwe OV-chipkaart gekregen heb (de oude verliep). Echter, op de kaart staat nog steeds dezelfde foto die ik ooit ingeleverd heb toen ik voor het eerst de voordeelurenkaart aanvroeg, moet minimaal een jaar of 15 oud zijn.

Dat ik met de huidige kaart tot mijn 42ste kan reizen met de foto van een 22 jarig studentje, is tot daar aan toe. Maar hoe kan ik voorkomen dat als ik straks met een rollator loop, nog steeds als langharig tuig op de foto sta?

Abonnement opzeggen is geen optie omdat ik aan mijn korting in de avondspits gehecht ben.
Ha, ik ben dus niet de enige. :D Mijn foto is inmiddels >10 jaar oud. Toen ik een paar jaar terug een nieuwe OVC kreeg was ik al hoogst verbaasd dat ze nog een foto uit mijn middelbare schoolperiode hadden bewaard. Maar ik mag toch hopen dat ze die niet wéér opnieuw gebruiken. Maar, dat ga ik dan pas eind 2018 meemaken. Overigens heb ik een hele tijd terug wel een brief gekregen met de vraag om toestemming voor het bewaren van mijn pasfoto. Volgens mij onder 'dreiging' dat ik anders zelf voor een nieuwe OVC kon dokken. Ik heb er niet op gereageerd, dat ze me maar de mogelijkheid geven een nieuwe foto aan te leveren. Zie ik in 2018 dus wel. :z
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_173686981
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 21:26 schreef dennistd het volgende:
Weer eens +60 omdat NS het nodig vindt de IC van Arnhem naar Zutphen op te heffen....
Ook daarom de auto :Y
  Redactie Sport zondag 10 september 2017 @ 01:05:46 #243
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173687440
Dit jaar rijdt de 766 van de Stichting Hondekop een aantal ritten ter gelegenheid van 150 jaar Rode Kruis. Vandaag werd er vanaf Den Bosch naar Amsterdam Centraal gereden.

Op de terugweg passeert de 766 de monumentale kap van station Amsterdam Amstel. De opening in de wand achter de lantaarnpaal stamt uit de tijd dat hier de autoslaaptrein nog vertrek: hierdoor reden de auto's naar buiten de trein op.

Nadat de trein zijn laatste reizigers in Den Bosch heeft achtergelaten wordt koersgezet naar de tijdelijke thuisbasis Nijmegen. Terwijl de zon al bijna onder is wordt Oss gepasseerd waar een dreigende wolkenlucht hangt (het zal toch niks met de bekende inwoner Jan Marijnissen te maken hebben?).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173689463
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 16:31 schreef TjjWester het volgende:
Ik zag zojuist zo omgebouwde groene bankjes trein(die tegenwoordig heel mooi is) door heerlen rijden richting de grens, gesleept door zo diesel ding.

Wij vroegen ons af waar die naartoe gaat? naar de treinfabriek in aachen?
Even op een ander forum nagevraagd. Die trein is stuk en er worden nogal wat medewerkers van NS beschoten in Heerlen. Trein is er neergezet om de veiligheid van de medewerkers te garanderen door als een soort schuttrein te gebruiken.
pi_173690497
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 01:05 schreef dennistd het volgende:

Nadat de trein zijn laatste reizigers in Den Bosch heeft achtergelaten wordt koersgezet naar de tijdelijke thuisbasis Nijmegen.
zag hem van de week staan ja in nijmegen. ze hebben wel lef want dat ding staat gewoon buiten.
  Redactie Sport zondag 10 september 2017 @ 11:56:48 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173690509
Volgens mij is er in Nijmegen permanent bewaking met honden, ook vanwege het DM'90 en nog wat DDAR/DDM wat daar staat.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173691271
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 10:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Even op een ander forum nagevraagd. Die trein is stuk en er worden nogal wat medewerkers van NS beschoten in Heerlen. Trein is er neergezet om de veiligheid van de medewerkers te garanderen door als een soort schuttrein te gebruiken.
Oke gek toen ik er was werd de trein door het station richting landgraaf gesleept, kennelijk is hij dus weer terug gekomen.

Zo eentje was het! Bedankt voor de informatie.
speak only if it improves the silence.
pi_173691359
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:12 schreef MTL het volgende:

Probleem is namelijk dat mensen met oordopjes vaak de omroep niet horen.
zonder oordopjes zijn oproepen regelmatig ook niet te verstaan , omdat er hard gepraat wordt door passagiers onderling, er net een lawaaierige goederentrein langs komt rijden of omdat conducteur beetje zacht mompelt :+
pi_173691518
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 12:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

zonder oordopjes zijn oproepen regelmatig ook niet te verstaan , omdat er hard gepraat wordt door passagiers onderling, er net een lawaaierige goederentrein langs komt rijden of omdat conducteur beetje zacht mompelt :+
Dit gebeurt me tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar in DM'90 vanwege de ARKO, nooit meer in andere treinen. De omroep is in 98% van de gevallen goed te horen (wat mij betreft), dat was 20 jaar geleden misschien wel precies 2%.
Bier.
pi_173691688
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dit gebeurt me tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar in DM'90 vanwege de ARKO, nooit meer in andere treinen. De omroep is in 98% van de gevallen goed te horen (wat mij betreft), dat was 20 jaar geleden misschien wel precies 2%.
misschien was het toeval maar zat van de week in VIRM trein die gesplitst ging worden en kon met grote moeite en beetje op gok verstaan dat ik in goede deel zat. En na splitsing ook niet even omroepen 'u zit in deel naar X'.
Normaliter ben ik vooral woon-werk verkeer aan het doen op bekend traject en dan let ik niet op omroepen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')