abonnement Unibet Coolblue
pi_173552292
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zijn ook dieren.
Ik snap mensen nooit die zeggen "ik ben vegetariër, maar eet wel vis!". Dan ben je dus geen vegetariër.
De gewetensbezwaren vloeien doorgaans voort uit de mate waarin je eten een (zelf-)bewustzijn heeft (of had voordat het op je bord terecht kwam). Dat geldt voor varkens en koeien duidelijk meer dan voor vissen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_173552910
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:20 schreef Molurus het volgende:
De gewetensbezwaren vloeien doorgaans voort uit de mate waarin je eten een (zelf-)bewustzijn heeft (of had voordat het op je bord terecht kwam). Dat geldt voor varkens en koeien duidelijk meer dan voor vissen.
Voor mij is iemand vegetariër als hij geen dierlijke producten eet. Dus vlees (inclusief vis), gelatine, kaas gemaakt met dierlijk stremsel etc.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173553140
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Voor mij is iemand vegetariër als hij geen dierlijke producten eet. Dus vlees (inclusief vis), gelatine, kaas gemaakt met dierlijk stremsel etc.
Da's mooi als stricte definitie van het woord, maar ik had het over de motivatie daarvoor.

Zonder die motivatie wordt de hele categorie "dieren" arbitrair. Dan kunnen we ons net zo goed druk gaan maken over het doden van planten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_173553270
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:49 schreef Molurus het volgende:
Da's mooi als stricte definitie van het woord, maar ik had het over de motivatie daarvoor.

Zonder die motivatie wordt de hele categorie "dieren" arbitrair. Dan kunnen we ons net zo goed druk gaan maken over het doden van planten.
Ik vind het hypocriet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173553395
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik vind het hypocriet.
Waarom vind je dat?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 2 september 2017 @ 23:02:37 #56
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173553417
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 21:40 schreef sjonhetplatenkanon het volgende:

[..]

Moslim terroristen zijn ook 'mensen' die zich superieur voelen.

Je superieur voelen om zoiets simpel is :'):')

Daarom hebben mensen ook een hekel aan vegetariërs, omdat ze vaak simpelweg schijtirtitant zijn en nog meer evangelisatiedrang hebben dan een Jehova getuige.
Het is nu eenmaal zo. Geen vlees eten maakt dat je waarde stijgt en je niet langer een mens uit de derde dimensie bent, maar uit de vijfde dimensie!!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173553651
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

De gewetensbezwaren vloeien doorgaans voort uit de mate waarin je eten een (zelf-)bewustzijn heeft (of had voordat het op je bord terecht kwam). Dat geldt voor varkens en koeien duidelijk meer dan voor vissen.
Ik vind dat je als mens niet over dieren mag heersen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173553709
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:17 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik vind dat je als mens niet over dieren mag heersen.
Maar wel over planten? :)

Waar komt dat harde categorische onderscheid vandaan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_173553829
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar wel over planten? :)

Waar komt dat harde categorische onderscheid vandaan?
Goeie opmerking.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173553910
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:01 schreef Molurus het volgende:
Waarom vind je dat?
Omdat mensen vaak zo trots vertellen dat ze geen vlees eten, maar wel vis, en dus vinden zij vissen geen dieren. Wat zijn het dan, planten?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173553960
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Omdat mensen vaak zo trots vertellen dat ze geen vlees eten, maar wel vis, en dus vinden zij vissen geen dieren. Wat zijn het dan, planten?
Ze zijn er trots op dat ze minder leed veroorzaken vermoed ik. ;)

Overigens ben ik zelf geen vegetarier, maar ik kan wel begrip opbrengen voor mensen die vanuit gewetensbezwaren geen vlees (dan bedoel ik zoogdieren) maar wel vis eten.

Daar een beetje mee gaan lopen leuren alsof je beter bent dan mensen die wel vlees eten is natuurlijk weer iets heel anders.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_173553978
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:28 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Goeie opmerking.
Dank je. Niet echt een antwoord, maar toch bedankt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_173553991
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2017 23:59 schreef PandaDrop het volgende:
Ik ben al sinds mijn geboorte vegetariër. 8-)
Ik heb nooit een lapje vlees gegeten. :@
Hier heb ik heel veel waardering voor. _O_
pi_173554104
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:36 schreef Villas__Rubin het volgende:
Wordt gewoon net als ik FLEXITARIËR!! Dus je streeft er dan gewoon naar zo min mogelijk vlees te eten, en wat je aan 'vlees' eet, vervang je met vleesvervangers. En af en toe effe een lekkere gehaktstaaf bij je patat, frikandel of kroket, ach... of soms eens een broodje shoarma. Of filet op je brood...
Meer vervang het gewoon zo veel mogelijk.

Dit zijn stuk voor stuk allemaal fantastische producten: https://www.google.nl/sea(...)gB&biw=2133&bih=1077

Vegetarische slager ook, maar die is wel duur.

En voor de rest heb je ook zat pure vegetarische mogelijkheden om met allemaal dingen wat lekkers te maken.

En wil je helemaal vegetariër worden, laat dat dan gewoon geleidelijk ontstaan. Groei er naartoe, ipv ineens zo'n rigoureus besluit.
Zo doe ik het de laatste tijd ook. Ik probeer steeds meer vervangers en ik laat vlees steeds vaker weg. Maar soms he, soms heb ik zo'n zin in een cheeseburger :@ :X
En ik heb ook nog een jaarvoorraad lasagne en macaroni in de vriezer liggen die familie voor me maakt en daar zit ook gehakt in. En weggooien is ook zonde :@ dus eens in de week toch dat gehakt.
Tap tap tap
  zaterdag 2 september 2017 @ 23:54:18 #65
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173554159
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zo doe ik het de laatste tijd ook. Ik probeer steeds meer vervangers en ik laat vlees steeds vaker weg. Maar soms he, soms heb ik zo'n zin in een cheeseburger :@ :X
Ik snap dat werkelijk waar niet. Juist zoiets als een cheeseburger is toch supermakkelijk te vervangen door een vegetarische variant? Een rode steak, een rosé gebakken varkenshaas, een langzaamgegaarde lamsschouder, dat zijn dingen die niet na te maken ziin, maar een cheeseburger? Easy!
  zondag 3 september 2017 @ 00:01:10 #66
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_173554234
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:40 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Hier heb ik heel veel waardering voor. _O_
Was voor mijn ouders niet heel moeilijk hoor. Een vegetarische indoctrinatie. :')
Ik ben gewoon in de val gelokt.
Toen ik vijf jaar was, ontdekte ik op school voor 3 oktober dat lange roze ding "worst" in de hutspot van gedode dieren was. Ik was in shock. Mijn ouders nooit aan mij verteld dat mensen gedode dieren eten. ;(
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zondag 3 september 2017 @ 00:03:07 #67
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173554255
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:49 schreef CherryLips het volgende:
Zo doe ik het de laatste tijd ook. Ik probeer steeds meer vervangers en ik laat vlees steeds vaker weg. Maar soms he, soms heb ik zo'n zin in een cheeseburger
En ik heb ook nog een jaarvoorraad lasagne en macaroni in de vriezer liggen die familie voor me maakt en daar zit ook gehakt in. En weggooien is ook zonde dus eens in de week toch dat gehakt.
Dat bedoel ik dus... ^O^
Je hoeft jezelf heus geen dogma op te leggen; dat je jezelf in het hokje 'vegetariër' probeert te proppen, en je je vervolgens noodgedwongen (door jezelf) aan dat concept moet gaan zien te houden. :D
Gewoon zo min mogelijk, maar het is niet verboden.
En als je dan geen vlees gegeten hebt, aan het einde van de dag, dan mag je je lekker moreel superieur en verheven voelen, en iedereen lastigvallen met uitspraken als 'vlees is moord' en zo. :B
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173554262
quote:
9s.gif Op zondag 3 september 2017 00:01 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Was voor mijn ouders niet heel moeilijk hoor. Een vegetarische indoctrinatie. :')
Ik ben gewoon in de val gelokt.
Toen ik vijf jaar was, ontdekte ik op school voor 3 oktober dat lange roze ding "worst" in de hutspot van gedode dieren was. Ik was in shock. Mijn ouders nooit aan mij verteld dat mensen gedode dieren eten. ;(
Mooie opvoeding van goede ouders dus. Wij waren van huis uit niet vegetarier, maar ik ben het wel geworden.
  Moderator zondag 3 september 2017 @ 00:09:05 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173554324
quote:
9s.gif Op zondag 3 september 2017 00:01 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Toen ik vijf jaar was, ontdekte ik op school voor 3 oktober dat lange roze ding "worst" in de hutspot van gedode dieren was. Ik was in shock. Mijn ouders nooit aan mij verteld dat mensen gedode dieren eten. ;(
En melk kwam uit de fabriek zeker?

M'n achterneefjes (7 en 9) kregen van hun opa en oma een zoogkoe. Toen die een stierkalf kreeg zeiden ze: 'die is voor de diepvries'.

Als hanen vervelend worden vragen ze wanneer oma kippensoep gaat maken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 3 september 2017 @ 00:11:28 #70
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_173554344
quote:
10s.gif Op zondag 3 september 2017 00:03 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Mooie opvoeding van goede ouders dus. Wij waren van huis uit niet vegetariër, maar ik ben het wel geworden.
Vegetariër zijn heeft wel enkele nadelen:
-Kutvragen bij elke keer avondje eten- waarom ben je vegetariër?
-Nooit uitgenodigd worden voor BBQ
-Keukens van anderen stinken naar vis en vlees. :')
-Gratis eten moeten weigeren van anderen. Zoals rond Oud en Nieuw krijg je een geschenk van je werkgever.
-
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zondag 3 september 2017 @ 00:12:39 #71
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_173554362
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 00:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En melk kwam uit de fabriek zeker?
En daarvoor worden koeien gedood?
Tja, jonge kalven dus.
Daar kom je pas achter als je wat ouder ben. Niet als vijf jaar oud ben.

Mijn ouders deden alsof mensen groente en fruit at. Ik wist wel dat katten en honden vlees aten. Ojah, eend en konijn als kattenvoer vind ik wel te ver gaan.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zondag 3 september 2017 @ 00:21:48 #72
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173554464
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 00:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En melk kwam uit de fabriek zeker?

Zeiden ze jou dat melk van dooie koeien komt?!? :o
Geen wonder dat je zo verknipt bent.
  Moderator zondag 3 september 2017 @ 00:25:40 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173554514
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 00:21 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Zeiden ze jou dat melk van dooie koeien komt?!? :o .
Neen, ik kreeg gewoon het volledige verhaal te horen, dus ook dat vlees van dieren kwam.

En heb het met eigen ogen gezien, hoe en waar het geproduceerd werd ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173554649
Er zijn als je het mij vraagt zat kinderen die denken dat melk uit de fabriek komt en niks met dieren te maken heeft. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_173556168
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 00:21 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Zeiden ze jou dat melk van dooie koeien komt?!? :o
Geen wonder dat je zo verknipt bent.
Nee hoor.

Maar melk komt van koeien die jaar in jaar uit zwanger worden gemaakt, waarbij na een dag het kalf wordt weggehaald en die zelden hun natuurlijke gedrag mogen vertonen ( in de reguliere industrie).

Als je daar echt over nadenkt snap je natuurlijk dat zoiets niet ok is.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')