abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 10:55:40 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173540053
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het zegt me genoeg over de waanzin van "het milieu" dat een grote grazer in een natuurgebied als milieubelastend wordt gezien.
De uitstoot van methaan en ammoniak kan niet opgevangen. Bovendien bewegen ze meer en is het in de winter kouder, waardoor de voederconversie omlaag gaat.

Ik maak me d'r niet druk om en vind het ook een goede manier van natuurbeheer, maar dat er alleen maar winnaars zijn bij zoiets is simpelweg niet waar.

Daarbij wordt van over de hele wereld jaloers gekeken naar de efficiŽntie waarmee wij voedsel produceren.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 2 september 2017 @ 10:56:44 #27
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_173540074
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:45 schreef derLudolf het volgende:
Dat vlees is overigens wel een stuk belastender voor het milieu dan vlees uit een stal.
Volgens mij zit de milieubelasting van vlees 'm in het voeren (inclusief water), mest en de ruimte die voor de enorme aantallen dieren gemaakt moet worden (woudkap).
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom het dier dat jij beschrijft dan belastender zou zijn.

@TS
Ik eet zelf veganistisch (gedwongen door omstandigheden, dus gezondheid kwam voor het ethisch verhaal). Ik moet zeggen, het is een pluspunt dat ik meteen van dat dilemma af ben. Al was het niet mijn eerste drijfveer.
Voor wie wil weten wat en hoe

Als je iets met dat rotgevoel wil, dan zou je kunnen overwegen om je vleesconsumptie al eens te halveren. Als je er eenmaal mee begint kom je er snel achter dat er ontzettend veel alternatieven zijn en dat het zonder vlees ook best lekker eten is.
De andere helft zou je dan kunnen vervangen door vlees dat duurzaam/biologisch/whatever term is.
Misschien is dat een combi die werkt voor je.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. FŁr dich und mich, sicherlich fŁr dich und mich
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 11:08:42 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173540232
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:56 schreef jajablahblah het volgende:

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom het dier dat jij beschrijft dan belastender zou zijn.
Als dat wat je zegt zo is (ga ik niet zeggen, bronnen heb ik zo niet bij de hand), is het door de lagere voederconversie per kg vlees alsnog belastender :)
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_173540252
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:56 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Volgens mij zit de milieubelasting van vlees 'm in het voeren (inclusief water), mest en de ruimte die voor de enorme aantallen dieren gemaakt moet worden (woudkap).

@TS
Ik eet zelf veganistisch (gedwongen door omstandigheden, dus gezondheid kwam voor het ethisch verhaal). Ik moet zeggen, het is een pluspunt dat ik meteen van dat dilemma af ben. Al was het niet mijn eerste drijfveer.
Voor wie wil weten wat en hoe

Als je iets met dat rotgevoel wil, dan zou je kunnen overwegen om je vleesconsumptie al eens te halveren. Als je er eenmaal mee begint kom je er snel achter dat er ontzettend veel alternatieven zijn en dat het zonder vlees ook best lekker eten is.
De andere helft zou je dan kunnen vervangen door vlees dat duurzaam/biologisch/whatever term is.
Misschien is dat een combi die werkt voor je.
Er zijn heel veel studies waarbij naar het bedrijf wordt gekeken op een soort input versus output manier en op basis daarvan wordt dan bepaald hoeveel er wordt uitgestoten.

Alleen de milieubelasting van de input en output wordt niet meegenomen. Door mest af te voeren naar de mestverwerker kan een intensief bedrijf daardoor op bedrijfsniveau gunstiger uitkomen tov natuurbegrazers. Maar dat is dus niet het geval als het hele plaatje wordt meegenomen.
Op maandag 2 oktober 2017 21:58 schreef 8777 het volgende:
De vrouwelijke fokkers zijn halve mannen. Vooral Chai.
  zaterdag 2 september 2017 @ 13:25:38 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173541752
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De uitstoot van methaan en ammoniak kan niet opgevangen. Bovendien bewegen ze meer en is het in de winter kouder, waardoor de voederconversie omlaag gaat.

Ik maak me d'r niet druk om en vind het ook een goede manier van natuurbeheer, maar dat er alleen maar winnaars zijn bij zoiets is simpelweg niet waar.

Daarbij wordt van over de hele wereld jaloers gekeken naar de efficiŽntie waarmee wij voedsel produceren.
Dus eigenlijk is rood en zwart wild slecht voor het milieu.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173541796
Zojuist naar de landwinkel geweest. Was helemaal niemand, behalve een medewerkster. Vond haar verhaal niet echt overtuigend, maar goed. Wat vlees gekocht, een komkommer en kaas. Net een stukje kaas geproefd, ik moet eerlijk zeggen, fantastisch, echt lekker, wat een verschil met AH kaas.
Ik vind mijn buurman een toffe peer
  zaterdag 2 september 2017 @ 13:31:28 #32
45206 Pietverdriet
pi_173541809
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:30 schreef Sigaartje het volgende:
Zojuist naar de landwinkel geweest. Was helemaal niemand, behalve een medewerkster. Vond haar verhaal niet echt overtuigend, maar goed. Wat vlees gekocht, een komkommer en kaas. Net een stukje kaas geproefd, ik moet eerlijk zeggen, fantastisch, echt lekker, wat een verschil met AH kaas.
Rauwe melkse kaas in kleine batch gemaakt versus industrieel gemaakte kaas van dode melk.
  zaterdag 2 september 2017 @ 13:36:50 #33
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173541874
Wordt gewoon net als ik FLEXITARIňR!! Dus je streeft er dan gewoon naar zo min mogelijk vlees te eten, en wat je aan 'vlees' eet, vervang je met vleesvervangers. En af en toe effe een lekkere gehaktstaaf bij je patat, frikandel of kroket, ach... of soms eens een broodje shoarma. Of filet op je brood...
Meer vervang het gewoon zo veel mogelijk.

Dit zijn stuk voor stuk allemaal fantastische producten: https://www.google.nl/sea(...)gB&biw=2133&bih=1077

Vegetarische slager ook, maar die is wel duur.

En voor de rest heb je ook zat pure vegetarische mogelijkheden om met allemaal dingen wat lekkers te maken.

En wil je helemaal vegetariŽr worden, laat dat dan gewoon geleidelijk ontstaan. Groei er naartoe, ipv ineens zo'n rigoureus besluit.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 2 september 2017 @ 13:43:17 #34
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173541961
En voel je trouwens na iedere vegetarische maaltijd superieur aan vleeseters, dat helpt ook om het vol te houden en vaker te doen!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173545161
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:36 schreef Villas__Rubin het volgende:
en wat je aan 'vlees' eet, vervang je met vleesvervangers.
:') Leer gewoon koken zonder vlees. Die vleesvervangers zijn nergens voor nodig.
Mijn foodblog: Season with love
  zaterdag 2 september 2017 @ 17:06:37 #36
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173545442
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:51 schreef Myraela het volgende:

[..]

:') Leer gewoon koken zonder vlees. Die vleesvervangers zijn nergens voor nodig.
Maar wel lekker!! Ik vond en vind vlees altijd heerlijk! Als die vleesvervangers niet ook zo heerlijk waren, was ik nu nog fulltime vleeseter.
  zaterdag 2 september 2017 @ 17:42:10 #37
224960 highender
Travellin' Light
pi_173546335
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:53 schreef Karig_Hutje het volgende:
[ afbeelding ]

Eet smakelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:') d245777abca64ece2d5d7ca0d19fddb6.png
pi_173547815
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:42 schreef highender het volgende:

[..]

:') [ afbeelding ]
Zure vegetariŽr gespot.
Diep van binnen zijn we allemaal bruin.
pi_173547907
Vegetarisch worden gaat je niet lukken. Je kunt wel vegetarisch eten.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:14:35 #40
45206 Pietverdriet
pi_173548349
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:06 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Maar wel lekker!! Ik vond en vind vlees altijd heerlijk! Als die vleesvervangers niet ook zo heerlijk waren, was ik nu nog fulltime vleeseter.
Jou neem ik niet serieus met heerlijk
quote:
een lekkere gehaktstaaf bij je patat, frikandel of kroket, ach... of soms eens een broodje shoarma
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:15:16 #41
45206 Pietverdriet
pi_173548366
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:43 schreef Villas__Rubin het volgende:
En voel je trouwens na iedere vegetarische maaltijd superieur aan vleeseters, dat helpt ook om het vol te houden en vaker te doen!
Je superieur voelen zie je wel vaker bij nutjobs
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:40:14 #42
224960 highender
Travellin' Light
pi_173548986
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2017 18:51 schreef Karig_Hutje het volgende:
Zure vegetariŽr gespot.
Bruin harig kutjong dat het verschil tussen carnivoor en omnivoor niet eens begrijpt gespot.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:53:55 #43
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173549228
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je superieur voelen zie je wel vaker bij nutjobs
Was het woordje 'moreel' nog vergeten. Moreel superieur!

Ik voel me nu vanavond ook weer moreel superieur, want ik heb weer 'n vegetarische javaanse burger op. Dus alle reden om weer neer te kijken op de vleesetende massa. :)
pi_173549242
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 23:33 schreef Sigaartje het volgende:
Ik worstel met een enorm dilemma:

Ik ben vleeseter, ben gek op biefstukken, hamburgers, shoarma, kipstukken, noem maar op.

Maar ik heb enorme gewetensproblemen met de bio-industrie en het doden van dieren. Ik zit er mee.
Stop over naar pikken.
pi_173551361
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:40 schreef highender het volgende:

[..]

kutjong
_O-
Diep van binnen zijn we allemaal bruin.
pi_173551382
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:53 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Was het woordje 'moreel' nog vergeten. Moreel superieur!
:')_!!!
Op maandag 2 oktober 2017 21:58 schreef 8777 het volgende:
De vrouwelijke fokkers zijn halve mannen. Vooral Chai.
pi_173551404
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:53 schreef Villas__Rubin het volgende:

Ik voel me nu vanavond ook weer moreel superieur, want ik heb weer 'n vegetarische javaanse burger op. Dus alle reden om weer neer te kijken op de vleesetende massa. :)
Moslim terroristen zijn ook 'mensen' die zich superieur voelen.

Je superieur voelen om zoiets simpel is :'):')

Daarom hebben mensen ook een hekel aan vegetariŽrs, omdat ze vaak simpelweg schijtirtitant zijn en nog meer evangelisatiedrang hebben dan een Jehova getuige.
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
pi_173551574
Iets meer focus op de OP en iets minder op superioriteitsgevoelens graag.
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
  zaterdag 2 september 2017 @ 22:14:45 #49
167383 Molurus
the talking snake
pi_173552124
Meer vis eten.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_173552188
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:14 schreef Molurus het volgende:
Meer vis eten.
Zijn ook dieren.
Ik snap mensen nooit die zeggen "ik ben vegetariŽr, maar eet wel vis!". Dan ben je dus geen vegetariŽr.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')