abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173535008
registreer om deze reclame te verbergen
Beste mensen, verschillen de prijzen van overkappingen altijd zo extreem? heb een viertal offertes laten maken voor een overkapping van 600cm bij 300 cm (met montage), met de goot in een staander en verlichting in de liggers. Verder gewoon met aluminium + polycarbonaat. Niks speciaals.

Heb van bedrijven bedragen teruggekregen die verschillen van 2000, 2800 en zelfs een van 3600.

verschilt dit altijd zo enorm? Wat hebben jullie betaald voor iets vergelijkbaars?
pi_173538228
Ik heb 5x4m (van een fatsoenlijk Nederlands merk) en heb daar 3300,- voor betaald. De verschillende prijzen hebben natuurlijk te maken met de diverse kwaliteiten die men levert. En op bijvoorbeeld de afwerking wordt soms ook bezuinigd...

Of heb je echt 3 precies dezelfde verpakkingen in de offertes staan? :D
pi_173538422
Verschil in materiaal, materiaaldikte, afwerking, marge van de aannemer, inkoopprijs van de aannemer, uitvoering van de 'fundering', kwaliteit, weerbestendigheid van material...

Zo'n prijsverschil kan vele oorzaken hebben. Alleen als je gespecificeerde offertes hebt, kun je ze goed vergelijken. En dan bedoel ik niet dat je van elk onderdeeltje de prijs moet hebben, maar een goede omschrijving van de gebruikte materialen zoals wanddikte van de alu profielen, soort en diepte van de fundering, soort afwerking van de profielen.

Als je 3 offertes vraagt voor een middenklasse auto met 5 zitplaatsen en minimaal 120pk, komt de een aan met een Kia, de tweede met een Audi en de derde met een Toyota. Alledrie de offertes wordt een auto genoemd die voldoet aan je primaire wensen wat betreft formaat en motorvermogen. Toch zijn het 3 totaal verschillende auto's.
pi_173561824
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb er zelf 1 gebouwd van douglas balken vellingdelen etc. Netjes afgewerkt en het dak laten plakken (moest aan een bestaand dak vastgemaakt worden) zink en alles erbij. Was totaal 1600 euro kwijt.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')