abonnement Unibet Coolblue
pi_173935163
Ik neig voor het meeste spul naar Ammo. Lijkt toch meestal iets beter te zijn dan AK, hoewel het uit dezelfde stal komt min of meer. Vallejo heb ik niks mee...

Ik twijfel nog welke pigmenten ik ga halen... Ammo of Humbrol.

Zag een tank te koop staan in V&A trouwens..... leuk voor Mutilation :P
pi_173947589
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:23 schreef Charged het volgende:

[..]

Ola Mutiilation,welkom.
Je bedoelt weathering waarschijnlijk.

Niet teveel twijfelen om het weer eens op te pakken,nooit geschoten is altijd mis.
Voor mij werkt het juist super om geduld te kweken en ook voor wat rust in de vingers.
Als je de onderdelen wilt fixen van je Jagdpanzer? zorg dan wel dat hij mooi stofvrij is na een aantal jaren in de kast.

Mijn favoriete merk qua weathering is AK interactive,volgens mij hebben ze ook speciale setjes voor tanks.

Hou ons op de hoogte en succes! ^O^
Ja, weathering was de naam! Bedankt voor de tips. Er zit inderdaad enorm veel stof op.

Het model heette geloof ik een Sturmgeschutz (anti-tankjager).

Heb op dit moment meerdere hobby's tegelijk (wandelen, fietsen, tekenen en foto's maken). Dit weekend zit het er nog niet in om naar de modelbouwzaak te gaan maar ik ga 1 dezer dagen sowieso die tanks repareren.
pi_173947609
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 19:54 schreef Faxie het volgende:
Ik neig voor het meeste spul naar Ammo. Lijkt toch meestal iets beter te zijn dan AK, hoewel het uit dezelfde stal komt min of meer. Vallejo heb ik niks mee...

Ik twijfel nog welke pigmenten ik ga halen... Ammo of Humbrol.

Zag een tank te koop staan in V&A trouwens..... leuk voor Mutilation :P
Ik ben allemaal niet meer bekend met merken enz. Heb sinds 2009 niks meer met modelbouw gedaan. :P

Ik heb even in VenA zitten kijken maar ik kan geen topics vinden. Moet sowieso op mijn geld letten.
pi_173947675
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 15:22 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ik ben allemaal niet meer bekend met merken enz. Heb sinds 2009 niks meer met modelbouw gedaan. :P

Ik heb even in VenA zitten kijken maar ik kan geen topics vinden. Moet sowieso op mijn geld letten.
V&A / [TK] Bouwpakket tank: Fujimi-1-76-KING-TIGER-HENSCHEL-TYPE
pi_173950917
quote:
Ah dat model heb ik vroeger ook gehad. Wel helemaal verpest omdat ik dronken die tank in elkaar heb gezet.

Toen ik op mezelf ging wonen heb ik 75 procent van alle modelbouw weggegooid. Was toch allemaal niet zo bijzonder (slecht geverfd enz.)

Mocht ik iets willen kopen van modelbouw dan zal ik naar een echte winkel gaan. Ben nogal terughoudend om dingen via internet te bestellen.
pi_173950934
http://www.houtloods.nl/

Deze zaak in Den Haag kwam ik vroeger altijd. Die gasten hadden werkelijk alles.
pi_173952098
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:31 schreef Mutiilation het volgende:
http://www.houtloods.nl/

Deze zaak in Den Haag kwam ik vroeger altijd. Die gasten hadden werkelijk alles.
Die bestaan nog ja. Moet ik ook nog eens naartoe gaan eens :Y

Hun andere zaak Wapstad is ermee gestopt. Alles 50% maar ik denk dat de zaak ondertussen al leeg is.
pi_173957653
Lol voor 7,- 20 lijmklemmetjes via AliExpress besteld :P

Lijkt me iets beter dan knijpers en loombandjes :P En handig voor de papierbouw ook.

Ik ga binnenkort ook eens een trolley van Jysk kopen. Lijkt me enorm handig voor al het grotere spul wat nu allemaal maar in een bak gegooid wordt. Had de smallere versie gezien in de winkel, en ziet er behoorlijk prima uit.

https://jysk.nl/opbergen/(...)nd-dubbel-wit-chroom
pi_173957755
Laatste poot aan het plakken. Hier kan je ook mooi de gigantische spanning van het karton zien. Terugbuigen is amper te doen... maar zodra het gelijmd is, is er niks aan de hand eigenlijk.

pi_173957919
En bevestigd. De lipjes moeten 1 voor 1 omdat je anders de kromming niet goed kan volgen. Hierna moeten de zijkanten naar beneden gevouwen worden waarbij de naad met de lipjes geplet wordt. En dan worden de grote witte vlakken aan de onderkant vastgeplakt.


pi_173973598
Ik ben begonnen met de Impala, de motor is bijna af :)

pi_173973631
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 20:06 schreef 44rdbei het volgende:
Ik ben begonnen met de Impala, de motor is bijna af :)

[ afbeelding ]
Ga je de eerste voorzichtige stap naar een wash doen? :P
pi_173973797
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 20:07 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ga je de eerste voorzichtige stap naar een wash doen? :P
Ik wou dat eigelijk eerst gaan oefenen op de truck maar die is in elkaar gestort :@ Ik heb gekeken of ik hem nog in elkaar kreeg maar elke keer valt er weer een ander deeltje af.

Denk je dat de impala er beter uit ziet met wash? ik ga die niet weatheren denk ik.
pi_173974409
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 20:12 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ik wou dat eigelijk eerst gaan oefenen op de truck maar die is in elkaar gestort :@ Ik heb gekeken of ik hem nog in elkaar kreeg maar elke keer valt er weer een ander deeltje af.

Denk je dat de impala er beter uit ziet met wash? ik ga die niet weatheren denk ik.
In elkaar gestort whut? Welke lijm gebruik je eigenlijk?

Ik bedoel met de wash puur het motorblok :Y Dan breng heel simpel een hoop details en contrast naar voren, en eventueel een gebruikte look als je geen cleanup doet :Y

Waar je wel op moet letten is de soort verf die je gebruikt. Als je verft met acryl, kan je een enamel wash zonder problemen aanbrengen. Als je met enamel verft, kan je een acrylwash gebruiken, of eerst een laagje acryl vernis over het blok brengen en dan pas enamelwash.

pi_173975573
Basis voor de poot is klaar, en de tenen zijn tot kokertjes gevouwen. Nu is het nog een kwestie van de kokertjes inlijmen en de nageltjes erin schuiven.

pi_173975817
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 20:34 schreef Faxie het volgende:

[..]

In elkaar gestort whut? Welke lijm gebruik je eigenlijk?

Ik bedoel met de wash puur het motorblok :Y Dan breng heel simpel een hoop details en contrast naar voren, en eventueel een gebruikte look als je geen cleanup doet :Y

Waar je wel op moet letten is de soort verf die je gebruikt. Als je verft met acryl, kan je een enamel wash zonder problemen aanbrengen. Als je met enamel verft, kan je een acrylwash gebruiken, of eerst een laagje acryl vernis over het blok brengen en dan pas enamelwash.

[ afbeelding ]
Ik gebruikte secondelijm maar ben sinds de impala over gestapt naar tamiya extra thin. De bak paste al niet goed, waarschijnlijk omdat de deuren enzo ook niet goed zaten. De achterwielen zijn eraf gevallen en de spiegel is er nu ook af. Dus hij ligt nu in 5 stukken...

Ik gebruik nu Acryl verf, dat droogt snel en is minder giftig. Ik heb een dark grey wash welke ik denk ik hier wel voor kan gebruiken.



Is dit acrylic of enamal? ik ziet het er niet op staan....
pi_173975874
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 21:04 schreef Faxie het volgende:
Basis voor de poot is klaar, en de tenen zijn tot kokertjes gevouwen. Nu is het nog een kwestie van de kokertjes inlijmen en de nageltjes erin schuiven.

[ afbeelding ]
:) netjes, ik ben wel benieuwd naar het resultaat.
pi_173980201
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 21:09 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ik gebruikte secondelijm maar ben sinds de impala over gestapt naar tamiya extra thin. De bak paste al niet goed, waarschijnlijk omdat de deuren enzo ook niet goed zaten. De achterwielen zijn eraf gevallen en de spiegel is er nu ook af. Dus hij ligt nu in 5 stukken...

Ik gebruik nu Acryl verf, dat droogt snel en is minder giftig. Ik heb een dark grey wash welke ik denk ik hier wel voor kan gebruiken.

[ afbeelding ]

Is dit acrylic of enamal? ik ziet het er niet op staan....
Secondelijm is goed voor geverfde delen en metaal/resin. Verder inderdaad modelbouwlijm gebruiken.

Die vallejo is acryl dacht ik
  maandag 25 september 2017 @ 19:13:41 #69
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_173992176
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 23:49 schreef Faxie het volgende:

[..]

Secondelijm is goed voor geverfde delen en metaal/resin. Verder inderdaad modelbouwlijm gebruiken.

Die vallejo is acryl dacht ik
Klopt,staat ook op de achterkant,acryl op waterbase.
Ik krijg het echter niet zo fijn in de naadjes als de AK qua vloeien.
Graag verwijderen.
pi_173992602
Sowieso lijkt acryl me niets voor een wash. Veel te weinig werktijd lijkt me.
pi_173993703
overheen gelezen :@

Ik kijk wel even hoe gaat, ik test het eerst wel even.
pi_173997031
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 19:13 schreef Charged het volgende:

[..]

Klopt,staat ook op de achterkant,acryl op waterbase.
Ik krijg het echter niet zo fijn in de naadjes als de AK qua vloeien.
Wat mij daarbij helpt is eerst het model/de mini vernissen (glans). Dan hecht de Wash of shader NIET aan de oppervlakte en loopt dus moeiteloos in naden en lager gelegen stukken. Verder voordat de Wash/shader droog is met een vochtig penseel nog even de pooling opruimen en alles is mooi netjes.

Als alles klaar is de vernis naar keuze aanbrengen om de glans te verwijderen en klaar!
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:46:00 #73
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_174009918
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 22:20 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Wat mij daarbij helpt is eerst het model/de mini vernissen (glans). Dan hecht de Wash of shader NIET aan de oppervlakte en loopt dus moeiteloos in naden en lager gelegen stukken. Verder voordat de Wash/shader droog is met een vochtig penseel nog even de pooling opruimen en alles is mooi netjes.

Als alles klaar is de vernis naar keuze aanbrengen om de glans te verwijderen en klaar!
Mja,ik bedoelde eigenlijk meer panel linen. De Vallejo gebruik ik wel voor de iets grovere washes,vuil in wielen,stof en dat soort dingen.
Meer onderstaand spul zeg maar.



(al wil ik het ook wel eens combineren met de AK)
Overtollige vloeistof is fijn te verwijderen met een wattenstaafje met wat Zippo vloeistof.
Graag verwijderen.
pi_174011350
Er kwam een pakketje binnen vandaag *O*

20170926_175139 by Faxie83, on Flickr
20170926_175427 by Faxie83, on Flickr
20170926_175444 by Faxie83, on Flickr

569 Onderdelen :')
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:37:13 #75
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_174012109
Grin..wat heb je jezelf aangedaan...fuck me zeg!
Al kan ik niet wachten op de eerste bouwpics.

Heel veel succes en fun! ^O^
Graag verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')