abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 4 september 2017 @ 14:25:42 #201
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173581913
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:13 schreef DonnaRush het volgende:
Jammer van zo'n nare ervaring 8777. Bij m'n missed abortion heb ik verscheidene inwendige echo's gehad, maar alle echoscopisten en gynaecologen waren helemaal niet ruw, juist heel voorzichtig.
Dit. En überhaupt: er is zoveel inwendig gekeken en gepord dat ik inmiddels zelfs bij een regulier consult al bijna mijn broek omlaag trek :') toch gelukkig zonder 1 enkele negatieve ervaring, met uitzondering van 1 onderzoek waarbij mijn man zelfs moeite had om de gyn in kwestie niet bij zijn lurven te grijpen omdat hij zo hardhandig was. We hebben de beste man daarna gelukkig niet meer getroffen en inmiddels werkt hij er niet meer.

Als een arts je bij een inwendige echo serieus pijn doet gaat het toch wel niet helemaal goed hoor eb dan mag je daar best iets van zeggen :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_173582060
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:25 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Dit. En überhaupt: er is zoveel inwendig gekeken en gepord dat ik inmiddels zelfs bij een regulier consult al bijna mijn broek omlaag trek :') toch gelukkig zonder 1 enkele negatieve ervaring, met uitzondering van 1 onderzoek waarbij mijn man zelfs moeite had om de gyn in kwestie niet bij zijn lurven te grijpen omdat hij zo hardhandig was. We hebben de beste man daarna gelukkig niet meer getroffen en inmiddels werkt hij er niet meer.

Als een arts je bij een inwendige echo serieus pijn doet gaat het toch wel niet helemaal goed hoor eb dan mag je daar best iets van zeggen :*
Ik heb er iets van gezegd, maar hij zei dat ze zich niet zo moest aanstellen, en dat terwijl het bloed eruit liep maar dat was normaal volgens hem
Ik ben incognito..
pi_173582089
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat. Een tandarts stopt ook dingen in me, en ook daar maakt het me niet uit of hij/zij een piemel heeft, of niet.

8777, wat een oerlelijke stoel trouwens.... :@
Gek genoeg zei mijn vriendin ook dat ze hem spuuglelijk vind, en te duur. Ik vind hem helemaal mooi, ik hou wel van goudkleurige zaken . Ze vond hem kitcherig
Ik ben incognito..
pi_173582105
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:33 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik heb er iets van gezegd, maar hij zei dat ze zich niet zo moest aanstellen, en dat terwijl het bloed eruit liep maar dat was normaal volgens hem
en dit is echt gebeurd of dik je het nu aan? Want dit klinkt een beetje ongeloofwaardig en als het echt zo ging zoals jij het zegt kun je gewoon een aanklacht indienen.
disclaimer
pi_173582115
Oh wacht, is dit dennisenkim weer?
disclaimer
pi_173582174
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en dit is echt gebeurd of dik je het nu aan? Want dit klinkt een beetje ongeloofwaardig en als het echt zo ging zoals jij het zegt kun je gewoon een aanklacht indienen.
Nee dit is echt zo gebeurd, hij zei dat het bloeden kwam door dat haar baarmoedermond extra doorbloed was door dat ze zwanger is. En dat het geen pijn deed, ik dacht daar anders over.
Ik ben incognito..
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 14:43:05 #207
221912 crew  minilot
Puer aeternus
pi_173582232
Dat van die extra doorbloeding klopt natuurlijk wel - ik verlies al mijn hele zwangerschap na flink hard batsen ook wel wat rozig spul de dag erna, maar 'het bloed liep eruit' is natuurlijk wel van een compleet andere orde.

Wat vond je vriendin zelf? Want ik lees vooral jouw interpretatie, maar gaf ze ook zelf aan dat het te ruw was en/of pijn deed? Dat haal ik er niet zo uit. Beetje een raar verhaal zo :Y

[ Bericht 20% gewijzigd door minilot op 04-09-2017 14:48:14 ]
I feel the bite, I feel the beat, I see the dancing feet
pi_173582401
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
Oh wacht, is dit dennisenkim weer?
Oh nee toch? Godsamme :')

Die had ik echt niet door, maar matige kloonradar hier :')
How I'll never be anything I hate
You smile, mention something that you like
How you'd have a happy life
if you did the things you like
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 14:51:34 #209
221912 crew  minilot
Puer aeternus
pi_173582415
Ah, nevermind dan maar. :+
I feel the bite, I feel the beat, I see the dancing feet
pi_173582769
-O-
pi_173583820
Oooooooh ik ben blij. vk praktijk belde net of ik deze week nog even langs kon komen voor een echo. 1 van de vk's is nog in opleiding tot echoscopist en moest nog iemand hebben van rond de 14 weken.

Wat vervelend O+
pi_173584136
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:07 schreef Songeur het volgende:
Oooooooh ik ben blij. vk praktijk belde net of ik deze week nog even langs kon komen voor een echo. 1 van de vk's is nog in opleiding tot echoscopist en moest nog iemand hebben van rond de 14 weken.

Wat vervelend O+
Zo erg, jeejtje. :D O+
pi_173584638
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:12 schreef minilot het volgende:
TMI:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D Wat een heerlijk mens ben jij _O-

Ik heb ook al best wat echo's gehad, 1 bij de intake, 1 voor de termijn, 1 tussendoor toen ik een keer bij een andere VK afspraak had en die zei we kunnen wel even gluren O-), 2 keer de 20 weken echo omdat ze vergeten waren er medische echo bij te vermelden. En nu over 2 weken nog een keer terug om te kijken of het nierbekken nu wel normaal van formaat is bij ons meisje en daarna nog 1 bij de VK. En dan wil ik zelf nog een 3 of 4D gaan laten doen voor het leuke :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173584874
Bij onze praktijk keken ze de eerste weken ook bij elke controle even snel met het echo apparaat, dat vond ik wel erg fijn gezien mijn onzekerheid in het begin.
Sinds ik de kleine goed voel bewegen, heb ik er ook veel minder behoefte aan. Over 2 weken (ben dan 30 weken) doen ze nog wel een groeiecho en dat vind ik dan stiekem wel weer leuk O+

Ben ook echt heel benieuwd hoe groot ons ventje gaat zijn, vooral omdat onze Minion vrij onverwacht toch een aardig formaat had :D
Vooral d'r hoofd :X daarvan ben ik dan weer blij dat ik het niet vooraf wist :+
pi_173584877
Ik vond de inwendige zo awkward. :X

Heb ook best veel echo's gehad.
6 weken ivm bloedingen.
8 weken eerste echte afspraak.
10 weken tweede afspraak.

Krijg de 20 wekenecho in het ziekenhuis. Bij de vk pas weer met 25 weken. :(
pi_173584992
Hoe staat het met de pepernoten, Duman?
pi_173585063
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Pff, Malteser. Nog even volhouden tot de echo. Hoe voel je je, behalve zenuwachtig?
Misselijk en bol. Dus dat gaat goed. Alleen de spanning is vreselijk. Daardoor kan ik niet genieten van het zwanger zijn terwijl ik me dan ook weer schuldig voel want ook dit kindje verdient mijn blijdschap. Neerwaartse spiraal dus.
pi_173585102
Vervelend om te horen Malteser. De echo die je hebt staan is al vrij vroeg toch? Als in, je kan hem niet vervroegen?

Denk je dat het genieten wel lukt na een goede echo?
pi_173585148
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:14 schreef Malteser het volgende:

[..]

Misselijk en bol. Dus dat gaat goed. Alleen de spanning is vreselijk. Daardoor kan ik niet genieten van het zwanger zijn terwijl ik me dan ook weer schuldig voel want ook dit kindje verdient mijn blijdschap. Neerwaartse spiraal dus.
Heel blunt: je kindje merkt er niets van, of je geniet van de zwangerschap of niet. Genieten van een zwangerschap is voor heel veel mensen toch al overrated. Dat je blij bent wanneer er uiteindelijk een gezond kindje in je armen ligt is zo duidelijk, en dat is het allerbelangrijkst. Dus voel je niet schuldig over dingen waar je je helemaal niet schuldig over hoeft te voelen.

Wees maar lekker misselijk en bol, en geef Twix een fijne knuffel. Tijd om een Snickers te bakken! :*
pi_173585176
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:10 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Hoe staat het met de pepernoten, Duman?
Hahah. ik had zelf 2 zakken gehouden welke de volgende dag leeg waren. Behalve de witte, die zijn vies. :D Heb jij ze nog gehaald?
pi_173585213
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:16 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Vervelend om te horen Malteser. De echo die je hebt staan is al vrij vroeg toch? Als in, je kan hem niet vervroegen?

Denk je dat het genieten wel lukt na een goede echo?
De echo is ergens midden tussen de 7 en 8 weken. Ik weet namelijk vanwege onregelmatige cyclus niet exact hoe ver ik nu ben.
Vervroegen kan wel maar de kans bestaat dan natuurlijk dat er nog geen hartslag is enz. En ik weet niet of ik die spanning beter kan verdragen dan de spanning nu.

Daarna blijft het wat spannend want bij m'n missed abortion had ik ook eerst twee goede echo's en daarna ging het na 10 weken alsnog fout. Maar die kans is zo klein (0,6%) dat ik hoop dat ons dat niet weer treft.
pi_173585253
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:14 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik weet dat het niet zo simpel werkt, maar: niet doen :*
Ik heb 'maar' 1 miskraam gehad* en herken direct wat je bedoelt.

Geloof me, ook voor dit kindje is straks nog meer dan genoeg tijd om te genieten en blij te zijn. Die onzekerheid is alleen maar logisch en heeft net zoveel 'bestaansrecht' als die blijdschap, echt waar!
Ik hou totaal niet van zweverige uitspraken enzo, maar las maanden terug een uitspraak dat het vertrouwen simpelweg moet groeien, net als de kleine zelf O+ en die vond ik wel mooi.
Ik was ook bang dat er niet genoeg tijd over zou blijven om écht te genieten, maar die is er wel! :*

* Disclaimer: niet bedoeld om leed te vergelijken, maar persoonlijk vind ik mijn situatie wel anders
pi_173585256
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Heel blunt: je kindje merkt er niets van, of je geniet van de zwangerschap of niet. Genieten van een zwangerschap is voor heel veel mensen toch al overrated. Dat je blij bent wanneer er uiteindelijk een gezond kindje in je armen ligt is zo duidelijk, en dat is het allerbelangrijkst. Dus voel je niet schuldig over dingen waar je je helemaal niet schuldig over hoeft te voelen.

Wees maar lekker misselijk en bol, en geef Twix een fijne knuffel. Tijd om een Snickers te bakken! :*
Nee dat hele genieten is wat overdone maar ik doelde inderdaad meer op het voelen van enige blijdschap omdat het natuurlijk een cadeautje is dat ik wel weer zwanger ben geraakt. Maar die blijdschap voel ik nog niet. Omdat 'in het verleden behaalde resultaten....'.
En thanks :*.
pi_173585276
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hahah. ik had zelf 2 zakken gehouden welke de volgende dag leeg waren. Behalve de witte, die zijn vies. :D Heb jij ze nog gehaald?
Die witte mag je dan voor mij bewaren :D Er zijn vorige week drie zakken gesneuveld. Puur, melk, wit of naturel, bij mij zijn ze allemaal welkom :D
pi_173585296
Dank lieve meiden :*. Ik moet gewoon even bikkelen en hoop dat ik dan over een paar weken hier wel gezellig mee kan schrijven ipv klagen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')