abonnement Unibet Coolblue
pi_173529781
Uitgerekende data:

2017

22 augustus: ***littledrummergirl***

15 september: Nanuke
16 september: LeSage (jongen)

1 oktober: Frummeltje86
19 oktober: aloria
31 oktober: LadyS

3 november: DevilsAndDust (meisje)
24 november: rena (meisje)
25 november: twist02 (jongen)

2 december: Zonnestraal02 (jongen)
3 december: ***Waterdruppel & Norther*** (jongen)
9 december: KapiteinCupcake (tweeling)
9 december: Krisvc (jongen)
13 december: elliebell (jongen)
15 december: Pannenkoekenmix (jongen)
30 december: vencodark (meisje)


2018

1 januari: minilot

6 februari: BellaaElisa (meisje)
11 februari: OliviaIsTaken
13 februari: ***LuDann***
19 februari: EDMAN- [vader]

2 maart: Kimpossible
5 maart: Songeur
11 maart: D.U.M.A.N.
15 maart: SilverSjoiis (tweeling)
15 maart: Little Miss Naughty
27 maart: Mabawa.

1 april: DonnaRush

8 mei: L0t..
9 mei: Philomijn

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door LeSage op 02-09-2017 14:12:35 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173529788
OMG, op 3 :o

Nog wijzigingen voor de OP?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173529796
Wow bizar edman en edvrouw :o, wat ontzettend fijn!! Nu lekker richten op de leuke dingen *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173529808
Ik vind topic 1802 een mooi getal voor een twee september baby :7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173529851
Wat een fantastisch nieuws Edman! *O* *O* *O*
pi_173530181
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:16 schreef LeSage het volgende:
OMG, op 3 :o

Nog wijzigingen voor de OP?
Mag ik in de OP? Voorlopig op 8 mei :)
pi_173530261
Gefeliciteerd Nolita! *O*

Wat een goed nieuws Edman. Ik durfde er niet eens meer op te hopen dat het bij jullie nog goed zou komen. Ben echt heel blij voor jullie. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173530266
Edman, wat een geweldig nieuws!
Ik hoop heel erg dat alles goed blijft gaan en er geen zorgen meer zullen zijn.
Al lijkt het mij ook moeilijk te geloven dat de baby 'ineens' kerngezond blijkt te zijn.
Veel geluk! En ben benieuwd hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan. :?
pi_173530605
Gefeliciteerd Nolita! *O*

Wow Edman, fantastisch! Nu genieten! *O* O+
pi_173530634
Oh wat fijn edman! :)
pi_173531073
Edman, wat een ongelofelijk goed nieuws!! *O* *O* Ik hoop dat jullie de rest van de zwangerschap een zorgeloze tijd mogen doormaken, dat hebben jullie na al die stress wel verdiend!
pi_173531539
Prachtige voorlopige datum lot! 8 mei ben ik jarig! Mijn man ook trouwens O+

Edman, wauw! geweldig, bizar wat intens fijn. :* Ben zo blij dat ik erom moest janken, maar dat zullen mijn hormonen wel zijn.

En Nolita van harte, geniet van je dochter! Ben erg benieuwd naar de naam *O*
pi_173531561
Ik durfde eindelijk nieuwe kleren te kopen, was ook wel nodig haha de enige broek die ik nog had van de vorige zwangerschap had een gat bij mn bovenbeen :') En mijn beha's konden echt niet meer. Super leuk samen met mijn zwangere vriendinnetje winkelen ( we schelen maar 3 weken O+ )
pi_173532153
Wat een fijn nieuws Edman! O+
pi_173532849
Gefeliciteerd Nolita! Fijn dat je uiteindelijk hebt kunnen bevallen zoals je graag wilde! Veel geluk samen!

Edman, wat een superfijn nieuws! Ik hoop dat jullie verder een fijne zorgeloze zwangerschap hebben!

En ook nog gefeliciteerd L0t en jagar *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173533243
Wow, wat een goed begin van een nieuw topic!

Edman, gefeliciteerd, wat onwijs fijn nieuws na zo'n zenuwslopende tijd!

Nolita, van harte gefeliciteerd met je dochter! Fijn dat alles goed gegaan is O+ *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173534310
Gefeliciteerd met je dochter Nolita! *O*

En wat een geweldig nieuws Edman!
pi_173539330
Goed nieuws edman!! Heel fijn om te horen! Inmiddels ook een beetje gewend dat het een jongen is?

Gefeliciteerd nolita:)

LDG: schiet eens :p
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 2 september 2017 @ 13:24:58 #19
269689 crew  Viv
pi_173541742
Gefeliciteerd Nolita!

En jeetje EDMAN!! Wat onwijs fijn dat jullie je weer met Pampers kunnen bezighouden! _O_
pi_173541841
Ik hoor blijkbaar nu hier. O+ *O*
Voorlopig uitgerekende datum 9 mei 2018.
Dit, dat, alles.
pi_173541854
Edman je verhaal van de zijlijn meegelezen. Wat een rollarcoaster!! En wat fijn dat alles goed is. Ik hoop dat jullie voor de rest een zorgeloze zwangerschap hebben. :*

Nolita gefeliciteerd!
Dit, dat, alles.
pi_173542150
Gefeliciteeeeerd! *O* Had het stiekem al gezien in WOHTS. B-)
Protège moi de mes désirs.
pi_173542371
Zeg LDG, het is verdacht rustig van jouw kant... is dat een goed teken? Ik hoop het! :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173542646
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:34 schreef Philomijn het volgende:
Ik hoor blijkbaar nu hier. O+ *O*
Voorlopig uitgerekende datum 9 mei 2018.
*O*

Ja, stil bij ldg!
pi_173542683
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:34 schreef Philomijn het volgende:
Ik hoor blijkbaar nu hier. O+ *O*
Voorlopig uitgerekende datum 9 mei 2018.
Yay! *O*

En LDG, krijg ik een baby voor mijn verjaardag? :D
pi_173543169
Dames, ze hebben zulke leuke babydingen bij de Primark! Ben verliefd op deze. O+


Protège moi de mes désirs.
pi_173543224
Philo welkom! En nogmaals gefeliciteerd O+ *O* *O*
pi_173543565
Welkom Philo! *O* *O* *O*

Wat mooi dat het eindelijk gelukt is. Stiekem las ik het vanochtend al om zeven uur, een mooi begin van de dag. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173544236
O+ O+ O+ O+
Dit omdat het gewoon heel erg bijzonder is dat wij een baby (gewoon een echte) aan het maken zijn :o
pi_173546848
Philo, welkom! *O*
En ik ben ook benieuwd naar LDG!

Mabawa, vandaag jarig? Gefeliciteerd!
pi_173550228
Ik hoop voor LDG dat ze snel kan baby knuffelen O+
pi_173551187
LDG hoe gaat het? O+
pi_173551495
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:44 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Mag ik in de OP? Voorlopig op 8 mei :)
Wat een tof nieuws O+ gefeliciteerd!
♥ J & S
pi_173556445
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 21:44 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Wat een tof nieuws O+ gefeliciteerd!
Dankjewel! O+

Heel benieuwd naar nieuws van ldg!
pi_173556482
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:44 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Mag ik in de OP? Voorlopig op 8 mei :)
*O* O+ *O* O+ *O*

Gefeliciteerd!
pi_173556512
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:44 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Mag ik in de OP? Voorlopig op 8 mei :)
Jij ook gefeliciteerd!! *O*
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zondag 3 september 2017 @ 08:50:03 #37
382129 crew  Donna
pi_173556600
Ahh LDG wat doe je ons aan.
Spannend!
pi_173556722
Dank je Olivia!

Hoop dat LDG al lekker aan het knuffelen is.
pi_173556760
Philomijn, gefeliciteerd!

Ben ook heel benieuwd naar LDG!!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173556984
Korte vraag? Vanaf welke week beginnen jullie met de aanschaf van noodzakelijke dingen zoals babykamers en wandelwagens enzovoort?
pi_173557049
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 09:32 schreef 8777 het volgende:
Korte vraag? Vanaf welke week beginnen jullie met de aanschaf van noodzakelijke dingen zoals babykamers en wandelwagens enzovoort?
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 3 september 2017 @ 09:52:14 #42
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173557159
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 09:32 schreef 8777 het volgende:
Korte vraag? Vanaf welke week beginnen jullie met de aanschaf van noodzakelijke dingen zoals babykamers en wandelwagens enzovoort?
Dat verschilt per persoon, gewoon wanneer het goed voelt? Sommige mensen wachten tot na de SEO, anderen hebben alles al bijna in huis als het test stripje nog nat is. Als het voor de geboorte in huis is, ben je vroeg genoeg :+.
KuikenGuppy
pi_173557160
De ene met 12 weken, de ander is net met 38 weken klaar (ik dus *) ). Kinderwagen en kamer ligt natuurlijk ook aan de levertijd.
In principe heeft je kindje vooral een bed nodig in het begin en als dat co-sleeping is, dan is een kamertje niet eens echt nodig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173557276
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 09:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat verschilt per persoon, gewoon wanneer het goed voelt? Sommige mensen wachten tot na de SEO, anderen hebben alles al bijna in huis als het test stripje nog nat is. Als het voor de geboorte in huis is, ben je vroeg genoeg :+.
We hebben nog helemaal niks, alleen maar een paar kleertjes die we gekregen hebben
Gister bij van Asten geweest en we waren overweldigend door zoveel keus.
pi_173557293
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 09:52 schreef LeSage het volgende:
De ene met 12 weken, de ander is net met 38 weken klaar (ik dus *) ). Kinderwagen en kamer ligt natuurlijk ook aan de levertijd.
In principe heeft je kindje vooral een bed nodig in het begin en als dat co-sleeping is, dan is een kamertje niet eens echt nodig.
Co sleeping?
Edit: ik heb het al opgezocht en het gaat hier niet gebeuren.

[ Bericht 4% gewijzigd door 8777 op 03-09-2017 10:10:21 ]
pi_173557410
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 09:32 schreef 8777 het volgende:
Korte vraag? Vanaf welke week beginnen jullie met de aanschaf van noodzakelijke dingen zoals babykamers en wandelwagens enzovoort?
Ik had in mijn hoofd om na de 20-weken echo spulletjes te gaan kopen. Daarna sloeg de keuzestress toe maar de meubeltjes zijn nou sinds twee weken in huis en de wagen een week.
Ik ben wel een voorstander van op tijd aanschaffen, dan kun je nog mooie aanbiedingen zoeken. :s)

Ben ook heel beniewd naar LDG, hopelijk mag ze eindelijk babyknuffelen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173557430
quote:
3s.gif Op zondag 3 september 2017 10:10 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik had in mijn hoofd om na de 20-weken echo spulletjes te gaan kopen. Daarna sloeg de keuzestress toe maar de meubeltjes zijn nou sinds twee weken in huis en de wagen een week.
Ik ben wel een voorstander van op tijd aanschaffen, dan kun je nog mooie aanbiedingen zoeken. :s)

Ben ook heel beniewd naar LDG, hopelijk mag ze eindelijk babyknuffelen. O+
En wanneer komt je baby? Vriendin is nu 16 weken, dus over een week of 4 moeten we dus gaan winkelen.
  zondag 3 september 2017 @ 10:15:08 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173557470
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 10:03 schreef 8777 het volgende:

[..]

Co sleeping?
Edit: ik heb het al opgezocht en het gaat hier niet gebeuren.
Voor de veiligheid van de baby en het slagen van borstvoeding wordt wel geadviseerd de baby de eerste tijd bij je op de kamer te laten slapen. Rooming-in noemen ze het ook wel. Het verkleint bijvoorbeeld ook de kans op wiegendood.

En ja, zo'n babyspeciaalzaak is nogal overweldigend hè? Gelukkig heb je een aantal maanden om voor te bereiden en aan het idee te wennen ;). Hoe lang is je vrouw zwanger?
KuikenGuppy
pi_173557658
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 10:12 schreef 8777 het volgende:

[..]

En wanneer komt je baby? Vriendin is nu 16 weken, dus over een week of 4 moeten we dus gaan winkelen.
Je móet helemaal niets. Waar het om gaat is dat voor de geboorte er een bedje is, luiers, een veilige manier om baby te vervoeren, een kruik en wat kleertjes. En afhankelijk van je keuze, evt voeding. Al het andere is echt aan jezelf. Een baby heeft helemaal niet zoveel nodig die eerste weken. Wat hier heel erg hielp is om een lijstje te maken met wat echt moet, en wat ook later kan. En dan gewoon ergens beginnen en dan loopt het vanzelf los.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173557721
Ik ben nu 28 weken en wij hebben de kinderwagen van de week besteld, die laten we half oktober uitleveren. Het bedje hebben we gisteren opgezet en de commode en de rest van de spulletjes gaan we vanaf nu bij elkaar scharrelen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173557793
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 10:26 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Je móet helemaal niets. Waar het om gaat is dat voor de geboorte er een bedje is, luiers, een veilige manier om baby te vervoeren, een kruik en wat kleertjes. En afhankelijk van je keuze, evt voeding. Al het andere is echt aan jezelf. Een baby heeft helemaal niet zoveel nodig die eerste weken. Wat hier heel erg hielp is om een lijstje te maken met wat echt moet, en wat ook later kan. En dan gewoon ergens beginnen en dan loopt het vanzelf los.
Het is al een tijdje geleden dat ik voor het eerst vader werd, maar toen hadden we een shitload aan babyspul nodig, maar een heleboel dingen zijn ongebruikt doorgegeven aan mensen die het wel konden gebruiken. Dus ik wil inderdaad geen onnodige spullen kopen deze keer. Lijstje maken is een goed idee.
pi_173557910
Nodig, nodig. Ik denk dat een heleboel dingen die nodig zijn, vooral heel makkelijk zijn. Het is bijvoorbeeld handig om een commode met verschoonkussen en verschillende hoezen te hebben. Maar als je objectief gaat kijken kunnen die spullen overal liggen, en kan verschonen ook op bed.
Voor mij hielp het om in mijn achterhoofd te houden dat een baby vooral ouders, liefde en een dak boven zijn hoofd nodig heeft.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173558070
Omg ik sta in de OP. :@ :'( O+

Gefeliciteerd 8777! Ik zou lekker de tijd nemen om uit te zoeken wat je nodig hebt. ;)

Vanochtend nog een keer over een stokje gepiest omdat man een second opinion wilde. :D En al aangemeld bij MvM. :)

Hebben jullie tips voor leuke apps waarin je de groei van je baby kan volgen enzo? En kan bijhouden hoe ver je bent etc etc...

Ldg stond dus op springen?! :o Spannend!
Dit, dat, alles.
pi_173558128
Ja we hadden op aanraden van de kraamverzorgster zo'n soort emmer gekocht om de baby in bad te doen, want dat zou ze fijn vinden en dat was goed
Maar het kind schreeuwde werkelijk de longen uit haar lijfje toen we het probeerden. Het zijn meer dat soort dingen die ik deze keer wil voorkomen.
pi_173558274
Philomijn, ik gebruik de Ouders van nu app :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 3 september 2017 @ 11:06:08 #56
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173558277
Het enige wat ik onmisbaar vond, was:
-luiers, billendoekjes, billenzalf, thermometer, zetpillen
-hydrofielen
-draagzak
-kolf
-kleertjes (vijf setjes is zat)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 3 september 2017 @ 11:15:43 #57
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173558428
Ik heb 'altijd' Pregnancy+ philo, vind ik een hele fijne!

Onmisbaar voor de baby komt:
wat SaskiaR zegt, Muv de kolf, aangevuld met:
- Maxi Cosi
- Wiegje/bedje
- Heel veel liefde O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 3 september 2017 @ 11:24:06 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_173558582
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 10:57 schreef 8777 het volgende:
Ja we hadden op aanraden van de kraamverzorgster zo'n soort emmer gekocht om de baby in bad te doen, want dat zou ze fijn vinden en dat was goed
Maar het kind schreeuwde werkelijk de longen uit haar lijfje toen we het probeerden. Het zijn meer dat soort dingen die ik deze keer wil voorkomen.
dat soort dingen kun je nooit 100% afdekken. Je kunt het wel wat voordeliger maken door bijvoorbeeld voor tweedehands te gaan ;)
disclaimer
  Moderator zondag 3 september 2017 @ 11:29:43 #59
382129 crew  Donna
pi_173558677
Pregnancy+ vind ik ook een leuke app. Die gebruik ik nu ook!
pi_173558804
Welkom Philo O+
Edman, fijn van het goede nieuws!
En Nolita natuurlijk van harte gefeliciteerd *O* O+

Wanneer je alles 'moet' kopen zal voor iedereen anders zijn, denk ik. Niks is ook echt onmisbaar. Een pasgeboren baby heeft niet veel meer nodig dan liefde, warmte en voeding.

Ik weet nog dat een joodse vriendin van mijn ouders vertelde dat in hun familie traditioneel niks van tevoren voor de baby wordt gekocht, dat brengt ongeluk. Pas na de bevalling zorgt familie ervoor dat alles in huis worden gehaald. Dus zelfs dat kan ;) Ik moet zeggen dat veel dingen die wij van tevoren in huis haalden helemaal niet zijn gebruikt en we daar andere dingen voor in de plaats hebben gehaald.

Onmisbaar deze keer voor ons:
Draagdoek (hier in overvloed aanwezig, maar ik ga tóch een nieuwe kopen, speciaal voor dit kindje O+ )
Luiers (strikluiers deze keer O+)
Dekentje (wol O+ )
Paar kleertjes (wolzijde O+ )
We hebben nu een cosleeper, maar we gaan een groot familiebed maken, daar kan dit kindje zo bij en dan kan mini ook lekker bij ons blijven liggen (hier ook nog maar een hartje O+ )

Dingen die op het lijstje stonden, maar die we zelden of nooit hebben gebruikt zijn een kruik, een thermometer, flesjes, badje, tummytub en zeep/olie. Niet gekocht en niet gemist: box, babyfoon, wipstoel.
Make your own kind of music.
pi_173558930
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 10:12 schreef 8777 het volgende:

[..]

En wanneer komt je baby? Vriendin is nu 16 weken, dus over een week of 4 moeten we dus gaan winkelen.
Die van mij komt 15 december ongeveer, ik ben nou 25 weken. :)

Wij gaan overigens ook niet co-sleepen, ik vind een afgesloten wiegje in onze slaapkamer de veiligste optie. En overdag mag hij gewoon in zijn eigen kamertje slapen, zodat hij went aan zijn eigen plekje. Zo heb ik het in ieder geval bedacht, ik weet nog niet wat de baby ervan vindt. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173559541
Grappig, CE, want hier is de box veel gebruikt (hond, dus geen mogelijkheid om baby veilig neer te leggen bij bijvoorbeeld wc-gebruik van mij ;) ) en de babyfoon ook, want ik hoor dreumes anders echt niet.

Kruik ligt denk ik ook aan de tijd van het jaar. Dreumes sliep als baby in een wiegje op onze kamer, die geen verwarming had, in januari. Dus toen was een kruik wel handig. Nu vast ook weer, want inmiddels hebben we zelfs enkel glas :P

Wipstoeltje kan ik me voorstellen voor als je doucht, maar daar zet ik dan gewoon de maxi-cosi voor :)

Ga er overigens maar vanuit dat ook Kraamzorg je wel gaat vragen om te co-sleepen/rooming-in. Het schijnt echt zoveel veiliger te zijn. Daarbij: versche baby naast je O+

Kraamzorg had deze keer ook een hele uitleg over shaken baby. Heftig eigenlijk zeg. Ze legde uit wat je in een situatie moet doen waarin kind blijft huilen (echt alleen maar huilen) en je als ouder geen raad meer weet: dan maar even laten huilen (dat ging toch al niet voorbij), letterlijk afstand nemen van de situatie en hulp inschakelen. Ik vond het wel goed dat ze dit benadrukken.
Zij vond het dan weer goed dat we preventief langs de osteopaat gaan, omdat daar ooit wel oorzaken van huilen worden weggenomen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173559561
quote:
3s.gif Op zondag 3 september 2017 11:41 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Die van mij komt 15 december ongeveer, ik ben nou 25 weken. :)

Wij gaan overigens ook niet co-sleepen, ik vind een afgesloten wiegje in onze slaapkamer de veiligste optie. En overdag mag hij gewoon in zijn eigen kamertje slapen, zodat hij went aan zijn eigen plekje. Zo heb ik het in ieder geval bedacht, ik weet nog niet wat de baby ervan vindt. :D
Dat is co-sleepen ;) je hebt verschillende varianten, waaronder rooming-in.
Wij hebben ook een wiegje voor de kleine, die lekker tegen mijn bed aan komt. En die kan overdag eventueel ook naar de kamer van baby worden gereden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173559661
quote:
3s.gif Op zondag 3 september 2017 11:41 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Die van mij komt 15 december ongeveer, ik ben nou 25 weken. :)

Wij gaan overigens ook niet co-sleepen, ik vind een afgesloten wiegje in onze slaapkamer de veiligste optie. En overdag mag hij gewoon in zijn eigen kamertje slapen, zodat hij went aan zijn eigen plekje. Zo heb ik het in ieder geval bedacht, ik weet nog niet wat de baby ervan vindt. :D
En wat jij er van vind als de baby er eenmaal is.

1877, een baby heeft niet zoveel nodig. Een paar luiers, wat kleertjes, en een plek om te slapen. De rest is allemaal bijzaak.
pi_173559795
Pff, we hebben al zeker 40 dingen op de lijst staan.
pi_173559812
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 12:26 schreef LeSage het volgende:
Grappig, CE, want hier is de box veel gebruikt (hond, dus geen mogelijkheid om baby veilig neer te leggen bij bijvoorbeeld wc-gebruik van mij ;) ) en de babyfoon ook, want ik hoor dreumes anders echt niet.

Kruik ligt denk ik ook aan de tijd van het jaar. Dreumes sliep als baby in een wiegje op onze kamer, die geen verwarming had, in januari. Dus toen was een kruik wel handig. Nu vast ook weer, want inmiddels hebben we zelfs enkel glas :P

Wipstoeltje kan ik me voorstellen voor als je doucht, maar daar zet ik dan gewoon de maxi-cosi voor :)

Ga er overigens maar vanuit dat ook Kraamzorg je wel gaat vragen om te co-sleepen/rooming-in. Het schijnt echt zoveel veiliger te zijn. Daarbij: versche baby naast je O+

Kraamzorg had deze keer ook een hele uitleg over shaken baby. Heftig eigenlijk zeg. Ze legde uit wat je in een situatie moet doen waarin kind blijft huilen (echt alleen maar huilen) en je als ouder geen raad meer weet: dan maar even laten huilen (dat ging toch al niet voorbij), letterlijk afstand nemen van de situatie en hulp inschakelen. Ik vond het wel goed dat ze dit benadrukken.
Zij vond het dan weer goed dat we preventief langs de osteopaat gaan, omdat daar ooit wel oorzaken van huilen worden weggenomen.
Jup ik moest die dvd kijken op de een na laatste dag, toen ik toch al de hele dag mijn ogen uit mijn kop jankte. Echt top.

Overigens wel nuttig en ben ik echt weleens huilend in een andere kamer gaan zitten met baby huilend in zijn bed -O- omdat ik t niet meer trok

/disclaimer de meeste vrouwen hebben gelukkig geen PPD ;) dus dan voelt t vast anders
Kwak
pi_173559824
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:46 schreef 8777 het volgende:
Pff, we hebben al zeker 40 dingen op de lijst staan.
Wat staat erop dan?als je hem niet deelt kunnen we eens kritisch meekijken...
pi_173560124
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 12:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wat staat erop dan?als je hem niet deelt kunnen we eens kritisch meekijken...
Bedje, beddengoed, wandelwagen, voetenzak voor de wandelwagen, autozitje plus voetenzak, babyfoon, badje, commode,aankleedkussen, flessen en spenen, box, wieg, flessenwarmer en zo'n ding om ze te steriliseren, en dan nog een shitload aan kleine dingen zoals kleertjes, een wip stoeltje enzovoort enzovoort.
Ik ben het allang kwijt, vriendin moet maar kijken wat ze allemaal denkt nodig te hebben
pi_173560347
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:03 schreef 8777 het volgende:

[..]

Bedje, beddengoed, wandelwagen, voetenzak voor de wandelwagen, autozitje plus voetenzak, babyfoon, badje, commode,aankleedkussen, flessen en spenen, box, wieg, flessenwarmer en zo'n ding om ze te steriliseren, en dan nog een shitload aan kleine dingen zoals kleertjes, een wip stoeltje enzovoort enzovoort.
Ik ben het allang kwijt, vriendin moet maar kijken wat ze allemaal denkt nodig te hebben
Dingen als een flessenwarmer en sterilisator hadden wij niet, en nooit gemist. Voetenzak voor de maxicosi ook niet, gewoon een dekentje.

Maar goed, ieder zijn ding!
pi_173560425
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 12:28 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dat is co-sleepen ;) je hebt verschillende varianten, waaronder rooming-in.
Wij hebben ook een wiegje voor de kleine, die lekker tegen mijn bed aan komt. En die kan overdag eventueel ook naar de kamer van baby worden gereden.
Weer wat nieuws geleerd :o Ik dacht dat co-sleepen altijd was met een open zijde aan het wiegje/ledikant. Ik vind dat een heel eng idee. Maar we gaan dus toch co-sleepen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173560482
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:15 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dingen als een flessenwarmer en sterilisator hadden wij niet, en nooit gemist. Voetenzak voor de maxicosi ook niet, gewoon een dekentje.

Maar goed, ieder zijn ding!
Kindje komt in februari, dan is het nog koud, dus vandaar de voetenzak.
Hoe warmde je de melk op zonder flessenwarmer? In de magnetron ofzo?
pi_173560524
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:23 schreef 8777 het volgende:

[..]

Kindje komt in februari, dan is het nog koud, dus vandaar de voetenzak.
Hoe warmde je de melk op zonder flessenwarmer? In de magnetron ofzo?
Maar de maxi cosi staat in de (warme) auto, dus waarom dan een voetenzak? Wij gebruikten ook gewoon een dekentje, maar inderdaad ieder zijn ding :)

De melk werd bij Jagär en mij standaard geleverd op 37 graden ;)

LeSage, hier katten :D maar mini hing meestal op mijn buik (ook op de wc) of ik legde haar even op het voedingskussen in de buurt. Als ze roept of huilt gaan mijn innerlijke alarmbellen af (nog steeds trouwens) Alle zenuwen op scherp :X Heftig zeg, die uitleg. Wel goed denk ik..
Make your own kind of music.
  zondag 3 september 2017 @ 13:28:41 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_173560563
Ik vond die voetenzak echt ideaal hoor! Ben blij dat ik die hen gekocht, bij beide kinderen veel gebruikt. Je auto is niet al warm bij wegrijden en je kind moet ook nog van en naar de auto in de cosi. Geen zinloze aankoop dus imo.
disclaimer
pi_173560599
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:28 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vond die voetenzak echt ideaal hoor! Ben blij dat ik die hen gekocht, bij beide kinderen veel gebruikt. Je auto is niet al warm bij wegrijden en je kind moet ook nog van en naar de auto in de cosi. Geen zinloze aankoop dus imo.
Wij gebruiken de auto bijna niet, en lieten de maxicosi bijna altijd in de auto staan. En anders, dekentje eroverheen en klaar. Maar, kan me voorstellen dat het anders is als je meer rijdt.
  zondag 3 september 2017 @ 13:33:22 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_173560642
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:30 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wij gebruiken de auto bijna niet, en lieten de maxicosi bijna altijd in de auto staan. En anders, dekentje eroverheen en klaar. Maar, kan me voorstellen dat het anders is als je meer rijdt.
en dit geeft maar weer aan dat het zinloos is om "zomaar" vanuit eigen ervaring te adviseren hierin omdat iedereen andere behoeften heeft ;)
disclaimer
pi_173560663
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en dit geeft maar weer aan dat het zinloos is om "zomaar" vanuit eigen ervaring te adviseren hierin omdat iedereen andere behoeften heeft ;)
Hence mijn "ieder z'n ding"
  zondag 3 september 2017 @ 13:38:42 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_173560731
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hence mijn "ieder z'n ding"
uiteraard, ik viel je ook niet aan ;)
Maar inderdaad, zoveel mensen zoveel wensen. En maar 1 manier om er achter te komen wat bij jou past en dat is door het gewoon uit te proberen.

Misschien is de tip "koop het pas als je merkt dat je het mist" dan wel de beste.
disclaimer
pi_173560806
8777, jullie hebben zo te lezen al een kind. Dan weet je toch wel een beetje hoe en wat?
Protège moi de mes désirs.
pi_173561002
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:38 schreef Stormqueen het volgende:

Misschien is de tip "koop het pas als je merkt dat je het mist" dan wel de beste.
Dit is precies mijn instelling. Wij hebben alles wat in mijn ogen nodig is in huis, aangevuld met dingen die we gekregen hebben. En als ik ineens bedenk dat ik toch echt item X mis, dan koop ik het dan wel. :)

Het is zo fijn om mijn zennnn gevonden te hebben. Ik geniet optimaal van rustig mijn ding doen, schopjes en beweging in mijn buik, en nog even met z'n 2en zijn. O+ De komende weken heb ik ook gewoon nog allemaal sociale dingen gepland. Ik had het niet verwacht, maar baby mag echt nog wel even warm en veilig blijven zitten. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173561184
Wij kregen een gehaakte voetenzak van een vriendin van mijn moeder O+ Die hebben we wel veel gebruikt.

Flesjes gewoon in de magnetron. Verder schoonmaken in de vaatwasser en uitkoken in een pan.

Kwak en CE, heftig hoor, maar daarom zeker wel belangrijk dat er aandacht voor is, denk ik.

CE, zoveel dragen zou ik wel willen, mijn rug-met-hernia-verleden helaas niet ;( maar wel voor korte stukjes, en anders draagt papa O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173561379
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 12:26 schreef LeSage het volgende:
Kraamzorg had deze keer ook een hele uitleg over shaken baby.
Onze kraamzorg besprak dat ook, het is goed om dat een keer gehoord te hebben. En ik heb het ook een paar keer gebruikt bij onze huilbaby, op zo'n moment herinnerde ik me dat praatje dan weer.

Voetenzak hebben wij niet gekocht, wij begonnen met een (wieg)dekentje en zouden wel een voetenzak kolen als we hem misten. Dekentje voldeed prima voor ons.
pi_173561401
quote:
11s.gif Op zondag 3 september 2017 13:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
8777, jullie hebben zo te lezen al een kind. Dan weet je toch wel een beetje hoe en wat?
Voor mij is dit het tweede kind, voor haar de eerste.
pi_173561718
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 14:07 schreef 8777 het volgende:

[..]

Voor mij is dit het tweede kind, voor haar de eerste.
Oh, zo. :)

Geen kind is hetzelfde natuurlijk, maar ik zou even diep graven naar wat je bij je eerste vaak gebruikt hebt. De rest kunnen jullie op het cadeaulijstje zetten. Als je het krijgt, is het mooi meegenomen. Zo niet, dan koop je het wanneer het echt nodig is. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_173561834
Hier nu ruim 23 weken en alleen wat rompertjes en sokjes in huis. En kruiken en kruikzakken gekregen van een vriend die ze toevallig over had. Verder nog helemaal niks in huis!
Ergens de komende week halen we denk ik wel een IKEA-ledikantje en we zijn dit weekend wel ongeveer begonnen met het langzaamaan leegruimen van een kamertje waar de koter na het cosleepen naartoe kan.

Het is weliswaar onze eerste, maar ik geloof dat we er tot dusver wel érg relaxed instaan :')

Me binnenkort wel eens verdiepen in dat dragen en de verschillende mogelijkheden daarvoor, ik wil dat graag zoveel mogelijk doen - lijkt me tof *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_173561915
Wel erg goed dat er vanuit de kraamzorg even concreet wordt stilgestaan bij hoe je wel en niet moet omgaan met een baby die niet wil ophouden met huilen, zeker bij kersverse ouders. Ik hoop maar dat die info voor een hoop pappa's en mamma's logisch en vanzelfsprekend is, maar je kunt het niettemin maar beter even een keer gehoord hebben :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_173562286
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 14:19 schreef minilot het volgende:
Hier nu ruim 23 weken en alleen wat rompertjes en sokjes in huis. En kruiken en kruikzakken gekregen van een vriend die ze toevallig over had. Verder nog helemaal niks in huis!
Ergens de komende week halen we denk ik wel een IKEA-ledikantje en we zijn dit weekend wel ongeveer begonnen met het langzaamaan leegruimen van een kamertje waar de koter na het cosleepen naartoe kan.

Het is weliswaar onze eerste, maar ik geloof dat we er tot dusver wel érg relaxed instaan :')

Me binnenkort wel eens verdiepen in dat dragen en de verschillende mogelijkheden daarvoor, ik wil dat graag zoveel mogelijk doen - lijkt me tof *O*
Zo stonden wij er ook in. Met 23 weken moesten we zelfs nog naar een ander land verhuizen..

Ha, dat realiseer ik me nu pas, alweer een internationale verhuizing terwijl ik zwanger ben. Zal nu ook wel pas rond de twintig weken worden dat ik verhuis....
pi_173562305
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 14:19 schreef minilot het volgende:
Hier nu ruim 23 weken en alleen wat rompertjes en sokjes in huis. En kruiken en kruikzakken gekregen van een vriend die ze toevallig over had. Verder nog helemaal niks in huis!
Ergens de komende week halen we denk ik wel een IKEA-ledikantje en we zijn dit weekend wel ongeveer begonnen met het langzaamaan leegruimen van een kamertje waar de koter na het cosleepen naartoe kan.

Het is weliswaar onze eerste, maar ik geloof dat we er tot dusver wel érg relaxed instaan :')

Me binnenkort wel eens verdiepen in dat dragen en de verschillende mogelijkheden daarvoor, ik wil dat graag zoveel mogelijk doen - lijkt me tof *O*
Hier ongeveer hetzelfde hoor. Nu bijna 26 weken, en vorige week net bedje en commode opgehaald, die nog in elkaar gezet moeten worden. Laatst voor het eerst een vestje en rompertje gekocht, verder moet hier alles ook nog.

Ik ga er ook vanuit dat we hier nog wel even tijd voor hebben en ga nu langzaam kijken welke dingen we echt willen hebben. Denk ook dat het motto dat we het wel kopen als we het straks missen hier ook prima gaat werken. Lang leve internet shoppen en anders mag man of iemand anders het gaan regelen als er straks toch iets essentieels blijkt te missen.
pi_173562364
Oh, en ik kan niet wachten om weer zo'n mini frummeltje te dragen. Zo heerlijk. Een grote dreumes dragen is toch anders!
pi_173562462
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:28 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vond die voetenzak echt ideaal hoor! Ben blij dat ik die hen gekocht, bij beide kinderen veel gebruikt. Je auto is niet al warm bij wegrijden en je kind moet ook nog van en naar de auto in de cosi. Geen zinloze aankoop dus imo.
dat dacht ik ook ja. ik zit in de winter met een winterjas aan in de auto anders vind ik het veel te koud. (tenminste dat was voordat ik zwanger was, deze koukleum is nogal warmbloedig geworden)
wanneer het te warm is lijkt mij een dekentje of voetenzak aan de kant doen makkelijker dan een jasje uittrekken waarvoor eerst de gordels los moeten. jasje mag ook niet ivm de gordels had ik begrepen.
  zondag 3 september 2017 @ 15:30:22 #90
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173563604
Koop het wanneer je het mist is idd wel een goeie tip! Al hebben wij volgens mij vrij veel in huis gehaald de eerste keer (en gekregen) en ook best veel ervan gebruikt. Het is ook maar net wat je kindje nodig heeft.

Zo heb ik deze keer preventief inbakerslaapzakjes gehaald. Vorige keer kwamen we er vrij laat achter dat dit N ontzettend hielp maar we hadden ze geleend en ze moesten terug. Nu willen we ze gewoon alvast in huis hebben, vorige keer waren we door het slaaptekort gewoon wanhopig...
Voetenzak voor de maxi cosi vond ik ook ideaal! Net als omslagdoeken, daar heeft N de eerste weken veel in gelegen, en dan hoefde ik haar niet zo dik aan te kleden (met vestjes waar altijd zo'n stomme grote dikke capuchon aan zit, waarom??).

Wat ik vorige keer niet had en deze keer wel graag wil, is een draagdoek/-zak. Ik moest N veel dragen en heb een polsblessure opgelopen toen. Plus dat ik geen kant op kon met continu een baby op de arm en dat voelde heel verstikkend. Dragen met een doek/zak lijkt me zoveel fijner. Moet alleen nog even bedenken welk van de twee ik wil (het zal voornamelijk ook voor binnenshuis zijn) en een consult regelen.
pi_173563929
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 11:34 schreef CassElliot het volgende:

Luiers (strikluiers deze keer O+)

Dit klinkt echt te schattig!

Wij hebben nog niks gekocht, maar hebben nog alle spullen van de eerste. Alleen was dat een zomerbaby en wordt dit een winterbaby. De zojuist besproken voetenzak hebben wij niet, misschien eens naar kijken!
Bij de eerste hadden we rond de 30 weken zijn kamer al klaar. Voor deze baby zijn we daar voorlopig nog niet mee bezig, waarschijnlijk zal de oudste naar een andere kamer verhuizen maar daar moeten eerst nieuwe kozijnen in komend voorjaar. De eerste maanden zal de baby toch bij ons slapen dus het is geen probleem dat hij nog geen eigen kamertje heeft.

Misschien is een commode op onze kamer wel handig voor nachtelijke verschoonsessies. Hoe doen andere ouders dat? Hebben jullie meerdere commodes in huis?

En...17 weken vandaag en alles gaat goed! *O* Ik ga komende week het sporten weer oppakken. Hardlopen wordt me helaas afgeraden dus ik vervang dat door zwemmen en Mom in Balance waar ik a.s. Zaterdag de eerste proefles van heb :D
pi_173563960
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 15:30 schreef Miss_Congeniality het volgende:

(met vestjes waar altijd zo'n stomme grote dikke capuchon aan zit, waarom??).

Haha, inderdaad! Of zakken in broekjes, om de portemonnee in te bewaren?
  zondag 3 september 2017 @ 15:50:48 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_173564024
Niet meerdere commodes nee. Op bed / eettafel/ aanrecht kun je ook prima verschonen ;)

Al heb ik op mijn ladenkast op mijn slaapkamer wel een aankleedkussen liggen nu.
disclaimer
  zondag 3 september 2017 @ 16:17:20 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173564600
Meeneem-matje (van dat zeilspul, afneembaar, geen stof :+ ) is prima voor op andere plekken.
Zelfs de grond in de horeca, bij vrienden of in de natuur
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173564641
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 16:17 schreef Molo het volgende:
Meeneem-matje (van dat zeilspul, afneembaar, geen stof :+ ) is prima voor op andere plekken.
Zelfs de grond in de horeca, bij vrienden of in de natuur
Of een jas, of een sjaal ofzo..
pi_173564842
Dank voor de tips! Ik denk dat we dan op onze kamer gewoon een aankleedkussen neerleggen :)
  zondag 3 september 2017 @ 16:55:42 #97
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173565606
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 15:45 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Dit klinkt echt te schattig!

Wij hebben nog niks gekocht, maar hebben nog alle spullen van de eerste. Alleen was dat een zomerbaby en wordt dit een winterbaby. De zojuist besproken voetenzak hebben wij niet, misschien eens naar kijken!
Bij de eerste hadden we rond de 30 weken zijn kamer al klaar. Voor deze baby zijn we daar voorlopig nog niet mee bezig, waarschijnlijk zal de oudste naar een andere kamer verhuizen maar daar moeten eerst nieuwe kozijnen in komend voorjaar. De eerste maanden zal de baby toch bij ons slapen dus het is geen probleem dat hij nog geen eigen kamertje heeft.

Misschien is een commode op onze kamer wel handig voor nachtelijke verschoonsessies. Hoe doen andere ouders dat? Hebben jullie meerdere commodes in huis?

En...17 weken vandaag en alles gaat goed! *O* Ik ga komende week het sporten weer oppakken. Hardlopen wordt me helaas afgeraden dus ik vervang dat door zwemmen en Mom in Balance waar ik a.s. Zaterdag de eerste proefles van heb :D
Wij hebben 1 commode maar straks wel 2 kindjes die er nog gebruik van maken. Het plan is om de commode op de babykamer te zetten. Maar baby slaapt eerst bij ons op zolder. Daar kan ze op ons bed worden verschoond maar we hebben aangrenzend aan onze kamer ook een wasmachine hok met aanrechtblad dat een fijne hoogte heeft. En overdag wil ik voornamelijk beneden op de eettafel verschonen, zodat ik niet steeds 2 kinderen mee naar boven hoef te zeulen voor het verschonen van eentje. Een tweede aankleedkussen is wel heel handig om te hebben dus, hebben we nu al gemerkt.
pi_173568224
OT wordt hardlopen afgeraden ivm bloedingen? (Of ben ik nu in de war met iemand anders)

Ben nu toch wel erg benieuwd naar ldg!

Hier laatste dagje vakantie, morgen gaat mijn oudste weer naar school en ik werken. Ben blij dat ik niet meer zo moe en misselijk ben als voor de vakantie. Ik vind het stiekem ook wel weer lekker, ritme!
pi_173570124
Ik ben weer boven water :D vannacht om kwart voor drie is na n pittige bevalling van 21 uur onze kleine man B.enjamin geboren O+

En hij is uiteraard awesome, superzacht en de schattigste ever 8-) O+

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 3 september 2017 @ 19:45:02 #100
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173570201
Welkom kleine spruit O+

Van harte ldg! Op naar een goede kraamtijd en een vlot herstel :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_173570242
Gefeliciteerd ldg! Wat een mooie meneer!
pi_173570293
Gefeliciteerd!
pi_173570549
Gefeliciteerd LDG! *G*
pi_173570610
Ldg wat een mooierd! O+
Van harte gefeliciteerd! *G* lekker uitrusten van je prestatie nu! :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173570724
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:03 schreef 8777 het volgende:

[..]

Bedje, beddengoed, wandelwagen, voetenzak voor de wandelwagen, autozitje plus voetenzak, babyfoon, badje, commode,aankleedkussen, flessen en spenen, box, wieg, flessenwarmer en zo'n ding om ze te steriliseren, en dan nog een shitload aan kleine dingen zoals kleertjes, een wip stoeltje enzovoort enzovoort.
Ik ben het allang kwijt, vriendin moet maar kijken wat ze allemaal denkt nodig te hebben
Zoals uit de eerdere reacties al blijkt heeft iedereen zo een eigen mening over van alles, maar lijkt mij al een prima lijstje hoor ^O^ Een flessenwarmer is bijv. niet per se nodig (magnetron werkte hier inderdaad ook prima), maar zal ongetwijfeld wel makkelijk zijn, dus dat is net wat je zelf fijn vindt.

Qua timing van spullen kopen is het ook maar net wat je zelf wilt. Met 16 weken hoef je absoluut nog geen haast te maken, maar ik vind het zelf altijd fijn om zulke dingen wat te spreiden, zodat je niet op het laatst nog van alles 'moet'.
Dus ga nog eens terug naar zo'n babyzaak en richt je puur op de kinderwagen bijvoorbeeld, of op meubeltjes. Dan laat je alle andere dingen gewoon links liggen en focus je op één ding. En een paar weken later doe je hetzelfde voor iets anders. Op die manier blijft het een beetje behapbaar :)
Dit bedoel ik vooral voor de 'grote' dingen hè? Voor de aankoop van een paar hydrofielen hoef je geen hele dag uit te trekken natuurlijk ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173570795
LDG, gefeliciteerd! Is je lange wachten eindelijk beloond! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173571061
Ohja Nanuke wat fijn om te lezen dat je je zo zen voelt trouwens! O+
Heerlijke manier om de laatste weken door te brengen lijkt me :Y

Wij hebben vandaag de commode verhuisd van peuter naar de babykamer en ik word helemaal blij als ik langs het kamertje loop O+ met net 28 weken zijn we gewoon al bijna klaar! Alleen nog een lamp vinden (en ophangen) en het rolgordijntje ophangen; verder is het eigenlijk alleen een kwestie van de boel inruimen (kleertjes e.d.). Heerlijk! :s)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173571188
Gefeliciteerd LDG *O*
Wij zijn dit weekend eens begonnen met polsen bij dochter wat ze ervan vindt om een nieuwe kamer te krijgen. Ze was even wat terughoudend, totdat ze zich bedacht dat een dino-kamer wel een goede optie was :')
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_173571365
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 20:07 schreef twist02 het volgende:

[..]

Zoals uit de eerdere reacties al blijkt heeft iedereen zo een eigen mening over van alles, maar lijkt mij al een prima lijstje hoor ^O^ Een flessenwarmer is bijv. niet per se nodig (magnetron werkte hier inderdaad ook prima), maar zal ongetwijfeld wel makkelijk zijn, dus dat is net wat je zelf fijn vindt.

Qua timing van spullen kopen is het ook maar net wat je zelf wilt. Met 16 weken hoef je absoluut nog geen haast te maken, maar ik vind het zelf altijd fijn om zulke dingen wat te spreiden, zodat je niet op het laatst nog van alles 'moet'.
Dus ga nog eens terug naar zo'n babyzaak en richt je puur op de kinderwagen bijvoorbeeld, of op meubeltjes. Dan laat je alle andere dingen gewoon links liggen en focus je op één ding. En een paar weken later doe je hetzelfde voor iets anders. Op die manier blijft het een beetje behapbaar :)
Dit bedoel ik vooral voor de 'grote' dingen hè? Voor de aankoop van een paar hydrofielen hoef je geen hele dag uit te trekken natuurlijk ;)
Wat vinden jullie ervan als anderen ook iets groots voor je kindje willen kopen?
Mijn ouders hebben aangeboden dat ze een wandelwagen willen kopen voor ons, maar vriendin is het daar niet zo mee eens.
pi_173571404
LDG, wat een prachtig mannetje!! Geniet er van. O+ O+ Mooie naam ook!
Protège moi de mes désirs.
pi_173571429
Van harte gefeliciteerd, ldg! Wat een mooierd!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173571461
Zo die heb je goed afgebakken ldg! O+ Van harte gefeliciteerd en veel geluk samen!
  zondag 3 september 2017 @ 20:44:46 #113
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173571502
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 20:38 schreef 8777 het volgende:

[..]

Wat vinden jullie ervan als anderen ook iets groots voor je kindje willen kopen?
Mijn ouders hebben aangeboden dat ze een wandelwagen willen kopen voor ons, maar vriendin is het daar niet zo mee eens.
Graag!!
Alleen in ons geval mochten we het zelf uitzoeken en de rekening doorsturen 8-)
Anders vragen of ze evt mee willen gaan?
  zondag 3 september 2017 @ 20:45:15 #114
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173571511
Gefeliciteerd Ldg! *O* Wat een mooi mannetje!
pi_173571558
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 20:38 schreef 8777 het volgende:

[..]

Wat vinden jullie ervan als anderen ook iets groots voor je kindje willen kopen?
Mijn ouders hebben aangeboden dat ze een wandelwagen willen kopen voor ons, maar vriendin is het daar niet zo mee eens.
Hmm, lastige... Mijn schoonouders zijn ook nogal van de grote cadeaus en ik vind dat soms ook lastig om aan te nemen (o.a. omdat ik weet dat ze het niet verschrikkelijk breed hebben). Maar hun kleinkinderen zijn alles voor ze en ik weet ook dat ze er zelf vooral heel blij van worden.
Wij hebben toen een flink geldbedrag gekregen (zelfde als de eerdere kleinkinderen) en daarvan bijna de hele kinderwagen kunnen betalen. Misschien is dat een idee, een vast bedrag afspreken? Dan ben je bij het uitzoeken van de kinderwagen niet steeds naar het prijskaartje aan het kijken omdat je weet dat een ander dat 'moet' gaan betalen. Ik zou dat (onbewust) in zo'n geval namelijk mee laten wegen denk ik, en dat moet je eigenlijk niet willen bij zoiets.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 3 september 2017 @ 20:47:11 #116
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173571565
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 20:24 schreef twist02 het volgende:
Ohja Nanuke wat fijn om te lezen dat je je zo zen voelt trouwens! O+
Heerlijke manier om de laatste weken door te brengen lijkt me :Y

Wij hebben vandaag de commode verhuisd van peuter naar de babykamer en ik word helemaal blij als ik langs het kamertje loop O+ met net 28 weken zijn we gewoon al bijna klaar! Alleen nog een lamp vinden (en ophangen) en het rolgordijntje ophangen; verder is het eigenlijk alleen een kwestie van de boel inruimen (kleertjes e.d.). Heerlijk! :s)
Lekker dat je al zo op tijd (bijna) klaar bent! Geeft ook wel veel rust denk ik.

Ik ben nu 32 weken en wij zijn ook bijna klaar. Kamer is behangen en de lamp hangt. Plankje voor boven de commode ook, alleen de commode zelf moet nog verplaatst worden. Ledikantje moet nog in elkaar maar de wieg staat al wel klaar. Binnenkort kleertjes uitzoeken O+
pi_173571575
Wat een geboorten allemaal gefeliciteerd LDG *O*
Mooi plaatje O+
pi_173571594
LDG, gefeliciteerd *O* wat een mooi mannetje O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 3 september 2017 @ 20:49:47 #119
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173571621
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 20:38 schreef 8777 het volgende:

[..]

Wat vinden jullie ervan als anderen ook iets groots voor je kindje willen kopen?
Mijn ouders hebben aangeboden dat ze een wandelwagen willen kopen voor ons, maar vriendin is het daar niet zo mee eens.
Waarom is ze het er niet mee eens? Ik zou het superlief vinden en met veel dank aannemen, mits ik zelf kan kiezen welke het wordt en als het boven een maximum is mag meebetalen.

LDG, gefeliciteerd met je zoon! Eindelijk is hij er! *O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173571635
Zolang je zelf mee uit gaat zoeken alleen maar fijn, toch? En ik neem aan dat ouders dan ook het liefst willen dat je er heel blij mee bent, dus jullie laten uitzoeken.

Commode stond al een half jaar ongebruikt op de kamer van S. :') ik verschoon vaak gewoon op bed, bank, tafel. Al dan niet met verschoonmatje eronder.
Nu wel weer de commode bij baby, vooral voor het afdrogen en aankleden, dat doe ik bij S. staand.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator zondag 3 september 2017 @ 20:55:46 #121
382129 crew  Donna
pi_173571757
Gefeliciteerd LDG!! *O* *O*

Mijn schoonouders doen ons een wandelwagen en babykamer cadeau. Heb al een paar keer gezegd dat het niet hoeft, maar ze staan erop.
Wij mogen shoppen en zij betalen. O+
  zondag 3 september 2017 @ 20:56:36 #122
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173571771
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 11:34 schreef CassElliot het volgende:
Luiers (strikluiers deze keer O+)
Verheug je maar vast op het uit de knoop halen van die rottige strikjes elke keer >:) O+
oftewel: als je tzt mijn strikluiers wil overnemen: roep maar: ze zijn wel zoveelstehands
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 3 september 2017 @ 21:00:04 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173571866
LDG en vriend, gefeliciteerd met de mooie kleine man O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173571921
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 20:50 schreef LeSage het volgende:
Zolang je zelf mee uit gaat zoeken alleen maar fijn, toch? En ik neem aan dat ouders dan ook het liefst willen dat je er heel blij mee bent, dus jullie laten uitzoeken.

Commode stond al een half jaar ongebruikt op de kamer van S. :') ik verschoon vaak gewoon op bed, bank, tafel. Al dan niet met verschoonmatje eronder.
Nu wel weer de commode bij baby, vooral voor het afdrogen en aankleden, dat doe ik bij S. staand.
Ik ken mijn ouders, hun zijn helicopter grootouders, vriendin is bang dat ze een al te dikke vinger in de pap willen houden zo.
  zondag 3 september 2017 @ 21:21:20 #125
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173572451
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:02 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik ken mijn ouders, hun zijn helicopter grootouders, vriendin is bang dat ze een al te dikke vinger in de pap willen houden zo.
Dan zou ik toch proberen aan te geven dat je het gebaar heel erg waardeert maar dat jullie zelf wel al een bepaald beeld hebben van wat jullie graag willen hebben en ook daarvoor willen gaan. Dan is het aan hen om daarin mee te gaan of niet... Of een bepaald bedrag afspreken en alles daarboven zelf bijleggen. Maar het zou vervelend zijn als jullie straks spullen hebben waar je eigenlijk niet zo blij mee bent, alleen om een ander een plezier te doen.
  zondag 3 september 2017 @ 21:27:19 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_173572648
eindelijk is hij er dan ldg! Van harte gefeliciteerd, hij is prachtig!
disclaimer
pi_173572738
Gefeliciteerd Littledrummergirl en vriend met de geboorte van jullie zoon *G* Geniet ervan
pi_173573195
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:02 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik ken mijn ouders, hun zijn helicopter grootouders, vriendin is bang dat ze een al te dikke vinger in de pap willen houden zo.
Ah ja, dan is het misschien lastiger. Bij mijn schoonouders is het meer 'koop wat jullie leuk en mooi vinden, wij betalen wel'.
Kun je er een gesprek over houden samen?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173573609
Gefeliciteerd LDG, nou lekker genieten en beginnen met herstellen. Jullie hebben een mooi jongetje gemaakt. O+

8777 ik begrijp die bezwaren van je vriendin wel. Helaas weet ik ook geen mooie oplossingen voor zulke problemen. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173573704
Gefeliciteerd LDG! *G* Wat een mooitje O+
pi_173573913
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 14:22 schreef minilot het volgende:
Wel erg goed dat er vanuit de kraamzorg even concreet wordt stilgestaan bij hoe je wel en niet moet omgaan met een baby die niet wil ophouden met huilen, zeker bij kersverse ouders. Ik hoop maar dat die info voor een hoop pappa's en mamma's logisch en vanzelfsprekend is, maar je kunt het niettemin maar beter even een keer gehoord hebben :Y
Ik vond het vooral goed om te zien dat de ouders van shaken babies die ze interviewden hele normale respectabele intelligente mensen waren, die dat van te voren nooit gedacht hadden te zullen doen.

Dat maakte het beter te herkennen ofzo? Dat ik dacht 'ok nu moet ik weglopen' ipv over mijn grenzen blijven gaan en dan knappen.
Kwak
  zondag 3 september 2017 @ 22:12:01 #132
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_173573953
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 19:42 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik ben weer boven water :D vannacht om kwart voor drie is na n pittige bevalling van 21 uur onze kleine man B.enjamin geboren O+

En hij is uiteraard awesome, superzacht en de schattigste ever 8-) O+

[ afbeelding ]
Ohhh, ldg, daar is ie eindelijk O+

Gefeliciteerd met je prachtige kereltje :* O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_173574040
Ldg O+ gefeliciteerd met jullie kleine mannetje *O*
pi_173574104
Ah ldg daar is hij *O* *O* Gefeliciteerd met je knapperd! Geniet ervan.
pi_173574371
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 22:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vond het vooral goed om te zien dat de ouders van shaken babies die ze interviewden hele normale respectabele intelligente mensen waren, die dat van te voren nooit gedacht hadden te zullen doen.

Dat maakte het beter te herkennen ofzo? Dat ik dacht 'ok nu moet ik weglopen' ipv over mijn grenzen blijven gaan en dan knappen.
Het valt of staat met geduld en de rust bewaren (of niet). Het heeft m.i. niks te maken met hoe intelligent iemand is of niet.

Gefeliciteerd LDG!
pi_173574379
Ldg wat een mooi mannetje! Gefeliciteerd *O*
pi_173574402
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 22:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het valt of staat met geduld en de rust bewaren (of niet). Het heeft m.i. niks te maken met hoe intelligent iemand is of niet.

Gefeliciteerd LDG!
Ik noem het alleen vanwege mijn vooroordeel dat 'ons soort mensen' dat niet zou overkomen. Dat het iets was voor drugsgebruikers of tienermoeders. Of mensen die niet weten wat dat met een babytje kan doen. Mensen die stilte willen bij het gamen.

Ik bedoelde het als goed dat mogelijke vooroordelen weggenomen worden.
Kwak
  zondag 3 september 2017 @ 23:00:49 #138
409579 LuDann
All the way
pi_173575055
Van harte gefeliciteerd LDG! *O* Prachtig mannetje heb je gebakken, dat was het wachten wel waard. O+

Ik heb de shaken baby dvd nooit gezien, maar ik heb het wel anderhalf jaar lang bij tijden heel moeilijk gehad met een kindje wat vooral 's nachts heel veel huilde. Ik kan me nu wel beter wat voorstellen bij de omstandigheden waaronder zoiets kan gebeuren. Voorheen kon ik dat namelijk echt niet.

Bijna volkomen doorgedraaid door maandenlang slaapgebrek voelt urenlang gehuil echt als dolksteken in je lijf, het doet fysiek pijn. Je kunt niet normaal meer nadenken en alles is teveel.

Ik heb Wolk nooit met een vinger aangeraakt, en ik kan ook niet zeggen dat ik er begrip voor heb dat dat in sommige gevallen wel gebeurt want ik vind zoiets echt onvergeeflijk. Maar ik kan me de omstandigheden in ieder geval indenken.

Bij ons is er overigens door een arts op de Eerste Hulp (waar we 's nachts waren omdat Wolk ziek was) aan de bel getrokken nadat ze ons verhaal had aangehoord. Dat vond ik toen erg en ook eng, maar achteraf wel goed. Het risico op kindermishandeling/shaken baby is gewoon groter bij huilbaby's en ouders moeten hulp bij het probleem krijgen om de oorzaak van het huilen op te lossen of om handvaten aan te reiken om er beter mee om te gaan.

[ Bericht 17% gewijzigd door LuDann op 03-09-2017 23:08:59 ]
  zondag 3 september 2017 @ 23:04:32 #139
409579 LuDann
All the way
pi_173575135
En hoi vanuit de ziekenboeg trouwens. }:| De kies waaraan ik een wortelkanaalbehandeling heb ondergaan is ontstoken en ik zit nu aan de antibiotica. Maar volgens mij moet de kies ernaast ook een wortelkanaalbehandeling. De pijn wordt maar niet minder namelijk. -O- Vandaar dat ik wat minder post, ik voel me nogal ellendig.
pi_173575228
Gefeliciteerd LDG! Wat een schatje. O+ *O*
Dit, dat, alles.
  maandag 4 september 2017 @ 00:01:00 #141
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_173575884
Gefeliciteerd LDG, wat een mooi mannetje!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_173576694
Gefeliciteerd LDG! *O*
Daar is hij dan eindelijk! Wat een plaatje, en wat een mooie naam O+
Geniet van je kraamtijd en rust lekker uit :*
pi_173576850
Zijn er meer mensen die een pretecho willen?
Nu lazen we van de week dat pretecho's helemaal niet prettig zijn voor ons aapje.
Weet iemand daar meer over?
pi_173576971
LuDann beterschap met je kies. Ik hoop dat de antibiotica snel gaat werken en dat de pijn snel minder wordt.
pi_173577063
LDG, van harte gefeliciteerd met je prachtige zoon!! *O*

LuDann, het zit je niet mee zeg :o Beterschap!

8777, ik heb nog nooit gehoord dat een pretecho niet prettig zou zijn voor het kindje? De 20 weken echo lijkt me veel vervelender voor de
kleine als ik zag hoe hard ze daarbij in mijn buik drukte om alles te zien :')

Ik ga zo maar eens gezellig een glucosetest doen, ik ben benieuwd :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173577089
beterschap, Ludann!
pi_173577126
Malteser, ik heb vannacht gedroomd dat ik jouw kerngezonde baby hielp met geboren worden. En vlak daarna die van mij!
pi_173577146
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 07:48 schreef rena het volgende:
LDG, van harte gefeliciteerd met je prachtige zoon!! *O*

LuDann, het zit je niet mee zeg :o Beterschap!

8777, ik heb nog nooit gehoord dat een pretecho niet prettig zou zijn voor het kindje? De 20 weken echo lijkt me veel vervelender voor de
kleine als ik zag hoe hard ze daarbij in mijn buik drukte om alles te zien :')

Ik ga zo maar eens gezellig een glucosetest doen, ik ben benieuwd :X
Stond in het boek van ene mevrouw Smulders.
Zou stressvol voor de baby zijn
pi_173577149
LuDann wat klote zeg! Beterschap! :*

Rena succes zometeen!

Ik zou zo ook niet weten waarom een pretecho vervelend zou zijn voor de kleine. Het 'ergste' wat ik wel eens begrepen heb, is dat echo's nog relatief nieuw zijn en er daarom nog weinig uitspraken gedaan kunnen worden over de eventuele gevolgen op lange termijn (als in: over generaties heen).
Ik zou ook niet wekelijks een echo laten doen als het niet nodig is, maar een keertje extra spieken lijkt me weinig kwaad kunnen hoor :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173577190
Wat zou het verschil zijn tussen een pretecho en de overige echo's, dan?

Beterschap, LuDann. Wortelkanaalbehandelingen zijn kut...
Protège moi de mes désirs.
pi_173577203
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 08:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat zou het verschil zijn tussen een pretecho en de overige echo's, dan?
Ik vermoed niets, maar gewone echo's hebben wel een medisch doel/nut, pretecho's zijn gewoon voor de leuk, dus eenvoudig te 'vermijden'.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173577244
Ik heb even zo snel geen bron en het specifieke verhaal niet bij de hand maar dat kun je vast googlen, maar volgens mij gaat het erom dat de warmte van de echokop/knop niet prettig is voor je baby? En dat je het daarom niet te vaak moet doen. Maar 1 of 2 pretecho's is vast geen probleem.

/insert disclaimer: dit is wat ik uit mijn hoofd weet van jaren hier lurken. :7 Je kunt het altijd even navragen bij je verloskundige.
Dit, dat, alles.
pi_173577254
Bij mijn vorige zwangerschap woonde ik nog in Zweden, en daar was het zo dat ze eigenlijk maar 1 echo doen, de 20 weken echo. Voor de 25 weken luisteren ze ook niet naar het hartje enzo. Dat inderdaad met het idee dat de golven die de echo uitzendt de foetus kunnen beschadigen.

Daar hebben we met 10 weken toen zelf een echo gedaan omdat ik naar het buitenland vloog en graag wou weten of alles goed zat. Ben benieuwd hoe het in dit land gaat.

Straks heb ik verloskundige zorg in 3 landen gehad....
pi_173577279
Morning! :W

ldg, gefeliciteerd met je mooie man. Het klinkt als een pittige bevalling! Ik hoop dat je snel lekker op knapt en met volle teugen van B. mag gaan genieten. O+

Lu, even serieus, is het niet tijd dat jij eens een paar jaar geen pech hebt? Beterschap dame. :*

Hier ook nog nooit gehoord dat pretecho's niet prettig zijn voor de baby. Wij hebben er overigens maar 1 laten maken om het geslacht uit te vinden. Ik heb eigenlijk niet zo veel met echo's. :P

Wij kwamen zaterdag terug van vakantie. Heerlijk om even weg te zijn geweest. Gevoelsmatig wordt het nu echt naar de baby toe werken. Ik krijg de hele dag karateschoppen. En deze baby is wat liever voor m'n man, hij heeft hem nu met 26 weken al vaker mogen voelen dan hij L. bij de hele zwangerschap heeft gevoeld. O+
Donderdag weer naar de vk. Gewichtgebeuren zit me nog steeds niet lekker. Maar afgelopen weken (ondanks week all-inclusive vakantie) maar een halve kilo aangekomen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173577298
Gefeliciteerd LDG!! Daar is 'ie dan eindelijk O+ *O*
pi_173577331
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 08:03 schreef Jagärtrut het volgende:
Malteser, ik heb vannacht gedroomd dat ik jouw kerngezonde baby hielp met geboren worden. En vlak daarna die van mij!
O+ :'(
Ik hoop zo dat je gelijk krijgt. Ik bezwijk haast onder de spanning.
pi_173577336
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 08:37 schreef Malteser het volgende:

[..]

O+ :'(
Ik hoop zo dat je gelijk krijgt. Ik bezwijk haast onder de spanning.
:*
pi_173577364
Wat een vies drankje dat glucose drankje :X :r Nu hopen dat ik het binnenhoud :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 4 september 2017 @ 09:15:34 #159
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173577641
Succes Rena. Dat drankje is echt smerig inderdaad :r Bij het eerste slokje dacht ik: "Oooh, valt mee", maar bij het 2e slokje kwam ik daar al van terug.

LDG, gefeliciteerd *O* Wat een prachtig mannetje heb je daar gebakken! O+

Morgen 32 weken, maar ik moet bijna alles nog regelen en kopen. Behalve kleertjes, daar heb ik genoeg van :'). De kinderwagen heb ik ook al, maar dat is per toeval. Ik ging toen kijken voor een positiebroek, maar kwam thuis met een kinderwagen (aanbieding en showmodel enzo).

Gisteren teruggekomen van bijna 2 weken vakantie, met een brakke internetverbinding, kon soms bijlezen, meestal niet, dus ik vergeet echt een boel mensen te noemen en feliciteren enzo :@
Maar Edman heb ook wel onthouden: wat een bizarre wending zeg! Fijn dat alles goed is! *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173578104
Malteser :*

Jagar, je hebt dadelijk wel een hoop ervaring qua verloskundige zorg :D

Nog nooit nagedacht eigenlijk over of echo's wel of niet goed zijn. Deze keer een pretecho gedaan voor vriend, omdat we midden in een verbouwing/verhuizing zaten en ik vond dat hij wel iets leuks verdiende. De baby zat een beetje op de achtergrond.

Lu, sterkte, wat een ellende ;(

Gisteravond was de baby weer super druk, dus heeft vriend m ook een tijdje gevoeld O+ Zo bizar dat er gewoon weer een echt kindje zit daar :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173578228
Gefeliciteerd LDG!! :D
pi_173578681
Sterkte LuDann, kiespijn is echt zo verschrikkelijk naar. Ik hoop dat het snel beter wordt. :*

De echoscopiste vertelde met de groeiecho dat het waarschijnlijk de druk/de geluidsgolven zijn waar de baby op reageert. Maar ik heb eigenlijk geen idee wat daarvan waar is. :+

Rena, succes met de glucosetest!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173579165
Ohww LuDann wat naar!! Pijn aan je tanden is zo klote. ;( Beterschap! :*

Rena had je een indicatie voor de test? Succes!

Schoppende baby van Kriscv, jij was toch net weg uit WOHTS? :o Balen dat het gewichtgebeuren je nog dwars zit. Hopelijk kun je het goed bespreken met je verloskundige. :*

Malteser :* :* Wanneer heb je je eerste echo?

Zijn er hier meer dames die (fanatiek) sporten/sportten? Ik doe aan Crossfit (combi tussen gymnastiek en gewichtheffen) en heb het idee dat ik nu al met bijna vijf weken sneller moe ben. But maybe it's just my imagination. :') Kan ook tussen mijn oren zitten... Vroeg me af of meer dames dit in het begin hebben ervaren.
Dit, dat, alles.
pi_173579213
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 11:03 schreef Philomijn het volgende:
Ohww LuDann wat naar!! Pijn aan je tanden is zo klote. ;( Beterschap! :*

Rena had je een indicatie voor de test? Succes!

Schoppende baby van Kriscv, jij was toch net weg uit WOHTS? :o Balen dat het gewichtgebeuren je nog dwars zit. Hopelijk kun je het goed bespreken met je verloskundige. :*

Malteser :* :* Wanneer heb je je eerste echo?

Zijn er hier meer dames die (fanatiek) sporten/sportten? Ik doe aan Crossfit (combi tussen gymnastiek en gewichtheffen) en heb het idee dat ik nu al met bijna vijf weken sneller moe ben. But maybe it's just my imagination. :') Kan ook tussen mijn oren zitten... Vroeg me af of meer dames dit in het begin hebben ervaren.
ik ben veel sneller buiten adem. Net even naar de supermarkt gefiets, en ik moet dan een heuveltje op. Kwam helemaal hijgend boven, en bezweet. Normaal geen probleem.

Vergeet niet dat je lijf heel hard aan het werken is, ookal voel je het niet, en zie je het niet. Het is ongeloofelijk hoe snel dat klompje cellen nu groeit, en wat voor processen er alllemaal aan de gang zijn...
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 11:07:28 #165
382129 crew  Donna
pi_173579257
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 11:03 schreef Philomijn het volgende:

Zijn er hier meer dames die (fanatiek) sporten/sportten? Ik doe aan Crossfit (combi tussen gymnastiek en gewichtheffen) en heb het idee dat ik nu al met bijna vijf weken sneller moe ben. But maybe it's just my imagination. :') Kan ook tussen mijn oren zitten... Vroeg me af of meer dames dit in het begin hebben ervaren.
Het trappenhuis op m'n werk is al een hele opgave. Al voor m'n NOD stond ik te hijgen zodra ik er was.
pi_173579275
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 11:03 schreef Philomijn het volgende:
Ohww LuDann wat naar!! Pijn aan je tanden is zo klote. ;( Beterschap! :*

Rena had je een indicatie voor de test? Succes!

Schoppende baby van Kriscv, jij was toch net weg uit WOHTS? :o Balen dat het gewichtgebeuren je nog dwars zit. Hopelijk kun je het goed bespreken met je verloskundige. :*

Malteser :* :* Wanneer heb je je eerste echo?

Zijn er hier meer dames die (fanatiek) sporten/sportten? Ik doe aan Crossfit (combi tussen gymnastiek en gewichtheffen) en heb het idee dat ik nu al met bijna vijf weken sneller moe ben. But maybe it's just my imagination. :') Kan ook tussen mijn oren zitten... Vroeg me af of meer dames dit in het begin hebben ervaren.
Ik liep 3-4 x per week hard, fietst 10km enkele reis naar mijn werk en zwem daarnaast ook 1-2x per week.

Dat eerste lukte me de eerste weken echt niet meer, ben nu 14 weken en voel nu alsof ik er weer een beetje energie voor heb. Ben wel snel buiten adem na trappen lopen en dergelijke. Ga deze week eens kijken wat me lukt.
Mijn fietstochtje naar mijn werk duurde vanochtend ook ineens 45 minuten ipv 30 :@

Maargoed beter in lager tempo dan helemaal niet meer denk ik dan?
pi_173579669
LDG, gefeliciteerd! *O* Ik wens je een fijne kraamtijd toe :)

Ik heb altijd begrepen dat echo's geen kwaad konden...voor zover bekend. Ik hoop het maar, ik heb tot nu wekelijkse echo's gehad en nu nog om de week.

Philo, heel herkenbaar hoor! Maar zoals Jägar al zei, je lijf is natuurlijk hartstikke druk aan het werk, en dat merk je. Ik ben nu 17 weken en merk dat mijn energie weer terug is :)

Malteser, ik hoop zo dat de dagen tot de eerste echo vliegen en dat je dan afscheid kan nemen van die spanning.
pi_173579889
Philomijn, ja 2 weken terug bij het bloedprikken kwam naar boven dat mijn glucose wat aan de hoge kant was, maar toen was ik niet nuchter toen ik ging prikken. Ik hoop dat het meevalt allemaal, heb weinig zin in een dieet :@

Ik was ook al heel vroeg moe in de zwangerschap, en dan ben ik niet eens een sporter :@ Maar herken dat wel!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 4 september 2017 @ 12:11:01 #169
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173580126
Ik was ook al heel vroeg moe. En dat is niet meer over gegaan :')
Maat het zal niet helpen dat ik binnen een jaar na de geboorte van N alweer zwanger was. De laatste weken wordt de vermoeidheid alleen maar nog erger (handig, zo'n dreumes die heeeeel graag continu aan de hand wil lopen maar het nog net niet los kan...) dus ben blij dat ik bijna met verlof kan.

LuDann, wat naar! Kiespijn is zoooo klote, hopelijk ben je er snel vanaf.
pi_173580147
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 11:40 schreef OliviaIsTaken het volgende:
LDG, gefeliciteerd! *O* Ik wens je een fijne kraamtijd toe :)

Ik heb altijd begrepen dat echo's geen kwaad konden...voor zover bekend. Ik hoop het maar, ik heb tot nu wekelijkse echo's gehad en nu nog om de week.

Philo, heel herkenbaar hoor! Maar zoals Jägar al zei, je lijf is natuurlijk hartstikke druk aan het werk, en dat merk je. Ik ben nu 17 weken en merk dat mijn energie weer terug is :)

Malteser, ik hoop zo dat de dagen tot de eerste echo vliegen en dat je dan afscheid kan nemen van die spanning.
Ja het liefst willen wij ook elke week een echo.
Kan ik ook een beetje meekijken.
pi_173580890
Gefeliciteerd LDG! Mooi mannetje en leuke naam! :)
pi_173580905
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 11:03 schreef Philomijn het volgende:
Ohww LuDann wat naar!! Pijn aan je tanden is zo klote. ;( Beterschap! :*

Rena had je een indicatie voor de test? Succes!

Schoppende baby van Kriscv, jij was toch net weg uit WOHTS? :o Balen dat het gewichtgebeuren je nog dwars zit. Hopelijk kun je het goed bespreken met je verloskundige. :*

Malteser :* :* Wanneer heb je je eerste echo?

Zijn er hier meer dames die (fanatiek) sporten/sportten? Ik doe aan Crossfit (combi tussen gymnastiek en gewichtheffen) en heb het idee dat ik nu al met bijna vijf weken sneller moe ben. But maybe it's just my imagination. :') Kan ook tussen mijn oren zitten... Vroeg me af of meer dames dit in het begin hebben ervaren.
Halverwege volgende week.

En sneller moe, check! Hoort er allemaal bij, je lijf is hard aan het werk.
pi_173580933
Pff, Malteser. Nog even volhouden tot de echo. Hoe voel je je, behalve zenuwachtig?
pi_173581089
Allereerst een forse stapel knuffels voor LDG en de kersverse koter! :*
Flink lange bevalling zeg, maar met een resultaat dat eruit ziet om op te vreten! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_173581127
Wat betreft pretecho's, dat zijn vaak van die driedimensionale dus? Het lief en ik zijn het er volkomen over eens dat we die er steevast knap luguber uit vinden zien, dus neen, dat doen we niet. *)

Jagar, wat weinig echo's doen ze daar - boeiend wel dat het zo verschilt tussen verschillende landen die verder zo tamelijk overeenkomstig zijn.

Hier straks pas met 30 weken weer de volgende reguliere echo, dan hebben we de uk alweer tien weken niet gezien! Nou ja. We kijken er hierna als het goed is nog tientallen jaren tegenaan. :7
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 4 september 2017 @ 13:34:27 #176
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173581205
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 13:27 schreef minilot het volgende:
Wat betreft pretecho's, dat zijn vaak van die driedimensionale dus? Het lief en ik zijn het er volkomen over eens dat we die er steevast knap luguber uit vinden zien, dus neen, dat doen we niet. *)

Jagar, wat weinig echo's doen ze daar - boeiend wel dat het zo verschilt tussen verschillende landen die verder zo tamelijk overeenkomstig zijn.

Hier straks pas met 30 weken weer de volgende reguliere echo, dan hebben we de uk alweer tien weken niet gezien! Nou ja. We kijken er hierna als het goed is nog tientallen jaren tegenaan. :7
Niet per se hoor! Je kan ook voor een snelle 2D kiezen voor alleen een geslachtsbepaling, of een uitgebreide 2D wat op zichzelf al een soort van SEO is. 3D/4D wordt wel veel aangeboden maar was aan ons ook niet besteed nee...
pi_173581232
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 13:27 schreef minilot het volgende:
Wat betreft pretecho's, dat zijn vaak van die driedimensionale dus? Het lief en ik zijn het er volkomen over eens dat we die er steevast knap luguber uit vinden zien, dus neen, dat doen we niet. *)

Jagar, wat weinig echo's doen ze daar - boeiend wel dat het zo verschilt tussen verschillende landen die verder zo tamelijk overeenkomstig zijn.

Hier straks pas met 30 weken weer de volgende reguliere echo, dan hebben we de uk alweer tien weken niet gezien! Nou ja. We kijken er hierna als het goed is nog tientallen jaren tegenaan. :7
Ja, het is niet mijn lijf waarin het allemaal gebeurt, ik wil dat ook graag zien wat er gebeurt en hoe aapje groeit enzo.
Ik voel me soms best wel buitengesloten zeg maar omdat ik alleen van de buitenkant kan meekijken.
pi_173581238
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 13:34 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Niet per se hoor! Je kan ook voor een snelle 2D kiezen voor alleen een geslachtsbepaling, of een uitgebreide 2D wat op zichzelf al een soort van SEO is. 3D/4D wordt wel veel aangeboden maar was aan ons ook niet besteed nee...
Ah okee! Nou ja, we weten al dat het een jongetje wordt en dat alles dat ze met 20 weken konden checken in orde is en dat vinden we voor nu wel prima. :) Ik maak me geen zorgen over de eventuele schadelijkheid van echo's, want dat lijkt me weinig logisch, maar beiden geen behoefte aan nog vaker naar de uk kijken. Ik heb al lol genoeg met de dagelijkse schopjes! :)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 4 september 2017 @ 13:40:01 #179
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173581259
Vanaf dat ik de baby kon voelen bewegen had ik ook geen behoefte aan heel veel echo's. Bij elke controle bij de VK wordt er heel even gespiekt, dat vind ik wel leuk. En we hebben 1 pretecho gedaan bij 16 weken voor het geslacht.
Morgen met 32 weken nog een extra GUO en dan met 35 weken nog een liggings-/groeiecho. Dus stiekem toch nog best veel..
pi_173581276
Ja, in Zweden was het erg weinig. Toen ik in duitsland kwam deed de gyn ook bijna elke afspraak een echo om even te kijken. En toen ik erg overtijd liep ook nog eens in het ziekenhuis om vruchtwater enzo te checken....Ik ga er van uit dat wanneer ik m'n eerste afspraak met de gyn heb (hier loop je standaard bij de gynacoloog), ik ook een echo krijg om de zwangerschap te bevestigen. Let's see. Eerst maar eens een afspraak maken.
pi_173581313
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 13:36 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ja, het is niet mijn lijf waarin het allemaal gebeurt, ik wil dat ook graag zien wat er gebeurt en hoe aapje groeit enzo.
Ik voel me soms best wel buitengesloten zeg maar omdat ik alleen van de buitenkant kan meekijken.
Dat snap ik wel. :) Lief dat je je er toch wat meer betrokken bij zou willen voelen!
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 13:46:06 #182
382129 crew  Donna
pi_173581320
VK controle is hier alleen hartje luisteren, dus ik wil tussen de termijnecho en 20-weken echo ook nog wel een extra pretecho.
En tussen de eerste echo of het hartje klopte en de termijnecho hadden we ook een echo, dat viel ook onder 'pretecho'.
Daar mochten we ook even 3D kijken, maar de baby leek net op een puppy. :X
  maandag 4 september 2017 @ 13:49:11 #183
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173581357
Ik vind het nu in de stilte voor de schopjes ook wel prettig om af en toe te kunnen spieken. Bij baby1 hadden we een angelsounds ivm veel bloedverlies, maar die heb ik uitgeleend en nu is ie kwijt }:| kijken of we het zonder redden ;).

Morgenavond gaan wij eens kijken of we te maken hebben met een kleine man of een volgende kleine dame. Spannend! Vooral weer even kijken is heel leuk! Onze dochter mag mee. Ben zo benieuwd naar haar reactie, want ze is veel bezig met de baby in mama's buik.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_173581359
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:46 schreef DonnaRush het volgende:
VK controle is hier alleen hartje luisteren, dus ik wil tussen de termijnecho en 20-weken echo ook nog wel een extra pretecho.
En tussen de eerste echo of het hartje klopte en de termijnecho hadden we ook een echo, dat viel ook onder 'pretecho'.
Daar mochten we ook even 3D kijken, maar de baby leek net op een puppy. :X
Ik heb echt helemaal niks met die 3D echo's vind alle baby's dan op aliens lijken :X

Maar ook wij een pretecho gepland om achter het geslacht te komen als ik 16 weken ben! Dat is gewoon 19 september al :o
pi_173581361
Bij mijn verloskundigen in de praktijk staat op elke kamer een echo-apparaat, dus het zou bij elke controle kunnen, maar ze doen alleen het hoognodige. Vind ik prima.

Morgen voor het eerst sinds 25 juli weer eens een reguliere controle! Hartje luisteren, op de weegschaal , 'hoe voel je je' en dat is het geloof ik wel. Maar toch leuk!
*O*

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 04-09-2017 13:56:22 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_173581387
Ha, ben zo te lezen niet de enige die die 3D-echo's een tikkie macaber vindt om te zien! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_173581500
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:51 schreef minilot het volgende:
Ha, ben zo te lezen niet de enige die die 3D-echo's een tikkie macaber vindt om te zien! :D


:P
Make your own kind of music.
pi_173581521
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:00 schreef CassElliot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:P
:D
Let me see you stripped down to the bone
pi_173581543
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 12:12 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ja het liefst willen wij ook elke week een echo.
Kan ik ook een beetje meekijken.
Het is in ons geval niet echt voor de leuk maar om de baby en de baarmoedermond in de gaten te houden. Maar, ik snap goed dat zo'n echo de zwangerschap voor de man een stuk 'echter' maakt!

Overigens kregen we bij de termijnecho ook, voor ons onverwacht, een 3D-shot te zien. Een beetje gek zag het er wel uit, maar minder griezelig dan ik had gedacht :D

Spannend, Kim!
pi_173581596
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:02 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Het is in ons geval niet echt voor de leuk maar om de baby en de baarmoedermond in de gaten te houden. Maar, ik snap goed dat zo'n echo de zwangerschap voor de man een stuk 'echter' maakt!

Overigens kregen we bij de termijnecho ook, voor ons onverwacht, een 3D-shot te zien. Een beetje gek zag het er wel uit, maar minder griezelig dan ik had gedacht :D

Spannend, Kim!
Ze heeft al een paar echo's gehad, een van haar buik en twee inwendige. Wat is dat kut zeg, gynaecoloog deed nog ruw ook :(
Dus blij dat ze dat niet meer hoeft, maar toen was er nog niet echt iets herkenbaar te zien. Nu heeft ze al een klein buikje dus nu zal er wel iets herkenbaar te zien zijn hoop ik.
Morgen moet ze naar de verloskundige, voor de eerste keer.
pi_173581644
Vervelend dat de gynaecoloog niet voorzichtig deed.

Spannend. voor morgen! Hoe ver is je vriendin inmiddels?
pi_173581668
TMI:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 14:13:39 #193
382129 crew  Donna
pi_173581690
Jammer van zo'n nare ervaring 8777. Bij m'n missed abortion heb ik verscheidene inwendige echo's gehad, maar alle echoscopisten en gynaecologen waren helemaal niet ruw, juist heel voorzichtig.
  maandag 4 september 2017 @ 14:14:02 #194
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173581699
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:12 schreef minilot het volgende:
TMI:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
pi_173581701
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:12 schreef minilot het volgende:
TMI:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
pi_173581750
8777, heb je de hier voorgestelde aanpak 'dingen pas kopen als je ze nodig blijkt te hebben' trouwens al geopperd bij je lief? ;)

Verder duimen dat ze in het vervolg geen vervelende inwendige echo's meer hoeft, en als het dan toch moet, dat het met iets meer beleid gaat. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_173581765
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:10 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Vervelend dat de gynaecoloog niet voorzichtig deed.

Spannend. voor morgen! Hoe ver is je vriendin inmiddels?
16 weken, en ja in mijn ogen deed hij heel ruw, kan ook aan mij liggen trouwens, sowieso ben ik geen voorstander van mannelijke gynaecologen.
pi_173581784
Ik ben een voorstander van kundige gynaecologen en wat ze al dan niet tussen hun benen hebben hangen maakt me geen zier uit.
Let me see you stripped down to the bone
pi_173581789
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:17 schreef minilot het volgende:
8777, heb je de hier voorgestelde aanpak 'dingen pas kopen als je ze nodig blijkt te hebben' trouwens al geopperd bij je lief? ;)

Verder duimen dat ze in het vervolg geen vervelende inwendige echo's meer hoeft, en als het dan toch moet, dat het met iets meer beleid gaat. :Y
Nee, ik heb net deze stoel ontdekt en die wil ik
https://www.babyhuiscasit(...)bpEbIbhoC0k4QAvD_BwE.
Waarschijnlijk is zij degene die keurig kan wachten tot we iets echt nodig hebben en ben ik degene die een gat in zijn hand heeft :@
pi_173581907
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:19 schreef minilot het volgende:
Ik ben een voorstander van kundige gynaecologen en wat ze al dan niet tussen hun benen hebben hangen maakt me geen zier uit.
dat. Een tandarts stopt ook dingen in me, en ook daar maakt het me niet uit of hij/zij een piemel heeft, of niet.

8777, wat een oerlelijke stoel trouwens.... :@
  maandag 4 september 2017 @ 14:25:42 #201
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173581913
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:13 schreef DonnaRush het volgende:
Jammer van zo'n nare ervaring 8777. Bij m'n missed abortion heb ik verscheidene inwendige echo's gehad, maar alle echoscopisten en gynaecologen waren helemaal niet ruw, juist heel voorzichtig.
Dit. En überhaupt: er is zoveel inwendig gekeken en gepord dat ik inmiddels zelfs bij een regulier consult al bijna mijn broek omlaag trek :') toch gelukkig zonder 1 enkele negatieve ervaring, met uitzondering van 1 onderzoek waarbij mijn man zelfs moeite had om de gyn in kwestie niet bij zijn lurven te grijpen omdat hij zo hardhandig was. We hebben de beste man daarna gelukkig niet meer getroffen en inmiddels werkt hij er niet meer.

Als een arts je bij een inwendige echo serieus pijn doet gaat het toch wel niet helemaal goed hoor eb dan mag je daar best iets van zeggen :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_173582060
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:25 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Dit. En überhaupt: er is zoveel inwendig gekeken en gepord dat ik inmiddels zelfs bij een regulier consult al bijna mijn broek omlaag trek :') toch gelukkig zonder 1 enkele negatieve ervaring, met uitzondering van 1 onderzoek waarbij mijn man zelfs moeite had om de gyn in kwestie niet bij zijn lurven te grijpen omdat hij zo hardhandig was. We hebben de beste man daarna gelukkig niet meer getroffen en inmiddels werkt hij er niet meer.

Als een arts je bij een inwendige echo serieus pijn doet gaat het toch wel niet helemaal goed hoor eb dan mag je daar best iets van zeggen :*
Ik heb er iets van gezegd, maar hij zei dat ze zich niet zo moest aanstellen, en dat terwijl het bloed eruit liep maar dat was normaal volgens hem
pi_173582089
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat. Een tandarts stopt ook dingen in me, en ook daar maakt het me niet uit of hij/zij een piemel heeft, of niet.

8777, wat een oerlelijke stoel trouwens.... :@
Gek genoeg zei mijn vriendin ook dat ze hem spuuglelijk vind, en te duur. Ik vind hem helemaal mooi, ik hou wel van goudkleurige zaken . Ze vond hem kitcherig
  maandag 4 september 2017 @ 14:36:22 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_173582105
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:33 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik heb er iets van gezegd, maar hij zei dat ze zich niet zo moest aanstellen, en dat terwijl het bloed eruit liep maar dat was normaal volgens hem
en dit is echt gebeurd of dik je het nu aan? Want dit klinkt een beetje ongeloofwaardig en als het echt zo ging zoals jij het zegt kun je gewoon een aanklacht indienen.
disclaimer
  maandag 4 september 2017 @ 14:36:53 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_173582115
Oh wacht, is dit dennisenkim weer?
disclaimer
pi_173582174
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en dit is echt gebeurd of dik je het nu aan? Want dit klinkt een beetje ongeloofwaardig en als het echt zo ging zoals jij het zegt kun je gewoon een aanklacht indienen.
Nee dit is echt zo gebeurd, hij zei dat het bloeden kwam door dat haar baarmoedermond extra doorbloed was door dat ze zwanger is. En dat het geen pijn deed, ik dacht daar anders over.
pi_173582232
Dat van die extra doorbloeding klopt natuurlijk wel - ik verlies al mijn hele zwangerschap na flink hard batsen ook wel wat rozig spul de dag erna, maar 'het bloed liep eruit' is natuurlijk wel van een compleet andere orde.

Wat vond je vriendin zelf? Want ik lees vooral jouw interpretatie, maar gaf ze ook zelf aan dat het te ruw was en/of pijn deed? Dat haal ik er niet zo uit. Beetje een raar verhaal zo :Y

[ Bericht 20% gewijzigd door minilot op 04-09-2017 14:48:14 ]
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 4 september 2017 @ 14:51:01 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173582401
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
Oh wacht, is dit dennisenkim weer?
Oh nee toch? Godsamme :')

Die had ik echt niet door, maar matige kloonradar hier :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173582415
Ah, nevermind dan maar. :+
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 15:12:04 #210
382129 crew  Donna
pi_173582769
-O-
pi_173583820
Oooooooh ik ben blij. vk praktijk belde net of ik deze week nog even langs kon komen voor een echo. 1 van de vk's is nog in opleiding tot echoscopist en moest nog iemand hebben van rond de 14 weken.

Wat vervelend O+
pi_173584136
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:07 schreef Songeur het volgende:
Oooooooh ik ben blij. vk praktijk belde net of ik deze week nog even langs kon komen voor een echo. 1 van de vk's is nog in opleiding tot echoscopist en moest nog iemand hebben van rond de 14 weken.

Wat vervelend O+
Zo erg, jeejtje. :D O+
Protège moi de mes désirs.
pi_173584638
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:12 schreef minilot het volgende:
TMI:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D Wat een heerlijk mens ben jij _O-

Ik heb ook al best wat echo's gehad, 1 bij de intake, 1 voor de termijn, 1 tussendoor toen ik een keer bij een andere VK afspraak had en die zei we kunnen wel even gluren O-), 2 keer de 20 weken echo omdat ze vergeten waren er medische echo bij te vermelden. En nu over 2 weken nog een keer terug om te kijken of het nierbekken nu wel normaal van formaat is bij ons meisje en daarna nog 1 bij de VK. En dan wil ik zelf nog een 3 of 4D gaan laten doen voor het leuke :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173584874
Bij onze praktijk keken ze de eerste weken ook bij elke controle even snel met het echo apparaat, dat vond ik wel erg fijn gezien mijn onzekerheid in het begin.
Sinds ik de kleine goed voel bewegen, heb ik er ook veel minder behoefte aan. Over 2 weken (ben dan 30 weken) doen ze nog wel een groeiecho en dat vind ik dan stiekem wel weer leuk O+

Ben ook echt heel benieuwd hoe groot ons ventje gaat zijn, vooral omdat onze Minion vrij onverwacht toch een aardig formaat had :D
Vooral d'r hoofd :X daarvan ben ik dan weer blij dat ik het niet vooraf wist :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173584877
Ik vond de inwendige zo awkward. :X

Heb ook best veel echo's gehad.
6 weken ivm bloedingen.
8 weken eerste echte afspraak.
10 weken tweede afspraak.

Krijg de 20 wekenecho in het ziekenhuis. Bij de vk pas weer met 25 weken. :(
Protège moi de mes désirs.
pi_173584992
Hoe staat het met de pepernoten, Duman?
pi_173585063
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Pff, Malteser. Nog even volhouden tot de echo. Hoe voel je je, behalve zenuwachtig?
Misselijk en bol. Dus dat gaat goed. Alleen de spanning is vreselijk. Daardoor kan ik niet genieten van het zwanger zijn terwijl ik me dan ook weer schuldig voel want ook dit kindje verdient mijn blijdschap. Neerwaartse spiraal dus.
pi_173585102
Vervelend om te horen Malteser. De echo die je hebt staan is al vrij vroeg toch? Als in, je kan hem niet vervroegen?

Denk je dat het genieten wel lukt na een goede echo?
pi_173585148
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:14 schreef Malteser het volgende:

[..]

Misselijk en bol. Dus dat gaat goed. Alleen de spanning is vreselijk. Daardoor kan ik niet genieten van het zwanger zijn terwijl ik me dan ook weer schuldig voel want ook dit kindje verdient mijn blijdschap. Neerwaartse spiraal dus.
Heel blunt: je kindje merkt er niets van, of je geniet van de zwangerschap of niet. Genieten van een zwangerschap is voor heel veel mensen toch al overrated. Dat je blij bent wanneer er uiteindelijk een gezond kindje in je armen ligt is zo duidelijk, en dat is het allerbelangrijkst. Dus voel je niet schuldig over dingen waar je je helemaal niet schuldig over hoeft te voelen.

Wees maar lekker misselijk en bol, en geef Twix een fijne knuffel. Tijd om een Snickers te bakken! :*
pi_173585176
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:10 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Hoe staat het met de pepernoten, Duman?
Hahah. ik had zelf 2 zakken gehouden welke de volgende dag leeg waren. Behalve de witte, die zijn vies. :D Heb jij ze nog gehaald?
Protège moi de mes désirs.
pi_173585213
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:16 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Vervelend om te horen Malteser. De echo die je hebt staan is al vrij vroeg toch? Als in, je kan hem niet vervroegen?

Denk je dat het genieten wel lukt na een goede echo?
De echo is ergens midden tussen de 7 en 8 weken. Ik weet namelijk vanwege onregelmatige cyclus niet exact hoe ver ik nu ben.
Vervroegen kan wel maar de kans bestaat dan natuurlijk dat er nog geen hartslag is enz. En ik weet niet of ik die spanning beter kan verdragen dan de spanning nu.

Daarna blijft het wat spannend want bij m'n missed abortion had ik ook eerst twee goede echo's en daarna ging het na 10 weken alsnog fout. Maar die kans is zo klein (0,6%) dat ik hoop dat ons dat niet weer treft.
pi_173585253
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:14 schreef Malteser het volgende:

[..]

Misselijk en bol. Dus dat gaat goed. Alleen de spanning is vreselijk. Daardoor kan ik niet genieten van het zwanger zijn terwijl ik me dan ook weer schuldig voel want ook dit kindje verdient mijn blijdschap. Neerwaartse spiraal dus.
Ik weet dat het niet zo simpel werkt, maar: niet doen :*
Ik heb 'maar' 1 miskraam gehad* en herken direct wat je bedoelt.

Geloof me, ook voor dit kindje is straks nog meer dan genoeg tijd om te genieten en blij te zijn. Die onzekerheid is alleen maar logisch en heeft net zoveel 'bestaansrecht' als die blijdschap, echt waar!
Ik hou totaal niet van zweverige uitspraken enzo, maar las maanden terug een uitspraak dat het vertrouwen simpelweg moet groeien, net als de kleine zelf O+ en die vond ik wel mooi.
Ik was ook bang dat er niet genoeg tijd over zou blijven om écht te genieten, maar die is er wel! :*

* Disclaimer: niet bedoeld om leed te vergelijken, maar persoonlijk vind ik mijn situatie wel anders
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173585256
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Heel blunt: je kindje merkt er niets van, of je geniet van de zwangerschap of niet. Genieten van een zwangerschap is voor heel veel mensen toch al overrated. Dat je blij bent wanneer er uiteindelijk een gezond kindje in je armen ligt is zo duidelijk, en dat is het allerbelangrijkst. Dus voel je niet schuldig over dingen waar je je helemaal niet schuldig over hoeft te voelen.

Wees maar lekker misselijk en bol, en geef Twix een fijne knuffel. Tijd om een Snickers te bakken! :*
Nee dat hele genieten is wat overdone maar ik doelde inderdaad meer op het voelen van enige blijdschap omdat het natuurlijk een cadeautje is dat ik wel weer zwanger ben geraakt. Maar die blijdschap voel ik nog niet. Omdat 'in het verleden behaalde resultaten....'.
En thanks :*.
pi_173585276
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hahah. ik had zelf 2 zakken gehouden welke de volgende dag leeg waren. Behalve de witte, die zijn vies. :D Heb jij ze nog gehaald?
Die witte mag je dan voor mij bewaren :D Er zijn vorige week drie zakken gesneuveld. Puur, melk, wit of naturel, bij mij zijn ze allemaal welkom :D
pi_173585296
Dank lieve meiden :*. Ik moet gewoon even bikkelen en hoop dat ik dan over een paar weken hier wel gezellig mee kan schrijven ipv klagen.
pi_173585325
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:22 schreef Malteser het volgende:

[..]

De echo is ergens midden tussen de 7 en 8 weken. Ik weet namelijk vanwege onregelmatige cyclus niet exact hoe ver ik nu ben.
Vervroegen kan wel maar de kans bestaat dan natuurlijk dat er nog geen hartslag is enz. En ik weet niet of ik die spanning beter kan verdragen dan de spanning nu.

Daarna blijft het wat spannend want bij m'n missed abortion had ik ook eerst twee goede echo's en daarna ging het na 10 weken alsnog fout. Maar die kans is zo klein (0,6%) dat ik hoop dat ons dat niet weer treft.
Ik kan me goed voorstellen dat je de echo niet eerder wilt, de spanning van geen kloppend hartje maar zou het misschien toch goed zijn zou ik ook niet trekken!
Natuurlijk is de kans klein dat het na die goede echo nog fout gaat maar het is natuurlijk alleen maar logisch dat je je zo voelt, toch? Wat Twist schrijf herken ik zelf heel erg, dat het vertrouwen, net als het kindje, moet groeien.
pi_173585330
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:26 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Die witte mag je dan voor mij bewaren :D Er zijn vorige week drie zakken gesneuveld. Puur, melk, wit of naturel, bij mij zijn ze allemaal welkom :D
Zal het onthouden. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_173585345
Hey, niet als klagen bestempelen! Alleen maar fijn om van je af te schrijven en ervaringen te delen, toch?
  maandag 4 september 2017 @ 17:34:25 #229
409579 LuDann
All the way
pi_173585393
Ach Malteser, dat is toch helemaal geen klagen joh. We kunnen ons denk ik allemaal goed inleven in je situatie. Hopelijk helpt het om het hier wat van je af te praten. :*

Het is ook gewoon heel lastig als je weet wat er mogelijk allemaal mis kan gaan en daar dan ook nog ruime ervaring mee hebt. Probeer jezelf wat ruimte voor je emoties te gunnen. Ik vind het niet meer dan logisch dat je nog niet blij kunt zijn. Dat lijkt me ook een stukje zelfbescherming.
  maandag 4 september 2017 @ 17:43:52 #230
409579 LuDann
All the way
pi_173585532
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:12 schreef minilot het volgende:
TMI:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173585538
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:27 schreef Malteser het volgende:
Dank lieve meiden :*. Ik moet gewoon even bikkelen en hoop dat ik dan over een paar weken hier wel gezellig mee kan schrijven ipv klagen.
:* Ik ken je voorgeschiedenis verder niet echt, maar kan me voorstellen dat als je miskramen hebt gehad het moeilijk is om er in te gaan geloven dat het nu wel goed gaat. Ik weet niet zo goed wat te zeggen, maar ik duim voor een goede echo en een prachtig kloppend hartje O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 17:45:45 #232
382129 crew  Donna
pi_173585567
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:26 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Die witte mag je dan voor mij bewaren :D Er zijn vorige week drie zakken gesneuveld. Puur, melk, wit of naturel, bij mij zijn ze allemaal welkom :D
Hier ook 2 zakken op!
pi_173585644
Ik merk wel dat mijn lichaam nu echt begint te veranderen, zwaarder begint te worden. Heb nu soms echt het gevoel dat ik de baby echt voel zitten, een soort zwaar gevoel in mijn onderbuik, kan dat? Ook als ik loop en vooral de trap op is het echt aanwezig. Heb vorige week een drukke werkweek gehad en heb dit weekend echt even heel rustig moeten doen om bij te tanken. Moet echt gaan leren luisteren naar mijn lichaam, vind ik best lastig soms :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173585647
Het lijkt me heel moeilijk om na een miskraam weer vertrouwen in je lichaam te hebben en te genieten van een zwangerschap. Lijkt me ook een soort zelfbescherming.

Vanmiddag weer goedgekeurd door de vk. Op naar volgende week, verwachten we.
Ze vroeg of ik er klaar voor was... nou ja, klaar voor weet ik niet, klaar mee wel :')
Mijn portemonnee trouwens ook, ik kom nu teveel op het terras en in de hema :@

Wat me deze week ineens opviel: dreumes doet mijn lopen na. Dan loopt ie ineens door de woonkamer met zijn buik helemaal naar voor. Eerst dacht ik 8)7 tot ik me realiseerde dat ik het was ;( :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173585732
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:43 schreef LuDann het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zou je je er druk over maken? Je vindt aantrekkelijk wat je aantrekkelijk vindt, en zulks kan onder invloed van van alles in je leven de ene of de andere kant op drijven en het is allemaal goed, toch? Labels zijn voor watjes. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173585745
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Heel blunt: je kindje merkt er niets van, of je geniet van de zwangerschap of niet. Genieten van een zwangerschap is voor heel veel mensen toch al overrated. Dat je blij bent wanneer er uiteindelijk een gezond kindje in je armen ligt is zo duidelijk, en dat is het allerbelangrijkst. Dus voel je niet schuldig over dingen waar je je helemaal niet schuldig over hoeft te voelen.
Wijze woorden :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_173585986
ik denk steeds wanneer ik jou als laatste poster zie, mini dat ik in de CUL-SC ben...

Mijn buik voelt echt gek, vanmiddag. Alsof ik hem de hele middag aan het inhouden ben. Wel vreemd, zit helemaal boven in m'n buik.. Ben benieuwd of m'n buik eerder gaat groeien deze zwangerschap.
  maandag 4 september 2017 @ 18:24:48 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_173586194
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:27 schreef Malteser het volgende:
Dank lieve meiden :*. Ik moet gewoon even bikkelen en hoop dat ik dan over een paar weken hier wel gezellig mee kan schrijven ipv klagen.
nee, die angst mag er ook zijn he.

OUD / Zwarte gedachten en (irrationele) angsten tijdens de zwangerschap

Ik gooi m er nog maar eens in.

:*
disclaimer
pi_173586473
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:27 schreef Malteser het volgende:
Dank lieve meiden :*. Ik moet gewoon even bikkelen en hoop dat ik dan over een paar weken hier wel gezellig mee kan schrijven ipv klagen.
Alles wat je voelt mag hier ook zijn. Vanaf het begin heb ik veel donkere perioden gehad, het daadwerkelijk blij zijn met en me fijn voelen is pas sinds een week of zo. Ik heb zoveel gehad aan even luchten in dit topic en de lieve en bemoedigende woorden. Niet aan de kant zetten als 'klagen', dat is echt niet nodig en daarmee maak je het jezelf enkel nog moeilijker. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173587053
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:27 schreef Malteser het volgende:
Dank lieve meiden :*. Ik moet gewoon even bikkelen en hoop dat ik dan over een paar weken hier wel gezellig mee kan schrijven ipv klagen.
Noem het geen klagen. Want je klaagt absoluut. Een zwangerschap is een mooie, heftige en zeker ook onzekere periode. In meer of mindere mate zullen we dit allemaal ervaren. Zeker als je al wat hebt meegemaakt.

Ik heb zelf 'maar' 1 miskraam gehad. Maar manman wat ben ik onzeker geweest in het begin. En wat zeg ik? Nog steeds!

Ik kan best zeggen probeer te genieten, maar je hoeft niet te genieten. Je mag dat hele zwanger ook gewoon als noodzakelijk kwaad zien voor iets heel moois: een baby O+

Lucht hier gerust je hart. Hopelijk helpt het wat!
pi_173587378
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:19 schreef minilot het volgende:
Ik ben een voorstander van kundige gynaecologen en wat ze al dan niet tussen hun benen hebben hangen maakt me geen zier uit.
Dit.
Ik heb véél inwendige echo's gehad. Bij alle miskramen natuurlijk, het medische traject en de zwangerschap van M. De ruwste was een vrouwelijke verloskundige. De meest voorzichtige een oudere, mannelijke gynaecoloog.
pi_173589974
Zei hier iemand pepernoten? :7 *) :9~ Want!!

Fijn dat er hier herkenning is omtrent het al zo vroeg in de zwangerschap een verminderde conditie hebben! Ik ben dus niet gek. :+ Ik had me al een beetje ingelezen en las overal that shit comes down vanaf het tweede trimester. Dus vond het wat opvallend. Ik heb verder ook nergens "last" van in het dagelijks leven dus ik dacht misschien dat ik het me inbeeldde.

Die inwendige echo's boeien me niks. Been there, done that. Maar het is wel belangrijk dat een gyn/vlos invoelend is en altijd rekening houdt met degene die voor zich ligt. En dat heeft te maken met professionaliteit, of het nu een man of vrouw is.

Oh Malteser :* Jouw gevoelens mogen hier ook zijn. Ik denk dat ik me net als jij zou voelen. Ik hoop dat je snel uit de overlevingsstand kunt.

Interessant Jagär. Herken je het gevoel van je vorige zwangerschap?
Dit, dat, alles.
pi_173590484
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 21:37 schreef Philomijn het volgende:
Fijn dat er hier herkenning is omtrent het al zo vroeg in de zwangerschap een verminderde conditie hebben! Ik ben dus niet gek. :+ Ik had me al een beetje ingelezen en las overal that shit comes down vanaf het tweede trimester. Dus vond het wat opvallend. Ik heb verder ook nergens "last" van in het dagelijks leven dus ik dacht misschien dat ik het me inbeeldde.

Het verschilt uiteraard ook ontzettend per persoon, maar ik hoor en lees juist vaak dat het tweede trimester als meest relaxt ervaren wordt. En dat vind ik zelf eigenlijk ook wel :)

Het eerste trimester vreet juist energie, waarschijnlijk vanwege de grote ontwikkelingen bij de kleine. En het derde trimester is vaak letterlijk zwaar ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173591725
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
Oh wacht, is dit dennisenkim weer?
_O- nice catch!
Kwak
  maandag 4 september 2017 @ 22:53:35 #245
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_173591779
Dennis en Kim
Praat mij bij..
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  maandag 4 september 2017 @ 22:59:33 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173591891
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 22:53 schreef zeefje het volgende:
Dennis en Kim
Praat mij bij..
Dennis de dakdekker met agressieproblemen, middelenverslaving, weduwnaar met vrij veel vragen over de opvoeding van zijn tienerdochter op bijzondere wijzen.
Nu samen met Kim, zijn nieuwe liefde die hij leerde kennen tijdens haar werk, waarmee hij dus blijkbaar een kind krijgt nu.
Paar kloontjes al gehad zeg maar. Vrij herkenbaar maar nu had ik 'm echt niet door. Dacht dat het een Belg was eigenlijk :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 4 september 2017 @ 23:08:47 #247
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173592080
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 18:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, die angst mag er ook zijn he.

OUD / Zwarte gedachten en (irrationele) angsten tijdens de zwangerschap

Ik gooi m er nog maar eens in.

:*
Dat topic is alleen wel vol/gesloten, deze is open: OUD / Zwarte gedachten en (irrationele) angsten tijdens de zwangerschap
KuikenGuppy
pi_173592088
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
Oh wacht, is dit dennisenkim weer?
Ik voelde al een tijdje nattigheid, dus vermoed van wel :+
pi_173592314
En verder merk ik ook dat ik genieten best moeilijk blijf vinden (1 miskraam gehad na kloppend hartje). Nu ik de baby goed voel en alles rustig is (van week 13 tm 16 bloedverlies gehad) ben ik er veel rustiger onder en kan ik ook blij worden van de schopjes die ik voel. Maar die balans blijft moeilijk, want voel ik 'm minder dan merk ik ook direct dat ik weer onrustig word. Dus ik hoop dat je ook negatieve gedachten hier blijft posten Malteser, of in het andere topic, want het hoort er voor mij toch ook gewoon echt bij.

En voor inwendige echo's draai ik m'n hand ook niet meer om inmiddels. Enige enigzins ruwe ervaring was overigens ook met een vrouwelijke gynaecoloog.

En mijn tweede trimester was/is top (wanneer ga je 3e in eigenlijk?). 1e was alles echt minder: conditie, energie, humeur.. Nu voel ik me weer redelijk normaal. Kan iets minder ver lopen ivm lichte bekkenklachten, maar dat was het ook wel. Zelfs warm weer (vakantie, 30 graden hier), gaat helemaal top :)

[ Bericht 0% gewijzigd door elliebell op 05-09-2017 07:47:06 ]
pi_173594100
Inwendige echo's vind ik ook geen probleem, maar ik heb geen enkele vervelende ervaring daarmee gehad. De uitwendige echo met die vieze gel ("pas op hoor, het kan een beetje koud zijn.") die je na afloop nooit helemaal van je buik af krijgt en dat je dan zo'n koud nattig stukje op je kleren overhoudt, bah :D
pi_173594336
Hoi Allen,
Ik ben op dit moment 33 weken zwanger en ga via een geplande keizersnede bevallen. Er waren geen zorgen over de groei van de baby alleen het ziekenhuis wil graag dat er een groeiecho wordt gemaakt want dit hoort bij het protocol. Op zich ben ik helemaal geen fan van extra echo's maar goed geen keus. Nu kwam eruit dat het hoofdje en het buikje 2 weken voorliggen en de beentjes 2 weken achter. De verloskundige geeft aan dat alles binnen de marges is en maakt zich geen zorgen. Ik als hormonen bom wel... heeft iemand dit van jullie meegemaakt? Moet ik veel waarde hechten aan deze momentopname?
pi_173594355
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 08:00 schreef Soleille het volgende:
Hoi Allen,
Ik ben op dit moment 33 weken zwanger en ga via een geplande keizersnede bevallen. Er waren geen zorgen over de groei van de baby alleen het ziekenhuis wil graag dat er een groeiecho wordt gemaakt want dit hoort bij het protocol. Op zich ben ik helemaal geen fan van extra echo's maar goed geen keus. Nu kwam eruit dat het hoofdje en het buikje 2 weken voorliggen en de beentjes 2 weken achter. De verloskundige geeft aan dat alles binnen de marges is en maakt zich geen zorgen. Ik als hormonen bom wel... heeft iemand dit van jullie meegemaakt? Moet ik veel waarde hechten aan deze momentopname?
Er wordt gerekend met marges, het scheelt namelijk qua cm's/mm's maar heel weinig. Laatste keer liep bij mij ook alles een week voor of achter, maar dat geeft helemaal niets :*
Krijg je nog een extra groeiecho?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173594385
De verloskundige vindt een extra echo niet nodig maar gaf aan dat het in het ziekenhuis wel weer nodig zou kunnen zijn mbt. het protocol.... 😑
In mijn hoofd is het nu een kindje wat totaal uit proportie is maar goed dat zal wel weer meevallen.
pi_173594426
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 08:00 schreef Soleille het volgende:
Hoi Allen,
Ik ben op dit moment 33 weken zwanger en ga via een geplande keizersnede bevallen. Er waren geen zorgen over de groei van de baby alleen het ziekenhuis wil graag dat er een groeiecho wordt gemaakt want dit hoort bij het protocol. Op zich ben ik helemaal geen fan van extra echo's maar goed geen keus. Nu kwam eruit dat het hoofdje en het buikje 2 weken voorliggen en de beentjes 2 weken achter. De verloskundige geeft aan dat alles binnen de marges is en maakt zich geen zorgen. Ik als hormonen bom wel... heeft iemand dit van jullie meegemaakt? Moet ik veel waarde hechten aan deze momentopname?
Ik had rond dat termijn een liggingsecho. Daar was het hoofd op p65 en zijn beentjes slechts p9.
Ik werd er ook ongerust van, maar de vk stelde me gerust dat het meten bij zo'n late echo niet enorm betrouwbaar is en dat de echoscopiste dat niet eens had hoeven doen.
Nu is hij er en zijn benen zijn hartstikke normaal qua lengte!
pi_173594441
"Fijn" om te horen dat meer van jullie dit hebben meegemaakt! Jammer dat zo'n echo voor stress zorgt, terwijl alles tot op heden zo soepel verliep..
pi_173594465
Ik kom iedereen even bedanken voor de felicitaties. Ons mupke neemt onze tijd en energie bijna volledig in beslag O+ . Ze doet het enorm goed en wij genieten lekker van haar. Wanneer het weer lukt om aan te haken zal ik me in het babytopic melden!

Ik heb snel door het topic gelezen en wil iig Edman, philomijn en LDG feliciteren!! *O*
pi_173594642
Nolita O+ geniet ervan dame!!!

Er komt straks een mevrouw van Moeders voor Moeders. Dat maakt de boel wel heel echt.
Dit, dat, alles.
pi_173594653
oh wow, Philomijn. Goed zeg. Ik geloof niet dat ze zoiets hier hebben...

Man, ik vergeet steeds of ik m'n vitaminepilletjes met foliumzuur wel inneem. Ze staan bij het ontbijt op tafel, en ik geloof dat ik hem ingenomen heb, maar 10 minuten later weet ik het niet meer 8)7
  dinsdag 5 september 2017 @ 08:52:26 #259
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173594706
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 08:43 schreef Jagärtrut het volgende:
oh wow, Philomijn. Goed zeg. Ik geloof niet dat ze zoiets hier hebben...

Man, ik vergeet steeds of ik m'n vitaminepilletjes met foliumzuur wel inneem. Ze staan bij het ontbijt op tafel, en ik geloof dat ik hem ingenomen heb, maar 10 minuten later weet ik het niet meer 8)7
Ik had zo'n weekbakje. Dan kon ik het controleren.

Zoiets:
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173595144
LDG nog gefeliciteerd! *O*

Jagar: helpt het om gewoon één pilletje neer te leggen? Of vergeet je dan of je het pilletje wel had neergelegd? ;) Dat doosje van Lemijn is ook wel een goede.

Soleille: als de vk aangeeft dat het binnen de marges ligt, dan zou ik me zeker niet te veel zorgen maken.

Bij mij was een vergelijkbare situatie als bij Skittles. Met de 20-wekenecho werd geconstateerd dat ons zoontje wel erg korte (boven)beentjes en armen had en sowieso aan de kleine kant was. (Er werd ook gesproken van mogelijke afwijkingen.) Met diverse echo's werd bevestigd dat hij te klein was en met de laatste echo kwamen de metingen nét binnen de lijntjes. Na de geboorte bleek er vervolgens niets aan de hand. (Hij bleek zelfs juist lange benen te hebben..) Mijn ervaring is dus eigenlijk dat de metingen niet altijd hoeven te kloppen, maar dat als ze vermoeden dat er iets niet goed is, dit echt wel wordt aangegeven. Je hebt zelf de keuze om het verder te laten onderzoeken.

Het heeft mij helaas wel veel stress tijdens de zwangerschap opgeleverd. Dat merkte ik eigenlijk pas goed toen ik na de bevalling hoorde dat hij helemaal in orde was. De donkere wolk trok direct weg.
pi_173595158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:44 schreef kazy het volgende:
LDG nog gefeliciteerd! *O*

Jagar: helpt het om gewoon één pilletje neer te leggen? Of vergeet je dan of je het pilletje wel had neergelegd? ;) Dat doosje van Lemijn is ook wel een goede.

Soleille: als de vk aangeeft dat het binnen de marges ligt, dan zou ik me zeker niet te veel zorgen maken.

Bij mij was een vergelijkbare situatie als bij Skittles. Met de 20-wekenecho werd geconstateerd dat ons zoontje wel erg korte (boven)beentjes en armen had en sowieso aan de kleine kant was. (Er werd ook gesproken van mogelijke afwijkingen.) Met diverse echo's werd bevestigd dat hij te klein was en met de laatste echo kwamen de metingen nét binnen de lijntjes. Na de geboorte bleek er vervolgens niets aan de hand. (Hij bleek zelfs juist lange benen te hebben..) Mijn ervaring is dus eigenlijk dat de metingen niet altijd hoeven te kloppen, maar dat als ze vermoeden dat er iets niet goed is, dit echt wel wordt aangegeven. Je hebt zelf de keuze om het verder te laten onderzoeken.

Het heeft mij helaas wel veel stress tijdens de zwangerschap opgeleverd. Dat merkte ik eigenlijk pas goed toen ik na de bevalling hoorde dat hij helemaal in orde was. De donkere wolk trok direct weg.
ja, dat doosje is wel een goede. Ik ben in staat om te vergeten dat ik dat pilletje heb neergelegd. Ik ga eens op zoek naar zo'n doosje.
pi_173595233
Zo herkenbaar, Jagar. Ik ben 'blij' dat ik inmiddels 3 pillen moet slikken, tegelijk. Dat herinner ik me wat makkelijker :')
Mijn vader krijgt zijn medicijnen in zo'n rol met zakjes die je dan per tijdstip af moet scheuren en in moet nemen. Maar dat zullen ze voor een vitaminepil vast niet doen ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173595779
Mijn suiker is helaas niet goed -O- 8,7 waar het maximaal 7,8 mag zijn voor mij. Dus nu moet ik naar een diëtiste en op dieet. Ik voel me er heel vervelend over :{ En schuldig naar die kleine meid. Hopelijk houdt ze er niks aan over.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173595876
Ah klote Rena :{ Niet schuldig voelen, je doet het niet expres. Hopelijk doet het dieet wat het moet doen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173595886
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 10:30 schreef rena het volgende:
Mijn suiker is helaas niet goed -O- 8,7 waar het maximaal 7,8 mag zijn voor mij. Dus nu moet ik naar een diëtiste en op dieet. Ik voel me er heel vervelend over :{ En schuldig naar die kleine meid. Hopelijk houdt ze er niks aan over.
Ah, wat balen! Lijkt me niet niks, zo'n dieet ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 10:38:21 #266
382129 crew  Donna
pi_173595971
Ach wat naar rena! -O-
pi_173596018
Dat is balen Rena! Ik ging er vanuit dat ze gewoon overbezorgd waren bij jou. Wel fijn dat je het nu weet, hopelijk valt het dieet mee. :{

De pilletjes slikken begint bij mij ook wat problemen op te leveren, ik weet soms echt niet meer of ik ze heb ingenomen en wil niet per ongeluk dubbel innemen. Nou wil ik ze met het ontbijt innemen, in de hoop dat het dan beter gaat. :)

Vorige nacht droomde ik over super lekkere spareribs. Afgelopen nacht was het over chocolade. :9~ Maar als ik het in de koelkast zie liggen dan kan ik het prima weerstaan. :D

Welkom Soleille, vervelend dat je ineens toch onzeker wordt over de zwangerschap. Is de keizersnede gepland vanwege het grotere hoofdje of om een andere reden?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 10:40:28 #268
382129 crew  Donna
pi_173596024
Ik heb echt m'n worst day ever.

Ik kan al dagen niet zo goed naar de WC. Gisterenavond bereikte dat z'n hoogtepunt, dus met buikpijn op de bank en later op bed. Kon niet slapen (en ook niet poepen) dus wat een k.ut avond. Slaap ik eindelijk een beetje, word ik wakker omdat ik moet plassen. Daarna werd ik een paar keer wakker gemaakt door m'n vriend die nogal druk sliep en half op me ging liggen en als klap op de vuurpijl ging zijn wekker 2 uren te voreg (en dus midden in de nacht) vannacht. En vanochtend 2x overgeven. Nu kotsmisselijk en hartstikke moe op m'n werk en voel me echt een zombie.
Heb vanmiddag vrij genomen. Nog even doorbijten.

Need sleeeeeeeeeeeeeeeep. }:|
pi_173596056
Wat vervelend, Rena.

Oh man, Donna. Shit is dat. Ik heb sinds m'n positieve test ook een hele langzame stoelgang. Erg vervelend, vind ik het. Sterkte vandaag. Het is al bijna vanmiddag! :*
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 10:44:06 #270
382129 crew  Donna
pi_173596089
Wat doe jij er aan Jagär? Ik heb Roosvice Laxo en dat werkt opzich wel, alleen zodra het dan weer goed gaat, vergeet ik het weer.
Net zoals dat ik alle boodschappen vergeet. En gisteren dacht dat m'n auto gestolen was omdat ik die op een ander plekje had geparkeerd en dat vergeten was. :')
pi_173596153
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 10:44 schreef DonnaRush het volgende:
Wat doe jij er aan Jagär? Ik heb Roosvice Laxo en dat werkt opzich wel, alleen zodra het dan weer goed gaat, vergeet ik het weer.
Net zoals dat ik alle boodschappen vergeet. En gisteren dacht dat m'n auto gestolen was omdat ik die op een ander plekje had geparkeerd en dat vergeten was. :')
_O- :D :D

Tot nu toe nog niets. Veel geduld, en de tijd nemen op de wc. Als het erger wordt dan moet ik denk ik meer volkorenproducten gaan eten, en misschien wat pruimensap zoeken.
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 10:55:21 #272
382129 crew  Donna
pi_173596303
Kiwi's en peren helpt ook las ik. Ik voel wat smoothie's aankomen.
pi_173596509
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 10:55 schreef DonnaRush het volgende:
Kiwi's en peren helpt ook las ik. Ik voel wat smoothie's aankomen.
Ik heb lastige darmen maar met voldoende fruit dan lukt het wel. Geen koffie en heel veel water drinken is ook belangrijk. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173596523
Mijn kraamhulp maakte een drankje van vers geperste sinaasappelsap en olijfolie, dan ging ik wel :7
pi_173596564
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 08:43 schreef Jagärtrut het volgende:
oh wow, Philomijn. Goed zeg. Ik geloof niet dat ze zoiets hier hebben...

Man, ik vergeet steeds of ik m'n vitaminepilletjes met foliumzuur wel inneem. Ze staan bij het ontbijt op tafel, en ik geloof dat ik hem ingenomen heb, maar 10 minuten later weet ik het niet meer 8)7
Ik heb de app Lady pill reminder en die heb ik ingesteld dat ik elke avond een melding krijg die vraagt of ik de pil heb genomen en dan kan je ja of nee aangeven. Als ik het dan 10 minuten later weer vergeten ben kan ik precies zien in de app of ik m genomen heb. werkt voor mij top.
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 11:11:52 #276
382129 crew  Donna
pi_173596634
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 september 2017 11:06 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik heb lastige darmen maar met voldoende fruit dan lukt het wel. Geen koffie en heel veel water drinken is ook belangrijk. :)
Ik probeer inderdaad zoveel mogelijk te drinken al en lust gelukkig geen koffie. Fruit en groente schiet er wat bij in de laatste tijd omdat ik zo misselijk ben, maar met smoothies zal ik wel wat verbetering moeten merken hoop ik.
pi_173596703
Wil nog even dankjewel zeggen voor alle lieve reacties hier :*. Heel erg fijn om in deze spannende tijd zulke lieve woorden te lezen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 11:39:20 #278
269689 crew  Viv
pi_173597188
Ik had zwangerschapsmultivitaminen in een doordrukstrip, en daar schreef ik met stift "ma di wo do vr za zo" bij elke pil zoals bij anticonceptie. :Y) Vaak genoeg dat ik 's avonds dacht "!!! ik moet mijn pil nog innemen!" terwijl het bijbehorende rondje dan toch leeg was. :')
pi_173597487
Bedankt voor de lieve reacties, ik kan gelukkig morgenochtend al terecht bij haar, dus ben heel benieuwd wat ze te zeggen heeft. Ben er nog wel een beetje van slag van, had het eigenlijk niet zien aankomen :@ Heb verder ook helemaal geen klachten die daarop hadden gewezen.

Donna, dat is ook vervelend als je niet kunt; mijn advies zou hetzelfde zijn als de anderen; veel fruit en water. En misschien ook lekker donker volkorenbrood eten? Als ik bruin brood eet gaat het bij mij goed, zodra ik daarvan afstap gelijk minder.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173597599
Dankje Pannenkoekenmix. Keizersnede is gepland omdat ik bij mijn vorige bevalling een totaal ruptuur heb opgelopen. Ik kreeg de keus of weer vaginaal of een keizersnede, het is het laatste geworden...
Bedankt verder voor de reacties ik ben al wat gerustgesteld!
pi_173597811
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 08:43 schreef Jagärtrut het volgende:
oh wow, Philomijn. Goed zeg. Ik geloof niet dat ze zoiets hier hebben...

Man, ik vergeet steeds of ik m'n vitaminepilletjes met foliumzuur wel inneem. Ze staan bij het ontbijt op tafel, en ik geloof dat ik hem ingenomen heb, maar 10 minuten later weet ik het niet meer 8)7
dat probleem had ik ook. nu de vitamines in een pillendoos gestopt zodat ik op elk moment van de dag kan zien of ik de vitamines wel of niet heb ingenomen.
pi_173597984
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 10:30 schreef rena het volgende:
Mijn suiker is helaas niet goed -O- 8,7 waar het maximaal 7,8 mag zijn voor mij. Dus nu moet ik naar een diëtiste en op dieet. Ik voel me er heel vervelend over :{ En schuldig naar die kleine meid. Hopelijk houdt ze er niks aan over.
Hoi Rena. Hier ook iemand met zwangerschapssuiker. Je krijgt waarschijnlijk een dieet waarbij je erg op koolhydraten moet letten. Succes. Ik vind het erg vervelend, maar ik doe het voor een goed doel 😀Ik ben inmiddels al bezig met langdurige insuline, omdat mijn nuchtere waardes niet goed waren ondanks het dieet.Voel je niet schuldig tegenover de kleine jij kunt hier niets aandoen. Wees blij dat je het weet want nu kunnen ze de kleine en jouw goed in de gaten houden.
pi_173598253
Ik lees jullie over vitamines, maar mijn verloskundige heeft alleen gechecked of ik foliumzuur slikte (wat ik inderdaad al deed vanaf gestopt met de anticonceptiepil), maar vond met mijn eetgewoontes (bijv. halve kilo groente per dag) en dagelijks minstens een uur overdag buiten zijn blijkbaar dat er verder niets aanvullends nodig was. Maar als ik het zo om me heen hoor lijkt het wel standaard: extra vitaminen voor zwangere vrouwen? Hm.
Let me see you stripped down to the bone
pi_173598529
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 12:37 schreef minilot het volgende:
Ik lees jullie over vitamines, maar mijn verloskundige heeft alleen gechecked of ik foliumzuur slikte (wat ik inderdaad al deed vanaf gestopt met de anticonceptiepil), maar vond met mijn eetgewoontes (bijv. halve kilo groente per dag) en dagelijks minstens een uur overdag buiten zijn blijkbaar dat er verder niets aanvullends nodig was. Maar als ik het zo om me heen hoor lijkt het wel standaard: extra vitaminen voor zwangere vrouwen? Hm.
Ik slik ook geen extra vitamines. Vk had het alleen over vitamine d. Die nam ik sowieso al in als deel van het naar bed breng ritueel hier. Kinderen pilletje en dan mama en papa ook. Of nouja snoepjes noemen ze het haha. Verder is denk ik belangrijk dat je idd gezond eet zodat je alles binnenkrijgt!
pi_173598818
foliumzuur is ook een vitamine ;)
en inderdaad extra vitamine D
pi_173598864
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 12:18 schreef Waterdruppel het volgende:

[..]

Hoi Rena. Hier ook iemand met zwangerschapssuiker. Je krijgt waarschijnlijk een dieet waarbij je erg op koolhydraten moet letten. Succes. Ik vind het erg vervelend, maar ik doe het voor een goed doel 😀Ik ben inmiddels al bezig met langdurige insuline, omdat mijn nuchtere waardes niet goed waren ondanks het dieet.Voel je niet schuldig tegenover de kleine jij kunt hier niets aandoen. Wees blij dat je het weet want nu kunnen ze de kleine en jouw goed in de gaten houden.
Dank je wel, fijn om van een ervaringsdeskundige te lezen :) Ik heb ook alleen het einddoel in zicht nu; een gezond kind en als ik dat hiermee bereik is het het allemaal waard :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173599400
Malteser :*

Rena, niet schuldig voelen! Ik geloof dat je er niet iets aan kunt doen als je zwangerschapsdiabetes hebt...?

Die pilappreminder is een goeie tip! Ik neem m'n foliumzuur elke ochtend als ik wakker word, maar ik kan ook wel eens denken: heb ik 'm nou genomen? :?

Soleille, een totaalruptuur is my worst nightmare. Kan me voorstellen dat je nu voor een keizersnee hebt gekozen. Had je dit keer meer kans ook op een totaalruptuur?

Donna, wat een nacht... lig je nu inmiddels lekker op de bank? Gedroogde abrikozen en pruimen is mijn tip, die at mijn zus altijd als ze niet kon...

Mevrouw van de MvM is geweest, ik bleek haar viavia te kennen. Gelukkig heeft ze geheimhoudingsplicht. *) We willen het nieuws nog even voor ons houden tot een evt goede NIPT-test. Ik pies iig nog steeds HCG. :)
Dit, dat, alles.
  dinsdag 5 september 2017 @ 13:50:00 #288
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173599428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 12:37 schreef minilot het volgende:
Ik lees jullie over vitamines, maar mijn verloskundige heeft alleen gechecked of ik foliumzuur slikte (wat ik inderdaad al deed vanaf gestopt met de anticonceptiepil), maar vond met mijn eetgewoontes (bijv. halve kilo groente per dag) en dagelijks minstens een uur overdag buiten zijn blijkbaar dat er verder niets aanvullends nodig was. Maar als ik het zo om me heen hoor lijkt het wel standaard: extra vitaminen voor zwangere vrouwen? Hm.
Ik kreeg in eerste instantie ook niet meteen het advies om multivitaminen voor zwangeren te nemen, alleen foliumzuur en vitamine D werden aangeraden. Maar ik eet sinds de zwangerschap compleet geen fruit meer (vorige keer ook al niet, het idee alleen al...) dus ik ben wel multivitaminen gaan gebruiken ter compensatie. Maar zodra ik na de Exodus weer wel een appel wil, stop ik daar weer mee.

Wat betreft de stoelgang: volkomen brood idd. Als ik dat niet doe, wil het bij mij ook niet echt lekker...
  dinsdag 5 september 2017 @ 13:51:36 #289
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173599458
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:48 schreef Philomijn het volgende:
Malteser :*

Rena, niet schuldig voelen! Ik geloof dat je er niet iets aan kunt doen als je zwangerschapsdiabetes hebt...?

Die pilappreminder is een goeie tip! Ik neem m'n foliumzuur elke ochtend als ik wakker word, maar ik kan ook wel eens denken: heb ik 'm nou genomen? :?

Soleile, een totaalruptuur is my worst nightmare. Kan me voorstellen dat je nu voor een keizersnee hebt gekozen. Had je dit keer meer kans ook op een totaalruptuur?

Donna, wat een nacht... lig je nu inmiddels lekker op de bank? Gedroogde abrikozen en pruimen is mijn tip, die at mijn zus altijd als ze niet kon...

Mevrouw van de MvM is geweest, ik bleek haar viavia te kennen. Gelukkig heeft ze geheimhoudingsplicht. *) We willen het nieuws nog even voor ons houden tot een evt goede NIPT-test. Ik pies iig nog steeds HCG. :)
Grappig dat het een bekende is! Heb je wel een tactisch plekje voor de blauwe flessen?
Niet zoals een bekende van mij, die ze pontificaal aan straat zette waardoor meteen de geruchten molen op gang kwam...
  dinsdag 5 september 2017 @ 13:52:31 #290
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173599476
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:18 schreef rena het volgende:

[..]

Dank je wel, fijn om van een ervaringsdeskundige te lezen :) Ik heb ook alleen het einddoel in zicht nu; een gezond kind en als ik dat hiermee bereik is het het allemaal waard :Y
Dit moet je idd voor ogen houden! Je kan er zelf niks aan doen, je kan alleen vanaf nu zorgen dat je je aan je dieet houdt. Heel veel succes want het lijkt me vrij pittig..
  dinsdag 5 september 2017 @ 13:53:49 #291
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173599505
Ik heb de app small task. Daar kan ik willekeurige dingen in zetten en op het gekozen tijdstip gaat er een alarm af. En als ik er dan niks mee doe, gaat ie 10 min later weer af.
Heel handig voor vitamines, afspraken die ik niet moet vergeten etc.
pi_173599578
@Philomijn, niet per se meer kans maar ik ben er redelijk goed vanaf gekomen en ik wil niet het risico lopen dat het dit keer echt totaal mis gaat ook met het herstel. Dan maar de "veilige" weg, alhoewel ik me ervan bewust ben dat een Keizersnede ook zeker geen lichte ingreep is!
pi_173600716
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:52 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Dit moet je idd voor ogen houden! Je kan er zelf niks aan doen, je kan alleen vanaf nu zorgen dat je je aan je dieet houdt. Heel veel succes want het lijkt me vrij pittig..
Het Dieet is vrij pittig en al helemaal als je van pasta, rijst en friet houdt en andere dingen waar veel koolhydraten inzitten.Maar je doet het voor je kind O+ Zwangersschapdiabetes heeft te maken met het feit dat door hormonen je insuline die je lichaam maakt minder goed werkt.
pi_173600903
Lijkt me idd best pittig zo'n dieet. Maar voor een goed doel natuurlijk! Hebben jullie er zelf eigenlijk ook klachten van dat suiker te hoog is?

Ik moet vandaag hele dag naar de wc, brandt ook beetje. Morgen maar even urine inleveren bij huisarts. Volgens vk kon je blaasontsteking hebben zonder pijn.
pi_173600937
Vitamines :') Ik slik ze meer niet dan wel. Vergeet ze iedere dag. En heb nu tabletten van 3 cm of zo, echt niet fijn. :D

Ik ga de Blije doos ophalen. En meteen een voedingskussen om mee te slapen. De slapeloze nachten breken mij echt. Kan amper functioneren. Zucht.
Protège moi de mes désirs.
pi_173601285
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 15:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Vitamines :') Ik slik ze meer niet dan wel. Vergeet ze iedere dag. En heb nu tabletten van 3 cm of zo, echt niet fijn. :D

Ik ga de Blije doos ophalen. En meteen een voedingskussen om mee te slapen. De slapeloze nachten breken mij echt. Kan amper functioneren. Zucht.
Wow, wat voor tabletten zijn dat!? :D
Ben benieuwd naar je voedingskussen, ik zoek er ook nog één. Had vorige keer zo'n slap ding wat prima sliep maar uiteindelijk niet prettig was tijdens voedingen.
pi_173601466
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 15:24 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Wow, wat voor tabletten zijn dat!? :D
Ben benieuwd naar je voedingskussen, ik zoek er ook nog één. Had vorige keer zo'n slap ding wat prima sliep maar uiteindelijk niet prettig was tijdens voedingen.
Gewoon deze . :'(

Ik heb die van Prenatal zelf gehaald. ¤35,00 zonder hoes :') Echt zonde, omdat ik hem nu enkel voor het slapen ga gebruiken. Maar goed, ik kijk even of het werkt.

Welke had jij?
Protège moi de mes désirs.
pi_173602148
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 14:49 schreef Waterdruppel het volgende:

[..]

Het Dieet is vrij pittig en al helemaal als je van pasta, rijst en friet houdt en andere dingen waar veel koolhydraten inzitten.Maar je doet het voor je kind O+ Zwangersschapdiabetes heeft te maken met het feit dat door hormonen je insuline die je lichaam maakt minder goed werkt.

Friet ;( Dat ga ik wel missen! Maar het is ''maar" voor 3 maanden hopelijk, ik las dat je lichaam zich vrij snel herstelt na de bevalling.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173602179
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 15:00 schreef Songeur het volgende:
Lijkt me idd best pittig zo'n dieet. Maar voor een goed doel natuurlijk! Hebben jullie er zelf eigenlijk ook klachten van dat suiker te hoog is?

Ik moet vandaag hele dag naar de wc, brandt ook beetje. Morgen maar even urine inleveren bij huisarts. Volgens vk kon je blaasontsteking hebben zonder pijn.
Nee, ik heb helemaal (nog) geen klachten, ben tot noch toe meer afgevallen dan aangekomen, zit nog steeds onder startgewicht. Baby ligt ook gewoon op schema en ik plas wel wat meer maar dat komt denk ik ook door de groeiende baby.

Een vriendin van mij had ook blaasontsteking zonder pijn, schijnt dat je dat tijdens de zwangerschap soms gewoon niet merkt. Dus goed dat je aan de bel trekt!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173602496
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 15:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Gewoon deze . :'(

Ik heb die van Prenatal zelf gehaald. ¤35,00 zonder hoes :') Echt zonde, omdat ik hem nu enkel voor het slapen ga gebruiken. Maar goed, ik kijk even of het werkt.

Welke had jij?
Oké, die pillen ga ik dus niet halen :D
Ik had er eentje van de lokale babywinkel, ik kan me niet eens herinneren of er een merkje op zat. Maar dat was ook een waarbij de de hoes er niet kon afhalen dus niet echt handig.
pi_173603648
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:30 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Oké, die pillen ga ik dus niet halen :D
Ik had er eentje van de lokale babywinkel, ik kan me niet eens herinneren of er een merkje op zat. Maar dat was ook een waarbij de de hoes er niet kon afhalen dus niet echt handig.
Volgens mij zijn heel veel van die multivitamine vrij groot. Kauwtabletten heb je natuurlijk ook.

Oh en door het voedingskussengesprek ga ik die maar weer eens van zolder halen. Dat slaapt fijn O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')