ziggyziggyziggy | vrijdag 1 september 2017 @ 17:29 | |
Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Handige links en guides: • Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods • Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki • Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines • Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods • How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1 • Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier) • Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc • Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen? Hier de oplossing. • Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game: Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier • ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg • Zonebare wandelpaden • Elevated train tracks • Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen • Traffic Query tool • Geen verdwijnende auto's • Proper hardness (Niet te combineren met despawn) • First person camera • Dynamic resolution • Automatic bulldoze • 25 tile unlock mod • Mods en toch achievements • Tree Brush Mod • Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) • Terraform tool • Extended Public Transport UI • Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats) • Lane Changer: No left/right turn Saved Games / Maps • Circle City
[ Bericht 0% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 01-09-2017 18:39:08 ] | ||
mschol | vrijdag 1 september 2017 @ 17:31 | |
hier moet ik ook weer eens een gooi naar gaan doen | ||
Drizzt_DoUrden | vrijdag 1 september 2017 @ 17:32 | |
Funky | ||
Divje | vrijdag 1 september 2017 @ 17:32 | |
Voor dat je hier iets komt vragen eerst kijken of er een mod voor is oh huhuuu 't is niet je eerste keer Dacht ook al. pff *verdwijnt langzaam in een heg* | ||
mschol | vrijdag 1 september 2017 @ 17:34 | |
euhhh....
is er een mod die voor mij kan spelen? | ||
Divje | vrijdag 1 september 2017 @ 17:36 | |
Nee Maar ik sta wel open voor een constructie waarbij ik speel en jij mij geld overmaakt | ||
Drizzt_DoUrden | vrijdag 1 september 2017 @ 17:36 | |
| ||
Divje | vrijdag 1 september 2017 @ 17:37 | |
Die funky gif ja | ||
mschol | vrijdag 1 september 2017 @ 17:38 | |
dat kan niet, ik ben arm en moet deze kopen:
| ||
Divje | vrijdag 1 september 2017 @ 17:40 | |
Maar.. maar.. hoe dan | ||
mschol | vrijdag 1 september 2017 @ 17:43 | |
die dingen in je lichaam he, waar je er 2 van hebt.. die kan je verkopen | ||
#ANONIEM | vrijdag 1 september 2017 @ 17:46 | |
Hersencellen? | ||
Divje | vrijdag 1 september 2017 @ 17:47 | |
Bedankt. | ||
#ANONIEM | vrijdag 1 september 2017 @ 17:47 | |
. Kan je wel tegen toch . | ||
Divje | vrijdag 1 september 2017 @ 17:48 | |
Ja lul | ||
#ANONIEM | vrijdag 1 september 2017 @ 17:49 | |
. | ||
Cyan9 | vrijdag 1 september 2017 @ 17:49 | |
Als je volledige controle over de day/night cycle wil hebben is er altijd nog de TimeWarp mod. | ||
bitterbal | vrijdag 1 september 2017 @ 17:53 | |
Wat stom dat ik daar niet eens gekeken heb. | ||
Drizzt_DoUrden | vrijdag 1 september 2017 @ 17:59 | |
Hihaho. | ||
mschol | vrijdag 1 september 2017 @ 18:41 | |
Daar heb ik er (veel) meer van, kan ik dus niet verkopen
| ||
sjappiehunter | zaterdag 2 september 2017 @ 12:30 | |
Wat gaat hier bij het laden van het pel mis (de oranje items, not found)... wat is dit en hoe komt dit? | ||
Cyan9 | zaterdag 2 september 2017 @ 12:37 | |
Als je bepaalde assets van de workshop haalt, maken die regelmatig gebruik van andere assets/props. Je hebt je niet gesubscribed voor deze props, dus die kunnen dan ook niet geladen worden. Het is verder geen foutmelding. Voorbeeldje: je downloadt een industrieel park van de workshop. Die asset maakt gebruik van container props waar je niet op gesubscribed hebt. Dus die laden niet. Ik heb zelf altijd meer dan 200 dingen die het spel niet kan vinden, want heel wat props zijn of gewoon lelijk, of het is me te veel werk om precies uit te zoeken wat er nou mist. | ||
EnGCatjuh | zaterdag 2 september 2017 @ 15:57 | |
Het kan ook gebeuren dat de maker van de assets die uit de Workshop haalt. Dan is het gewoon pech gehad. | ||
#ANONIEM | zaterdag 2 september 2017 @ 18:36 | |
Godver. Best wat uur erin zitten en dan ga je je afvragen waarom je gebouwen niet de hoogte ingroeien. Google zegt: Europese map stijl heeft zo goed als geen highrise. Man man man . CO mag wel eens in Rotterdam gaan kijken. | ||
Divje | zaterdag 2 september 2017 @ 20:10 | |
Workshop staat vol met NL flatgebouwen en Rotterdamse grootheden! Oh wacht.. | ||
#ANONIEM | zaterdag 2 september 2017 @ 20:11 | |
Lul. | ||
Divje | zaterdag 2 september 2017 @ 20:14 | |
Hehe | ||
Cyan9 | zaterdag 2 september 2017 @ 21:37 | |
Ik vraag me af wanneer m'n savegame het begeeft onder de enorme hoeveelheid assets die ik gebruik. | ||
depsycholoog | woensdag 6 september 2017 @ 00:10 | |
Ik ben inmiddels helemaal verslaafd. Sinds ik in de gaten heb dat je, als je stadje nog vrij klein is, niet teveel policies aan moet hebben staan gaat het als een speer. Ik zit nu op 30.000 inwoners en mijn stad is een grote ongeplande bende, maar het gaat eigenlijk verrassend goed! Heb grote flats, metro's, treinen, snelwegen. En ben nu een high-society wijk aan het bouwen. Het enige wat irritant is, is afval ophalen en dode mensen ophalen. Dat gaat nog niet zo lekker. Verder speelt het lekker op de PS4, ik ben helemaal gewend aan de controls. Geen moeite mee. Alleen wegen bouwen gaat soms een beetje but met de joystick. Als je twijfelt over de PS4 versie, niet doen. Gewoon kopen! | ||
Sfeermaker | donderdag 7 september 2017 @ 00:19 | |
koop dit spel voor op de pc, niet op game consoles | ||
depsycholoog | donderdag 7 september 2017 @ 02:25 | |
Ok. Bedankt voor de leuke sfeer in je comment. | ||
#ANONIEM | donderdag 7 september 2017 @ 07:49 | |
| ||
Drizzt_DoUrden | dinsdag 12 september 2017 @ 00:39 | |
Wtf, ik start het spel weer eens op en al m'n mods en assets zijn weg en kan niet eens een New Game starten edit: gefixt, run as adminstrator doet het. [ Bericht 11% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 12-09-2017 00:46:00 ] | ||
Drizzt_DoUrden | dinsdag 12 september 2017 @ 01:22 | |
Heb nu wel een gigantische input lag Muis knalt alle kanten op na een seconde of twee niksdoen en het intypen van dingen gaat enorm traag... moet soms 10x op een toets rammen voordat de letter verschijnt | ||
Luctor.et.Emergo | dinsdag 12 september 2017 @ 07:44 | |
Was van plan om eens een stad te maken zonder alleen maar van die rechthoekige blokken, maar als ik zo naar mijn stad kijk, zie ik weer die rechthoeken en vierkanten. | ||
Drizzt_DoUrden | dinsdag 12 september 2017 @ 11:52 | |
Laat dat dan downtown zijn en bouw de sjiekere wijken zoals je wilt | ||
#ANONIEM | dinsdag 12 september 2017 @ 11:53 | |
Ik open soms Google Maps voor inspiratie qua lay-out van wegen enzo. | ||
Luctor.et.Emergo | dinsdag 12 september 2017 @ 11:56 | |
Als ik naar mijn stad kijk, kan ik het ook nog niet echt een stad noemen, maar meer een aantal bij elkaar liggende blokken. Maar nu ik meer geld heb en ook meer unlocked, kan ik er misschien nog wat moois van maken. Maar wil eerst mijn hoofdweg anders gaan doen, had eerst twee tweebaans éénrichtingsbanen in het midden lopen, intussen naar snelweg geupgrade, maar ga ik denk ik een tweerichtingsweg van maken met aan beide kanten twee banen, en wellicht nog een extra busbaan. En daarna eens goed kijken hoe ik de afslagen goed wil doen, om daar geen/minder opstoppingen te krijgen. | ||
#ANONIEM | dinsdag 12 september 2017 @ 13:11 | |
Dit is mijn huidige stad van bovenaf. Ook veel grids, bovenin ben ik wat 'vrijer'. En dan deze ook maar even: vanaf een woonwijk uitzicht op 'het centrum'. [ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2017 13:14:14 ] | ||
Drizzt_DoUrden | dinsdag 12 september 2017 @ 13:55 | |
Funky hoor. | ||
Luctor.et.Emergo | dinsdag 12 september 2017 @ 18:20 | |
Overzicht van mijn stad. Intussen ben ik de hoofdweg aan het aanpassen, maar nu ik er mee bezig ben, twijfel ik of dit de juiste oplossing is. | ||
Cyan9 | dinsdag 12 september 2017 @ 18:26 | |
Ik ben m'n complete industriële district aan het vernieuwen. Als alles zo een beetje volgens plan gaat, heb ik straks bijna geen vanilla buildings meer. Ben begonnen met het vervangen van het station en het gebied daar omheen. | ||
Drizzt_DoUrden | dinsdag 12 september 2017 @ 18:27 | |
Damn dat ziet er strak uit | ||
Cyan9 | dinsdag 12 september 2017 @ 18:28 | |
Dank je! Er gaat nog heel wat veranderen. Ga vooral proberen de uitstoot terug te brengen. | ||
Drizzt_DoUrden | dinsdag 12 september 2017 @ 21:11 | |
Deze map ziet er wel erg gaaf uit http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1121666126 | ||
Cyan9 | dinsdag 12 september 2017 @ 21:39 | |
Ik zou eigenlijk niet weten wat ik er mee zou kunnen. Te veel eilandjes wat mij betreft. | ||
Drizzt_DoUrden | dinsdag 12 september 2017 @ 22:40 | |
Een hele zooi dorpen en gehuchten neerplempen | ||
Fred | dinsdag 12 september 2017 @ 22:40 | |
Daar moest ik van de week maar eens mee aan de slag gaan | ||
sjappiehunter | dinsdag 12 september 2017 @ 23:26 | |
Allemaal verbinden met steigers en bootdiensten als OV | ||
Drizzt_DoUrden | dinsdag 12 september 2017 @ 23:27 | |
Het begineiland is lekker om te bebouwen en het eilandje ernaast zit stampvol olie Heb een nog kleiner eilandje "garbage island" genoemd en daar een stuk of 7 afvalbelten en even zoveel verbranders neergetieft, mooi makkelijk. | ||
#ANONIEM | dinsdag 12 september 2017 @ 23:27 | |
Als ik weer een degelijke PC heb ga ik deze eens proberen | ||
mschol | dinsdag 12 september 2017 @ 23:29 | |
waar ik altijd last van had bij grotere steden is dat een central plek voor garbage niet echt functioneerde.. ze deden maar een deel van de stad aan.. ik moest op meerdere plekken de services bouwen wilde het blijven lopen.. | ||
Drizzt_DoUrden | woensdag 13 september 2017 @ 00:15 | |
Ja doe ik ook hoor, dit eilandje is voor de omringende grotere eilanden. Normaal heb ik 5 á 6 grote afvalbelten (16-20 van die krengen bij elkaar) verspreid over de map. Nou kan ik niet verder gaan dan 150-175k inwoners omdat de computer dan begint te loeien en alles heel traag wordt, maar ik kan me zo voorstellen dat ik op de volledige kaart (81 vakjes) wel 40 van die belten zou bouwen | ||
Fred | woensdag 13 september 2017 @ 21:39 | |
En zo kom je er na een uur spelen achter dat je je massale waterinnamepunt op het meest vervuilde stukje van stad hebt gebouwd Morgen maar weer opnieuw beginnen. | ||
Drizzt_DoUrden | woensdag 13 september 2017 @ 22:16 | |
Ik zat net even te balen. Had zin om opnieuw te beginnen op een andere map, een grote vlakke kaart zodat ik weer eens een circle city kon proberen te bouwen. Ik pak er een van de gedownloadde, zet het spel op pauze, kut lekker aan met de wegen, heb een redelijke cirkel gebouwd, flikker er alvast ziekenhuis, politie en brandweer neer, stroom geregeld, water geregeld, klik op verder spelen... ... en er komt helemaal niemand naar de stad. Was vergeten dat er ergens in die kaart een cruciale bouwfout zit zodat je nooit cims krijgt. Uurtje weggegooid | ||
Luctor.et.Emergo | donderdag 14 september 2017 @ 07:05 | |
| ||
ACT-F | zaterdag 16 september 2017 @ 01:31 | |
Ik heb het voor elkaar, ruim een miljoen inwoners | ||
Drizzt_DoUrden | zaterdag 16 september 2017 @ 02:22 | |
| ||
Cyan9 | zaterdag 16 september 2017 @ 11:43 | |
Vind ik heel knap, ik blijf steken op 54.000. Nou ben ik dan ook totaal niet bezig met m'n inwoners totaal. Alleen detaillering. | ||
Drizzt_DoUrden | zaterdag 16 september 2017 @ 11:51 | |
Mijn computer begint helaas te protesteren wanneer ik de 110k inwoners aantik | ||
ACT-F | zondag 17 september 2017 @ 21:39 | |
Niks protesteren, aan het werk met die luie computer Ik zit met max. snelheid nu ook boven de 70% CPU en 7,1GB RAM. Als er veel details in beeld zijn begint het te haperen. Ik heb de keuze uit 2 sporen of gelijk 6x2 sporen. Links de internationale trein (Sprinter ), midden de trein naar een regionaal vliegveld en rechts de trein naar het internationale vliegveld. De rechter 3x2 sporen zijn over(kill). | ||
Drizzt_DoUrden | zondag 17 september 2017 @ 21:56 | |
Boh Ik heb echt nooit fatsoenlijke stations en rails, gewoon die basic zooi, en dan nog alleen aansluiting op het al bestaande netwerk, nooit door de stad heen. Metro's zijn ook maar saai, meestal een soort van lussen die enkele metrostations verbinden, en andere lussen die er met één station dan vlakbij aansluiten, dat was het wel | ||
EnGCatjuh | zondag 17 september 2017 @ 23:01 | |
Goede hellingen voor de treinen. | ||
ACT-F | zondag 17 september 2017 @ 23:13 | |
Metro's zijn inderdaad saai en niet gelijk inzichtelijk. Bovengronds zie je tenminste direct dat er capaciteitsprobleempjes zijn Geen probleem voor CS. Het is geen ProRail! | ||
ACT-F | maandag 18 september 2017 @ 00:19 | |
Het bovenstaande station is vervangen door een kopstation met 6x2 sporen. Dít zijn pas hellingen | ||
mschol | maandag 18 september 2017 @ 00:25 | |
dames en heren, over 20 minuten arriveren wij in het station, wees gewaarschuwd, we beginnen nu aan de klim.. | ||
Cyan9 | maandag 18 september 2017 @ 13:13 | |
Ik maak me meer zorgen over de afdaling. Achtbaan ritje. | ||
Drizzt_DoUrden | maandag 18 september 2017 @ 13:14 | |
Whieeejjj | ||
ACT-F | maandag 18 september 2017 @ 18:29 | |
Er zijn nog 9528 wachtenden voor u... | ||
Asschen_sukar | maandag 18 september 2017 @ 18:40 | |
In China zouden ze het in die trein krijgen | ||
Drizzt_DoUrden | maandag 18 september 2017 @ 18:41 | |
Valheru, long time no see | ||
Asschen_sukar | maandag 18 september 2017 @ 19:19 | |
Drizzt! Te druk om veel te kunnen gamen Goede reden om dit topic te vermijden, zo'n grote timesink dit spel,en het trekt altijd gelijk als ik de screens hier zie. Zelfde met Drizzt manager | ||
Drizzt_DoUrden | maandag 18 september 2017 @ 19:28 | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 20 september 2017 @ 14:16 | |
Allejezus wat maakt deze vent geile steden http://steamcommunity.com/id/israengine/screenshots | ||
Cyan9 | woensdag 20 september 2017 @ 14:31 | |
Dat overleeft m'n pc niet.. | ||
ACT-F | woensdag 20 september 2017 @ 19:21 | |
Awesome Hij maakt duidelijk eerst een wegenplan en dan pas de rest. Ik heb alles in gridvorm om elke millimeter vol te bouwen Bijna vol | ||
Drizzt_DoUrden | woensdag 20 september 2017 @ 21:51 | |
Al die afslagen en op/afritten op je eerste screenie, daar wordt een kearl toch gek van? | ||
ACT-F | woensdag 20 september 2017 @ 22:13 | |
Iets wat je al bent kun je niet meer worden Die op- en afritten zijn bijzonder effectief om het onderliggende wegennetwerk (OWN) filevrijarm te houden. Als je te weinig op- en afritten hebt gaat het verkeer zich juist daar concentreren bij gebrek aan andere routes. Het nadeel is weer dat de snelwegen onverminderd populair worden en het daar weer vastloopt: | ||
Drizzt_DoUrden | woensdag 20 september 2017 @ 22:18 | |
Criminaliteit bij de houtfabriek, ze jatten de bomen! | ||
ACT-F | woensdag 20 september 2017 @ 22:28 | |
Ze zagen de poten onder de directie vandaan, de sujetten! Het gehele snelwegennetwerk is op die manier opgebouwd. Linksonderin zie je dat ik ruimte vrij houd voor eventuele verlenging van de snelweg, maar in bewoonde gebieden kun je beter investeren in ov. Het is vooral industrie die snelwegen nodig heeft. Sinds de bouw van de Hardron Collider is iedereen hoogopgeleid en kan ik nauwelijks personeel vinden voor laagopgeleid werk, ondanks dat er massale werkloosheid is. Stelletje sierpaarden Bovenin heb ik speciaal een eiland vergroot om een internationaal vliegveld aan te leggen zodat er geen geluidsoverlast is voor bewoners. De Extra Landscaping Tools mod is daar ideaal voor, een aanrader! | ||
Drizzt_DoUrden | woensdag 20 september 2017 @ 22:42 | |
Ik zei eerder vandaag tegen DeHovenier (post hier volgens mij niet) dat ik een avond lang wegen aan zou leggen en nog niks zonen. Half uurtje nadat ik begon was ik weer bezig met een stadje Opnieuw dan maar. Map openen, alle tiles unlocken, onmeunige snelwegen en gewone wegen aanleggen, ruimtes overhouden voor (grote) parken, etc. Morgen mee verdergaan en later op de dag ofzo alles gaan zonen | ||
Drizzt_DoUrden | woensdag 20 september 2017 @ 23:52 | |
Pffff, open een map, koop alle tiles, kijk naar de snelweg en zit zo van Geen idee hoe ik moet beginnen | ||
mschol | donderdag 21 september 2017 @ 00:12 | |
herkenbaar | ||
Drizzt_DoUrden | vrijdag 22 september 2017 @ 16:03 | |
Heb maar weer een Maaskantje gebouwd Waar ik vooral van baal is dat ik amper gewone industrie meer kan bouwen. Ookal zitten de dorpen ver bij elkaar vandaan en heb ik arbeiderswijken zonder scholen neergezet, alsnog weigert men op de boerderij te werken | ||
Euribob | maandag 25 september 2017 @ 14:56 | |
Dat heeft te maken met het feit dat alle inwoners ofwel in kantoren werken danwel op de uni zitten en dat er niemand overblijft voor de normale industrie. Geen scholen neerzetten helpt daar niet tegen, het maakt de bewuste wijk alleen maar minder aantrekkelijk. Je moet juist zorgen dat alle voorzieningen in de woonwijk aanwezig zijn waardoor de gebouwen upgraden en er meer mensen in komen te wonen. Dat vertaalt zich dan in een grotere arbeidspoule wat een grotere vraag naar banen veroorzaakt. Je bevolking dom houden werkt alleen maar averechts, VVD'er dat je er bent. | ||
Euribob | maandag 25 september 2017 @ 14:59 | |
De prijs van de grond waar het huis op staat en het gemiddelde educatieniveau van de bewoners zijn wat bepaalt of een huis upgradet of niet. Zorg dus voor een paar mooie parken in de buurt, goeie voorzieningen, beschikbare educatie en weinig overlast. Dat is het recept om het meeste uit je nieuwe woonwijk te halen. | ||
Euribob | maandag 25 september 2017 @ 15:05 | |
Hoogopgeleiden zijn niet vies van werken in de fabriek, maar als er ook kantoorbaantjes beschikbaar zijn nemen ze die eerst. Geef ze eens ongelijk. | ||
Stefanovich | dinsdag 26 september 2017 @ 10:34 | |
Spelen jullie met die unlimited money cheat? Heb ik wel steeds gedaan, ga vanavond eens proberen zonder te Spelen. Nog tips voor mooie mappen? Heb zelf alleen het basis spel..geen uitbreidingen. Wat zijn echt handige/leuke gratis toevoegingen? Edit: Staat nota bene in de OP | ||
EnGCatjuh | dinsdag 26 september 2017 @ 10:56 | |
Daar zou ik mee uitkijken, de OP is al tijden niet meer bijgewerkt. Als ik jou was zou ik gewoon in de Steam Workshop sorteren op Mods en Meest gedownload, en daar een beetje in shoppen. | ||
mschol | dinsdag 26 september 2017 @ 11:07 | |
enige waar je dan op moet letten is dat je wel compatible mods pakt, genoeg wordt niet (correct) bijgewerkt | ||
ACT-F | dinsdag 26 september 2017 @ 11:16 | |
Ik speel nog steeds zonder money cheat en heb al 1 miljoen inwoners. Tot 600.000 inwoners vrijwel geen mods gebruikt. Ik gebruik nu een demand mod om de vraag naar zones te verhogen zodat ik mijn stad vol kan plempen Een paar tips: Chirpy Music Festival, verhoogt het amusement over een grote radius waardoor je geen parken e.d. hoeft te bouwen. Trekt enorm veel verkeer en toeristen aan, dus bouw dit vlak bij een treinstation of metro. Denk ook aan afstand ivm geluidsoverlast. https://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=890549439 Improved Public Transport 2 (r4.0.3), geeft veel meer inzage in je ov en de mogelijkheid om andere voertuigen in te zetten en het aantal zitplaatsen en prijzen aan te passen: https://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=928128676 Inner Link Scania LFA, een voorbeeld van een voertuig met meer capaciteit: https://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=765941600 Maar er zijn vele, ook Nederlandse treinen e.d. Extra Landscaping Tools, veel meer vrijheid om je terrein aan te passen, olievelden en waterbronnen toevoegen, etc. https://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=502750307 | ||
sjappiehunter | donderdag 19 oktober 2017 @ 20:05 | |
Oh jee... update van spel... iets met Green Cities of zo... Gevolg: Allerlei voertuigen werken niet meer, ik had een stadion met treinstation, werkt niet meer. En wat nog meer zij... Altijd ellende met die mods na een update... | ||
Fred | donderdag 19 oktober 2017 @ 20:27 | |
Ziet er wel geinig uit die update: | ||
Cyan9 | donderdag 19 oktober 2017 @ 21:48 | |
Ik wacht wel een paar dagen (weken) totdat al m'n mods weer up to date zijn. | ||
sjappiehunter | dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:27 | |
Hoe hebben sommigen hier 1 miljoen inwoners? Met een cheat? Heb een megastad, maar komen nauwelijks bewoners bij (heb 420k)... sterker zelfs, ik zit aan maximum voertuigen denk ik (merk ik aan halve trams, en treinen). | ||
ACT-F | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:28 | |
| ||
Drizzt_DoUrden | dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:45 | |
Zo'n modje moet ik ook maar eens downloaden, ookal jankt m'n pc al bij 125k inwoners Al moet ik wel zeggen dat dat alleen gebeurt wanneer ik puur rijtjeshuizen bouw, bij andere steden zeurt 'ie bij 200k inwoners. Hoop dat geheugenreepjes niet meer zo tyfusduur zijn, geen zin om 65 euro voor een reepje van 8GB neer te tellen. edit: gristus te paard, zelfs doodgewone 8GB DDR3 1600MHz kost al ruim 75 euro [ Bericht 9% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 24-10-2017 21:53:17 ] | ||
mschol | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:45 | |
wtf is er met die ram prijzen gebeurd? | ||
Drizzt_DoUrden | dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:54 | |
Dollar he, paar jaar geleden was de dollar zwak vergeleken met de euro, dus was geheugen goedkoop. Helaas is dat nu wel anders, al zag ik een 8GB DDR3 1600MHz reepje voor 50 euro staan. Nog teringduur, maar alsnog 66% van de prijzen die ik eerder tegenkwam. Twijfel of ik er daar twee van haal, heb twee slots (en verder niks vrij) waar reepjes van ieder 4GB DDR3 1600 in zitten... | ||
ACT-F | dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:15 | |
Dat is net zo duur als wat ik 2 jaar geleden betaalde O nee, toen kocht ik 3200 MHz voor die prijs. FOT / [centraal] Pats hier met je nieuwe fotomeuk #35 - Lekker hoor [ Bericht 7% gewijzigd door ACT-F op 24-10-2017 23:22:34 ] | ||
Drizzt_DoUrden | woensdag 25 oktober 2017 @ 01:04 | |
Man man man... | ||
ACT-F | woensdag 25 oktober 2017 @ 16:37 | |
Even wachten: https://nl.hardware.info/(...)eerste-kwartaal-2017 https://nl.hardware.info/(...)r-productieproblemen Ik heb dus geluk gehad dat ik eind 2015 op het goede moment kocht. | ||
sjappiehunter | vrijdag 27 oktober 2017 @ 01:25 | |
Met zo'n mod gaat mijn computer het niet redden. Bij een megastad, trage voertuigen en bewoners. Een bushalte verplaatsen kan alleen in pauze modus (en dan saven, en dan weer play)... Bussen staan een halve minuut te wachten bij een halte... etc. En ondertussen loeit de interne ventilator van m'n pc. | ||
Cyan9 | vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:39 | |
Tijd om maar weer eens wat detaillering te delen. Werk de laatste tijd vooral aan kleine dorpjes in de buurt van m'n city. | ||
Fred | vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:54 | |
Alle mods behalve Traffic++ eruit geknikkerd en ik ben tevreden. Afslag met "servicestation" (en een bus- en metrostation): Het knooppunt iets verderop tussen de arbeiders- en industriewijk ben ik wat minder tevreden: Krap 10K inwoners , genoeg reden voor een internationaal vliegveld Niet veel verder eindigt de snelweg naar het vliegveld en een brug over en eindigt in een provinciale weg: [ Bericht 23% gewijzigd door Fred op 27-10-2017 19:09:37 ] | ||
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:52 | |
Ziet er goed uit, Fred Zelf kan ik nooit echt iets met zo'n groot station doen omdat ik toch alleen maar een stomme lus om/door m'n stad bouw met één dubbelstation zodat de externe zooi naar binnen kan komen en weer weg kan rijden | ||
ACT-F | maandag 30 oktober 2017 @ 20:16 | |
Bestaat er een mod om 81 tiles te unlocken met één van de standaard mappen, of moet ik helemaal opnieuw beginnen? | ||
EnGCatjuh | maandag 30 oktober 2017 @ 23:12 | |
Die bestond wel. Heette gewoon de 81 tiles mod. | ||
Cyan9 | maandag 30 oktober 2017 @ 23:57 | |
Die bestaat nog steeds. Ik zou hem ook gebruiken, maar op één of andere manier zorgt het ervoor dat m'n save games niet goed werken. | ||
Cyan9 | donderdag 2 november 2017 @ 21:36 | |
Ik ben na meer dan 1000 uur eindelijk dan toch eens met een tweede map begonnen. Project Hampton Township: 900 inwoners. | ||
Drizzt_DoUrden | donderdag 2 november 2017 @ 21:56 | |
Potverdikkie zeg. | ||
Jungle_Jim | donderdag 2 november 2017 @ 23:29 | |
Spel is nu in aanbieding in de Playstation Store voor iets van 23 euro | ||
sjappiehunter | zondag 5 november 2017 @ 00:21 | |
Hoe zit dat nou met die Green Cities.. moet je dat extra kopen? Of is het een update? Ik zie er nl. niks van... of moet ik het ergens inschakelen? | ||
mschol | zondag 5 november 2017 @ 00:25 | |
green cities is een betaalde uitbreiding MAAR er is ook gratis spul bij gekomen: https://forum.paradoxplaz(...)free-update.1048910/ | ||
zlotka | vrijdag 10 november 2017 @ 17:24 | |
Heb een vraagje misschien dat hier iemand het antwoord weet: Heb altijd gespeeld met mods en nooit wat aan de hand. Gister wilde ik weer eens spelen maar mijn mods komen niet tevoorschijn bij m'n content manager. Ik kan dus geen mods aan en uit zetten. Savegames en maps vindt hij wel, de rest niet. Heb al gekeken naar kapotte mods, niks kunnen vinden. Ook al gegoogled maar geen oplossing werkt tot nu toe. Iemand een idee? | ||
Drizzt_DoUrden | vrijdag 10 november 2017 @ 17:35 | |
Ik kon een tijdje terug helemaal niks, de oplossing was cities.exe (of hoe het ook heet) als admin op te starten. | ||
V. | maandag 4 december 2017 @ 10:47 | |
Ik heb de game ook al een tijd in mijn library, maar vond het niet lekker spelen op 22" 1680x1050. Heb nu een lekker breed scherm, moet het maar weer eens proberen. | ||
sjappiehunter | vrijdag 22 december 2017 @ 22:50 | |
Waar worden steden opgeslagen? Ik heb het gevoel dat steden op mijn C:-harddisk worden bewaard. Hierdoor neemt Cities Skylines steeds meer ruimte in ... precious ruimte van mijn SSD. Deze raakt hierdoor vol. Hoe lossen jullie dat op? | ||
mschol | vrijdag 22 december 2017 @ 22:58 | |
hier:
heb 2 SSD's: 1x 512GB, 1x 960GB en 2 HDD's: 2TB & 4TB => nooit ruimte problemen | ||
sjappiehunter | vrijdag 22 december 2017 @ 23:01 | |
Hmm... 1 toch maar 1,2 GB... dus dat is niet veel. Even Treesize bekijken.... Ik heb niet zo'n hardeschijven-orgie... | ||
Drizzt_DoUrden | zaterdag 23 december 2017 @ 14:47 | |
Zo, ben van 8 naar 16 gig geheugen gegaan, eens zien of ik (veel) verschil merk. | ||
Fred | zaterdag 23 december 2017 @ 14:48 | |
Kerstuitverkoop: https://www.paradoxplaza.com/cities-skylines-all/ | ||
sjappiehunter | zaterdag 23 december 2017 @ 22:15 | |
| ||
jogy | donderdag 28 december 2017 @ 18:20 | |
Denk ik goed bezig te zijn door iedereen de schuilkelders in te sturen voor een aardbeving, staat een van de schuilkelders precies op de scheur en ben ik van 7500 naar 6000 inwoners gegaan . | ||
Drizzt_DoUrden | donderdag 28 december 2017 @ 18:28 | |
RIP. | ||
sjappiehunter | vrijdag 29 december 2017 @ 00:57 | |
Heeft dit ook effect op crematoria en begraafplaatsen die meteen vol zijn? | ||
jogy | vrijdag 29 december 2017 @ 08:36 | |
Heh, nee. Dat niet. De overledenen zijn blijkbaar gewoon verdampt in de breuklijn . | ||
mschol | vrijdag 29 december 2017 @ 08:57 | |
gewoon opgeslokt door de aarde | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 december 2017 @ 09:00 | |
Ik kom dus niet van mijn doden af . PS4 overigens, maar dat maakt niet uit. Budget nu al even op 150% gezet, en bouw niets nieuws zodat mijn inwoner aantal even gelijk blijft, maar ze blijven maar komen . Even doorzetten denk ik dan maar. | ||
jogy | vrijdag 29 december 2017 @ 09:33 | |
Deathwaves krijg je wanneer je een handje hebt om hele stadsdelen in 1 keer neer te plempen. Elke Cim wordt ongeveer even oud dus wanneer je een bewoner influx krijgt van een paar honderd inwoners per dag kan je er vergif op innemen dat een 70/80 Cim-jaar later deze zelfde knakkers weer hartstikke hard sterven . Oplossing is overal crematoria neer te plempen en deze tussen de deathwaves gewoon uit te schakelen zodat ze niet op je budget drukken. Of gewoon rustig wijkjes bouwen zonder je stad op pauze te zetten. | ||
motorbloempje | vrijdag 29 december 2017 @ 17:33 | |
Maar weer eens even aanzwengelen op deze rustige vrijdagavond in de verkansie, is alweer te lang geleden | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 december 2017 @ 17:48 | |
Ik dacht dus dat ik het vrij rustig op had gebouwd . En ze blijven ook alleen maar in 1 regio van mijn stad komen, de waves. Ik ga nog eens kritisch kijken naar het verkeer enzo, moet alles toch een beetje ombouwen want het loopt behoorlijk vast af en toe (verkeer dus). En ik houd even nieuwe inwoners af, kijken of het dan na een piek te normaliseren is op den duur. Daar is het een game bij uitstek voor . En dat deed ik dus gisteravond, de uren vlogen weer voorbij. | ||
The_Emotion | maandag 8 januari 2018 @ 02:04 | |
Voor zover bekend, Korea, Nederland, Mongolië en Cree, Canada's First nation. en een tweede leider voor India, met wat een agressieve aanpak. Hier wat themes : | ||
The_Emotion | maandag 8 januari 2018 @ 02:11 | |
De medieval Mongolian theme, erg pakkend met de galop Nederland in de industrial era: Netherlands Theme - Industrial (Civilization 6: Rise & Fall OST Preview) | Gaillarde e L'esmerillone Klinkt hollands genoeg voor mij | ||
DJKoster | maandag 8 januari 2018 @ 06:50 | |
Ook verslavend, maar verkeerde topic Remqo. | ||
V. | zondag 28 januari 2018 @ 09:58 | |
Ik probeer erin te komen, maar ik struikel gewoon steeds bij de control Wordt er bloednerveus van dat dat spel niet precies doet wat ik wil. | ||
Cyan9 | zondag 28 januari 2018 @ 11:41 | |
PC of console? | ||
V. | zondag 28 januari 2018 @ 12:56 | |
PC. Ik loop maar te hannesen met wat ik een fijn perspectief vindt om te kijken hoe alles uitlijnt. Maar misschien moet ik sowieso ophouden met meteen de ideale stad te willen stichten, en gewoon eerst wat in het wilde weg te rommelen tot alles werkt zoals ik wil; of liever: totdat ik een beetje aan de besturing ben gewend | ||
Cyan9 | zondag 28 januari 2018 @ 13:11 | |
Ik weet wel dat met mijn eerste stad ik gewoon maar wat gedaan heb, het zag er eigenlijk niet uit. Later, toen ik ook wat meer mods en assets ben gaan gebruiken (en wat youtube mensjes/streamers ben gaan volgen) heb ik al die zones gewoon een soort van gerenoveerd. Niet te perfect willen beginnen. | ||
Drizzt_DoUrden | zondag 28 januari 2018 @ 13:38 | |
Of begin sandbox, heb je oneindig geld en kun je lekker aankutten tot je het wat onder de knie hebt | ||
#ANONIEM | vrijdag 2 februari 2018 @ 15:58 | |
Hee FOK!vrienden. Ik wil weer eens wat steden gaan bouwen. Welke DLC raden jullie aan en waarom? Heb nog helemaal geen DLC. | ||
jogy | vrijdag 2 februari 2018 @ 16:22 | |
Ik heb ze gewoon allemaal aangeschaft want ze hebben allemaal wel iets tofs. . Maar om mee te beginnen misschien mass transit en after dark. Eventueel Green cities. | ||
Cyan9 | vrijdag 2 februari 2018 @ 18:18 | |
Mass transit is wat mij betreft de beste toevoeging. | ||
mschol | woensdag 7 februari 2018 @ 21:14 | |
het hele weekend (tot zondag 19:00 ofzo) is cities skylines gratis te spelen http://store.steampowered.com/app/255710/Cities_Skylines/ | ||
R-woud93 | zondag 11 februari 2018 @ 01:34 | |
Ik heb simcity helemaal kapot gespeeld in mijn vrije tijd, en zit er aan te denken om dit spel aan te schaffen. Doen, of niet? | ||
ACT-F | zondag 11 februari 2018 @ 01:40 | |
Bij twijfel altijd doen. | ||
Drizzt_DoUrden | zondag 11 februari 2018 @ 01:42 | |
Teun/Theo/gaspedoalemmer | ||
mschol | zondag 11 februari 2018 @ 09:02 | |
welke simcity hebben we het nu over? 1 (1989), 2000,3000, 4, societies of simcity (2013)? ik vermoed die laatste en in dat geval: zeker doen. | ||
ACT-F | zondag 11 februari 2018 @ 15:31 | |
Fixed | ||
R-woud93 | zondag 11 februari 2018 @ 20:57 | |
Idd 2013, en gezien de reacties in dit topic ga ik ergens deze week toch maar een poging wagen | ||
mschol | zondag 11 februari 2018 @ 21:09 | |
ik heb mij ook echt wel goed vermaakt met de 2013 versie hoor, maar er zat erg weinig diepgang in en was vrij snel op het punt van "meh" dat duurt wel langer bij C:S maar alsnog heeft het, om onbekende reden, nog geen simcity 4 effect (dagen/weken lang tot ver na middernacht de kleinste details goed trekken....) | ||
R-woud93 | zondag 11 februari 2018 @ 21:11 | |
Duidelijk verhaal, ik ben dus ook het het punt dat ik een ''meh'' gevoel heb daarom dus ook mijn zoektocht naar wat anders. Zie wel wat er van komt | ||
R-woud93 | vrijdag 16 februari 2018 @ 00:23 | |
Oke, ik ben verkocht | ||
mschol | vrijdag 16 februari 2018 @ 00:33 | |
| ||
zlotka | vrijdag 16 februari 2018 @ 15:14 | |
Ook CS maar weer eens opgestart. Ik was nooit zo van het hele steden bouwen, maar meestal projecten van een specifiek iets en dan heel gedetailleerd (wat er meestal op neer kwam dat het nooit werd afgemaakt). Nu weer eens begonnen met een nieuw project, waarvan hier een sneakpreview;Later meer | ||
mschol | vrijdag 16 februari 2018 @ 16:40 | |
ik ben maar aaan het prutsen gegaan met wat achievements en dingen die ik nog helemaal niet gebouwd heb.. | ||
ShevaJB | dinsdag 27 februari 2018 @ 08:54 | |
Wat een verslavend spel Heb de premium editie met korting gedownload in de PS4 store. Grappig om te zien wat een chaos het wordt op de wegen zodra het een beetje begint te groeien Kun je de treinstations nog upgraden ofzo? Ik heb alleen de keuze voor kleine stationnetjes. | ||
Pleasureman_Gunther | zondag 4 maart 2018 @ 10:53 | |
Ik speel nu een paar weken en ben momenteel bezig met een nieuw vliegveld, met daarin een aantal custom assets uit de workshop. Ga nu verder met het aansluiten van de snelweg, het verwijderen van de bestaande toegangsweg, het omleggen van de spoorlijnen en dan het bouwen van een tweede startbaan. Ik probeer de fasering ook realistisch te laten verlopen m.b.t. omleiden van verkeer. | ||
mschol | zondag 4 maart 2018 @ 10:56 | |
geen idee hoe dat op de ps4 werkt of kan maar op de pc kan je via de steamworkshop andere stations downloaden als mod | ||
maniack28 | zondag 4 maart 2018 @ 10:58 | |
Er is maar een type treinstation dat mensen vervoert. Voor de chaos: kijken even naar wat tutorials van Imperial Jedi. Die heeft wel aardig inzicht in hoe en wat. Paar korte tippies: - zorg dat industrie langs snelweg zit en direct de snelweg weer op kan, liefst zonder door woonwijken e.d. te gaan - bouw veel kleine stukjes commercial tussendoor, daarmee spreid je verkeer (en beperk je de afstand voor burgers om te gaan shoppen) - leg goederentreinstations aan voor export van industrie - rotondes ftw | ||
MMaRsu | zondag 4 maart 2018 @ 11:32 | |
Mooi spel idd maar wat doen jullie qua muziek? Ik vind de standaard tunes een beetje saai en heb liever zoiets als Sim City 3000 | ||
#ANONIEM | zondag 4 maart 2018 @ 11:57 | |
Spotify | ||
mschol | zondag 4 maart 2018 @ 12:11 | |
standaard muziek (of muziek uit) eigenlijk, nooit de moeite genomen iets anders te doen.. | ||
Kleffe_Dop | zondag 4 maart 2018 @ 14:55 | |
Steam workshop staat vol met andere playlists, waaronder alle Sim City's. | ||
ACT-F | zondag 4 maart 2018 @ 17:29 | |
Ik heb ook 6-perronsstations. Zie mijn eerdere screenshots in dit topic. | ||
mschol | zondag 4 maart 2018 @ 17:30 | |
oeh, handig op de ps4 ? | ||
ACT-F | zondag 4 maart 2018 @ 17:41 | |
Nee, pc. | ||
mschol | zondag 4 maart 2018 @ 18:07 | |
hmm ok, want ShevaJB heeft de PS4 versie gekocht | ||
ACT-F | zondag 4 maart 2018 @ 19:00 | |
Gek dat er verschil in zit. Waarom? | ||
mschol | zondag 4 maart 2018 @ 19:05 | |
ps4 is sony network en pc is steam, en volgens mij (niet 100% zeker) is er geen steam op de ps4 | ||
MMaRsu | zondag 4 maart 2018 @ 19:21 | |
wow superhandig, thanks man | ||
Cyan9 | zondag 4 maart 2018 @ 20:56 | |
Ik heb het ook maar weer eens opgestart, en toen was het opeens 6 uur later. | ||
Kleffe_Dop | zondag 4 maart 2018 @ 21:02 | |
Dat zijn een hoop verschillende assets en bouwstijlen door elkaar. | ||
mschol | woensdag 7 maart 2018 @ 14:26 | |
is er een mod die de klik geluiden vervangt? | ||
Pleasureman_Gunther | donderdag 8 maart 2018 @ 07:54 | |
Ik ben aan het experimenteren met het maken van een bouwplaats. De luchthaven in mijn stadje moet namelijk de startbaan gaan verlengen, maar de snelweg lag daarvoor in de weg. Voor de passagiers betekent dit helaas wel dat de spoorweg naar de luchthaven tijdens de bouw van de nieuwe tunnel niet gebruikt kan worden. Er wordt vervangend busvervoer ingezet. [ Bericht 18% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 08-03-2018 08:13:50 ] | ||
mschol | donderdag 8 maart 2018 @ 08:29 | |
en ondertussen wordt het vliegveld belegerd door criminelen | ||
Pleasureman_Gunther | donderdag 8 maart 2018 @ 08:32 | |
Klopt, de aanvoerweg was tijdelijk verwijderd waardoor er geen politie meer op het vliegveld kon komen Door de bypass aan de noordkant van de bouwput is de luchthaven nu weer bereikbaar en inmiddels is de criminaliteit weer gedaald. | ||
Fathom | donderdag 22 maart 2018 @ 11:21 | |
Ola allemaal. Zie net ineens een Concerts DLC in de store staan. Is dit de moeite waard? | ||
mschol | vrijdag 27 april 2018 @ 10:26 | |
die DLC is hooguit leuk voor erbij met een forse korting imho heeft die dlc te weinig content voor de volledige prijs.. | ||
TigerXtrm | zaterdag 28 april 2018 @ 16:33 | |
Paar projectjes waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest: | ||
mschol | zaterdag 28 april 2018 @ 16:58 | |
nice, hoe heb je die zuiverings installatie zo gekregen, met een reeks mods zoals move it enzo i guess? | ||
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 april 2018 @ 17:17 | |
Mooi | ||
TigerXtrm | zaterdag 28 april 2018 @ 18:56 | |
Dat zijn voornamelijk assets die je in de workshop kan vinden onder Water & Sewage. Allemaal functioneel, inclusief de kantoren aan de rechterkant. MoveIt heb ik enigszins gebruikt maar dat was meer omdat de grond echt schijt irritant deed om één of andere reden Deze zuiveringsinstallatie heeft een totale capaciteit van 3 miljoen kuub, dus het grootste deel staat ook nog eens uit | ||
mschol | zaterdag 28 april 2018 @ 19:22 | |
ah top ooit ga ik ook een mooie stad maken.. ooit... | ||
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 april 2018 @ 20:31 | |
Ik ken dat, en elke keer dat ik er echt voor ging zitten had ik na 45 minuten alweer een grid city | ||
ACT-F | zaterdag 28 april 2018 @ 22:13 | |
Grids zijn ruimte-efficiënt Mijn stad zit zo poepie vol dat ik grond aan het winnen ben op het water | ||
ACT-F | zaterdag 28 april 2018 @ 22:27 | |
Zo heb ik een eiland vergroot om mijn vliegveld erop te bouwen incl. 3 spoorlijnen en een metrostation. Ik zou het eiland natuurlijk helemaal vol kunnen plempen met commercie | ||
Cyan9 | maandag 30 april 2018 @ 02:28 | |
Ik vond het wel weer eens tijd. Ben oude creaties aan het opknappen. | ||
Divje | maandag 30 april 2018 @ 09:51 | |
Funky! | ||
Drizzt_DoUrden | maandag 30 april 2018 @ 13:34 | |
Funky | ||
ACT-F | maandag 30 april 2018 @ 23:02 | |
Treinstaking | ||
TigerXtrm | vrijdag 11 mei 2018 @ 23:56 | |
Het werd eens tijd om de oude bende onderin het plaatje eens mooi te maken, want elke stad heeft een mooi centraal station nodig. En hoe het nu is: | ||
mschol | zaterdag 12 mei 2018 @ 02:06 | |
spelen jullie de benodigde speelvelden zelf vrij of maken jullie gebruik van 1 van de unlockers trouwens? | ||
Cyan9 | zaterdag 12 mei 2018 @ 09:47 | |
Very nice! | ||
TigerXtrm | zaterdag 12 mei 2018 @ 12:04 | |
Unlocker, uiteraard. Ik probeer bij een nieuwe stad meestal netjes de progressie te volgen en 1 tile tegelijk uit te breiden, maar op gegeven moment gaat het in de weg zitten en gooi ik alles open | ||
Cyan9 | zaterdag 12 mei 2018 @ 12:41 | |
Ja inderdaad, de easy way. | ||
maniack28 | zaterdag 12 mei 2018 @ 17:03 | |
Zie ik nou correct dat voetpaden en fietspaden alleen nog maar recht kunnen op PS4???? | ||
mschol | zaterdag 19 mei 2018 @ 00:35 | |
wauw, parklife voegt best toffe dingen toe | ||
TigerXtrm | zaterdag 19 mei 2018 @ 11:26 | |
Naast Mass Transit de beste DLC tot nu toe | ||
Cyan9 | zaterdag 19 mei 2018 @ 13:24 | |
Dat ziet er goed uit! | ||
maniack28 | zaterdag 19 mei 2018 @ 14:46 | |
Jammer dat PS4 drie laat achter loopt. Natural disasters is net uit en er is eindelijk terrraforming, dus dat maakt het meteen een stuk beter. Fietspaden ed kunnen ook weer krom dus ik ben weer in mijn nopjes. Alleen de scenario’s van Natural Disasters vallen wel een beetje tegen. In die met tornados komen er twee relatief vroeg en de rest wordt later op basis van een conditie getriggered. Ik had gehoopt dat het wat meer random zou zijn. | ||
TigerXtrm | zondag 20 mei 2018 @ 01:13 | |
Vandaag had ik een realisatie. SimCity 5 deed een hoop dingen slecht, maar de muziek was er daar zeker niet één van. Ik durf toch wel te zeggen dat de muziek in CS echt veel slechter (en zelfs irritanter op bepaalde momenten) is dan die van SimCity. Vandaag toch 2 uur aan een knooppunt zitten werken onder het genot van die muziek Die radiostations en muziek in CS zet ik eigenlijk standaard uit, want kut muziek | ||
mschol | zondag 20 mei 2018 @ 10:07 | |
de muziek van c:s is idd niet geweldig, maar dat geldt voor alle geluiden voor mij: het "knop klik" geluid komt bij mij over alsof erzware vertraging zit in het indrukken van een knop gek genoeg, dat is voor mij reden het geluid uit te zetten | ||
TigerXtrm | donderdag 24 mei 2018 @ 14:01 | |
Hold on to your mods, boys! Parklife is coming. | ||
mschol | donderdag 24 mei 2018 @ 14:20 | |
tot over een maand ofzo.. al heb ik nu wel issues met ruwweg 3500 assets en 24gb ram hij is duidelijk trager en volgens loading screen mod >16gb ram verbruik | ||
TigerXtrm | donderdag 24 mei 2018 @ 14:40 | |
Als ik straks thuis ben even een backupje maken van mijn saves en dan eens kijken wat de schade is. Zijn er grote mods die niet meer werken? | ||
mschol | donderdag 24 mei 2018 @ 15:32 | |
wat betreft parklife: geen idee, maar ga er maar vanuit dat het gros ergens gaat stuiteren.. de opmerking van mij van assets, was een losstaand iets ow en op greenmangaming:
| ||
mschol | donderdag 24 mei 2018 @ 16:32 | |
en parklife is beschikbaar.. de loading screen mod pakt ie iig niet bij "continue" traffic manager president edition is nu de eerste die een error geeft bij mij auto buldozing gaat ook de mist in.. [ Bericht 12% gewijzigd door mschol op 24-05-2018 17:12:25 ] | ||
mschol | donderdag 24 mei 2018 @ 17:34 | |
bomen doen nu wat tegen geluidsoverlast: Voor: na: | ||
Drizzt_DoUrden | donderdag 24 mei 2018 @ 20:53 | |
Ik baal zo van mezelf hè... Heb best wel weer zin om dit te gaan spelen, maar ik ken mezelf: makkelijke kaart en grid cities Tevens veel te weinig snelwegen en een trein doen we amper aan. Ja, één rail door de stad heen, hooguit twee, en dat was dan de verbinding met de buitenwereld | ||
Drebbelman | donderdag 24 mei 2018 @ 21:17 | |
Leuk, parklife.. binnenkort toch maar weer eens een nieuw stadje beginnen.. | ||
TigerXtrm | donderdag 24 mei 2018 @ 21:45 | |
https://steamcommunity.co(...)1694922345929126811/ Lijstje met mods die kapoet zijn. Wordt als het goed is bijgehouden als ze weer werken. | ||
mschol | donderdag 24 mei 2018 @ 21:45 | |
treinen doe ik ook nauwelijks aan, grids zijn de bom voor efficientie.. en snelwegen zijn natuurlijk maar saai handig | ||
TigerXtrm | vrijdag 25 mei 2018 @ 09:34 | |
Kijk, dat zie ik graag. Alle mods die ik gebruik zijn inmiddels geupdate in minder dan een dag | ||
Cyan9 | vrijdag 25 mei 2018 @ 10:06 | |
Volgens mij werken alle mods die ik gebruik ook alweer, heb het nog niet kunnen testen. | ||
Drizzt_DoUrden | vrijdag 25 mei 2018 @ 12:18 | |
Raar. Heb het spel gisteravond even opgestart en kon helemaal niks bouwen Kerncentrale kon niet geplaatst worden, hulpdiensten konden niet geplaatst worden, parken niet... en ja, en had wel wegen aangelegd en ja ik was bovengronds bezig. | ||
Cyan9 | vrijdag 25 mei 2018 @ 12:43 | |
Network Extensions 2 was een tijdje kaduuk, de wegen hadden geen zoning meer. Als het goed is, is de mod nu weer gefixed. | ||
Drizzt_DoUrden | vrijdag 25 mei 2018 @ 12:53 | |
Ook zonder Parklife? | ||
Cyan9 | vrijdag 25 mei 2018 @ 13:18 | |
Jep, de patch bracht ook gratis updates. Patches gooien alles in de war. | ||
Drizzt_DoUrden | vrijdag 25 mei 2018 @ 14:26 | |
Hmm, computer begint meteen als een malle te loeien en doet er 10 minuten over voordat ik een nieuwe stad kan gaan bouwen, zal wel door de assets komen, al heb ik wellicht maar 5-10% van de hoeveelheid assets die anderen hier gebruiken. Stoorde me al langer aan die lange laadtijden, dus ga wellicht ff mijn meestgebruikte assets noteren en dan opnieuw installeren. | ||
mschol | vrijdag 25 mei 2018 @ 14:30 | |
hoeveel assets heb je? (en hoeveel ram enzo?) | ||
Drizzt_DoUrden | vrijdag 25 mei 2018 @ 14:56 | |
16GB ram (was voorheen 8GB) en weet niet zo gauw hoeveel assets ik heb. In ieder geval wat intersections, 200 passenger bus, Nederlandse rijtjeshuizen, Shrine of Azura, wat parkjes, een zooi dingen die met de classic ground en elevated metro te maken hebben, een zooi extra maps en dat was het wel. Zou heel handig zijn geweest als ik ergens cijfers kon zien | ||
mschol | vrijdag 25 mei 2018 @ 15:09 | |
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=667342976 die is altijd handig... hmm kennelijk errors nu bij gebruik van die mod, als ik de comments zo lees ik hb zelf namelijk ~3500+ assets volgens bovenstaande mod en met 24GB vind ie het niet leuk meer (vanaf 16-17GB wordt de tekst rood, kennelijk een tegen dat ik out of ram ben [ Bericht 11% gewijzigd door mschol op 25-05-2018 15:22:46 ] | ||
Cyan9 | vrijdag 25 mei 2018 @ 15:20 | |
Ik heb 2200+ assets, en moet het volgens mij doen met 8GB (weet ik niet eens zeker). Ik verbaas me er soms over dat m'n pc nog leeft. | ||
Drizzt_DoUrden | vrijdag 25 mei 2018 @ 15:32 | |
Hmm, nope, kan op een nieuwe map nog steeds geen specifieke dingen bouwen of zonen, alleen in een al bestaande game. Heb NE2 al geïnstalleerd enzo, even snel getest, maar kan nog steeds niks behalve wegen bouwen, en dingen die niet aan een weg hoeven te staan | ||
mschol | zaterdag 26 mei 2018 @ 10:22 | |
de release notes van de parklife patch:
| ||
Drizzt_DoUrden | zaterdag 26 mei 2018 @ 11:42 | |
Heb een uninstall en reinstall gedaan, maar kan nog steeds niet zonen op een nieuwe map | ||
mschol | zaterdag 26 mei 2018 @ 11:46 | |
alle mods en/of assets unsubscribed/bekeken of dit nodig is? | ||
Drizzt_DoUrden | zaterdag 26 mei 2018 @ 14:31 | |
Ga ik vanmiddag wel ff doen. | ||
mschol | zaterdag 26 mei 2018 @ 15:18 | |
begin met network extensions mod (je moet dus network extensions 2 hebben) , op tweakers hadden mensen er ook last van en daar is dat echt de oplossing geweest. let wel op dat mods standaard niet aangevinkt zijn, als je dat dua vergeet doettie het alsnog niet | ||
Cyan9 | zondag 27 mei 2018 @ 10:16 | |
Ik merk nu hoe vaak ik de prop line tool gebruik. De creator is een weekje weg, dus het is nu nog kaduuk, maar ik loop er constant tegenaan. | ||
mschol | zondag 27 mei 2018 @ 10:39 | |
fuck, dat is een handige tool.. die moet ik ook in planet coaster hebben | ||
Cyan9 | zondag 27 mei 2018 @ 11:22 | |
Ik gebruik het echt voor alles. Ik ben heel erg van het decoreren, parkeerplaatsen, hekken, bomen rijen, etc etc. Ik hoop dat het snel weer gefixed is.. | ||
Drizzt_DoUrden | zondag 27 mei 2018 @ 12:38 | |
Heb alle mods en assets uitgeschakeld en daarna enkele weer aangezet, en het werkt weer | ||
mschol | woensdag 30 mei 2018 @ 14:07 | |
zo, na even wachten tot het gros van de mods bijwaren eens met PLT gespeeld, vet na (links) en voor (rechts) [ Bericht 6% gewijzigd door mschol op 30-05-2018 15:33:30 ] | ||
Cyan9 | woensdag 30 mei 2018 @ 15:43 | |
Prop Line Tool is wat mij betreft echt onmisbaar. | ||
mschol | woensdag 30 mei 2018 @ 15:46 | |
ik heb het nooit gemist, maar ik vrees dat ik het nu ga missen als simpele decoratie tool als hij er niet is... (een paar extra's langs kale opritten fleurt de boel al enorm op en enorme preciesie hoef ik daar ook niet voor te gebruiken nu...), | ||
Cyan9 | woensdag 30 mei 2018 @ 15:49 | |
In combinatie met Move It is het echt ideaal om details aan te brengen. | ||
Drizzt_DoUrden | woensdag 30 mei 2018 @ 17:37 | |
Ben intussen alweer 3 avondjes aan het spelen en heb sinds gister 100k inwoners Verkeer loopt opzich soepeltjes met een gemiddelde van 91% doorstroming, wijken zijn op verschillende manieren bereikbaar en heb twee extra snelwegen rond de stad aangelegd. Doe het ook heel kalm aan wat betreft unieke gebouwen en heb 3 metrosystemen aangelegd zodat alles via via bereikbaar is | ||
mschol | woensdag 30 mei 2018 @ 17:42 | |
volgens mij ben ik in dit spel nooit hoger dan 50k inwoners oid gekomen? | ||
Drizzt_DoUrden | woensdag 30 mei 2018 @ 17:50 | |
Mijn beste is iets van 165k, toen ging de computer zo erg protesteren dat ik nog maar met een slakkengangetje kon spelen. FPS lag ook onder de 10 ofzo | ||
mschol | woensdag 30 mei 2018 @ 18:27 | |
doorstroming van verkeer is bij mij altijd het probleem helaas | ||
Drizzt_DoUrden | woensdag 30 mei 2018 @ 18:44 | |
Hier normaal gezien ook, maar het valt me nu heel erg mee. De enige boosdoener is de route tussen gewone industrie en een zooi winkels die (uiteraard) midden in een wijk staan. Zorgt voor redelijk wat opstoppingen, maar heb her en der wat afslagen gemaakt die op kruispunten in de wijken uitkomen. Kwartiertje later stroomde het stukken sneller door | ||
Drizzt_DoUrden | woensdag 30 mei 2018 @ 18:45 | |
Ik weet nog dat ik een tijd geleden een screenie postte van een gigantische opstopping Had linksboven "Fun Town" gebouwd, waar ook het vliegveld gebouwd was, maar om de een of andere reden was er altijd een enorme exodus naar de doodgewone wijken, want de toeristen MOESTEN massaal naar een dog park in een van de volksbuurten _! | ||
Drizzt_DoUrden | woensdag 30 mei 2018 @ 19:27 | |
Dit gedoe dus | ||
Drizzt_DoUrden | donderdag 31 mei 2018 @ 17:17 | |
Het gaat goed in mijn stad. Is wel weer een simpele grid city, maar boeiend Tikte eventjes de 140k inwoners aan en dat werd onmiddelijk door een dikke deathwave gevolgd, waardoor ik terug op 114k kwam, ging nogal hard Toen ik afsloot was het aantal weer keurig gestegen naar 137k Ik kreeg natuurlijk ook de te verwachten problemen met verkeer en heb dat opgelost door extra op- en afritten bij de drukste intersections aan te leggen, en die direct te verbinden met de dichtstbijzijnde zesbaans hoofdweg van een wijk. Waren de knelpunten eerder nog helderrood, ze zijn nu lichtoranje en richting geel aan het gaan, genot. Ik heb nog geen vliegveld, vracht- of cruisehaven aangelegd en denk dat ik het zo hou tot ik de 200k aantik. | ||
Drizzt_DoUrden | donderdag 31 mei 2018 @ 20:24 | |
Whehehe, ik startte het spel weer op, ging eten, liet het spel op de achtergrond gewoon verder draaien en dacht er vervolgens niet meer aan... tot 10 minuten geleden. Ik open het spel en zie dat er enorm veel gebouwen leeg stonden en dat het inwoneraantal van 155k naar 99k was gezakt door een massale deathwave. Omdat de lijkenwagens niet snel genoeg bij de doden konden komen vertrokken er heel erg veel inwoners | ||
Cyan9 | donderdag 31 mei 2018 @ 22:46 | |
Ik twijfel aan je vaardigheden als "burgemeester". | ||
Drizzt_DoUrden | donderdag 31 mei 2018 @ 22:53 | |
Je kunt ze geen seconde uit het oog verliezen, want dan gaat het dus mis | ||
Cyan9 | vrijdag 15 juni 2018 @ 22:58 | |
Ik ben helemaal happy, m'n savegame doet het weer. Geen idee wat er aan de hand was, maar hij bleef ruim twee weken telkens om het laadscherm hangen. Ik heb soms wel echt anderhalf uur gewacht voordat ik het opgaf. Maar goed, nu doet ie het weer. Ben weer bezig met het verwijderen van oude vanilla gebouwen, die wil ik eigenlijk gewoon niet meer zien. | ||
EnGCatjuh | zaterdag 16 juni 2018 @ 13:58 | |
Tering, had ik hier het geduld maar voor | ||
mschol | zaterdag 16 juni 2018 @ 15:00 | |
hoe doe je dat? elk vanilla gebouw slopen en een ploppable er voor terug zetten? | ||
Cyan9 | zaterdag 16 juni 2018 @ 16:31 | |
Uh ja, eigenlijk wel. Voor industriegebieden is het vrij makkelijk, omdat die over het algemeen een stuk groter zijn dan 4x4. | ||
Marcus_Zaagius | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:13 | |
Vindt je dat niet saai? Geen dynamiek in de gebouwen | ||
Cyan9 | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:34 | |
Ik vind de vanilla gebouwen (vooral wat betreft industrie) totaal niet interessant of realistisch, dus nee, die mis ik niet. | ||
maniack28 | zondag 17 juni 2018 @ 10:55 | |
Vind ik ook alleen PS4. Soms huil ik wel als ik die modded steden zie, maar dan herinner ik mezelf aan het geluid dat een MacBook pro maakt als je deze game speelt en dan is het gauw over. | ||
Cyan9 | zondag 17 juni 2018 @ 10:59 | |
Ik verbaas me erover dat m'n pc zich zo goed houdt. Vooral wat betreft RAM, ik heb slechts 8GB.. | ||
maniack28 | zondag 17 juni 2018 @ 11:25 | |
Volgens mij is het vooral processor intensief, vanwege het simuleren van alle inwoners. Ik ben trouwens weer wat nieuws begonnen en je merkt dat het bouwen echt steeds mooier wordt. Veel filmpjes gekeken ook van bijv Imperial Jedi en dat helpt echt. | ||
jogy | zondag 17 juni 2018 @ 11:55 | |
Ik ben wel blij met die nieuwste uitbreiding. Kan ik lekker die lege ruimtes opvullen met een stadspark . | ||
Marcus_Zaagius | zondag 17 juni 2018 @ 21:16 | |
Bedoel meer dat die geplopte gebouwen daar altijd maar staan. Ze veranderen niet. Maar qua industrie heb je wel gelijk, saaie pandjes. | ||
Drizzt_DoUrden | zondag 17 juni 2018 @ 22:47 | |
Alsof er iemand vaak naar z'n industrie kijkt | ||
Cyan9 | maandag 18 juni 2018 @ 01:33 | |
Omdat het mij vooral om de detaillering gaat, maakt het voor mij echt niks uit dat de gebouwen niet veranderen. Dat vind ik eerder storend. | ||
Fir3fly | maandag 18 juni 2018 @ 03:47 | |
Zijn er al echte snelwegen? | ||
Marcus_Zaagius | maandag 18 juni 2018 @ 13:37 | |
Eigenlijk niet idd. Kijk vooral naar het verkeer. Jij? | ||
Drizzt_DoUrden | maandag 18 juni 2018 @ 13:43 | |
Verkeer, openbaar vervoer en woonwijken. Kijk zo af en toe naar de industrie omdat er weleens zomaar een aantal gebouwen leegstaan (not enough workers), terwijl er ruim voldoende inwoners zijn om in die gebouwen te werken. Dan sloop ik de leegstaande gebouwen en maak het industriegebied kleiner. | ||
Marcus_Zaagius | maandag 18 juni 2018 @ 13:43 | |
Doe je veel met OV? Ik eigenlijk alleen metro. Maar pas bij een redelijk grote stad. | ||
Drizzt_DoUrden | maandag 18 juni 2018 @ 13:46 | |
Ik leg altijd wel een metrosysteem neer vanaf 50k inwoners. Dan breid ik de stad uit, pas de bestaande lijn aan of leg er eentje naast, breid weer uit, nog een zooi tunnels erbij, etc. Heb in de huidige stad enkele korte lijnen en eentje die om de hele stad heen gaat, met de in- en uitgangen recht tegenover die van de kleinere lijnen zodat men makkelijk over kan stappen. In het begin doe ik weleens een buslijn of twee, simpel van woonwijk naar industriegebied, en die bussen zitten altijd wel vol (heb een modje dat er 200 man in een bus passen), maar zodra de metro's er liggen en daar veel gebruik van wordt gemaakt hef ik de buslijnen 9 van de 10 keer weer op. Aan treinen doe ik niet, alleen een lijntje naar de industrie en de vrachthaven, en da wast | ||
Marcus_Zaagius | maandag 18 juni 2018 @ 13:47 | |
Heb je dan afzonderlijke gebieden voor woningen en commercie? | ||
Drizzt_DoUrden | maandag 18 juni 2018 @ 13:50 | |
Reageer eens niet zo snel, zit posts te editten, voeg nog tekst toe en dan heb jij me al geqoute Woningen en commercie mix ik, daarna komen er ook kantoren bij, maar slechts in gebieden waar alleen hoogbouw staat. Grote commercie bouw ik slechts spaarzaam, en dan nog alleen bij het voetbalstadion en andere opmerkelijke gebouwen. Bouwde voorheen weleens een gebied waar alle interessante unieke gebouwen terecht kwamen, met heel veel grote commercie, en dat werd een gigantische chaos, dus doe ik dat ook maar niet meer | ||
Marcus_Zaagius | maandag 18 juni 2018 @ 13:57 | |
hehe, sorry, enthousiasme Ok, dus je metrolijnen lopen dan door die gebieden heen? | ||
Drizzt_DoUrden | maandag 18 juni 2018 @ 14:00 | |
Yup | ||
Cyan9 | maandag 18 juni 2018 @ 15:34 | |
Ik probeer de hoeveelheid metro lijnen te beperken, want gouden regel voor mij is: wat je niet ziet, is minder interessant. | ||
mschol | maandag 18 juni 2018 @ 21:51 | |
waren die er niet dan? | ||
jogy | maandag 18 juni 2018 @ 21:53 | |
Nee. Geen goede op of afritten etc. | ||
Drizzt_DoUrden | maandag 18 juni 2018 @ 21:56 | |
Maar het is zo handig en vermindert de hoeveelheid verkeer Meen me trouwens een stad te herinneren waar overal verhoogde voetpaden waren, en de cims wilden best van helemaal links naar helemaal rechts lopen omdat er een directe verbinding was. De straten waren nagenoeg leeg, werden alleen door hulpdiensten, vuilniswagens en een handjevol bussen gebruikt, dat was wel puur genoeg om te zien [ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 18-06-2018 22:15:53 ] | ||
Fir3fly | maandag 18 juni 2018 @ 22:13 | |
Toch wel een gemis na 5 jaar . | ||
jogy | maandag 18 juni 2018 @ 22:23 | |
Voor jou hoop ik echt dat de volgende update een wegenupdate is waar ze de perfecte op en afrit tool voor je maken zodat je helemaal wild kan gaan . | ||
mschol | maandag 18 juni 2018 @ 23:42 | |
niet als je gewoon goed de beschikbare zaken gebruikt, dan is er niks missend imho | ||
Black-Hole | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:02 | |
Ben zelf ook weer eens begonnen met Cities Skylines en alle DLC aangeschaft. Het is dan altijd zo verleidelijk om uren te zoeken in de workshop en alle toffe assets en mods te downloaden zodat je hele mooie dingen kan maken zoals Strictoaster, Fluxtrance of andere goede content creators. Feit is dat ik dat niveau nooit zal halen en vaak al afhaak bij de intentie om aan zoiets te beginnen Daarom alle assets eruit gegooid en nagenoeg vanilla aan het spelen met uitzondering van Move it, Prop Line Tool en Find it als mods. Zit nu rustig te bouwen en op de 17k inwoners en tot nu toe gaat het best ok. Wat veel helpt qua planning, en ook zeer informatief is, zijn de video's van Sam Bur. Dat is een Australiër die zelf als baan City planner is en ook CS speelt en veel tips geeft in zijn video's. | ||
ACT-F | zaterdag 8 september 2018 @ 23:14 | |
Ik had een vaag probleem dat nieuwe bussen of treinen geen passagiers aannamen of minder dan de capaciteit aankon, terwijl de haltes uitpuilden met reizigers. Na lang zoeken blijk ik gewoon tegen de limieten van het spel te zitten Er blijkt een maximum van 524288 citizen units te zijn wat inhoudt dat alles wat mensen kan bevatten, zoals woningen, auto's, ov, gelimiteerd is. Het maximum aantal inwoners is hooguit iets meer dan een miljoen waar ik ook al tegenaan zit Ik kwam erachter met de volgende mod: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=531738447 | ||
Drizzt_DoUrden | zondag 9 september 2018 @ 12:54 | |
Pics van je onmeunig grote stad dan | ||
Divje | zondag 9 september 2018 @ 19:11 | |
kutspel | ||
Blaadjes | zondag 9 september 2018 @ 19:18 | |
Hey div. | ||
Divje | zondag 9 september 2018 @ 19:20 | |
B! Ik kon het GTA V topic niet meer vinden om dit te posten | ||
ACT-F | zondag 9 september 2018 @ 23:55 | |
| ||
Drizzt_DoUrden | maandag 10 september 2018 @ 00:12 | |
| ||
icecreamfarmer_NL | maandag 10 september 2018 @ 08:54 | |
The fuck. Hoeveel tiles is dat en waar si je industrie? | ||
ACT-F | maandag 10 september 2018 @ 17:02 | |
Moore square is een grote en her en der is er vol op industrie. Probleem is echter dat ik een Hadron Collider heb waardoor iedereen hoog opgeleid is. Probeer die maar eens daar aan het werk te krijgen. Daarom moet je zoveel mogelijk transformeren naar een diensteneconomie. Het is ook allemaal net echt. Wat ook ellendig is, is een vehicle limit van 16k waardoor winkels niet goed bevoorraad worden. Los dat maar eens op | ||
Drizzt_DoUrden | maandag 10 september 2018 @ 17:08 | |
Iemand loste dat op met veel treinen en metro's, en een ander deed dat door alles makkelijk te voet bereikbaar te maken. Amper verkeer | ||
icecreamfarmer_NL | maandag 10 september 2018 @ 18:35 | |
Maar hoeveel tiles is je stad | ||
ACT-F | maandag 10 september 2018 @ 18:38 | |
25. | ||
EnGCatjuh | woensdag 17 oktober 2018 @ 21:00 | |
Nieuwe DLC aangekondigd, 'Industries', waarin productie-supply-chains worden toegevoegd. Klinkt erg goed! | ||
TigerXtrm | donderdag 18 oktober 2018 @ 09:49 | |
Die stomme limits moeten ze echt een keer veranderen. Ik snap waarom ze erin zitten, maar het was een slechte keus om dat hard coded in het spel te bouwen. Ik wil gewoon een optie die ik kan aanzetten om de limit uit te zetten, met alle toeters en bellen en waarschuwingen dat game performance niet meer gegarandeerd kan worden etc. Ik ben er nog nooit tegenaan gelopen, maar 16k vehicles is gewoon weinig in een grote stad (zeker als je 81 tiles aan stad hebt). | ||
Divje | vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:48 | |
Ergens wil ik weer beginnen met een stadje aan de kust ofzo.. Maar al die mods en props Ben dan waarschijnlijk 2 weken bezig met verzamelen om het spel na 1 uur kloten weer af te sluiten | ||
TigerXtrm | maandag 22 oktober 2018 @ 18:38 | |
Nog een beetje aan mijn stad aan het kloten voordat morgen alle mods kapot zijn Nieuw parkje aangelegd. Fence tool | ||
#ANONIEM | dinsdag 13 november 2018 @ 18:17 | |
Nog iets bekend over green cities voor PS4? | ||
Divje | dinsdag 27 november 2018 @ 21:27 | |
jezelf quoten Dusss. Zijn er nog goede essential mods die werken met die nieuwe update? | ||
Divje | woensdag 28 november 2018 @ 14:11 | |
Niemand die dit nog speelt? Toch even 2 uurtjes gespendeerd aan mods/assets/maps downloaden en wonderbaarlijk genoeg leverde het geen enkele error op. First try mofockaaa Tijd om weer dorpjes te planten | ||
Cyan9 | woensdag 28 november 2018 @ 16:25 | |
Ik speel het nog, als ik het aan de praat krijg. Ik lijk wat problemen te hebben met de nieuwe railway collectie. | ||
Drizzt_DoUrden | woensdag 28 november 2018 @ 16:39 | |
Ik speelde een week of twee geleden nog ff. Werd uiteraard heel snel een grid city, bouwde teveel industrie (terwijl ze bleven zeuren dat ze werk wilden hebben), alle industrie verlaten terwijl ik nog geen universiteit had, iedereen over de zeik, spel afgesloten | ||
Drizzt_DoUrden | woensdag 28 november 2018 @ 16:39 | |
Even dichtgooien. |