Tering, had ik hier het geduld maar voorquote:Op vrijdag 15 juni 2018 22:58 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben helemaal happy, m'n savegame doet het weer. Geen idee wat er aan de hand was, maar hij bleef ruim twee weken telkens om het laadscherm hangen. Ik heb soms wel echt anderhalf uur gewacht voordat ik het opgaf.
Maar goed, nu doet ie het weer. Ben weer bezig met het verwijderen van oude vanilla gebouwen, die wil ik eigenlijk gewoon niet meer zien.
[ afbeelding ]
hoe doe je dat? elk vanilla gebouw slopen en een ploppable er voor terug zetten?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 22:58 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben helemaal happy, m'n savegame doet het weer. Geen idee wat er aan de hand was, maar hij bleef ruim twee weken telkens om het laadscherm hangen. Ik heb soms wel echt anderhalf uur gewacht voordat ik het opgaf.
Maar goed, nu doet ie het weer. Ben weer bezig met het verwijderen van oude vanilla gebouwen, die wil ik eigenlijk gewoon niet meer zien.
[ afbeelding ]
Uh ja, eigenlijk wel. Voor industriegebieden is het vrij makkelijk, omdat die over het algemeen een stuk groter zijn dan 4x4.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 15:00 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe doe je dat? elk vanilla gebouw slopen en een ploppable er voor terug zetten?
Vindt je dat niet saai? Geen dynamiek in de gebouwenquote:Op zaterdag 16 juni 2018 16:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Uh ja, eigenlijk wel. Voor industriegebieden is het vrij makkelijk, omdat die over het algemeen een stuk groter zijn dan 4x4.
Ik vind de vanilla gebouwen (vooral wat betreft industrie) totaal niet interessant of realistisch, dus nee, die mis ik niet.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 21:13 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Vindt je dat niet saai? Geen dynamiek in de gebouwen
Vind ik ook alleen PS4. Soms huil ik wel als ik die modded steden zie, maar dan herinner ik mezelf aan het geluid dat een MacBook pro maakt als je deze game speelt en dan is het gauw over.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 21:34 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vind de vanilla gebouwen (vooral wat betreft industrie) totaal niet interessant of realistisch, dus nee, die mis ik niet.
Ik verbaas me erover dat m'n pc zich zo goed houdt. Vooral wat betreft RAM, ik heb slechts 8GB..quote:Op zondag 17 juni 2018 10:55 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Vind ik ook alleen PS4. Soms huil ik wel als ik die modded steden zie, maar dan herinner ik mezelf aan het geluid dat een MacBook pro maakt als je deze game speelt en dan is het gauw over.
Volgens mij is het vooral processor intensief, vanwege het simuleren van alle inwoners.quote:Op zondag 17 juni 2018 10:59 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik verbaas me erover dat m'n pc zich zo goed houdt. Vooral wat betreft RAM, ik heb slechts 8GB..
Bedoel meer dat die geplopte gebouwen daar altijd maar staan. Ze veranderen niet. Maar qua industrie heb je wel gelijk, saaie pandjes.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 21:34 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vind de vanilla gebouwen (vooral wat betreft industrie) totaal niet interessant of realistisch, dus nee, die mis ik niet.
Alsof er iemand vaak naar z'n industrie kijktquote:Op zondag 17 juni 2018 21:16 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Bedoel meer dat die geplopte gebouwen daar altijd maar staan. Ze veranderen niet. Maar qua industrie heb je wel gelijk, saaie pandjes.
Omdat het mij vooral om de detaillering gaat, maakt het voor mij echt niks uit dat de gebouwen niet veranderen. Dat vind ik eerder storend.quote:Op zondag 17 juni 2018 21:16 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Bedoel meer dat die geplopte gebouwen daar altijd maar staan. Ze veranderen niet. Maar qua industrie heb je wel gelijk, saaie pandjes.
Eigenlijk niet idd. Kijk vooral naar het verkeer. Jij?quote:Op zondag 17 juni 2018 22:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Alsof er iemand vaak naar z'n industrie kijkt
Verkeer, openbaar vervoer en woonwijken. Kijk zo af en toe naar de industrie omdat er weleens zomaar een aantal gebouwen leegstaan (not enough workers), terwijl er ruim voldoende inwoners zijn om in die gebouwen te werken. Dan sloop ik de leegstaande gebouwen en maak het industriegebied kleiner.quote:Op maandag 18 juni 2018 13:37 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Eigenlijk niet idd. Kijk vooral naar het verkeer. Jij?
Doe je veel met OV? Ik eigenlijk alleen metro. Maar pas bij een redelijk grote stad.quote:Op maandag 18 juni 2018 13:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Verkeer, openbaar vervoer en woonwijken.
Ik leg altijd wel een metrosysteem neer vanaf 50k inwoners. Dan breid ik de stad uit, pas de bestaande lijn aan of leg er eentje naast, breid weer uit, nog een zooi tunnels erbij, etc.quote:Op maandag 18 juni 2018 13:43 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Doe je veel met OV? Ik eigenlijk alleen metro. Maar pas bij een redelijk grote stad.
Heb je dan afzonderlijke gebieden voor woningen en commercie?quote:Op maandag 18 juni 2018 13:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik leg altijd wel een metrosysteem neer vanaf 50k inwoners. Dan breid ik de stad uit, pas de bestaande lijn aan of leg er eentje naast, breid weer uit, nog een zooi tunnels erbij, etc.
Heb in de huidige stad enkele korte lijnen en eentje die om de hele stad heen gaat, met de in- en uitgangen recht tegenover die van de kleinere lijnen zodat men makkelijk over kan stappen.
Reageer eens niet zo snel, zit posts te editten, voeg nog tekst toe en dan heb jij me al geqoutequote:Op maandag 18 juni 2018 13:47 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Heb je dan afzonderlijke gebieden voor woningen en commercie?
hehe, sorry, enthousiasmequote:Op maandag 18 juni 2018 13:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Reageer eens niet zo snel, zit posts te editten, voeg nog tekst toe en dan heb jij me al geqoute
Woningen en commercie mix ik, daarna komen er ook kantoren bij, maar slechts in gebieden waar alleen hoogbouw staat. Grote commercie bouw ik slechts spaarzaam, en dan nog alleen bij het voetbalstadion en andere opmerkelijke gebouwen. Bouwde voorheen weleens een gebied waar alle interessante unieke gebouwen terecht kwamen, met heel veel grote commercie, en dat werd een gigantische chaos, dus doe ik dat ook maar niet meer
Yupquote:Op maandag 18 juni 2018 13:57 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
hehe, sorry, enthousiasme
Ok, dus je metrolijnen lopen dan door die gebieden heen?
Nee. Geen goede op of afritten etc.quote:
Maar het is zo handig en vermindert de hoeveelheid verkeerquote:Op maandag 18 juni 2018 15:34 schreef Cyan9 het volgende:
Ik probeer de hoeveelheid metro lijnen te beperken, want gouden regel voor mij is: wat je niet ziet, is minder interessant.
Toch wel een gemis na 5 jaar .quote:
Voor jou hoop ik echt dat de volgende update een wegenupdate is waar ze de perfecte op en afrit tool voor je maken zodat je helemaal wild kan gaan .quote:
niet als je gewoon goed de beschikbare zaken gebruikt, dan is er niks missend imhoquote:
B!quote:
quote:Op zondag 9 september 2018 12:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Pics van je onmeunig grote stad dan
quote:
The fuck. Hoeveel tiles is dat en waar si je industrie?quote:
Moore square is een grote en her en der is er vol op industrie. Probleem is echter dat ik een Hadron Collider heb waardoor iedereen hoog opgeleid is. Probeer die maar eens daar aan het werk te krijgen. Daarom moet je zoveel mogelijk transformeren naar een diensteneconomie. Het is ook allemaal net echt. Wat ook ellendig is, is een vehicle limit van 16k waardoor winkels niet goed bevoorraad worden. Los dat maar eens opquote:Op maandag 10 september 2018 08:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
The fuck. Hoeveel tiles is dat en waar si je industrie?
Iemand loste dat op met veel treinen en metro's, en een ander deed dat door alles makkelijk te voet bereikbaar te maken. Amper verkeerquote:Op maandag 10 september 2018 17:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Moore square is een grote en her en der is er vol op industrie. Probleem is echter dat ik een Hadron Collider heb waardoor iedereen hoog opgeleid is. Probeer die maar eens daar aan het werk te krijgen. Daarom moet je zoveel mogelijk transformeren naar een diensteneconomie. Het is ook allemaal net echt. Wat ook ellendig is, is een vehicle limit van 16k waardoor winkels niet goed bevoorraad worden. Los dat maar eens op
Maar hoeveel tiles is je stadquote:Op maandag 10 september 2018 17:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Moore square is een grote en her en der is er vol op industrie. Probleem is echter dat ik een Hadron Collider heb waardoor iedereen hoog opgeleid is. Probeer die maar eens daar aan het werk te krijgen. Daarom moet je zoveel mogelijk transformeren naar een diensteneconomie. Het is ook allemaal net echt. Wat ook ellendig is, is een vehicle limit van 16k waardoor winkels niet goed bevoorraad worden. Los dat maar eens op
25.quote:Op maandag 10 september 2018 18:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar hoeveel tiles is je stad
Die stomme limits moeten ze echt een keer veranderen. Ik snap waarom ze erin zitten, maar het was een slechte keus om dat hard coded in het spel te bouwen. Ik wil gewoon een optie die ik kan aanzetten om de limit uit te zetten, met alle toeters en bellen en waarschuwingen dat game performance niet meer gegarandeerd kan worden etc.quote:Op maandag 10 september 2018 17:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Moore square is een grote en her en der is er vol op industrie. Probleem is echter dat ik een Hadron Collider heb waardoor iedereen hoog opgeleid is. Probeer die maar eens daar aan het werk te krijgen. Daarom moet je zoveel mogelijk transformeren naar een diensteneconomie. Het is ook allemaal net echt. Wat ook ellendig is, is een vehicle limit van 16k waardoor winkels niet goed bevoorraad worden. Los dat maar eens op
jezelf quotenquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:48 schreef Divje het volgende:
Ergens wil ik weer beginnen met een stadje aan de kust ofzo..
Maar al die mods en props Ben dan waarschijnlijk 2 weken bezig met verzamelen om het spel na 1 uur kloten weer af te sluiten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |