abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173523090
Zijn er mensen die hier hun ogen gelaserd hebben? Ik draag nu 5 jaar lenzen en wil misschien overstappen naar het laseren. De vragen die ik heb;

• Is dit een eenmalige ingreep of dient dit om de zoveel jaar te gebeuren?
• Hoelang betreft het herstel van deze ingreep?
• Zit er veel verschil in klinieken die dit uitvoeren?
pi_173523605
Bah engggg
  vrijdag 1 september 2017 @ 12:32:14 #3
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_173523669
Wat is je sterkte?
pi_173524544
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:32 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Wat is je sterkte?
RO: -2 met cylinder
LO: -2 met cylinder

weet niet de precieze sterkte van de cylinder, heb die niet bij de hand. Een online check laat zien dat ik wel grote kans heb om in aanmerking te komen.
  vrijdag 1 september 2017 @ 14:57:54 #5
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_173526207
Ik wil niet als een Tweaker klinken, maar wat heb je zelf al gevonden?
Er is zoveel informatie te vinden, vragen naar specifieke klinieken snap ik maar of het eenmalig is of dat het om de zoveel tijd moet....
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:16:40 #6
40150 Manke
'tis but a scratch
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:20:54 #7
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_173526661
Kijk hier even rond TS. Misschien dat dit een hoop van jouw vragen beantwoordt.
Aan het typen...
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:48:13 #8
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_173527101
Deze vond ik trouwens ook wel interessant, hoewel het misschien wel teveel een kleine groep klagers belicht. Maar alsnog, net als bij elke andere operatie, als het 99% van de keren goed gaat is er altijd die 1% waar het mis gaat, en dat jij kan ook zijn.

https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/met-droge-ogen
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_173527593
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:48 schreef MacorgaZ het volgende:
Deze vond ik trouwens ook wel interessant, hoewel het misschien wel teveel een kleine groep klagers belicht. Maar alsnog, net als bij elke andere operatie, als het 99% van de keren goed gaat is er altijd die 1% waar het mis gaat, en dat jij kan ook zijn.

https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/met-droge-ogen
Genoeg reden om het niet te doen. Thanks :)
  vrijdag 1 september 2017 @ 16:15:20 #10
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_173527606
Imho kan je beter eerst bekijken wat je zelf aan je ogen kan verbeteren.

Als je tot een half meter zonder lenzen werkt, kan je al vooruitgang merken.

Ogen zijn best flexibel:
http://iovs.arvojournals.org/article.aspx?articleid=2126435
pi_173577528
Hoi,

Ik heb mijn ogen 4 jaar geleden laten laseren en ben er nog steeds heel tevreden over!! Ik heb sindsdien geen bril meer op- of nodig gehad (behalve zonnebril 8-) )
Zolang je ogen stabiel blijven hoef je niet opieuw te laseren. Maar ook hier geld (net als bij een bril) je ogen kunnen natuurlijk altijd achteruit gaan... en dan heb je opnieuw een bril, om maar te zwijgen van een leesbril op latere leeftijd.

Qua herstel duurde het bij mij zo'n 2-3 maanden maar dit heeft oa te maken de sterkte waar je "vandaan" komt. Ik had -8 en mijn ogen hebben door het laseren een behoorlijke "klap" gehad waardoor ik in het begin moeite had met gewoon en dichtbij lezen. Naar mate de tijd verder vorderde herstelde mijn ogen (vergelijk het met een golfbeweging die dus langzaam minder word) en ging het lezen steeds beter.

Succes met de knoop doorhakken!

Ik kan alleen maar zeggen dat ondanks de pijn in het begin, ik het zo nog een keer zou laten doen, want het gemak en comfort ervan is ideaal!!!
It's nice to be important but it's important to be nice!!!
pi_173578080
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 16:14 schreef ExclusiveTweety het volgende:

[..]

Genoeg reden om het niet te doen. Thanks :)
jij bent makkelijk om te halen.
er zijn meerdere typen behandelingen met voors en tegens.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 4 september 2017 @ 10:14:22 #13
74056 crew  ToT
pi_173578421
Mijn ogen zijn er niet geschikt voor, anders had ik het jaren geleden al gedaan.
Mijn broer heeft het in Turkije laten doen (veel goedkoper, hoge kwaliteit) en heeft nu extreem goed zicht. Voor hem was het eenmalig maar voor een aantal anderen in zijn groep (het is via een tussenpersoon gegaan en ze zaten allemaal in het zelfde hotel _O- ) was een kleine correctie nog wel nodig.
Bij hem ging het herstel in ieder geval zeer snel en in principe hoef je het niet om de zoveel jaar bij te laten werken als je ogen de afgelopen jaren stabiel waren.
  maandag 4 september 2017 @ 10:28:30 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173578652
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 16:14 schreef ExclusiveTweety het volgende:

[..]

Genoeg reden om het niet te doen. Thanks :)
Kijk anders even naar lensimplantaten/refractiechirurgie.. dat is een zeer kleine ingreep die altijd omkeerbaar is..
In het hoornvlies word een hele kleine snede gemaakt waardoor een "opgevouwen" hele dunne lens geschoven word en daarna pas word uitgeklapt..
Schijnt enorm goed te werken en omdat het omkeerbaar is ook altijd een andere sterkte kan worden toegepast en vrijwel geen hele nare risico's met zich meebrengt..

Met laseren heeft een vriendin een nare ervaring omdat er iets van een gaatje in haar iris was gebrand en dus continue een soort lichtinval had..
pi_173578783
8 jaar geleden gedaan, bevalt nog steeds uitstekend.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 4 september 2017 @ 11:31:23 #16
74056 crew  ToT
pi_173579559
quote:
14s.gif Op maandag 4 september 2017 10:28 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Kijk anders even naar lensimplantaten/refractiechirurgie.. dat is een zeer kleine ingreep die altijd omkeerbaar is..
In het hoornvlies word een hele kleine snede gemaakt waardoor een "opgevouwen" hele dunne lens geschoven word en daarna pas word uitgeklapt..
Schijnt enorm goed te werken en omdat het omkeerbaar is ook altijd een andere sterkte kan worden toegepast en vrijwel geen hele nare risico's met zich meebrengt..

Met laseren heeft een vriendin een nare ervaring omdat er iets van een gaatje in haar iris was gebrand en dus continue een soort lichtinval had..
Lensimplantaten en "krammetjes" om je hoornvlies correct te vormen doen ze niet zo snel als je met een goede bril 100% zicht hebt. Althans da's mij verteld.
  maandag 4 september 2017 @ 11:34:54 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173579600
quote:
2s.gif Op maandag 4 september 2017 11:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Lensimplantaten en "krammetjes" om je hoornvlies correct te vormen doen ze niet zo snel als je met een goede bril 100% zicht hebt. Althans da's mij verteld.
Wie doet dat niet zo gauw?
Als je grote tieten wilt hebben dan regel je dat.. bij een lensimplantaat is dat hetzelfde.. Het kost rond de 2500 euro per oog.. En afhankelijk of je hoornvlies geschikt is, bepaal je zelf of je het wel of niet laat doen..
Eea gebeurt meestal in een privekliniek ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 4 september 2017 @ 11:36:34 #18
74056 crew  ToT
pi_173579621
quote:
14s.gif Op maandag 4 september 2017 11:34 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Wie doet dat niet zo gauw?
Als je grote tieten wilt hebben dan regel je dat.. bij een lensimplantaat is dat hetzelfde.. Het kost rond de 2500 euro per oog.. En afhankelijk of je hoornvlies geschikt is, bepaal je zelf of je het wel of niet laat doen..
Eea gebeurt meestal in een privekliniek
Ik kreeg het van mijn oogarts te horen, in het ziekenhuis. Misschien dat privéklinieken idd minder terughoudend zijn.
Zelf moet ik aan de scleralenzen. Die krijg ik deze week als het goed is.
  maandag 4 september 2017 @ 11:37:55 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173579637
quote:
2s.gif Op maandag 4 september 2017 11:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik kreeg het van mijn oogarts te horen, in het ziekenhuis. Misschien dat privéklinieken idd minder terughoudend zijn.
Zelf moet ik aan de scleralenzen. Die krijg ik deze week als het goed is.
Oh maar ik geloof dat er geen enkel ziekenhuis dat doet in NL.. Hij zal wel bedoeld hebben dat het niet vergoed word als je ook een bril zou kunnen dragen..
Ik kreeg de optie tijdens een random gesprekje van mn huisarts te horen.. (was er totaal onbekend mee)

Succes met je lezen btw ^O^
pi_173579661
Kijk in ieder geval of je het in Turkije kan laten doen. Veel vriendelijker voor je beurs.

Een bekende is Dünyagöz ('Wereldoog'), heeft een aanspreekpunt in Amsterdam: https://worldeye.nl/. Vermoed dat je daar het één en ander aan info kan inwinnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2017 11:41:45 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 4 september 2017 @ 11:42:32 #21
74056 crew  ToT
pi_173579688
quote:
14s.gif Op maandag 4 september 2017 11:37 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh maar ik geloof dat er geen enkel ziekenhuis dat doet in NL.. Hij zal wel bedoeld hebben dat het niet vergoed word als je ook een bril zou kunnen dragen..
Ik kreeg de optie tijdens een random gesprekje van mn huisarts te horen.. (was er totaal onbekend mee)

Succes met je lezen btw ^O^
Thanks! ^O^

En wat ik van haar had begrepen was dat ze het soms wel in ziekenhuizen doen, maar dan bij nog ernstigere afwijkingen die ik heb, bij mensen die toch al niks meer te verliezen hebben. (Zo kwam het in ieder geval op mij over.)
  maandag 4 september 2017 @ 11:43:33 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173579702
quote:
2s.gif Op maandag 4 september 2017 11:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Thanks! ^O^

En wat ik van haar had begrepen was dat ze het soms wel in ziekenhuizen doen, maar dan bij nog ernstigere afwijkingen die ik heb, bij mensen die toch al niks meer te verliezen hebben. (Zo kwam het in ieder geval op mij over.)
Ja precies.. dan heeft het een medische noodzaak zeg maar.. En dan word het ook vergoed denk ik..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 4 september 2017 @ 11:45:55 #23
74056 crew  ToT
pi_173579735
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 11:39 schreef zarGon het volgende:
Kijk in ieder geval of je het in Turkije kan laten doen. Veel vriendelijker voor je beurs.

Een bekende is Dünyagöz ('Wereldoog'), heeft een aanspreekpunt in Amsterdam: https://worldeye.nl/. Vermoed dat je daar het één en ander aan info kan inwinnen.
Mijn broer heeft het idd ook via een tussenpersoon laten doen. Inclusief reis naar Turkije en verblijf in een hotel was het alsnog goedkoper dan het hier te laten doen.
Zat levenslange garantie op, dus als je ogen over een paar jaar alsnog achteruit zouden gaan, zou het gratis bijgewerkt worden.
Toen een paar mensen van zijn groep toch merkten dat er bijwerking nodig was, probeerden ze weer contact op te nemen met die tussenpersoon maar die was nergens meer te vinden; het kantoor was leeg en de buren van die man zeiden dat ze het zat waren om steeds slachtoffers van die oplichter aan de deur te krijgen! _O-
Het ziekenhuis in Turkije waar de ingrepen hadden plaatsgevonden zeiden absoluut geen levenslange garantie te geven, dus wat die tussenpersoon had gezegd, klopte sowieso al niet.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 4 september 2017 @ 11:48:40 #24
74056 crew  ToT
pi_173579768
quote:
14s.gif Op maandag 4 september 2017 11:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja precies.. dan heeft het een medische noodzaak zeg maar.. En dan word het ook vergoed denk ik..
Klopt @ vergoed. Mijn lenzen worden ook vergoed; die zijn 1100 euro per stuk! :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 september 2017 @ 12:15:08 #25
395435 OuwePers
Probeert vroom te zijn
pi_173580191
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:48 schreef MacorgaZ het volgende:
Deze vond ik trouwens ook wel interessant, hoewel het misschien wel teveel een kleine groep klagers belicht. Maar alsnog, net als bij elke andere operatie, als het 99% van de keren goed gaat is er altijd die 1% waar het mis gaat, en dat jij kan ook zijn.

https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/met-droge-ogen
Bij die 99% zijn veel klachten niet bij inbegrepen, zoals halo's, en problemen met traanvocht later in het leven. De laserklinieken zijn commerciële presenteertechnieken met statistiek goed meester wat dat betreft.
pi_173580300
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:48 schreef MacorgaZ het volgende:
Deze vond ik trouwens ook wel interessant, hoewel het misschien wel teveel een kleine groep klagers belicht. Maar alsnog, net als bij elke andere operatie, als het 99% van de keren goed gaat is er altijd die 1% waar het mis gaat, en dat jij kan ook zijn.

https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/met-droge-ogen
Door dit soort verhalen heb ik er vanaf gezien (Haha)
Je hebt maar 2 ogen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 4 september 2017 @ 12:23:32 #27
74056 crew  ToT
pi_173580332
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:15 schreef OuwePers het volgende:

[..]

Bij die 99% zijn veel klachten niet bij inbegrepen, zoals halo's, en problemen met traanvocht later in het leven. De laserklinieken zijn commerciële presenteertechnieken met statistiek goed meester wat dat betreft.
Die halo's komen tegenwoordig toch amper meer voor? Ja mijn broer had er de eerste paar weken wel wat last van, maar da's toen helemaal weggetrokken.
Ik dacht dat blijvende halo's vooral vroeger voorkwamen, maar dat de techniek inmiddels sterk verbeterd was?
Wat traanvocht betreft; dat klopt volgens mij wel, ja.
  maandag 4 september 2017 @ 13:24:54 #28
395435 OuwePers
Probeert vroom te zijn
pi_173581114
quote:
2s.gif Op maandag 4 september 2017 12:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Die halo's komen tegenwoordig toch amper meer voor? Ja mijn broer had er de eerste paar weken wel wat last van, maar da's toen helemaal weggetrokken.
Ik dacht dat blijvende halo's vooral vroeger voorkwamen, maar dat de techniek inmiddels sterk verbeterd was?
Wat traanvocht betreft; dat klopt volgens mij wel, ja.
Radar docu ging t daarover toen ze ooglaseren behandelden. Je moet de praatjes van de oogklinieken (commerciële oogartsen) niet direct geloven. Er wordt veel verzwegen.
pi_173581731
Ik blijf het bizar vinden dat mensen dit in Turkije durven te laten doen zodat ze wat geld uit kunnen sparen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 4 september 2017 @ 14:29:04 #30
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_173581970
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:15 schreef OuwePers het volgende:

[..]

Bij die 99% zijn veel klachten niet bij inbegrepen, zoals halo's, en problemen met traanvocht later in het leven. De laserklinieken zijn commerciële presenteertechnieken met statistiek goed meester wat dat betreft.
Klopt, dat geval in de docu waarbij uberhaupt gewoon 'kijken' al pijn doet door droge ogen is dan die 1%, toen ik het een tijd terug opzocht hoorden halo's "er gewoon een beetje bij, 's avonds"...
Je bronnen controleren is altijd een goede maar bij deze dingen nog belangrijker ja.

quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik blijf het bizar vinden dat mensen dit in Turkije durven te laten doen zodat ze wat geld uit kunnen sparen.
Dat heb ik ook ja, toen ik 16-17 was zei m'n vader ook dat mensen dat deden, dat je dan ipv 2000 per oog totaal voor 2000 euro klaar bent inclusief je reis naar Turkije. Tegenwoordig heb ik liever 5000 hier, de beste artsen en goede nazorg in een Nederlands ziekenhuis dan 1500 of wat dan ook in Turkije... Met je ogen ga je toch niet klooien voor die paar duizend euro :X
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_173585131
Vorig jaar laten doen, wat wil je weten? :)

Edit: kijk mij even over de letterlijke vragen uit de OP heen kijken :')

o Is dit een eenmalige ingreep of dient dit om de zoveel jaar te gebeuren?
Als het goed is eenmalig, maar je ogen kunnen altijd veranderen. Die kans is echter wel heel klein. Er wordt vaak als eis gesteld dat je ogen 2 jaar lang dezelfde sterkte moeten hebben.

De kans op een leesbril is even groot voor jou als voor anderen, ook na het laseren.

o Hoelang betreft het herstel van deze ingreep?
Dat hangt af van welke methode je gebruikt. Het ene uiterste is een halve dag, het andere uiterste is een halve maand.

o Zit er veel verschil in klinieken die dit uitvoeren?
Zeker, maar voornamelijk in de prijs. Ik zou niet voor de aller goedkoopste gaan, maar ook niet voor de allerduurste. De methode is overal hetzelfde (het apparaat doet 90% van het werk), maar het zit 'm vaak in de voor- en nazorg die je krijgt.
  zondag 10 september 2017 @ 22:16:43 #32
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_173703780
Ik ben op 24-08 gelaserd dmv een LASEK behandeling. Behandeling zelf is pijnloos, maar vond het erg onprettig.

Ook na de behandeling geen pijn gehad. Zelfs niet overgevoelig voor licht.

Nu ruim 2 weken later is mijn zicht nog steeds niet optimaal maar wel al stukken beter als voorheen. Langzaamaan wordt het beter, maar kan tot 2 maanden duren voor gewenst resultaat.

Prijs was 2180¤
  maandag 11 september 2017 @ 11:22:50 #33
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173709790
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:29 schreef MacorgaZ het volgende:
Tegenwoordig heb ik liever 5000 hier, de beste artsen en goede nazorg in een Nederlands ziekenhuis dan 1500 of wat dan ook in Turkije... Met je ogen ga je toch niet klooien voor die paar duizend euro :X
Voor die 5000 heb je dus al lang en breed lensimplantaten in NL.. das een stuk fijner omdat het vrijwel geen risico's heeft en altijd omkeerbaar is..
Die paar duizend is voor sommige mensen een hele bak geld.. in dat opzicht snap ik het wel..
Maar ik heb gewoon mn bril gehouden omdat ik inderdaad ook niet ga lopen klooien en ik ook niet even 5 ruggen heb liggen daarvoor..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')