abonnement Unibet Coolblue
pi_173685057
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 12:28 schreef Stormqueen het volgende:
Nolita, waarom heb je een kolf nodig als je toch niet tijdens werk gaat kolven?
Kan me voorstellen dat ze ook wel eens een keertje een avond weg wil, en dan is het wel handig dat je een flesje melk achter kan laten ;).

Nolita, de huurkolf is heel krachtig en fijn, maar voor af en toe zou ik die niet in huis halen. Misschien is een handkolf iets voor je? Die zijn ook niet erg duur in aanschaf. Ik heb eventueel ook nog een tweedehands dubbelzijdige Medela Swing Maxi te koop. Als je echt wil afbouwen voor je aan het werk gaat, zou ik nieuw kopen niet aanraden. Ze zijn behoorlijk duur.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_173688137
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 12:28 schreef Stormqueen het volgende:
Nolita, waarom heb je een kolf nodig als je toch niet tijdens werk gaat kolven?
Wat phaidra zegt idd. Voor de momenten dat ik even weg wil of de beginperiode wanneer ik weer aan het werk ga lijkt het me fijn om een voorraad(je) opgebouwd te hebben. En om te kunnen gaan oefenen met een flesje over 3 weken bijvoorbeeld.

Ik vind het op dit moment zo lastig inschatten wat haalbaar is als ik weer aan het werk ben..

bedankt voor de reacties iig, vivi ik ga het topic over de kolf ook nog doorlezen. Dankje!
pi_173688342
Voor wat je nu beschrijft is een handkolf prima, Nolita. Wordt het meer dan incidenteel dan zou ik wel een elektrische overwegen. Handkolf op je werk lijkt me dan weer niet fijn. Maar volgens mij was hier iemand die dat wel deed (?).
En voor niet al te dure elektrische kolven: ik heb hier al veel goede verhalen gelezen over de Spectra, en heb zelf de Libento James en ben daar ook erg tevreden over. Beiden toch een stuk goedkoper dan de duurdere merken.

Herkenbaar dat je niet kunt overzien hoe kolven zal gaan op je werk. Hier bleek het ondanks moeilijk planbaar werk veel minder ingewikkeld dan ik vantevoren dacht (het idee van weer moeten werken en baby achterlaten en alles combineren maakte het misschien extra onmogelijk lijken ofzo). Proberen waard om gewoon te kijken hoe het gaat?
pi_173700327
Oe doet me eraan denken. Ik heb een handkolf (Philips Avent) en maar tweemaal geprobeerd (alweer jaren geleden). Goed schoongemaakt en uitgekookt. Kun je dat met een gerust hart aan iemand weggeven? Zo ja en iemand geīnteresseerd: tegen verzendkosten is hij van jou. Zoniet, dan gaat hij bij het vuilnis :)
pi_173700589
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 20:18 schreef Vosje6 het volgende:
Oe doet me eraan denken. Ik heb een handkolf (Philips Avent) en maar tweemaal geprobeerd (alweer jaren geleden). Goed schoongemaakt en uitgekookt. Kun je dat met een gerust hart aan iemand weggeven? Zo ja en iemand geīnteresseerd: tegen verzendkosten is hij van jou. Zoniet, dan gaat hij bij het vuilnis :)
het lijkt mij wel. Ik wil m wel overnemen, heb een handkolf maar die bevalt me steeds minder.
Maar als er anderen zijn die willen en nog niks hebben dan gaan zij voor :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_173701440
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 20:26 schreef tombolafan het volgende:

[..]

het lijkt mij wel. Ik wil m wel overnemen, heb een handkolf maar die bevalt me steeds minder.
Maar als er anderen zijn die willen en nog niks hebben dan gaan zij voor :Y
^O^ net even gekeken of er zekers te weten alle onderdelen bijzitten en er zitten zelfs nog alle boekjes en twee breast pads bij :)
Als niemand anders hem wil pm/dm ik je dinsdagavond wel even (morgen en dinsdagoverdag is even ren-vlieg-hol en overwerk)
  woensdag 13 september 2017 @ 17:58:48 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_173755591
Hoe vaak drinken jullie zesmaanders gemiddeld nog? Ik heb het idee dat noud ineens weinig drinkt in frequentie. Vandaag overdag maar 3 keer kort gevoed. Als ik dan ga tellen kom ik op een totaal van 6-7 drinkmomenten (hij komt s nachts nog wel trouw 2 keer :'))
Hij eet trouwens al wel een aardige hap mee. Vanmorgen bijna een hele boterham, bijvoorbeeld :o
disclaimer
pi_173756299
Ik gok hier ook zo'n 6-7 keer nu (7,5 maand), het maakt dan niet uit of ze de borst of de fles krijgt. Ze drinkt (slikt) wel beduidend minder en de drinkmomenten zijn inderdaad korter. Soms ligt ze alleen drie minuten licht te sabbelen en af en toe te slikken, maar is ze daarna wel weer tevreden. Ze groeit en plast, dus het is vast oké, maar ik verbaas me er wel over.

Sinds ik weer werk kolf ik alleen even één of twee keer snel (handkolf, 5 minuten, 50cc gemiddeld) in de pauzes, maar het lukt me nog steeds L. zo goed als volledig te voeden als ik de hele dag thuis ben. *O*
pi_173757069
8,5 maand en 6-8 keer drinken waarbij vanaf 22u a 3u drinken :')
pi_173757486
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:30 schreef BlueEyes het volgende:
8,5 maand en 6-8 keer drinken waarbij vanaf 22u a 3u drinken :')
Precies dit :D
pi_173757516
Een stuk of 12 keer, denk ik 🙄
Maar het duurt nog 1,5 week tot ze 6 maanden is, dus dat telt niet :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173757760
Keer of 8? Een goede ochtendvoeding, 's avonds clusteren en 1 a 2 nachtvoedingen. Overdag alleen het hoognodige ;( . En ze eet nog niks.

Fijn dat voeden nog goed gaat, Selvaria! Zo blijft het hopelijk nog lang goed te doen.

Mijn kolf is stuk :'( . Nu opgestuurd voor check-up. Hopelijk is het nog garantie/makkelijk op te lossen. Want handkolven levert echt te weinig op. En voor 2/3 maanden een nieuwe kopen wil ik niet...
pi_173757818
Hier drinkt ze op het kdv ineens weer vrij weinig :{
Ze dronk de laatste tijd zo'n 120/130 per keer met soms een uitschieter naar 150.
Vorige week woensdag dronk ze ineens flessen van 180ml! Maar vrijdag kregen ze er weer met moeite maar 90ml per keer in en vandaag heeft ze zelfs maar 2x 80ml gedronken. In de 9uur dat ze er was

De leidster waarbij ze altijd het beste dronk is helaas ergens anders gaan werken -O-

Ik hoop niet dat het daar aan ligt. Misschien toch eens vragen hoe warm ze de melk geven, misschien dat daar nog wat verandering in helpt.

Oh balen, Marel! Krijg je 'm wel spoedig weer terug? Huren is misschien een beetje duur voor 3 maanden he
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173761201
Marel wat voor kolf heb je? Ik heb een ardo of ameda 'over' dus als je m wilt lenen?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_173763788
Ik heb een Ardo. Als het goed is hoor ik snel (morgen/vrijdag) wat er aan de hand is. Als het geen garantie/te repareren is, vind ik lenen wel een fijn aanbod, tombola! Ik kom er op terug!
pi_173769838
Wil jullie nog even bedanken voor het meedenken. Ik ga vandaag proberen me zo goed mogelijk in te lezen en overwegen wat ik wil. Zoals sommigen benoemen, wellicht lukt het met kolven wel op het werk als ik daarmee rekening hou met het plannen van afspraken..Het is even een andere manier van denken enzo, maar zeker het proberen waard als de borstvoeding zo goed blijft gaan.
  donderdag 14 september 2017 @ 11:59:34 #97
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173769891
^O^
(niet omdat het beter is om te gaan kolven straks, maar omdat je soms gewoon van gedachte verandert en dan is het fijn als je die omschakeling kan maken en actie kan ondernemen. dat kost best wat moeite met een kleine baby aan je zij, vind ik)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173772084
Het is altijd fijn om goed beslagen ten ijs te gaan: of je nu straks gaat afbouwen of doorvoeden :)
Wat fijn ook dat de bv zo lekker loopt! Op het forum hoor je relatief vaak de moeilijkere dingen/situaties, want als het lekker loopt heb je er vaak niet zoveel over te zeggen ;)
Over goed lopen gesproken: mijn dreumes is nu 20 maanden en drinkt op werkdagen bij opstaan en slapengaan en thuisdagen ook nog eens voor de middagslaap. De laatste tijd wil hij meestal ook 'meer, meer', maar is gelukkig niet drammerig verder. Ik had voor de eerste geen idee hoe het loopt als je ze zelf laat kiezen wanneer ze er genoeg van hebben, zeg maar, maar als het zo blijft is dat echt relaxed
pi_173772443
Mijnes dronk zo'n 8x met zes maanden trouwens
  vrijdag 15 september 2017 @ 07:46:29 #100
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173785747
Tips iemand? Ik ben nu voor het eerst weg zonder N (net 2). Helaas heb ik nu best veel stuwing, dus heb al een paar keer moeten kolven. Hoe lang kan ik dan het beste kolven? Tot mijn borst leeg is, of halfvol oid? Hoe meer ik kolf hoe meer stuwing, lijkt me, of niet?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 15 september 2017 @ 08:46:41 #101
269689 crew  Viv
pi_173786361
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 07:46 schreef SaskiaR het volgende:
Tips iemand? Ik ben nu voor het eerst weg zonder N (net 2). Helaas heb ik nu best veel stuwing, dus heb al een paar keer moeten kolven. Hoe lang kan ik dan het beste kolven? Tot mijn borst leeg is, of halfvol oid? Hoe meer ik kolf hoe meer stuwing, lijkt me, of niet?
Ik zou kijken of je het met 2 keer per dag goed leegkolven redt qua stuwing (ik wel namelijk, bij 11 maanden). Dan krijgt je lichaam ook het signaal dat die volledige dagopbrengst nog steeds gewenst is. Extra stuwing vanwege het kolven lijkt mij niet waarschijnlijk bij 2 jaar.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:20:14 #102
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173808511
Nou, het viel me best tegen... heb twee dagen met ploftetten rondgelopen. Het leek of ik ze met kolven niet goed leeg kreeg (na iedere kant 25 min, voelden ze nog steeds best vol). Tussendoor dus elke drie uur met de hand de druk eraf gekolfd, zodat het tenminste geen pijn meer deed. 's Nachts wakker worden met stuwing is toch iets van de eerste weken dacht ik, maar nee... :'(

Ik denk dat ik wel 600 ml per 24 uur heb gekolfd, maar kan me niet voorstellen dat N altijd zoveel drinkt op 1 dag! Of misschien is het meer dan ik denk.

Nog meer respect voor de fulltime kolfsters zeg, wat een gedoe is dat!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 16 september 2017 @ 13:44:36 #103
269689 crew  Viv
pi_173808830
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:20 schreef SaskiaR het volgende:
Ik denk dat ik wel 600 ml per 24 uur heb gekolfd, maar kan me niet voorstellen dat N altijd zoveel drinkt op 1 dag! Of misschien is het meer dan ik denk.
Ik denk dat ze het stiekem toch wel drinkt, anders was je productie er wel op aangepast inmiddels. :Y
quote:
Nog meer respect voor de fulltime kolfsters zeg, wat een gedoe is dat!
Dank je! ;) De tijd van iedere 3 uur (en in het begin nog veel vaker :X ) kolven ligt gelukkig achter mij, nu met 2-3 keer per dag is het goed te doen.
  zondag 17 september 2017 @ 22:27:14 #104
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173843434
Echt interessant om het verschil tussen kolven en live drinken te zien: toen ik weer thuis was, heeft N over 4 uur gespreid elke borst 2 x 5 minuten gedronken. En ze waren gewoon weer helemaal leeg :) terwijl ze dus met 25 min kolven aan elke kant nog steeds halfvol waren. Maar als je vaak kolft, gaat het vast efficiënter, ik doe het echt bijna nooit.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 17 september 2017 @ 22:49:18 #105
269689 crew  Viv
pi_173843957
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:27 schreef SaskiaR het volgende:
Echt interessant om het verschil tussen kolven en live drinken te zien: toen ik weer thuis was, heeft N over 4 uur gespreid elke borst 2 x 5 minuten gedronken. En ze waren gewoon weer helemaal leeg :) terwijl ze dus met 25 min kolven aan elke kant nog steeds halfvol waren. Maar als je vaak kolft, gaat het vast efficiënter, ik doe het echt bijna nooit.
N triggert waarschijnlijk veel vaker een toeschietreflex dan jij tijdens het kolven hebt, dat scheelt alles. :)
pi_173847093
Ik ben uiteindelijk toch voor een elektrische kolf gegaan. De spectra plus 9 leek mij kwa prijs/kwaliteit verhouding een prima kolf.
Gisteren voor het eerst geprobeerd (enkelzijdig begonnen) en na de ochtend voeding 160 ml in totaal in 15 minuten gekolfd. Die liggen nu in de vriezer, wil iig wachten tot 4 weken met flesje oefenen.

Maar over dat dubbelzijdig kolven even een noob vraag. Zet je eerst 1 kant op je borst, aanzetten en dan de 2de kant? Moet je dan beide borstschilden steeds vasthouden of blijven ze uiteindelijk een keer 'hangen' met een hoger vacuüm? Want hoe krijg je het anders voor elkaar met op de knopjes drukken?
pi_173847230
Ik hield de schilden met 1 arm/hand vast en zette het dan aan. Je hebt ook BH's waar je de schilden in kan zetten en je handsfree kan kolven. Ze blijven (bij mij) niet hangen nee :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Skittles op 18-09-2017 09:18:35 ]
pi_173847242
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:58 schreef Nolita het volgende:
Ik ben uiteindelijk toch voor een elektrische kolf gegaan. De spectra plus 9 leek mij kwa prijs/kwaliteit verhouding een prima kolf.
Gisteren voor het eerst geprobeerd (enkelzijdig begonnen) en na de ochtend voeding 160 ml in totaal in 15 minuten gekolfd. Die liggen nu in de vriezer, wil iig wachten tot 4 weken met flesje oefenen.

Maar over dat dubbelzijdig kolven even een noob vraag. Zet je eerst 1 kant op je borst, aanzetten en dan de 2de kant? Moet je dan beide borstschilden steeds vasthouden of blijven ze uiteindelijk een keer 'hangen' met een hoger vacuüm? Want hoe krijg je het anders voor elkaar met op de knopjes drukken?
Ik zet eerst beide borstschilden op mijn borst en zet hem dan aan. In het begin deed ik eerst het ene schild erop, aanzetten, dan het andere. Nu haak ik de linkerkant in mijn linkerelleboog (uitleggen, ik kan het niet :')) en hou de rechterkant vast met mijn linkerhand en heb zo mijn rechterhand vrij voor de knopjes.
Je hebt ook kolfbh's waarmee je handsfree kan kolven, maar dat vond ik zelf niet prettig werken (maar veel andere dames in dit topic wel :P)
pi_173847274
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:11 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Nu haak ik de linkerkant in mijn linkerelleboog (uitleggen, ik kan het niet :')) en hou de rechterkant vast met mijn linkerhand en heb zo mijn rechterhand vrij voor de knopjes.
Deze techniek inderdaad :7
pi_173847325
Zo doe ik het ook, ellebogen zijn onmisbaar bij het kolven :7

/spuit11
pi_173847333
Met je onderarm druk je de ene schild aan, terwijl je met je hand van diezelfde arm je andere schild vasthoudt. Dan heb je 1 hand vrij.
Of ik zet de kolf vlak voor me op mn bureau, dan kan ik hem bedienen terwijl ik met beide handen de schilden vast heb.
pi_173847450
haha top, allemaal dezelfde techniek in gebruik zo te lezen. Die ga ik de volgende keer eens oefenen! Fijn om gebruik te kunnen maken van jullie ervaringen. Ik zat gister echt te kijken hoe ik het voor elkaar zou moeten krijgen haha.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 18 september 2017 @ 11:47:12 #113
269689 crew  Viv
pi_173849458
Je kan ook nog voorover buigen en één van de flesjes klem zetten tussen borst en bovenbeen, dan heb je ook een hand vrij. :) Als ik even snel kolf doe ik het zo, en als ik meer tijd heb (wat meestal zo is) met de kolfbh.
  maandag 18 september 2017 @ 15:02:05 #114
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173852927
Ik vind borstvoeding soms wel gedoe hoor. Het geeft niet, maar het is echt iets dat continu in beweging is en verandert. Dat had ik me vantevoren niet gerealiseerd. Ik dacht: een paar weken moeilijk met opstarten, en dan loopt het, behalve als je een keer een borstontsteking krijgt.
Nou, dat opstarten ging hier prima, maar daarmee was het niet opeens appeltje eitje. Zo rommelen we nu met een sterkte TSR waar Jacob zich regelmatig in verslikt. In de eerste maand zat ik vredig in een cafe te voeden, maar nu vind ik het zelfs met bezoek wat minder relaxed doordat ik vaak de harde stroom even laat weglopen in een hydrofiel. De onopvallendheid is er wel af zo.

Oké, na dit spuien nog een vraag. Ik heb dus een handkolf, die me soms 's ochtends moet redden als Jacob de tweede kant weigert en ik met harde plekken achter blijf. Daarmee maak je de zuigbeweging natuurlijk handmatig, en ik merk dat als ik de hendel lang een stukje omlaag houd, de melk gewoon blijft stromen. Ik kan dus met een paar keer op en neer per minuut heel makkelijk een flesje vullen. Is dat geen probleem of zou het beter zijn meer de zuigbeweging van een baby na te doen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173853173
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:02 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind borstvoeding soms wel gedoe hoor. Het geeft niet, maar het is echt iets dat continu in beweging is en verandert. Dat had ik me vantevoren niet gerealiseerd. Ik dacht: een paar weken moeilijk met opstarten, en dan loopt het, behalve als je een keer een borstontsteking krijgt.
Nou, dat opstarten ging hier prima, maar daarmee was het niet opeens appeltje eitje. Zo rommelen we nu met een sterkte TSR waar Jacob zich regelmatig in verslikt. In de eerste maand zat ik vredig in een cafe te voeden, maar nu vind ik het zelfs met bezoek wat minder relaxed doordat ik vaak de harde stroom even laat weglopen in een hydrofiel. De onopvallendheid is er wel af zo.

Oké, na dit spuien nog een vraag. Ik heb dus een handkolf, die me soms 's ochtends moet redden als Jacob de tweede kant weigert en ik met harde plekken achter blijf. Daarmee maak je de zuigbeweging natuurlijk handmatig, en ik merk dat als ik de hendel lang een stukje omlaag houd, de melk gewoon blijft stromen. Ik kan dus met een paar keer op en neer per minuut heel makkelijk een flesje vullen. Is dat geen probleem of zou het beter zijn meer de zuigbeweging van een baby na te doen?
Ik ben geen expert, maar zo deed ik het ook bij mijn zoontje. Dat is altijd zonder verdere problemen gegaan!

En qua openbaar voeden, je kan natuurlijk altijd een sjaal/omslagdoek omslaan zodat je minder ziet en je comfortabel even de stroom kan weg laten lopen?
pi_173853200
Wat een topproducenten hiero! (Zegt zij die met kolven altijd moest schrapen)
Saskia 600 ml is echt prachtig, net wat Vivi zegt: ze drinkt het vast anders kolfde je dat niet bij elkaar. Toch handig qua vitamines en mineralen en zo: heeft zij er geen zin in, dan eet jij gewoon wat extra gezond :Y)
Lemijn, ik ken een dame die zo haar flesjes vulde en denk niet dat dat verkeerd is. Als ik het drinkgedrag van mijn kereltje bekijk zie ik hem ook best vaak lang niets doen en af en toe, nauwelijks merkbaar, meermaals slikken. Ik stel me dan zo voor dat hij dan een lange stroom melk heeft. Helaas kan ik dat niet met een kolf nadoen
pi_173853236
Ohja ik klikte op dit topic omdat ik een vraag heb. Ik heb nog een kolf staan van mijn vorige borstvoedingsperiode. Moet ik daar nou nog iets bijzonders meedoen om hem weer klaar voor gebruik te maken, alsin onderdelen vervangen? Ik heb toen ik hem opborg alles goed schoongemaakt en zou dat uiteraard voor gebruik weer doen. Ik heb een dubbelzijdige kolf de ardo calypso.
pi_173853356
Voor de tweede ronde heb ik alleen de kolf eens laten doormeten. Dat kan via een lk, maar heb hier ook weleens gelezen dat ze dat bij de Prenatal ook kunnen. Verder had ik nog goede onderdelen die ik bij uitgebruikname en vlak voor gebruik flink heb gereinigd en uitgekookt
  maandag 18 september 2017 @ 16:37:03 #119
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173854223
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:16 schreef Songeur het volgende:

[..]

Ik ben geen expert, maar zo deed ik het ook bij mijn zoontje. Dat is altijd zonder verdere problemen gegaan!

En qua openbaar voeden, je kan natuurlijk altijd een sjaal/omslagdoek omslaan zodat je minder ziet en je comfortabel even de stroom kan weg laten lopen?
Zoiets doe ik soms wel maar ik vind dat juist eigenlijk heel opvallend en ook stom. Ik wil 'gewoon' voeden. Nou ja, zo willen we allemaal wel wat he :')
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173854934
Dat is juist het handige van een handkolf: je kunt veel beter "op maat" kolven.
pi_173858181
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 16:37 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Zoiets doe ik soms wel maar ik vind dat juist eigenlijk heel opvallend en ook stom. Ik wil 'gewoon' voeden. Nou ja, zo willen we allemaal wel wat he :')
Ik heb, nu mijn 7 maander steeds los laat, vaak een doekje in de aanslag. Die hou ik een beetje boven m'n borst en als ze los laat "klap" ik 'm naar beneden. Niks opvallends, ik zit gewoon te voeden, maar flash m'n tet niet ;)

Kolfprobleem is opgelost, ze sturen morgen een nieuwe op! Goede service van Ardo... ik heb me gered met de handkolf maar zal blij zijn als ik weer dubbelzijdig kan.

Vorige week trouwens een mijlpaal: in de trein gekolfd! Onder m'n sjaal met handkolf, in een rustig 2-zitje, niemand heeft iets gemerkt. Had nooit gedacht dat ik dat een keer zou doen!
pi_173859220
Ik ben groot fan van mijn handkolf, als ik eenmaal een tsr heb is die zoveel effectiever dan mijn dubbelzijdige elektrische. Vandaag 120cc in 10 minuten. _O_

Haha, dat is er echt een in de categorie "dingen waarvan je had gedacht ze nooit te doen", Marel. :P

Lemijn, "gewoon" voeden buiten de deur is hier eigenlijk altijd een beetje een illusie gebleven. Eerst die heftige tsr, toen langdurig spruw (en dus onrustig drinken), toen afleiding overal en ineens borstweigeren in het openbaar. Vaak gaat (ging) het ook wel goed hoor, maar ik zorg(de) er altijd wel voor dat ik ook een flesje bij me had voor het geval dat. Ik had ook altijd een doekje in de aanslag zodat ik niet mijn baby, mezelf en de hele tent ondersproeide en ongewenst flashte. :+

Verder #teamgatenbeha. *O*
pi_173887169
Hoe zat het ook alweer :?

Gisteren heb ik melk gekolfd, staat nu nog in de koelkast. Kan ik dit alsnog invriezen?? Helemaal vergeten gisteravond om het in de vriezer te mikken. }:|
pi_173888006
Ik vergeet dat soort dingen ook altijd weer, fazz. 8)7 .

Nou, hier is de hoop dat we het bv-tijdperk voor I op natuurlijke wijze kunnen afsluiten wel vervlogen. Ze is nu 3 jaar en 8 maanden en nog steeds compleet fan. Ik wacht eigenlijk al ruim een jaar op het moment dat ze zelf niet meer wil, maar dat komt maar niet.

Sinds een half jaar is de afspraak dat ze alleen 's ochtends bij ons in bed nog mag drinken. Dat ging goed, maar met de komst van de baby kan dat niet altijd stante pede. Want dan ben ik nog baby aan het voeden, of die is net van de borst af en dan wil ik nog even rust. Maar als ze niet direct de borst mag, dan leidt dat keer op keer tot schreeuwen, huilen en het opeisen van de bv. Ze lijkt dan wel een verslaafde.. :o . Ik heb het nu vier maanden de tijd gegeven, veel uitgelegd, geduld gevraagd, afleiding gegeven, streng geweest, etc. etc. maar het wordt niet beter en het begint me steeds meer tegen te staan. Ten eerste voelt het niet meer natuurlijk voor mij om een bijna kleuter aan de borst te hebben (maar goed, alleen even in bed 's ochtends kon ik dan nog wel hebben) en ten tweede vind ik het drama eromheen echt niet meer leuk. Verder voelt het af en toe ook pijnlijk, terwijl ik dat niet heb met de baby aan de borst. Dus vanochtend, na de zoveelste krijspartij, heb ik besloten dat het de laatste keer was.

Ik vind het alleen zo jammer dat we na zo'n lange tijd, en iets wat zo mooi was, nu zo afsluiten. Iemand tips en ideeën over hoe ik dit toch een positieve draai kan geven voor haar en mij?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173888325
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:30 schreef Fazzoletti het volgende:
Hoe zat het ook alweer :?

Gisteren heb ik melk gekolfd, staat nu nog in de koelkast. Kan ik dit alsnog invriezen?? Helemaal vergeten gisteravond om het in de vriezer te mikken. }:|
van lll;

Afgekoelde moedermelk moet bij voorkeur binnen 48 uur in de diepvries. Indien de melk later wordt ingevroren, kan het zijn dat deze minder lang houdbaar is.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_173888407
Franny wat lastig zo! Is het een mogelijkheid om I. gekolfde melk te geven als je nog niet in staat bent live te voeden?

Voor de positieve draai zou ik misschien wachten tot een ochtend dat er geen drama is, en dat als laatste keer nemen. Eventueel je partner de eerste ochtenden erna meteen met I naar beneden laten gaan zodat het drama niet alsnog komt?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 20 september 2017 @ 20:18:15 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_173897078
Franny wat rot! Ik herken je wens om het stoppen bij je kind te laten. Hier kon dat gelukkig makkelijker omdat S er nog niet was (en E dus ook nog jonger was), maar de tip van je partner alvast met I naar beneden laten gaan zou ik ook geven.

Ook hier was het tot het laatst nog uitsluitend drinken 's ochtends in bed om wakker te worden. Maar als papa iets leuks voorstelde was dat natuurlijk veel toffer! Of ik stond zelf expres al op en was dan al aangekleed als ze wakker werd. En zo is ze het geleidelijk afgewend.

Hopelijk kun jij ook iets inbouwen / verbouwen aan je ritme zodat ze niet automatisch wil aanschuiven aan het liggend buffet :Y)
pi_173897251
Dank Tombo! Het is alsnog de vriezer ingegaan :s)

Jammer Franny dat het dan toch anders loopt dan gehoopt. Hopelijk werken de gegeven tips!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 september 2017 @ 22:28:29 #129
269689 crew  Viv
pi_173900447
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:31 schreef tombolafan het volgende:
Franny wat lastig zo! Is het een mogelijkheid om I. gekolfde melk te geven als je nog niet in staat bent live te voeden?
Ik schat zo in dat het I niet alleen om de melk te doen is. ;) Lastig Franny! Wat tombo zei, hopelijk komt er nog een fijnere laatste keer.

LB hoe gaat het eigenlijk nu? Heeft het smeren geholpen?
pi_173901162
Lastig Franny :*. Geen tips voor je, maar lees wel mee. Hier ook nog een verslaafde peuter van 3j4m. Al een aantal maanden op alleen de ochtendvoeding, maar die is wel echt heilig voor haar. Ze vindt het een fijn moment en 'bespreekt' de laatste tijd geregeld borstvoedingsdingen. Dat d'r zus niet meer kan drinken, omdat ze groot is. Zij zelf nog wel, want ze is nog een klein meisje. Dat je natuurlijk niet bij een papa kunt drinken, maar ook niet bij oma, ook al heeft oma ook 'drinkies'. En mama kan niet bij zichzelf drinken, want daarvoor is ze te groot. Zelf vraag ik me de laatste tijd wel geregeld af of ik een grens heb if dat ik het aan haar overlaat. Ze wil heel graag naar school, is ineens heel snel overdag en ook zo goed als 's nachts zindelijk en fietst al een tijd zonder zijwieltjes. In m'n hoofd klopt het gewoon niet meer zo met borstvoeding.
pi_173905838
lijkt me lastig idd als ze zelf eeuwig door lijken te kunnen gaan aan de borst. Ergens ook niet zo vreemd, ze weten niet beter op dit moment dan dat het normaal is.

Ik kom weer even om tips vragen. Afgelopen maandag werd ik plots nogal ziek (als in koorts, overal pijn en een rode borst). Ik dacht aan een borstontsteking en ben de nacht in gegaan, de volgende dag zou de huisarts op visite komen voor N. Dinsdag voelde ik me weer een stuk beter, geen koorts meer, wel nog een rode borst. Huisarts heeft gevoeld, maar ook geen harde plekken. Echter heb ik sinds woensdag wel een harde plek en is mijn borst nog rood en pijnlijk. Ik masseer (onder een warme douche, voor en tijdens het voeden) en kolf 1x per dag de borst sowieso leeg. Ook zorg ik dat ik zo vaak mogelijk voed met haar kin aan de kant van de harde plek.
Helaas tot nu toe geen verbetering en ik ben bang voor de gevolgen als ik het niet snel weg krijg. Ik hoop dus op de gouden tip.
pi_173905923
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:55 schreef Nolita het volgende:
lijkt me lastig idd als ze zelf eeuwig door lijken te kunnen gaan aan de borst. Ergens ook niet zo vreemd, ze weten niet beter op dit moment dan dat het normaal is.

Ik kom weer even om tips vragen. Afgelopen maandag werd ik plots nogal ziek (als in koorts, overal pijn en een rode borst). Ik dacht aan een borstontsteking en ben de nacht in gegaan, de volgende dag zou de huisarts op visite komen voor N. Dinsdag voelde ik me weer een stuk beter, geen koorts meer, wel nog een rode borst. Huisarts heeft gevoeld, maar ook geen harde plekken. Echter heb ik sinds woensdag wel een harde plek en is mijn borst nog rood en pijnlijk. Ik masseer (onder een warme douche, voor en tijdens het voeden) en kolf 1x per dag de borst sowieso leeg. Ook zorg ik dat ik zo vaak mogelijk voed met haar kin aan de kant van de harde plek.
Helaas tot nu toe geen verbetering en ik ben bang voor de gevolgen als ik het niet snel weg krijg. Ik hoop dus op de gouden tip.
ik zou nog een keer naar de huisarts gaan, of een LK vragen. Wat ik altijd geleerd heb is dat inderdaad de kin de kant van de plek op moet wijzen. Dus als de plek rechtsonder zit, dan moet de kin linksboven zitten, zeg maar.
pi_173905927
T is gister 2 jaar geworden. Ik ga nu de bv afbouwen. Hij drinkt nog 1x per dag, 's avonds voor het slapen gaan. Ik wil er eigenlijk gewoon in 1x mee stoppen. Vanavond nog een laatste keer voeden, en dan is het genoeg. Er komt een hectische tijd voor ons aan het komende halve jaar waar ik regelmatig van T weg ben. Plus, ik ben zwanger en wil niet tandem voeden. Ik denk ook dat T het niet erg vind, want vaak is het meer spelen en grapjes maken dan echt drinken....Ik ben benieuwd hoe m'n borsten over een paar dagen voelen. Als ze erg vol zijn is het denk ik het beste om alleen maar de druk eraf te halen met kolven, en verder niet, toch?
pi_173906440
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik zou nog een keer naar de huisarts gaan, of een LK vragen. Wat ik altijd geleerd heb is dat inderdaad de kin de kant van de plek op moet wijzen. Dus als de plek rechtsonder zit, dan moet de kin linksboven zitten, zeg maar.
Hier juist andersom geleerd? Ik heb de plek op de rechterzijkant dus zorg ook dat ik voed met de kin aan de rechterzijkant. Ze drinken de kant waar de kin zit?
LK is natuurlijk ook handig voor tips ja, vanmiddag even proberen.
pi_173912165
Kin naar de harde plek is achterhaald. Borst moet gewoon leeg, leger, leegst. Warmte kan daarbij helpen. Bij optimaal voedingsbeleid moeten de klachten na 24 uur verbeteren, zo niet dan antibiotica. Overleg met je huisarts.
pi_173912211
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:28 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik schat zo in dat het I niet alleen om de melk te doen is. ;) Lastig Franny! Wat tombo zei, hopelijk komt er nog een fijnere laatste keer.

LB hoe gaat het eigenlijk nu? Heeft het smeren geholpen?
denk het ook niet hoor, maar je weet t niet :D

Franny, naast je man met I naast beneden sturen kan je eventueel ook zelf beneden gaan voeden als het rond de tijd is dat I wakker wordt? Dan is het voor I minder anders dan anders misschien?

Nog een vraagje, ik meen dat ik ooit gelezen heb over een adapter tussen medela en Avent, dat je op de ene kolf de andere flesjes kan gebruiken ? Ik kan t alleen nergens echt vinden...
Ik zou graag de Avent bekers ipv de medelaflesjes gebruiken als we 2 dagen weggaan, die kunnen namelijk in elkaar meegenomen worden, dat scheelt iig weer ruimte op de heenweg ;)

In t ergste geval neem ik gewoon 2 medelaflesjes mee om in te kolven en giet ik t over in Avent bekers om te bewaren, maar direct erin kolven lijkt me handiger :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_173912309
Bedankt voor de tips allemaal.
Veel dingen hebben we al geprobeerd, zoals dat mijn vriend met I naar beneden gaat om haar favoriete filmpjes te kijken, zorgen dat ik al aangekleed naast het bed sta, e.d. Maar het helpt niet tegen het drama, want ook (juist!) op zulke momenten zet ze het op een gillen dat ze de borst wil en als ze het dan niet krijgt, is het huilen. Een bijna kleuter, en zeker de mijne, is niet zo gemakkelijk af te leiden als ze iets in haar hoofd heeft, of van een vaste gewoonte af te brengen. Ik denk dus dat we daar hoe dan ook doorheen moeten. De vraag is meer denk ik of we samen iets kunnen doen om het tot een soort symbolisch einde te brengen, als een markering voor haar, dat ze groot wordt en dat het ook iets leuks is. Iemand die daar ervaringen of tips voor heeft?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173912757
Misschien iets met haar gaan doen wat ze al heel lang wil? Als zijnde 'nu ben je groot dus nu doen we dat, maar...'

En dan een aftelkalender maken, dat het duidelijk is dat het erna echt over is?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_173941772
Franny, gaat het haar om het drinken, of om het knuffelmoment met mama? Is het bijv acceptabel voor haar om bij je te liggen zonder te drinken maar wel op je blote huid? Of met een hand in je shirt?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_173942775
Ja precies, dat werkte hier ook wel, nog een tijd zo'n ochtendknuffelmoment gehad (maar ze was wel een heel stuk jonger). Iets symbolisch, iets leuks anders, zoals tombola zegt, lijkt me ook een goede.
Sterkte Franny, geen nieuwe tips, maar lijkt me moeilijk :*
pi_173949756
Hier heeft F tijdens de zwangerschap de bv verwisseld voor op mijn blote buik liggen en na de ks is dat tot ik geen pijn meer had op de buik van mijn vriend geweest.
Toevallig hadden wij het er hier over hoe ook dat geleidelijk is afgebouwd naar zijn eigen behoefte en dat hij nu volstaat met lekker tegen je aankroelen O+

En :X voor de vlijmscherpe tand en bijten. Net als haar broer een hoop gegrinnik als ik nee zeg, boos word of de borst wegstop }:|
Heb net van ellende maar 1 borst waar stuwing begon te ontstaan afgekolfd.
Maar bluh deze periode moet ik echt weer uitzitten weet ik met pijn en tranen, het wordt echt beter weet ik maar nu vind ik het even totaal niet leuk :{
pi_173952736
Oei blue, dat is heel vervelend als je een bijtertje hebt. Sterkte!

Hier sinds vanmiddag een pijnlijke borst.

Nolita, hoe gaat het ermee?
  zaterdag 23 september 2017 @ 20:43:24 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173952872
Vervelend Blue -O- zou het helpen als je zelf gaat huilen? Mijn beide jongens waren daarvan altijd enorm onder de indruk... (gelukkig nooit vaak hoeven doen).

Irritant, Wup... Hopelijk is het snel weer over!
KuikenGuppy
  maandag 25 september 2017 @ 12:21:02 #144
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173985198
Oh gets, dat klinkt echt niet fijn Blue :{

Zijn jullie consultatiebureaus een beetje borstvoedings-minded?
Ik krijg elke keer adviezen van de arts die funest zouden zijn voor de borstvoeding.
Ella is een kleine eter en drinkt nog vaak. Ik heb het idee dat ik ook niet zo'n grote opslagcapaciteit heb, dus vind het wel prima. Maar op het kdv drinkt ze ook max 120ml per keer (en daar redt ze het tegenwoordig blijkbaar dik 3 uur op).
Maar nu kreeg ik dus het advies om nog maar om de 3 uur te voeden en dan maar 1 borst en als ze dan nog honger heeft een flesje na te geven. Daarop gaf ik aan dat ik dan de borstvoeding aan het afbouwen ben omdat vraag en aanbod dan niet meer opelkaar afgestemd zijn. Op een gegeven moment ben ik er maar mee opgehouden want we leken het niet eens te worden.

Ik heb nog gevraagd of het heel erg is als ze elke 2 uur nog zou blijven drinken. Veel wijzer dan dat het beter is voor Ella als het om de 3 uur is werd ik niet.
Is het een probleem? :?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173985371
Vind jij het een probleem?

Waar F bij 9 maanden ruim 180cc flessen dronk en soms zelfs richting 200/220 ging blijft J op 100-150 steken. Waar het vaker ook max 120 is dan 150. En dan a 4 uur overdag. Als ik thuis ben drinkt ze wel vaker maar geloof ook niet dat dat hele grote hoeveelheden zijn.
Ik heb er geen probleem mee, alleen de nachten mogen van mij wel eens wat meer richting doorslapen gaan.
  maandag 25 september 2017 @ 12:35:40 #146
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173985492
Ik vind het zelf geen probleem. Ik weet ook niet zo goed waarom je perse het maagje opgerekt zou willen hebben. Dat gaf de arts ook als reden, dat het maagje nu erg klein is en ook niet zoveel in past en dat het beter zou zijn voor Ella als het groter zou zijn.
Ik snap alleen niet waarom. Haar groei is nu goed, ze volgt netjes de -1 lijn.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173985570
Blue wat naar zeg, pff.

Sylver hier geen opmerkingen over hoeveelheid melk etc door consultatiebureau. Wellicht fijn doorgaan met wat jou het beste lijkt? Of anders eerder lk om advies vragen? Ik kreeg vorige week in één gesprek op het cb drie keer complimenten over borstvoeding (dat ik het geef), vond het bijna ongemakkelijk want ik zie het niet als een verdienste of zo (met uitzondering van sommige moeilijke momenten). Arts vroeg verder ook niet precies hoe veel hij dronk en gaf geen adviezen, algemene beeld was goed en dat vond ze fijn. Die benadering past wel bij ons.
  maandag 25 september 2017 @ 12:47:42 #148
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173985671
Zo ben ik het ook gewend bij de oudste en vind ik wel fijn. Ik vroeg nu ook niet om advies, want ik vind het prima gaan zo.

Ik vind het ook niet erg als ik ongevraagd advies krijg (dat verwacht ik ook wel op een cb :)), maar ik had de hoop dat het advies dan iig niet nadelig is voor de borstvoeding.
Misschien dat ik er eens een mailtje aan ga wagen naar ze. Ik had nu niet echt de tijd om goed een discussie aan te gaan, want de oudste zat naast me zenuwachtig te zijn voor de vaccinatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sylver_ op 25-09-2017 12:54:29 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 25 september 2017 @ 13:28:23 #149
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173986221
Hier snapt het cb ook niks van borstvoeding. Voortdurend vragen als 'slaapt ze al door' en 'eet ze al genoeg met de pot mee' (bij de 4- en 6-maandenafspraak). Toen N met 9 maanden op de +2,5 lijn zat, moest ik maar de bv gaan afbouwen, 'want ze is veel te dik'! Nu zit ze met 2 jaar op de -1 lijn, en dus moet ik de bv maar gaan afbouwen, 'want ze wordt steeds dunner'! 8)7
Ik heb getwijfeld of ik ze erover zou mailen, maar ik heb niet het idee dat er dan naar me geluisterd gaat worden. Dus eoiaou dan maar.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173986881
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 20:35 schreef WupWup het volgende:
Oei blue, dat is heel vervelend als je een bijtertje hebt. Sterkte!

Hier sinds vanmiddag een pijnlijke borst.

Nolita, hoe gaat het ermee?
Bedankt voor het vragen. Ik heb vorige week contact gezocht met mijn vk. Zij gaf aan dat de verstopping/ontsteking wss aan het afnemen was omdat ik geen koorts meer had en het geen pijn deed als ik het masseerde. Ze raadde aan door te gaan met masseren en leegdrinken/kolven en bij koorts of harder worden van de plek de huisarts bellen.
Inmiddels is de plek inderdaad een stuk soepeler geworden, maar nog niet weg. Ik heb er wel vertrouwen in dat het voor nu goed gaat.

Hoe gaat het met jouw borst?

wat betreft advies van consultatiebureaus. Het lijkt me goed om zoveel mogelijk je gevoel te volgen mbt de adviezen. Jij kent je kindje het best en zij hebben alleen de statistieken en de informatie die jij hen geeft. Ik kan me voorstellen dat dat soms best lastig is, zij zijn er immers niet voor niets.
pi_173987081
Hier is het CB prima. Ze kijken naar het kind, naar het algemene beeld, en naar (het welzijn van) de ouder die erbij zit. Nooit ongepast of ongevraagd advies over wat dan ook gehad. Er werd eigenlijk altijd heel goed naar mij geluisterd en ingespeeld op wat ik zei/vond. Ze vonden het altijd heel goed dat ik borstvoeding gaf, maar vroegen dan ook wat ik daarvan vond. En of ik dat nog ok vond.

Wat lastig Franny, ik herken het wel een beetje. Ik vermoed dat ik met de jongste in dezelfde situatie ga komen, want ik denk niet dat hij uit zichzelf zal stoppen. Het is ook echt gekoppeld aan mij en niet aan het moment: als ik er niet ben dan laat hij zich prima door anderen in bed leggen. Ook 's ochtends slaat hij wel eens over als ik op tijd uit beeld ben. Ben zelfs wel eens een paar dagen weggeweest. Niet gekolfd ook. Maar zodra ik er weer ben dan pakt hij het zo weer op. Maar als ik dan vraag of er nog wel melk uitkomt, dan schudt hij nee: appelsap! :D
pi_173989841
Ik ga eigenlijk vrijwel niet naar het cb. We zijn voor de gehoortest langs geweest en pas geleden met zes maanden om over vaccinaties te praten, maar daarvoor heeft de arts me verwezen naar de huisarts. Dus we komen weer bij 3 jaar voor de ogentest.
Ik weet nog van toen ik kind 2 voedde, dat ze na de 8 maanden niet meer hebben gevraagd of ze nog borstvoeding kreeg. Zegt genoeg wat dat betreft.
  maandag 25 september 2017 @ 22:20:28 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_173997029
Hier gelukkig ook een cb dat geen vervelende of ongemakkelijke vragen stelt. 1x een inval-arts gezien waarbij ik wijselijk mijn mond hield over samen slapen en veelvuldig drinken, maar bij de meeste mensen die er werken laat ik ergens in het gesprek wel vallen dat ik nog borstvoeding geef. De een zegt iets als 'wauw', en de ander lijkt het normaal te vinden ^O^

Maar ik denk dat het ook samen kan hangen met hoe je er zelf over praat. Een vriendin van mij krijgt ook altijd allerlei adviezen op het cb over hoe ze haar kindje kan laten doorslapen, maar zij hangt dan ook best wel veel gewicht aan het vaak wakker zijn. Dat pikt zo iemand natuurlijk ook op, en probeert dan adviezen te geven om je daarbij te helpen.

Vivi, hier gaat t langzaamaan weer beter. Links is de major kloof weer dicht en doet t nauwelijks nog pijn, rechts is nog wat gevoeliger maar ook weer bijna ok! Dus we modderen nog even gezellig door O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 september 2017 @ 01:12:24 #154
269689 crew  Viv
pi_173999553
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:20 schreef LadyBlack het volgende:
Vivi, hier gaat t langzaamaan weer beter. Links is de major kloof weer dicht en doet t nauwelijks nog pijn, rechts is nog wat gevoeliger maar ook weer bijna ok! Dus we modderen nog even gezellig door O+
Wat fijn, modder ze! ;)

Over het cb, daar kwam het idee vandaan om even een paar dagen alle voedingen te kolven, en ze hadden vervolgens eigenlijk geen nuttige tips over hoe nu verder. Erg borstvoedingsvriendelijk was dat dus niet.

Verder reageren ze altijd heel neutraal over het feit dat ik nog altijd kolf, het is meer een constatering: "Okay, ze krijgt dus gekolfde melk in de fles". Ik zou het wel waarderen als ze er iets aardigs over te zeggen hadden, maar ja.
  dinsdag 26 september 2017 @ 12:29:06 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_174004701
Dan heb je wel een beetje een plaat voor je kop ja, als je daar niet eens wat bewondering voor kunt uitspreken :X
  dinsdag 26 september 2017 @ 13:04:39 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174005324
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:20 schreef LadyBlack het volgende:
Maar ik denk dat het ook samen kan hangen met hoe je er zelf over praat. Een vriendin van mij krijgt ook altijd allerlei adviezen op het cb over hoe ze haar kindje kan laten doorslapen, maar zij hangt dan ook best wel veel gewicht aan het vaak wakker zijn. Dat pikt zo iemand natuurlijk ook op, en probeert dan adviezen te geven om je daarbij te helpen.
Dat denk ik ook. Als je op zo'n vraag antwoord: "hij komt soms nog 1 of 2 keer per nacht en dat vind ik prima, hij is nog zo klein O+" dan zal je vast een ander antwoord krijgen dan als je aangeeft het zwaar te vinden.

Fijn dat het beter lijkt te gaan LB *O*.

En Vivi, heel veel respect :*.
KuikenGuppy
  dinsdag 26 september 2017 @ 14:46:18 #157
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174007542
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Als je op zo'n vraag antwoord: "hij komt soms nog 1 of 2 keer per nacht en dat vind ik prima, hij is nog zo klein O+" dan zal je vast een ander antwoord krijgen dan als je aangeeft het zwaar te vinden.
Vast wel, maar het hoeft dus niet. Ik gaf aan het geen probleem te vinden, maar kreeg toch een heel relaas over hoe het beter is als er minder voedingen zijn en dat ze nachtvoedingen niet meer nodig hebben.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174027054
Inderdaad respect Vivi, dat vind ik wel stom, dat ze daar niet meer waardering voor uitspreken :*

Over nachtvoedingen, echt maanden 2-4 nachtvoedingen, en nu slaapt ze van de een op de andere dag ineens al nachtenlang door :? Baby’s 8-)
  woensdag 27 september 2017 @ 11:20:24 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_174027106
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:46 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Vast wel, maar het hoeft dus niet. Ik gaf aan het geen probleem te vinden, maar kreeg toch een heel relaas over hoe het beter is als er minder voedingen zijn en dat ze nachtvoedingen niet meer nodig hebben.
Jemig :{

Heb dus 1x zo'n arts getroffen en toen zei ik "Oooh. Ok, nou we gaan eens kijken :) ".
pi_174027133
Ik ben, na 2 jaar gevoed te hebben, vorige week in eens cold turkey gestopt. Mini taalt er niet meer om, maar ik vind het wel gek om geen bv meer te geven. Ik heb geen last van stuwing, maar mn borsten voelen wel wat vol en gevoelig. Die gevoeligheid herken ik trouwens ook van m'n zwangerschap van T, ik ben nu weer zwanger. Was het stom om cold turkey te stoppen? Had ik nog wat moeten kolven? Wordt de melk die er nog was weer afgebroken? Ik heb er eigenlijk helemaal niet over nagedacht hoe het stoppen het beste aan te pakken, ben gewoon gestopt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')