abonnement Unibet Coolblue
pi_173519769
Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;


Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
https://bitonic.nl/
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Sites;
CryptoCurrency Market Capitalizations
https://cointelegraph.com/
Bitcoin Block Explorer - Blockchain
https://blockexplorer.com/

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen.


Luister naar Crypto Fever - Faberyayo & Abel
pi_173519774
Werd een beetje overvallen op mobiel en kon geen leuke TT bedenken :')
pi_173519795
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 08:09 schreef Xrenity het volgende:
Werd een beetje overvallen op mobiel en kon geen leuke TT bedenken :')
Het dekt de lading :P
pi_173519809
No dip, NO DIP!

Buy the dip!!
pi_173519847
Ik houd van die weekenddips, m'n blockfolio stond net alweer op een ATH O+
pi_173519852
Oh ja, voor wie het gemist heeft: moderators op Bitcointalk hebben het Waves topic dichtgegooid omdat er in maart een post is gedaan door Sashsa waar hij een contest organiseert.

Dankzij knap speurwerk is deze zware "violation" aan het licht gekomen en heeft men direct actie ondernomen.
pi_173519924
Ik heb nooit begrepen waarom aan zo een forum vol trollen en oplichters zoveel autoriteit wordt toegedicht.
pi_173520040
Neo please :(
pi_173520122
zien jullie nog wat in monaco??
pi_173520132
Even winst genomen op Lisk.. Weekenddip is coming?
pi_173520174
Blockfolio blijft raar soms
Alles gaat omhoog maar mijn totale waarde gaat naar beneden Soms zit er ook een aantal procent daling in terwijl als je de coins terugkijkt. je de daling gewoon niet terugziet
  Eindredactie Games vrijdag 1 september 2017 @ 08:59:39 #12
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_173520255
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 08:48 schreef Robert727272 het volgende:
zien jullie nog wat in monaco??
nee, na dat VISA debakel wordt het toch lastig om nog in de munt te geloven.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 1 september 2017 @ 09:03:01 #13
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173520293
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 08:21 schreef MaGNeT het volgende:
Oh ja, voor wie het gemist heeft: moderators op Bitcointalk hebben het Waves topic dichtgegooid omdat er in maart een post is gedaan door Sashsa waar hij een contest organiseert.

Dankzij knap speurwerk is deze zware "violation" aan het licht gekomen en heeft men direct actie ondernomen.
Wat voor soort contest?
In ieder geval iets om de waarde van Waves kunstmatig te verhogen gok ik?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 1 september 2017 @ 09:12:23 #14
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173520417
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 08:53 schreef chantalxx het volgende:
Blockfolio blijft raar soms
Alles gaat omhoog maar mijn totale waarde gaat naar beneden Soms zit er ook een aantal procent daling in terwijl als je de coins terugkijkt. je de daling gewoon niet terugziet
Dat heb ik soms ook, maar het heeft er ook mee te maken hoe je een coin vergelijkt.
Als je ze vergelijkt met andere coins (zoals vaak met Bitcoin) is het ook afhankelijk van wat de andere coin heeft gedaan.
Of als hij net het afgelopen iets omlaag is gegaan. Kan ook uitmaken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 1 september 2017 @ 09:20:02 #15
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_173520508
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 08:49 schreef xminator het volgende:
Even winst genomen op Lisk.. Weekenddip is coming?
Vorige week steeg lisk juist in het weekend :D
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_173520530
quote:
8s.gif Op vrijdag 1 september 2017 09:20 schreef genakt het volgende:

[..]

Vorige week steeg lisk juist in het weekend :D
ik wacht ook nog even :)

Wat denken jullie van Litecoin? nu verkopen of...?
  vrijdag 1 september 2017 @ 09:22:19 #17
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_173520535
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 08:53 schreef chantalxx het volgende:
Blockfolio blijft raar soms
Alles gaat omhoog maar mijn totale waarde gaat naar beneden Soms zit er ook een aantal procent daling in terwijl als je de coins terugkijkt. je de daling gewoon niet terugziet
Je moet ook niet naar de procenten kijken maar naar de daadwerkelijke waarde. Is alleen een indicatie. Als de coin 24 uur geleden een grote daling heeft gehad geeft het vertekend beeld.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_173520640
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 08:53 schreef chantalxx het volgende:
Blockfolio blijft raar soms
Alles gaat omhoog maar mijn totale waarde gaat naar beneden Soms zit er ook een aantal procent daling in terwijl als je de coins terugkijkt. je de daling gewoon niet terugziet
Van de 16 coins die ik heb staan er 13 ruim in het groen, waarvan Lisk een is met 35 procent. Drie dalers waarvan een met 10 procent. Toch is mijn totale portfolio maar plus 0.4 procent. Ik kan me dat ook bij a niet voorstellen... Tenzij de watch only coins ook meegenomen worden.
  vrijdag 1 september 2017 @ 09:33:36 #19
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_173520697
https://www.reddit.com/r/(...)isting_at_cryptopia/

Waves is blijkbaar ook van cryptopia afgegooid omdat Sasha stiekem hardforks erdoorheen drukt. Sasha moet eens een circus PR nemen en vrienden leren maken.

Stel bittrex besluit Waves er ook af te gooien. Dan gaat Waves gewoon hard door de afvoer. DEX is helemaal zo groot nog niet. Het stelt nu echt helemaal niks voor. Sasha heeft de exchanges keihard nodig of hij dat nou wil of niet.

Lisk gaat echt hard nu.

[ Bericht 2% gewijzigd door VeX- op 01-09-2017 09:39:00 ]
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 september 2017 @ 09:37:52 #20
163650 Greys
pi_173520786
-O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 1 september 2017 @ 09:40:11 #21
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173520826
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 09:33 schreef VeX- het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)isting_at_cryptopia/

Waves is blijkbaar ook van cryptopia afgegooid omdat Sasha stiekem hardforks erdoorheen drukt. Sasha moet eens een circus PR nemen en vrienden leren maken.

Stel bittrex besluit Waves er ook af te gooien. Dan gaat Waves gewoon hard door de afvoer. DEX is helemaal zo groot nog niet. Het stelt nu echt helemaal niks voor. Sasha heeft de exchanges keihard nodig of hij dat nou wil of niet.
Hoe kan Waves 'stiekem' hardforks er doorheen rammen? En als die hardforks gevolgen hebben, dan hebben die dat toch ook automatisch voor andere exchanges?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173520827
Oei. Of het terecht is of niet maakt niet uit, een delisting lijkt me nooit goed.
pi_173520845
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 september 2017 09:40 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Hoe kan Waves 'stiekem' hardforks er doorheen rammen? En als die hardforks gevolgen hebben, dan hebben die dat toch ook automatisch voor andere exchanges?
Uhuh. Is maar net hoe je daar als exchange mee omgaat natuurlijk.
[P]otverdorie
pi_173520942
Is er al een precieze datum bekend van Lisk rebranding? Anders dan "ergens in september".
  vrijdag 1 september 2017 @ 09:47:43 #25
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173520962
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 08:49 schreef xminator het volgende:
Even winst genomen op Lisk.. Weekenddip is coming?
Zoals gezegd steeg Lisk in het weekend en gingen na het weekend wat mensen cashen.
Ik ben benieuwd wat dit weekend gaat doen. Als hij dit weekend net zo hard stijgt als vorig weekend krijgen we een leuk weekend. :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')