abonnement Unibet Coolblue
pi_173601476
komt wel goed tong

we zijn de afgelopen tijd te verwend geweest
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 5 september 2017 @ 15:38:18 #52
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173601527
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 15:34 schreef Craptacular het volgende:
We zitten in een tussenperiode. Dan val je terug op matige spelers als vilena. De nieuwe aanwas komt vanzelf wel.
Nee dat komt nooit vanzelf.

Dat van golfbewegingen is een mythe
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173601982
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 12:58 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het EK-92 was in Zweden. Het WK-94 was in Amerika. Ik weet niet welk toernooi je bedoelt. Beide toernooien kloppen de spelers niet. Klein voorbeeld. Op het EK-92 keepte van Breukelen. En speelden Peter Bosz en Adrie van Tiggelen. Op het WK-94 speelden de Wolf, van Basten en Gullit niet. Gaston Taument bijvoorbeeld wel.

:P
Je hebt gelijk over de jaartallen en de toernooien, het is allemaal alweer zo fucking lang geleden dat ik alles door elkaar haal.

Wat betreft de spelers, daar heb ik even gebruik gemaakt van wikipedia, om mijn vermoedens te bevestigen. Want inderdaad je haalt zomaar de periodes door elkaar. Wie, wat, wanneer speelt met zoveel spelers.

Dit was dus de bron waar ik de spelers vandaan haalde, dus zeg maar of ik gelijk had of niet.

https://nl.wikipedia.org/(...)enschap_voetbal_1994

edit: ik zie dat ik op het lijstje heb gekeken van spelers die de kwalificatie deden, daar zat Marco van Basten er nog bij. :P

[ Bericht 7% gewijzigd door MakkieR op 05-09-2017 16:07:00 ]
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:27:26 #54
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173602437
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 15:27 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Heeft hij gelijk in. WIllem 2 is trouwen ook goed bezig met hun cogitraining.

PSV heeft nu als beleid hier ook al op ingespeeld om spelers minder snel te laten afvallen en de hele onderbouw te laten doorlopen. Meer spelers moeten gewoon een goede BVO opleiding krijgen.
Op zich geen raar idee. Sommigen leren op iets latere leeftijd juist heel veel.
Heel simpel. Sommige mensen willen hun kind op 4 jarige leeftijd al leren zwemmen. Dan gaat het bij veel kinderen een stuk langzamer. De snellere zouden dan "beter" zijn.
Terwijl de kinderen waarbij het op hun 4de langzaam ging het misschien wel extra snel gaat op hun 5de.
Niet elk kind ontwikkelt zich op hetzelfde moment even veel.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_173602635
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Op zich geen raar idee. Sommigen leren op iets latere leeftijd juist heel veel.
Heel simpel. Sommige mensen willen hun kind op 4 jarige leeftijd al leren zwemmen. Dan gaat het bij veel kinderen een stuk langzamer. De snellere zouden dan "beter" zijn.
Terwijl de kinderen waarbij het op hun 4de langzaam ging het misschien wel extra snel gaat op hun 5de.
Niet elk kind ontwikkelt zich op hetzelfde moment even veel.
klopt. Bij Rugby in Nieuw Zeeland gaan ze zelfs zo ver dat ze pas vanaf 18 jaar gaan selecteren. Heeft resultaat.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  dinsdag 5 september 2017 @ 17:13:26 #56
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173603579
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 18:14:11 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_173605056
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 15:35 schreef wolfrolf het volgende:
komt wel goed tong

we zijn de afgelopen tijd te verwend geweest
Afgelopen tijd :?

Vanaf 1969 tot en met 2014. Dat is 45 jaar.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 18:15:00 #58
7889 tong80
Spleenheup
pi_173605080
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 15:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee dat komt nooit vanzelf.

Dat van golfbewegingen is een mythe
Klopt. We hebben nooit een golfbeweging gekend. We stelden niks voor tot midden jaren 60. Daarna altijd wereldtop.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 18:17:07 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_173605125
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:01 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je hebt gelijk over de jaartallen en de toernooien, het is allemaal alweer zo fucking lang geleden dat ik alles door elkaar haal.

Wat betreft de spelers, daar heb ik even gebruik gemaakt van wikipedia, om mijn vermoedens te bevestigen. Want inderdaad je haalt zomaar de periodes door elkaar. Wie, wat, wanneer speelt met zoveel spelers.

Dit was dus de bron waar ik de spelers vandaan haalde, dus zeg maar of ik gelijk had of niet.

https://nl.wikipedia.org/(...)enschap_voetbal_1994

edit: ik zie dat ik op het lijstje heb gekeken van spelers die de kwalificatie deden, daar zat Marco van Basten er nog bij. :P
Heeft ie toen gespeeld ? De Wolf zat zelfs nog bij de selectie van 1994. Raakte zogenaamd geblesseerd tegen Jong Oranje, terwijl ie gewoon moest oprotten omdat ie z'n beste vriend bestal en bedonderde tijdens een trainingskamp.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 18:18:51 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_173605176
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Op zich geen raar idee. Sommigen leren op iets latere leeftijd juist heel veel.
Heel simpel. Sommige mensen willen hun kind op 4 jarige leeftijd al leren zwemmen. Dan gaat het bij veel kinderen een stuk langzamer. De snellere zouden dan "beter" zijn.
Terwijl de kinderen waarbij het op hun 4de langzaam ging het misschien wel extra snel gaat op hun 5de.
Niet elk kind ontwikkelt zich op hetzelfde moment even veel.
Voetballen kun je niet al te laat leren of mee beginnen. Je hebt een basis nodig. Je kunt wel op latere leeftijd in clubverband gaan spelen. Van Hanegem was 16 toen ie zich bij Xerxes aanmeldde

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 18:19:10 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_173605185
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:37 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

klopt. Bij Rugby in Nieuw Zeeland gaan ze zelfs zo ver dat ze pas vanaf 18 jaar gaan selecteren. Heeft resultaat.
Totaal andere sport.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 19:18:00 #62
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_173606413
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 18:18 schreef tong80 het volgende:

[..]

Voetballen kun je niet al te laat leren of mee beginnen. Je hebt een basis nodig. Je kunt wel op latere leeftijd in clubverband gaan spelen. Van Hanegem was 16 toen ie zich bij Xerxes aanmeldde

:P
Daarom dus een grotere groep langer betere faciliteiten geven. :Y
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 5 september 2017 @ 19:36:43 #63
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173606910
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 18:18 schreef tong80 het volgende:

[..]

Voetballen kun je niet al te laat leren of mee beginnen. Je hebt een basis nodig. Je kunt wel op latere leeftijd in clubverband gaan spelen. Van Hanegem was 16 toen ie zich bij Xerxes aanmeldde

:P
Dat was de jaren 50. We zijn inmiddels wel wat jaartjes verder.

Nederland is zo oer-conservatief tegenwoordig. Lezen en schrijven begin je ook niet op je zestiende mee. Heel vroeger wel. Sterker nog, vele landen blijven zich doorontwikkelen, want de wereld staat niet stil.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 19:58:26 #64
7889 tong80
Spleenheup
pi_173607513
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:18 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Daarom dus een grotere groep langer betere faciliteiten geven. :Y
Wat bedoel je precies ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 20:00:58 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_173607589
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat was de jaren 50. We zijn inmiddels wel wat jaartjes verder.

Nederland is zo oer-conservatief tegenwoordig. Lezen en schrijven begin je ook niet op je zestiende mee. Heel vroeger wel. Sterker nog, vele landen blijven zich doorontwikkelen, want de wereld staat niet stil.
Heeft er niks mee te maken. Van Hanegem was een uitzondering.

Verder loopt Nederland nog steeds voor qua trainen en faciliteiten.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 5 september 2017 @ 21:38:05 #66
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173610501
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:00 schreef tong80 het volgende:

[..]

Heeft er niks mee te maken. Van Hanegem was een uitzondering.

Verder loopt Nederland nog steeds voor qua trainen en faciliteiten.

:P
Nee, nee en nee. Allen onjuist.

Leuk dat Pelé met een sok leerde voetballen maar de wereld draait verder.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 21:43:30 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_173610637
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, nee en nee. Allen onjuist.

Leuk dat Pelé met een sok leerde voetballen maar de wereld draait verder.
Waar heb je het over :?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173611166
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 18:17 schreef tong80 het volgende:

[..]

Heeft ie toen gespeeld ? De Wolf zat zelfs nog bij de selectie van 1994. Raakte zogenaamd geblesseerd tegen Jong Oranje, terwijl ie gewoon moest oprotten omdat ie z'n beste vriend bestal en bedonderde tijdens een trainingskamp.

:P
Misschien is het voor mij nog niet eens zo zeer van belang wie er speelde in op het WK 1994. Het gaf mij meer het gevoel hoeveel grote spelers er toen actief waren op het voetbalveld. De oude generatie Van Basten, Koeman, Rijkaard en Gullit die samen kwamen met de nieuwe generatie voetballers Van der Sar, Davids, Seedorf, Stam etc.
  dinsdag 5 september 2017 @ 23:26:13 #69
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173612718
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:02 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Misschien is het voor mij nog niet eens zo zeer van belang wie er speelde in op het WK 1994. Het gaf mij meer het gevoel hoeveel grote spelers er toen actief waren op het voetbalveld. De oude generatie Van Basten, Koeman, Rijkaard en Gullit die samen kwamen met de nieuwe generatie voetballers Van der Sar, Davids, Seedorf, Stam etc.
Hoewel er toen meer talent was, is dit natuurlijk nostalgie. Jaap Stam werd pas een wereldklasse speler vier à vijf jaar nadat Van Basten zijn laatste wedstrijd had gespeeld. Van der Sar was tot en met 1995 niet eens de onbetwiste doelman van Oranje, en dat zegt voldoende.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173613613
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 23:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoewel er toen meer talent was, is dit natuurlijk nostalgie. Jaap Stam werd pas een wereldklasse speler vier à vijf jaar nadat Van Basten zijn laatste wedstrijd had gespeeld. Van der Sar was tot en met 1995 niet eens de onbetwiste doelman van Oranje, en dat zegt voldoende.
In die tijd kon je ook met gemak alle spelers van het Nederlands Elftal opnoemen, zelfs mijn moeder kon dit, en die hield niet eens van voetbal.
pi_173614843
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 18:19 schreef tong80 het volgende:

[..]

Totaal andere sport.

:P
Weet ik nog niet zo. Nu worden er per leeftijdklasse 15x36 (ff een getal van opleidingen) jongetjes enigszins professioneel opgeleid. Stel je kunt dit aantal vertienvoudigen. Door plezier terug te brengen in het voetbal zullen ook getalenteerde jongens blijven en zich ontwikkelen.

Trainers moeten meer opbouwend kritiek geven tegen kinderen en ze niet constant afbranden.
Denk dat iedereen wel ervaringen heeft met kinderen die getalenteerd waren, maar stopten omdat ze er geen plezier meer hadden.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173615835
Jong Oranje kansloos gisteren tegen Jong Schotland. Het fysieke contrast was weer eens enorm.
pi_173617426
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 10:05 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Jong Oranje kansloos gisteren tegen Jong Schotland. Het fysieke contrast was weer eens enorm.
fysiek? Had niks met fysiek te maken. Alles met tactiek en techniek.
Opbouw via een kommetje en in de counter staat de nr 10 altijd vrij. De enige die niveau liet zien was de Jong. Bergwijn kan nog wel wat, maar die werd amper in het spel betrokken. Sowieso, waarom staat hij in de spits?
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 6 september 2017 @ 11:57:46 #74
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173617880
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 18:18 schreef tong80 het volgende:

[..]

Voetballen kun je niet al te laat leren of mee beginnen. Je hebt een basis nodig. Je kunt wel op latere leeftijd in clubverband gaan spelen. Van Hanegem was 16 toen ie zich bij Xerxes aanmeldde

:P
Het ging om het feit dat een kind niet altijd op hetzelfde moment dezelfde groei heeft. Het kan best zijn dat het ene kind een grotere groei doormaakt als hij 4 is en de ander wanneer hij 5 is, waardoor ze op hun 6de allebei even goed kunnen zwemmen.

Het gaat er niet om wanneer je begint, maar ik probeer duidelijk te maken dat een kind op jonge leeftijd altijd bij de besten van zijn leeftijdsniveau kan horen, maar op zijn 16de kan inzakken terwijl een andere speler juist op zijn 16de of nog later ineens een spurt maken en het uiteindelijk wel zouden halen, maar al afgevallen zijn omdat ze op een jongere leeftijd nog niet het gewenste niveau hadden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Komakie op 06-09-2017 12:14:18 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_173618474
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 14:25 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ben juist altijd positief/optimistisch gebleven. Je kunt mij niks verwijten. Ik kom niet met bullshit als dat het overbetaalde miljonairs zijn of dat ze een voorbeeld moeten nemen aan de vrouwen. Ik kom met feiten en ben nu realistischer dan ik in jaren ben geweest.

:P
Na het EK80 duurde het ook 8 jaar voor we weer deelnamen aan een groot toernooi. De talenten van de begin jaren 80 waren toppers geworden wat resulteerde in het gewonnen EK van 88. Na een jaartje of 30 van voldoende talent zullen we het nu in navolging van Duitsland, België en Frankrijk het met wat minder moeten doen. Komt allemaal wel weer goed al zal het een aantal jaar duren gok ik zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')