abonnement Unibet Coolblue
pi_173505206
Hoi allemaal,

hoewel erg op tijd, ben ik al aan het kijken naar de zomervakantie voor volgend jaar :) we gaan met 4 personen op vakantie: 2 volwassenen en 2 kinderen (12 en 9 jaar). Die zitten op de basisschool en middelbare, dus vandaar op tijd beginnen want we zitten precies in het hoogseizoen (vooral met de vliegtickets is dat een feest, hoewel de meeste nog niet bekend zijn, maar dan kan ik er bovenop zitten als ze vrij komen) ... Alleen nu kom ik er niet helemaal uit waar we nu naar toe kunnen wat leuk is voor allemaal. Dit jaar zijn we in Sri Lanka geweest en dat is goed bevallen (op wat "verbeterpunten" na), dus het hoeft niet Europa of een korte reisafstand te zijn.

Onze "eisen":
* 2-2,5 week weg in de zomervakantie - vertrek vanaf begin augustus
* Warm (iig niet onder de 20-25 graden)
* mogelijkheid tot veel zwemmen, dat mag ook in een zwembad bij een camping / hotel / appartement enz
* Mogelijkheid tot snorkelen en safari en eventueel ook duiken en surfen (maar de laatste 2 zijn minder belangrijk)
* zelf rondreizen met een auto of camper of een familierondreis (maar die zijn volgens mij duurder dan zelf dingen regelen)
* iedere keer een paar dagen op dezelfde plaats blijven met de mogelijkheid vanuit daar dan een en ander te zien in de omgeving (en af en toe een rustdag uiteraard)
* kindvriendelijk en veilig

Ik heb al veel gereisd dus vind het geen probleem om alles zelf te regelen.

We hebben al gekeken naar:
* Zuid-Afrika - staat nog steeds hoog maar dan wordt het snorkelen, duiken en surfen echt wel een issue en de totale reis zou dan zeker wel richting de 10k gaan
* Canada - te koud
Nieuw-Zeeland / Australie - wel erg ver vliegen voor 2-2,5 week ...
* Indonesie - staat nog steeds erg hoog op mijn lijst, en alles kan (als je bijv naar Borneo gaat voor de safari en snorkelen Bali en Gili eilanden), maar we zijn dit jaar dus al in Sri Lanka geweest, dus vraag is of dat er niet te veel op lijkt
* Budget - ergens tussen de 5k en 10k, maar liever wat dichter naar de 5k ivm nieuw huis ;-)

Waar ik eigenlijk weinig over weet maar misschien wel een optie zijn:
* Cuba
* Peru
* Rondreisje Europa (bijv een week Kroatië en een week Italië)

Hebben jullie nog ideeën / landen waar ik nog niet aan gedacht heb / naar gekeken heb (of weten of Cuba of Peru voldoen)?

Alvast ontzettend bedankt!
pi_173505760
Is het budget voor 'alles' inclusief vluchten, huurauto, overnachtingen, excursies en eten/drinken?
Want als je dan dichtbij de 5k wil blijven lijkt me een ronde nabij de Adriatische zee toch wel de meest realistische optie. Kan evt zelfs als road trip met eigen auto.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator donderdag 31 augustus 2017 @ 17:04:09 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173505996
Ben ook pas in Sri Lanka geweest. Lijkt wel een beetje op Indonesië / Bali, maar toch wel grotendeels anders. Om te beginnen is Sri Lanka voornamelijk boeddhistisch en Bali is Hindoestaans. De Gili's en het noorden van Bali (Amed en van horen zeggen Menjangan) zijn veel mooier om te snorkelen dan in Sri Lanka. En Indonesisch eten is veel lekkerder. :9.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_173506367
Thailand?
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:32:12 #5
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_173507564
Canada is ook leuk! Niet echt snorkelbaar, maar kan je wel goed whale watchen.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 21:15:16 #6
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173511836
Lijkt me toch dat Peru ook een beetje fris is? En snorkelen is ook wat onhandig in de Andes.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173513512
Mexico?
Voor wat foto's, kijk hier
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 1 september 2017 @ 00:21:17 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173518202
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 september 2017 @ 00:27:26 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173518273
Gewoon lekker in Europa? Portugal? Franse Westkust? Bretagne? Camper of sleurhut huren, of leuk voor de kinderen: glamping op een bijzondere plek (boomhut of zo).
pi_173519669
Miami Florida USA.
Zon-zee-strand. Uitstapjes naar Orlando, Cape Canaveral, Everglades, Key West.
Friet met ketchup ipv mayo ;)
Wie dit leest is gek
  zaterdag 2 september 2017 @ 18:13:18 #11
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_173547011
Thailand en Mexico zijn wel goede (al genoemde) opties. Heel bereisbaar, ook met kinderen, en prima (bus)netwerken om je te verplaatsen.

Als je echt voor budget wil gaan kun je natuurlijk ook vliegen op Zuid-Oost Europa en daar een mooie roadtrip maken langs de kust, via Macedonië (Ohrid) en Albanië bijv. Eens wat anders, heel goedkoop en genoeg 'waterplezier'. Heb het zelf nog niet gedaan maar staat wel op de planning.
Gourmetten of steengrillen?
pi_173551137
Zuid Afrika: het surfen is geen issue. De temperatuur kàn heerlijk zijn. Maar er zijn ook mindere dagen. En koude nachten. Dus geen garantie.

Maar kan alleen maar zeggen: met de kinderen fantastisch. Winter hier is heerlijk tot nu toe. Wij waren hier 12 jaar geleden als backpackers en had altijd al het idee dat het super zou zijn met een gezin hier te reizen. En nu met de kinderen (10-4 jaar) vermaken we ons uitstekend!
Met een meidenkwartet
pi_173551227
Misschien een tour door oost Europa? Zoveel mooie gebieden buiten de gebaande paden.

Voor je budget ook lekker.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 2 september 2017 @ 21:52:46 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173551640
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 21:33 schreef Cathmar het volgende:
Misschien een tour door oost Europa? Zoveel mooie gebieden buiten de gebaande paden.

Voor je budget ook lekker.
Qua snorkelen lijkt me dat wat minder.
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 22:51:46 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173553193
Ik zat ook te denken aan Florida. Altijd goed weer, je kunt er volgens mij goed snorkelen en je hebt de pretparken voor de kinderen.

Als ik zelf zou mogen kiezen zou ik eerder voor westkust VS gaan. Spectaculaire natuur, goed weer en ook zat te doen voor kinderen. Alleen het snorkelen valt dan af ;)

En binnen Europa inderdaad een Balkan reis :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173583969
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:52 schreef Fogel het volgende:
Is het budget voor 'alles' inclusief vluchten, huurauto, overnachtingen, excursies en eten/drinken?
Want als je dan dichtbij de 5k wil blijven lijkt me een ronde nabij de Adriatische zee toch wel de meest realistische optie. Kan evt zelfs als road trip met eigen auto.
Wel alles inclusief, maar het is vooral de sport om voor een leuke prijs naar iets aparts te gaan (afgelopen jaar naar Sri Lanka, dat was echt heel gaaf, goedkope vluchten, goedkoop land en alles wat we wilden). Dus zelfs de 10k is nog op te rekken, maar liever niet ;-)
pi_173583991
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Ben ook pas in Sri Lanka geweest. Lijkt wel een beetje op Indonesië / Bali, maar toch wel grotendeels anders. Om te beginnen is Sri Lanka voornamelijk boeddhistisch en Bali is Hindoestaans. De Gili's en het noorden van Bali (Amed en van horen zeggen Menjangan) zijn veel mooier om te snorkelen dan in Sri Lanka. En Indonesisch eten is veel lekkerder. :9.
mmm ... misschien toch weer terug op de lijst. Maar dan moet ik goedkope vliegtickets kunnen vinden. Eigenlijk was Bali eerste keus afgelopen jaar, maar de vluchten waren veel te duur ...
pi_173584011
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 00:27 schreef Lunatiek het volgende:
Gewoon lekker in Europa? Portugal? Franse Westkust? Bretagne? Camper of sleurhut huren, of leuk voor de kinderen: glamping op een bijzondere plek (boomhut of zo).
Mijn vriend weigert echt pertinent om in een tent of zo te gaan, een stacaravan mag nog net :P Camper is ook wel heel leuk, heb ik ook aan gedacht! Wel goed om die er weer op te zetten!

Dat glamping is wel een leuk idee!
pi_173584039
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 september 2017 07:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Miami Florida USA.
Zon-zee-strand. Uitstapjes naar Orlando, Cape Canaveral, Everglades, Key West.
Friet met ketchup ipv mayo ;)
Daar ben ik al geweest, maar werd idd hier thuis ook al genoemd ... Eventueel met een korte cruise daar in de bahama's of zo.

Thailand en Mexico ben ik al geweest, en ook rondgetrokken, dus dat probeer ik nog te ontwijken ;-)
pi_173584055
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 18:13 schreef Silenus het volgende:
Thailand en Mexico zijn wel goede (al genoemde) opties. Heel bereisbaar, ook met kinderen, en prima (bus)netwerken om je te verplaatsen.

Als je echt voor budget wil gaan kun je natuurlijk ook vliegen op Zuid-Oost Europa en daar een mooie roadtrip maken langs de kust, via Macedonië (Ohrid) en Albanië bijv. Eens wat anders, heel goedkoop en genoeg 'waterplezier'. Heb het zelf nog niet gedaan maar staat wel op de planning.
Dat zet tik toch ook echt op mijn lijstje, zat zelf iid naar Kroatië te kijken, dat lijkt me ook nog wel wat ... We hebben een lease auto dus dat scheelt wel weer ...
pi_173584072
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 21:29 schreef Cathmar het volgende:
Zuid Afrika: het surfen is geen issue. De temperatuur kàn heerlijk zijn. Maar er zijn ook mindere dagen. En koude nachten. Dus geen garantie.

Maar kan alleen maar zeggen: met de kinderen fantastisch. Winter hier is heerlijk tot nu toe. Wij waren hier 12 jaar geleden als backpackers en had altijd al het idee dat het super zou zijn met een gezin hier te reizen. En nu met de kinderen (10-4 jaar) vermaken we ons uitstekend!
mm klinkt erg goed! Ik ben alleen nog een beetje huiverig voor de prijzen van de vliegtickets ...

En reizen jullie met de camper of een auto of anders?
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 16:36:26 #22
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173584322
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:17 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
mmm ... misschien toch weer terug op de lijst. Maar dan moet ik goedkope vliegtickets kunnen vinden. Eigenlijk was Bali eerste keus afgelopen jaar, maar de vluchten waren veel te duur ...
Onze vluchten naar Sri Lanka waren duurder dan de vluchten naar Bali. Zie net dat je volgend jaar zomer met Garuda voor ¤ 600 pp naar Bali kan vliegen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 4 september 2017 @ 18:35:55 #23
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_173586340
Canada is in augustus gewoon prachtig weer. Ik was er in augustus en op Vancouver Island kan je overal heerlijk zwemmen. De riviertjes richting Rocky Mountains waren wel koud.
pi_173598792
quote:
14s.gif Op maandag 4 september 2017 16:36 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Onze vluchten naar Sri Lanka waren duurder dan de vluchten naar Bali. Zie net dat je volgend jaar zomer met Garuda voor ¤ 600 pp naar Bali kan vliegen.
Waar waar? ;) Ik kan alleen vanaf 5 augustus en zie die tickets nog nergens?

En hoe duur is binnen Indonesië vliegen? Want misschien is het dan interessant om op Bali te vliegen en dan op en neer naar een ander eiland (naar bijv Borneo of een ander eiland waar we een safari kunnen doen)

Sri Lanka was voor ons overigens ¤ 496,- pp midden in de zomervakantie :-) dus dat was echt absurd goedkoop.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 05-09-2017 13:23:55 ]
pi_173598976
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 18:35 schreef egelhond het volgende:
Canada is in augustus gewoon prachtig weer. Ik was er in augustus en op Vancouver Island kan je overal heerlijk zwemmen. De riviertjes richting Rocky Mountains waren wel koud.
Staat ook in mijn top 5! Hoe was het weer in augustus bij jou qua temperatuur?
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 14:10:06 #26
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173599843
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:13 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Waar waar? ;) Ik kan alleen vanaf 5 augustus en zie die tickets nog nergens?

En hoe duur is binnen Indonesië vliegen? Want misschien is het dan interessant om op Bali te vliegen en dan op en neer naar een ander eiland (naar bijv Borneo of een ander eiland waar we een safari kunnen doen)

Sri Lanka was voor ons overigens ¤ 496,- pp midden in de zomervakantie :-) dus dat was echt absurd goedkoop.
Ik had wat fictieve data in juli 2018 ingevoerd bij cheaptickets.

Geen idee meer wat een binnenlandse vlucht kostte. Wij vlogen met AirAsia van Yogja naar Bali. Kan nooit veel gekost hebben.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:30:25 #27
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_173602490
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:24 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Staat ook in mijn top 5! Hoe was het weer in augustus bij jou qua temperatuur?
In 2014 toen wij er waren tussen de 25 en 30 graden. Van Vancouver via Vancouver Island tot Whistler topweer. Daarna werd het wel wat frisser in de bergen.
pi_173615531
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:30 schreef egelhond het volgende:

[..]

In 2014 toen wij er waren tussen de 25 en 30 graden. Van Vancouver via Vancouver Island tot Whistler topweer. Daarna werd het wel wat frisser in de bergen.
Dat is wel een mooie temperatuur! En heb je het toen met de auto of een camper gedaan?
pi_173709804
Zuid Afrika is een goede optie denk ik. En dat moet je ook voor ruim onder de 10K kunnen organiseren. Ben er vorig jaar zelf geweest met 2 volwassenen en een kind, wij waren inclusief verblijf, ticket en huurauto iets minder dan 4500 euro kwijt, daar zaten de excursies bij inbegrepen. Daar moet je wel zelf een hoop voor regelen dus niet alles via een reisbureau. Het enige wat je daar nog uit moet geven is om te eten en wat extraatjes.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')