Ik zou wat tribunes toevoegen. Dat levert meer geld op uit kaartverkoop.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 14:22 schreef jatochneetoch het volgende:
Bij deze mijn eerste opzet, graag wat tips om de puntjes op de i te zetten:
[ afbeelding ]
De voorloper van RTB is volgens mij ook nog wel te vinden, BTB.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:55 schreef Meike26 het volgende:
Daarna over op 3D werk. Dit kan in een 3D teken programma als Blender, maar op Steam is er ook een programma genaamd Race Track Builder. Zijn er forummers bekend met dit programma? Of kunnen zij hier goed mee overweg ?
Iemand die Laguna Seca namaakt aan de hand van google Maps.
Eventueel zouden we dus een F1 circuit kunnen hebben waar sommigen van ons ook overheen kunnen rijden in Assetto Corsa of een ander sim-spel ?! Dit is niet zomaar gedaan, maar echt een meer maanden/jaren plan.
*Word vervolgd met voorbeelden en (meer) beeld materiaal
quote:Op donderdag 31 augustus 2017 18:18 schreef Meike26 het volgende:
@Pleasureman Gunther,
Tof, ziet er uit als een erg gave locatie !
Het hoeft niet realistisch te zijn, een stratencircuit zou ook nog wel kunnen dacht ii vanmiddag nog maar die St Pietersberg is wel enorm tof, staat wat mij betreft op de shortlist
@Bedachtzaam,
Dat is handig, iemand met ervaring in beide programma's !
Het leek mij wat betreft dit idee/project misschien ook wel een redelijk idee om met meerdere mensen mee te betalen aan het software pakket en misschien wel advertentieruimte te verkopen om de baan straks echt 'operationeel' te maken. Ik zal vanavond of later wat screenshots toevoegen van een hobby projectje van een paar jaar geleden. Ook zal ik mee kunnen helpen later, bij het 3D gebeuren, om bijv pitgebouw te ontwerpen en 'huisjes' van de marshalls.
Ook leuk om te zien dat het idee wel goed ontvangen word Al is de layout van Jatochneetoch niet heel realistisch, het is een begin
quote:Op donderdag 31 augustus 2017 14:22 schreef jatochneetoch het volgende:
Bij deze mijn eerste opzet, graag wat tips om de puntjes op de i te zetten:
[ afbeelding ]
*Kaak opraapt*quote:Op vrijdag 1 september 2017 19:22 schreef Meike26 het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, om jullie aan het lachen te krijgen, gelijk maar beginnen met de naam + het idee !
Het Mushroom kampioenschap zullen vele nog wel kennen van Mario kart. Zo ik ook en ik kwam dus met het idee om een 8-vormig circuit, dus met oversteek, te maken maar waarbij je eigenlijk ook weer niet de traditionele 8 vorm zou krijgen. En toen kwam het lampje dus branden om het circuit niet alleen Mushroom Park te noemen, maar ook de vorm te geven van... Juist..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het circuit heb ik vooral ontworpen met een paar details die ik er in wilde verwerken. Het scheivlak, een lange (uber) snelle doordraaier (de hoed van de paddestoel), een stadion gedeelte (het hele stuk boven de 1. is sta gebied + later nog tribunes) en als laatst (maar eerst op de baan), een start met een moeilijke eerste bocht om aan te remmen, zoals op het club-circuit van TwinRing Motegi of Hongarije waar de bocht lager ligt dan het rechte stuk = vroeger remmen dan normaal om bocht te halen.
[ afbeelding ]
Zoals bij punt 2 al even beschreven werd, had ik het idee om in een kunstmatig aangelegde wal VIP-cabines te maken in de vorm van engelenbankjes. Met of zonder balkon. Als je kijkt naar de baan, welke ik overal op 14 meter breed had ingeschat (nog vrij krap), dan zal de wal circa 40 meter hoog zijn om de cabines in te verwerken. Met het idee van de St.Pietersberg door Gunther zie ik dat idee nog wel overkomen naar het Fok circuit !
[ afbeelding ]
Niet dat ik mijzelf zo geweldig vind , maar blijkbaar had ik al in 2009 het idee om de vlaggen 'digitaal' te maken met gebruik van.. jahoor lichtgevende paddestoelen. En ik heb eerlijk waar alleen maar ervaring met champignons. De hoed van de paddestoel (huisjes van de marshalls) kleurt blauw, geel, groen of rood gebruik makend van een witte effen plastic kap, maar waarbij de ledschermen onder de hoed de vierkanten duidelijk en opvallend zouden blinken, door het witte plastic heen (melkglas-effect), ook zijn er 2 kleine tv schermpjes in de binnenste rand verwerkt, kunnen de marshalls ook de race volgen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omdat ik ook maar een hak-op-de-tak persoon ben en het moeilijk vind om dingen af te krijgen (dat belooft wat voor dit idee van mij), was ik tussentijds ook met andere dingen bezig. Ergens moet ik ook nog een loopbrug hebben die het circuit overspant van nummer 1 (infield 1) naar nummer 2 (infield 2) welke ik de Murray 'Walker' had genoemd
Van Infield 1 naar Infield 3 (waar ook paddock zou komen) een voetgangers tunnel zoals hier boven, met 2 verschillende soorten beton om diepte te kweken + maakt de tunnel minder saai voor de voetgangers om er door heen te waggelen
De twee fases had ik bedacht om rolstoel gebruikers een 'voordeel' te geven om de liften vooraan vlakbij het hek te maken (langs de trappen, bij de ronding bovenaan de voetgangerstunnel), waar normale supporters niet zouden mogen komen..
Dit was een kijkje in de bovenkamer van Meike anno 2009/2012 (en nog steeds)..
Tribune was eigenlijk vrij simpel, want eigenlijk voor 50% knip, plak en dubliceerwerk. Bij SketchUp is het het belangrijkst om in groepen en componenten te werken. Ook moet ik nog ergens een file (meestal 3 tot 4 varianten) van een pitcomplex, geinspireerd op die van Suzuka.quote:Op vrijdag 1 september 2017 21:51 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
*Kaak opraapt*
Dat ziet er geweldig uit Meike, daar zit volgens mij vele dagen werk in, vooral die tribune ook, prachtig.
Om wat bekend te worden met SketchUp heb ik jaren geleden wat simpele dingen gemaakt en vervolgens een garagegebouw met meerdere boxen en daarna niets meer mee gedaan.
[ afbeelding ]
Eind September vorig jaar heb ik het weer opgepakt om wat modellen te maken voor Gameguru en begin er steeds handiger in te worden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gisteren heb ik me even verdiept in race track builder maar het blijkt vol met problemen en incompleet, de recensies zijn dan ook behoorlijk negatief dus daar ¤60 aan uitgeven zou zonde zijn.
Daarom heb ik BTB weer even opgeduikeld en geïnstalleerd, die heeft geen export functie voor A.C maar wellicht kan ik het uiteindelijke model saven als een .x en deze vervolgens converteren naar de juiste format.
Een goed alternatief daarvoor is dan het maken van een texture-atlas en vervolgens je model in SketchUp texturen met de gemaakte atlas.quote:Op vrijdag 1 september 2017 23:31 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Tribune was eigenlijk vrij simpel, want eigenlijk voor 50% knip, plak en dubliceerwerk. Bij SketchUp is het het belangrijkst om in groepen en componenten te werken. Ook moet ik nog ergens een file (meestal 3 tot 4 varianten) van een pitcomplex, geinspireerd op die van Suzuka.
Misschien wel interessant om te kijken wat de mogelijkheden zijn met BTB en Blender. Grootste probleem zit hem in het maken van de textures + uv mapping, daar snap ik echt geen hol van
Zal komende week ook kunnen proberen een aantal van deze files te renderen in kerkythea.. Vooral dat marshall huisje kan wel gaaf worden
Klopt, afhankelijk van wat voor model(len) je wilt gaan maken kun je kiezen voor een klein of groot formaat (1024x1024/2048x2048/3072x3072/4096x4096 enzoverder) om die vervolgens te vullen met materiaal texturen of foto's die je wilt gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 2 september 2017 14:18 schreef Meike26 het volgende:
Een texture atlas is toch zo'n groot veld met allemaal kleine texture-vlakjes ?! Heb er ooit mee zitten spelen toen ik nog NFS4 speelde en auto's modificeerde
Geen idee meer hoe het werkte, ik bewerktte alleen bestaande atlassen.
Ik mis nog een schans over een flinke afgrond, al dan niet met krokodillen/haaien/lava.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 14:22 schreef jatochneetoch het volgende:
Bij deze mijn eerste opzet, graag wat tips om de puntjes op de i te zetten:
[ afbeelding ]
Die kruising kunnen we ook 2 schansen van maken dan wordt het nog spectaculairder.quote:Op zondag 3 september 2017 10:49 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik mis nog een schans over een flinke afgrond, al dan niet met krokodillen/haaien/lava.
Verder weinig op/aanmerkingen, ervan uitgaande dat de kruising een daadwerklijk gelijkgrondse kruising is en niet dat er hoogte verschil is.
Dat kunnen we pas echt beoordelen als het af is, volgens mij een hele leuke uitdaging om daar een snelle ronde op te rijden.quote:Op zondag 3 september 2017 01:11 schreef chiren het volgende:
Dat mushroom circuit flowt voor geen meter, veel te veel rechte stukken afgewisseld met bijna haakse bochten. Doet me denken aan Baku.
Het moet 1 flowend circuit zijn en niet een circuit waar een gedeelte X in zit en een gedeelte Y die compleet verschillend zijn van elkaar. In dit geval is het raar dat je 1 flow wilt hebben maar er dan voor kiest om lange rechte stukken te hebben met haakse bochten, dan in 1 keer een gigantisch lange doordraaier en dan ineens in een bochtig stadiumgebied komt.
Ik zou dan eerder denken aan een korte variant van Spa, aangevuld met bochten uit Interlagos en Silverstone en de eerste bocht van COTA. Die hebben allemaal met elkaar gemeen dat ze magisch zijn, dan noem je het circuit maar 'magic mushroom' ofzo
Dat lullige knikje onderin? Voeg dan Raidillon toe.quote:Op vrijdag 1 september 2017 18:14 schreef WodanIsGroot het volgende:
Coole 'bochten':
Spa: Eau rouge.
...
Ja wel zoiets denk ik..quote:Op maandag 4 september 2017 09:57 schreef chiren het volgende:
Hoe wou je dit starten dan? Met een poll waar gestemd kan worden op je favo bochten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |