abonnement Unibet Coolblue
pi_173498000



LAATSTE NIEUWS

quote:
Harvey zwakt af, maar nieuwe overstromingen dreigen

De storm Harvey is in de Golf van Mexico verder afgezwakt en is nu een tropische depressie. In veel delen van Houston zakt het water iets. Tegelijkertijd wordt gewaarschuwd voor nieuwe overlast in het zuidwesten van de staat Louisiana, waar Harvey opnieuw aan land is gegaan.

In het grensgebied van de staten Texas en Louisiana kunnen nieuwe overstromingen ontstaan, waarschuwt het National Hurricane Center. De gouverneur van Texas, Greg Abbott, zegt dat het ergste nog niet voorbij is. Er kunnen nog altijd nieuwe gebieden overstromen, omdat meer regen is voorspeld.

Het dodental als gevolg van Harvey loopt gestaag op en staat inmiddels op 31. Woensdag werden zes familieleden, onder wie vier kinderen, dood gevonden in een busje dat door het water was meegesleurd.

Oorlogsschepen

In Texas zijn meer dan 30.000 mensen ondergebracht op opvangplekken. Zo'n 8500 Texanen zijn door reddingsdiensten in veiligheid gebracht.

Er is een enorme operatie op gang gezet om hulp te verlenen aan de getroffenen. Daaraan doen al 14.000 leden van de National Guard, de reservestrijdkrachten mee, en er zijn er nog eens 10.000 op weg. CNN meldt dat twee oorlogsschepen met hulpgoederen naar Texas op weg gaan.
quote:
Chemische fabriek in Texas kan exploderen

Een chemische fabriek in de buurt van Houston staat op springen. Door de overstromingen als gevolg van de orkaan Harvey is de stroomvoorziening en daarmee ook de koeling uitgevallen, waardoor de in de fabriek gebruikte chemische stoffen verhit zijn geraakt. Zonder koeling zullen ze vlam vatten en exploderen, zei de topman van de Noord-Amerikaanse tak van het Franse chemiebedrijf Arkema.

Op welke termijn dit zal gebeuren kon directeur Richard Rowe niet voorspellen. Maar als het gebeurt, zal de reactie lijken op een benzinebrand: explosief en intens. Er zal rookontwikkeling zijn, die huid, ogen en longen kan prikkelen, maar de gevolgen op lange termijn zouden beperkt zijn.

De fabriek ligt in Crosby, 40 kilometer ten noordoosten van Houston. Omwonenden in een straal van 2,4 kilometer worden geėvacueerd. In de fabriek worden organische peroxides gemaakt die worden gebruikt bij de productie van onder meer kunsthars, polystyreen en verf.
quote:
Schade orkaan Harvey mogelijk groter dan 125 miljard dollar van Katrina'

Texas heeft misschien wel veel meer dan 125 miljard dollar (105 miljard euro) nodig van de Amerikaanse regering om de wederopbouw na orkaan Harvey te financieren. Dat heeft gouverneur Greg Abbott woensdag gezegd tijdens een persconferentie.
Harvey richtte de afgelopen dagen een ravage aan in Texas, vooral door de ongekende hoeveelheid regen. Nu ligt de focus op het in veiligheid brengen van burgers, maar als het stopt met regenen, staan autoriteiten in het gebied voor de volgende uitdagingen. Zo moet het water uit de stad gehaald worden en een groot deel van infrastructuur opnieuw worden aangelegd.

Volgens Abbott heeft Harvey een nog grotere impact dan orkaan Katrina, die in 2005 huishield in New Orleans. De overheid kwam toen met 125 miljard over de brug voor de wederopbouw. Gezien de omvang van de schade in Houston en verre omstreken denkt Abbott dat er nu nog aanzienlijk meer nodig zal zijn.

Satellietbeelden
De Europese Unie schiet de Verenigde Staten te hulp met satellietbeelden van de ravage die Harvey heeft aangericht. De Amerikaanse autoriteiten hebben daar zelf om gevraagd, aldus de Europese Commissie. Met behulp van gegevens van de Europese Sentinel-satellieten wordt de schade in het getroffen gebied in kaart gebracht.
Orginele OP en ouder nieuws

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Why is Hurricane Harvey so extreme?

Achtergrond: Waarom zijn de gevolgen van Harvey zo groot?

Live webcam:

Video's





Foto's Houston toen en nu
http://edition.cnn.com/20(...)-now-trnd0626PMStory

Waarom werd Houston niet geėvacueerd? Reportage Erik Mouthaan

CENTRALE ORKAANTOPIC
WKN / Hurricane Season 2017 #1: The year after El Nino

TROPISCHE STORM IRMA
WKN / Tropische Storm Irma: Nieuwe bedreiging?

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 31-08-2017 16:01:55 ]
  donderdag 31 augustus 2017 @ 09:44:44 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173498071
Voor


Na
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173498441
Ter info:

Bespreken van Tropische Storm Irma kan hier:
WKN / Tropische Storm Irma: Nieuwe bedreiging?
pi_173498447
quote:
Schade orkaan Harvey mogelijk groter dan 125 miljard dollar van Katrina'

Texas heeft misschien wel veel meer dan 125 miljard dollar (105 miljard euro) nodig van de Amerikaanse regering om de wederopbouw na orkaan Harvey te financieren. Dat heeft gouverneur Greg Abbott woensdag gezegd tijdens een persconferentie.
Harvey richtte de afgelopen dagen een ravage aan in Texas, vooral door de ongekende hoeveelheid regen. Nu ligt de focus op het in veiligheid brengen van burgers, maar als het stopt met regenen, staan autoriteiten in het gebied voor de volgende uitdagingen. Zo moet het water uit de stad gehaald worden en een groot deel van infrastructuur opnieuw worden aangelegd.

Volgens Abbott heeft Harvey een nog grotere impact dan orkaan Katrina, die in 2005 huishield in New Orleans. De overheid kwam toen met 125 miljard over de brug voor de wederopbouw. Gezien de omvang van de schade in Houston en verre omstreken denkt Abbott dat er nu nog aanzienlijk meer nodig zal zijn.

Satellietbeelden
De Europese Unie schiet de Verenigde Staten te hulp met satellietbeelden van de ravage die Harvey heeft aangericht. De Amerikaanse autoriteiten hebben daar zelf om gevraagd, aldus de Europese Commissie. Met behulp van gegevens van de Europese Sentinel-satellieten wordt de schade in het getroffen gebied in kaart gebracht.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 10:15:10 #5
468509 _--_
In varietate concordia
pi_173498479
Chemische fabriek staat op exploderen lees ik net?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_173498803
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 10:15 schreef _--_ het volgende:
Chemische fabriek staat op exploderen lees ik net?
Dat vraagt om een livestream
  donderdag 31 augustus 2017 @ 10:48:38 #8
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173499085
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 10:32 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat vraagt om een livestream
quote:
Per quoted company official via KHOU - at 2 am, 2 explosions and black smoke coming from plant. 11 people who were still there were evacuated and are safe.
Is al gebeurd.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173499555
BBCBreaking twitterde op donderdag 31-08-2017 om 11:12:36 Blasts heard at flooded Arkema chemical plant in Crosby near Houston, amid warnings volatile materials are unsafe https://t.co/gcLD3evsbh reageer retweet
pi_173500140
Houston flood: Explosions at Arkema chemical plant
inderdaad:
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-41104451
Ja doei.
pi_173500255
Darn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173500297
Wat een enorme toestand daar.....
Explosies bij chemische fabriek in Texas volgens Telegraaf.

http://www.telegraaf.nl/b(...)riek_in_Texas__.html
pi_173500333
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
Houston flood: Explosions at Arkema chemical plant
inderdaad:
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-41104451
Wat een drama... Het houdt maar niet op daar.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 12:14:57 #14
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173500657
quote:
2s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 08:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh daar had ik ook heen gewild ;(
Dan zal ik maar niet zeggen dat het geweldig was. ;)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 31 augustus 2017 @ 12:17:43 #15
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173500689
Ze evacueerden dinsdag al:

quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 22:40 schreef Dagoduck het volgende:
Ze evacueren 1,5 mijl rondom een chemische installatie. Arkema Inc.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 31 augustus 2017 @ 12:29:20 #16
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173500851
Trump zal wel weer zeggen dat dit een Amerikaans bedrijf nooit was gebeurd.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_173500878
quote:
6s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 12:29 schreef Dagoduck het volgende:
Trump zal wel weer zeggen dat dit een Amerikaans bedrijf nooit was gebeurd.
Roest het je iets wat die zeggen doet, ik zit meer met wat hij doet.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 14:31:15 #18
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173503050
Ze zijn flink dat water die stad in aan het laten stromen.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_173503217
Dus.. als men even een paar miljard dollar vooraf had uitgeteld voor preventie (deltawerken e.d) dan had men nu alvast kosten kunnen besparen op de volgende ramp.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 14:50:51 #20
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173503359
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 14:40 schreef Beathoven het volgende:
Dus.. als men even een paar miljard dollar vooraf had uitgeteld voor preventie (deltawerken e.d) dan had men nu alvast kosten kunnen besparen op de volgende ramp.
Ik hoor ze nu al praten over hoe goed het allemaal is gegaan en wat een geweldig werk die mensen 80 jaar geleden hebben gedaan met die reservoirs.

Ik zie ze niet zo snel meer gaan doen ter preventie :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 31 augustus 2017 @ 14:53:10 #21
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173503386
Ben wel benieuwd hoeveel er nu wegstroomt naar zee in vergelijking met hoeveel ze uit die reservoirs laten lopen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 31 augustus 2017 @ 14:55:18 #22
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173503419
Ze hebben dijkjes gemaakt aan de randen van de Katy Fwy zodat ie gewoon open kan blijven.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 31 augustus 2017 @ 14:57:24 #23
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173503444
"Houses that didn't flood just increased in value a lot, when selling just say 'it didn't flood during Harvey'."

Lol.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_173503463
quote:
10s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 14:50 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik hoor ze nu al praten over hoe goed het allemaal is gegaan en wat een geweldig werk die mensen 80 jaar geleden hebben gedaan met die reservoirs.

Ik zie ze niet zo snel meer gaan doen ter preventie :')
Gek land
  donderdag 31 augustus 2017 @ 15:09:16 #25
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173503642
"Water levels Addicks and Barker are starting to fall."
"No structural problems with the Addicks and Barker dams''
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')