abonnement Unibet Coolblue
pi_173634413
quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2017 15:44 schreef DeLuna het volgende:
Ik had gisteren trouwens een salade mee naar werk, maar gelijk krijg je dan weer vragen of je aan de lijn bent en opmerkingen zoals 'maar jij hoeft toch helemaal niet af te vallen?'

Waarom mensen? Een salade betekent niet dat je meteen aan het afvallen bent :') en daarbij, ik ben misschien niet dik, maar ik wil gewoon een kg of 10-12 kwijt, volgensmij denken mensen al dat ik 60kg ben ofzo. 8)7

Nu heb ik er overigens weinig zin in dat als ik mijn doel bereikt heb, iedereen gaat zeggen dat ik nu wel erg dun wordt, want dat krijg je natuurlijk ook straks. }:|

Hoe gaan jullie hiermee om?
Jawel. Je bent meteen op dieet. En iedereen moet het weten. Ik heb er ook een schijthekel aan zeg.

Ook als je een keer iets wat niet gezond is neemt. "Zou je dat nou wel doen. Je bent zo goed bezig." Alsof ik mijn eigen leefstijl niet onder controle heb en niet weet wat ik niet en wel kan doen. :')

Meestal zeg ik iets in de trand van: "Bedankt voor je mening". Is het gesprek erover ook gelijk voorbij. :W
pi_173634944
Misschien heb ik andere mensen om me heen, maar ik krijg maar weinig opmerkingen over wat ik eet. En meestal is het dan dat ze jaloers zijn. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173635031
Vanochtend superlicht maar ook vanaf 4 uur niet meer kunnen slapen. Waarom gaat minder eten bij mij altijd gepaard met wakker liggen??
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_173635051
Ik ben al 3 dagen even zwaar :(

En mijn UB doet zeer omg. Vandaag en morgen niet sporten. En zaterdag wedstrijdje tillen :7
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 7 september 2017 @ 10:43:29 #155
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173635071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Vanochtend superlicht maar ook vanaf 4 uur niet meer kunnen slapen. Waarom gaat minder eten bij mij altijd gepaard met wakker liggen??
Ow .. dat is wel irritant :X
quote:
2s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben al 3 dagen even zwaar :(

Ik ook :(
pi_173635238
quote:
2s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben al 3 dagen even zwaar :(

En mijn UB doet zeer omg. Vandaag en morgen niet sporten. En zaterdag wedstrijdje tillen :7
quote:
6s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ow .. dat is wel irritant :X

[..]

Ik ook :(
Ik heb geen idee, de batterij van de weegschaal is deaud. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 7 september 2017 @ 11:28:29 #157
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173635781
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Vanochtend superlicht maar ook vanaf 4 uur niet meer kunnen slapen. Waarom gaat minder eten bij mij altijd gepaard met wakker liggen??
Ik sta ook vroeg op. Vroeg toe aan mijn ontbijt. :9 :')
The love you take is equal to the love you make.
pi_173636012
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik sta ook vroeg op. Vroeg toe aan mijn ontbijt. :9 :')
Ja maar ik vind om 4 uur ontbijten toch wel wat gortig en ik heb liever 8 uur slaap dan 4 :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_173636125
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Vanochtend superlicht maar ook vanaf 4 uur niet meer kunnen slapen. Waarom gaat minder eten bij mij altijd gepaard met wakker liggen??
Heb je dan honger of zo, waardoor je wakker wordt?
Make my day!
pi_173636203
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:51 schreef agter het volgende:

[..]

Heb je dan honger of zo, waardoor je wakker wordt?
Ja niet dat ik per se wil eten op dat moment, maar ik voel gewoon dat ik wakker word vanwege een lege maag. Terwijl ik ook weer niet extreem lage hoeveelheden kcal eet of zo. Maar ik ben sowieso al een lichte slaper, maar zo gauw ik in een kcal tekort ga zitten merk ik direct dat het veel minder gaat.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_173636347
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja niet dat ik per se wil eten op dat moment, maar ik voel gewoon dat ik wakker word vanwege een lege maag. Terwijl ik ook weer niet extreem lage hoeveelheden kcal eet of zo. Maar ik ben sowieso al een lichte slaper, maar zo gauw ik in een kcal tekort ga zitten merk ik direct dat het veel minder gaat.
En als je je calorie-inname meer naar de avond verplaatst? Zodat je buik goed gevuld is bij het slapen gaan.
Al eens geprobeerd?
Make my day!
pi_173636378
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 12:04 schreef agter het volgende:

[..]

En als je je calorie-inname meer naar de avond verplaatst? Zodat je buik goed gevuld is bij het slapen gaan.
Al eens geprobeerd?
Ja dat zou ik misschien moeten doen. Mijn diner is nu wel vaak mijn kleinste maaltijd (qua kcal) van de dag omdat het dan vaak al laat is en ik na het sporten niet zoveel zin meer heb om nog veel te eten. En ik hou gewoon heel erg van ontbijten en niet van trek hebben overdag. Maar het zou misschien wel helpen ja..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_173636511
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 12:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja dat zou ik misschien moeten doen. Mijn diner is nu wel vaak mijn kleinste maaltijd (qua kcal) van de dag omdat het dan vaak al laat is en ik na het sporten niet zoveel zin meer heb om nog veel te eten. En ik hou gewoon heel erg van ontbijten en niet van trek hebben overdag. Maar het zou misschien wel helpen ja..
Tussen het dinner en het ontbijt zit de langste tijd, van al je maaltijden. En zeker als je gesport hebt, lijkt het me goed om iets substantieels tot je te nemen. Ook voor je herstel.

Je zou ook nog kunnen experimenteren met het type voedingsmiddel. Misschien zijn eiwitten voor het slapen gaan wel makkelijker voor je? Bak kwark ofzo. Of juist wat meer vetten. Nootjes.
Verzin maar wat.
Ontbijt is vaak koolhydraat gericht (maar mss bij jou niet, dat weet ik niet).
Make my day!
pi_173640540
Ik zou graag kcals in restaurants willen zien op de menukaart.
Make my day!
pi_173640672
Ik zou graag kunnen eten zonder dik te worden.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173640982
quote:
2s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik zou graag kunnen eten zonder dik te worden.
Deze zin is niet compleet. Iedereen kan eten zonder dik te worden.
  Redactie Sport donderdag 7 september 2017 @ 16:33:56 #167
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_173640999
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:05 schreef agter het volgende:
Ik zou graag kcals in restaurants willen zien op de menukaart.
Met een barcode graag
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_173641503
Aan de ene kant wel, aan de andere kant, in sommige restaurants in de VS hebben ze dat en dan merk je dat je je op basis daarvan gaat kiezen ipv op basis van wat je het lekkerste vindt. Dan zit ik alsnog met gewetensstruggles in een restaurant terwijl je eigenlijk gewoon moet genieten van de zeldzame momenten dat je dat doet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_173641689
Oh neuh, daar heb ik niet zoveel last van. Ik weet het liever dan dat ik gok of me rijk (dun) reken.

Dan maar op onderhoud eten. Of erover, of een beetje schuiven. Misschien dat ik zelfs wel vaker uit eten zou gaan.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 7 september 2017 @ 17:21:40 #170
248821 Rauw.
op je bord.
pi_173641898
Ik bestel altijd gewoon wat ik lekker vind, denk niet echt na over de kcal's die erin zitten.
Zelfs al zouden ze op de kaart staan denk ik niet dat mijn keuze daardoor beīnvloed zal worden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 7 september 2017 @ 17:43:55 #171
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173642378
Ik denk wel twee keer na of ik wel of geen patat erbij neem. Maar voor de rest is t toch enkel vlees. Dus altijd goed
  donderdag 7 september 2017 @ 17:58:07 #172
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173642654
Zon zin om enorm slecht te eten vandaag, maar is ook zo zonde. Blegh. Gedoe ook altijd
  Redactie Sport donderdag 7 september 2017 @ 18:07:25 #173
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_173642787
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:58 schreef Cue_ het volgende:
Zon zin om enorm slecht te eten vandaag, maar is ook zo zonde. Blegh. Gedoe ook altijd
Had ik ook, niet gedaan en en nam een banaan. Winst. *)

Lijstje vandaag:
O: drie kleine kapjes met smeerkaas
L: sla, komkommer, geitenkaas. Dubbele bth met kaas, kalkoenfilet en sla.
T: banaan
D: Haricots verts, aardappeltjes en een zalmburger

En nu hopelijk vanavond niet te veel nemen van de traktatie bij de muziekrepetitie. Eerste keer is altijd met een borrelgarnituur :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 7 september 2017 @ 18:21:42 #174
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173642963
Netjes Luna!

Hier wordt t diner ook gewoon gezond.
Heb enkel nog ijs in de vriezer liggen die er wel heel lekker uit ziet... En slagroom..
pi_173644158
Lijstje van vandaag:
O: kwark, 2 crackers met rauwe ham
L: 2 boterhammen met rauwe ham en smeerkaas
T: kwark, 20 gr pure chocolade
D: tikka masala, rijst, groente
S: 1 uur boksen
T: shake
pi_173645463
Ook maar eens hier posten.
Vroeger (als kind) was ik graatmager.
De laatste (10???) jaar zijn de kilo’s er flink bijgekomen.
Toen ik jaar of 3 geleden de 82kg aantikte ben ik toch eens wat meer op mijn gezondheid gaan letten.
Zomers val ik wel wat af, maar in de wintermaanden komt het er weer bij.
Januari 2016 woog ik weer rond de 82kg. Toen heb ik eens geprobeerd om 40dagen zonder fris te doen. Geen cola/sinas oid. Daarvoor in de plaats water en incidenteel karvan cevitam. Resultaat?Amper 1 kg afgevallen -O- .

Wel daarna het kaasblokje laten staan, en ook de snoeppot blijft vaker dicht.
September woog ik dan 75,9kg :) . Maar zoals elk jaar kwamen de kilo’s er in de wintermaanden weer aan.

Dit voorjaar woog ik 80kg. En ondanks dat ik elke dag in mijn pauze een half uur wandel, (en ook ’s avonds vaker nog een 12km fiets of 34km wandel) blijft mijn weegschaal steken rond de 79kg (met een lengte van circa 1,70).
Toch heb ik zelf niet het idee dat ik extreem veel eet.

Ontbijt: bruine boterham met beleg (meestal vlees of kaas) en beker halfvolle melk

Aangezien ik geen koffie lust, drink ik op het werk Water en Thee.

Op het werk pak ik rond 09:30u een banaan (en vaak dan nog een bruine boterham)

Rond 12u 3 boterhammen en nog een sultana of liga. (wel pak ik dan een blikje cola)
Zoals gezegd rond 12:30u een half uur wandelen.

’s Middags dan soms nog een Sultana/Liga of evt een cup-a-soup.

Als avondeten gewoon aardappelen/vlees/groente (maar ook weleens nasi of bami, of pasta).
Bij het eten nog een glas fris. En verder voornamelijk Karvan.

’s Avonds dan nog een km of 3 wandelen, of minimaal een 40min. Fietsen.

Benieuwd waar ik mijn voeding (ongetwijfeld) nog kan verbeteren :@
Net efkes anges
  donderdag 7 september 2017 @ 20:22:24 #177
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173645501
Vul alles eens in in myfitnesspall. Kijken hoeveel kcal t aangeeft en de verhouding van de macro's.
En dan wel proberen de juiste hoeveelheden in te geven.
  donderdag 7 september 2017 @ 20:41:10 #178
458844 Froomey
Froomey, how are you?
pi_173645982
Ik ben eindelijk weer goed bezig sinds deze week, nu zo door :)

Ben veel bezig met de achterliggende oorzaken van mijn eet/drink patroon, dat helpt enorm met de controle terugkrijgen. Wel aardig confronterend.
pi_173646083
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:20 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ook maar eens hier posten.
Vroeger (als kind) was ik graatmager.
De laatste (10???) jaar zijn de kilo’s er flink bijgekomen.
Toen ik jaar of 3 geleden de 82kg aantikte ben ik toch eens wat meer op mijn gezondheid gaan letten.
Zomers val ik wel wat af, maar in de wintermaanden komt het er weer bij.
Januari 2016 woog ik weer rond de 82kg. Toen heb ik eens geprobeerd om 40dagen zonder fris te doen. Geen cola/sinas oid. Daarvoor in de plaats water en incidenteel karvan cevitam. Resultaat?Amper 1 kg afgevallen -O- .

Wel daarna het kaasblokje laten staan, en ook de snoeppot blijft vaker dicht.
September woog ik dan 75,9kg :) . Maar zoals elk jaar kwamen de kilo’s er in de wintermaanden weer aan.

Dit voorjaar woog ik 80kg. En ondanks dat ik elke dag in mijn pauze een half uur wandel, (en ook ’s avonds vaker nog een 12km fiets of 34km wandel) blijft mijn weegschaal steken rond de 79kg (met een lengte van circa 1,70).
Toch heb ik zelf niet het idee dat ik extreem veel eet.

Ontbijt: bruine boterham met beleg (meestal vlees of kaas) en beker halfvolle melk

Aangezien ik geen koffie lust, drink ik op het werk Water en Thee.

Op het werk pak ik rond 09:30u een banaan (en vaak dan nog een bruine boterham)

Rond 12u 3 boterhammen en nog een sultana of liga. (wel pak ik dan een blikje cola)
Zoals gezegd rond 12:30u een half uur wandelen.

’s Middags dan soms nog een Sultana/Liga of evt een cup-a-soup.

Als avondeten gewoon aardappelen/vlees/groente (maar ook weleens nasi of bami, of pasta).
Bij het eten nog een glas fris. En verder voornamelijk Karvan.

’s Avonds dan nog een km of 3 wandelen, of minimaal een 40min. Fietsen.

Benieuwd waar ik mijn voeding (ongetwijfeld) nog kan verbeteren :@

Als ik het geel grof tel, klopt het wel. Je eet dan ongeveer rond je onderhoud, je komt niet aan en valt niet af:
1 Br boterham, margarine en vol vette kaas = 150 kcals
Water/thee zonder suiker tel ik niet
Lunch 3 boterhammen margarine beleg: 400
Liga/pakje sultana: 100
Cola: 100
Middag tussendoor: 100
Avondeten 700
Drinken Karvan: 100

Tel op: 1650
Dat zal zo ongeveer je onderhoud zijn als je 170 cm bent en nog wat licht beweegt gedurende de dag.

Ik zie wel nutteloze calorieën:
cola, karvan en liga/sultana.
Voegen niets toe qua voeding voor je lichaam. En maakt een kwart uit van je voeding op een dag.

Dus een kwart is 'nutteloos'.

Daar zou ik het zoeken.
Vervang het bijv door 2 stuks fruit. Dan nog neem je minder tot je dan je nu doet.

[ Bericht 2% gewijzigd door agter op 07-09-2017 20:50:46 ]
Make my day!
  Redactie Sport donderdag 7 september 2017 @ 20:52:59 #180
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_173646328
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:44 schreef agter het volgende:

[..]

Als ik het geel grof tel, klopt het wel. Je eet dan ongeveer rond je onderhoud, je komt niet aan en valt niet af:
1 Br boterham, margarine en vol vette kaas = 150 kcals
Water/thee zonder suiker tel ik niet
Lunch 3 boterhammen margarine beleg: 400
Liga/pakje sultana: 100
Cola: 100
Middag tussendoor: 100
Avondeten 700
Drinken Karvan: 100

Tel op: 1650
Dat zal zo ongeveer je onderhoud zijn als je 170 cm bent en nog wat licht beweegt gedurende de dag.

Ik zie wel nutteloze calorieën:
cola, karvan en liga/sultana.
Voegen niets toe qua voeding voor je lichaam. En maakt een kwart uit van je voeding op een dag.

Dus een kwart is 'nutteloos'.

Daar zou ik het zoeken.
Vervang het bijv door 2 stuks fruit. Dan nog neem je minder tot je dan je nu doet.

Je vergeet nog de fris bij het eten, en qua brood zal het ook iets hoger liggen gok ik.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 7 september 2017 @ 20:59:14 #181
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173646517
Yeaaah ondanks dat t ijs de hele tijd in m'n hoofd spookte enkel 2 sinaasappels gegeten en nu richting bed :+

Mini beetje trots
pi_173646861
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:52 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Je vergeet nog de fris bij het eten, en qua brood zal het ook iets hoger liggen gok ik.
Ja..idd.
:D
En de banaan ben ik ook nog vergeten. Zie ik.

Gooi de fris eruit.
En de liga/ Sultana, vervang dat door iets wat echt voedsel is. Neem bijv een gekookt eitje mee.

Die 'onzin' producten zijn nutteloos. En maken dat je niet afvalt.
Make my day!
pi_173648777
Thanks voor de tips. Banaan dus veel calorieën? Wat voor soort fruit is evt aanrader? Mandarijnen?

Qua fris: zoals ik al schreef: vorig jaar 40 dagen zonder fris gedaan. Nog geen kilo afgevallen.
Net efkes anges
  vrijdag 8 september 2017 @ 05:56:18 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173651422
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 22:19 schreef Sjoerd102 het volgende:
Thanks voor de tips. Banaan dus veel calorieën? Wat voor soort fruit is evt aanrader? Mandarijnen?

Qua fris: zoals ik al schreef: vorig jaar 40 dagen zonder fris gedaan. Nog geen kilo afgevallen.
Het kan best dat je toen onbewust dacht dat je je op andere fronten wat meer kon permitteren omdat je frisdrank liet staan en dat je daarom niet afviel.

Het blijft een simpele optelsom, waarbij alle calorieën meetellen. Alles bijhouden wat je eet en drinkt (gebruik een keukenweegschaal, vergeet niet de boter op je brood en de olie/het vet waarin je je eten bakt) en dan zie je waar je kunt schrappen. Bepaal bij welk aantal calorieën je afvalt en plan daar je eten op. Zorg dat je goed en gevarieerd blijft eten. Je kunt dus gewoon prima bananen blijven eten, want die bevatten goede voedingsstoffen. Je zou ook een glas frisdrank kunnen inplannen als je dat zou willen, alleen zijn dat niet echt nuttige calorieën. Het komt aan op keuzes maken: vaker 'of-of' i.p.v. 'en-en'. En van alles gewoon minder nemen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 september 2017 @ 06:33:39 #185
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_173651477
Nou spijsvertering speelt ook wel een belangrijke rol denk ik.
Een maat van mij kan eten wat hij wil en komt amper aan.
We zijn bv 2 weken terug een 22km gaan fietsen.
Hij na afloop een kg lichter, ik hetzelfde gewicht (en we hadden bijna hetzelfde gegeten) :@

Maar als ik dus een boterham met boter en pindakaas pak. Moet ik in die tabel boterham met pindakaas selecteren, en daarna dus nog boter apart?

[ Bericht 17% gewijzigd door Sjoerd102 op 08-09-2017 06:42:42 ]
Net efkes anges
  vrijdag 8 september 2017 @ 06:59:29 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173651557
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 06:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nou spijsvertering speelt ook wel een belangrijke rol denk ik.
Een maat van mij kan eten wat hij wil en komt amper aan.
We zijn bv 2 weken terug een 22km gaan fietsen.
Hij na afloop een kg lichter, ik hetzelfde gewicht (en we hadden bijna hetzelfde gegeten) :@

Maar als ik dus een boterham met boter en pindakaas pak. Moet ik in die tabel boterham met pindakaas selecteren, en daarna dus nog boter apart?
Je bedoelt stofwisseling, en wat je daar zegt is een behoorlijk cliché. Met 'ja maar ik heb een trage stofwisseling' houd je vooral jezelf voor de gek.

(Hij zweet misschien meer dan jij, wat die kilo zou kunnen verklaren. Of hij was even goed naar de wc geweest. Of de weegschaal was niet nauwkeurig. Etc.)

Ja, als je het echt precies wilt weten, voer je die gegevens allemaal in. (Nou ken ik MyFitnessPal niet, dus geen idee of die er een 'standaard boterham met pindakaas incl. boter' in heeft staan.)
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 september 2017 @ 07:12:19 #187
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173651589
Weet ook niet of ze er zo in staan, maar zou zelf alles los invullen. De boterham, de boter en de pindakaas.

Want hoeveel pindakaas wordt berekend bij "een boterham met pindakaas"
  vrijdag 8 september 2017 @ 08:46:46 #188
248821 Rauw.
op je bord.
pi_173652380
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 06:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nou spijsvertering speelt ook wel een belangrijke rol denk ik.
Een maat van mij kan eten wat hij wil en komt amper aan.
We zijn bv 2 weken terug een 22km gaan fietsen.
Hij na afloop een kg lichter, ik hetzelfde gewicht (en we hadden bijna hetzelfde gegeten) :@

Maar als ik dus een boterham met boter en pindakaas pak. Moet ik in die tabel boterham met pindakaas selecteren, en daarna dus nog boter apart?
Sommige mensen hebben inderdaad een hogere verbranding van zichzelf, maar dat je maat (meer dan, als je ook nog gegeten hebt) 7000kcal (1kg) verbrand in 22km fietsen is natuurlijk onzin. Dat heeft meer met vochtbalans te maken of onnauwkeurigheid van je weegschaal.

Betreffende de boterham met pindakaas; Ja, en volgens de purist hier moet je nog afwegen ook.
( boter onder je pindakaas :') :') :') )
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 8 september 2017 @ 08:47:43 #189
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173652400
Sowieso boter op brood :X
  vrijdag 8 september 2017 @ 09:04:17 #190
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173652690
Sowieso brood :')
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_173653115
wtf MF.

Brood O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173653198
Een koolhydraat van brood zit gemiddeld 5.6 kcal energie in en niet 4, volgens mij. Sowieso zou ik proberen wat minder koolhydraten te eten, Sjoerd102. Misschien lukt het afvallen dan wat beter.
  vrijdag 8 september 2017 @ 09:45:56 #193
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_173653543
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2017 08:46 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben inderdaad een hogere verbranding van zichzelf, maar dat je maat (meer dan, als je ook nog gegeten hebt) 7000kcal (1kg) verbrand in 22km fietsen is natuurlijk onzin. Dat heeft meer met vochtbalans te maken of onnauwkeurigheid van je weegschaal.

Betreffende de boterham met pindakaas; Ja, en volgens de purist hier moet je nog afwegen ook.
( boter onder je pindakaas :') :') :') )
Hij was toch echt 1kg lichter. En nee niet tussendoor naar wc geweest oid. Ook niet echt zweten. Het was exact dezelfde weegschaal. Maar 22km in glooiend gebied is natuurlijk wat anders dan 22km door de vlakke polder.
Net efkes anges
  vrijdag 8 september 2017 @ 09:51:04 #194
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173653640
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:45 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Hij was toch echt 1kg lichter. En nee niet tussendoor naar wc geweest oid. Ook niet echt zweten. Het was exact dezelfde weegschaal. Maar 22km in glooiend gebied is natuurlijk wat anders dan 22km door de vlakke polder.
En met allebei verbrand je geen 7k kcal.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 8 september 2017 @ 09:51:40 #195
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173653651
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:31 schreef TheJanitor het volgende:
Een koolhydraat van brood zit gemiddeld 5.6 kcal energie in en niet 4, volgens mij. Sowieso zou ik proberen wat minder koolhydraten te eten, Sjoerd102. Misschien lukt het afvallen dan wat beter.
1 gram koolhydraat = 4 kcal. Maakt verder niet uit waar die koolhydraten uit komen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 8 september 2017 @ 09:51:46 #196
248821 Rauw.
op je bord.
pi_173653652
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:45 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Hij was toch echt 1kg lichter. En nee niet tussendoor naar wc geweest oid. Ook niet echt zweten. Het was exact dezelfde weegschaal. Maar 22km in glooiend gebied is natuurlijk wat anders dan 22km door de vlakke polder.
Tuurlijk, dat is het verschil tussen 700 en 7000kcal :')

De enige manier om in 20 kilometer fietsen 7000kcal (1kg) te verbranden is door thuis de oven aan te laten staan met 6 diepvriespizza's erin.
Zelfs mensen met een hyperactieve schildklier verbranden geen 7000kcal per uur.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 8 september 2017 @ 09:55:41 #197
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173653729
Wat me opvalt bij mensen waarvan anderen zeggen dat 'ze kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen' is over t algemeen vooral dat ze dan blijkbaar helemaal niet zoveel willen eten.

Mijn broertje is zo iemand. Vooral de buitenwereld kan ie vast 'eten wat hij wil zonder aan te komen', maar in werkelijkheid eet ie vooral de hele dag bijzonder weinig en compenseert dat door met hoge regelmaat fastfood naar binnen te werken (en hij sport vrij veel, en drinkt niet).

Niet bijzonder gezond, maar hij krijgt een bak minder kcal binnen dan de buitenwereld zou denken op basis van de frequentie van zijn mcdonalds-bezoek.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_173653733
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:51 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

1 gram koolhydraat = 4 kcal. Maakt verder niet uit waar die koolhydraten uit komen.
Nee, dat is het gemiddelde.
  vrijdag 8 september 2017 @ 09:57:55 #199
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173653781
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Nee, dat is het gemiddelde.
Klopt. En nu?

Laat ik het zo zeggen: Doe eens een bron waaruit blijkt dat koolhydraten uit brood opeens 40% meer kcal zouden bevatten dan andere.

En geef dan ook ff aan waar ik de koolhydraten met 40% minder kcal kan vinden, en waarom ze daar geen brood van maken.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_173653818
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:57 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Klopt. En nu?

Laat ik het zo zeggen: Doe eens een bron waaruit blijkt dat koolhydraten uit brood opeens 40% meer kcal zouden bevatten dan andere.

En geef dan ook ff aan waar ik de koolhydraten met 40% minder kcal kan vinden, en waarom ze daar geen brood van maken.
Heb ik een persoonlijke snaar geraakt ofzo? :D

Koekoek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')