abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:52:33 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173480381
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173480896
Niet nogmaals dood?
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 14:16:24 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173480942
quote:
9s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:14 schreef LelijKnap het volgende:
Niet nogmaals dood?
Sorry had er niet over moeten beginnen zo vlak voor het einde der topic.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173480981
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sorry had er niet over moeten beginnen zo vlak voor het einde der topic.
Je had op z'n minst kunnen zeggen dat je wel eens de neiging hebt barbapapa kapot te meppen.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 14:19:22 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173481005
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je had op z'n minst kunnen zeggen dat je wel eens de neiging hebt barbapapa kapot te meppen.
Die neiging heb ik niet, nooit gehad ook.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173481049
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die neiging heb ik niet, nooit gehad ook.
Over dat pacifisme van jou had ik laatst nog een leuk stukje gezien. Even opzoeken.

Niet gevonden helaas. Kom 'm nog wel tegen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2017 15:19:06 ]
pi_173481216
In Frankrijk is het een uitstekend jaar voor brummels. Denk ik. Misschien zijn er wel altijd zoveel bramen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173483449
Nou ja, ik ben ook een ranjamoeder. Maar dan wel zo een die ter compensatie 's avonds een hoofdstuk uit De tweede sekse leest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_173483578
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zie hier grofweg 2 categorieën gezinnen.
1: Autochtone gezinnen. Hiervan heeft de vrouw relatief meer gestudeerd dan de man. Dat komt omdat die man vroeger met pa mee ging op de trekker/vrachtwagen etc. Toch werken die vrouwen vaak maar 2 dagen per week en die man 60 uur of meer (om toch als man meer te verdienen). Die vrouwen hebben eigenlijk altijd kort haar en een bril.
2: Import: Beiden gestudeerd. De man verdient meer dan 2x modaal als ingenieur, financieel etc. De vrouw heeft ooit gewerkt, maar 'is haar passie gaan volgen' toen er kinderen kwamen. Dat is dan dansles geven, bloemschikken, spiritueel etc. Waarmee ze denk ik vaak toch ook nog wel aardig verdienen.

Categorie 2 is wel wat kwetsbaarder dan categorie 1 eigenlijk.
In mijn dorp woonde categorie 1. En ik moet bekennen dat het vooral de vrouwen waren die op een zeker moment uit verveling een buitenechtelijk avontuurtje aangingen; hun mannen werkten te hard om daar energie voor te hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 16:39:47 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173483958
Grappig ik woonde in een relatief kleine gemeente maar zo homogeen was de gemeenschap niet dat ze in 2 categorieën te verdelen is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173484596
In het Westland waar ik ben opgegroeid waren de vrouwen in mijn familie (dwz mijn moeder en oma's) allemaal laag opgeleid (lagere school) maar hielden ze wel de boel draaiende, niet alleen in het huishouden maar ook voor een groot deel in de tuinderij. Alhoewel ze in theorie helemaal niet geëmancipeerd waren, waren ze dat in de praktijk wel. Ik denk dat veel vrouwen nu een stuk tuttiger en afhankelijker zijn dan de vrouwen die ik vroeger om me heen zag.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173485785
Ik weet niet van welke vorm van onderdrukking vrouwen in Nederland het meest last hebben (seksistische humor, slut shaming, rolverwachtingen als moeder, het voor vrouwen sterkere taboe om niet de gebaande paden te bewandelen), maar dat zal per persoon verschillen. Hoewel het voor voor vrouwen geaccepteerd is om parttime te werken en je als man daar een goede reden voor moet hebben (verzinnen), zal feminisme relevant blijven.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 18:49:26 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173486564
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 17:12 schreef Franny_G het volgende:
In het Westland waar ik ben opgegroeid waren de vrouwen in mijn familie (dwz mijn moeder en oma's) allemaal laag opgeleid (lagere school) maar hielden ze wel de boel draaiende, niet alleen in het huishouden maar ook voor een groot deel in de tuinderij. Alhoewel ze in theorie helemaal niet geëmancipeerd waren, waren ze dat in de praktijk wel. Ik denk dat veel vrouwen nu een stuk tuttiger en afhankelijker zijn dan de vrouwen die ik vroeger om me heen zag.
Dat klopt maar geldt net zo goed voor de mannen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173487273
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:08 schreef Mainport het volgende:
Hoewel het voor voor vrouwen geaccepteerd is om parttime te werken en je als man daar een goede reden voor moet hebben (verzinnen), zal feminisme relevant blijven.
Daar is nog een wereld te winnen ja. Mensen (incl. mensen die in de opvang werken) kijken nog steeds vaak heel verbaasd als ik zeg dat ik vier dagen werk terwijl we maar drie dagen opvang afnemen.Het is echt uitzonderlijk dat mijn man ook een dag voor zijn rekening neemt. Bovendien vragen mensen hem wél hoe hij dat regelt, en mij niet.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:20:16 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173487306
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:18 schreef Bleie het volgende:

[..]

Daar is nog een wereld te winnen ja. Mensen (incl. mensen die in de opvang werken) kijken nog steeds vaak heel verbaasd als ik zeg dat ik vier dagen werk terwijl we maar drie dagen opvang afnemen.Het is echt uitzonderlijk dat mijn man ook een dag voor zijn rekening neemt. Bovendien vragen mensen hem wél hoe hij dat regelt, en mij niet.
Je hebt wel een leuk kindje, als dat het kindje in e avatar is!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173488040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je hebt wel een leuk kindje, als dat het kindje in e avatar is!
Dank je! Ja, dat is de mijnes. Maar wel al een jaar of 7 geleden. Ze wordt volgende weekend 8.
pi_173489344
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:18 schreef Bleie het volgende:

[..]

Daar is nog een wereld te winnen ja. Mensen (incl. mensen die in de opvang werken) kijken nog steeds vaak heel verbaasd als ik zeg dat ik vier dagen werk terwijl we maar drie dagen opvang afnemen.Het is echt uitzonderlijk dat mijn man ook een dag voor zijn rekening neemt. Bovendien vragen mensen hem wél hoe hij dat regelt, en mij niet.
Grappig, wij doen hetzelfde en ik heb daar nog nooit vragen/opmerkingen over gekregen in die trant en mijn vriend ook niet. Ligt misschien ook aan de omgeving? In het onderwijs vragen collega's wel geregeld aan me hoe ik dat combineer: werk en gezin, omdat het zo'n veeleisende baan is en mensen weten hoe lastig het is dat voor elkaar te krijgen. En het was ook wel bijzonder dat ik mee wilde gaan op een Rome reis van tien dagen terwijl ik een baby van 15 maanden had. Eigenlijk alle andere vrouwelijke collega's met jonge kinderen vinden dat te lang en willen niet mee. Bij mannen hoor je dat dan helemaal niet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 30 augustus 2017 @ 20:54:08 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173489886
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:48 schreef Bleie het volgende:

[..]

Dank je! Ja, dat is de mijnes. Maar wel al een jaar of 7 geleden. Ze wordt volgende weekend 8.
Knapperd. Ik heb er ook een van acht. Leuke leeftijd!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 21:35:53 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173491036
Het lukt me nog niet eens om werk te combineren met niet kinderen hebben....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173491267
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:08 schreef Mainport het volgende:
Ik weet niet van welke vorm van onderdrukking vrouwen in Nederland het meest last hebben (seksistische humor, slut shaming, rolverwachtingen als moeder, het voor vrouwen sterkere taboe om niet de gebaande paden te bewandelen), maar dat zal per persoon verschillen. Hoewel het voor voor vrouwen geaccepteerd is om parttime te werken en je als man daar een goede reden voor moet hebben (verzinnen), zal feminisme relevant blijven.
Feminisme is een middel van neoliberale kapitalisten. Dus ja, daar zijn ze het mee eens.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 21:46:28 #21
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_173491287
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:36 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Grappig, wij doen hetzelfde en ik heb daar nog nooit vragen/opmerkingen over gekregen in die trant en mijn vriend ook niet.
Ik ook niet, maar ja, links+ambtenaar+amsterdam. Ken eigenlijk bijna geen vader die 5 dagen werkt. Maar goed, ik vind het heel verfrissend dat ik sowieso vrij weinig vaders ken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_173491476
Ik heb deze week voor het eerst in een jaar of vijfendertig -veertig een suikerspin aan mijn wang gevoeld. Het was een toevalskermis en voor mijn gebroed was het de eerste, ooit. Zij waren opgetogen, de jongste zelfs enigszins overweldigd door de hap(on)mogelijkheden. Ik herkende onmiddellijk het probleem van de plak op de armhaartjes.

Er was ook iets met de geur, maar Proust is niet voor niets dood. De baard hielp ook niet.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 01:57:36 #23
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173495577
Dichtheid of soortelijke massa.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_173497029
Hier ook links en Amsterdam. Opmerkingen komen ook niet uit de vriendenkring, maar bijv wel van de schoonfamilie uit Gelderland. Hoewel de bos dus verbaasd was over mijn werkdagen. En zodra ik buiten mijn directe kringetje kijk, zie ik weinig parttime werkende vaders, helaas, zeker in het bedrijfsleven.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 08:41:57 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173497242
Hier rechts en Noord-Brabant.
Parttime werken voor mannen wordt hier eigenlijk als een onmogelijkheid gezien. Zo ervaar ik het zelf ook. Als ik niet alle dagen kom dan wordt het niks. Als je zuo vragen minder dan 40 uur te kunnen werken wordt je uitgelachen.
Precies hetzelfde maar dan andersom voor vrouwen die fulltime willen werken. On-mo-ge-lijk. Hoe wil je dat doen dan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator donderdag 31 augustus 2017 @ 09:05:38 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173497490
Bijna al mijn collega's hier hebben een zogenaamde "papadag" :{ Dat houdt voornamelijk in dat ze net zoveel werk verrichten in minder tijd. Efficient is het wel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 31 augustus 2017 @ 09:25:48 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173497776
Geen vader hier, wel parttime aan het werk, gewoon omdat ik graag lui ben.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_173497787
Mijn liefste had de afgelopen tien jaar een vaste baan voor twee dagen per week. Hij heeft z'n ontslag ingediend en heeft nog niet erg veel zin om weer te gaan werken :D.

Ik werk 4 dagen per week, ik zie toch ook heel veel mannelijke collega's die dat doen. Ook toen ik nog in 'het bedrijfsleven' werkte. Eenmaal een jaartje één papadag/week en de heren zien de zegeningen van 4 dagen werken. Bijvoorbeeld dat je je verlofdagen overhoudt voor vrije dagen ipv ze nodig hebt als snipperdag voor garage/loodgieter/bezoekjes.

Ik wil op termijn wel weer terug naar drie dagen/week. Maar goed, eerst nog een paar weken verlof uitwandelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 31-08-2017 09:32:07 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173497856
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 08:41 schreef LXIV het volgende:

[...]

"Zo ervaar ik het zelf ook. Als ik niet alle dagen kom dan wordt het niks."

[...]

Lekker veel vertrouwen in je collega's.

Ik werk vier dagen, op de dag dat ik niet werk, doe ik ook niets werkgerelateerd (als dat lukt). Ga in ieder geval niet mijn mail bijhouden ofzo. Drie dagen werken lijkt me ook wel wat maar dat werkt niet goed, dan val je er echt een beetje buiten merk ik bij collega's die dat doen. En ik vind papa-dag echt een gruwelijk woord.
Aldus.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 09:53:50 #30
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_173498188
Papa-dag boycot ik ook.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_173498237
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 08:41 schreef LXIV het volgende:
Hier rechts en Noord-Brabant.
Parttime werken voor mannen wordt hier eigenlijk als een onmogelijkheid gezien. Zo ervaar ik het zelf ook. Als ik niet alle dagen kom dan wordt het niks. Als je zuo vragen minder dan 40 uur te kunnen werken wordt je uitgelachen.
Precies hetzelfde maar dan andersom voor vrouwen die fulltime willen werken. On-mo-ge-lijk. Hoe wil je dat doen dan?
Kan het me haast niet voorstellen. Jij bent ook ambtenaar dus een fulltime dienstverband is 36 uur.

Bij ons is er vrijwel niemand die 40 uur per week werkt. Nou ja, de ingehuurde personen wellicht. De ambtenaren werken 36 uur (of minder), wat vaak neerkomt op 4 keer 9. Op woensdag en vrijdag kun je zodoende nooit iets plannen, vanwege alle 'roostervrije dagen'.
  Moderator donderdag 31 augustus 2017 @ 10:00:14 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173498272
Mijn baas heeft me er ooit wel eens op gewezen dat ik wel roostervrije dagen moest gaan nemen... en ook een keer vakantie ofzo. :D Ik zal wel niet te genieten zijn geweest.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 31 augustus 2017 @ 10:03:45 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173498320
quote:
10s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:32 schreef Z het volgende:

[..]

Lekker veel vertrouwen in je collega's.
Ik doe werk wat niemand anders doet. Ik heb geen plaatsvervanger of zo.

het liefste zou ik ook drie dagen per week werken. Dan moet ik wel op een functie solliciteren waar dat kan.
Ik ervaar wel tijdschaarste maar totaal geen geldschaarste. In dat opzicht is het weer niet logisch om veel te werken. Eigenlijk zou ik ook wel helemaal kunnen stoppen met werken, alleen heb ik wat angst voor een financiele catastrophe waardoor ik dan in de problemen zou kunnen komen en daarna geen werk meer te vinden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 10:04:45 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173498332
quote:
7s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Kan het me haast niet voorstellen. Jij bent ook ambtenaar dus een fulltime dienstverband is 36 uur.

Bij ons is er vrijwel niemand die 40 uur per week werkt. Nou ja, de ingehuurde personen wellicht. De ambtenaren werken 36 uur (of minder), wat vaak neerkomt op 4 keer 9. Op woensdag en vrijdag kun je zodoende nooit iets plannen, vanwege alle 'roostervrije dagen'.
Bij ons is fulltime 38. Je kunt kiezen voor flex (36) of extra (40). Je uren zeggen natuurlijk niet alles over de uren dat je erkelijk werkt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173498988
Ik werk twee dagen in het onderwijs en twee dagen als (startend) freelancer. In praktijk maak ik (veel) meer uren, zeker nu dat freelancewerk een beetje begint te lopen, maar het me wel nog veel tijd kost omdat het nieuw is.

Toen onze kinderen peuters waren gebruikten we hier wel de woorden papadag en mamadag om de doordeweekse dagen aan te duiden waarop ze niet naar opvang gingen, maar met een van ons thuis waren. Nu ze op school zitten, zeggen we gewoon dat ze op woensdagmiddag met mij thuis zijn en op donderdag met papa.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 12:56:11 #36
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173501394
Ik was laatst in Rotterdam. Dat is er de afgelopen vijftien jaar wel op vooruitgegaan, moet ik erkennen. 't Is nog steeds een spuuglelijke kutstad, maar dan nu van het kaliber dat ik gewoon een beetje over wil geven in plaats van een paraplu in mijn reet steken en voor de eerste tram te springen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_173504952
Hoe hoog was het?
Aldus.
pi_173505264
quote:
2s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 10:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Mijn baas heeft me er ooit wel eens op gewezen dat ik wel roostervrije dagen moest gaan nemen... en ook een keer vakantie ofzo. :D Ik zal wel niet te genieten zijn geweest.
Nee joh, dat komt door het vakantiestuwmeer dat de universiteit veel geld kost.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_173505347
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:36 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Grappig, wij doen hetzelfde en ik heb daar nog nooit vragen/opmerkingen over gekregen in die trant en mijn vriend ook niet.
Ik ook niet. Vier dagen werken is in onze omgeving de norm. Dat ik nu twee dagen werk, vinden mensen wel tamelijk bizar. De een vraagt zich af waar we dat van betalen en de ander begrijpt niet waarom ik m'n talent verkwist aan vrije tijd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 16:49:40 #40
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173505686
quote:
2s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:13 schreef Z het volgende:
Hoe hoog was het?
Mwoah, sinds die kernbommen is dat allemaal niet meer zo hoog. Ik schat een meter of zeven, maar je weet bij wie je voor dergelijke vragen beter terecht kan.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Moderator donderdag 31 augustus 2017 @ 17:06:04 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173506024
quote:
15s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee joh, dat komt door het vakantiestuwmeer dat de universiteit veel geld kost.
Ik ben bij onze groep de enige die netjes blijft doorgeven dat ik vrij ben (geweest)... de rest staat allemaal op 0 vrije dagen... :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173506412
quote:
2s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben bij onze groep de enige die netjes blijft doorgeven dat ik vrij ben (geweest)... de rest staat allemaal op 0 vrije dagen... :P
Wij hebben nu de mogelijkheid om onze vakantiedagen niet bij te houden en dan worden ze aan het einde van het jaar op 0 gezet. Onze leidinggevenden willen graag dat we dat doen, maar dat vertik ik. Ik houd ze bij en als het er te weinig zijn, dan betaalt de universiteit daar maar voor.

Overigens begrijpt de buitenwereld hier niets van. Vakantie niet door hoeven geven en dus vrij kunnen nemen wanneer je maar wil, wie wil dat nou niet?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_173506570
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:33 schreef Claudia_x het volgende:
en de ander begrijpt niet waarom ik m'n talent verkwist aan vrije tijd.
Dat is het dilemma tussen de (intern en extern opgelegde) plicht om te presteren en de keuze om het liefst zo veel mogelijk tijd door te brengen met je geliefden.

De tweede optie wordt met een scheef oog naar gekeken.
  Moderator donderdag 31 augustus 2017 @ 18:13:23 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173507318
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij hebben nu de mogelijkheid om onze vakantiedagen niet bij te houden en dan worden ze aan het einde van het jaar op 0 gezet. Onze leidinggevenden willen graag dat we dat doen, maar dat vertik ik. Ik houd ze bij en als het er te weinig zijn, dan betaalt de universiteit daar maar voor.

Overigens begrijpt de buitenwereld hier niets van. Vakantie niet door hoeven geven en dus vrij kunnen nemen wanneer je maar wil, wie wil dat nou niet?
Ik voel me altijd schuldig als ik vrij neem daarom neem ik chronisch te weinig vrij, alhoewel ik weet eigenlijk niet eens hoeveel vrije dagen ik officieel heb.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173508386
pi_173508420
Vroeger lagen in het overblijflokaal van die fotoromans. Wonderbaarlijke lectuur. Zou dat nog bestaan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator donderdag 31 augustus 2017 @ 19:41:55 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173508936
quote:
:Y treffend
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 31 augustus 2017 @ 19:49:36 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173509132
Eigenlijk is het raar dat wij nog steeds min of meer al onze tijd vullen met werken. Als je ziet wat een enorme technologische vooruitgang er geboekt is en dat één machine of computer het werk van duizenden kan doen, dan zou je eigenlijk verwachten dat 8 uur werk per week wel voldoende is. In 1917 verwachtten ze ook dat dit in 2017 de norm zou zijn. Maar het is dus niet zo geworden.
We werken vooral veel om tegen elkaar te concurreren en voor -overbodige- luxe. Beide zaken interesseren met niet en hebben dat eigenlijk ook nooit gedaan.

Wat ik wel fijn vind is het nauwelijks productieve werk buiten. Dus hout hakken, appels plukken, snoeien etc.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 19:59:46 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173509359
Of nauwelijks productief, dat is natuurlijk allemaal heel productief en zichtbaar ten opzichte van het werk dat ik normaal doe, het verschuiven van nullen en énen in een vierkante zwarte bak die op mijn bureau staat.
Maar economisch is het niet productief, het levert me omgerekend iets op van 50 cent tot 4 euro per uur.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 21:53:19 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173513434
quote:
2s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik voel me altijd schuldig als ik vrij neem daarom neem ik chronisch te weinig vrij, alhoewel ik weet eigenlijk niet eens hoeveel vrije dagen ik officieel heb.
Bosbeetle, jij maakt het jezelf ook wel erg moeilijk, hè?
En als antwoord hierop ga jij nu natuurlijk beweren dat dat best wel meevalt. ;(.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator donderdag 31 augustus 2017 @ 21:53:59 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173513458
quote:
18s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 21:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Bosbeetle, jij maakt het jezelf ook wel erg moeilijk, hè?
En als antwoord hierop ga jij nu natuurlijk beweren dat dat best wel meevalt. ;(.
Correct
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 31 augustus 2017 @ 22:55:03 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173516305
Ik ben loodsen aan het slopen om ruimte vrij te maken en het laatste deel ga ik slopen om daar een nieuwe, grote garage annex werkplaats te bouwen. Dit laatste stuk ligt tegen het perceel van een buurman aan en aan de achterkant staat een lange rij met ondertussen hoog geworden bomen.
Die bomen staan in de weg als ik daar straks wil bouwen natuurlijk. Ik had al met die buurman overlegd over mijn plannen. Nu was ik buiten aan het werk en liet hij me zien dat hij die hele achterkant al geruimd had en de bomen klaar voor de kap. Ook had hij het hele dag vrijgemaakt van jarenlang opgevallen bladeren en andere troep. Hij ging ook zijn schoonzoon bellen (die is boer en heeft een trekker) om alle wortels eruit te halen. En als die er toch was kon hij ook wel de laatste betonvloer met de loader slopen.
Heel tof allemaal. Dit spaart me twee weken werk. Gewoon mijn werk. Waarom zou die man dit allemaal doen? Hij wilde niks hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173519182
Ik heb elke week vier dagen weekend en heb dan letterlijk nul verplichtingen. Nul! Kunnen jullie je dat voorstellen?
pi_173519318
Links en rechts in vier zinnen

Het linkse gedachtegoed zegt dat er in elke maatschappij winnaars en verliezers zijn. Er zijn maatschappijen (geweest) waar jij een verliezer zult zijn. Daarom is het de taak van de winnaars om de verliezers te helpen.

Het rechtse gedachtegoed zegt tegen verliezers dat ze niet bij een ander moeten aankloppen (een winnaar heeft immers recht op zijn vergaarde bezit), maar zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen geluk.
  vrijdag 1 september 2017 @ 06:25:47 #55
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173519320
Ik baal er een beetje van dat ik al mijn intellect ten spijt nog steeds de Dood niet heb kunnen overwinnen. Ik baal er nog veel meer van dat zo'n kankerventje als MP zich met 'links gedachtengoed, winnaars en verliezers' bezighoudt terwijl ik hier godverdomme door de vensters van de tijd aan het schreeuwen ben. Je denkt welhaast: 'Dan maar liever dood.' Nou, zo wordt het natuurlijk niets hè. Kneus.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_173519345
pi_173522882
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:55 schreef LXIV het volgende:

Heel tof allemaal. Dit spaart me twee weken werk. Gewoon mijn werk. Waarom zou die man dit allemaal doen? Hij wilde niks hebben.
Misschien houdt hij er gewoon van om anderen te helpen. Mijn vader was ook zo. Die reed zelfs naar de andere kant van het land om computerproblemen van het nieuwe vriendje van mijn moeder te verhelpen. Ik vroeg hem waarom hij dat deed en daar antwoordde hij dan op: "Waarom niet?"
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_173522940
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 06:25 schreef JAM het volgende:
Ik baal er een beetje van dat ik al mijn intellect ten spijt nog steeds de Dood niet heb kunnen overwinnen.
Je bent er toch nog? So far, so good.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 1 september 2017 @ 11:48:12 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173522952
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien houdt hij er gewoon van om anderen te helpen. Mijn vader was ook zo. Die reed zelfs naar de andere kant van het land om computerproblemen van het nieuwe vriendje van mijn moeder te verhelpen. Ik vroeg hem waarom hij dat deed en daar antwoordde hij dan op: "Waarom niet?"
Mijn broer is ook zo heeft ooit lifters van Groningen naar arnhem gebracht terwijl hij in Ommen (vlak bij zwolle) moest zijn, achja dan kan ik jullie ook wel even helemaal brengen :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173523606
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 06:25 schreef JAM het volgende:
Ik baal er een beetje van dat ik al mijn intellect ten spijt nog steeds de Dood niet heb kunnen overwinnen. Ik baal er nog veel meer van dat zo'n kankerventje als MP zich met 'links gedachtengoed, winnaars en verliezers' bezighoudt terwijl ik hier godverdomme door de vensters van de tijd aan het schreeuwen ben. Je denkt welhaast: 'Dan maar liever dood.' Nou, zo wordt het natuurlijk niets hè. Kneus.
Dit heb ik wel gemist.
  vrijdag 1 september 2017 @ 12:45:31 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173523851
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien houdt hij er gewoon van om anderen te helpen. Mijn vader was ook zo. Die reed zelfs naar de andere kant van het land om computerproblemen van het nieuwe vriendje van mijn moeder te verhelpen. Ik vroeg hem waarom hij dat deed en daar antwoordde hij dan op: "Waarom niet?"
Ja, waarom niet. Misschien denk ik teveel in economische waarde en denk ik: als ik die apparatuur en mensen moet huren kost het mij 500 euro. Dus eigenlijk krijg ik 500 euro als ze dat gratis doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173538304
Wel tof, zo'n buurman.
  zondag 3 september 2017 @ 05:32:09 #63
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173555749
quote:
Tsja, dat grut heeft de Koude Oorlog nooit meegemaakt hè. Dat je verstoppertje speelde en ineens zo'n 'Dit huis is kernbomvrij'-sticker tegenkwam.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_173579784
quote:
15s.gif Op zondag 3 september 2017 05:32 schreef JAM het volgende:

[..]

Tsja, dat grut heeft de Koude Oorlog nooit meegemaakt hè. Dat je verstoppertje speelde en ineens zo'n 'Dit huis is kernbomvrij'-sticker tegenkwam.
Gelukkig zorgt Noord-Korea ervoor dat de jongste generatie ook naar Doe Maar kan luisteren.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 4 september 2017 @ 21:48:38 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173590255
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 11:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gelukkig zorgt Noord-Korea ervoor dat de jongste generatie ook naar Doe Maar kan luisteren.

Toch is die éne NK-bom die het misschien tot aan Japan haalt onvergelijkbaar met de Mutually Assured Destruction van 20.000+ kernbommen die vroeger ieder moment op ons konden vallen.

Vroeger was alles beter, wil ik maar zeggen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173591651
Come, come, nuclear bomb...



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2017 22:44:55 ]
  maandag 4 september 2017 @ 22:48:36 #67
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173591704
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 22:59:48 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173591900
Kernbommen muziek


*O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 4 september 2017 @ 23:12:09 #70
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_173593412
Ik voelde me bitter en korzelig, toen klikte ik op het youtube-linkje in broers signature en voelde ik me iets minder bitter en korzelig en wat meer bedroefd en jaloers op een mooier leven.

Op zo'n moment pak ik Pessoa erbij. Er zijn altijd mensen die zich nog slechter voelen.

quote:
Zoals ieder mens met een grote geestelijke beweeglijkheid koester ik een organische, fatale liefde voor vastigheid. Ik verafschuw nieuw leven en onbekende plaatsen.

Ik walg van het idee te reizen.
Alles wat ik nog nooit had gezien, had ik al gezien.
Alles wat ik nog niet heb gezien, heb ik al gezien.

De weerzin tegen het voortdurend nieuwe, de weerzin om onder de onechte verscheidenheid van dingen en ideeën de eeuwige identiteit van alles te ontdekken. (...) Landschappen zijn herhalingen. Tijdens een simpele treinrit word ik even zinloos als beangstigend heen en weer geslingerd tussen niet-echt-kijken naar het landschap en niet-echt-lezen van het boek dat me zou vermaken als ik een ander was.

Ik walg van het leven en de beweging versterkt dat gevoel.
  dinsdag 5 september 2017 @ 10:02:05 #72
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173595327
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 21:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toch is die éne NK-bom die het misschien tot aan Japan haalt onvergelijkbaar met de Mutually Assured Destruction van 20.000+ kernbommen die vroeger ieder moment op ons konden vallen.

Vroeger was alles beter, wil ik maar zeggen.
Ik las gisteren een bijzonder zonderling artikel in de Metro waarin we gerust werden gesteld dat, ik parafraseer, hoewel die raketten wellicht ook Nederland kunnen bereiken het niet heel waarschijnlijk is dat Noord-Korea een bom deze kant op zou schieten en het veel waarschijnlijker was dat'ie richting Japan zou gaan, net als de laatste keer'. Je vraagt je af, hoe leest dat als je, zoals de meeste mensen, werkelijk geen enkel besef van de geschiedenis hebt?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 5 september 2017 @ 20:40:50 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173608689
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 september 2017 10:02 schreef JAM het volgende:

[..]

Ik las gisteren een bijzonder zonderling artikel in de Metro waarin we gerust werden gesteld dat, ik parafraseer, hoewel die raketten wellicht ook Nederland kunnen bereiken het niet heel waarschijnlijk is dat Noord-Korea een bom deze kant op zou schieten en het veel waarschijnlijker was dat'ie richting Japan zou gaan, net als de laatste keer'. Je vraagt je af, hoe leest dat als je, zoals de meeste mensen, werkelijk geen enkel besef van de geschiedenis hebt?
Het mooie van opgroeien in een apocaliptisch tijdperk is dat je toekomstverwachtingen heel laag zijn. Op mijn 12e (Doe Maar, Atoomwapens de Wereld uit, The Day After, etc) verwachtte ik rond deze tijd onder radio-actieve puinhopen te leven, mijn kinderen voedend met gemuteerde ratten. Ondertussen zit ik in mijn villa terwijl robotslaven het gras maaien en netflix met 4K binnenkomt.
Dan is je verwachtingspatroon overtroffen en ben je tevreden
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 5 september 2017 @ 20:50:57 #74
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173609070
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het mooie van opgroeien in een apocaliptisch tijdperk is dat je toekomstverwachtingen heel laag zijn. Op mijn 12e (Doe Maar, Atoomwapens de Wereld uit, The Day After, etc) verwachtte ik rond deze tijd onder radio-actieve puinhopen te leven, mijn kinderen voedend met gemuteerde ratten. Ondertussen zit ik in mijn villa terwijl robotslaven het gras maaien en netflix met 4K binnenkomt.
Dan is je verwachtingspatroon overtroffen en ben je tevreden
Ja, zonder al dat doemdenken is het ook wel verdomd lastig om ook maar enige tevredenheid te ervaren. Gelukkig kan een mens altijd nog naar de fles grijpen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 5 september 2017 @ 20:53:02 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173609149
Of karpervissen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 5 september 2017 @ 20:56:34 #76
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173609266
Daar zal je beslist ook zielsongelukkig van worden. :D.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 8 september 2017 @ 22:40:08 #77
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_173667708
De TT riep me.
  zaterdag 9 september 2017 @ 18:58:17 #78
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173680569
Nou, zeg er eens iets van. Het is al opgemerkt dat het soortelijke massa of dichtheid zou moeten zijn, trouwens.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Moderator zaterdag 9 september 2017 @ 19:02:54 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173680671
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 22:40 schreef Trashcanman het volgende:
De TT riep me.
^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 14 september 2017 @ 23:51:42 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173784032
Vanavond de hele avond New Kids gekeken kut. Pure brabo-discriminatie dat die films nooit veel prijzen hebben gewonnen op filmfestivals.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173801673
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:51 schreef LXIV het volgende:
Vanavond de hele avond New Kids gekeken kut. Pure brabo-discriminatie dat die films nooit veel prijzen hebben gewonnen op filmfestivals.
Met 'nooit veel' bedoel je 'geen enkele'?
pi_173802028
New Kids: Turbo! wint Rembrandt Awards, KUT!

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2017 23:47:01 ]
  vrijdag 15 september 2017 @ 23:49:22 #83
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_173802061
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 18:58 schreef JAM het volgende:
Nou, zeg er eens iets van. Het is al opgemerkt dat het soortelijke massa of dichtheid zou moeten zijn, trouwens.
Ik zou eerder de dichtheid willen weten. Ik denk dat dat niet heel hoog zou moeten zijn anders zouden de metamorfoses wel eens erg pijnlijk kunnen zijn..?

Maar ik ben geen barbapappa dus ik zou het niet weten.
  vrijdag 15 september 2017 @ 23:50:09 #84
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_173802072
Heeft iemand nog wat van de Oeigoeren gehoord de afgelopen tijd?
  zaterdag 16 september 2017 @ 01:31:44 #85
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173803194
Jazeker. Mijn lieve vader slaat me er mee dood. Ik kan moeilijk met hem een kopje koffie drinken zondrr dat ze eraan te pas komen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 16 september 2017 @ 10:29:49 #86
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_173805781
Bosbeetle, ik neem, met het oog op de tt, aan dat je de ignobelprijs voor vloeibaarheid van katten met grote interesse gevolgd hebt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 19:00:35 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173813561
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:29 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bosbeetle, ik neem, met het oog op de tt, aan dat je de ignobelprijs voor vloeibaarheid van katten met grote interesse gevolgd hebt.
:D wow, https://www.theguardian.c(...)coop-ig-nobel-awards

Misschien zijn barbapappas wel de verre voorouders van katten :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 19 september 2017 @ 00:11:11 #88
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173864082
Hier met die felicitaties.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 19 september 2017 @ 00:13:20 #89
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_173864098
Gefeliciteerd!

quote:
14s.gif Op zaterdag 16 september 2017 01:31 schreef JAM het volgende:
Jazeker. Mijn lieve vader slaat me er mee dood. Ik kan moeilijk met hem een kopje koffie drinken zondrr dat ze eraan te pas komen.
Oeigoeren zijn niet de meest ideale slagwapens, vandaar dat je waarschijnlijk ook nog niet letterlijk dood bent.
  dinsdag 19 september 2017 @ 00:27:47 #90
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173864193
Dat heb je goed gezien, Trashcanman. Ik begaf me even in het rijk der metaforen. Dank voor de felicitatie.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_173864495
Jonge, geïnspireerde mensen die de hemel willen bestormen, die bij volwassenwording hun esprit verliezen en verdwijnen in de maalstroom; daar moet een of andere factor aan ten grondslag liggen. Is het het burgerlijke verlangen naar zekerheid? Is het het neerleggen bij de status quo die ze verwarren met werkelijkheid die ze op haar beurt verwarren met waarheid? Is het apathie als legitiem resultaat van de controntatie met een verziekt systeem? Is het een onderworpenheid aan interne en externe prestatieverwachtingen? Is het het geloof aan de maakbare zelf die verantwoordelijk is voor zijn eigen succes en falen?

Voor jullie geldt de gestelde stelling (behalve JAM); graag hoor ik jullie antwoord.
  dinsdag 19 september 2017 @ 02:14:26 #92
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173864516
Jarig, JAM? Gefeliciteerd, jongen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 19 september 2017 @ 02:22:26 #93
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173864532
Dank je Dootje. :).
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Moderator dinsdag 19 september 2017 @ 07:40:55 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173865096
Van harte.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 19 september 2017 @ 07:43:51 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173865121
Gefeliciteerd, JAM.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 19 september 2017 @ 07:58:23 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173865208
Feli. Dat we dit nog mogen meemaken.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 19 september 2017 @ 08:03:09 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173865236
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 02:05 schreef SimplyWild het volgende:
Jonge, geïnspireerde mensen
Gelukkig behoor ik daar niet toe.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 19 september 2017 @ 09:52:56 #98
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  dinsdag 19 september 2017 @ 09:53:16 #99
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  dinsdag 19 september 2017 @ 10:32:10 #100
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_173867000
Van harte.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_173868030
Van harte Jam.
Aldus.
pi_173869817
Eerst even horen waarvoor precies.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2017 13:21:15 ]
  dinsdag 19 september 2017 @ 13:16:19 #103
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173869887
Het is inderdaad mijn verjaardag.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_173870002
19-9, dat bekt wel lekker wanneer je je geboortedatum moet doorgeven. Gefeliciteerd.
  dinsdag 19 september 2017 @ 13:26:24 #105
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173870074
Waarom geldt die stelling trouwens niet voor mij?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 19 september 2017 @ 13:26:38 #106
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173870079
...en natuurlijk dank voor alle felicitaties. :).
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_173870150
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 september 2017 13:26 schreef JAM het volgende:
Waarom geldt die stelling trouwens niet voor mij?
Mmm ja, 19-09-19...
  dinsdag 19 september 2017 @ 13:33:46 #108
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173870190
Nou, met mijn leeftijd zal het weinig van doen hebben. Ik ben inmiddels 32.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_173870441
Ik geef het op.
  dinsdag 19 september 2017 @ 14:04:42 #110
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_173870696
Eindelijk. Ik had me geen beter cadeau kunnen wensen, LK! :).
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_173870851
Geen dank.
pi_173871469
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 september 2017 13:26 schreef JAM het volgende:
Waarom geldt die stelling trouwens niet voor mij?
Welke stelling?

32. Die zijn maar mooi binnen. Succes met de komende jaren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173872262
JAM, van harte!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 19 september 2017 @ 16:08:29 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173872637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 13:33 schreef JAM het volgende:
Nou, met mijn leeftijd zal het weinig van doen hebben. Ik ben inmiddels 32.
Ooit was ik als user hier ook 32. Jij was toen 16 of zo. Jij vond mij toen ongetwijfeld een oude lul.

Verder gefeliciteerd en al het beste!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 22 september 2017 @ 21:00:04 #115
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173936259
Loop je hier al zo lang rond, LX?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_173936635
L is hier pas 12 jaar, zie ik.

Ringo, Claudia en ik hebben accounts uit 2000. En er zijn ook wat mensen die niet meer onder hun eerste account posten.
  vrijdag 22 september 2017 @ 21:24:48 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173936697
Noem het maar pas 12 jaar! Ik vind het heel wat!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 22 september 2017 @ 21:35:57 #118
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173936885
VUILE LEUGENAAR!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator zaterdag 23 september 2017 @ 00:51:50 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173940210
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:21 schreef k_man het volgende:
L is hier pas 12 jaar, zie ik.

Ringo, Claudia en ik hebben accounts uit 2000. En er zijn ook wat mensen die niet meer onder hun eerste account posten.
Ik ben een eeuwige newbie ;( 2002 represent
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 23 september 2017 @ 02:16:20 #120
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173940941
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 00:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben een eeuwige newbie ;( 2002 represent
Ik vraag me dus ws ook al 15 jaar af wat n fuckin bosbeetle nu eigenlijk is.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator zaterdag 23 september 2017 @ 11:31:38 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173943551
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 september 2017 02:16 schreef EP3 het volgende:

[..]

Ik vraag me dus ws ook al 15 jaar af wat n fuckin bosbeetle nu eigenlijk is.
Ik al langer...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 23 september 2017 @ 11:36:34 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173943630
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 september 2017 02:16 schreef EP3 het volgende:

[..]

Ik vraag me dus ws ook al 15 jaar af wat n fuckin bosbeetle nu eigenlijk is.
Ik dacht heel simpel bosbes.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173943873
Boskever met een spelfout.
  Moderator zaterdag 23 september 2017 @ 14:37:31 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173946948
De herkomst is eigenlijk heel makkelijk ik werd op school beetle genoemd vanwege een john lennon kapsel en relatief ronde bril. Wij hadden een leraar die bosman heette en die noemde ik boshenk. Toen kwam er een tijd dat ik een email adres moest kiezen en dat moest zo raar mogelijk zijn toen heb ik mijn bijnaam en de bijnaam die ik voor een leraar had verzonnen bij elkaar gevoegd. Mijn email adres was toen bosbeetle.henkheid@.... alleen als ik dat moest uitleggen dan snapte mensen vaak henkheid niet of gingen dat verkeer spellen, toen heb ik de henkheid maar weggelaten. Het werd dus bosbeetle@... toen kwamen er ook internet pagina's waar je een username moest invullen en zo is bosbeetle geboren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174228261
Hmpf.
Aldus.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:55:12 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174229172
Vanavond ga ik zelfgevangen forel met zelfgeplukt eekhoorntjesbrood en zelfgekweekte pompoen koken. Dat lijkt me wel wat!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:57:32 #127
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_174229198
Nou, ik draai me nog maar een keertje om.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:06:40 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174229365
Ik ga zinnen typen. En daarna delete ik ze weer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174264282
De grote sprong voorwaarts is dat ik niet meer ga deleten. Zal deleten. Niet delete.

Hoe dan ook, ik was gisteren bij Nick Cave. O+ .

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 8 oktober 2017 @ 21:50:08 #130
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_174288997
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:50 schreef Franny_G het volgende:
De grote sprong voorwaarts is dat ik niet meer ga deleten. Zal deleten. Niet delete.

Hoe dan ook, ik was gisteren bij Nick Cave. O+ .

Als ik ergens nog religieuze gevoelens bij heb, is het bij The Boatman's Call.

Mevr. IR wilde niet naar de ZiggoDome en heeft nu spijt dus volgende keer gaan we echtecht.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_174290089
Ja, terecht dat ze spijt heeft. Het was echt bijzonder.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 8 oktober 2017 @ 22:55:19 #132
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_174290955
Maar gelukkig is op youtube ook genoeg geweldige muziek te vinden:


13 november ga ik eindelijk naar Wire.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 9 oktober 2017 @ 04:00:40 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174293558
Ik luister veel hiphop de laatste tijd. Daar zitten ook parels tussen.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 9 oktober 2017 @ 10:19:02 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174295610
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 04:00 schreef Ringo het volgende:
Ik luister veel hiphop de laatste tijd. Daar zitten ook parels tussen.

'Another nigger in the morgue'. Wie wordt daar nu niet blij van?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174295858
Ik was zaterdag op het congres van Onze Taal. O+
pi_174297542
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 04:00 schreef Ringo het volgende:
Ik luister veel hiphop de laatste tijd. Daar zitten ook parels tussen.

Dít is een parel:



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 12:00:56 ]
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:36:31 #137
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_174300910
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 04:00 schreef Ringo het volgende:
Ik luister veel hiphop de laatste tijd. Daar zitten ook parels tussen.

Zeker. Ik ben na vele jaren nog altijd niet uitgevist.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:19:41 #138
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174301898
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:56 schreef LelijKnap het volgende:
Dít is een parel:
link
Dank veur de tip.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 16:19:10 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174303239
Ondanks dat ik MUZ mod ben kom ik toch kwa hip-hop niet vaak verder dan dälek of clipping.

:@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174323394
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dank veur de tip.
Geen probleem. Als 't je bevalt, moet je JMT ook een kans geven.



[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 13:14:32 ]
  Moderator woensdag 11 oktober 2017 @ 16:33:42 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174352093
Gisteren mijn krulwilg en coniferen gesnoeid, vandaag maar eens bolletjes voor van de lente/zomer potten :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 11 oktober 2017 @ 16:35:32 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174352148
Ik had altijd een paar uien staan, erg leuke bloemen. Dit jaar ook maar wat krokussen, tulpjes en narcissen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174352589
Ik noemde dat altijd een kronkelwilg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 11 oktober 2017 @ 16:56:59 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174352604
quote:
17s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik noemde dat altijd een kronkelwilg.
Ze zijn ook meer kronkelig dan krullend.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174352616
In mijn Camelia zitten al veel knoppen. Dat belooft wat voor het voorjaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_174437012
Citaat van de dag:

quote:
Het is de angst voor schaarste die de drift tegen collectieve inspanningen en sociale voorzieningen veroorzaakt. Wanneer je kijkt naar wat onze samenleving kan opbrengen voor alle burgers, snap ik die angst niet. We hebben meer dan genoeg productiecapaciteit om alle 17 miljoen mensen in welvaart te laten leven.

Het enige probleem dat daar overheen wordt gegooid is dat er te weinig geld zou zijn. "Het kost te veel," heet dat.

Wanneer er te weinig geld in omloop is omdat een paar honderd mensen denken op de helft van het wereldkapitaal te mogen broeden, dan is bijdrukken slechts het weer activeren van verstopte geldstromen.
Bron: commentsectie van DC.
  zondag 15 oktober 2017 @ 20:43:43 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174438359
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:39 schreef Mainport het volgende:
Citaat van de dag:

[..]

Bron: commentsectie van DC.
Er wordt meer dan volop bijgedrukt. Alleen landt dat onvermijdelijk wéér bij een beperkt groepje dat over voldoende leverage beschikt om daaruit te kunnen vissen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174438575
Kan men ook levensruimte bijdrukken of gaan we die met de EU in Rusland zoeken?
  zondag 15 oktober 2017 @ 21:52:25 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174440154
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:51 schreef LelijKnap het volgende:
Kan men ook levensruimte bijdrukken of gaan we die met de EU in Rusland zoeken?
Levensruimte? Waarom? De Europese volkeren worden afgeschaft. Wat moeten we dan met levensruimte?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174445623
Ik ben opgegroeid met sf. Dus ik dacht altijd dat levensruimte ergens op een andere planeet gevonden zou worden. Maar nee, het blijft een beetje behelpen en aanklooien hier op het aardse. Ik had het kunnen weten natuurlijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174449475
Dan moet je eens naar TLC-programma's kijken als Buying the Bayou. Op onze aardkloot hebben we genoeg ruimte, maar om een of andere reden willen we samenklieken. We doen het onszelf aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_174449498
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:39 schreef Mainport het volgende:
Citaat van de dag:

[..]

Bron: commentsectie van DC.
Ik denk dat je een verklaring zou moeten zoeken in het rechtvaardigheidsgevoel van mensen. Laat daar eens een analyse op los.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 16 oktober 2017 @ 12:52:28 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174449778
Levensruimte? Maak eens een wandeling door het Groene Hart.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator maandag 16 oktober 2017 @ 13:57:10 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174450922
Omdat ze mijn straat aan het verbouwen zijn heb ik geen stoep meer. En aangezien ik geen zin heb om mijn fiets binnen in huis te zetten. Loop ik tegenwoordig naar huis van Rotterdam naar Schiedam, genoeg ruimte om te wandelen in ieder geval. :)

En dan krijg ik ook nog wat beweging als ik niet fiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 16-10-2017 15:02:10 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 16 oktober 2017 @ 14:59:33 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174452107
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Omdat ze mijn straat aan het verbouwen zijn heb ik geen stoep meer. En aangezien ik geen zin heb om met mijn fiets binnen in huis te zetten. Loop ik tegenwoordig naar huis van Rotterdam naar Schiedam, genoeg ruimte om te wandelen in ieder geval. :)

En dan krijg ik ook nog wat beweging als ik niet fiets.
Hoeveel km is dat? Ik loop ook wel eens naar mijn werk om te trainen voor de 4-daagse. Dat is zo'n 16 km. Wel een hele mooie route, over landgoederen en door de natuur.
https://www.google.nl/map(...)tm_source=app-invite
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 16 oktober 2017 @ 15:01:37 #156
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174452137
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoeveel km is dat? Ik loop ook wel eens naar mijn werk om te trainen voor de 4-daagse. Dat is zo'n 16 km. Wel een hele mooie route, over landgoederen en door de natuur.
https://www.google.nl/map(...)tm_source=app-invite
Dit is ~7,5 km maar wel een hele lelijke route langs Delftshaven zo rechstreeks door havengebied Schiedam in.

Ik loop het trouwens alleen van werk naar huis. s'Ochtends neem ik metro.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 16 oktober 2017 @ 15:20:45 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174452465
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit is ~7,5 km maar wel een hele lelijke route langs Delftshaven zo rechstreeks door havengebied Schiedam in.

Ik loop het trouwens alleen van werk naar huis. s'Ochtends neem ik metro.
Haha. Ik denk niet dat er binnen een straal van 80 km een metro is. Of een andere vorm van effectief OV wat dat betreft. Zou ik theoretisch met buurtbussen, OV-fietsen en treinen willen reizen, duurde dat langer dan lopen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 16 oktober 2017 @ 15:22:47 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174452501
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Haha. Ik denk niet dat er binnen een straal van 80 km een metro is. Of een andere vorm van effectief OV wat dat betreft. Zou ik theoretisch met buurtbussen, OV-fietsen en treinen willen reizen, duurde dat langer dan lopen.
Tja daarom vind ik fietsen wel een erg fijn vervoersmiddel maarja dan moeten ze niet je straat open gooien. Of ik moet toch een keer een appartement huren waar ik wel in mijn tuin kan komen zonder door het appartement heen te hoeven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 16 oktober 2017 @ 15:26:12 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174452545
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja daarom vind ik fietsen wel een erg fijn vervoersmiddel maarja dan moeten ze niet je straat open gooien. Of ik moet toch een keer een appartement huren waar ik wel in mijn tuin kan komen zonder door het appartement heen te hoeven.
De fiets is ook mijn favoriete vervoersmiddel. Ik woon ook op ideale fietsafstand. met de auto duurt het 20 min voordat ik op het werk ben, met de fiets net 15 min meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174454365
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:35 schreef Claudia_x het volgende:
Dan moet je eens naar TLC-programma's kijken als Buying the Bayou. Op onze aardkloot hebben we genoeg ruimte, maar om een of andere reden willen we samenklieken. We doen het onszelf aan.
Nou ja, daar ben ik vanwege gemakzucht ook wel schuldig aan, maar ik heb zelden niet de neiging om méér mensen uit te nodigen.
pi_174454386
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:52 schreef Ringo het volgende:
Levensruimte? Maak eens een wandeling door het Groene Hart.
Ik moet mijn appartementje uitbouwen in het Groene Hart?
pi_174454393
quote:
3s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat je een verklaring zou moeten zoeken in het rechtvaardigheidsgevoel van mensen. Laat daar eens een analyse op los.
?
pi_174457267
quote:
3s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat je een verklaring zou moeten zoeken in het rechtvaardigheidsgevoel van mensen. Laat daar eens een analyse op los.
Dat verschilt per tijdsgewricht en cultuur. En als niet-relativist is het rechtvaardigheidsgevoel van anderen weliswaar te begrijpen, maar niet per se legitiem.

Ik begrijp waarom de 12e duke van Edinburgh vindt dat hij recht heeft op een Harry Potter-kasteel en 400 miljoen erfenis, maar ik heb meer respect voor gutmenschen die er een azc van willen maken.

Ik begrijp dat een start up entrepreneur uit silicon valley vindt dat hij een ambitieuze wereldverbeteraar is die op eigen kracht miljarden heeft verdiend, maar ik heb meer respect voor de menselijke grondstoffen die vroegtijdig afgeschreven zijn omdat ze dachten dat een raam een deur was.
pi_174458265
Ah, het verschil tussen begrijpen en begrip.

"Waarom heeft u uw vrouw gewurgd?"
- "Als ik had geschoten waren de kinderen wakker geworden edelachtbare."

Begrijp je dat? Ja. Heb je er ook begrip voor? Mwah...
pi_174467915
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 19:39 schreef Mainport het volgende:

[..]

Dat verschilt per tijdsgewricht en cultuur. En als niet-relativist is het rechtvaardigheidsgevoel van anderen weliswaar te begrijpen, maar niet per se legitiem.
Ik zeg nergens dat je het rechtvaardigheidsgevoel van anderen moet accepteren. Je schuift me een standpunt in de schoenen dat ik niet inneem.

Ik denk dat begrip een aardig uitgangspunt is om verandering te brengen in dat wat je onwenselijk vindt. Jouw analyse deugt niet, dus je gaat op deze manier niet ver komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_174494568
Hier geniet ik zo van:



"Security Shop" doet wat verzekeringen niet doen "BEVEILIGEN"
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_174515985
quote:
He was turning the tape cassette over. The radio was screaming: "Power to the People-Right on!" John Lennon's political song, ten years too late. "That poor fool should have stayed where was," said my attorney. "Punks like that just get in the way when they try to be serious."

Hunter S. Thompson, 1971
  donderdag 19 oktober 2017 @ 17:40:57 #168
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174518246
Sinds twee weken weet ik dat ik geheel ten onrechte bijna anderhalf decennium lang nog nooit een album van Kanye West heb beluisterd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 19:20:32 #169
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_174520469
IK BLIJF LIEVER NOG EVEN ONWETEND
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 22:41:50 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174527641
Ineens valt het allemaal op z'n plaats, IR.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174674862
Denk ik aan de LPT, dan denk ik aan Herman Hesse

  donderdag 26 oktober 2017 @ 22:07:07 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174680660
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:06 schreef Mainport het volgende:
Denk ik aan de LPT, dan denk ik aan Herman Hesse

[ afbeelding ]
Herman Hesse. Daar wil ik wel eens graag met iemand over praten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 00:57:14 #173
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_174684345
Ik begrijp dat MP de gehele westerse wereld weerspiegeld ziet in n stil en donker hoekje op n nietszeggend forum? Ok.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_174687466
Met een beetje moeite kun je dit forumpje natuurlijk heel goed als een metafoor voor de westerse wereld/cultuur zien die langzaam maar trefzeker ten onder gaat. Ik ben een optimist in 't diepst van mijn gedachten dus ik ga daar niet aan beginnen.

Iemand die zich hier al aan heeft gewaagd?

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174687646
Cultuurpessimisme bij het ontbijt _O_
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:49:55 #176
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174689108
Nee... De opstand van de massamens van Ortega y Gasset ligt ook al een jaar halfgelezen op mijn nachtkast.

Daarentegen vordert O+ Oorlog en vrede O+ gestaag! Pagina 1124 om precies te zijn, nog 428 te gaan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:00:00 #177
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_174698257
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:12 schreef Franny_G het volgende:
Met een beetje moeite kun je dit forumpje natuurlijk heel goed als een metafoor voor de westerse wereld/cultuur zien die langzaam maar trefzeker ten onder gaat. Ik ben een optimist in 't diepst van mijn gedachten dus ik ga daar niet aan beginnen.

Iemand die zich hier al aan heeft gewaagd?

[ afbeelding ]
Nee. Ik dacht me te herinneren dat we Ome Oswald wel moesten lezen bij politicologie, maar ik kan zo snel geen bewijs daarvoor terug vinden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:40:48 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174717034
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:12 schreef Franny_G het volgende:
Met een beetje moeite kun je dit forumpje natuurlijk heel goed als een metafoor voor de westerse wereld/cultuur zien die langzaam maar trefzeker ten onder gaat. Ik ben een optimist in 't diepst van mijn gedachten dus ik ga daar niet aan beginnen.

Iemand die zich hier al aan heeft gewaagd?

[ afbeelding ]
Als je onderstaande infomercial kijkt weet je ook wel genoeg.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 1 november 2017 @ 12:37:47 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174801350
TTK ERWACHE!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 1 november 2017 @ 13:41:45 #180
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_174802495
Jawohl, herr Hauptmann.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 2 november 2017 @ 05:16:28 #181
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_174817877
Ik heb de hik.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_174822323
quote:
15s.gif Op donderdag 2 november 2017 05:16 schreef JAM het volgende:
Ik heb de hik.
Hoe zit het nou met ∞? Ik hoorde gisteren dat er verschillen maten zijn, maar begreep er eigenlijk niets van. Had iets te maken met het verschil in soorten getallen waarmee je tot na het oneindige kan doorrekenen. Met het ene soort getallen kom je op een groter ∞ uit dan met een ander soort getallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2017 12:15:42 ]
  Moderator donderdag 2 november 2017 @ 12:21:41 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174822433
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe zit het nou met ∞? Ik hoorde gisteren dat er verschillen maten zijn, maar begreep er eigenlijk niets van. Had iets te maken met het verschil in soorten getallen waarmee je tot na het oneindige kan doorrekenen. Met het ene soort getallen kom je op een groter ∞ uit dan met een ander soort getallen.
aleph 1, 2, 3 etc.

https://en.wikipedia.org/wiki/Aleph_number
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174822454
quote:
''Ah!''

Edit, ah die link stond er nog niet. Even doornemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2017 12:23:42 ]
  Moderator donderdag 2 november 2017 @ 12:25:00 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174822479
quote:
15s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

''Ah!''

Edit, ah die link stond er nog niet. Even doornemen.
In het nederlands: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kardinaliteit

En https://nl.wikipedia.org/wiki/Oneindige_verzameling


zo is bijvoorbeeld 1,2,3,4,5,6,7... oneindig maar wel aftelbaar. M.a.w. in die set zit niets tussen1 en 2. Bij de comma getallen is het ook oneindig maar kun je er altijd weer wat tussen frotten dus is die oneindigheid "groter" dan die van de hele getallen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174822522
quote:
Toch wel jammer dat de NL'se Wiki's vaak een stuk korter zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2017 12:30:36 ]
  Moderator donderdag 2 november 2017 @ 12:30:35 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174822565
Maar ik begrijp er ook maar de helft van, wiskunde van verzamelingen is erg lastig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174822584
Ik kende de verzamelingenleer alleen als deel vd logica. Ook daar kreeg ik niet altijd vat op.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2017 12:51:25 ]
pi_174822675
quote:
2s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

zo is bijvoorbeeld 1,2,3,4,5,6,7... oneindig maar wel aftelbaar. M.a.w. in die set zit niets tussen1 en 2. Bij de comma getallen is het ook oneindig maar kun je er altijd weer wat tussen frotten dus is die oneindigheid "groter" dan die van de hele getallen.
Hmmm... :D. Want 1+ iets achter de komma is groter dan 1 zonder iets achter de komma? Maar dan blijft het toch terecht dat je 'groter' tussen aanhalingstekens plaatst? Als je het optellen naast elkaar legt, dan streven ze elkaar toch om de beurt in? En dat oneindig... (houd nooit op), dan kom je nooit op eentje uit die groter is o.O. De verzameling is als het ware nooit afgerond omdat oneindigheid dat niet toelaat...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2017 12:40:20 ]
  Moderator donderdag 2 november 2017 @ 12:46:24 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174822816
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hmmm... :D. Want 1+ iets achter de komma is groter dan 1 zonder iets achter de komma? Maar dan blijft het toch terecht dat je 'groter' tussen aanhalingstekens plaatst? Als je het optellen naast elkaar legt, dan streven ze elkaar toch om de beurt in? En dat oneindig... (houd nooit op), dan kom je nooit op eentje uit die groter is o.O. De verzameling is als het ware nooit afgerond omdat oneindigheid dat niet toelaat...
Klopt door wat verder te lezen is de reeks natuurlijke getallen de enige reeks waarvan bewezen is dat hij oneindig is of eigenlijk gedefinieerd vanwege zijn axioma's. Alle andere oneindigheden hangen eigenlijk af van datzelfde axioma.

Maar blijkbaar is het dus zo als je de kardinaal neemt in een set bestaande uit drie is dat dus een drie, je door kunt gaan tot n en dan sets krijgt van aleph 0 1, 2, 3 etc. en schijnbaar hebben de reele getallen een kardinaal getal van 2 tot de macht aleph 0 heeft en dat dat dus groter is dan aleph 0.

https://nl.wikipedia.org/(...)n_het_continu%C3%BCm
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174823192
quote:
2s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

als je de kardinaal neemt in een set bestaande uit drie is dat dus een drie

je door kunt gaan tot n en dan sets krijgt van aleph 0 1, 2, 3 etc

en schijnbaar hebben de reele getallen een kardinaal getal van 2 tot de macht aleph 0 heeft

en dat dat dus groter is dan aleph 0.
Vijfmaal gelezen maar snap het nog steeds niet :@ . Ga eerst die wiki's maar even lezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2017 13:15:06 ]
  donderdag 2 november 2017 @ 13:20:25 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174823309
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe zit het nou met ∞? Ik hoorde gisteren dat er verschillen maten zijn, maar begreep er eigenlijk niets van. Had iets te maken met het verschil in soorten getallen waarmee je tot na het oneindige kan doorrekenen. Met het ene soort getallen kom je op een groter ∞ uit dan met een ander soort getallen.
Dat noemen ze graden van oneindigheid.
Er zijn bijvoorbeeld oneindig veel natuurlijke getallen (0,1,2,3,4... Maar hoewel oneindig, je kunt ze wel tellen.
Er zijn ook oneindig veel reële getallen (alle denkbare getallen. Dus 0,991028301983901809012..., 9845803580,028908902049802... etc.
Tussen 0 en 1 liggen oneindig veel reële getallen. Maar tussen iedere twee reeële getallen liggen ook weer oneindig! veel reeele getallen. Je kunt géén 2 reeele getallen nemen waar niet oneindig veel reele getallen tussen kunnen!
Dit in tegenstelling tot de natuurlijke getallen, waar juist steeds een eindig aantal getallen tussen past.

Dat zijn de eerste 2 graden van oneindigheid. Die ik nog begrjip.
In de derde graad van oneindigheid heb je het dan over alle mogelijke routes tussen alle mogelijke multidimensionale coordinaten, maar dat snap ik al niet meer.

Er heeft ook iemand ooit proberen na te denken over de 4e graad van oneindigheid, maar die is na korte tijd afgeveord in een ziekenauto.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 2 november 2017 @ 13:21:02 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174823316
quote:
2s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In het nederlands: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kardinaliteit

En https://nl.wikipedia.org/wiki/Oneindige_verzameling

zo is bijvoorbeeld 1,2,3,4,5,6,7... oneindig maar wel aftelbaar. M.a.w. in die set zit niets tussen1 en 2. Bij de comma getallen is het ook oneindig maar kun je er altijd weer wat tussen frotten dus is die oneindigheid "groter" dan die van de hele getallen.
Dit dus ja!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 2 november 2017 @ 13:41:29 #194
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_174823679
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe zit het nou met ∞? Ik hoorde gisteren dat er verschillen maten zijn, maar begreep er eigenlijk niets van. Had iets te maken met het verschil in soorten getallen waarmee je tot na het oneindige kan doorrekenen. Met het ene soort getallen kom je op een groter ∞ uit dan met een ander soort getallen.
Dit boek wist het voor mij (een eenvoudige politicoloog met een lichte beta-achtergrond) enigszins begrijpelijk te maken: https://www.bol.com/nl/f/(...)nd/9200000000456732/. En de rest was ook wel vermakelijk.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_174848056
quote:
Van de verkleinende deugd - Frederik Nietzsche

En op zekere keer zag hij een rij nieuwe huizen, daarover verwonderde hij zich en zeide:
'Wat beduiden deze huizen? Waarlijk, geen grote ziel heeft ze neergezet, zichzelf tot gelijkenis!
Nam wellicht een simpel kind ze uit zijn bouwdoos? Deed dan een ander kind ze maar weer in de doos!
En deze kamers en hokken: kunnen mannen daar uit- en ingaan?
Overal zie ik ik lagere poorten: wie van mijn slag is, kan daar nog wel door, maar - hij moet zich bukken!
O, wanneer kom ik weder in mijn eigen land, waar ik niet meer bukken moet - niet meer bukken moet voor de kleinen!

Ik loop door dit volk en houd mijn ogen open: ze vergeven mij niet, dat ik op hun deugden niet jaloers ben.
Zij bijten naar mij, omdat ik tot hen zeg: voor kleine lieden zijn kleine deugden nodig.
Ik ben hoffelijk tegenover hen, zoals tegen alle kleine ergernis; stekelig te zijn tegen het kleine dunkt mij wijsheid voor egels.
(...) En zelfs wanneer zij mij roemen: hoe zou ik op hun roem kunnen inslapen? Een doorngordel is mij hun lof: hij krabt mij nog, als ik hem afleg.
Rond, rechtschapen en goeiig zijn zij met elkander: zo rond, rechtschapen en goeiig zijn zandkorreltjes met zandkorreltjes.
Bescheiden een klein geluk omarmen - dat noemen zij 'overgave'! en daarbij loensen zij alreeds bescheiden naar een nieuw, klein geluk.
Zij willen eigenlijk onnozel-weg één ding 't liefst: dat niemand hun pijn doet.
Dit nu is lafheid: al heet het ook 'deugd!' -
En wanneer zij een enkele maal ruig spreken, deze kleine lieden: dan hoor ik enkel hun heesheid.
Voor hen is deugd, dat wat bescheiden en tam maakt: daardoor maken zij de wolf tot hond en de mens zelf tot 's mensen beste huisdier.
Dit nu is - middelmatigheid: al heet het dan ook matigheid. -

pi_174848134
Ik heb goede hoop dat iMax wiskunde gaat studeren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 3 november 2017 @ 21:05:24 #197
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_174852340
Leuk vraagje is altijd of de verzameling vande natuurlijke even groot of kleiner is dan die van de gehele getallen. Denk daar even over na. :P.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 3 november 2017 @ 21:35:04 #198
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_174853057
Hallo fijne mensen :)
pi_174853106
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:35 schreef Frollo het volgende:
Hallo fijne mensen :)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 3 november 2017 @ 21:47:03 #200
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_174853414
Ik dacht, ik kom weer 'ns kijken. Wat heb ik gemist?
pi_174853789
Geouwehoer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 3 november 2017 @ 22:01:02 #202
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_174853820
Langzaam geouwehoer zeker?
pi_174854082
Het topic doet de naam eer aan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 3 november 2017 @ 22:43:24 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174854871
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:01 schreef Frollo het volgende:
Langzaam geouwehoer zeker?
Ha, Frollo.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 3 november 2017 @ 23:18:02 #205
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_174855502
Hoi Lien.
pi_174858821
Hoi
  zaterdag 4 november 2017 @ 07:55:45 #207
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174858830
Wat een zaterdagse gezelligheid.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174862120
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat noemen ze graden van oneindigheid.
Er zijn bijvoorbeeld oneindig veel natuurlijke getallen (0,1,2,3,4... Maar hoewel oneindig, je kunt ze wel tellen.
Er zijn ook oneindig veel reële getallen (alle denkbare getallen. Dus 0,991028301983901809012..., 9845803580,028908902049802... etc.
Tussen 0 en 1 liggen oneindig veel reële getallen. Maar tussen iedere twee reeële getallen liggen ook weer oneindig! veel reeele getallen. Je kunt géén 2 reeele getallen nemen waar niet oneindig veel reele getallen tussen kunnen!
Dit in tegenstelling tot de natuurlijke getallen, waar juist steeds een eindig aantal getallen tussen past.

Dat zijn de eerste 2 graden van oneindigheid. Die ik nog begrjip.
In de derde graad van oneindigheid heb je het dan over alle mogelijke routes tussen alle mogelijke multidimensionale coordinaten, maar dat snap ik al niet meer.

Er heeft ook iemand ooit proberen na te denken over de 4e graad van oneindigheid, maar die is na korte tijd afgeveord in een ziekenauto.
Nu snap ik 'm! Het is veel beter te begrijpen als je het woordje 'groter' weglaat. Of tenminste, ik las groter met het (oneindig) universum in het hoofd omdat deGrasse ermee kwam aanzetten. Maar het is dus groter in de zin van meer volume binnen het oneindige.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2017 19:38:34 ]
pi_174862246
quote:
2s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:41 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dit boek wist het voor mij (een eenvoudige politicoloog met een lichte beta-achtergrond) enigszins begrijpelijk te maken: https://www.bol.com/nl/f/(...)nd/9200000000456732/. En de rest was ook wel vermakelijk.
Maatje te groot voor mij wrs. M'n wiskundekennisniveau ligt zo rond die van een 15-jarige havist.
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 14:27:25 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174863515
Ik denk dat een 15-jarige havist beter in zijn/haar wiskunde zit dan ik.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 4 november 2017 @ 18:41:44 #211
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_174867092
Je moet het niveau van 15-jarige havisten ook zeker niet onderschatten. Die zijn daar ook enkele uren per week mee bezig en als je dat niet bent, dan verzandt het nogal rap.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_174867860
Ik vind het vooral lastig dat ik geen formules kan lezen. Heb ik nooit geleerd, kom ik in m'n werk regelmatig tegen.
Aldus.
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:16:59 #213
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_174867952
Huh? Hoe bedoel je dat?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_174868603
Nu ik erover nadenk zit ik waarschijnlijker bij het niveau van groep 8 inderdaad.
pi_174869940
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:16 schreef JAM het volgende:
Huh? Hoe bedoel je dat?
Aldus.
  zaterdag 4 november 2017 @ 21:22:46 #217
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_174871178
Er is nogal eem verschil tussen de bewering geen functies te kunnen lezen en sommige functies (of delen daarvan) niet kunnen lezen, niet waar?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_174871356
Klopt. Je bent vrij om met de uitleg te beginnen.

[ Bericht 86% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2017 21:31:32 ]
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 22:29:57 #219
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174872761
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:33 schreef Z het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Daar staat dat signum of zeg maar het teken ( -,0 of +) van die twee functies gelijk is. Dus als w maal x plus b negatief is is die formule erachter die ook. Opzich niet een hele interessante formule om dat er maar drie mogelijke antwoorden zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174884705
Ik bedoel dat ik de theorie en het principe van bepaalde modellen wel snap maar met de wiskundig uitgeschreven modellen kan ik niks. Deze hoort bij SVM (support vector machine). Ik had ooit een Duitse stagiair, klonk altijd heel evil als hij dat uitsprak.
Aldus.
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 16:49:31 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174886290
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2017 15:21 schreef Z het volgende:
Ik bedoel dat ik de theorie en het principe van bepaalde modellen wel snap maar met de wiskundig uitgeschreven modellen kan ik niks. Deze hoort bij SVM (support vector machine). Ik had ooit een Duitse stagiair, klonk altijd heel evil als hij dat uitsprak.
Dus gewoon een vector machine die -1, 0 of 1 uitgeeft afhankelijk van de x'en die je erin stopt aangepast op de alpha en gamma waarden van die machine en dan allemaal optelt met een offset b.

Ik heb het meestal een beetje andersom ik kan vaak de formule wel lezen maar om het vervolgens te parameteriseren en in een algoritme te zetten vind ik veel moeilijker. En ook omgekeerd een algoritme in een wiskundige vergelijking uitschrijven kan ik ook niet zo goed.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 5 november 2017 @ 20:12:52 #222
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_174890700
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maatje te groot voor mij wrs. M'n wiskundekennisniveau ligt zo rond die van een 15-jarige havist.
Ik had het ook aan mijn oma gegeven (toen 85, nu 90, nog steeds een fanatieke breinbrekeroplosser maar wel met MULO) en die kwam best een eind.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 6 november 2017 @ 02:13:24 #223
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_174897239
Ik wil jullie trouwens even deze serie aanraden.

Black Mirror (TV Series 2011– ) - IMDb

Net de eerste aflevering gezien. Erg leuk.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_174897289
Ja, erg leuk. De meeste althans. Moet je je voorstellen dat al die scenario's mogelijk zijn, en elkaar mogelijk zullen kunnen overlappen. Wat een toekomst...
pi_174897299
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 20:12 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik had het ook aan mijn oma gegeven (toen 85, nu 90, nog steeds een fanatieke breinbrekeroplosser maar wel met MULO) en die kwam best een eind.
Ik zet 'm in de lijst van 'heb ik nog niet gelezen en ga ik misschien ooit nog eens doen'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2017 02:36:47 ]
  maandag 6 november 2017 @ 06:19:51 #226
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174897492
Black Mirror is top.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 6 november 2017 @ 10:21:23 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174899651
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 20:12 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik had het ook aan mijn oma gegeven (toen 85, nu 90, nog steeds een fanatieke breinbrekeroplosser maar wel met MULO) en die kwam best een eind.
In je oma's tijd waren er nog intelligente vrouwen met MULO. Nu heb je domme vrouwen met HBO.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 6 november 2017 @ 10:31:59 #228
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_174899770
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 10:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

In je oma's tijd waren er nog intelligente vrouwen met MULO. Nu heb je domme vrouwen met HBO.
Ja, ze was de enige van het dorp etc etc.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 6 november 2017 @ 10:34:01 #229
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_174899808
Zou Franca Treur trouwens ook in het geheim een #filosoof geweest zijn?



RG, jij lijkt me de aangewezen persoon om dit te kunnen ontrafelen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_174900028
Ik denk dat Meneer Aart erachter zit, IR. Die blonde vrouw betaalt hij om de interviews te doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174914475
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 10:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

In je oma's tijd waren er nog intelligente vrouwen met MULO. Nu heb je domme vrouwen met HBO.
In mijn moeders tijd ook nog. Meisjes uit een arbeidersgezin hoeven niet naar de HBS en meisjes hoeven al helemaal niet te gaan studeren. Dus dan krijg je meiden die met negens en tienen van de Mulo komen om vervolgens nog enige jaren een administratief baantje te vervullen alvorens ze een man tegen het lijf lopen die wel gestudeerd heeft. Dan is het een kwestie van ontslag nemen, trouwen en nageslacht baren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2017 00:07:12 ]
  woensdag 8 november 2017 @ 11:27:23 #232
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_174939449
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2017 02:13 schreef JAM het volgende:
Ik wil jullie trouwens even deze serie aanraden.

Black Mirror (TV Series 2011– ) - IMDb

Net de eerste aflevering gezien. Erg leuk.
Je bent wel een beetje laat met deze tip! De serie is er al vrij lang (en is inderdaad goed).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_174939530
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2017 15:21 schreef Z het volgende:
Ik bedoel dat ik de theorie en het principe van bepaalde modellen wel snap maar met de wiskundig uitgeschreven modellen kan ik niks. Deze hoort bij SVM (support vector machine). Ik had ooit een Duitse stagiair, klonk altijd heel evil als hij dat uitsprak.
Je zou eens een middagje in Excel een formule moeten manipuleren (getallen invullen, veranderen, kijken wat er gebeurt, kijken wat het met je interpretatie doet). Dan krijg je een veel beter beeld van waar een formule voor staat. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat meteen zien, maar ik vermoed dat die schaars zijn. Ik heb dat manipuleren nodig omdat ik ook de boot heb gemist tijdens m'n tienerjaren (al heb ik dat deels goedgemaakt door me in logica en taalfilosofie te specialiseren tijdens m'n masterjaar).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 8 november 2017 @ 13:29:50 #235
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_174940842
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 12:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je bent wel een beetje laat met deze tip! De serie is er al vrij lang (en is inderdaad goed).
Tsja, ik had er nu pas een beetje tijd voor. Volgens mij lag ik (letterlijk) in de goot toen die serie uitkwam.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 13:46:27 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174941085
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 12:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je zou eens een middagje in Excel een formule moeten manipuleren (getallen invullen, veranderen, kijken wat er gebeurt, kijken wat het met je interpretatie doet). Dan krijg je een veel beter beeld van waar een formule voor staat. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat meteen zien, maar ik vermoed dat die schaars zijn. Ik heb dat manipuleren nodig omdat ik ook de boot heb gemist tijdens m'n tienerjaren (al heb ik dat deels goedgemaakt door me in logica en taalfilosofie te specialiseren tijdens m'n masterjaar).
Dat gaat bij mij altijd mis als er meer dan drie dimensies aan te pas komen...
Of als er een integraal danwel afgeleide in de formule staat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174941706
quote:
2s.gif Op woensdag 8 november 2017 13:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat gaat bij mij altijd mis als er meer dan drie dimensies aan te pas komen...
Of als er een integraal danwel afgeleide in de formule staat.
Er zitten grenzen aan wat je ermee kunt doen. Ik vind het bijv. nuttig om zicht te houden op wat je in statistische analyses precies doet als je interacties meeneemt. Bij drie interactietermen of meer wordt dat al gauw heel lastig (zo niet onmogelijk) te interpreteren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_174948506
Ja, bij een markov chain monte carlo multi level regression model valt er niet zoveel te Excellen. Wel een goede tip natuurlijk.
Aldus.
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 21:38:07 #239
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174949294
quote:
14s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:53 schreef Z het volgende:
Ja, bij een markov chain monte carlo multi level regression model valt er niet zoveel te Excellen. Wel een goede tip natuurlijk.
Mijn baas maakt altijd markov chain monte carlo simulaties in excel... het kan wel (ik zou niet weten hoe trouwens, daarvoor gebruik ik liever java)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 8 november 2017 @ 21:39:56 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174949326
quote:
14s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:53 schreef Z het volgende:
Ja, bij een markov chain monte carlo multi level regression model valt er niet zoveel te Excellen. Wel een goede tip natuurlijk.
hoe wil je Monte Carlo dan doen zonder Excel?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174949901
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 21:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

hoe wil je Monte Carlo dan doen zonder Excel?
In R met Stan.
Aldus.
  donderdag 9 november 2017 @ 19:01:09 #242
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_174965018
Dank voor de tip, JAM! Eerste seizoen zit erop.
- En welkom terug, Frollo, :o.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator donderdag 9 november 2017 @ 19:08:16 #243
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174965187
quote:
2s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:05 schreef Z het volgende:

[..]

In R met Stan.
O+ R
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174966739
Frollo!
Aldus.
  maandag 13 november 2017 @ 09:16:00 #245
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_175037609
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  maandag 13 november 2017 @ 09:19:19 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175037649
Hé, een ramptoerist.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 13 november 2017 @ 09:21:43 #247
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_175037678
Ik hoorde dat de patiënt bijna stervende was. Ik wilde graag nog een laatste groet brengen.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  Moderator maandag 13 november 2017 @ 11:37:32 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175040026
quote:
:o it's alive :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 13 november 2017 @ 12:23:41 #249
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_175041091
Hoi Bupa 8-)
  maandag 13 november 2017 @ 12:27:35 #250
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_175041168
Dag, vrinden uit lang vervlogen tijden.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  dinsdag 14 november 2017 @ 14:25:31 #251
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_175065992
Jezus, blijkbaar is het écht onmogelijk om voor altijd afscheid te nemen.
  dinsdag 14 november 2017 @ 14:27:24 #252
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_175066044
Terwijl het met dat jaarlijks terugkerende racisme van FOK! nou juist zo'n goed idee is om nooit meer terug te komen.
pi_175066098
Je hebt het over het zwarte piet icoontje?
pi_175067427
Ik erger me ook kapot aan die Sinterklaas-banners en iconen. Eikelige bekrompenheid ten top.
Aldus.
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:00:18 #255
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175067953
Ja, de boerenlullenlompheid van het opperhoofd hier is onovertroffen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 16:01:37 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175067965
Nu durf ik hier niet meer te komen met mijn blauwe kleur.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175068023
Dat kleurtje maakt het niet meer of minder erg.
Aldus.
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 16:07:07 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175068050
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:05 schreef Z het volgende:
Dat kleurtje maakt het niet meer of minder erg.
Nou er zijn meerdere blauwen ontblauwt vanwege het pietenstandpunt van de grote rode... Ikzelf ben piet neutraal. Kortom jammer dat het zo prominent in banners moet etc.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175068125
Ik vind niks groot aan die rode.
Aldus.
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 16:13:03 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175068169
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:10 schreef Z het volgende:
Ik vind niks groot aan die rode.
Hij faciliteert wel ons gekeuvel... :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 14 november 2017 @ 17:37:00 #261
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175069986
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Hij faciliteert wel ons gekeuvel... :)
Blijft ie een zakkenwasser eersteklas.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 14 november 2017 @ 17:37:34 #262
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175070001
Niet te lief blijven, Bb!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 14 november 2017 @ 18:09:51 #263
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175070664
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:32 schreef Z het volgende:
Ik erger me ook kapot aan die Sinterklaas-banners en iconen. Eikelige bekrompenheid ten top.
Ik zit in ons dorp bij de vereniging die ook de intocht van sinterklaas organiseert en daar wordt dan vooraf eindeloos over vergaderd. En hoe vaak kwam daarbij de kleur van zp ter sprake? Echt helemaal nooit. Die discussie leeft hier helemaal niet
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 18:13:50 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175070742
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Blijft ie een zakkenwasser eersteklas.
Dat vind ik niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175070896
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zit in ons dorp bij de vereniging die ook de intocht van sinterklaas organiseert en daar wordt dan vooraf eindeloos over vergaderd. En hoe vaak kwam daarbij de kleur van zp ter sprake? Echt helemaal nooit. Die discussie leeft hier helemaal niet
Dus Piet blijft zwart bij jelui? Of juist niet?
Aldus.
pi_175071358
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hij faciliteert wel ons gekeuvel... :)
Hij heeft kennelijk één keer in z'n leven een goed idee gehad. Wat al meer is dan je van veel anderen kunt zeggen.
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 18:46:33 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175071424
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Hij heeft kennelijk één keer in z'n leven een goed idee gehad. Wat al meer is dan je van veel anderen kunt zeggen.
Naast het idee hebben heeft hij het ook uitgevoerd en 18 jaar in de lucht gehouden, dat is niet niets.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175071533
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Naast het idee hebben heeft hij het ook uitgevoerd en 18 jaar in de lucht gehouden, dat is niet niets.
Daar doe ik ook niks aan af, maar als je het bedenken, realiseren en in stand houden even buiten beschouwing laat? Het is echt dat ene idee geweest en daar gevolg aan geven.
  dinsdag 14 november 2017 @ 20:56:30 #269
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_175074898
Lekker gegeten bij Ming Kee! Ik zag een TTK'er, maar die was zo gezellig aan het eten met een dame, ik dacht, laat ik hem maar niet storen. Denk niet dat ik je niet gezien heb! Ha!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 14 november 2017 @ 22:59:33 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175078528
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Daar doe ik ook niks aan af, maar als je het bedenken, realiseren en in stand houden even buiten beschouwing laat? Het is echt dat ene idee geweest en daar gevolg aan geven.
jouw idee was het funda topic en zo heeft iedereen wel wat
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 14 november 2017 @ 23:00:01 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175078536
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:22 schreef Z het volgende:

[..]

Dus Piet blijft zwart bij jelui? Of juist niet?
wat denk je zelf
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 14 november 2017 @ 23:34:12 #272
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_175079192
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

wat denk je zelf
Ja als LXIV's posts daar nog onduidelijkheid over zouden laten bestaan.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 14 november 2017 @ 23:35:25 #273
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_175079214
En wat die banners betreft, ik vind het nog steeds net zo'n kansloze actie van Danny als de vorige jaren, maar net zoals anderen dat met de zwartepietendiscussie hebben is 'oja danny is nog steeds een befjosti' ook een traditie waar ik inmiddels aan gehecht ben geraakt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 14 november 2017 @ 23:36:00 #274
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_175079225
Nu alleen Marble nog terug, mensen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 15 november 2017 @ 00:03:30 #275
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175079729
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:56 schreef JAM het volgende:
Lekker gegeten bij Ming Kee! Ik zag een TTK'er, maar die was zo gezellig aan het eten met een dame, ik dacht, laat ik hem maar niet storen. Denk niet dat ik je niet gezien heb! Ha!
Ha! Ik wou hetzelfde over jou posten! "en met kind" had ik er dan aan toegevoegd!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175081216
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

jouw idee was het funda topic en zo heeft iedereen wel wat
Ik zou niet willen zeggen dat dat het beste idee van mijn leven was. :D
  zondag 19 november 2017 @ 20:26:56 #277
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175179693
Ik lees net in de Volkskrant over Erkenbrand, dat is kennelijk een überhippe club voor de jonge blanke mannelijke rechtse hoog-op-ge-lei-de medemens. Intrigerend hoor. Zou onze LK al lid zijn?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175180824
LK is al enkele jaren abonnee van het Youtube-kanaal Erkenbrand.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2017 21:00:42 ]
pi_175180943
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2017 20:26 schreef Ringo het volgende:
Ik lees net in de Volkskrant over Erkenbrand, dat is kennelijk een überhippe club voor de jonge blanke mannelijke rechtse hoog-op-ge-lei-de medemens. Intrigerend hoor. Zou onze LK al lid zijn?
Ik las het ook, maar LK is toch helemaal niet hoog opgeleid? :o
pi_175181143
''Iemand die een moeilijke opleiding heeft afgemaakt, ...''

Kut.
  zondag 19 november 2017 @ 21:30:58 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175181999
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2017 20:26 schreef Ringo het volgende:
Ik lees net in de Volkskrant over Erkenbrand, dat is kennelijk een überhippe club voor de jonge blanke mannelijke rechtse hoog-op-ge-lei-de medemens. Intrigerend hoor. Zou onze LK al lid zijn?
Ik had ook al gezien. Het is een beetje wazig om te zien wie er achter steekt. Volgens mij is het ergens centreert in regio Eindhoven. Ver uit de buurt van LK dus.Voor mij misschien wel handig.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 19 november 2017 @ 21:47:50 #282
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175182637
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2017 21:04 schreef k_man het volgende:
Ik las het ook, maar LK is toch helemaal niet hoog opgeleid? :o
quote:
'Van onze deelnemers verwachten wij een zeker intellectueel niveau', schrijven de Erkenbranders op hun site. 'Een studie aan universiteit of hogeschool is echter niet vereist.'
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 19 november 2017 @ 21:50:25 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175182726
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 21:47 schreef Ringo het volgende:

[..]


[..]

Fijn Toch dat er ook een Rechtse club is een beetje intellectueel is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 19 november 2017 @ 21:50:55 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175182749
Vaak zijn die clubjes echter een stuk of 20 jongens met allerlei wilde plannen en verder niets.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175182753
Een zeker intellectueel niveau. Die steek ik in m'n zak.
  zondag 19 november 2017 @ 21:57:09 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175182963
quote:
6s.gif Op zondag 19 november 2017 21:50 schreef LelijKnap het volgende:
Een zeker intellectueel niveau. Die steek ik in m'n zak.
Het is wel goed dat er tenminste nog een paar mensen zich inspannen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 19 november 2017 @ 22:03:08 #287
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_175183135
Nou, dan ga ik maar even douchen en een biertje drinken ofzo.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 19 november 2017 @ 22:09:19 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175183393
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 22:03 schreef JAM het volgende:
Nou, dan ga ik maar even douchen en een biertje drinken ofzo.
als we je nodig hebben dan roepen we je wel
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175183982
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 21:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is wel goed dat er tenminste nog een paar mensen zich inspannen
Devotie is zeldzaam.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2017 22:28:52 ]
pi_175184062
Ik pas de zin "Het zinnen tikken op papier geeft me niet alleen het gevoel dat ik iets voorstel, ik heb zelfs het idee dat ik vanuit mijn kamertje in Alphen aan den Rijn de wereld aan het veroveren ben". Deed me ook aan 1 of 2 topicgenoten denken.
Aldus.
  zondag 19 november 2017 @ 22:51:32 #291
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_175184644
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

als we je nodig hebben dan roepen we je wel
Denk niet dat dat nodig zal zijn. Alles kabbelt een beetje voort hè.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 19 november 2017 @ 22:52:30 #292
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_175184684
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 22:30 schreef Z het volgende:
Ik pas de zin "Het zinnen tikken op papier geeft me niet alleen het gevoel dat ik iets voorstel, ik heb zelfs het idee dat ik vanuit mijn kamertje in Alphen aan den Rijn de wereld aan het veroveren ben". Deed me ook aan 1 of 2 topicgenoten denken.
Een van mijn eerste vriendinnetjes kwam uit Alphen aan den Rijn. Ook ik heb daar het gevoel gehad de wereld aan het veroveren te zijn, hoewel dat vrij weinig met zinnen tikken op papier te maken had.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 19 november 2017 @ 23:46:54 #293
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175185753
De wereld veroveren is een nogal tijdrovende taak, lijkt me. Ben ik veel te lui voor.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zondag 19 november 2017 @ 23:52:47 #294
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175185862
Zou ook niet weten wat ik met de wereld moet, trouwens. Teveel onderhoud.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175186321
Niet lid worden van forum voor democratie om de wereld te verbeteren :')

Niet een alleenstaande man zijn die over een zeker intellectueel niveau beschikt :')
pi_175186362
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:23 schreef Mainport het volgende:
Niet lid worden van forum voor democratie om de wereld te verbeteren :')

Niet een alleenstaande man zijn die over een zeker intellectueel niveau beschikt :')
Er staat nog een vraag open in het laatste topic van je.
pi_175186816
Of ik inmiddels op wat stuiptrekkingen na bijna ben opgeslokt door het monster, vraag je.

Het monster is gewiekst en komt met allerlei verleidingen aanzetten. Voor je het weet heb je geschiedenis gestudeerd en beland je in de IT. Dat heet realisme, zegt het monster, en een zwakke geest gaat daar in geloven. Het is een kwestie van ruggengraat, maar vergeet niet dat je het monster ook kunt gebruiken. Ik heb dat al snel geleerd. Je geeft de wereld een hand en zodra hij zich omdraait steek je je middelvinger op. Zo vang ik bijna 500 euro aan netto toeslagen omdat ik vier dagen weekend heb. En als ik meer ga verdienen, ga ik nog minder werken. Ik woon samen, mijn woonlasten zijn een grap, ik kan elke dag biefstuk eten. Nee, het kan eigenlijk alleen maar beter worden.
pi_175194443
Klinkt als een aardig compromis, al vind ik de opgestoken middelvinger wel wat lafjes.
  dinsdag 21 november 2017 @ 01:43:55 #299
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_175209764
Ik kreeg vandaag een e-mail van mijn bank met de aanhef:

Hey voornaam,

Wat moet ik daar nu van denken?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 21 november 2017 @ 01:44:28 #300
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_175209768
Voor de duidelijkheid, op de plek van 'voornaam' stond mijn voornaam. Niet zomaar 'voornaam'.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 21 november 2017 @ 01:44:50 #301
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_175209772
Het is maar de vraag wat een grotere dolk in mijn hart zou zijn!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')