abonnement Unibet Coolblue
pi_173478118
Dementie?
  woensdag 30 augustus 2017 @ 12:20:25 #27
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173478382
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:11 schreef Fushia2 het volgende:
En daarnaast drinkt ie ook gewoon nog, dat ie drinkt is zijn probleem en kan ik niet over oordelen maar elke dag een fles of 2 wijn drinken? ;(
Ik zou echt serieus alles eens opschrijven en een mail aan zijn huisarts sturen.

Heb ik ook gedaan en is vrij normaal als kind zijnde :Y

Ik heb mijn moeder overgehaald een schoonmaakster in te huren. Geen thuiszorg dus dat was voor haar acceptabel.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 12:23:22 #28
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173478449
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:25 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Hij woont in België en zonder zijn akkoord gebeurt er niks. Hij weigert zelfs een aanvraag te doen om zijn medicatie vergoed te krijgen. Is een zeldzame ziekte en de medicatie kost tussen de 500 a 600 euro per maand.

Die documenten heeft hij gewoon weggegooid. Niet nodig zegt ie want hij is niet ziek.

;(
Dit klinkt trouwens als dementie. Dan is er ook volledige ontkenning van de ziekte.
pi_173479063
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:23 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dit klinkt trouwens als dementie. Dan is er ook volledige ontkenning van de ziekte.
Knap, zo'n diagnose op afstand stellen. En lekker kort door de bocht. Ik ken hopen mensen met dementie die prima weten wat hen mankeert en weten dat het steeds slechter zal gaan qua geheugen en functioneren. En op een gegeven moment komt dan het punt waarop ze niet meer beseffen dat ze dementie hebben. Maar daar gaat echt een heel traject aan vooraf.

TS zegt zelf dat vader een spierziekte heeft. Wat vader doet is niet gezond of goed voor hem maar meteen het label dementie erop plakken vind ik echt vergezocht. Het kan te maken hebben met levenskeuzes of met het rouwproces, als de ziekte fataal is. Of psychische problemen of een van de andere diverse mogelijkheden die er bestaan. Beste optie voor de vader van TS is om hulp te accepteren, maar zo te lezen staat hij daar niet open voor.

TS: hoe is jouw band met zijn huisarts? Zou je daar je zorgen niet kunnen uiten zodat die een gesprekje met vader kan aangaan?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173479325

De OP doet me denken aan mijn dronken buurman (serieus op alle punten)
pi_173479451
quote:
18s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 22:08 schreef Fushia2 het volgende:
Ik moet die effe van me afschrijven.

Mijn vader is ziek en accepteert zijn ziekte niet en verwaarloost zichzelf. Sinds een lange tijd is ook zijn persoonlijke hygiëne niet ok en dit is nog lief uitgedrukt.

Een paar voorbeelden:

- vieze vuile nagels
- vet haar
- poets zelfden of nooit zijn tanden meer
- draagt dagenlang dezelfde kledij terwijl hij niet eens deo draagt en die kleren dus stinken
- onwijs erge stinkvoeten
- onverzorgde en vieze baard
- zijn kussensloop is helemaal donker en vies
- huis is steeds smerig, maar dit kan wel door ouderdom en die ziekte komen. Hij heeft een spierziekte en mijn stiefmoeder is ook niet meer de jongste dus help ik steeds wanneer ik kan in hun huishouden.

Maar zijn persoonlijke hygiëne vind ik echt niet meer kunnen.

Wanneer ik hem een kus geef ruik ik hem gewoon, hij stinkt uren in de wind. Ik heb het een paar keer vriendelijk gemeld, maar ik kan er echt niet meer tegen en nou zeg ik het hem dat ie stinkt. Nou heb ik ruzie met mijn stiefmoeder dat ik überhaupt zo'n dingen durf te zeggen tegen mijn vader. Maar zij is ook niet bepaalde de meest hygiënische vrouw, maar goed 't is mijn moeder niet dus zeg ik er niks van.

Hij was vroeger zo'n trotse man, het doet me gewoon echt pijn om hem zo te zien.Laatst ookbwaren we samen op pad en waren zijn beide wimpers vol met troep. Echt smerig al beweerde hij zich wel gewassen te hebben.. :r :r

Overdrijf ik? Moet ik mijn mond houden en hem gewoon zijn gang laten gaan?

Als ik er wat van zeg gaat het een dagje ofzo goed, maar dan hervalt ie weer......

;( ;( ;( ;(
Bel 112 en laat hem afvoeren. Klinkt misschien extreem maar beter vroeger dan laat. Straks gebeuren er veel ergere dingen als hij niet voor zichzelf kan zorgen.
pi_173479557
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:14 schreef Atak het volgende:

[..]

Bel 112 en laat hem afvoeren. Klinkt misschien extreem maar beter vroeger dan laat. Straks gebeuren er veel ergere dingen als hij niet voor zichzelf kan zorgen.
Dit is geen kwestie van even laten afvoeren. Zou wat zijn zeg dat iemand 112 belt en dat ze direct komen om iemand weg te halen.

TO, misschien kan je een afspraak bij zijn huisarts maken en vertellen hoe de vork in de steel zit. Hoe je hierje misschien het beste mee om kan gaan ook. Huisarts zal dan waarschijnlijk wat actie gaan ondernemen.
pi_173480353
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:14 schreef Atak het volgende:

[..]

Bel 112 en laat hem afvoeren. Klinkt misschien extreem maar beter vroeger dan laat. Straks gebeuren er veel ergere dingen als hij niet voor zichzelf kan zorgen.
Alsof die daarvoor zijn :') En alsof iemand niet de vrijheid heeft om zichzelf te verwaarlozen. Nee, niemand die iets kan doen tenzij hij echt een gevaar is voor zichzelf of anderen
pi_173480374
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dit is geen kwestie van even laten afvoeren. Zou wat zijn zeg dat iemand 112 belt en dat ze direct komen om iemand weg te halen.

TO, misschien kan je een afspraak bij zijn huisarts maken en vertellen hoe de vork in de steel zit. Hoe je hierje misschien het beste mee om kan gaan ook. Huisarts zal dan waarschijnlijk wat actie gaan ondernemen.
De huisarts kan iemand langs sturen. Een hulpverlener. Maar als de vader van TS zo iemand dan wegstuurt, kun je niks. Spreek uit ervaring.
pi_173480561
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]
. Spreek uit ervaring.
Serieus?
pi_173480882
quote:
11s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Serieus?
Ik geloof het meteen.
Het recht tot zelfbeschikking is een groot goed en je moet echt een bewezen gevaar voor jezelf of voor anderen zijn voordat er gedwongen maatregelen worden genomen.
Smerig huis, smerige tanden en medicatie weigeren voor een lichamelijke aandoening die daardoor niet meteen dodelijk wordt valt daar niet onder.

Je hebt het volste recht om in alle smerigheid te verkommeren. En in een aantal gevallen is dat heel erg jammer en zou eerder ingegrepen moeten kunnen worden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173481397
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik geloof het meteen.
Het recht tot zelfbeschikking is een groot goed en je moet echt een bewezen gevaar voor jezelf of voor anderen zijn voordat er gedwongen maatregelen worden genomen.
Smerig huis, smerige tanden en medicatie weigeren voor een lichamelijke aandoening die daardoor niet meteen dodelijk wordt valt daar niet onder.

Je hebt het volste recht om in alle smerigheid te verkommeren. En in een aantal gevallen is dat heel erg jammer en zou eerder ingegrepen moeten kunnen worden.
Zijn spieren takelen stapnper stap af, op het einde van de ziekte zal hij enkel in een bed kunnen liggen en wachten tot ook zijn hart het begeeft.

Het is een erfelijke ziekte, mijn oma had dit ook. De laatste jaren droeg ze een pamper en kon ze niks meer zelfstandig, zelfs het eten moest vloeibaar zijn.

Maar het ergste in dit verhaal is dat hij nog gewoon lucide en helder in zijn hoofd is, dit was ook zo bij mijn oma tot de laatste dag. Daarom is het zk frustrerend dat hij zo doet.....
pi_173482385
quote:
11s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Serieus?
Ja, mijn opa.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:03:09 #39
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173486904
Het leven kan helaas onmetelijk wreed zijn. Daarom geloof ik ook niet in een God met de menselijke trekjes uit de Abrahamitische religies. Het is gewoon een heel rauw mechanisch gebeuren allemaal, dat totaal geen rekening houdt met de 'jij' in het lichaam.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  woensdag 30 augustus 2017 @ 21:35:32 #40
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173491022
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:03 schreef Villas__Rubin het volgende:
Het leven kan helaas onmetelijk wreed zijn. Daarom geloof ik ook niet in een God met de menselijke trekjes uit de Abrahamitische religies. Het is gewoon een heel rauw mechanisch gebeuren allemaal, dat totaal geen rekening houdt met de 'jij' in het lichaam.
Ik snap ook niet zo goed waar die enge ziektes allemaal goed voor zijn.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 21:44:48 #41
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_173491239
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:03 schreef Villas__Rubin het volgende:
Het leven kan helaas onmetelijk wreed zijn. Daarom geloof ik ook niet in een God met de menselijke trekjes uit de Abrahamitische religies. Het is gewoon een heel rauw mechanisch gebeuren allemaal, dat totaal geen rekening houdt met de 'jij' in het lichaam.
Kan ik in komen, toch geloof ik er in. (Wij zijn God's evenbeeld). Je weet dat er meer kan spelen op spiritueel gebied.
pi_173491279
Wat is zijn username hier?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 21:46:46 #43
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_173491295
Kijk eens of je hem kan strikken om te zwemmen of een spa.

Mensen die niet douchen kan je niet overhalen.
Sterkte.
pi_173491857
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 21:46 schreef Manke het volgende:
Kijk eens of je hem kan strikken om te zwemmen of een spa.

Mensen die niet douchen kan je niet overhalen.
Sterkte.
Maar hij deed dit wel vroeger? Hij was zelfs ijdeler dan wat ik nu ben :')
  woensdag 30 augustus 2017 @ 22:23:22 #45
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_173492359
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 22:06 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Maar hij deed dit wel vroeger? Hij was zelfs ijdeler dan wat ik nu ben :')
Dan is hij weer in contact met water gekomen bedoel ik
pi_173494079
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:40 schreef Fushia2 het volgende:

Zijn spieren takelen stapnper stap af, op het einde van de ziekte zal hij enkel in een bed kunnen liggen en wachten tot ook zijn hart het begeeft.

Het is een erfelijke ziekte, mijn oma had dit ook. De laatste jaren droeg ze een pamper en kon ze niks meer zelfstandig, zelfs het eten moest vloeibaar zijn.

Maar het ergste in dit verhaal is dat hij nog gewoon lucide en helder in zijn hoofd is, dit was ook zo bij mijn oma tot de laatste dag. Daarom is het zk frustrerend dat hij zo doet.....
Ik moest lachen om de topic titel, ik dacht dat het een nep topic was of zo, maar dus niet... Erg dat je dit mee moet maken zeg.. Dat er poep aan de muren zit is wel heel extreem. Je kunt gelukkig snel weg uit dat huis? Het is maar voor even. Voor buitenstaanders is het logisch dat hij zich moet verzorgen maar aan de andere kant is zoiets heel moeilijk als je depressief bent. De drank heeft hij misschien nodig om zich beter te voelen, dan kun je in overleg wellicht iets anders laten voorschrijven, maar je doet al wat je kan en helpt/dwingt hem zo veel mogelijk hygienischer te worden meer kan je ook niet doen denk ik. Het wordt je immers niet in dank afgenomen, dus ik zou het schoonmaken niet overdrijven. Het is niet aardig dat je een freak genoemd wordt door je eigen familie.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173494269
Zoals geopperd, ga met zijn huisarts praten, die kan wellicht iets betekenen of iig zijn situatie in de gaten houden.

Ik vind de tip van een spa/hammam niet eens zo gek. Haal de focus van zijn "verwaarlozing" naar meer genieten en zich beter voelen ondanks zijn ziekte. Misschien is het juist wel omdat hij weet hoe het zijn moeder verging dat hij zichzelf al "opgeeft". Bonus is dat hij dan ook in ieder geval één keer weer zichzelf verzorgd heeft...
pi_173494536
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:09 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Kijk, ik ben moslim en ik kan mijn vader niet laten vallen. Dit zal ik ook nooit doen.
En hij? Liet hij je in het verleden ook niet vallen?

Je beschrijft dat je vader nogal agressief kan zijn. Maar daar heb jij toch ook last van? Dat ontstaat niet zomaar. Jij hebt nogal wat meegemaakt in je leven. Als je je dan vaak alleen, in de steek gelaten, onveilig en bedreigd door anderen hebt gevoeld, is het niet raar dat je gedragsproblemen had gekregen en moeite hebt je boosheid te reguleren.

Als jij vroeger altijd op je vader kon terugvallen in moeilijke tijden en hij onvoorwaardelijk van je hield, vind ik het alleen maar in je te prijzen dat je hem niet laat vallen. Het is sowieso te prijzen in je dat je loyaal bent naar hem. Maar is het andersom ook? Zijn de ruzies meer het gevolg van gevoelens van onmacht en frustratie? Of geeft hij je onterecht de schuld van dingen en erkent hij je niet?

Als het laatste meer het geval is.... stop dan met het blijven koesteren van illusies die nooit waarheid zullen worden. Ik weet dat het zo fucking moeilijk is, maar je zal blijven hangen als je de waarheid niet erkent zoals die is.
pi_173494629
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 23:46 schreef Madivi het volgende:

Ik vind de tip van een spa/hammam niet eens zo gek. Haal de focus van zijn "verwaarlozing" naar meer genieten en zich beter voelen ondanks zijn ziekte. Misschien is het juist wel omdat hij weet hoe het zijn moeder verging dat hij zichzelf al "opgeeft". Bonus is dat hij dan ook in ieder geval één keer weer zichzelf verzorgd heeft...
Dit is echt een goede tip ja, een dagje weg organiseren of zo, hammam/spa is dan gezien zijn situatie de beste optie
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 31 augustus 2017 @ 12:05:12 #50
240618 Micson
The lonely stoner
pi_173500508
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 21:44 schreef Manke het volgende:

[..]

Kan ik in komen, toch geloof ik er in. (Wij zijn God's evenbeeld). Je weet dat er meer kan spelen op spiritueel gebied.
Wij zijn een product van miljoenen jaren blinde evolutieprocessen. En ja, er speelt ook indoctrinatie en jezelf voor de gek houden zodat het leven zin lijkt te hebben.

Maar goed, dit is misschien niet het juiste topic om het hierover te hebben. Ik heb verder geen advies voor TS, behalve misschien om mondwater voor zijn vader te kopen (dat is niet zoveel werk als tandenpoetsen en zorgt toch een beetje voor een frisse bek).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')