abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 31 augustus 2017 @ 15:59:44 #76
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173504659
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 15:53 schreef bluemoon23 het volgende:
Allebei wat mij betreft.
Als ze kansloos zijn op de arbeidsmarkt dan hebben ze hier niets te zoeken.
Want asielzoekers zijn eigenlijk arbeidsmigranten in plaats van oorlogsvluchtelingen? Opmerkelijke stelling.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 31 augustus 2017 @ 16:04:17 #77
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173504769
quote:
11s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 15:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Want asielzoekers zijn eigenlijk arbeidsmigranten in plaats van oorlogsvluchtelingen? Opmerkelijke stelling.
Voor veel geldt dat natuurlijk wel.

HaraldDoornbos twitterde op donderdag 03-08-2017 om 20:02:15 Veel NLse media gebruiken nog altijd 't woord vluchteling ipv migrant voor hen die van Libie naar Italie gaan. Alle… https://t.co/c1NgNQ6fUr reageer retweet
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173504930
quote:
11s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 15:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Want asielzoekers zijn eigenlijk arbeidsmigranten in plaats van oorlogsvluchtelingen? Opmerkelijke stelling.
We leven inderdaad in een opmerkelijke werkelijkheid.
pi_173505388
quote:
11s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 15:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Want asielzoekers zijn eigenlijk arbeidsmigranten in plaats van oorlogsvluchtelingen? Opmerkelijke stelling.
Cijfers verschillen per bron en ook per jaar maar waar het op neer komt is dat ongeveer de helft geen vluchteling is. En dat is excl. de migranten die zich voordoen als vluchteling dus het werkelijke aantal wat geen vluchteling is ligt waarschijnlijk nog een stukje hoger.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173505489
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Cijfers verschillen per bron en ook per jaar maar waar het op neer komt is dat ongeveer de helft geen vluchteling is. En dat is excl. de migranten die zich voordoen als vluchteling dus het werkelijke aantal wat geen vluchteling is ligt waarschijnlijk nog een stukje hoger.
Ja, dat begrijpt iedereen. Dat zijn de kansloze asielzoekers, die dus geen aanspraak maken op asiel en daarom kansloos zijn.

Blijkbaar is de definitie echter dusdanig opgerekt dat je ook een kansloze asielzoeker bent als je wél recht hebt op asiel en een echte vluchteling bent, maar géén toevoeging bent op de arbeidsmarkt in Nederland.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 17:15:25 #81
104871 remlof
Europees federalist
pi_173506199
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 04:19 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Hoe wil jij dreiging van extremistische Moslimgelovigen bestrijden ?
Dat kan prima met de huidige wetgeving. Die al flink is opgepimpt om terrorisme te bestrijden sinds september 2001.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 17:17:33 #82
104871 remlof
Europees federalist
pi_173506250
Hier een interessant opiniestukje voor de lezertjes in dit topic: Het fascisme was geen incident
pi_173506274
quote:
2s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Blijkbaar is de definitie echter dusdanig opgerekt dat je ook een kansloze asielzoeker bent als je wél recht hebt op asiel en een echte vluchteling bent, maar géén toevoeging bent op de arbeidsmarkt in Nederland.
Ja, een asielzoeker kan kansloos zijn op asiel en kansloos zijn op de arbeidsmarkt. Dus "kansloze asielzoeker" gaat voor beide op al kun je de tweede groep beter "kansloze vluchteling" noemen om preciezer te zijn en verwarring te voorkomen. Al snapt iedereen met een beetje hersens dat vanzelf wel.

Of is het probleem dat de woorden "kansloos" en "vluchteling" samen niet politiek correct is? Dus doen we maar alsof iedere vluchteling hier zijn eigen boontjes kan doppen?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 17:20:55 #84
104871 remlof
Europees federalist
pi_173506333
Een vluchteling is per definitie niet kansloos. Als ie kansloos is om opgevangen te worden is ie namelijk geen vluchteling.

Een asielzoeker kan wel kansloos zijn. Als ie geen kans op asiel maakt namelijk.
pi_173506518
quote:
7s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat kan prima met de huidige wetgeving. Die al flink is opgepimpt om terrorisme te bestrijden sinds september 2001.
Dus al die jihadistische aanslagen die we sinds september 2001 hebben gezien horen er nu gewoon bij? We zitten al op het toppunt van wat we aan deze problematiek kunnen doen? Nou lekker dan...
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 17:31:50 #86
104871 remlof
Europees federalist
pi_173506619
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dus al die jihadistische aanslagen die we sinds september 2001 hebben gezien horen er nu gewoon bij? We zitten al op het toppunt van wat we aan deze problematiek kunnen doen? Nou lekker dan...
Die kunnen we inderdaad prima aan. In Europa was het interne politieke terrorisme van de jaren 70 en 80 veel erger dan het moslimterrorisme van de laatste 15 jaar.
pi_173506680
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ja, een asielzoeker kan kansloos zijn op asiel en kansloos zijn op de arbeidsmarkt. Dus "kansloze asielzoeker" gaat voor beide op al kun je de tweede groep beter "kansloze vluchteling" noemen om preciezer te zijn en verwarring te voorkomen. Al snapt iedereen met een beetje hersens dat vanzelf wel.
Nouja, het zijn natuurlijk twee verschillende groepen, en als je die samen op een hoop veegt is de oplossing lastig. Moet Nederland geen vluchtelingen opvangen tenzij ze een baan kunnen krijgen, bijvoorbeeld? Als je geen kansloze asielzoekers wilt opvangen is dat een beetje de conclusie op die manier.

Het maakt de discussie er niet duidelijker op als je alles op een hoop gooit

quote:
Of is het probleem dat de woorden "kansloos" en "vluchteling" samen niet politiek correct is? Dus doen we maar alsof iedere vluchteling hier zijn eigen boontjes kan doppen?
:') . Ja, dat zal het zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173506807
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 22:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hoho strijden tegen het fascisme is een nobele zaak
Helemaal mee eens. Het is waard je leven voor te geven.

"Shades of brown". De kleur bruin wordt -sinds WW-II- geassocieerd met fascisme en politiek rechts. Het fascisme kent geen politieke kleur en heeft vele schakeringen. Het komt tot uiting waar mensen in hun vrije meningsuiting onderdrukt worden en hun omgeving geconditioneerd is hen te ontmaskeren, te onderdrukken of te verraden. Fascisme is niet exclusief synoniem met WW-II. Het is van alle tijden en zal dat blijven zolang er mensen zijn. Het is mens eigen, een latent potentiële menselijke zwakte die altijd en overal probeert post te vatten.
Wanneer ik op de schaal van 1 tot 10 een inschatting geef van hoe fascistisch onze samenleving nu is dan geef ik het een 7,5 tot 8; heel zorgelijk. Een schakering van bruin -fascisme- zit in ALLE politieke partijen en alle maatschappelijke verbanden. Zeggen dat dat niet zo is is als te zeggen dat terrorisme in naam van de Islam niets met dat geloof van doen heeft.
Het grootste gevaar voor het fascisme is o.a. transparantie en vrijheid van mening.
pi_173506950
quote:
11s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 15:59 schreef Ryon het volgende:
Want asielzoekers zijn eigenlijk arbeidsmigranten in plaats van oorlogsvluchtelingen? Opmerkelijke stelling.
Nederland ligt 4000km van Syrie af en er zitten minimaal 6 landen tussen.
Dat heeft niets meer met vluchtelingen te maken.
quote:
2s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:40 schreef Ludachrist het volgende:Blijkbaar is de definitie echter dusdanig opgerekt dat je ook een kansloze asielzoeker bent als je wél recht hebt op asiel en een echte vluchteling bent, maar géén toevoeging bent op de arbeidsmarkt in Nederland.
Nee, de definitie van vluchtelingen is over de jaren zodanig opgerekt dat je blijkbaar naar het land kunt trekken waar je de beste opvang en het meeste geld krijgt (of dat de vluchteling in ieder geval denkt dat dit zo is, voordat iemand weer begint met "zo hoog zijn die bedragen helemaal niet").
In plaats van naar het dichtstbijzijnde veilige land, die landen die dichterbij liggen passen cultureel gezien ook veel beter bij hun.
En voordat iemand daar weer over begint: andersom is dat ook zo, buurlanden als Belgie of Duitsland "passen" ook beter bij Nederlanders dan pakweg Albanie of Tunesie.
quote:
2s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:34 schreef Ludachrist het volgende:Nouja, het zijn natuurlijk twee verschillende groepen, en als je die samen op een hoop veegt is de oplossing lastig. Moet Nederland geen vluchtelingen opvangen tenzij ze een baan kunnen krijgen, bijvoorbeeld?
Natuurlijk niet, als ze geen baan kunnen krijgen, dan zijn ze dus een kostenpost.
Daar hebben we niks aan.

[ Bericht 60% gewijzigd door bluemoon23 op 31-08-2017 18:11:08 ]
pi_173507111
quote:
11s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 15:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Want asielzoekers zijn eigenlijk arbeidsmigranten in plaats van oorlogsvluchtelingen? Opmerkelijke stelling.
Ze arbeidsmigranten noemen klinkt nog te positief.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tamabralski op 31-08-2017 18:06:40 ]
pi_173507200
quote:
3s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:20 schreef remlof het volgende:
Een vluchteling is per definitie niet kansloos. Als ie kansloos is om opgevangen te worden is ie namelijk geen vluchteling.

Een asielzoeker kan wel kansloos zijn. Als ie geen kans op asiel maakt namelijk.
Newsflash, ze noemen zich allemaal vluchteling en vragen om asiel. En ze worden opgevangen. Vervolgens komt van uitzetting na afwijzing (na jaren van verveling en terroriseren van het dorp) geen sprake. Mooi is dat. Nu maar hopen dat die aangescherpte maatregelen van jou helpen.
(kuch, ze kunnen die mensen nieteens het land uitzetten)
pi_173507354
Ach donder op met het gezeik dat FvD een fascistische partij zou zijn. Ik heb in mijn leven meer last gehad van linkse mensen die mijn mening niet konden waarderen en daardoor zelfs niet meer welkom was bij "vrienden".

Ik ben voor 100 procent voor vrijheid van denken en democratie. Meerderheid van het volk beslist. Als er een nieuwe Hitler opstaat en het volk wil het, is dat prima.
pi_173507370
Baudet zometeen bij EenVandaag over het afschaffen van het raadgevend referendum.
pi_173507425
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 15:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een oplossing? Waarvoor dan?
Voor mensen die asiel verleend willen krijgen in deze regio en daar recht op hebben.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:36:33 #95
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173507642
Pff het raadgevend referendum afschaffen. Wat een grap. :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_173507697
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:36 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Pff het raadgevend referendum afschaffen. Wat een grap. :')
Wie wil dat?

Dat afschaffen en bindend invoeren lijkt me goed trouwens.

Ik ben er tegen, maar als het moet, dan graag een instrument waarmee we weten wat er met de uitslag gebeurt van te voren.
pi_173507724
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:36 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Pff het raadgevend referendum afschaffen. Wat een grap. :')
Het raadgevend referendum is een grap.
pi_173507735
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:40 schreef bamibij het volgende:

[..]

Wie wil dat?
EenVandaag twitterde op donderdag 31-08-2017 om 18:25:02 .@thierrybaudet: formerende partijen willen af raadgevend referendum om macht van de bevolking te minimaliseren.… https://t.co/e9lHEB2dYv reageer retweet
Reportage is al terug te zien in de link.
Edit: oh nee, is maar 12 seconden zie ik net :P
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:46:49 #99
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173507816
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:40 schreef bamibij het volgende:

[..]

Wie wil dat?

Dat afschaffen en bindend invoeren lijkt me goed trouwens.

Ik ben er tegen, maar als het moet, dan graag een instrument waarmee we weten wat er met de uitslag gebeurt van te voren.
De formerende partijen.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:47:12 #100
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173507826
quote:
7s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het raadgevend referendum is een grap.
Ze zouden het bindend moeten maken inderdaad.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')