abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173467427
Beste leden,

Ik heb advies nodig....
ik wil mijn schuur ophogen omdat deze onder het straatniveau ligt, en 's winters nat wordt.
Maar omdat de schuur niet op heipalen staat wil ik het gewicht proberen laag te houden.
Nu ligt er ongeveer 10 a 15 cm zand in met 30/30 tegels, op de bestaande betonvloer.
Mijn idee is om er het sterkste piepschuim op de bestaande betonvloer te leggen,dan een wapeningsnet en daarover 7 a 8 cm beton.
De afmeting van de schuur is 2,18 x 3,50
Er komen 2 motoren in te staan en een gereedschapskar, en een bed voor mijn schoonmoeder.....
Wie heeft er ervaring mee of deskundig advies.
Alvast bedankt
pi_173467510
8cm beton pp piepschuim lijkt mij veel te zwaar. Waarom geen houten vloer?
pi_173467558
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:39 schreef Zeemakker het volgende:
Beste leden,

Ik heb advies nodig....
ik wil mijn schuur ophogen omdat deze onder het straatniveau ligt, en 's winters nat wordt.
Maar omdat de schuur niet op heipalen staat wil ik het gewicht proberen laag te houden.
Nu ligt er ongeveer 10 a 15 cm zand in met 30/30 tegels, op de bestaande betonvloer.
Mijn idee is om er het sterkste piepschuim op de bestaande betonvloer te leggen,dan een wapeningsnet en daarover 7 a 8 cm beton.
De afmeting van de schuur is 2,18 x 3,50
Er komen 2 motoren in te staan en een gereedschapskar, en een bed voor mijn schoonmoeder.....
Wie heeft er ervaring mee of deskundig advies.
Alvast bedankt
Dus in totaal zou je zo'n 20cm omhoog willen?
Ik weet niet hoe groot de oppervlakte is maar als het een niet te grote schuur is zou dan de piepschuim laten tegels er uit en folie er in, wapeningsnet er in en dan beton storten en misschien nog een gietvloertje er over om het mooi vlak te maken. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Idenue op 29-08-2017 19:53:05 ]
pi_173467779
1) hele vloer eruit,
2) ondergrond vlakken, evt. aanvullen met zand,
3) landbouwplastic tot 15 cm omhoog tegen de muren,
4) piepschuim
5) vloer storten met wapening.

P.S, wat voor bodemsoort/gesteldheid?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173467880
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:57 schreef blomke het volgende:
1) hele vloer eruit,
2) ondergrond vlakken, evt. aanvullen met zand,
3) landbouwplastic tot 15 cm omhoog tegen de muren,
4) piepschuim
5) vloer storten met wapening.

P.S, wat voor bodemsoort/gesteldheid?
Misschien een domme vraag maar waarom de hele vloer er uit, 20 cm beton met wapening is toch genoeg voor 2 motoren en een gereedschapskar als daar ook nog een betonvloer onder zit?

Het is maar een schuur, geen woonkamer. :P
pi_173467926
Beton over oud beton kan leiden tot te zware belasting van de onderste laag en scheuren. Misschien zelfs van verzakking van de muren als de oude laag daaraan is verankerd.

Overigens vraag ik me af of het vochtprobleem hiermee is opgelost. Als vocht via de muren optrekt, heb je nog steeds een bron
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173467945
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:05 schreef blomke het volgende:
Beton over oud beton kan leiden tot te zware belasting van de onderste laag en scheuren. Misschien zelfs van verzakking van de muren als de oude laag daaraan is verankerd.
Weer wat geleerd, thx. ^O^
pi_173468210
Gaat je schoonmoeder niet leuk vinden :D ;)
pi_173470469
ik zou probleem per probleem aanpakken. eerst een 60X200 gat graven, metertje of 2 diep voor de schoonmoeder. dan heb je an sich al een fundering.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_173480841
Ik ging met mijn bewering dat er onder de tegels 10 cm zand lag uit van de buurman, die had het gemeten, maar ik heb vanochtend zelf gemeten en kom incl tegels maar op 6 cm.
Dus wordt het dan tegels en zand er uit, plastic folie er in wapeningsnet en beton storten?
Ik heb geen vocht via de muren, maar door de betonvloer die er al in ligt, die hebben ze ooit onder straatniveau aangelegd.
Dus met piepschuim en folie wilde in het vocht proberen tegen te houden, of gaat dat sowieso niet lukken???
Maar het verhaal van piepschuim gaat nu niet meer op denk ik omdat de ruimte er niet meer voor is, want het is nog maar 6 cm om op te hogen.
Of een dun laagje als isolatie?
Misschien het beste om lichtgewicht beton te gebruiken?
Bedankt vast voor jullie meedenken.
pi_173485066
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:11 schreef Zeemakker het volgende:

Of een dun laagje als isolatie?

Als je schuur onverwarmd is, heeft isolatie geen effect. Je kan dan i.d.d. op je folie, je beton storten. Blijft de vraag wat je ondergrond/samenstelling is.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173498937
De ondergrond onder de bestaande betonvloer is dikke blauwe klei volgens mij.
Qua gewicht zal het niet veel uitmaken of ik een betonvloer heb, of tegels met zand wat ik nu heb, of toch beter lichtgewicht beton?
pi_173502780
Ik zou je zand en tegels eruit halen en landbouwfolie met een opstand tegen de muur neer leggen. Dan rondom een foamrand zodat de vloer vrij blijft van de muur en vervolgens schuimbeton tot de gewenste hoogte aanbrengen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')