abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:49:17 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_173466683
Ik moet helaas mededelen dat ik geen columns meer mag publiceren over mijn opname. Hoewel ik met opzet geen namen heb genoemd, situaties heb gecombineerd, uitvergroot of verkleind, is het te privé. Daar kan ik me in vinden. Ben er denk ik te naïef in geweest. Heb al m'n columns gewist. Ik vind wel een andere manier om mijn geniale hersenspinsels op briljante wijze te etaleren.



Toch nog even een mededeling die geen kwaad kan. Buiten het afkicken op zich, waar ik eigenlijk niet echt veel moeite mee heb, wel ondersteuning bij nodig blijf hebben natuurlijk, werk ik ook aan m'n lichaam, gezondheid en conditie. Ik eet nu dagelijks drie gezonde maaltijden. Alleen zaterdags Pattatus-Frietatus. Bij elke maaltijd een glas melk.Twee stuks fruit per dag, drink alleen water en soms koffie. Geen snoep of andere zoetigheid. Ondanks dat ik nog steeds moe en sloom ben door de Detox, probeer ik als het even kan met de sportbegeleider-en inspirerende man op de home-trainer te klimmen. Probeer het steeds iets zwaarder en verder. M'n grenzen langzaam te verleggen. Het helpt dat ie zelf topsporter is geweest, zal niet in details treden. We lullen het halve uur samen vol over onze grootste gezamenlijke interesse. Na het sporten vanmiddag even naar de Tour gekeken i.p.v achter de computer te kruipen. Dat moet ook minderen. Ik zweet normaal, zonder inspanning, al als de dikke man die in Basic Instinct tegen het kruis van Sharon Stone aankijkt. Na het fietsen zweet ik als Stephan Kruiswijk met Han Peekel achterop die d'Alpe d'Huez beklimt. Zoals André van Duin al zong: "We zullen doorgaan, zei de kip tegen de haan." Over drie weken voel ik me kiplekker en ben weer haantje de voorste. Al dan niet aan het spit.



:T

Vandaag een nieuwe algemene medewerkster in de kliniek. Was toevallig net op het moment dat de post werd bezorgd op onze afdeling. Ze wilde wel eens weten wie de man is die zoveel post op één dag krijgt. "Oh Herman, die zit op zijn kamer of in het computer hok." 11 briefkaarten uit Bommel of gerelateerden en familie. Vijf van het Fok!forum.Tijdje zitten kletsen. Ik zei dat ik er al 35 op het prikbord had. Moest ze om lachen.

Onderweg naar de "Huiskamer" voor het avondeten wilde ze dat prikbord wel eens zien. Hij hing al voor drie/kwart vol. Later pas de gelegenheid om de andere briefkaarten te lezen en er op te prikken. Heb een paar A4tjes met huishoudelijke reglementen verwijderd. Nu hangt ie vol. Ga morgen een klacht indienen dat er te weinig prikborden op de kamers zijn. Dat ze ook rekening moeten houden met immens populaire, geliefde, talentrijke, succesvolle, begaafde en bescheiden grootheden die ze zelf niet kennen.

Daarom wil ik even de volgende afzenders bedanken....

Familie..........

De voetbal-Slowchatters, Belsen, Degene van het mooie George Best kaartje met Imca Marina, Viola Holt en Kim Holland in de tekst maar waarvan ik geen idee heb wie de afzender is. En Bosbeetle.

:T

Kreeg net weer post. 5 uit Bommel en zo en één van Yvonne en Iteejer.

"Mary Christmass" Ha Ha Ha.

:T

De jongen/kok die altijd kookt is er vandaag niet. Degenen die hem soms helpen hebben een andere taak of zijn met verlof. Sommigen zijn tijdens de avondmaaltijd weer terug. Er was gisteren niemand die kon koken of het wilde proberen vanavond.Ik stak m'n hand uit plichtsbesef op. Dat krijg je als je vlak bij Duitsland geïnterneerd bent. Er meldden zich daarna twee leerling koks aan om me te assisteren. De één is bekend met het fenomeen gekookt eitje. De ander met het gehakt maken van zijn tegenstanders. Als geboren leider zal ik zoveel mogelijk uit handen geven en gedoseerd delegeren. Ze moeten het natuurlijk ook allemaal nog leren.

Het wordt dus spaghetti. Dat heb ik ooit eens thuis gemaakt. Wist ik veel dat je die, als het water gekookt heeft, moet blijven roeren. Het hoort niet om, als een onbeholpen Nederlandse boer, spaghetti te snijden. Ik had toen echter geen keus. Het was de eerste spaghettitaart ooit. Vergeten er patent op aan te vragen. Ik sneed het voorzichtig uit de pan. Ik was alleen, maar heb zes borden gebruikt om de spaghettitaart in gelijke, vierkante, partjes te verdelen.

Zag er best mooi en strak uit. Geen liniaal nodig of een videocamera voor de finishfoto. Ze konden linea-recta, met de liefde van de ware keukenprins, op het bord worden gevleid. Er moest echter nog meer op of bij. Omdat ik te chaotisch ben en tevens geen multi-tasker, was nu het gehakt aan de beurt. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Kreeg het er Spaans benauwd van, terwijl het een Italiaanse spaghettitaart was. Dus ik met de botte bijl aan de gang. Alsof Martine namens heel Nederland op m'n vingers stond te kijken. 'Heel Holland eet gehakt.' Het resultaat was naar mijn maatstaven niet slecht. Tomatensaus eroverheen en prakken alsof het een lieve lust was. Nu nog de uitjes en paprika om het als gerenommeerd culinair-journalist af te maken. De kop was er af, zouden ze bij IS zeggen. Uitjes snipperen en de paprika snijden kostte me geen moeite. Dat snappen jullie wel.

Als kenner van de spaghettitaart het mengsel als glazurend garnituur op een mokkataart gedrapeerd.
Vanavond zal het dus een feestmaal worden. Een verrassing die ze zich nog lang zullen heugen.
Weet niet of ze kaarsjes in de keuken hebben om de spaghettitaartjes extra cachet te geven en er een feestelijke sfeer te creëren. Is wel te hopen. Je weet nooit of ze straks hun laatste adem uitblazen. Kan ik het aan hun slechte conditie toeschrijven. Bon appetite.

:T



:T

Het was vanavond mijn beurt om te kokerellen. Het werd een roerbakmaaltijd naar eigen Tong-recept. Gezien ik me steeds meer ben gaan roeren en in de hiërarchie met stip ben gestegen, vooral bij de dames, en er inmiddels een roerige periode achter me ligt. Na het weekend nog drie hele dagen om definitief mijn stempel te drukken op de groep. Donderdag weer back home. Zijn ze ook van de postzegelstempels af.



Als veelposter op internet ontvang je natuurlijk ook veel post. Dat kan ik je op een briefje geven. Naar ik heb vernomen is de dienstdoende postbode in het rayon Zuid-Oost-Thuis-Best-Zevenaar een beetje overwerkt geraakt de afgelopen maand. Noem het maar de kluts kwijt. Als ie mijn naam leest reageert hij alsof ie post heeft voor Hyacint Bucket. Hij zou er bijna door aan de drank raken.Twijfelde dan ook of ik een roerei of geklutst ei zou toevoegen aan mijn succesvolle boeketreeks.. Uitgekookt als ik ben liet ik aan de dames keuze.

De eileidster moest uiteindelijk de knoop doorhakken, het werd een beslissing waar geen touw aan was vast te knopen.
Ik maakte er,puur op gevoel maar wat van. Ik klutste alsof het een lieve lust was. Beroerde de staafmixer alsof Donald Trump, met harde hand, in Het Vaticaan de nationale garde controleerde. 'Nice dress, you're looking good as a man in panties.'

De maaltijd ging er in als een tosti-ijzer op glad ijs. Het was, zoals bij iedere originele Tong-maaltijd, weer likkebarend lekker. Ze zullen zich dit afscheidsdiner nog lang herinneren. Kor Sakov zei dat ie zich niet kon heugen zo lekker gegeten te hebben. Dat zegt ie weliswaar na iedere maaltijd, maar voor hetzelfde geld was ie dat vanavond vergeten. Het was een pittig gerecht, voor dames met een pittig kort kapsel en heren met een korte gerechtelijke geschiedenis.

Morgen weekend. Wordt het diner weer door de vaste kok van de groep bereid. In zijn voetsporen zal ik nooit kunnen treden. Net zoals Donald Trump nooit en te nimmer pootje over zal kunnen doen. Tong heeft hier echter wel zijn sporen verdiend en achtergelaten. Alles weer op de rails. zal niet meer ontsporen en zal geen scheve schaats meer rijden. Jezus Christus liep over water en veranderde water in wijn. Ik liep op doorlopers op bevroren water en doe geen water meer bij de wijn. Het aftellen is begonnen. Geen valse starts meer voor mij. Laat staan valse hoop. Hoop wel dat de postbode herstelt. Kan ik hem een kaartje sturen.

:T



:T

Vanochtend paar kilometer gewandeld. Daarna ochtendprogramma. Vanmiddag fitness (gisteren 12 kilometer gefietst, 4 weken geleden was ik na 3 kilometer kapot) en Crea Bea. Wandtegeltjes van hout ála Toon Hermans, maar dan met eigen gedichten.

Morgen zelfde programma. Donderdag naar huis. Neef Gertie haalt me om 10.00 uur op, 80 kilometer heen en terug. Eerst langs moeke, dan naar flatje met eventueel iets lekkers uit moeders keuken. Even acclimatiseren en telefoontjes plegen. 's middags op m'n gemak de Tour kijken en FOK! weer onveilig maken wanneer ik zelf wil, zonder verplichtingen en moeten eten net op het moment dat Bauke Mollema aan het winnen is. Heb hier geleerd efficiënt het huishouden te doen. De Witte Tornado zal door het flatje razen als nooit te voren. Het dekbedovertrek zal niet weten wat hem overkomt. "Wie schudt me daar wakker? Nieuwe bewoner denk ik."

Two day's too go.........Let's play ball. Maar nog even niet de kantine in.

:T

Klop klop klop.......'Herman het is 7.00 uur.' 'Ben al wakker.' Stond dus om 7.45 uur, plaatselijke tijd, op. Je wilt toch je geld er uit halen tijdens zo'n luxe vakantie. Niet dat het duur was, maar als typisch Nederlandse toerist draai je ieder dubbeltje om. Ik had uit voorzorg natuurlijk een dubbeltje meegenomen. Nog een paar keer omgedraaid in het knusse éénpersoonsbedje, daarna slaapdronken naar de tv gewaggeld. De eerste levensbehoeften blijven zelfs in een kuuroord van belang. Thuis zet ik daarna de PC aan en zet koffie voordat ik een douche neem. In het bruisende Zevenaar-Noord kon ik helaas alleen de douche nemen. M'n gebit was na een nacht bruisen met kukident ook weer om op te vreten. Voor het ontbijt snel nog even een paar bittere pillen slikken bij de medicijnman. 'Meneer de pillenverstrekker ik wil u, voordat ik vandaag definitief naar huis vertrek, nog even melden dat mijn conditie met sprongen vooruit is gegaan na 4 weken. Vooral de zuchtremmers hebben nut gehad. Ik hijg veel minder en ben niet zo snel meer buiten adem.'

8.15 uur ontbijten. Zoals altijd had het personeel van dienst keurig werk geleverd. Als een vissende bloemist nam ik plaats op mijn vaste stekkie. Op het bord lag een kaart met afscheidstekstjes van de andere negen vakantiegangers van afdeling S5. Met een big smile begon ik te lezen: 'Ben blij dat je op rot.' 'Zelden zo'n irritante vent ontmoet.' 'Eindelijk verlost van je vreselijke tafelmanieren.' 'Hoop je nooit meer tegen te komen.' 'Vieze opschepper met je 64 kaartjes.' Ik hou wel van die directheid. Ben daar dan ook een stuk assertiever geworden. Kan ik wel gebruiken op het internet.

Ga de schroom van me afgooien, meer FOK!ken en voor m'n mening uitkomen.

Na het ontbijt volgde zoals altijd het dagprogramma. Omdat ik maar tot en met woensdag 19 juli had geboekt en voor 10.00 uur het hotel moest verlaten, kon ik daar helaas niet meer aan deelnemen. Het laatste uur paar puntjes op de i gezet, alle zeilen bijgezet, vlekjes weggewerkt en ouwe koeien uit de sloot gehaald. Ik had dus al een opgeruimd gevoel. Dat werd alleen maar sterker toen de half Deutsch/Nederlandse ausgeleide zwaaister kwam melden dat ik 20 Euro borg terug kreeg bij het inleveren van de kamersleutel. Kon me niet eens meer herinneren dat ik die ooit betaald heb. Het was alsof ik op borgtocht werd vrijgelaten.

Uitgelaten liep ik als Björn Borg na zijn zesde Wimbledontitel naar de aankomst- en vertrekhal. Neef Gertie zou er tussen 10.00 en 10.15 uur zijn. Het was even na tienen en ik verwachtte hem nog niet. Ik werd hoffelijk, zoals het bij een eregast hoort, begeleid en uitgeleide gedaan zodat ik niet al voor vertrek een terugval zou krijgen. Bijna bij onze bestemming hoor ik plots: 'MET GERRIT!' Ik herkende zijn stem meteen. Wij het hoekje om.'OH DAAR IS IE AL.' M'n chauffeur was net op Gertiaanse wijze met m'n moeder aan het bellen. Het Bommels kwam me tegemoet als een warme deken op een te klein éénpersoonsbed. Ze aan elkaar voorgesteld. Gert en ik klepten als twee jongen honden die aan het spelen waren. Ik zag haar denken: 'Dus zo is Herman in een normale omgeving.'

Het Bommels ouwehoeren ging natuurlijk in de auto door. Heerlijk om weer eens met iemand te lullen over de Tour i.p.v. over wie het laatste plakje kaas heeft opgemaakt of wie er vanavond gaat koken. Ik hoef vanavond i.i.g. niet te koken. Met Gert eerst langs moeke geweest. Toeterend kwamen we aan. Bij binnenkomst zag ik de toetjes al boven de kip kerrie uit moeders keuken liggen. Paar vreugdetraantjes en dikke zoenen. Ben ik net 6 kilo afgevallen, gaat moeke me weer vetmesten.

Dat fiets ik er echter wel weer af, op weg naar moeders. Net als met Gert over de Tour lullen. Op z'n Bommels.

:T



Goeiemorgen. :)

https://forum.fok.nl/topic/2389521/1/25

:)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173466720
Nog altijd goed bezig dus _O_
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:58:49 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_173466802
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:51 schreef Blue_note het volgende:
Nog altijd goed bezig dus _O_
Nu wel ff legge. :) Kan ik er vanavond weer tegen. Morgen fietsen. Vandaag toch te warm.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173467201
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:58 schreef tong80 het volgende:

[..]

Nu wel ff legge. :) Kan ik er vanavond weer tegen. Morgen fietsen. Vandaag toch te warm.

:P
Maar nuchter toch :P ?
  Boks-Chick dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:57:59 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173467799
Trots op je O+
lolwut
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:06:47 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173467946
Tvp-tje weer.

Je keept gewoon on truckin'!
All the blues away!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173468536
Ik ben trots op je ouwe reus, ga zo door
pi_173468633
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:40 schreef Toto69 het volgende:
Ik ben trots op je ouwe reus, ga zo door
Dit meen je toch niet he?
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:54:41 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_173468819
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:26 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Maar nuchter toch :P ?
Jazeker. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173468839
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:54 schreef tong80 het volgende:

[..]

Jazeker. :)

:P
Ben ook trots op je :)
Hopelijk ben je ook trots op jezelf
Hell To The Liars
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:55:46 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_173468847
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:57 schreef BrandX het volgende:
Trots op je O+
Zei gisteren een leeftijdsgenote van m'n moeder tegen me. Kon haar net weerhouden om te kussen. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:56:21 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_173468857
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:06 schreef Copycat het volgende:
Tvp-tje weer.

Je keept gewoon on truckin'!
All the blues away!
Ha ha ha. Mooie reeks kaartjes was dat. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:56:57 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_173468869
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet he?
'hè'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:57:37 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_173468880
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:55 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ben ook trots op je :)
Hopelijk ben je ook trots op jezelf
Zei het net nog tegen ons tijdens het scheren. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Boks-Chick woensdag 30 augustus 2017 @ 06:34:12 #15
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173474445
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zei gisteren een leeftijdsgenote van m'n moeder tegen me. Kon haar net weerhouden om te kussen. :)

:P
Virtueel kusje jouw kant op dus *
lolwut
  Forum Admin woensdag 30 augustus 2017 @ 06:38:22 #16
58651 crew  murp
murp
pi_173474454
Ook al verschillen we van humor, ik ben supertrots op je. Wat lijkt mij dat moeilijk zeg!
  Trouwste user 2022 woensdag 30 augustus 2017 @ 14:36:08 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_173481311
quote:
17s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 06:34 schreef BrandX het volgende:

[..]

Virtueel kusje jouw kant op dus *
:*

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 30 augustus 2017 @ 14:36:39 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_173481322
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 06:38 schreef murp het volgende:
Ook al verschillen we van humor, ik ben supertrots op je. Wat lijkt mij dat moeilijk zeg!
Humor is zóóóóó 20ste eeuw.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 14:42:32 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173481445
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Humor is zóóóóó 20ste eeuw.

:P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173481591
quote:
17s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 06:34 schreef BrandX het volgende:

[..]

Virtueel kusje jouw kant op dus *
mag ik er ook 1 pls
pi_173482333
Wanneer ga je trouwens de OP aanpassen met nieuwe verhaaltjes? :D
  Trouwste user 2022 woensdag 30 augustus 2017 @ 15:45:57 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_173482743
quote:
Klassieker. laatst nog gekeken. 'Ooit lang geleden fietste hier'..... :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 30 augustus 2017 @ 15:46:20 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_173482752
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:24 schreef Blue_note het volgende:
Wanneer ga je trouwens de OP aanpassen met nieuwe verhaaltjes? :D
Goed idee :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173482821
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:46 schreef tong80 het volgende:

[..]

Goed idee :D

:P
Ga je nu ook werk zoeken?
  Trouwste user 2022 woensdag 30 augustus 2017 @ 16:07:46 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_173483287
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:49 schreef MCH het volgende:

[..]

Ga je nu ook werk zoeken?
Denk het wel. Je moeder kan me niet meer onderhouden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173485474
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 16:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

Denk het wel. Je moeder kan me niet meer onderhouden.

:P
Leef de leef toch?!
  Trouwste user 2022 woensdag 30 augustus 2017 @ 18:23:46 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_173486079
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 17:53 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Leef de leef toch?!
Geen idee wat dat betekent.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Boks-Chick woensdag 30 augustus 2017 @ 19:12:10 #28
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173487116
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:50 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

mag ik er ook 1 pls
:*
lolwut
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 september 2017 @ 15:38:11 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_173526940
Voor de verandering weer eens slecht geslapen. Dus moe wakker worden. Daarom me nog even omgedraaid. Doe ik echt nooit meer. Niet te harden, die zweetlucht van m'n voeten. Ging bijna over m'n nek, zoekend naar steun bij m'n halve zolen. Na het bloedprikken, alsof ik in loondienst ben, naar de ambulante zorg in Tiel geweest. De stotterende taxichauffeur, Tom Tom heette ie, de weg gewezen. Kan geen Wegwijs Piet, opzoek naar de negerhut, tegenop. Daarna toch nog even een uurtje plat. Oogjes dicht en snaveltjes toe. Nu gaat ie wel weer. Niet zeuren dus. In Texas en Zuid-Oost voormalig-Belgisch-Kongo ten noorden van Centraal-Afrika hebben ze pas honger. Nu maar open dat ik het de rest van de dag trek.

De echte trek, lees zucht, is best nog heftig. Blijft tegenvallen. Dus zinnen verzetten. Ergo: FOK! en Facebook lastig vallen met mijn nutteloze zinnen, dat is inmiddels de regel. :) Straks naar broer en z'n familie fietsen. Cadeautje uit eigen repertoire brengen. Wandtegeltje op z'n Herman's. Zelf gemaakt, van hout, met eigen briljante, dichterlijke tekst. Kan van Dik Hout nog een puntje aan zuigen. Zoethoutertje zogezegd, dat het weer even stil in mij wordt en ik jullie niet langer lastig val.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173527011
:) :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173528811
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:38 schreef tong80 het volgende:
Voor de verandering weer eens slecht geslapen. Dus moe wakker worden. Daarom me nog even omgedraaid. Doe ik echt nooit meer. Niet te harden, die zweetlucht van m'n voeten. Ging bijna over m'n nek, zoekend naar steun bij m'n halve zolen. Na het bloedprikken, alsof ik in loondienst ben, naar de ambulante zorg in Tiel geweest. De stotterende taxichauffeur, Tom Tom heette ie, de weg gewezen. Kan geen Wegwijs Piet, opzoek naar de negerhut, tegenop. Daarna toch nog even een uurtje plat. Oogjes dicht en snaveltjes toe. Nu gaat ie wel weer. Niet zeuren dus. In Texas en Zuid-Oost voormalig-Belgisch-Kongo ten noorden van Centraal-Afrika hebben ze pas honger. Nu maar open dat ik het de rest van de dag trek.

De echte trek, lees zucht, is best nog heftig. Blijft tegenvallen. Dus zinnen verzetten. Ergo: FOK! en Facebook lastig vallen met mijn nutteloze zinnen, dat is inmiddels de regel. :) Straks naar broer en z'n familie fietsen. Cadeautje uit eigen repertoire brengen. Wandtegeltje op z'n Herman's. Zelf gemaakt, van hout, met eigen briljante, dichterlijke tekst. Kan van Dik Hout nog een puntje aan zuigen. Zoethoutertje zogezegd, dat het weer even stil in mij wordt en ik jullie niet langer lastig val.

:P
Hoe lang duurt die zucht naar alchohol? Je bent nu al ruim 1/2 maanden nuchter?
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 september 2017 @ 14:22:21 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_173542553
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 september 2017 17:13 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hoe lang duurt die zucht naar alchohol? Je bent nu al ruim 1/2 maanden nuchter?
Ben nu 10 weken onderweg. Zes weken geleden de kliniek verlaten. Heb nog steeds zucht. De ene keer heftiger of zwaarder dan de andere keer. Blijft een proces dat nog een tijd zal duren. Zal nooit helemaal verdwijnen, maar wel verminderen. Nu is het soms nog vechten. Dat zal straks stukken minder zijn of af en toe de kop opsteken. Dus volhouden en er voor gaan. Ben nu al tevreden met wat ik heb bereikt en hoe ik me voel. Lichamelijk en mentaal niet meer te vergelijken met toen ik me vol gooide. Terwijl ik misschien pas net ben begonnen. Dan maar zuchten tegen de zucht.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173547789
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 14:22 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ben nu 10 weken onderweg. Zes weken geleden de kliniek verlaten. Heb nog steeds zucht. De ene keer heftiger of zwaarder dan de andere keer. Blijft een proces dat nog een tijd zal duren. Zal nooit helemaal verdwijnen, maar wel verminderen. Nu is het soms nog vechten. Dat zal straks stukken minder zijn of af en toe de kop opsteken. Dus volhouden en er voor gaan. Ben nu al tevreden met wat ik heb bereikt en hoe ik me voel. Lichamelijk en mentaal niet meer te vergelijken met toen ik me vol gooide. Terwijl ik misschien pas net ben begonnen. Dan maar zuchten tegen de zucht.

:P
Ik begreep dat je in Zevenaar hebt gezeten... las over de duits-Nederlandse en kreeg spontaan melancholische gevoelens. Heb daar zelf twee jaar geleden drie maanden gezeten.

Jouw verhaal roept ook herinneringen op aan de begintijd dat je thuis bent. Vol verwachting klopt je hart, nu gaat je nieuwe leven beginnen. Maar na een tijdje, of meteen, kom je erachter dat het niet heel eenvoudig is om ineens te leven. Ik ben nu twee jaar verder en de trek blijft aan je trekken. T gevecht met de zwakke verslaafde in je die blijft. Soms wat meer en soms wat minder.
Maar elke dag zonder je middel is er weer een waarin je eigen ik belangrijker was dan je verslaving.

Ik hoop voor jou dat je de kracht blijft vinden om nee te zeggen....
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 september 2017 @ 18:53:34 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_173547859
Mooie post Spocke. Ik ga er voor en kan niks beloven. Gaat het mis ben ik veel kwijt. Niet alleen mezelf maar juist anderen. Die zal ik teleurstellen en hun vertrouwen kwijt zijn. Ik heb net zo veel te winnen als te verliezen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † zaterdag 2 september 2017 @ 22:14:28 #35
368283 ato
pi_173552117
Komop Tong, je kan het. Zucht gaat heus wel minder worden.
Goed dat je je kop niet in het zand steekt en er eerlijk over bent.
Life can be a bitch, so like it..
  zaterdag 2 september 2017 @ 22:37:47 #36
104871 remlof
Europees federalist
pi_173552816
Zucht? Wat een raar woord, het is gewoon behoefte aan drank toch?
pi_173552938
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:37 schreef remlof het volgende:
Zucht? Wat een raar woord, het is gewoon behoefte aan drank toch?
Drankzucht, suffie.
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 22:43:28 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173552970
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:37 schreef remlof het volgende:
Zucht? Wat een raar woord, het is gewoon behoefte aan drank toch?
Ja. En zucht is een goed woord, zie betekenis nummer vier.

http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=zucht&lang=nn
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 2 september 2017 @ 22:56:25 #39
104871 remlof
Europees federalist
pi_173553286
quote:
8s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:42 schreef mootie het volgende:

[..]

Drankzucht, suffie.
Noem het dan zo. Of is het soms zelfs gevaarlijk het woord 'drank' te noemen?
  zondag 3 september 2017 @ 07:38:10 #40
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_173556155
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:49 schreef MCH het volgende:

[..]

Ga je nu ook werk zoeken?
welke gek neemt zo'n wrak als tong aan? :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_173556179
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Noem het dan zo. Of is het soms zelfs gevaarlijk het woord 'drank' te noemen?
in de verslavingszorg is het woord 'zucht' toepasbaar op alle verslavingen, vandaar
...
  zondag 3 september 2017 @ 08:28:45 #42
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173556452
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 18:53 schreef tong80 het volgende:
Mooie post Spocke. Ik ga er voor en kan niks beloven. Gaat het mis ben ik veel kwijt. Niet alleen mezelf maar juist anderen. Die zal ik teleurstellen en hun vertrouwen kwijt zijn. Ik heb net zo veel te winnen als te verliezen.

:P
Je moet zo denken.. Erger als het is geweest kan het niet meer worden.

Je bent goed op weg, nu nog het volhouden, dat lijkt me het moeilijkste van alles...

De psychische afhankelijkheid..
Denk dat na 20 jaar toch best wel een tijdje kan gaan duren.

Gewoon doorzette tong.. Je hebt veel capiciteiten.. Je weet oa wel wat ik bedoel... Richt je daar op ;)
  Trouwste user 2022 zondag 3 september 2017 @ 09:00:31 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_173556677
quote:
10s.gif Op zondag 3 september 2017 07:40 schreef sacha het volgende:

[..]

in de verslavingszorg is het woord 'zucht' toepasbaar op alle verslavingen, vandaar
Precies.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 3 september 2017 @ 09:00:48 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_173556680
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 07:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

welke gek neemt zo'n wrak als tong aan? :D
tong80 en Tong.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Miss SHO zondag 3 september 2017 @ 09:13:17 #45
22592 crew  Ole
pi_173556776
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 09:00 schreef tong80 het volgende:

[..]

tong80 en Tong.

:T
:*
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 3 september 2017 @ 09:14:15 #46
104871 remlof
Europees federalist
pi_173556793
quote:
10s.gif Op zondag 3 september 2017 07:40 schreef sacha het volgende:

[..]

in de verslavingszorg is het woord 'zucht' toepasbaar op alle verslavingen, vandaar
Hmm ok, nooit van gehoord. Ik vind het maar raar klinken.
  Trouwste user 2022 zondag 3 september 2017 @ 10:00:37 #47
7889 tong80
Spleenheup
pi_173557243
quote:
14s.gif Op zondag 3 september 2017 09:13 schreef Ole het volgende:

[..]

:*
:) :*

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 3 september 2017 @ 10:00:58 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_173557250
quote:
7s.gif Op zondag 3 september 2017 09:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Hmm ok, nooit van gehoord. Ik vind het maar raar klinken.
Is een normale aanduiding. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173557722
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 10:00 schreef tong80 het volgende:

[..]

Is een normale aanduiding. :)

:P
Zuchtend zittend de zucht verslaan.

Klinkt toch maf.
pi_173562311
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 08:28 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Je moet zo denken.. Erger als het is geweest kan het niet meer worden.

Je bent goed op weg, nu nog het volhouden, dat lijkt me het moeilijkste van alles...

De psychische afhankelijkheid..
Denk dat na 20 jaar toch best wel een tijdje kan gaan duren.

Gewoon doorzette tong.. Je hebt veel capiciteiten.. Je weet oa wel wat ik bedoel... Richt je daar op ;)
Erg waar wat je zegt!

Het is ook lastig omdat je je leven ineens heel anders inricht. En hoe doe je dat? Dat kost tijd. Plus dat je jezelf weer moet leren kennen in je veranderde ik.
Maar dat heeft ook wel weer zn sjeu...

En tong80 ik hoop dat je blijft gaan voor de winsten!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')