abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:24:01 #1
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173461671




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden. Inmiddels zijn we aan het genieten van het 6e seizoen.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.







De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
And so is the past
pi_173461697
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:46 schreef Aenyo het volgende:

[..]

Maar is het hele Hodor verhaal op zich niet ook al een onmogelijke timeloop? Voor mij is dat vooral een introductie voor hoe verkeerd het kan gaan als Three Eyed Raven, maar nog niet het eindspel van...
Ja, dat verhaal was ook debiel. Daarom vind ik de Bran = NK-theorie ook onzinnig en ongeloofwaardig. En daarom verwacht ik dat 'ie zo in de serie wordt gefietst.
pi_173461706
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:21 schreef Aenyo het volgende:

+Three Eyed Raven die zegt dat ie nooit meer zal lopen, maar wel vliegen (en wie vliegt er nu op een draak?).
Ja maar de NK hebben we ook regelmatig zien lopen en staan.
pi_173461713
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:21 schreef Aenyo het volgende:

[..]

Los van de discussie of het een waardige plottwist zou zijn voor GoT, vind ik de theorie zelf gewoon erg mooi uitgewerkt.

Bran gaat eerst terug naar Aerys II, 'whispered' in zijn oor 'burn the white walkers'. De Mad King is geboren (gek van het gefluister) en burned alles en iedereen, want ja wat zijn white walkers in hemelsnaam.. nou ja de mensen om hem heen.

Bran gaat verder terug en wordt Bran the Builder, de voorouder die de muur + Winterfell heeft gebouwd. Want ja waarom heeft iemand ooit die enorme muur gebouwd?

Bran gaat nog verder terug naar het ontstaan van de Night King, en in het proces / het wargen / etc etc, raakt hij verstrikt in het lichaam van / wordt hij de Night King.

+Three Eyed Raven die zegt dat ie nooit meer zal lopen, maar wel vliegen (en wie vliegt er nu op een draak?).
Het lijkt me duidelijk dat Bran (of eigenlijk: The 3 Eyed Raven) probeert om de NK op verschillende momenten in de geschiedenis tegen te houden en dat dit wel eens fout gaat en mensen gek maakt (Aerys II / Hodor). Wat ik dan niet snap is hoe hij door dit proces precies de NK is geworden. Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen: "ja, dit is nu eenmaal zo". Zit de ziel van Bran dan nu in the NK? En waarom zou deze dan heel Westeros kwaad willen doen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:29:06 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173461750
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar de NK hebben we ook regelmatig zien lopen en staan.
Volgens mij was die opmerking ook meer gericht op het aansturen van ravens, niet noodzakelijk een draak.
And so is the past
pi_173461763
Jaimegod kan nu ook eindelijk bij #teamwolf _O_ En LF bij de dooien
pi_173461785
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Volgens mij was die opmerking ook meer gericht op het aansturen van ravens, niet noodzakelijk een draak.
Dat denk ik ook en misschien dat hij nog in een draak kan wargen, ijsdraakje terug jatten of zo.

Vind de theorie Bran=NK ook niet heel erg plausibel, het eerste argument van die theorie zoals ik op reddit las is ook dat je aan moet nemen dat de 3ER met vliegen tijdreizen bedoelde. Dat vind ik nogal een zeer zwak begin van een theorie.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:31:57 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173461796
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:29 schreef hafcfan het volgende:
Jaimegod kan nu ook eindelijk bij #teamwolf _O_
Ik heb eigenlijk het gevoel dat Jaime, beter gezegd zijn gezicht, halverwege rechtsomkeer maakt.
And so is the past
pi_173461832
spoiler TT
Moeten zij weten
pi_173461870
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar de NK hebben we ook regelmatig zien lopen en staan.
Het vliegen kan ook op de raven slaan?
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173461902
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk het gevoel dat Jaime, beter gezegd zijn gezicht, halverwege rechtsomkeer maakt.
Dan kun je me oprapen. Maar daar geloof ik niet in. Hij is nu wel echt klaar met Cersei. Ben alleen benieuwd of hij echt alleen gaat. Kan me toch niet voorstellen dat de Lannister army bij Cersei blijft.
pi_173461908
Oke ik ben een sukkel. Ik zei eerder dat seizoen 7 maar drie minuten korter was dan seizoen 6. Maar diegene van wie ik dat klakkeloos overnam was vergeten om de eerste en laatste episode van seizoen 6 mee te tellen. :')
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_173461913
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het lijkt me duidelijk dat Bran (of eigenlijk: The 3 Eyed Raven) probeert om de NK op verschillende momenten in de geschiedenis tegen te houden en dat dit wel eens fout gaat en mensen gek maakt (Aerys II / Hodor). Wat ik dan niet snap is hoe hij door dit proces precies de NK is geworden. Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen: "ja, dit is nu eenmaal zo". Zit de ziel van Bran dan nu in the NK? En waarom zou deze dan heel Westeros kwaad willen doen?
Zijn de WW niet gewoon uit de hand gelopen legertjes van The Children?

Net als draken waren ze op een gegeven moment niet meer controleerbaar.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173461921
Oh, f*ck loyalty! had ik als een TT willen zien :P
mag het weten
pi_173461931
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:38 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dan kun je me oprapen. Maar daar geloof ik niet in. Hij is nu wel echt klaar met Cersei. Ben alleen benieuwd of hij echt alleen gaat. Kan me toch niet voorstellen dat de Lannister army bij Cersei blijft.
Iets beter nadenken over 'zijn gezicht'.
pi_173461935
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:38 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dan kun je me oprapen. Maar daar geloof ik niet in. Hij is nu wel echt klaar met Cersei. Ben alleen benieuwd of hij echt alleen gaat. Kan me toch niet voorstellen dat de Lannister army bij Cersei blijft.
Misschien gaat hij achter Euron aan :P
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:39:55 #17
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_173461939
Wat voert die Bran nu eigenlijk uit, behalve een beetje in het verleden koekeloeren bij het haardvuur?

Hij beweerde toch alles te kunnen zien? Hij kan toch ook nog steeds 'wargen'? Zou hij niet eens proberen of hij white walkers kan wargen? Of de door hen bestuurde doden? Of een draak met blauwe ogen?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_173461974
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Iets beter nadenken over 'zijn gezicht'.
Daar sprak echt niets van liefde voor Cersei uit. Gewoon nog een laatste keer achterom kijken, omdat hij weet dat hij waarschijnlijk nooit meer terugkomt.
pi_173461980
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat voert die Bran nu eigenlijk uit, behalve een beetje in het verleden koekeloeren bij het haardvuur?

Hij beweerde toch alles te kunnen zien? Hij kan toch ook nog steeds 'wargen'? Zou hij niet eens proberen of hij white walkers kan wargen? Of de door hen bestuurde doden? Of een draak met blauwe ogen?
Hij heeft z'n zussen geholpen tegen Littlefinger, hij houdt het leger van de White Walkers in de gaten en hij vogelt Jon's afkomst uit samen met Sam.

Dat hij Hodor kon wargen was eigenlijk al ongehoord. Dus ik denk dat je White Walkers wel kunt vergeten. Daarnaast kun je je afvragen of je zulke duistere wezens wel moet willen wargen.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_173461998
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:42 schreef BaasBanaan het volgende:
hij houdt het leger van de White Walkers in de gaten
Niet erg goed opgelet als ze opeens bij de Wall staan :P
Moeten zij weten
pi_173462008
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat voert die Bran nu eigenlijk uit, behalve een beetje in het verleden koekeloeren bij het haardvuur?

Hij beweerde toch alles te kunnen zien? Hij kan toch ook nog steeds 'wargen'? Zou hij niet eens proberen of hij white walkers kan wargen? Of de door hen bestuurde doden? Of een draak met blauwe ogen?
Hij kan voorlopig alleen 'dommere' krachten wargen.

De grens tussen het wargen en het 3 eyed raven zijn is ook vaag.

Wargt hij zodra het op dit moment gebeurd? Zodra hij namelijk naar het verleden gaat zie je hem zelf rondlopen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173462009
Ik denk wel dat Bran alles kan zien, maar dat hij een bepaalde trigger nodig heeft om iets te kunnen "opzoeken". Toen hij van Sam hoorde dat die ene Maester een geheim huwelijk had uitgevoerd voor Rhaegar, kon hij dat zien. Voor die tijd wist hij nog niet van het bestaan van dit huwelijk af, dus kon hij het ook niet opzoeken.

Zie het als toegang tot een extreem uitgebreide database waarin je camerabeelden kan bekijken van iedereen ter wereld, zowel nu als in het verleden. Tsja, weet jij waar, op welk punt in tijd en bij wie je moet beginnen om extreem nuttige informatie te krijgen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173462019
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:43 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Niet erg goed opgelet als ze opeens bij de Wall staan :P
Hij was afgeleid door ketsende familieleden. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_173462027
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:43 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Niet erg goed opgelet als ze opeens bij de Wall staan :P
Jawel hoor, hij heeft gewoon ravens laten sturen naar alle steden in Westeros (naja in ieder geval naar The Citadel en Dragonstone) dat ze bijna bij Eastwatch waren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173462038
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jawel hoor, hij heeft gewoon ravens laten sturen naar alle steden in Westeros dat ze bijna bij Eastwatch waren.
Ze waren toch ook voorbereid. Alleen dat er nu een ijsdraak was wisten ze toen nog niet.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  PR en moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:48:16 #26
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173462087
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat voert die Bran nu eigenlijk uit, behalve een beetje in het verleden koekeloeren bij het haardvuur?

Hij beweerde toch alles te kunnen zien? Hij kan toch ook nog steeds 'wargen'? Zou hij niet eens proberen of hij white walkers kan wargen? Of de door hen bestuurde doden? Of een draak met blauwe ogen?
Bran is verder vooral nog een beetje dom.

Nam ook zomaar aan dat Jon een Sand was, terwijl hij eerder al Aegon Targaryen heeft kunnen horen als zijn naam, en verder blijkbaar ook totaal niet nieuwsgierig is geraakt naar het verhaal van de ontvoering/verkrachting van zijn tante en wat hiervan waar is.
Hij had er Sam voor nodig om zich te kunnen herinneren dat hij daar ook eens naar zou kunnen kijken :')

Bran is belangrijk in het verhaal maar ik vind zijn personage wel steeds irritanter worden.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_173462091
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:44 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk wel dat Bran alles kan zien, maar dat hij een bepaalde trigger nodig heeft om iets te kunnen "opzoeken". Toen hij van Sam hoorde dat die ene Maester een geheim huwelijk had uitgevoerd voor Rhaegar, kon hij dat zien. Voor die tijd wist hij nog niet van het bestaan van dit huwelijk af, dus kon hij het ook niet opzoeken.

Zie het als toegang tot een extreem uitgebreide database waarin je camerabeelden kan bekijken van iedereen ter wereld, zowel nu als in het verleden. Tsja, weet jij waar, op welk punt in tijd en bij wie je moet beginnen om extreem nuttige informatie te krijgen?
Ik denk wel dat hij het voor die tijd kon op zoeken. Tenminste, ik geloof niet dat het niet mogelijk was met zijn krachten. Het is denk ik meer dat hij daarvoor geen reden had om het op te zoeken. Ik Google ook alleen maar naar dingen waar ik al iets over weet. Of is dat ook wat je bedoelt?
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_173462111
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:48 schreef Moira. het volgende:

[..]

Bran is verder vooral nog een beetje dom.

Nam ook zomaar aan dat Jon een Sand was, terwijl hij eerder al Aegon Targaryen heeft kunnen horen als zijn naam, en verder blijkbaar ook totaal niet nieuwsgierig is geraakt naar het verhaal van de ontvoering/verkrachting van zijn tante en wat hiervan waar is.
Hij had er Sam voor nodig om zich te kunnen herinneren dat hij daar ook eens naar zou kunnen kijken :')

Bran is belangrijk in het verhaal maar ik vind zijn personage wel steeds irritanter worden.
Heb je wel eens avonden gehad waarop je te lang op wikipedia zat? :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  PR en moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:51:55 #29
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173462131
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:50 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Heb je wel eens avonden gehad waarop je te lang op wikipedia zat? :P
Uiteraard :7
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_173462132
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:48 schreef Moira. het volgende:

Nam ook zomaar aan dat Jon een Sand was, terwijl hij eerder al Aegon Targaryen heeft kunnen horen als zijn naam,
Dat is niet zo heel dom, als die 2 niet getrouwd waren dan was Jon een Sand geweest
pi_173462181
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:51 schreef Moira. het volgende:

[..]

Uiteraard :7
Misschien moet je het daarmee vergelijken. Dat je tabbladen hebt geopend van links uit het eerste artikel waar je zat, omdat je daar vragen over had, maar je 27 artikelen later helemaal bent vergeten om dat nog uit te zoeken. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  PR en moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:54:54 #32
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173462191
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel dom, als die 2 niet getrouwd waren dan was Jon een Sand geweest
Maar hij heeft al eerder de flashback gezien waar zijn tante bevalt van een kind en tegen Ned zegt "his name is Aegon Targaryen, please take care of him, Robert will kill him, promise me Ned".
En hij denkt dan niet van "Oh laat ik hier eens meer over uitzoeken, was dit een product van verkrachting of welke rol speelde Rhaegar hierin?"
Die laat dat gewoon een jaar liggen met z'n eigen ononderbouwde aannames totdat iemand anders die toevallig iets gelezen had je eraan herinnert dat je misschien ook verder had kunnen kijken :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:55:40 #33
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173462215
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:54 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Misschien moet je het daarmee vergelijken. Dat je tabbladen hebt geopend van links uit het eerste artikel waar je zat, omdat je daar vragen over had, maar je 27 artikelen later helemaal bent vergeten om dat nog uit te zoeken. :P
Mja dit is iets dat bij mij dan in de reeds uitgezochte artikelen had gestaan :{w
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_173462217
Waarom is Varys er trouwens nog bij :')
pi_173462254
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:55 schreef hafcfan het volgende:
Waarom is Varys er trouwens nog bij :')
Ik had eigenlijk wel verwacht dat hij enkele sneren zou ontvangen van Cersei bij de grote meetup.
Conscience do cost.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:01:06 #36
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_173462338
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:54 schreef Moira. het volgende:

[..]

Maar hij heeft al eerder de flashback gezien waar zijn tante bevalt van een kind en tegen Ned zegt "his name is Aegon Targaryen, please take care of him, Robert will kill him, promise me Ned".
En hij denkt dan niet van "Oh laat ik hier eens meer over uitzoeken, was dit een product van verkrachting of welke rol speelde Rhaegar hierin?"
Die laat dat gewoon een jaar liggen met z'n eigen ononderbouwde aannames totdat iemand anders die toevallig iets gelezen had je eraan herinnert dat je misschien ook verder had kunnen kijken :D
De traditie in het noorden is dat een bastaard de naam 'Snow' krijgt, terwijl dat in Dorne 'Sand' is. Aangezien hij geboren is in Dorne, had hij eigenlijk 'Sand' moeten heten. Heeft ook niet zo veel nut om dit te vermelden door Bran.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:01:56 #37
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_173462355
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:44 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk wel dat Bran alles kan zien, maar dat hij een bepaalde trigger nodig heeft om iets te kunnen "opzoeken". Toen hij van Sam hoorde dat die ene Maester een geheim huwelijk had uitgevoerd voor Rhaegar, kon hij dat zien. Voor die tijd wist hij nog niet van het bestaan van dit huwelijk af, dus kon hij het ook niet opzoeken.

Zie het als toegang tot een extreem uitgebreide database waarin je camerabeelden kan bekijken van iedereen ter wereld, zowel nu als in het verleden. Tsja, weet jij waar, op welk punt in tijd en bij wie je moet beginnen om extreem nuttige informatie te krijgen?
Dat klinkt allemaal wel aannemelijk
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:03:21 #38
211083 Angelof9
I must go first
pi_173462389
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  PR en moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:05:17 #39
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173462424
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:01 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De traditie in het noorden is dat een bastaard de naam 'Snow' krijgt, terwijl dat in Dorne 'Sand' is. Aangezien hij geboren is in Dorne, had hij eigenlijk 'Sand' moeten heten. Heeft ook niet zo veel nut om dit te vermelden door Bran.
Ik snap de traditie, maar het is nog steeds een aanname van Bran.
Vorig seizoen heeft hij zijn tante al zijn naam 'Aegon Targaryen' kunnen horen fluisteren. Als hij dit destijds niet goed gehoord heeft lijkt het me toch dat je nieuwsgierig raakt en er meer over gaat uitzoeken, vooral omdat je familie altijd in de veronderstelling is geweest dat Lyanna ontvoerd en verkracht is.
Jon is nooit een bastaard geweest, en Bran is de enige die dat had kunnen weten als hij wat verder had gekeken dan zijn neus lang is.

Maar goed, hij had er dus Sam voor nodig om zich dat te kunnen herinneren (dat hij verder kon kijken dan z'n neus lang is) en nu is 't hoge woord er toch eindelijk uit *O*

Maar Bran :X
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_173462465
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:54 schreef Moira. het volgende:

[..]

Maar hij heeft al eerder de flashback gezien waar zijn tante bevalt van een kind en tegen Ned zegt "his name is Aegon Targaryen, please take care of him, Robert will kill him, promise me Ned".
En hij denkt dan niet van "Oh laat ik hier eens meer over uitzoeken, was dit een product van verkrachting of welke rol speelde Rhaegar hierin?"
Die laat dat gewoon een jaar liggen met z'n eigen ononderbouwde aannames totdat iemand anders die toevallig iets gelezen had je eraan herinnert dat je misschien ook verder had kunnen kijken :D
Zijn tante kan dat wel zeggen maar als er geen officieel huwelijk is geweest dan was John officieel altijd een Sand geweest in Westeros.

Hij had het wellicht uit kunnen zoeken maar Brann was natuurlijk ook nog bezig met het worden van de 3ER en moest ook nog weer naar het zuiden.

Wat dat betreft vind ik dat hij Jon een Sand noemt niet zo heel erg dom, ja hij kan alles weten maar dat betekend nog niet dat hij al die kennis onmiddellijk paraat heeft en die scene met Sam maakt wel duidelijk dat hij gelijk bij die kennis kan.
  PR en moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:09:34 #41
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173462515
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zijn tante kan dat wel zeggen maar als er geen officieel huwelijk is geweest dan was John officieel altijd een Sand geweest in Westeros.

Hij had het wellicht uit kunnen zoeken maar Brann was natuurlijk ook nog bezig met het worden van de 3ER en moest ook nog weer naar het zuiden.

Wat dat betreft vind ik dat hij Jon een Sand noemt niet zo heel erg dom, ja hij kan alles weten maar dat betekend nog niet dat hij al die kennis onmiddellijk paraat heeft en die scene met Sam maakt wel duidelijk dat hij gelijk bij die kennis kan.
Aight, ik vind het wel dom aangezien het een logisch vervolg is om uit te zoeken nadat je erachter bent gekomen dat je 'halfbroer' eigenlijk zoon is van Lyanna en Rhaegar :9
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:09:50 #42
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173462523
In de eerste flashback is hij toch niet bij naam genoemd? Alleen het stukje dat Robert hem zou doden als hij erachter komt.

Dan was de controverse rondom Jon toch al seizoenen eerder over geweest?
And so is the past
pi_173462541
Na 7 seizoenen ben ik wel van mening dat HBO het schrijfwerk voor de serie over had moeten laten aan J. Michael Straczynski (Babylon5, Sense8) en dan ook gewoon alle afleveringen met B5 heeft hij wel bewezen dit te kunnen.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:11:27 #44
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173462552
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:09 schreef Moira. het volgende:

[..]

Aight, ik vind het wel dom aangezien het een logisch vervolg is om uit te zoeken nadat je erachter bent gekomen dat je 'halfbroer' eigenlijk zoon is van Lyanna en Rhaegar :9
Hem is duizend keer verteld geworden dat Lyanna ontvoerd en verkracht was. Voor hem was het verhaal dus wel duidelijk. Pas na de opmerking van Sam heeft hij een reden om terug te kijken.
And so is the past
  PR en moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:12:43 #45
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173462581
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
In de eerste flashback is hij toch niet bij naam genoemd? Alleen het stukje dat Robert hem zou doden als hij erachter komt.

Dan was de controverse rondom Jon toch al seizoenen eerder over geweest?
De audio werd voor ons gecut op het moment dat ze zijn naam noemde, je had er met moeite misschien net 'his name is Aegon' uit kunnen halen.
Maar Bran stond er letterlijk naast. En als hij het niet heeft kunnen horen lijkt het me wel iets dat je daarna nog ff verder uit gaat zoeken, al helemaal gezien hij het nu wel gewoon kon horen en ook de bruiloft zag etc.

Maar goooooed ik hou er maar over op _O-
Vind Bran ondanks zijn belang in het verhaal een irritant personage geworden iig, blegh.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:13:25 #46
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173462595
En daarbij, als Bran dit al eerder willekeurig had uitgezocht was het weer een deus ex machina geweest voor de criticasters.
And so is the past
pi_173462648
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:44 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk wel dat Bran alles kan zien, maar dat hij een bepaalde trigger nodig heeft om iets te kunnen "opzoeken". Toen hij van Sam hoorde dat die ene Maester een geheim huwelijk had uitgevoerd voor Rhaegar, kon hij dat zien. Voor die tijd wist hij nog niet van het bestaan van dit huwelijk af, dus kon hij het ook niet opzoeken.

Zie het als toegang tot een extreem uitgebreide database waarin je camerabeelden kan bekijken van iedereen ter wereld, zowel nu als in het verleden. Tsja, weet jij waar, op welk punt in tijd en bij wie je moet beginnen om extreem nuttige informatie te krijgen?
Of nog een mooie vergelijking: zie Bran als Google. Je kunt zo allerhande info opvissen, je moet alleen van anderen de juiste zoekwoorden meekrijgen.
mag het weten
pi_173462719
Wat zou de reden zijn dat Tyrion toch zo teleurgesteld keek terwijl Jon en Dany lagen te kezen?
pi_173462745
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:19 schreef Alara78 het volgende:
Wat zou de reden zijn dat Tyrion toch zo teleurgesteld keek terwijl Jon en Dany lagen te kezen?
Pure afgunst
Da moete nie willen
pi_173462821
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:19 schreef Alara78 het volgende:
Wat zou de reden zijn dat Tyrion toch zo teleurgesteld keek terwijl Jon en Dany lagen te kezen?
Als er trouble in paradise komt, kan Dany het niet permitteren om Aegon te lozen. Aangezien ze hem nodig heeft om het noorden te behouden. Daar liggen de zorgen van Tyrion natuurlijk, het noorden hebben ze uiteindelijk nodig om Cersei te verslaan.
pi_173462843
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:48 schreef Moira. het volgende:

[..]

Bran is verder vooral nog een beetje dom.

Nam ook zomaar aan dat Jon een Sand was, terwijl hij eerder al Aegon Targaryen heeft kunnen horen als zijn naam, en verder blijkbaar ook totaal niet nieuwsgierig is geraakt naar het verhaal van de ontvoering/verkrachting van zijn tante en wat hiervan waar is.
Hij had er Sam voor nodig om zich te kunnen herinneren dat hij daar ook eens naar zou kunnen kijken :')

Bran is belangrijk in het verhaal maar ik vind zijn personage wel steeds irritanter worden.
Ik denk dat de tijd voor hem hetzelfde werkt als voor een normaal mens. Je moet dus maar de tijd hebben om al die herinneringen uit verleden en heden te kunnen verwerken. Logisch dus dat hij dan maar selectief bepaalde gebeurtenissen analyseert.
pi_173462863
Bran is wel een lastig personage voor een serie
pi_173462882
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:19 schreef Alara78 het volgende:
Wat zou de reden zijn dat Tyrion toch zo teleurgesteld keek terwijl Jon en Dany lagen te kezen?
Hij is haar adviseur. Maar met een man als Jon aan haar zijde heeft een adviseur minder invloed over haar.
pi_173462894
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:25 schreef Chewie het volgende:
Bran is wel een lastig personage voor een serie
Gelukkig kan hij niet de toekomst zien, anders was de serie ten dode opgeschreven.
pi_173462933
Misschien is Tyrion bang dat Dany zwanger raakt van Jon en zo het wiel weer niet breekt. Of hij vermoed dat ze familie zijn, maar dat lijkt me niet.
pi_173462958
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:12 schreef Moira. het volgende:

[..]

De audio werd voor ons gecut op het moment dat ze zijn naam noemde, je had er met moeite misschien net 'his name is Aegon' uit kunnen halen.
Maar Bran stond er letterlijk naast. En als hij het niet heeft kunnen horen lijkt het me wel iets dat je daarna nog ff verder uit gaat zoeken, al helemaal gezien hij het nu wel gewoon kon horen en ook de bruiloft zag etc.

Maar goooooed ik hou er maar over op _O-
Vind Bran ondanks zijn belang in het verhaal een irritant personage geworden iig, blegh.
"It's all pieces, fragments, I need to learn to see better"
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_173462987
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:30 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

"It's all pieces, fragments, I need to learn to see better"
Hoe meer Bran leert, hoe meer hij de Night King wordt tog??
pi_173463069
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:32 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Hoe meer Bran leert, hoe meer hij de Night King wordt tog??
Ser Pounce :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_173463089
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:28 schreef hafcfan het volgende:
Misschien is Tyrion bang dat Dany zwanger raakt van Jon en zo het wiel weer niet breekt. Of hij vermoed dat ze familie zijn, maar dat lijkt me niet.
Tyrion heeft beloofd dat the Kingslayer met Dany mag trouwen. Vandaar dat Cersei de ruzie nog even forceert.

Tyrion laat weten dat hij de Lannisters nog altijd steunt. Bovendien waren ze alleen samen in de ruimte. Op deze manier kunnen ze op 2 paarden wedden.

Tyrion gaat het op deze manier nog moeilijk krijgen om dit voor elkaar te krijgen:p.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173463143
Wat ik dus denk is dat Tyrion iets met Cersei heeft bekokstoofd, vandaar dat ie ook zo moeilijk keek bij zijn terugkeer in de Dragonpit.

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar het zou z'n houding wel verklaren.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:42:21 #61
211083 Angelof9
I must go first
pi_173463152
Arya heeft niets nuttigs meer te doen in Winterfell. Even gedag zeggen tegen Jon en dan kan ze verder met haar lijstje.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:55:04 #62
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_173463363
www.powned.tv/artikel/laatste-game-of-thrones


Nu weet ik weer waarom ik liever achter een camera sta :')
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_173463395
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:41 schreef Alara78 het volgende:
Wat ik dus denk is dat Tyrion iets met Cersei heeft bekokstoofd, vandaar dat ie ook zo moeilijk keek bij zijn terugkeer in de Dragonpit.

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar het zou z'n houding wel verklaren.


Misschien blijkt dit uiteindelijk foreshadowing wat betreft Tyrion. :P
pi_173463450
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:41 schreef Alara78 het volgende:
Wat ik dus denk is dat Tyrion iets met Cersei heeft bekokstoofd, vandaar dat ie ook zo moeilijk keek bij zijn terugkeer in de Dragonpit.

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar het zou z'n houding wel verklaren.
https://www.reddit.com/r/(...)_marry_jaime_theory/

:P
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173463516
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:42 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Daar sprak echt niets van liefde voor Cersei uit. Gewoon nog een laatste keer achterom kijken, omdat hij weet dat hij waarschijnlijk nooit meer terugkomt.
:|W
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_173463553
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:28 schreef hafcfan het volgende:
Misschien is Tyrion bang dat Dany zwanger raakt van Jon en zo het wiel weer niet breekt. Of hij vermoed dat ze familie zijn, maar dat lijkt me niet.
Nee, dat laatste is uitgesloten. Dat zou ook echt nergens op slaan.
pi_173463898
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:42 schreef Angelof9 het volgende:
Arya heeft niets nuttigs meer te doen in Winterfell. Even gedag zeggen tegen Jon en dan kan ze verder met haar lijstje.
Maar the lone wolf dies while the pack survives ;(

Ben dus benieuwd of dat een foreshadowing is voor Arya die weer op haar eigen pad verder gaat na een korte Jon-reunie. Hoop het niet, heb ergens het idee dat met Catspaw Arya nog weleens van pas kan komen om white walkers om te leggen.
mag het weten
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:28:58 #68
211083 Angelof9
I must go first
pi_173463944
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:25 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Maar the lone wolf dies while the pack survives ;(

Alle Starks hebben baat bij het omleggen van Cersei. En de Mountain. Verder ben ik vergeten wie er nog leeft op haar lijstje.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_173463991
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:28 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Alle Starks hebben baat bij het omleggen van Cersei. En de Mountain. Verder ben ik vergeten wie er nog leeft op haar lijstje.
Klopt. Ehm naja de Hound stond er ooit op maar is er af gehaald. De Hound gaat de Mountain verslaan dus zo houdt Arya alleen nog Cersei over. En ik verwacht een Madqueen v2 act waarbij Jaime zelf of Arya met het gezicht van Jaime Cersei omlegt. Is het sowieso klaar.
mag het weten
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:34:38 #70
211083 Angelof9
I must go first
pi_173464046
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:32 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Klopt. Ehm naja de Hound stond er ooit op maar is er af gehaald. De Hound gaat de Mountain verslaan dus zo houdt Arya alleen nog Cersei over. En ik verwacht een Madqueen v2 act waarbij Jaime zelf of Arya met het gezicht van Jaime Cersei omlegt. Is het sowieso klaar.
Al vind ik "Arya als Jaime" een heel interessant gegeven, en denk ik dit zelf ook al een tijdje, helaas betekent dat dat ze eerst Jaime moet onleggen. En nee, dat kan ik niet aan! :P
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_173464128
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:34 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Al vind ik "Arya als Jaime" een heel interessant gegeven, en denk ik dit zelf ook al een tijdje, helaas betekent dat dat ze eerst Jaime moet onleggen. En nee, dat kan ik niet aan! :P
We hebben Arya als Walder Frey al gezien, zo kreeg ze Meryn fucking Trant ook te pakken. Dus het is wel haar standaard aanpak. En mee eens, sinds Jaime/Brienne samen op pad gingen zou ik het een lame manier vinden als Jaime zo dood gaat. Minder lame dan niet gewoon verzuipen in water met een zwaar harnas aan of kopje kleiner gemaakt te zijn door de Mountainzombie afgelopen aflevering.. Jaime wilde ik in seizoen 1/2 nog wel dood, maar sindsdien issie samen met Tyrion toch wel de twee Lannisters die te leuk zijn om weg te zien gaan.
mag het weten
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:45:03 #72
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_173464247
Jaime mag niet dood. Die heeft gedurende de serie een karakterverandering ondergaan van arrogante lul naar goede kerel in de foute ploeg. Maar misschien is het wel gepland dat hij overstapt naar de goede kant en dan juist heldhaftig sterft om een van de andere main characters te redden, waardoor hij een soort vergeving krijgt voor de slechte dingen die hij heeft gedaan (zoals jochies van torens afsodemieteren)
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:51:56 #73
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_173464397
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:42 schreef Angelof9 het volgende:
Arya heeft niets nuttigs meer te doen in Winterfell. Even gedag zeggen tegen Jon en dan kan ze verder met haar lijstje.
The Mountain, Jack Sparrow en Cersei.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:01:24 #74
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173464660
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
Jaime mag niet dood. Die heeft gedurende de serie een karakterverandering ondergaan van arrogante lul naar goede kerel in de foute ploeg. Maar misschien is het wel gepland dat hij overstapt naar de goede kant en dan juist heldhaftig sterft om een van de andere main characters te redden, waardoor hij een soort vergeving krijgt voor de slechte dingen die hij heeft gedaan (zoals jochies van torens afsodemieteren)
Dit denk ik ook. Dat hij zich zal opofferen voor een Stark. Om zo wat redemption te krijgen. Of voor Brienne bv. En ik zie Arya zijn gezicht dan inderdaad gebruiken voor Cersei. Nou ja, ik denk het eigenlijk niet, maar ik hoop t.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173464677
Welke theoriejosti heeft nu weer bedacht dat Arya met het gezicht van Jaime naar KL gaat? Het slaat om zoveel redenen nergens op.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:03:03 #76
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173464704
Nou, geen gebrek aan ( de meest achterlijke ) theoriën de komende maanden, iig.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_173464725
Dude, where's your wall?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173464755
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:25 schreef Chewie het volgende:
Bran is wel een lastig personage voor een serie
Idd, boek bran hoofdstukken vind ik geweldig, serie brand was best gaap over het algemeen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173464763
De dood van Littlefinger maakte weinig indruk op mij.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:08:05 #80
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_173464804
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

Idd, boek bran hoofdstukken vind ik geweldig, serie brand was best gaap over het algemeen.
In het boek sloeg ik die slappe beta ook over. Matig verhaal
Laffe huichelaar
  Moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:11:03 #81
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173464869
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:03 schreef Slayage het volgende:
Dude, where's your wall?
Where's your wall, dude?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173465233
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Where's your wall, dude?


He knows!
Nait Soezn Moar Broezn
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:27:28 #83
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173465266
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]

In het boek sloeg ik die slappe beta ook over. Matig verhaal
Vond het wel aardig. Beetje mysterieus.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173465484
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]

In het boek sloeg ik die slappe beta ook over. Matig verhaal
:')
pi_173465519
Ben benieuwd wat Bronn nu gaat doen, aangezien de Lannisters hun debt niet payen. EN Tyrion wederom het dubbele heeft geboden :+
pi_173465546
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:40 schreef Poes. het volgende:
Ben benieuwd wat Bronn nu gaat doen, aangezien de Lannisters hun debt niet payen. EN Tyrion wederom het dubbele heeft geboden :+
Hij kan iig niet in King's Landing blijven.
Zowel de character Cersei als de actrice is geen fan van hem. :+
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:43:31 #87
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_173465589
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:38 schreef Typisch het volgende:

[..]

:')
Jij vond het wel een sterk verhaal in de boeken?
Laffe huichelaar
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:44:03 #88
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_173465601
Ach, een niet inhoudelijke reactie van Typisch hoeven we ook eigenlijk niet meer raar van op te kijken
Laffe huichelaar
pi_173465617
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Jij vond het wel een sterk verhaal in de boeken?
Ik skipte alleen sommige Arya stukken. En Tyrion met zijn hoeren was ook doodvermoeiend op een gegeven moment.
  Moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:45:27 #90
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173465623
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:41 schreef Typisch het volgende:

[..]

Hij kan iig niet in King's Landing blijven.
Zowel de character Cersei als de actrice is geen fan van hem. :+
Idd, die twee zijn nooit samen in één ruimte te vinden :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:46:09 #91
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173465640
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:45 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Ik skipte alleen sommige Arya stukken. En Tyrion met zijn hoeren was ook doodvermoeiend op een gegeven moment.
Vooral de Dany hoofdstukken vond ik tergend.
Nikszeggende karakters. Geen enkele binding of chemie.
Daarnaast is het ook allemaal ver weg en lijkt het geen invloed te hebben op de rest van het verhaal.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173465655
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Idd, die twee zijn nooit samen in één ruimte te vinden :P
De acteurs zijn dan ook exen van elkaar.
pi_173465667
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:46 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Vooral de Dany hoofdstukken vond ik tergend.
Nikszeggende karakters. Geen enkele binding of chemie.
Daarnaast is het ook allemaal ver weg en lijkt het geen invloed te hebben op de rest van het verhaal.
Ja dat had ik ook. KL was met afstand het meest boeiend.
pi_173465669
Enige hoofdstukken waar ik in de boeken in het begin moeite mee had waren Jon. :+ En Brienne tot haar latere paar hoofdstukken.
pi_173465797
Vond de hoofdstukken van Brienne echt kut.
pi_173465839
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:53 schreef maho_91 het volgende:
Vond de hoofdstukken van Brienne echt kut.
Qua worldbuilding snap ik het wel. Het waren wat rustigere hoofdstukken.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:58:19 #97
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173465864
Mijn favoriete hoofdstukken waren van Jaime. Hij is het meest interessante karakter.
Ook enkele in het Noorden. Dat boeide me het meest.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:01:28 #98
206731 Mortaxx
Doomer
pi_173465914
Die van Dany werden echt met het hoofdstuk slechter :r
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_173465932
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mijn favoriete hoofdstukken waren van Jaime. Hij is het meest interessante karakter.
Ook enkele in het Noorden. Dat boeide me het meest.
Jaime is een erg cool karakter ja. Zeker nadat je er achter komt dat hij eigenlijk 'het goede' deed door Aerys te vermoorden begint zich iets moois te ontwikkelen.

Verder is Jaime natuurlijk in de boeken ook al klaar met Cersei, dus op zich heeft hij nog twee boeken de tijd om tof te doen terwijl hij dus maar 1 seizoen in de serie krijgt.
pi_173466017
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mijn favoriete hoofdstukken waren van Jaime. Hij is het meest interessante karakter.
Ook enkele in het Noorden. Dat boeide me het meest.
Cersei was ook tof
pi_173466370
Benieuwd hoe de arc van Jaime zich gaat ontwikkelen.
pi_173466617
Dit deel (vanaf 3:40) was wel echt _O_ Sowieso de betere acteurs van de serie.

  dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:46:14 #103
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173466641
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:01 schreef Mortaxx het volgende:
Die van Dany werden echt met het hoofdstuk slechter :r
Het diarree hoofdstuk _O_

quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:02 schreef Typisch het volgende:

[..]

Jaime is een erg cool karakter ja. Zeker nadat je er achter komt dat hij eigenlijk 'het goede' deed door Aerys te vermoorden begint zich iets moois te ontwikkelen.

Verder is Jaime natuurlijk in de boeken ook al klaar met Cersei, dus op zich heeft hij nog twee boeken de tijd om tof te doen terwijl hij dus maar 1 seizoen in de serie krijgt.
Erg goed opgebouwd, ja. Van zusterneukende, eedbrekende, defenesterende koningsmoordenaar naar Goldenhand the Rightious. Leuk gespeeld met de perspectieven.

Ik vraag me af wat zijn bijdrage kan zijn. Hij is alleen, kan niet vechten, heeft geen kennis van de vijand. Hoe kan hij bijdragen aan het gevecht? In de serie dan.

In de boeken heeft hij meerdere opties en meer macht. Al is het natuurlijk nog de vraag hoe het gaat aflopen met de ontmoeting met LSH.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:06 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Cersei was ook tof
Het is leuk om haar afdaling in gekheid te zien. Daarnaast toont het ons een blik in de politiek van de hoofdstad en infrastructuur. Dat maakt het voor mij leuk, al snap ik dat niet iedereen daarom zit te springen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173466654
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:46 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Het diarree hoofdstuk _O_

[..]

Erg goed opgebouwd, ja. Van zusterneukende, eedbrekende, defenesterende koningsmoordenaar naar Goldenhand the Rightious. Leuk gespeeld met de perspectieven.

Ik vraag me af wat zijn bijdrage kan zijn. Hij is alleen, kan niet vechten, heeft geen kennis van de vijand. Hoe kan hij bijdragen aan het gevecht? In de serie dan.

In de boeken heeft hij meerdere opties en meer macht. Al is het natuurlijk nog de vraag hoe het gaat aflopen met de ontmoeting met LSH.

[..]

Het is leuk om haar afdaling in gekheid te zien. Daarnaast toont het ons een blik in de politiek van de hoofdstad en infrastructuur. Dat maakt het voor mij leuk, al snap ik dat niet iedereen daarom zit te springen.
In de serie zal hij alsnog wel door Tyrion beschermd worden en als legerleider aan de slag gaan denk ik.
pi_173466753
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:51 schreef govie het volgende:

[..]

The Mountain, Jack Sparrow en Cersei.
Lijkt me episch om Arya vs The Mountain te zien.
pi_173466950
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:54 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Lijkt me episch om Arya vs The Mountain te zien.
Ik verwacht daar niet veel van. Denk dat ze zich voordoet als Cersei en dan hem ineens vermoord. Het zal al voorbij zijn nog voordat je goed beseft wat er gebeurd is.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_173467223
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:46 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Het diarree hoofdstuk _O_

[..]

Erg goed opgebouwd, ja. Van zusterneukende, eedbrekende, defenesterende koningsmoordenaar naar Goldenhand the Rightious. Leuk gespeeld met de perspectieven.

Ik vraag me af wat zijn bijdrage kan zijn. Hij is alleen, kan niet vechten, heeft geen kennis van de vijand. Hoe kan hij bijdragen aan het gevecht? In de serie dan.

In de boeken heeft hij meerdere opties en meer macht. Al is het natuurlijk nog de vraag hoe het gaat aflopen met de ontmoeting met LSH.

[..]

Het is leuk om haar afdaling in gekheid te zien. Daarnaast toont het ons een blik in de politiek van de hoofdstad en infrastructuur. Dat maakt het voor mij leuk, al snap ik dat niet iedereen daarom zit te springen.
Alleen het Lannister army leveren zal al een flinke bijdrage zijn :P Of alleen Bronngod al _O_
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:30:28 #108
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_173467268
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:21 schreef Aenyo het volgende:

[..]

Los van de discussie of het een waardige plottwist zou zijn voor GoT, vind ik de theorie zelf gewoon erg mooi uitgewerkt.

Bran gaat eerst terug naar Aerys II, 'whispered' in zijn oor 'burn the white walkers'. De Mad King is geboren (gek van het gefluister) en burned alles en iedereen, want ja wat zijn white walkers in hemelsnaam.. nou ja de mensen om hem heen.

Bran gaat verder terug en wordt Bran the Builder, de voorouder die de muur + Winterfell heeft gebouwd. Want ja waarom heeft iemand ooit die enorme muur gebouwd?

Bran gaat nog verder terug naar het ontstaan van de Night King, en in het proces / het wargen / etc etc, raakt hij verstrikt in het lichaam van / wordt hij de Night King.

+Three Eyed Raven die zegt dat ie nooit meer zal lopen, maar wel vliegen (en wie vliegt er nu op een draak?).
Enigszins begrijpbaar nu en inderdaad, mooie theorie. :Y
Nog minstens een jaar wachten om te kijken wat er van waar is. :'(
Het is patat.
pi_173467310
Ten eerste heeft Jaime waardevolle intel over Cersei, haar leger, Euron en de Golden Company. Als hij dat allemaal deelt zal Jon hem daarna echt wel sparen.

Ten tweede kan Jaime manschappen overhalen om zich aan te sluiten bij Dany en Jon. Een deel van het Lannisterleger, diverse bannermen en Bronn zullen dat echt wel willen.

Ten derde is Jaime een goede legerleider en kan dus een waardevolle bijdrage leveren aan de strijd tegen de NK. Als hij daarin doodgaat is er echt niet de tijd voor Arya om even netjes zijn gezicht af te snijden.

Ten vierde; zelfs met Jaime's gezicht komt Arya niet zomaar in de buurt van Cersei. Als Jaime weer terugkeert naar KL zal hij ik de cel belanden en zelfs als dat niet zo is kan Arya met 1 hand echt niet de Mountain aan.

Oftewel; ze gaat niet met zijn gezicht naar KL.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:43:34 #110
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173467495
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:47 schreef Typisch het volgende:

[..]

In de serie zal hij alsnog wel door Tyrion beschermd worden en als legerleider aan de slag gaan denk ik.
Mja. Lijkt mij niet boeiend.
Ach, ik zie het wel als de dvd's over 3 jaar uitkomen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:27 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Alleen het Lannister army leveren zal al een flinke bijdrage zijn :P Of alleen Bronngod al _O_
Maar hij is in zijn eentje weggegaan.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173467515
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:43 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Mja. Lijkt mij niet boeiend.
Ach, ik zie het wel als de dvd's over 3 jaar uitkomen.

[..]

Maar hij is in zijn eentje weggegaan.
Dat zegt helemaal niks.
pi_173467702
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:43 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]


Maar hij is in zijn eentje weggegaan.
Ja en hij kan natuurlijk ook geen ravens sturen naar z'n bannermen en luitenanten om te vertellen wat hij heeft gedaan en hen te vragen om naar hem toe te komen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:10:35 #113
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_173468000
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:54 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Lijkt me episch om Arya vs The Mountain te zien.
Ik verwacht dat ze hem niet kan vermoorden omdat die niet mens meer is. Dus misschien vermoord ze cersei en die tovenaar wel, maar niet de mountain en dan neemt clegain wraak op zijn broer en hakt zijn hoofd eraf ofzo. Ik verwacht eerder dat arya sterft door de mountain als andersom.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_173468259
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:53 schreef maho_91 het volgende:
Vond de hoofdstukken van Brienne echt kut.
Die waren vet!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173468708
Kan het niet zo zijn dat Raeghar en z'n kinderen al dood waren voor Lyanna beviel van Jon? Dat ze zelf heeft besloten dat het kind Aegon zou moeten heten?
pi_173468784
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:44 schreef Em31 het volgende:
Dit deel (vanaf 3:40) was wel echt _O_ Sowieso de betere acteurs van de serie.

Zij of hij? De actrice achter Cersei is nogal goed in 'overacting' wat mij betreft. Tyrion is inderdaad geweldig neergezet.
pi_173468799
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:52 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zij of hij? De actrice achter Cersei is nogal goed in 'overacting' wat mij betreft. Tyrion is inderdaad geweldig neergezet.
Ik word altijd een beetje wild als Cersei begint te underbiten :9~
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:55:30 #118
211083 Angelof9
I must go first
pi_173468838
Tyrion and Pod:
- I never thought I'd see you again
- Fighting for the enemy no less

Ik begrijp het niet. Pod hoort by Brienne, Brienne is daar namens de Starks. De Starks staan aan dezelfde kant als Tyrion?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_173468924
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:55 schreef Angelof9 het volgende:
Tyrion and Pod:
- I never thought I'd see you again
- Fighting for the enemy no less

Ik begrijp het niet. Pod hoort by Brienne, Brienne is daar namens de Starks. De Starks staan aan dezelfde kant als Tyrion?
Ja, die snapte ik ook niet echt. Brienne is de beschermvrouwe van de Lady of Winterfell, Sansa. Jon is als KingindaNorf een alliantie begonnen met Dany, aan wiens zijde Tyrion staat. Dus hoe kan Podd dan fighting for the enemy doen. Vond ik ook een gekke constatering
mag het weten
pi_173469040
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:55 schreef Angelof9 het volgende:
Tyrion and Pod:
- I never thought I'd see you again
- Fighting for the enemy no less

Ik begrijp het niet. Pod hoort by Brienne, Brienne is daar namens de Starks. De Starks staan aan dezelfde kant als Tyrion?
Hij bedoelt dat ze nu allebei voor de andere kant vechten ten opzichte van de vorige keer dat ze elkaar zagen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:04:39 #121
211083 Angelof9
I must go first
pi_173469098
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat ze nu allebei voor de andere kant vechten ten opzichte van de vorige keer dat ze elkaar zagen.
Ah, zo. Thanks :)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_173469154
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:10 schreef govie het volgende:

[..]

Ik verwacht dat ze hem niet kan vermoorden omdat die niet mens meer is. Dus misschien vermoord ze cersei en die tovenaar wel, maar niet de mountain en dan neemt clegain wraak op zijn broer en hakt zijn hoofd eraf ofzo. Ik verwacht eerder dat arya sterft door de mountain als andersom.
ik niet, Arya geef ik de meeste kans om de serie te overleven.
pi_173469180
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:06 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

ik niet, Arya geef ik de meeste kans om de serie te overleven.
Ik Sansa. Die doet nooit wat.
  Moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:20:44 #124
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173469526
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:53 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik word altijd een beetje wild als Cersei begint te underbiten :9~
:D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173469611
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

:D
Nu nog haar mooie blonde lokken terug en ze is weer hot as hell _O_

Playmobielkapsel :')
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:29:06 #126
211083 Angelof9
I must go first
pi_173469745
Ondanks het grote sprongen snel thuis tempo van dit seizoen is Cersei's haar niet langer geworden. Dus blijkbaar houdt ze het kort. Vrouwen boven de veertig enzo.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_173469822
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:29 schreef Angelof9 het volgende:
Ondanks het grote sprongen snel thuis tempo van dit seizoen is Cersei's haar niet langer geworden. Dus blijkbaar houdt ze het kort. Vrouwen boven de veertig enzo.
Ik snap wel dat Jaime hem peert.
pi_173470170
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:48 schreef Poes. het volgende:
Kan het niet zo zijn dat Raeghar en z'n kinderen al dood waren voor Lyanna beviel van Jon? Dat ze zelf heeft besloten dat het kind Aegon zou moeten heten?
Dat is ook zo. Ned vond Lyanna pas nadat de oorlog afgelopen was.
pi_173470203
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:41 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Ned vond Lyanna pas nadat de oorlog afgelopen was.
Volgens hun stamboom zijn ze wel allemaal in xx83 doodgegaan en Jon is in xx83 geboren..
pi_173470307
Mooie aflevering zeg, ik ben benieuwd hoe lang we moeten wachten op het laatste seizoen :o
pi_173470310
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:42 schreef Poes. het volgende:

[..]

Volgens hun stamboom zijn ze wel allemaal in xx83 doodgegaan en Jon is in xx83 geboren..
Hij vindt Lyanna ook meteen na de oorlog, logisch dus dat het nog in hetzelfde jaar is.
pi_173470355
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:46 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Hij vindt Lyanna ook meteen na de oorlog, logisch dus dat het nog in hetzelfde jaar is.
Oké..
Maar feit blijft dat Raeghar hem niet Aegon heeft genoemd maar dat Lyanna dat heeft gedaan.
pi_173470402
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:47 schreef Poes. het volgende:

[..]

Oké..
Maar feit blijft dat Raeghar hem niet Aegon heeft genoemd maar dat Lyanna dat heeft gedaan.
Dat kan, maar wie weet heeft Raeghar van te voren aangegeven het kind Aegon te willen noemen. That we can't know!
pi_173470742
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:47 schreef Poes. het volgende:

[..]

Oké..
Maar feit blijft dat Raeghar hem niet Aegon heeft genoemd maar dat Lyanna dat heeft gedaan.
Voor Lyanna alleen is er geen reden om hun kind Aegon te noemen. Is gewoon samen met Rhaegar afgesproken, aangezien daar wel logische theorieën voor zijn.
pi_173470882
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:58 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Voor Lyanna alleen is er geen reden om hun kind Aegon te noemen. Is gewoon samen met Rhaegar afgesproken, aangezien daar wel logische theorieën voor zijn.
Heb je er eentje voor me? :)
pi_173471292
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:46 schreef LethalNinja het volgende:
Mooie aflevering zeg, ik ben benieuwd hoe lang we moeten wachten op het laatste seizoen :o
Minimaal een jaar
Moeten zij weten
pi_173471589
_O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_173471664
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 22:03 schreef Poes. het volgende:

[..]

Heb je er eentje voor me? :)
De theorie houdt verband met Azor Ahai. Rhaegar dacht dat de naam Aegon van zo'n grote historische betekenis is, dat met die naam zijn zoon Azor Ahai zou zijn. Vandaar dat hij/Lyanna hun tweede zoon ook Aegon noemen. Werkt dus ook in het voordeel van Jon/Aegon dat hij Azor Ahai zou zijn.

https://www.bustle.com/p/(...)tter-watch-out-79527
pi_173472525
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 31% gewijzigd door Slayage op 29-08-2017 23:25:30 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173472685
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Benieuwd hoe de arc van Jaime zich gaat ontwikkelen.
kingslayer als ie is gaat ie nog de night king slayen uiteraard ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:36:00 #141
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_173472837
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:58 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Voor Lyanna alleen is er geen reden om hun kind Aegon te noemen. Is gewoon samen met Rhaegar afgesproken, aangezien daar wel logische theorieën voor zijn.
Ze kan hem toch vernoemd hebben naar Aegon the Conqueror?

Is toch wel een beroemd figuur binnen heel Westeros.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:38:47 #142
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_173472880
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:46 schreef LethalNinja het volgende:
Mooie aflevering zeg, ik ben benieuwd hoe lang we moeten wachten op het laatste seizoen :o
Misschien zegt HBO wel dat ze eerst wachten tot Martin zijn
laatste boek (A Dream of Spring) uitbrengt.

In dat geval kunnen we wel eens een dikke 20 jaar wachten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 01:29:30 #144
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173473841
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:13 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft dat perspectief als wij vanaf ons bankstel. In een middeleeuwse setting is dat best verklaarbaar; de koning is onaantastbaar, kan doen wat hij wil, woont in een sjiek kasteel, heeft altijd voldoende te eten, zuipen en neuken. Menigeen zal zich niet realiseren dat een vorst of andere hoge edelman vaak rivalen had (vooral in de eigen familie) of er gevaar kon komen door gekonkel in de hofhouding, hoge ambtenaren etc.
Maar voor Cersei is het gewoon een luxe leven zonder dat ze de kroon heeft. Sterker nog, als Cersei niet zo graag die troon wilde dan waren ze nu nog megarijk en aten ze iedere dag druiven onder palmbladeren op casterly rock.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_173473874
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 01:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar voor Cersei is het gewoon een luxe leven zonder dat ze de kroon heeft. Sterker nog, als Cersei niet zo graag die troon wilde dan waren ze nu nog megarijk en aten ze iedere dag druiven onder palmbladeren op casterly rock.
Er zijn maar weinig mensen die aan macht hebben geroken die het vervolgens weer hebben laten lopen. Ook in onze eigen geschiedenis zijn die er niet veel. Zeker niet als ze het gevoel hebben er recht op te hebben.

Zie bijvoorbeeld een Hillary Clinton of Trump tijdens de laatste verkiezingen in de VS. Beide zouden, ook zonder (en misschien wel meer) het presidentschap, kunnen genieten van een geweldig luxe leven. Toch wilde ze beide op de troon plaats nemen. ;)

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2017 01:38:41 ]
  woensdag 30 augustus 2017 @ 01:35:47 #146
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173473878
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Misschien zegt HBO wel dat ze eerst wachten tot Martin zijn
laatste boek (A Dream of Spring) uitbrengt.

In dat geval kunnen we wel eens een dikke 20 jaar wachten.
Dan zijn alle acteurs al dood aan drugs :'(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  roze woensdag 30 augustus 2017 @ 01:47:49 #148
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173473920
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:19 schreef Slayage het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom hebben hun eigenlijk zo'n hekel aan elkaar?
Your beauty never ever scared me.
pi_173473926
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 01:47 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Waarom hebben hun eigenlijk zo'n hekel aan elkaar?
De acteurs hebben een tijdje gesekst met elkaar en zijn niet goed uit elkaar gegaan.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 04:10:36 #150
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173474120
Wat echt wel een gigantisch dom iets van de schrijvers is is het volgende:
Iedereen heeft onderonsjes met elkaar, zelfs the Hound en the Mountain.
Maar D&D vergeten even het volgende.
De moordenaar van Dany's vader ontmoet voor het eerst Dany zelf.
En er wordt tussen hun geen woord gewisseld.



[ Bericht 36% gewijzigd door Maanvis op 30-08-2017 04:15:44 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 05:41:52 #151
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173474184
Oja, hier een historische analyse over Gendry's hamer:


[ Bericht 3% gewijzigd door Maanvis op 30-08-2017 05:57:24 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 05:59:21 #152
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
  woensdag 30 augustus 2017 @ 06:44:25 #153
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_173474464
Het zou toch wel een heerlijke anti-climax van red weddingachtige proporties zijn als Jon en co de Night King verslaan en de serie een aflevering later eindigt met Cersei die the Game of Thrones wint en verbitterd en alleen overblijft
Laffe huichelaar
pi_173474492
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 06:44 schreef timmmmm het volgende:
Het zou toch wel een heerlijke anti-climax van red weddingachtige proporties zijn als Jon en co de Night King verslaan en de serie een aflevering later eindigt met Cersei die the Game of Thrones wint en verbitterd en alleen overblijft
H
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door Mike op 30-08-2017 08:40:54 ]
pi_173474501
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ze kan hem toch vernoemd hebben naar Aegon the Conqueror?

Is toch wel een beroemd figuur binnen heel Westeros.
Lijkt me onwaarschijnlijk voor een Stark aangezien dat de persoon is die hen hun emperium heeft ontnomen.

- w.w.
pi_173474510
Waarom hebben ze eigenlijk geen breed kanaal gebouwd ipv een muur? Als die wights en White walkers toch niet kunnen zwemmen... Of kunnen ze wel bootjes bouwen?
  woensdag 30 augustus 2017 @ 07:22:13 #157
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_173474552
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 07:08 schreef Rianne84 het volgende:
Waarom hebben ze eigenlijk geen breed kanaal gebouwd ipv een muur? Als die wights en White walkers toch niet kunnen zwemmen... Of kunnen ze wel bootjes bouwen?
Is verhaaltechnisch niet zo mooi.
pi_173474578
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 07:08 schreef Rianne84 het volgende:
Waarom hebben ze eigenlijk geen breed kanaal gebouwd ipv een muur? Als die wights en White walkers toch niet kunnen zwemmen... Of kunnen ze wel bootjes bouwen?
ik denk dat het kanaal dicht zou vriezen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_173474605
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 07:27 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik denk dat het kanaal dicht zou vriezen.
Niet als het diep en breed genoeg is. De zee bevriest ook niet. Maw maak er een eiland van.
pi_173474607
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 07:35 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Niet als het diep en breed genoeg is. De zee bevriest ook niet. Maw maak er een eiland van.
Al het materiaal wat je opgraaft om en kanaal te graven is gelijk even hoog als de muur.
pi_173474632
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 06:59 schreef Lord-inthe-north het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- w.w.
allemachtig kan dat niet gewoon in spoilers :r
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_173474672
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 06:59 schreef Lord-inthe-north het volgende:

[..]

Heb een leak gelezen die

- w.w.
Tyf op met je leaks kneus
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 07:56:03 #163
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_173474702
Nu 1 keer de leaks klopte gaat iedereen zogenaamde leaks maken.
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 30 augustus 2017 @ 08:05:59 #164
206731 Mortaxx
Doomer
pi_173474759
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 07:42 schreef tombolafan het volgende:

[..]

allemachtig kan dat niet gewoon in spoilers :r
als deze leaks echt zijn is het script door een kleuter geschreven. Het slaat echt helemaal nergens op
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_173474773
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 08:05 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

als deze leaks echt zijn is het script door een kleuter geschreven. Het slaat echt helemaal nergens op
Och, het afgelopen seizoen kennende :')
  woensdag 30 augustus 2017 @ 09:15:22 #166
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_173475313
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:33 schreef Nielsch het volgende:
Ten eerste heeft Jaime waardevolle intel over Cersei, haar leger, Euron en de Golden Company. Als hij dat allemaal deelt zal Jon hem daarna echt wel sparen.
Over Euron en de Golden Company waarschijnlijk juist niet. Cersei heeft hem waarschijnlijk voorgelogen over diverse zaken en allerlei dingen juist niet verteld. Die enge tovenaar heeft vast ook nog wel wat troeven achter de hand. Weet Jaime hoe groot de voorraad wildfire is en waar deze zich bevindt? Trouwens, die Golden Company en de Bank, zou de schrijver daar een maatschappijkritisch doel mee hebben?

quote:
Ten tweede kan Jaime manschappen overhalen om zich aan te sluiten bij Dany en Jon. Een deel van het Lannisterleger, diverse bannermen en Bronn zullen dat echt wel willen.
Ik denk dat Bronn wel over te halen is, maar de loyaliteit van de manschappen en adel zal waarschijnlijk eerder bij Cersei liggen. Niet alleen uit loyaliteit aan de kroon, maar ook uit angst voor Cersei en de wetenschap dat de Lannisters niet echt zachtaardig zijn tov. verraders. Zie ook de Tarly's, die zich liever leiten roosteren dan over te lopen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 30 augustus 2017 @ 09:22:22 #167
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173475399
Hoe de fuck is Qyburn een tovenaar geworden?

:D. :').
And so is the past
  woensdag 30 augustus 2017 @ 09:34:17 #168
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_173475526
quote:
11s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Hoe de fuck is Qyburn een tovenaar geworden?

:D. :').
Nouja, misschien een beetje overdreven. Maar hij is wel in staat dode kerels tot slaafse moordmachines te maken ;)
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 30 augustus 2017 @ 09:49:38 #169
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_173475756
Trouwens, ze hebben toch nog even in het Noorden? Die wall was wat, 100M hoog? eerdat die ondoden allemaal over die brokstukken geklommen zijn, zijn we ook een jaar verder.
pi_173476051
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 04:10 schreef Maanvis het volgende:
Wat echt wel een gigantisch dom iets van de schrijvers is is het volgende:
Iedereen heeft onderonsjes met elkaar, zelfs the Hound en the Mountain.
Maar D&D vergeten even het volgende.
De moordenaar van Dany's vader ontmoet voor het eerst Dany zelf.
En er wordt tussen hun geen woord gewisseld.

"Burn them all" steeds herhalen klinkt als zo'n Hodor momentje toen Bran Hodor overnam. Is de Mad King overgenomen door Bran?? :D
  woensdag 30 augustus 2017 @ 10:06:35 #171
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173476088
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:04 schreef Faeroer het volgende:

[..]

"Burn them all" steeds herhalen klinkt als zo'n Hodor momentje toen Bran Hodor overnam. Is de Mad King overgenomen door Bran?? :D
waarschijnlijk was het de bedoeling dat Baratheon op de troon zou komen zodat Jon the white walkers kon verslaan. OFZO
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_173476406
Ik mag hopen dat Jamie in episode 1 season 8 Bronn en Pod tegenkomt, die zijn neem ik aan niet alleen samen een biertje gaan drinken.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 10:44:06 #173
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173476688
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:34 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nouja, misschien een beetje overdreven. Maar hij is wel in staat dode kerels tot slaafse moordmachines te maken ;)
Welke dode kerel?

Mountain was niet dood. Scheelde niet veel natuurlijk. Hij is eerder een Mengele dan een tovenaar. :D.
And so is the past
  woensdag 30 augustus 2017 @ 10:47:17 #174
211083 Angelof9
I must go first
pi_173476741
quote:
14s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:44 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Welke dode kerel?

Mountain was niet dood. Scheelde niet veel natuurlijk. Hij is eerder een Mengele dan een tovenaar. :D.
Volgens mij was hij wel dood
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_173476929
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:04 schreef Faeroer het volgende:

[..]

"Burn them all" steeds herhalen klinkt als zo'n Hodor momentje toen Bran Hodor overnam. Is de Mad King overgenomen door Bran?? :D
]"burn in their homes, burn them in their beds" dat gaat niet over White Walkers gok ik :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_173476956
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:47 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Volgens mij was hij wel dood
Nee. Hij leek alleen niet meer te redden door het gif.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173477605
Is die scene met Theon hier al besproken? Dat neigde wel lichtelijk naar amateurtoneel toch?
  woensdag 30 augustus 2017 @ 11:40:15 #178
211083 Angelof9
I must go first
pi_173477715
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:35 schreef Rudicio het volgende:
Is die scene met Theon hier al besproken? Dat neigde wel lichtelijk naar amateurtoneel toch?
Daarom probeer ik het ook maar gewoon te vergeten.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_173477763
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 01:47 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Waarom hebben hun eigenlijk zo'n hekel aan elkaar?
schijnt dat ze een relatie hebben gehad dta zuur afliep en ze in hun cotracten hebben laten meenemen dat ze niet samen hoeven te werken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173477825
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 06:59 schreef Lord-inthe-north het volgende:

[..]

H
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De acteurs hebben de scripts nog niet eens gelezen, maar er zijn wel leaks opeens :')
pi_173477858
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

schijnt dat ze een relatie hebben gehad dta zuur afliep en ze in hun cotracten hebben laten meenemen dat ze niet samen hoeven te werken.
http://www.telegraph.co.u(...)-speaking-terms.html

Ook annoying voor Peter Dinklage, die wel veel scenes met hem heeft - Hij is een hele goede vriend van Lena Headey (en heeft haar voorgesteld voor de rol van Cersei).
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_173477869
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:35 schreef Rudicio het volgende:
Is die scene met Theon hier al besproken? Dat neigde wel lichtelijk naar amateurtoneel toch?
Die hele verhaallijn is dom. _O- Pikloze PTSD patient die al vijf seizoenen zit te huilen dat het geen pik meer heeft. Ik vond dat hele Bolton/Greyjoy gebeuren maar saai.
pi_173477979
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:49 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Die hele verhaallijn is dom. _O- Pikloze PTSD patient die al vijf seizoenen zit te huilen dat het geen pik meer heeft. Ik vond dat hele Bolton/Greyjoy gebeuren maar saai.
Waarom zou jij het wel mogen en Theon niet?
1 + 1 = blauw
pi_173478137
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 07:08 schreef Rianne84 het volgende:
Waarom hebben ze eigenlijk geen breed kanaal gebouwd ipv een muur? Als die wights en White walkers toch niet kunnen zwemmen... Of kunnen ze wel bootjes bouwen?
Iedereen heeft het maar erover dat ze niet kunnen zwemmen, hoe hebben ze de kettingen om die dode draak (drogon?) gekregen? Waarom zouden ze niet over de bodem van het water kunnen lopen?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 30 augustus 2017 @ 12:11:30 #185
211083 Angelof9
I must go first
pi_173478230
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:06 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Iedereen heeft het maar erover dat ze niet kunnen zwemmen, hoe hebben ze de kettingen om die dode draak (drogon?) gekregen? Waarom zouden ze niet over de bodem van het water kunnen lopen?
Weet ik veel. dat moet je aan de schrijvers vragen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_173478376
Iedereen die denkt dat de zee niet kan bevriezen moet maar eens naar de noordpool gaan kijken...

Een riviertje van 100m breed vriest zo dicht (zeker als er een NK naast staat.
Die muur was duidelijk een goed plan, maar uiteraard geen rekening gehouden met draken.
pi_173478712
Theon zal Yara wel weten te redden, anders hadden ze haar wel eerder dood laten gaan. Vind die Greyjoys sowieso geen enkele toegevoegde waarde hebben. Euron is er ook maar bij gestopt om weer een krankzinnige slechterik na Joffrey en Ramsey te hebben.

Vraag mij af wat voor rol Arya in het laatste seizoen krijgt. Met het omleggen van Walder Frey en Little Finger heeft ze nu de moordenaars van haar broer, moeder en vader te pakken en lijkt ze nu verder geen doel meer te hebben. Ja de rest van haar lijst, maar ik verwacht niet dat Cersei en the mountain worden vermoord door Arya. Ik verwacht dat Cersei wordt vermoord door Jaime en The mountain door the hound.

Die romance tussen Jon en Dany vind ik trouwens echt niet overkomen.
  roze woensdag 30 augustus 2017 @ 12:38:06 #188
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173478762
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 05:59 schreef SiGNe het volgende:
[ afbeelding ]
Haha ja deze zag ik ook gisteren. :D
Your beauty never ever scared me.
  roze woensdag 30 augustus 2017 @ 12:38:21 #189
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173478768
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

schijnt dat ze een relatie hebben gehad dta zuur afliep en ze in hun cotracten hebben laten meenemen dat ze niet samen hoeven te werken.
Ah duidelijk. :)
Your beauty never ever scared me.
pi_173479078
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:06 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Iedereen heeft het maar erover dat ze niet kunnen zwemmen, hoe hebben ze de kettingen om die dode draak (drogon?) gekregen? Waarom zouden ze niet over de bodem van het water kunnen lopen?
Viserion o|O o|O
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_173479143
Die Wall is er niet alleen voor de Whitewalkers, maar ook voor allerlei ander gespuis zoals the Wildlings. Een torenhoge dikke ijsmuur is veel effectiever dan een kanaal. :')
pi_173479189
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:58 schreef Bananenpap het volgende:
Die Wall is er niet alleen voor de Whitewalkers, maar ook voor allerlei ander gespuis zoals the Wildlings. Een torenhoge dikke ijsmuur is veel effectiever dan een kanaal. :')
Uh, nee dat is niet de reden dat die muur er staat.
pi_173479310
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:01 schreef Typisch het volgende:

[..]

Uh, nee dat is niet de reden dat die muur er staat.
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/The_Wall
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:10:51 #194
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173479374
Het is allemaal vaag gedoe uit de geschiedenis dus niemand weet het.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:11:55 #195
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173479395
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:06 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Iedereen heeft het maar erover dat ze niet kunnen zwemmen, hoe hebben ze de kettingen om die dode draak (drogon?) gekregen? Waarom zouden ze niet over de bodem van het water kunnen lopen?
Hoe bevestigt een visser de lijn aan de vis?
And so is the past
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:13:20 #196
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173479429
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:10 schreef Maanvis het volgende:
Het is allemaal vaag gedoe uit de geschiedenis dus niemand weet het.
Hij is gebouwd om de WW's bij een nieuwe long night buiten de deur te houden. Aangezien dat alweer 8000 heeft geduurd was men die shit vergeten en was het primaire doel om wildlings tegen te houden.
And so is the past
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:15:39 #197
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173479484
quote:
14s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hij is gebouwd om de WW's bij een nieuwe long night buiten de deur te houden. Aangezien dat alweer 8000 heeft geduurd was men die shit vergeten en was het primaire doel om wildlings tegen te houden.
Ze hebben al moeite om de recente geschiedenis te kennen (rhaegar en lyanna) laat staan de verre geschiedenis.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:17:31 #198
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173479517
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ze hebben al moeite om de recente geschiedenis te kennen (rhaegar en lyanna) laat staan de verre geschiedenis.
Wie zijn 'ze' in deze context?
And so is the past
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:21:34 #199
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173479637
quote:
11s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wie zijn 'ze' in deze context?
de wereld
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_173479678
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ze hebben al moeite om de recente geschiedenis te kennen (rhaegar en lyanna) laat staan de verre geschiedenis.
het zijn net mensen :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:28:30 #201
306949 dude1986
Always bored...
pi_173479802
Staat Olenna nou als dood in eerste post? Dat weten we niet. Wat als ze anti-gif heeft ingenomen. Alles is nog mogelijk.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:31:38 #202
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173479894
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:28 schreef dude1986 het volgende:
Staat Olenna nou als dood in eerste post? Dat weten we niet. Wat als ze anti-gif heeft ingenomen. Alles is nog mogelijk.
sweet summer child
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173479909
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:35:29 #205
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173479983
het origineel was toch animated?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:38:17 #206
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173480050
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:06 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Iedereen heeft het maar erover dat ze niet kunnen zwemmen, hoe hebben ze de kettingen om die dode draak (drogon?) gekregen? Waarom zouden ze niet over de bodem van het water kunnen lopen?
De Night King heeft ze gewoon samen met de kettingen het water ingedonderd : doet 's ff vastmaken".
In principe hadden die doden zich kunnen vasthouden aan Visaerys, worden ze door de anderen weer uit het water gesleept.
Al is de kans groter dat de night king het verder niet boeit, die paar ondoden en dat ze dus gewoon nog op de bodem van het meer rondlopen.

Ik vond het overigens vreemder dat er geen gebruik van de reuzen is gemaakt om die draak uit het water te halen.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:38:30 #207
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173480057
Oef. Bij. Na 3 weken vakantie moest ik 3 afl inhalen. gelukkig spoilervrij gebleven!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173480106
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:38 schreef SiGNe het volgende:

Ik vond het overigens vreemder dat er geen gebruik van de reuzen is gemaakt om die draak uit het water te halen.
dat was waarschijnlijk wat duurder geweest, net als dat in de laatste scenes van die ep vlak voordat jon te paard bij the wall komt maar 1 draakje in de lucht vliegt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173480215
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 07:56 schreef Momo... het volgende:
Nu 1 keer de leaks klopte gaat iedereen zogenaamde leaks maken.
Ze klopten wel vaker dan eens, maar geloven dat er in dit stadium al leaks naar buiten komen is desondanks wel ontzettend naïef.
pi_173480519
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat was waarschijnlijk wat duurder geweest, net als dat in de laatste scenes van die ep vlak voordat jon te paard bij the wall komt maar 1 draakje in de lucht vliegt.
Verhaaltechnisch ook logisch te verklaren aangezien de Night King slechts beschikt over enkele reuzen en het daarom te gevaarlijk zou zijn geweest om deze figuren in te zetten (en mogelijk te verliezen) tijdens het vooropgezette plan om de draak neer te halen. Van het dodenleger was dat risico veel minder groot.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_173480562
Ik ben er achter waarom Tyrion zo mad keek toen Dany en Jon lichaamssappen uit gingen wisselen!!!

Tyrion wil heul geen monarchie meer.
pi_173480658
quote:
99s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:59 schreef Typisch het volgende:
Ik ben er achter waarom Tyrion zo mad keek toen Dany en Jon lichaamssappen uit gingen wisselen!!!

Tyrion wil heul geen monarchie meer.
mogelijk, maar tyrion staat iig open voor verschillende opties zoals ie duidelijk heeft gemaakt, "the ironborn have a way like the nightswatch"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173480694
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Verhaaltechnisch ook logisch te verklaren aangezien de Night King slechts beschikt over enkele reuzen en het daarom te gevaarlijk zou zijn geweest om deze figuren in te zetten (en mogelijk te verliezen) tijdens het vooropgezette plan om de draak neer te halen. Van het dodenleger was dat risico veel minder groot.
heeft het over het uit het water vissen van de draak niet het neerhalen van
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:10:40 #214
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173480832
quote:
99s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:59 schreef Typisch het volgende:
Ik ben er achter waarom Tyrion zo mad keek toen Dany en Jon lichaamssappen uit gingen wisselen!!!

Tyrion wil heul geen monarchie meer.
Daar zat ie wel naar te hinten toen ie het met Dany over opvolging had :Y
Maar in de boeken komt ook naar voren dat ie verliefd op 'r is (ach, wie niet in de serie?).
D&D hebben in commentaar op de aflevering ook gezegd dat 't de boel flink compliceert en niet alleen omdat Aejon en Dany oom en tante zijn van elkaar.
Aejon wil niet eens Koning zijn en Dany kwam juist naar Westeros om háár troon op te eisen.
De Mad King is ook nog niet vergeten (The North remembers) dus 2 Targaryens die opeens koning en koningin zijn zal niet snel geaccepteerd worden.
Cercei heeft er met Aejon ook opeens een rivaal bij.

't is nog wel even afwachten wat het bitterzoete eind zal zijn ook..
Straks wordt 't een nieuw pact en wordt 't pasgeboren kind van Aejon en Dany de nieuwe Night King...
Al zal 't vast niet zó'n lame einde worden.
pi_173480892
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hoe bevestigt een visser de lijn aan de vis?
Is dit serieus? Goed, ik ga erin mee. De vis hapt? Een dode draak niet? :?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_173480909
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:55 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Viserion o|O o|O
Sorrie. :@
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_173480978
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]

De Night King heeft ze gewoon samen met de kettingen het water ingedonderd : doet 's ff vastmaken".
In principe hadden die doden zich kunnen vasthouden aan Visaerys, worden ze door de anderen weer uit het water gesleept.
Al is de kans groter dat de night king het verder niet boeit, die paar ondoden en dat ze dus gewoon nog op de bodem van het meer rondlopen.

Ik vond het overigens vreemder dat er geen gebruik van de reuzen is gemaakt om die draak uit het water te halen.
Dus met andere woorden, de zee is geen barrière voor de ondoden. Dat was mijn punt, iedereen ging ervanuit dat de ondoden alleen maar via land konden reizen en geen meren/plassen/zee konden kruizen omdat ze niet konden zwemmen.

Het is trouwens Viserion. o|O o|O Visaerys is de broer van Dany.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:22:02 #218
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173481056
Die chains hadden ze waarschijnlijk al bij zich om de wall te scalen.. denk dat ze daar in origine voor bedoeld waren
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:23:10 #219
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173481082
En Aegon heeft echt geen zin om koning te worden hoor, hij werd al met tegenzin king in the north. Die hele iron throne zal hem serieus gestolen kunnen worden. Hij gunt dat dany wel hoor.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:23:56 #220
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173481099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:13 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Is dit serieus? Goed, ik ga erin mee. De vis hapt? Een dode draak niet? :?
Maar je snapt dus het concept van een haak?
And so is the past
pi_173481181
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:23 schreef MMaRsu het volgende:
En Aegon heeft echt geen zin om koning te worden hoor, hij werd al met tegenzin king in the north. Die hele iron throne zal hem serieus gestolen kunnen worden. Hij gunt dat dany wel hoor.
dany gaat dood aejon wordt koning. zijn small counsel zal bevolkt worden door tyrion zijn hand, jaimie zijn commander, the spider, sam zijn maester (hij gaat een thuis studie doen).
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:38:04 #222
28033 Pek
je moet wat
pi_173481355
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:10 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Daar zat ie wel naar te hinten toen ie het met Dany over opvolging had :Y
Maar in de boeken komt ook naar voren dat ie verliefd op 'r is (ach, wie niet in de serie?).
D&D hebben in commentaar op de aflevering ook gezegd dat 't de boel flink compliceert en niet alleen omdat Aejon en Dany oom en tante zijn van elkaar.
Aejon wil niet eens Koning zijn en Dany kwam juist naar Westeros om háár troon op te eisen.
De Mad King is ook nog niet vergeten (The North remembers) dus 2 Targaryens die opeens koning en koningin zijn zal niet snel geaccepteerd worden.
Cercei heeft er met Aejon ook opeens een rivaal bij.

't is nog wel even afwachten wat het bitterzoete eind zal zijn ook..
Straks wordt 't een nieuw pact en wordt 't pasgeboren kind van Aejon en Dany de nieuwe Night King...
Al zal 't vast niet zó'n lame einde worden.
Neef en tante ;)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_173481363
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173481422
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Maar je snapt dus het concept van een haak?
Ik zie nog steeds niet in hoe een haakje resulteerde in een met kettingen omwikkelde draak. Maar daar heb je vast ook weer (maffe) theorietjes voor. Stroming misschien? Of elektromagnetisme?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:41:43 #225
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173481425
quote:
Kan video niet afspelen.
And so is the past
pi_173481429
quote:
Niet beschikbaar.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:42:27 #227
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173481443
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:18 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dus met andere woorden, de zee is geen barrière voor de ondoden. Dat was mijn punt, iedereen ging ervanuit dat de ondoden alleen maar via land konden reizen en geen meren/plassen/zee konden kruizen omdat ze niet konden zwemmen.

Het is trouwens Viserion. o|O o|O Visaerys is de broer van Dany.
Bij extreme kou bevriest ook zout water en konden ze sowieso al om de muur heenlopen.
Maar de muur is gebouwd met magie, voor het plot kunnen we aannemen dat die magie ook deels de zee beschermt.
Met een draak is die magie (in elk geval lokaal) verbroken.

Met een draak had de Night King ook over de muur kunnen vliegen en daar opnieuw beginnen met doden te verzamelen.. er zijn genoeg levenden ten zuiden van de muur om alles alsnog over te nemen, duurt alleen langer.
Kijk hoeveel doden de draken van Dany bij Jaime veroorzaakten.. meteen tot leven wekken en je hebt je leger om Kings Landing in te nemen.

Namen typ ik wel vaker fout, 't zijn ook niet de makkelijkste namen en er zijn een hoop varianten die op elkaar lijken :D
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:45:30 #228
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173481501
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

dany gaat dood aejon wordt koning. zijn small counsel zal bevolkt worden door tyrion zijn hand, jaimie zijn commander, the spider, sam zijn maester (hij gaat een thuis studie doen).
Geschiedenis herhaalt zich vaak bij George R. R. Martin... Aejon gaat dood in de great war, Dany is zwanger maar sterft in het kraambed.
Ik weet alleen niet of 't kind (meisje.. "Dawn" ;) ) bij Sam en Gilly opgroeit of bij Sansa (en Gendry?).

maar goed, da's mijn theorie.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:47:00 #229
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173481527
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:41 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds niet in hoe een haakje resulteerde in een met kettingen omwikkelde draak. Maar daar heb je vast ook weer (maffe) theorietjes voor. Stroming misschien? Of elektromagnetisme?
Blijft fascinerend hoe mensen hierover door kunnen zeuren. Voor mezelf was ik er al snel klaar mee.

Bedoel we praten over een magische kerel van millennia oud met een hart van steen die dode mensen en dieren kan aansturen en zelfs draken weer tot leven kan wekken en onder controle krijgen.

Maar die ketting gaat te ver. :').

Let's agree to disagree. :T.
And so is the past
pi_173481542
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:42 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Bij extreme kou bevriest ook zout water en konden ze sowieso al om de muur heenlopen.
Maar de muur is gebouwd met magie, voor het plot kunnen we aannemen dat die magie ook deels de zee beschermt.
Met een draak is die magie (in elk geval lokaal) verbroken.

Met een draak had de Night King ook over de muur kunnen vliegen en daar opnieuw beginnen met doden te verzamelen.. er zijn genoeg levenden ten zuiden van de muur om alles alsnog over te nemen, duurt alleen langer.
Kijk hoeveel doden de draken van Dany bij Jaime veroorzaakten.. meteen tot leven wekken en je hebt je leger om Kings Landing in te nemen.

Namen typ ik wel vaker fout, 't zijn ook niet de makkelijkste namen en er zijn een hoop varianten die op elkaar lijken :D
Jouw antwoord strookt to-taal niet met mijn vraag. Weet je zeker dat je mijn bericht goed gelezen hebt?

Euron vroeg of WW konden zwemmen, antwoord was nee en iedereen hier ging daarin mee. Ik vroeg me af hoe de draak omwikkeld met kettingen opgevist kon worden.

Mijn theorie is dat WW de strand aflopen en dan daaro op een andere eiland de kust weer oplopen zonder te zwemmen. Dus ook eilandbewoners zijn niet veilig denk ik.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_173481575
als aegon nou wel azor ahai is, is dany dan de nieuwe nissa nissa en moet hij haar dan ook weer offeren om het donker te kunnen overwinnen...? hoe groot is de kans dat het op zoiets gaat uidraaien?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173481578
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:45 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Geschiedenis herhaalt zich vaak bij George R. R. Martin... Aejon gaat dood in de great war, Dany is zwanger maar sterft in het kraambed.
Ik weet alleen niet of 't kind (meisje.. "Dawn" ;) ) bij Sam en Gilly opgroeit of bij Sansa (en Gendry?).

maar goed, da's mijn theorie.
als dat kind geboren zou worden, zou dat een soort epiloog achtig iets gaan worden, i hope not
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173481600
quote:
9s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Kan video niet afspelen.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:42 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Niet beschikbaar.
een andere gif, maar hier moet je het maar mee doen :P

https://imgur.com/t/game_of_thrones/OV16u
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173481613
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173481621
quote:
6s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:49 schreef Nielsch het volgende:
als aegon nou wel azor ahai is, is dany dan de nieuwe nissa nissa en moet hij haar dan ook weer offeren om het donker te kunnen overwinnen...? hoe groot is de kans dat het op zoiets gaat uidraaien?
Denk dat dit een van de serieuze opties is. Ze gaan het sowieso niet samen redden tot het eind van de serie, dat kan ik me niet voorstellen. Dus Dany is dan misschien wel de ultieme opoffering om te maken.
pi_173481645
quote:
over Lady Mormont gesproken;

Waarom wilde Jon wel direct dat familiezwaard teruggeven aan Jorah maar niet aan het daadwerkelijk hoofd van House Mormont? Omdat het een meisje is?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173481676
Ik vind trouwens dat Lyanna Mormont meer screen time moet krijgen in S8.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173481686
harrenhall vloek heeft weer zijn dingen gedaan overigens :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:57:06 #239
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173481725
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:48 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Jouw antwoord strookt to-taal niet met mijn vraag. Weet je zeker dat je mijn bericht goed gelezen hebt?

Euron vroeg of WW konden zwemmen, antwoord was nee en iedereen hier ging daarin mee. Ik vroeg me af hoe de draak omwikkeld met kettingen opgevist kon worden.

Mijn theorie is dat WW de strand aflopen en dan daaro op een andere eiland de kust weer oplopen zonder te zwemmen. Dus ook eilandbewoners zijn niet veilig denk ik.
Dan had ik 't wel goed begrepen maar kennelijk niet goed uitgelegd...
WW kunnen niet zwemmen, zinken naar de bodem.
Mogelijk lopen er nog steeds WW op de bodem van dat meer waar die draak uit was gehaald.

The Wall is beschermd door magie, mogelijk reikt die magie iets verder dan de muur waardoor de zee bij de muur in de buurt ook beschermd is.
Ook als de zee bevroren zou zijn rondom de muur kunnen WW's nog steeds niet voorbij de lijn van de muur.
Tenzij je een draak hebt om die magie te verbreken.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:01:16 #240
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173481811
quote:
Dochter van Thormund the Bear fucker! :Y
(de moeder van Lyanna Mormont wordt ook wel She-bear genoemd en die stak tijdens winters de zee over naar het noorden waar ze op mannen jaagde, al haar dochters hebben onbekende vaders)
pi_173481905
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

heeft het over het uit het water vissen van de draak niet het neerhalen van
Goed lezen, ik merk enkel op dat de Night King zijn reuzen niet mee had genomen naar die battle op het bevroren meer vanwege de risico's die het met zich mee bracht dat ze ten prooi zouden vallen aan het vuur van de draken. Dat verklaart het feit dat zij de dode draak niet uit het meer konden vissen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:06:32 #242
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173481940
Ik zie op social media allerlei mensen ervan overtuigd zijn dat Tormund en Beric ergens onder de muur liggen bedolven.

Is het dan niemand opgevallen dat die twee nog gewoon bovenaan de muur staan?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173481942
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goed lezen, ik merk enkel op dat de Night King zijn reuzen niet mee had genomen naar die battle op het bevroren meer vanwege de risico's die het met zich mee bracht dat ze ten prooi zouden vallen aan het vuur van de draken. Dat verklaart het feit dat zij de dode draak niet uit het meer konden vissen.
waarom quote je een post waar je (kennelijk) inhoudelijk totaal niet op reageert als deze post je achterliggende gedachte is?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:06:41 #244
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173481947
quote:
6s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

over Lady Mormont gesproken;

Waarom wilde Jon wel direct dat familiezwaard teruggeven aan Jorah maar niet aan het daadwerkelijk hoofd van House Mormont? Omdat het een meisje is?
Nog een vraag je daarover, hoe kwam House Mormont (leger van 62 man) aan zo'n duur zwaard in de familie?
Tywin Lannister probeerde al lang zo'n zwaard in de famillie te krijgen en die faalde ondanks dat ze veel geld hebben (hadden!).
Die hebben uiteindelijk Ice omgesmolten tot 2 zwaarden waarvan Jaime de zijne meteen weer kado deed aan Brienne.
pi_173481959
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:06 schreef DustPuppy het volgende:
Ik zie op social media allerlei mensen ervan overtuigd zijn dat Tormund en Beric ergens onder de muur liggen bedolven.

Is het dan niemand opgevallen dat die twee nog gewoon bovenaan de muur staan?
filthy casuals, die denken dat tormund en beric off screen dood gaan :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173481962
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:06 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nog een vraag je daarover, hoe kwam House Mormont (leger van 62 man) aan zo'n duur zwaard in de familie?
Tywin Lannister probeerde al lang zo'n zwaard in de famillie te krijgen en die faalde ondanks dat ze veel geld hebben (hadden!).
Die hebben uiteindelijk Ice omgesmolten tot 2 zwaarden waarvan Jaime de zijne meteen weer kado deed aan Brienne.
Omdat dat zwaard al jaren in de familie is. Ze hebben daar niet recentelijk voor gevochten ofzo..
pi_173481964
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

waarom quote je een post waar je (kennelijk) inhoudelijk totaal niet op reageert als deze post je achterliggende gedachte is?
Laat maar, je leest simpelweg niet goed.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_173481970
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:06 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nog een vraag je daarover, hoe kwam House Mormont (leger van 62 man) aan zo'n duur zwaard in de familie?
Tywin Lannister probeerde al lang zo'n zwaard in de famillie te krijgen en die faalde ondanks dat ze veel geld hebben (hadden!).
Die hebben uiteindelijk Ice omgesmolten tot 2 zwaarden waarvan Jaime de zijne meteen weer kado deed aan Brienne.
kennelijk is niet alles te koop :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173481988
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Laat maar, je leest simpelweg niet goed.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:10:51 #250
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173482041
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goed lezen, ik merk enkel op dat de Night King zijn reuzen niet mee had genomen naar die battle op het bevroren meer vanwege de risico's die het met zich mee bracht dat ze ten prooi zouden vallen aan het vuur van de draken. Dat verklaart het feit dat zij de dode draak niet uit het meer konden vissen.
Misschien te zwaar om op het ijs te lopen ook..?
In de boeken zal 't vast beter uitgelegd worden, bij TV heb je te maken met budgetten en tijd.
Lokatie was door de Nikght King wel goed uitgezocht in elk geval, doordat "Vis" door het ijs viel kon ie niet door z'n broertjes in brand gestoken worden.
Dat was toch wel 't eerste dat ikzelf dacht bij die scene... Burn them all en vooral die draak!!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:12:22 #251
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173482073
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

filthy casuals, die denken dat tormund en beric off screen dood gaan :')
I know, right?

Ik verwacht dat ze over de muur teruglopen naar Castle Black, en daar de laatste restanten van de Night Watch meenemen naar Winterfell voor een 'last stand' scenario.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173482112
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173482261
quote:
_O-
pi_173482268
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:23:29 #255
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_173482303
quote:
Wight Lives Matter.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_173482337
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:23 schreef PirE het volgende:

[..]

Wight Lives Matter.
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:27:31 #257
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_173482387
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:06 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Iedereen heeft het maar erover dat ze niet kunnen zwemmen, hoe hebben ze de kettingen om die dode draak (drogon?) gekregen? Waarom zouden ze niet over de bodem van het water kunnen lopen?
whet zijn walkers not swimmers.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:28:07 #258
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173482399
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:07 schreef Typisch het volgende:

[..]

Omdat dat zwaard al jaren in de familie is. Ze hebben daar niet recentelijk voor gevochten ofzo..
500 jaar in de familie inderdaad maar House Mormont is nooit een groot huis geweest, werden niet veel met andere huizen gemixt.. wel met noorderlingen.
Zo'n zwaard is rijkdom en invloed, geen idee waar je de waarde mee zou kunnen vergelijken.. een flink dik aandelenpakket Apple/Google misschien?
Dat past niet bij House Mormont.

Overigens kreeg Lyanna het zwaard niet omdat Jeor Mormont het zwaard al aan Jon gegeven had voor zijzelf Lady Mormont werd.
Daarnaast kon Jeor het ook niet aan Jorah geven omdat die ook al onterfd was.

[edit]
Ik lees op http://gameofthrones.wikia.com/wiki/House_Mormont nu ook dat het zwaard door House Stark is gedoneerd omdat House Mormont altijd loyaal was.
Dat Jeor het dus terug gaf aan Jon (Starkaryen) pas eigenlijk wel.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 15:28:11 #259
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173482400
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:23 schreef PirE het volgende:

[..]

Wight Lives Matter.
:D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173482430
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:28 schreef SiGNe het volgende:

Overigens kreeg Lyanna het zwaard niet omdat Jeor Mormont het zwaard al aan Jon gegeven had voor zijzelf Lady Mormont werd.

Nee, dat bedoel ik niet. Jon wilde het zwaard wel aan Jorah geven maar heeft het nooit aangeboden aan Lyanna.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173482533
:')

klik om te spelen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:45:35 #263
211083 Angelof9
I must go first
pi_173482737
quote:
6s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. Jon wilde het zwaard wel aan Jorah geven maar heeft het nooit aangeboden aan Lyanna.
Ik denk dat het rechtmatig (volgens whatever regels van huis Mormont en troonopvolging) voor Jorah was bedoeld en niet voor Lyanna. Buiten dat kan zo'n klein meisje nooit zo'n zwaar zwaard hanteren.
En bovendien vechten meisjes niet. Daarom is Arya (en Brienne) ook een uitzondering.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_173483153
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:36 schreef Slayage het volgende:
:')

[ afbeelding ]
:D :D
  woensdag 30 augustus 2017 @ 16:04:43 #265
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173483210
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:45 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Geschiedenis herhaalt zich vaak bij George R. R. Martin... Aejon gaat dood in de great war, Dany is zwanger maar sterft in het kraambed.
Ik weet alleen niet of 't kind (meisje.. "Dawn" ;) ) bij Sam en Gilly opgroeit of bij Sansa (en Gendry?).

maar goed, da's mijn theorie.
Nog een sterfgeval bij geboorte zou echt de meeste lame dood zijn in de serie. Dat zou alweer de vijfde zijn. Zo lame gaat het echt niet worden hoor.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_173484444
quote:
'According to Isaac Hempstead-Wright, who plays Bran Stark in the show, Sansa’s storyline was not as manipulative as all that – she really did fall under Littlefinger’s thrall and came dangerously close to killing Arya. We just couldn’t tell because the scene explaining all that was cut from the finale.
“We actually did a scene that clearly got cut, a short scene with Sansa where she knocks on Bran’s door and says, ‘I need your help,’ or something along those lines,” Hempstead-Wright told Variety. “So basically, as far as I know, the story was that it suddenly occurred to Sansa that she had a huge CCTV department at her discretion and it might be a good idea to check with him first before she guts her own sister. So she goes to Bran, and Bran tells her everything she needs to know, and she’s like, ‘Oh, s—.’”
http://www.tv.com/news/ga(...)e-15040463330012388/
pi_173484496
quote:
Had de Theon-scène dan even vervangen voor dit 8)7
pi_173484498
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 30 augustus 2017 @ 17:19:38 #269
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_173484778
quote:
Dat had ik juist graag willen zien, meer van Bran aub _O_
  woensdag 30 augustus 2017 @ 17:19:54 #270
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173484786
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

filthy casuals, die denken dat tormund en beric off screen dood gaan :')
Alsof Beric relevant is. :')
4 seconden in beeld in seizoen 1.
Seizoen 3 in 1 of 2 afleveringen even. Daarna verdwenen.

Vervolgens komt hij even terug om dood te gaan.

Tormund is wat anders. Kan me niet voorstellen dat hij zo maar verdwijnt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  PR en moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 18:06:00 #271
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173485719
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 02:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik hou echt niet van zombieseries en films.
Hoe ga ik S8 dan leuk vinden?
Ik heb hetzelfde overigens, gruwelijke grafhekel aan alles omtrent zombies :') Was ook ff dikke afknapper toen ik die voor het eerst in GoT zag.
Maar de afgelopen seizoenen hebben ze er voor mij genoeg verhaal omheen gebouwd (qua ice vs fire, mythe/legende, prophecy, etc) om het te kunnen dulden en ben alsnog wel nieuwsgierig naar de afloop :9
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_173485729
GoT is wel een betere zombieserie dan TWD.
Conscience do cost.
  PR en moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 18:07:09 #273
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173485747
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 17:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Alsof Beric relevant is. :')
4 seconden in beeld in seizoen 1.
Seizoen 3 in 1 of 2 afleveringen even. Daarna verdwenen.

Vervolgens komt hij even terug om dood te gaan.

Tormund is wat anders. Kan me niet voorstellen dat hij zo maar verdwijnt.
Beric moet wel relevant zijn want die is 6x uit de dood teruggekomen omdat hij volgens de 'Lord of Light' blijkbaar een rol heeft om te spelen. Doodgaan bij the Wall lijkt me die rol niet per se vervullen, tenzij het is om Jon te redden ofzo.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 18:08:58 #274
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173485795
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 17:06 schreef Poes. het volgende:

[..]

Had de Theon-scène dan even vervangen voor dit 8)7
Lol waarom. Die theon scene heeft meer betrekking op Jon.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  PR en moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 18:11:00 #275
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173485841
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:06 schreef ems. het volgende:
GoT is wel een betere zombieserie dan TWD.
Die hield ik na 3 seizoenen niet meer vol ;(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_173485842
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:08 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Lol waarom. Die theon scene heeft meer betrekking op Jon.
De kickinginthe(missing)balls-scène, duurde nét even te lang.
pi_173485853
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:11 schreef Moira. het volgende:

[..]

Die hield ik na 3 seizoenen niet meer vol ;(
Ik ben er niet eens aan begonnen :o

De WW's vind ik ook het minste aan GoT, gelukkig relatief weinig scènes gehad (nog)
pi_173485875
Seizoen 8 met die doden trekt mij ook wat minder
pi_173485888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:11 schreef Poes. het volgende:

[..]

De kickinginthe(missing)balls-scène, duurde nét even te lang.
Die naakt scene hadden ze ook wel kunnen skippen. Open daar dan maar volgend seizoen mee.
pi_173486316
Ik ben op zijn minst teleurgesteld in seizoen 7. Helaas was het wel te verwachten na de matige seizoenen 5 en 6. Niet dat het helemaal niet goed was, maar je verwacht meer na vier steengoede seizoenen.
pi_173486487
quote:
Het viel iemand op Reddit op dat bij de scenes van Littlefinger je altijd een kraai hoorde. Daaruit kan je eigenlijk suggereren dat Bran dus constant aan het meekijken was.
pi_173486518
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:08 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Lol waarom. Die theon scene heeft meer betrekking op Jon.
Hoezo? Ik zag de Theon scene meer als een 'Exit Reek, enter Theon' moment.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 18:51:41 #283
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173486619
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:07 schreef Moira. het volgende:

[..]

Beric moet wel relevant zijn want die is 6x uit de dood teruggekomen omdat hij volgens de 'Lord of Light' blijkbaar een rol heeft om te spelen. Doodgaan bij the Wall lijkt me die rol niet per se vervullen, tenzij het is om Jon te redden ofzo.
Als hij relevant zou is, is het belabberd geschreven.
Hij was niet meer dan een hint voor Jon. Daarom was Jon zijn wederopstanding geen deus ex machina.

Dat hij nu terug is, was niet meer dan een plot device om de Hound terug in het spel te brengen. Er zijn 3 mogelijkheden die ik voorzie.

Hij kan nu dood zijn/gaan. Geen Thoros meer, dus echt dood.
Hij kan gebruikt worden om Wights beter te begrijpen, want hij is een Wight.
Hij kan te maken hebben met de profetie van Azor Ahai.

Dat laatste zou niet alleen slecht geschreven zijn, een relevant personage laat je niet 3 seizoenen verdwijnen. Het zou ook betekenen dat de schrijvers niks snappen van GRRM zijn thema's.

En de eerste 2 komen op hetzelfde neer. Het laten zien aan de hoofdpersonen (en het publiek) hoe iets werkt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  PR en moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 18:56:46 #284
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173486730
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:47 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Hoezo? Ik zag de Theon scene meer als een 'Exit Reek, enter Theon' moment.
Same, eindelijk _O_
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:51 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Als hij relevant zou is, is het belabberd geschreven.
Hij was niet meer dan een hint voor Jon. Daarom was Jon zijn wederopstanding geen deus ex machina.

Dat hij nu terug is, was niet meer dan een plot device om de Hound terug in het spel te brengen. Er zijn 3 mogelijkheden die ik voorzie.

Hij kan nu dood zijn/gaan. Geen Thoros meer, dus echt dood.
Hij kan gebruikt worden om Wights beter te begrijpen, want hij is een Wight.
Hij kan te maken hebben met de profetie van Azor Ahai.

Dat laatste zou niet alleen slecht geschreven zijn, een relevant personage laat je niet 3 seizoenen verdwijnen. Het zou ook betekenen dat de schrijvers niks snappen van GRRM zijn thema's.

En de eerste 2 komen op hetzelfde neer. Het laten zien aan de hoofdpersonen (en het publiek) hoe iets werkt.
Aight aight, guess we'll see :P Vind 't verder sowieso geen bijster boeiend personage maar denk dat er nog wel wat achter zit/we er nog wat van gaan zien.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 19:02:33 #285
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173486888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:11 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik ben er niet eens aan begonnen :o

De WW's vind ik ook het minste aan GoT, gelukkig relatief weinig scènes gehad (nog)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:12 schreef hafcfan het volgende:
Seizoen 8 met die doden trekt mij ook wat minder
Ik moet wel zeggen dat het me iets meer is gaan interesseren nu het verhaal eromheen wat duidelijker is geworden. Er komt nog een conclusie aan ofzo, de reden waarom die dingen er überhaupt zijn en waarom ze blijkbaar zo'n grote rol spelen. Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Zag laatst dit filmpje:
Dat er mogelijk een pact was tussen the First Men/CotF en de WW, etc etc. Daar de geschiedenis van uitdiepen en achter interessante cultuurhistorische ontwikkelingen komen vind ik dan interessanter dan wat random zombies.

Dus ik kan S08 wel hebben denk ik, ben wel benieuwd naar die endgame en wat we nog te weten gaan krijgen :9
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:06:26 #286
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173486991
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:56 schreef Moira. het volgende:

[..]

Aight aight, guess we'll see :P Vind 't verder sowieso geen bijster boeiend personage maar denk dat er nog wel wat achter zit/we er nog wat van gaan zien.
Ik vond hem wel interessant.
Stoere naam, stoer uiterlijk. Prachtig huiswapen.



Een waardig doel waar hij helemaal in opgaat terwijl zijn veelbelovende leven aan hem voorbij gaat. Een echte ridder.
Iemand die opkomt voor het volk. En dan ook nog ondood, en kan daar over praten.
Links met interessante en mysterieuze huizen door zijn verloofde en zijn knecht (House Dayne).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:07:36 #287
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173487016
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:47 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Hoezo? Ik zag de Theon scene meer als een 'Exit Reek, enter Theon' moment.
Ow die scene op t strand bedoel je
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:08:34 #288
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173487039
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:02 schreef Moira. het volgende:

[..]

[..]

Ik moet wel zeggen dat het me iets meer is gaan interesseren nu het verhaal eromheen wat duidelijker is geworden. Er komt nog een conclusie aan ofzo, de reden waarom die dingen er überhaupt zijn en waarom ze blijkbaar zo'n grote rol spelen. Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Zag laatst dit filmpje:
Dat er mogelijk een pact was tussen the First Men/CotF en de WW, etc etc. Daar de geschiedenis van uitdiepen en achter interessante cultuurhistorische ontwikkelingen komen vind ik dan interessanter dan wat random zombies.

Dus ik kan S08 wel hebben denk ik, ben wel benieuwd naar die endgame en wat we nog te weten gaan krijgen :9
Dat we weinig weten/wisten van the WW is opzettelijk vanuit GRRM.
In het boek heten ze ook The Others. We noemen ze de anderen, we weten niks van ze en ze komen hierheen. Dus we haten ze.

Niet echt subtiel, maar dat hij nooit geweest.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173487096
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:07 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ow die scene op t strand bedoel je
Plus zijn gesprek met Jon.
pi_173487256
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:02 schreef Moira. het volgende:

[..]


[..]

Ik moet wel zeggen dat het me iets meer is gaan interesseren nu het verhaal eromheen wat duidelijker is geworden. Er komt nog een conclusie aan ofzo, de reden waarom die dingen er überhaupt zijn en waarom ze blijkbaar zo'n grote rol spelen. Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Zag laatst dit filmpje:
Dat er mogelijk een pact was tussen the First Men/CotF en de WW, etc etc. Daar de geschiedenis van uitdiepen en achter interessante cultuurhistorische ontwikkelingen komen vind ik dan interessanter dan wat random zombies.

Dus ik kan S08 wel hebben denk ik, ben wel benieuwd naar die endgame en wat we nog te weten gaan krijgen :9
Ik vrees dat het toch gewoon zombies blijken te zijn.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:24:16 #291
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173487412
Zou wel teleurgesteld zijn als R+L=J in de boeken ook zo is.
Is wel heel erg simpeltjes terwijl GRRM maar bleef zeggen dat er slechts een paar het goed hadden. ;(

N+A=J _O_
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173487476
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 07:42 schreef tombolafan het volgende:

[..]

allemachtig kan dat niet gewoon in spoilers :r
Excuus, wist niet dat leaks niet gedeeld mochten worden omdat het toch een vorm van speculatie is en derhalve niet waar hoeft te zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:46 schreef lord_bono het volgende:

[..]

De acteurs hebben de scripts nog niet eens gelezen, maar er zijn wel leaks opeens :')
Ja vandaar dat ik het deelde, ga er niet vanuit dat het waar is maar desalniettemin interessante materie.
pi_173487541
Heeft iemand al het plaatje gepost van The Night King's Army dat marcheert in een formatie die van boven lijkt op een dire wolf? Toeval of...?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173487635
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zou wel teleurgesteld zijn als R+L=J in de boeken ook zo is.
Is wel heel erg simpeltjes terwijl GRRM maar bleef zeggen dat er slechts een paar het goed hadden. ;(

N+A=J _O_
Zou er echt niet van uit gaan dat het in de boeken anders zal zijn.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:36:53 #295
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173487722
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:11 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Plus zijn gesprek met Jon.
Dat gesprek met jon had veel meer betrekking op Jon uiteindelijk, zeker gezien zijn werkelijke vader, en dat hij de waarden van Ned Stark nog steeds als zijn richtlijn ziet van zijn eigen normen en waarden.

Als hij straks erachter komt dat hij eigenlijk toch geen Stark is.

Hij zal in zijn hart toch een stark blijven, die hele iron throne kan hem ook gestolen worden
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:38:23 #296
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173487764
Er zijn btw helemaal nog geen scripts voor s8 :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_173487841
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:38 schreef MMaRsu het volgende:
Er zijn btw helemaal nog geen scripts voor s8 :')
Jawel.
pi_173487859
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:36 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dat gesprek met jon had veel meer betrekking op Jon uiteindelijk, zeker gezien zijn werkelijke vader, en dat hij de waarden van Ned Stark nog steeds als zijn richtlijn ziet van zijn eigen normen en waarden.

Als hij straks erachter komt dat hij eigenlijk toch geen Stark is.

Hij zal in zijn hart toch een stark blijven, die hele iron throne kan hem ook gestolen worden
Hij is nog steeds een Stark Hans. Alleen niet via Ned.
pi_173487907
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:36 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dat gesprek met jon had veel meer betrekking op Jon uiteindelijk, zeker gezien zijn werkelijke vader, en dat hij de waarden van Ned Stark nog steeds als zijn richtlijn ziet van zijn eigen normen en waarden.

Als hij straks erachter komt dat hij eigenlijk toch geen Stark is.

Hij zal in zijn hart toch een stark blijven, die hele iron throne kan hem ook gestolen worden
Hmm ja daar zit ook wat in! Weet alleen niet zeker of hij de Throne wel links zal laten liggen.
pi_173487919
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:41 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Hij is nog steeds een Stark Hans. Alleen niet via Ned.
Targaryen vader dus dan istie gewoon een Targaryen?
pi_173487924
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')