abonnement Unibet Coolblue
pi_173582273
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 08:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Klopt. Ik mis nog 4 betalingen waarvan 2 van de persoon uit Limburg die de 3 panden tegelijk wou financieren.
Bij mij zijn de laatste 5 ook binnen gekomen. Ik zal nu dus snel even de Schiedamseweg verrekenen en betalen :7
pi_173582296
Even vraagje m.b.t. de jaarresultaten van de bedrijven; hoe beoordelen jullie deze? Zijn er zaken waar specifiek opgelet word zoals bijv het eigen vermogen, winst etc?

Wat vinden jullie van particulieren projecten?
pi_173583953
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:45 schreef Ron1986 het volgende:
Even vraagje m.b.t. de jaarresultaten van de bedrijven; hoe beoordelen jullie deze? Zijn er zaken waar specifiek opgelet word zoals bijv het eigen vermogen, winst etc?

Wat vinden jullie van particulieren projecten?
Hoi Ron, volgens mij ben je nieuw hier: welkom!

Iedereen kijkt op zijn eigen manier naar (de cijfers van) bedrijven, dus waarschijnlijk krijg je van iedereen een ander antwoord. Mocht je er zelf nog geen mening over hebben, dan adviseer ik je hier een tijdje mee te lezen en/of een aantal eerdere draadjes terug te lezen. Dan krijg je vanzelf een idee hoe er tegen EV, winst, verlies, prognoses, zekerheden, platforms etc. wordt aangekeken.
pi_173584577
ben echt nijdig op FNC.
even later betalen omdat ze het te druk hebben

heb ze een mail gestuurd om te melden hoe ik er over denk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 september 2017 @ 16:50:38 #255
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_173584603
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:49 schreef bleyenburg het volgende:
ben echt nijdig op FNC.
even later betalen omdat ze het te druk hebben

heb ze een mail gestuurd om te melden hoe ik er over denk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit m'n hart gegrepen!
pi_173584610
Ik ben hier niet meer zo actief, maar er is een vroegtijdige aflossing te melden bij gve voor project 15093
35.000K tegen 7,5% rente aflosvrij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door CRWD op 04-09-2017 17:04:02 ]
pi_173584781
Samen Een Koe Kopen op Oneplanetcrowd

Rente 7% (per kwartaal)
van ¤ 250.000 doelbedrag
Maximum bedrag: ¤ 350.000
59 maanden

https://www.oneplanetcrowd.com/nl/project/200032/

Persoonlijke borgstelling van 250k + 5k garantievermogen van externe investeerder.

Ga het even goed lezen, vind dit concept namelijk wel goed.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173584933
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:59 schreef ITrade het volgende:
Samen Een Koe Kopen op Oneplanetcrowd

Rente 7% (per kwartaal)
van ¤ 250.000 doelbedrag
Maximum bedrag: ¤ 350.000
59 maanden

https://www.oneplanetcrowd.com/nl/project/200032/

Persoonlijke borgstelling van 250k + 5k garantievermogen van externe investeerder.

Ga het even goed lezen, vind dit concept namelijk wel goed.
Groot deel van het bedrag is bedoeld om de bestaande lening bij GvE af te lossen. Daar betalen ze 8%.

Volgens mij zijn er wel wat Fok-ers die in het GvE project zitten: loopt dat goed??
pi_173584994
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:08 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Groot deel van het bedrag is bedoeld om de bestaande lening bij GvE af te lossen. Daar betalen ze 8%.

Volgens mij zijn er wel wat Fok-ers die in het GvE project zitten: loopt dat goed??
GVE project SamenKoeKopen loopt probleemloos. Alle termijn zijn tot heden keurig op tijd voldaan. Zal straks de nw pitch met de oude vergelijken.
pi_173585068
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:49 schreef bleyenburg het volgende:
ben echt nijdig op FNC.
even later betalen omdat ze het te druk hebben

heb ze een mail gestuurd om te melden hoe ik er over denk:
Tja, ik moet zeggen dat ik er persoonlijk niet zo'n probleem mee heb dat de betaalcyclus een paar dagen verschoven wordt. Zeker niet als dat betekent dat er vanaf nu minder vaak projecten op "vertraagd" komen te staan.
(Eerlijk gezegd heb ik zelf al meerdere keren gedacht: als het niet lukt om alle uitbetalingen rond te krijgen op de 27e, waarom ze dan niet gewoon op een andere maandelijkse datum inplannen...?)
pi_173587129
peterverhaar twitterde op maandag 04-09-2017 om 17:15:31 een probleemgeval bij @CollinCrowdfund ,maar ondernemer geeft uitgebreide toelichting en wil verantwoordelijkheid nemen: zo kan het ook reageer retweet
Ik heb nog geen mail mogen ontvangen over een project in de problemen. Hier ook nog niets lans zien komen, Als niemand er hier inzit zal het vermoedelijk op het forum afgeserveerd zijn. Ben benieuwd welk project het is en of we hier nog wat horen..
pi_173587217
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 19:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:
peterverhaar twitterde op maandag 04-09-2017 om 17:15:31 een probleemgeval bij @CollinCrowdfund ,maar ondernemer geeft uitgebreide toelichting en wil verantwoordelijkheid nemen: zo kan het ook reageer retweet
Ik heb nog geen mail mogen ontvangen over een project in de problemen. Hier ook nog niets lans zien komen, Als niemand er hier inzit zal het vermoedelijk op het forum afgeserveerd zijn. Ben benieuwd welk project het is en of we hier nog wat horen..
De volledige toelichting wil ik niet op internet plaatsen. De update klonk wel geloofwaardig. Het project:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173587610
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:59 schreef ITrade het volgende:
Samen Een Koe Kopen op Oneplanetcrowd

Rente 7% (per kwartaal)
van ¤ 250.000 doelbedrag
Maximum bedrag: ¤ 350.000
59 maanden

https://www.oneplanetcrowd.com/nl/project/200032/

Persoonlijke borgstelling van 250k + 5k garantievermogen van externe investeerder.

Ga het even goed lezen, vind dit concept namelijk wel goed.
Kom dit tegen in de onderbouwing..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt er dus op neer dat GVE geld op is, men verlies maakt en nieuw geld er in wil pompen om omzet en winst te verhogen zodat het financiële plaatje wel in balans komt. Kan niet zien wanneer de GvE lening afgelost gaat worden. Ten aller tijden of alleen als de max van 350K opgehaald wordt bij oneplanetcrowd. Ik laat deze voorbij gaan hoop voor de GvE uitleners dat deze nieuwe lening goed loopt en zij vroegtijdig afgelost worden. :)
pi_173587699
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 19:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Kom dit tegen in de onderbouwing..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt er dus op neer dat GVE geld op is, men verlies maakt en nieuw geld er in wil pompen om omzet en winst te verhogen zodat het financiële plaatje wel in balans komt. Kan niet zien wanneer de GvE lening afgelost gaat worden. Ten aller tijden of alleen als de max van 350K opgehaald wordt bij oneplanetcrowd. Ik laat deze voorbij gaan hoop voor de GvE uitleners dat deze nieuwe lening goed loopt en zij vroegtijdig afgelost worden. :)
Snap het niet zo goed. Ze moeten toch de volledige nog openstaande rente betalen? Wat heeft het herfinancieren dan voor zin? Uiteindelijk lenen ze maar 115k om verder te groeien
pi_173588136
Helaas geen prijs :N
quote:
Beste investeerder,

We zijn blij met de massale aanmelding voor de verloting van de Intratuin cadeaubonnen.

Afgelopen weekend hebben wij per categorie een aantal winnaars getrokken.
Vanochtend hebben wij deze uitslag naar GeldvoorElkaar gemaild en zij hebben de gegevens voor ons gecontroleerd.

Totaal gaan er vandaag 20 bonnen van ¤ 50,00 en 6 bonnen van ¤ 100,00 op de post.
De winnaars worden in een extra mail nader geīnformeerd. Zij worden overigens (op verzoek) niet nader bekend gemaakt via Social media.

Krijgt u vanochtend geen extra mail en behoort u niet tot de prijswinnaars? Helaas, misschien volgende keer beter.
Wij zijn u in ieder dankbaar voor uw investering!


Met vriendelijke groet,
Hillplant
pi_173588190
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 20:09 schreef djh77 het volgende:
Helaas geen prijs :N

[..]

Hier ook niet :'(
pi_173588274
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 19:44 schreef djh77 het volgende:

[..]

Snap het niet zo goed. Ze moeten toch de volledige nog openstaande rente betalen? Wat heeft het herfinancieren dan voor zin? Uiteindelijk lenen ze maar 115k om verder te groeien
Koe in het nauw maakt rare sprongen. :) Was dit niet een converteerbare lening kan het niet zo gauw terugvinden was wel de tijd dat deze geīntroduceerd werden? 250K is er door de koeien mevrouw geleend waarvan 180k in marketing gestoken is . Bron fokforum febr. 2016

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-09-2017 20:23:31 ]
pi_173588542
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 20:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Koe in het nauw maakt rare sprongen. :) Was dit niet een converteerbare lening kan het niet zo gauw terugvinden was wel de tijd dat deze geīntroduceerd werden? 250K is er door de koeien mevrouw geleend waarvan 180k in marketing gestoken is . Bron fokforum febr. 2016
Betreft een annuīteitenlening met risicoclassificatie 5s:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Persoonlijk vind ik het een goed initiatief. Een mooie incentive zou het klantenbestand goed kunnen doen!
pi_173588838
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 20:28 schreef william0199 het volgende:

[..]

Betreft een annuīteitenlening met risicoclassificatie 5s:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Persoonlijk vind ik het een goed initiatief. Een mooie incentive zou het klantenbestand goed kunnen doen!
Geheel mee eens het concept is niets mis mee. In febr, 2016 is hier op Fok geconstateerd dat er op dat moment al meer bedrijven met dit concept bezig waren o.a. iemand in Baambrugge. Blijkbaar heeft ze het nog niet op de rit. Als ze 250K bij GVE geleend heeft zal de terugbetaling van de GVE lening alleen maar plaats kunnen vinden als ze 350K ophaalt. Anders blijft er niets over om de zaak verder te runnen. Moeilijke zaak. Volgens mij staat er ook nergens dat GvE definitief afgelost wordt. Wordt er niet iets gezegd van een mogelijke vervroegde aflossing van de GVE lening? Afijn voor de GVE leningnemers is het in alle gevallen maar goed als er een nieuwe lening komt. Ben bang dat als die niet komt het snel gedaan is met dit bedrijf.
pi_173590999
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 20:28 schreef william0199 het volgende:

[..]

Betreft een annuīteitenlening met risicoclassificatie 5s:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Persoonlijk vind ik het een goed initiatief. Een mooie incentive zou het klantenbestand goed kunnen doen!
Een koetje, altijd leuk voor de kinderen. Vergeet niet haar tijdig uit te laten :)

Gemiste kans die incentive van Hillplant. Ik was er liever een keer heen gereden voor een kleine tour door de kas en dan met een plantje naar huis gegaan. Ik haat loterijen want win toch nooit wat :6
Pecunia non olet
pi_173591220
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 22:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Een koetje, altijd leuk voor de kinderen. Vergeet niet haar tijdig uit te laten :)

Gemiste kans die incentive van Hillplant. Ik was er liever een keer heen gereden voor een kleine tour door de kas en dan met een plantje naar huis gegaan. Ik haat loterijen want win toch nooit wat :6
Dat is nu een beetje vroeg! Eerst de aankoop inpassen en vernieuwen. Geef ze even de tijd.
pi_173593654
De extra 6 dagen heeft TapeMyDay niet geholpen. Project is niet tot stand gekomen. En daarmee het reeds volgeschreven project van 400k ook niet:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16489
pi_173594075
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 05:22 schreef djh77 het volgende:
De extra 6 dagen heeft TapeMyDay niet geholpen. Project is niet tot stand gekomen. En daarmee het reeds volgeschreven project van 400k ook niet:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16489
Pfff, en dit was een flinke. Hopelijk heeft dit in de toekomst geen gevolgen voor de mensen, waaronder ik zelf, in de vorige projecten. Gelukkig zaten daar wel goede zekerheden bij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Horsemen op 05-09-2017 06:57:18 ]
pi_173594449
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 06:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Pfff, en dit was een flinke. Hopelijk heeft dit in de toekomst geen gevolgen voor de mensen, waaronder ik zelf, in de vorige projecten. Gelukkig zaten daar wel goede zekerheden bij.
Zit alleen in de aflossingsvrije van 36mnd, de 120 mnd van het andere, daarvan vond ik de looptijd niet passen binnen mijn scope. Inderdaad gelukkig goede zekerheden.
pi_173594635
één van m'n defaults intrigeert me, en ben er een klein beetje verder ingedoken al weet ik dat dat eigenlijk niet de bedoeling is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173594961
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 08:41 schreef InvestorW het volgende:
één van m'n defaults intrigeert me, en ben er een klein beetje verder ingedoken al weet ik dat dat eigenlijk niet de bedoeling is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit verhaal wordt steeds lelijker. Ze werkt dus wel gewoon, dus ik ga er van uit dat er geld binnenkomt. Maar kennelijk vertikt ze het om aan haar verplichtingen te voldoen. :N
pi_173595028
InvestorW = InspectorW! 😎
pi_173595063
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 16:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

M.i. is SiG het enige platform dat grote en kleine investeerders anders behandeld. Dat vind ik niets te maken hebben met crowdfunding. Iedereen zal gelijk moeten zijn. Bij GvE komt het bv. best regelmatig voor dat iemand 50k (tot 350k bij TapeMyDay) inlegt, dit onder dezelfde voorwaarden als iemand die 100 euro inlegt. Dan maar geen investering. Voor mij is deze investering geen must. Er moet ruimte blijven voor principes :)
Ik heb zojuist besloten om mijn investering ook terug te trekken.

Deze situatie zal zich denk ik weinig voordoen maar om SiG te motiveren om in andere mogelijkheden te denken heb ik mij ook teruggetrokken.
pi_173595076
KOM heeft een nieuwe update geplaatst over gezondheidsproducten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De ondernemer en de investeerders hebben in elk geval één ding gemeenschappelijk: wij betreuren de huidige situatie. Jammer dat uit deze update niet blijkt wat de echte aanleiding was om het gesprek aan te gaan. Ook blijft onduidelijk of er iets concreets is aangeboden. Deze update is bevat wat mij betreft vooral non-informatie.
pi_173595172
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:36 schreef Groepfunder het volgende:
KOM heeft een nieuwe update geplaatst over gezondheidsproducten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De ondernemer en de investeerders hebben in elk geval één ding gemeenschappelijk: wij betreuren de huidige situatie. Jammer dat uit deze update niet blijkt wat de echte aanleiding was om het gesprek aan te gaan. Ook blijft onduidelijk of er iets concreets is aangeboden. Deze update is bevat wat mij betreft vooral non-informatie.
Valt me ook op dat de laatste defaults van KoM geen rood duimpje naar beneden heeft staan, maar nog steeds een groene duim
pi_173595178
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:36 schreef Groepfunder het volgende:
KOM heeft een nieuwe update geplaatst over gezondheidsproducten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De ondernemer en de investeerders hebben in elk geval één ding gemeenschappelijk: wij betreuren de huidige situatie. Jammer dat uit deze update niet blijkt wat de echte aanleiding was om het gesprek aan te gaan. Ook blijft onduidelijk of er iets concreets is aangeboden. Deze update is bevat wat mij betreft vooral non-informatie.
Er is ook al tig keer gevraagd of de hypothecaire inschrijving daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Er is immers sprake van een forse overwaarde van het OG.
Helaas heb ik flink geinvesteerd in dit project vanwege de geprojecteerde overwaarde op het OG. Mocht dit dus (weer) niet zijn vastgelegd door KoM ga ik vermoedelijk flink het schip in. Net zoals Partyschip, Special Trees, Adobe, Belhamels enz...
Ach ach wat een drama toch bij KoM
pi_173595283
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 16:45 schreef djh77 het volgende:
M.i. is SiG het enige platform dat grote en kleine investeerders anders behandeld. Dat vind ik niets te maken hebben met crowdfunding. Iedereen zal gelijk moeten zijn. Bij GvE komt het bv. best regelmatig voor dat iemand 50k (tot 350k bij TapeMyDay) inlegt, dit onder dezelfde voorwaarden als iemand die 100 euro inlegt. Dan maar geen investering. Voor mij is deze investering geen must. Er moet ruimte blijven voor principes :)
Ik vind niet dat SiG hiermee grote en kleine investeerders verschillend behandelt. De fundinggarantie is in mijn ogen een ander type investering met een ander risico (de hoogte van de investering staat niet bij voorbaat vast) waar wat mij betreft in principe ook een andere vergoeding tegenover mag staan. Ik vind dit niet hetzelfde als iemand die "gewoon" 50k in een GvE project (of SiG project) stopt.

Wat ik niet vind kunnen is om dit tijdens een lopende fundingcampagne toe te voegen. Het is deel van de totale propositie aan investeerders en moet dus vanaf het begin bekend zijn. Ik begrijp dus wel dat mensen hun toezeggingen nu annuleren.
pi_173595356
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:49 schreef impact9 het volgende:

[..]

Er is ook al tig keer gevraagd of de hypothecaire inschrijving daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Er is immers sprake van een forse overwaarde van het OG.
Helaas heb ik flink geinvesteerd in dit project vanwege de geprojecteerde overwaarde op het OG. Mocht dit dus (weer) niet zijn vastgelegd door KoM ga ik vermoedelijk flink het schip in. Net zoals Partyschip, Special Trees, Adobe, Belhamels enz...
Ach ach wat een drama toch bij KoM
"Uit oogpunt van gelijke informatieverstrekking reageert Kapitaal Op Maat niet op individuele vragen en reacties."

Gelijke informatieverstrekking betekent in het geval van KOM dat niemand informatie krijgt
pi_173595410
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:49 schreef impact9 het volgende:
Er is ook al tig keer gevraagd of de hypothecaire inschrijving daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
In principe kun je dit bij het kadaster opvragen denk ik?
pi_173595452
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:58 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik vind niet dat SiG hiermee grote en kleine investeerders verschillend behandelt. De fundinggarantie is in mijn ogen een ander type investering met een ander risico (de hoogte van de investering staat niet bij voorbaat vast) waar wat mij betreft in principe ook een andere vergoeding tegenover mag staan. Ik vind dit niet hetzelfde als iemand die "gewoon" 50k in een GvE project (of SiG project) stopt.

Wat ik niet vind kunnen is om dit tijdens een lopende fundingcampagne toe te voegen. Het is deel van de totale propositie aan investeerders en moet dus vanaf het begin bekend zijn. Ik begrijp dus wel dat mensen hun toezeggingen nu annuleren.
Mee eens. Deze investeerder doet een toezegging waaraan een hoger risicoprofiel hangt dan aan een 'gewone' investering. Waarschijnlijk kan hij/zij het goed missen maar dat verandert niet dat extra risico nemen beter beloond moet worden en dan is die ene procent over het ingelegde bedrag niet onredelijk.
Maar, blijkbaar is er een bepaald budget beschikbaar om een project vol te krijgen. Dat budget kan SIG ook inzetten om iedere investeerder wat extra te belonen. Met 5% in de eerste schijf is er meer animo verwacht ik om te investeren. Klinkt toch net even anders.
Pecunia non olet
pi_173595988
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 10:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

Mee eens. Deze investeerder doet een toezegging waaraan een hoger risicoprofiel hangt dan aan een 'gewone' investering. Waarschijnlijk kan hij/zij het goed missen maar dat verandert niet dat extra risico nemen beter beloond moet worden en dan is die ene procent over het ingelegde bedrag niet onredelijk.
Maar, blijkbaar is er een bepaald budget beschikbaar om een project vol te krijgen. Dat budget kan SIG ook inzetten om iedere investeerder wat extra te belonen. Met 5% in de eerste schijf is er meer animo verwacht ik om te investeren. Klinkt toch net even anders.
klopt. Het zijn communicerende vaten gaat de rente omhoog voor alle investeerders komt er als het goed is meer geld binnen van deze investeerders en gaat het investeringsbedrag van de garantie gever omlaag. M.A.W bij 4.8% is er 1% nodig om de garantie gever over de streep te trekken om zijn geld beschikbaar te stellen voor de garantie daar het risico groot is dat hij een groot bedrag bij moet passen. Het zou goed kunnen zijn dat op het moment dat de rente voor alle investeerders met 0.5% omhoog gaat dat de garantie investeerder genoegen neemt met 0.5% daar het het risico dat hij een groot bedrag moet bijpassen kleiner wordt. Iedereen inclusief de crowd blij. En de leningnemer betaald het zelfde.
Waard om te proberen zou ik zeggen.

met 0.2% erbij trek je denk ik niet meer geld aan. moet echt wel 0.5 bij wil het zoden aan de dijk zetten.
pi_173596030
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 10:08 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

In principe kun je dit bij het kadaster opvragen denk ik?
Klopt, voor een paar euro kan je die gegevens opvragen.
pi_173596069
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 08:41 schreef InvestorW het volgende:
één van m'n defaults intrigeert me, en ben er een klein beetje verder ingedoken al weet ik dat dat eigenlijk niet de bedoeling is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit niet in de belhamels, maar dat was toch het project waar KoM geen/slecht contact kon krijgen met de leningneemster? Misschien het 06 nummer wat jij gebruikt heb eens aan KoM doorgeven.
Ze hebben bij KoM een slechte Sherlock Holmes volgens mij.
pi_173596115
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:49 schreef impact9 het volgende:

[..]

Er is ook al tig keer gevraagd of de hypothecaire inschrijving daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Er is immers sprake van een forse overwaarde van het OG.
Helaas heb ik flink geinvesteerd in dit project vanwege de geprojecteerde overwaarde op het OG. Mocht dit dus (weer) niet zijn vastgelegd door KoM ga ik vermoedelijk flink het schip in. Net zoals Partyschip, Special Trees, Adobe, Belhamels enz...
Ach ach wat een drama toch bij KoM
Ik zit er niet in maar als ik er (voor een groot bedrag) in zat zou ik willen weten hoe het zit. Misschien moeten de investeerders van dit project een paar euro investeren om na te gaan of het onroerend goed nog op naam van de mevrouw of een van haar bedrijven staat en nagaan of het hypothecair belast is en door wie. Dan weet je waar je aan toe bent.

Ik krijg er een zeer slecht gevoel bij dat mevrouw lekker in de zon bij haar kinderen in Spanje zit en ik hier op mijn geld zou moeten wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-09-2017 10:50:45 ]
pi_173596122
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 10:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

Mee eens. Deze investeerder doet een toezegging waaraan een hoger risicoprofiel hangt dan aan een 'gewone' investering. Waarschijnlijk kan hij/zij het goed missen maar dat verandert niet dat extra risico nemen beter beloond moet worden en dan is die ene procent over het ingelegde bedrag niet onredelijk.
Maar, blijkbaar is er een bepaald budget beschikbaar om een project vol te krijgen. Dat budget kan SIG ook inzetten om iedere investeerder wat extra te belonen. Met 5% in de eerste schijf is er meer animo verwacht ik om te investeren. Klinkt toch net even anders.
Ik zou er ook voor kiezen om elke investeerder extra te belonen. Of het hogere risicoprofiel koppelen aan een 3e hypotheekrecht waarbij het mij niet uitmaakt hoeveel extra rente deze investeerder krijgt. 1e en 2e hypotheek worden hierdoor ook interessanter voor overige investeerders waardoor er meer investeerders komen (en/of meer inleggen) en waardoor het risico voor deze grote investeerder ook daalt (want krijgt 1% over het toegezegde bedrag, niet over het uiteindelijk geīnvesteerde bedrag). .

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 05-09-2017 11:08:46 ]
pi_173596350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 10:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik zou er ook voor kiezen om elke investeerder extra te belonen. Of het hogere risicoprofiel koppelen aan een 3e hypotheekrecht waarbij het mij niet uitmaakt hoeveel extra rente deze investeerder krijgt. 1e en 2e hypotheek worden hierdoor ook interessanter voor overige investeerders waardoor er meer investeerders komen en waardoor het risico voor deze grote investeerder ook daalt (want krijgt 1% over het toegezegde bedrag, niet over het uiteindelijk geīnvesteerde bedrag). .
ben er niet op tegen alleen dan stijgt het risico voor de grote investeerder.
en daalt het risico voor de rest (als er daadwerkelijk door grote investeerder moet worden worden geīnvesteerd.)
  dinsdag 5 september 2017 @ 12:00:32 #292
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173597644
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 10:04 schreef Bunsburger het volgende:

"Uit oogpunt van gelijke informatieverstrekking reageert Kapitaal Op Maat niet op individuele vragen en reacties."

Gelijke informatieverstrekking betekent in het geval van KOM dat niemand informatie krijgt
Ze bedoelen eigenlijk dat we zeurpieten zijn en dat ze helemaal geen zin hebben om mailtjes van ons beantwoorden.
Tot nooit .......
pi_173598984
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 09:25 schreef chesstiger het volgende:
Ter info heb hier nog een oude investeeringfee uitstaan bij kom over uit eind 2015 welke ik niet voldoe ivm het ontbreken van beloofde pandactes. (Gaat om een paar euro en voor mij principekwestie).
Krijg netjes elk half jaar (van een ander persoon binnen kom) een herinnering waarop ik dezelfde reactie stuur. Projecten lopen overigens goed qua betaling.

Investeringsfee verzamel factuur van 9/1/2015 t/m 3/1/2016

In mijn geval is KOM haar afspraak niet nagekomen (pandacte regelen zoals beloofd); bovenstaande geval ligt hier misschien iets anders.
Ondanks dat ik de fee voor Belhamels niet heb betaald is deze wel zodanig afgeboekt in het dashboard. Scheelt weer elk half jaar een betalingsherinnering
pi_173599134
Een kijkje in de keuken bij Collin Crowdfund
Bent u benieuwd hoe het bij Collin eraan toe gaat? Dan nodigen wij u graag eens uit voor een interessant ochtendprogramma op onze locatie te Oisterwijk (nabij Tilburg). Wij zijn gevestigd in de voormalige Koninklijke Lederfabriek, nu de Leerfabriek KVL. Hier is onze servicedesk gevestigd, beleven wij de livegangen en lopen onze Crowdfund Coaches geregeld binnen.

Bent u geīnteresseerd om kennis te maken met onze mensen en onze prachtige bedrijfslocatie te zien? Stuur dan een mail naar info@collincrowdfund.nl met als onderwerp ‘Open Dag Collin’. Let op: max. 10 plaatsen. Na het ontvangen van de aanmeldingen gaan wij een ochtend uitkiezen en de uitnodigingen versturen.
pi_173599823
Nieuw op knab, vanaf morgen 14:00:
https://www.knab.nl/crowdfunding/projecten/rhumaa
pi_173599857
Ik zie veel suggestie voor/over SiG.
Dat er onderscheid is tussen garant staan voor het hele bedrag of niet, is naar mijn idee logisch. Dat dit tussentijds bij een project ingebracht wordt zonder de kleinere investeerders te laten profiteren is naar mijn idee wel fout.

Over de mail contact gehad en SiG geeft ook aan dat andere inzichten interessant zijn en meegenomen worden in overwegingen.

Ik geloof dat iemand had aangegeven dat zij ook meelezen hier maar bij (serieuze) suggesties zou een mailtje ook geen kwaad kunnen en mogelijk kan dit invloed hebben op projecten in het vervolg.

Ze staan je netjes en duidelijk te woord en staan dus open voor suggesties. Iets waar andere platforms een voorbeeld aan kunnen nemen
pi_173599981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 14:08 schreef Ron1986 het volgende:
Nieuw op knab, vanaf morgen 14:00:
https://www.knab.nl/crowdfunding/projecten/rhumaa
Oei,Oei, Kleding. daar hebben hier een aantal mensen al eens behoorlijk hun handen aan gebrand.
pi_173600040
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 14:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Oei,Oei, Kleding. daar hebben hier een aantal mensen al eens behoorlijk hun handen aan gebrand.
Dit is ook weer een fijne: zware verliezen, hockeystick voor de komende jaren, eerdere mislukkingen. Knab als ze deze vol krijgen...

Edit: op zich sta ik achter het concept (stop steeds meer in LaH), maar ben bang dat het niet heel levensvatbaar is

[ Bericht 8% gewijzigd door BillieCF op 05-09-2017 14:35:17 ]
pi_173600531
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 07:47 schreef djh77 het volgende:
Persoonlijke "update/noodoproep" via radar forum.Betreft default sportschool KoM. Zien we voorlopig geen geld van terug (misschien nog eerder van de ex).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondernemer van de sportschool lijkt weer aan het werk te zijn. Kan goed nieuws betekenen.
pi_173602039
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Valt me ook op dat de laatste defaults van KoM geen rood duimpje naar beneden heeft staan, maar nog steeds een groene duim
[ afbeelding ]
Misschien rakel ik wat oude verhalen op, maar zag net de naam van deze onderneemster opduiken bij moneybrothers (als mede-oprichter) en bij het vishuis in Leeuwarden (als aandeelhouder) dat failliet ging na een crowdfund-project (via moneybrothers). Onderneemster met weinig geluk, lijkt het.

Mocht dit hier al uitgebreid besproken zijn, dan mijn excuses en vrijwillige o|O
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')