abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173460762
registreer om deze reclame te verbergen
Souvenirs voor familie? Never. Ik stuur een kaartje, that's it.
Ik zit zelf ook niet op dat soort spul te wachten. Leuk dat zij ergens geweest zijn, maar waarom zou ik eraan herinnerd moeten worden met bv een koelkastmagneet? Het is hun reis, niet de mijne.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173463290
Ik neem altijd een kalender mee, met mooie foto's van het land.
Die hangt thuis in de wc, kunnen we nog een jaar lang na genieten.
Nog steeds niks.....
pi_173463346
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 10:12 schreef KimJong-un het volgende:
Leuk! Ik zie rotterdam, new york en parijs. Wat is de rest?
New York zit er niet eens bij :o

Nulde rij (bovenop):
Scheepsbel (mini) van de Bataviawerf in Lelystad waar ik met m'n pa heen geweest ben.
Stukje steenkool met koperplaatje "Lucky First Foot Coal" uit het mijnbouwmuseum in Schotland
Starbuckspulletje van Schiphol
Sneeuwbol van de Bodensee

Eerste rij:
London Eye
Trabantje uit Berlijn
Bordje op staander van the Falkirk Wheel (vette scheepslift in Schotland)
De Kleine Zeemeermin uit Kopenhagen

Tweede rij:
Grachtenpand / sexshop / hoerenkiet uit Amsterdam
Muntjes uit Nmes (zuid-Frankrijk)
Desktop Titanic uit Cobh (Ierland)

Derde rij:
Kameeltje uit Egypte (gekregen van douche-eendje)
Schuifspelletje van het rioolmuseum, en mini Eiffeltoren, beide uit Parijs.
Zeche Zollverein en stukje steenkool uit Essen (D)

Vierde rij:
Rubber ijsbeertje en koelkastmagneet pluche ijsbeertje van Spitsbergen
Verzamelstuk met alle coole dingen van Rotterdam

Vijfde rij:
Voetbalschoentje van SSC Napoli
Tupilak (eoa gelukbrengend ding uit rendiergewei) van Groenland
Stempelset uit Eindhoven. Ze hebben daar gewoon GEEN miniatuur-Evoluon :(
Minibierpulletje uit Essen (D)

Waar zie jij New York in dan?
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841
  Boks-Chick dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:58:42 #29
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173463420
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 10:05 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Ik doe ook graag de bergen. Wandelstokplaatjes vind ik een leuk voorbeeld. Dat is nu echt een leuk souvenir. Je hebt er geen last van, het maakt je wandelstok mooier en het brengt herinneringen boven. Helaas loop ik met metalen hikestokken :{
ik loop ook met metalen stokken. Vanwaar mijn mooie houten stok gekocht in mijn favo plekje waar ze op komen. Ik ga binnenkort verhuizen, dan gaat die stok ergens tof te hangen in mijn werk-hobbykamer O+
Het is niet de criticus die telt; hij die wijst naar de vrouw die struikelt en zegt wat zij beter had kunnen doen. Die eer komt toe aan zij die daadwerkelijk in de arena staat, gezicht besmeurd met stof, zweet en bloed, zij die dapper streeft en vaak tekort komt en fouten maakt, omdat dat eenmaal onvermijdelijk is. Zij die, als het meezit, soms de triomf van 'n grootse verrichting mag proeven en als het tegenzit en zij faalt, in elk geval grote moed heeft getoond.
JMLH 14-05-2013 - 27-05-2014
  Boks-Chick dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:59:49 #30
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173463444
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 10:10 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Leuk, precies wat ik bedoel. Behalve dat ik vaak maar weinig dingen zie die ik zou kopen. Ik ben vrij minimalistisch en heb een hekel aan troep. Beeldjes, koelkastmagneten etc vallen dus al snel af. Ik zit aan glazen te denken. Bijvoorkeur met gravering. Al vind ik een compleet bij elkaar passend glazenset eigenlijk mooier en heb ik toch altijd een voorkeursglas. ;(
ik breek mijn verzameling pullen/glazen standaard aan bij feestjes of wanneer er meerdere bierdrinkers in huis zijn *O*
Het is niet de criticus die telt; hij die wijst naar de vrouw die struikelt en zegt wat zij beter had kunnen doen. Die eer komt toe aan zij die daadwerkelijk in de arena staat, gezicht besmeurd met stof, zweet en bloed, zij die dapper streeft en vaak tekort komt en fouten maakt, omdat dat eenmaal onvermijdelijk is. Zij die, als het meezit, soms de triomf van 'n grootse verrichting mag proeven en als het tegenzit en zij faalt, in elk geval grote moed heeft getoond.
JMLH 14-05-2013 - 27-05-2014
pi_173463652
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:58 schreef BrandX het volgende:

[..]

ik loop ook met metalen stokken. Vanwaar mijn mooie houten stok gekocht in mijn favo plekje waar ze op komen. Ik ga binnenkort verhuizen, dan gaat die stok ergens tof te hangen in mijn werk-hobbykamer O+
Gaaf O+ Ik heb ook nog ergens een heel smoezelig zonnehoedje dat vol zit met van die speldjes van alpenbergen en kabelbaantjes idd :Y
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:24:01 #32
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173463875
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

New York zit er niet eens bij :o

Nulde rij (bovenop):
Scheepsbel (mini) van de Bataviawerf in Lelystad waar ik met m'n pa heen geweest ben.
Stukje steenkool met koperplaatje "Lucky First Foot Coal" uit het mijnbouwmuseum in Schotland
Starbuckspulletje van Schiphol
Sneeuwbol van de Bodensee

Eerste rij:
London Eye
Trabantje uit Berlijn
Bordje op staander van the Falkirk Wheel (vette scheepslift in Schotland)
De Kleine Zeemeermin uit Kopenhagen

Tweede rij:
Grachtenpand / sexshop / hoerenkiet uit Amsterdam
Muntjes uit Nmes (zuid-Frankrijk)
Desktop Titanic uit Cobh (Ierland)

Derde rij:
Kameeltje uit Egypte (gekregen van douche-eendje)
Schuifspelletje van het rioolmuseum, en mini Eiffeltoren, beide uit Parijs.
Zeche Zollverein en stukje steenkool uit Essen (D)

Vierde rij:
Rubber ijsbeertje en koelkastmagneet pluche ijsbeertje van Spitsbergen
Verzamelstuk met alle coole dingen van Rotterdam

Vijfde rij:
Voetbalschoentje van SSC Napoli
Tupilak (eoa gelukbrengend ding uit rendiergewei) van Groenland
Stempelset uit Eindhoven. Ze hebben daar gewoon GEEN miniatuur-Evoluon :(
Minibierpulletje uit Essen (D)

Waar zie jij New York in dan?
Bij Starbucks moest ik direct aan New York denken ;)
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:02:04 #33
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_173465925
Een shirt voor m'n vader en iets voor in de keuken voor moeders
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:04:14 #34
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_173465961
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:02 schreef Sotchi2014 het volgende:
Een shirt voor m'n vader en iets voor in de keuken voor moeders
Traditionele rolverdelingen ftw!
Weihnachtsbaumschmuckausstattungsspezialgeschaeft
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:32:53 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_173471571
Wij nemen altijd iets mee om op muren van de wc te hangen. Vaak een beetje kitscherig. Zoals een tegeltje uit Lissabon, schilderijtje uit Bonaire, kentekenplaat uit Amerika.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 01:29:10 #36
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Br
pi_173473839
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:24 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Bij Starbucks moest ik direct aan New York denken ;)
En dat terwijl ze uit Seattle komen ;)

Ik zal morgen verder reageren, nu tukken :Z
28 sept - 20 okt: Seattle / Mount Rainier / Glacier NP / Yellowstone / Grand Teton / Portland / Olympci NP / Seattle
  woensdag 30 augustus 2017 @ 04:12:38 #37
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_173474121
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Traditionele rolverdelingen ftw!
Terwijl m'n vader zegt dat -ie niets hoeft en toch nergens blij mee is, maar elk shirt grijsdraagt,en m'n moeder zelf om de zoveelste magneet of onderzetterset vraagt en die vervolgens nog ingepakt ergens achterin de kast zet.

Voor vrienden neem ik niet vaak iets mee, maar zo wel, iets grappigs met een verhaal erachter.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_173476013
Ik heb ook niets met souvenirmeuk zoals magneetjes enzo. Tegenwoordig probeer ik een nuttig souvenirtje te vinden dat typisch is voor de streek/land waar ik geweest ben. Dat is ooit begonnen in Berlijn, toen ik toevallig tegen de meest ideale broodtrommel aanliepen net in Nederland op zoek was naar een nieuwe broodtrommel. Op deze stond echter het Ampelmannchen. Perfect. Ik heb de broodtrommel nu 7 jaar en gebruik hem nog steeds. Sindsdien heb ik een trend gezet en heb ik gekocht:

- Tsjechi: fles plaatselijke drank (gedeeld met familie)
- Zuid-Frankrijk: theedoek met afbeelding van Savon de Marseille
- Barcelona: een heel klein, mooi portemonneetje waarin ik mijn geld en pinpas kan doen om zo niet mijn grote portemonnee mee te hoeven nemen (heel fijn bij wandelingen)
- Italiaanse Alpen: een buf met logo van het nationaal park, matchend met de kleur van mijn fleecetrui _O_
- Engeland: koekblikje van de Grasmere Gingerbread Shop (uniek verkooppunt en zo'n schattig blikje)

Een vriendin van mij probeert van elk land waar ze geweest is, een vlaggetje mee te nemen, is dat nog een idee? Of een theedoek en/of handdoek? (praktisch en toch typisch)

Edit: de souvenirtjes waar ik helemaal niets mee heb, zijn massageproduceerde souvenirs met <insert naam land/stad> erop. Zo kleurloos en nietszeggend :{ Voorbeeld:
dce73883c391a1f20a642af498bb3ca9a96ea216.jpg

[ Bericht 13% gewijzigd door Postbus100 op 30-08-2017 10:07:38 ]
Somebody that I used to know
  woensdag 30 augustus 2017 @ 11:04:39 #39
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173477009
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:01 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb ook niets met souvenirmeuk zoals magneetjes enzo. Tegenwoordig probeer ik een nuttig souvenirtje te vinden dat typisch is voor de streek/land waar ik geweest ben. Dat is ooit begonnen in Berlijn, toen ik toevallig tegen de meest ideale broodtrommel aanliepen net in Nederland op zoek was naar een nieuwe broodtrommel. Op deze stond echter het Ampelmannchen. Perfect. Ik heb de broodtrommel nu 7 jaar en gebruik hem nog steeds. Sindsdien heb ik een trend gezet en heb ik gekocht:

- Tsjechi: fles plaatselijke drank (gedeeld met familie)
- Zuid-Frankrijk: theedoek met afbeelding van Savon de Marseille
- Barcelona: een heel klein, mooi portemonneetje waarin ik mijn geld en pinpas kan doen om zo niet mijn grote portemonnee mee te hoeven nemen (heel fijn bij wandelingen)
- Italiaanse Alpen: een buf met logo van het nationaal park, matchend met de kleur van mijn fleecetrui _O_
- Engeland: koekblikje van de Grasmere Gingerbread Shop (uniek verkooppunt en zo'n schattig blikje)

Een vriendin van mij probeert van elk land waar ze geweest is, een vlaggetje mee te nemen, is dat nog een idee? Of een theedoek en/of handdoek? (praktisch en toch typisch)

Edit: de souvenirtjes waar ik helemaal niets mee heb, zijn massageproduceerde souvenirs met <insert naam land/stad> erop. Zo kleurloos en nietszeggend :{ Voorbeeld:
[ afbeelding ]
Leuk. Handdoek en theedoekset is ook wel een goed idee! Op zich vind ik niet zoveel mis met zo'n bedrukte tas. Helaas is de kwaliteit vaak om te huilen. Zo'n Hoody met naam van de stad/streek erop vind ik ook wel leuk. Ik draag alleen nooit hoodies :(
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 11:28:43 #40
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173477450
Waardeloos papiergeld vind ik altijd een leuk souvenir voor mezelf. En lokale kookboeken. En verder plaatselijke lekkernijen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_173477699
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:28 schreef UIO_AMS het volgende: En lokale kookboeken.
Oja, ik ken ook iemand die het meest vertaalde boek ter wereld (De Kleine Prins) probeert te kopen in de taal van het land waar ze is. Gelukkig geen groot boek ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Postbus100 op 30-08-2017 11:45:20 ]
Somebody that I used to know
pi_173479229
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:28 schreef UIO_AMS het volgende:
... En verder plaatselijke lekkernijen.
Dat wel ja. Mits goed verpakt en redelijk houdbaar.
Een visje meenemen in het vliegtuig is niet aan te raden :+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 15:57:34 #43
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Br
pi_173483027
Ok, souvenirs. Ik koop dus wel koelkastmagneten, de koelkast zit er inmiddels behoorlijk vol mee :D verder probeer ik altijd iets te kopen dat typisch voor het land is en waar je nog wat aan hebt. Mijn verzameling:

Berlijn 1990: stuk Berlijnse muur.
Hongarije: blikje paprikapoeder
Canada: glazen fles met maple syrup en stoffen tasje met een hertje op mont Real
Gdnsk: kettinkje met een amber steentje. Amber wordt lokaal gewonnen.
Macedoni: briefje van 5 denar die uit de roulatie is genomen.
Bosni: juwelendoosje ingezet met steentjes en oorbellen.
NY 2001: Starbucks mok. Starbucks was toendertijd nog heel speciaal :D
Singapore: houten paraplu en houten waaier
Cuba: stuk hout met het gezicht van Ch erin gebrand
Cancn: potje gekleurd zand. We stapten er alleen over maar ik vond het toen cool om er iets van te hebben :@
Spanje: Stoffen waaier
Parijs: klein ijzeren eiffeltorentje
Barcelona: zo'n vreselijke tas van hierboven met de naam er tig maal op ;)
Londen: asbak met "no smoking" zoals dat in de metro staat.
Berlijn: Stoffen schilderijtje van Kreuzberg.
VS 2008: wobbley head van Obama (Ik was er tijdens de verkiezingen)
Westkust VS 2014: monopoly spel met alle nationale parken, Utah rocks trui met alle nationale parken, Moab pet. Nummerbord uit Utah.
Oostkust VS 2016: Cribbage bord (een spel uit New England), kaartenset uit Maine (voor bij cribbage), NY Knicks trui, oranje foam hand, Islanders muts en sjaal. Wobbley head van Hillary Clinton voor bij mijn Obama poppetje.

Veel uit de VS dus, daar komt volgende maand vast meer bij ;) ik heb ook zo'n nationale parken paspoort waarin ik stempels verzamel. Die heb ik pas in 2016 gekocht dus ik moet de stempels van 2014 nog uitknippen uit mijn eigen boekje en inplakken :D

In Amerika sparen we ook magneten van de Staten waar we zijn geweest. Die zijn in de vorm van de staat dus als je die naast elkaar plakt krijg je hele stukken van Amerika. Er ontbreken er nog een aantal die ik nog hoop aan te vullen.

[ Bericht 3% gewijzigd door MaJo op 30-08-2017 18:37:00 ]
28 sept - 20 okt: Seattle / Mount Rainier / Glacier NP / Yellowstone / Grand Teton / Portland / Olympci NP / Seattle
pi_173484916
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:57 schreef MaJo het volgende:
Ok, souvenirs. Ik koop dus wel koelkastmagneten, de koelkast zit er inmiddels behoorlijk vol mee :D verder probeer ik altijd iets te kopen dat typisch voor het land is en waar je nog wat aan hebt. Mijn verzameling:

Berlijn 1990: stuk Berlijnse muur.
Hongarije: blikje paprikapoeder
Canada: glazen fles met maple syrup en stoffen tasje met een hertje op mont Real
Gdnsk: kettinkje met een amber steentje. Amber wordt lokaal gewonnen.
Macedoni: briefje van 5 denar die uit de roulatie is genomen.
Bosni: juwelendoosje ingezet met steentjes en oorbellen.
NY 2001: Starbucks mok. Starbucks was toendertijd nog heel speciaal :D
Londen: asbak met "no smoking" zoals dat in de metro staat.
Berlijn: Stoffen schilderijtje van Kreuzberg.
VS 2008: wobbley head van Obama (Ik was er tijdens de verkiezingen)
Westkust VS 2014: monopoly spel met alle nationale parken, Utah rocks trui met alle nationale parken, Moab pet. Nummerbord uit Utah.
Oostkust VS 2016: Cribbage bord (een spel uit New England), kaartenset uit Maine (voor bij cribbage), NY Knicks trui, oranje foam hand, Islanders muts en sjaal. Wobbley head van Hillary Clinton voor bij mijn Obama poppetje.

Veel uit de VS dus, daar komt volgende maand vast meer bij ;) ik heb ook zo'n nationale parken paspoort waarin ik stempels verzamel. Die heb ik pas in 2016 gekocht dus ik moet de stempels van 2014 nog uitknippen uit mijn eigen boekje en inplakken :D

In Amerika sparen we ook magneten van de Staten waar we zijn geweest. Die zijn in de vorm van de staat dus als je die naast elkaar plakt krijg je hele stukken van Amerika. Er ontbreken er nog een aantal die ik nog hoop aan te vullen.
Heb je dat stuk muur zelf uitgebikt? :D
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 18:33:00 #45
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Br
pi_173486252
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 17:26 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Heb je dat stuk muur zelf uitgebikt? :D
Klopt :Y je kon toen zelf met een hamer stukken muur eruit slaan :D

Ik ga mijn lijstje editen, heb net nog een rits souvenirs bedacht :s)
pi_173486891
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:57 schreef MaJo het volgende:
ik heb ook zo'n nationale parken paspoort waarin ik stempels verzamel. Die heb ik pas in 2016 gekocht dus ik moet de stempels van 2014 nog uitknippen uit mijn eigen boekje en inplakken :D
Nee je moet gewoon nog een keer terug daarheen :Y :P
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:19:31 #47
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_173487288
quote:
19s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:36 schreef BrandX het volgende:
het verschilt bij mij per type land eigenlijk :P Wanneer ik naar iets met bergen ga (tot nu toe alleen Europa) dan probeer ik van n van de plaatsen waar ik dan kom een wandelstokplaatje te vinden. Dat lukt meestal wel. Heb er nog niet zo veel trouwens (7 :P) Van mijn favoriete bergplaatsje (Molveno in de Brenta Dolomieten) heb ik een houten wandelstok. Daar plaats ik ze op.

Die verzamel ik ook, als het kan ook van berghutten zodat ik weet bij welke ik geweest ben.
Moet wel een nieuwe wandelstok kopen, want deze is al vol en ik heb nog plaatjes liggen.

Ik koop op vakantie ook Victorinox zakmessen met opdruk van de toeristische plek als onderdeel van mijn verzameling.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:23:00 #48
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_173487377
Iets (traditioneel) handgemaakt
pi_173488484
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Klopt :Y je kon toen zelf met een hamer stukken muur eruit slaan :D

Ik ga mijn lijstje editen, heb net nog een rits souvenirs bedacht :s)
Dat is wel cool! Die verpakte stukjes die je tegenwoordig kunt kopen zijn volgens mij Made in China :D
pi_173488552
En van de weinige souvenirs die ik heb bewaard is het gasmasker dat ik in Boedapest heb gekocht. En in Engeland koop ik altijd wel een of meerdere boeken. O ja, en ik drink nog altijd koffie uit een mok die ik in New York heb gekocht. Met namen van metrostations.

Heel veel rommeltjes heb ik in de loop der jaren weggegooid.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')