abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 augustus 2017 @ 21:22:25 #1
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173450549
Ik heb het reizen een beetje uitgevonden. Afgelopen jaar zo'n 8x weggeweest. Nu vind ik het leuk om iets mee te nemen als aandenken. Dat hoeft niet eens zo typisch iets van het land te zijn maar iets wat mij herinnert aan mijn vakantie.

Voorwaarde is dat enigszins nuttig is. Uit Budapest heb ik een schaakspel en een kaartspel meegenomen. Uit Edinburgh onderzetters met de vlag van Schotland en het Castle erop. De onderzetters zie ik dagelijks. Het schaakspel bedenk ik mij net pas van dat die daar vandaan komt. Die is dus iets minder geslaagd. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets universeels als een koelkastmagneet maar dan iets leuks (koelkast stickers/magneten vind ik verschrikkelijk).

Wat nemen jullie zoal mee uit het buitenland (voor vrienden) als aandenken? Ik ben benieuwd of jullie ideeën voor mij hebben.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_173450917
Verschilt echt heel erg, is ook beetje afhankelijk van hoeveel zin ik heb om zoiets te kopen.

Zo heb ik laatste meer uit zwitserland niks meegenomen, uit Japan een houten 'torii-poortje', uit de VS diverse koffiemokken, uit Spanje een tray San Miguel die inmiddels op is en uit Frankrijk een hele stapel worsten en kazen (ook op).

Edit: dit koop ik trouwens altijd voor mezelf. Ik ga er altijd een beetje vanuit dat anderen helemaal niet op die rommel zitten te wachten van mijn reizen...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_173450935
Eigenlijk niks. Ik heb genoeg aan mijn reisverslagen, foto's en herinneringen.
Iets uit een souvenirwinkel zou ik sowieso nooit kopen. Da's alleen maar meuk die je na 3 maanden thuis weer weggooit omdat je denkt "waarom heb ik dit in godsnaam gekocht?!".

Ik heb een kaartspel in Venetië gekocht tijdens mijn laatste reis, omdat we dat nodig hadden. En dat heb ik nog steeds.

Ik vind het leuker om foto's die ik gemaakt heb uit te printen en die aan de muur te hangen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Boks-Chick maandag 28 augustus 2017 @ 21:36:13 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173450980
het verschilt bij mij per type land eigenlijk :P Wanneer ik naar iets met bergen ga (tot nu toe alleen Europa) dan probeer ik van één van de plaatsen waar ik dan kom een wandelstokplaatje te vinden. Dat lukt meestal wel. Heb er nog niet zo veel trouwens (7 :P) Van mijn favoriete bergplaatsje (Molveno in de Brenta Dolomieten) heb ik een houten wandelstok. Daar plaats ik ze op.

Van de bijzondere landen waar ik geweest ben (Mozambique en Rwanda) iets wat niet nuttig is maar wel gaaf vind ik: ik heb het voetbalshirt van beide landen. Is door toevalligheid gekomen, omdat ik via het werk wat ik er moest doen bij beide landen met de voetbalbonden in aanraking kwam. Mocht ik in de gelukkige omstandigheid zijn weer naar zo'n land te mogen of te komen vind ik het wel tof om weer een shirt te hebben van dat land. Kom ik niet met de bond in aanraking dan gewoon zelf kopen.

van de overige landen/steden waar ik ben geweest varieert het vooral. Maar heb onlangs bedacht dat ik voor elk land waar ik ben geweest of ga minimaal probeer zo'n wandelstokplaatje te vinden. Lukt dat niet, dan vind ik het leuk om een bierpul van de stad/het land te hebben. Heb er nu een paar en die worden gewoon gebruikt. Gewoon leuk voor de heb dus.
lolwut
pi_173451337
Herinneringen zijn de mooiste souvenirs en de rest is meuk..

(c) Symphonic
Juin uit Eigen Tuin!
  Meest relativerende user 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 22:11:33 #6
357044 Budapestenaar
pi_173452229
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:22 schreef KimJong-un het volgende:
Ik heb het reizen een beetje uitgevonden. Afgelopen jaar zo'n 8x weggeweest. Nu vind ik het leuk om iets mee te nemen als aandenken. Dat hoeft niet eens zo typisch iets van het land te zijn maar iets wat mij herinnert aan mijn vakantie.

Voorwaarde is dat enigszins nuttig is. Uit Budapest heb ik een schaakspel en een kaartspel meegenomen. Uit Edinburgh onderzetters met de vlag van Schotland en het Castle erop. De onderzetters zie ik dagelijks. Het schaakspel bedenk ik mij net pas van dat die daar vandaan komt. Die is dus iets minder geslaagd. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets universeels als een koelkastmagneet maar dan iets leuks (koelkast stickers/magneten vind ik verschrikkelijk).

Wat nemen jullie zoal mee uit het buitenland (voor vrienden) als aandenken? Ik ben benieuwd of jullie ideeën voor mij hebben.
T-shirts. Die kun je dragen.

Neem ze zelf niet mee trouwens. Heb een tijdje mokken gespaard maar dat vond ik zo'n gedoe en meestal zijn ze aartslelijk :')

Nu spaar ik herinneringen. Die kan ik gewoon opslaan op mijn eigen harde schijf en daar heb ik de rest van mijn leven plezier van. Zolang ik niet dement word tenminste. :+

Edit: aangezien mensen met dementie vooral in het verleden leven, heb ik er dan ook nog wat aan :D
pi_173452305
Ik neem alleen nog eetbare of drinkbare souvenirs mee. Meestal drank, snoep, of houdbaar lokaal eten. Ik heb geen plek meer om tastbare souvenirs neer te zetten en ik doe er anderen ook geen plezier mee.
  maandag 28 augustus 2017 @ 22:14:32 #8
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_173452320
Van alles; van een nummerplaat uit Panama tot kaarsenhouders uit Kenia en een masker uit Indonesië. En we sturen onszelf altijd een ansichtkaartje O+

Oja stedentrips vaak een mok of koelkastmagneet.
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  maandag 28 augustus 2017 @ 22:18:06 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173452434
Van die sneeuwdingen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173453466
Ik probeer op elke bestemming een kattenbeeldje te vinden die in stijl of materiaal iets zegt over het land waar het vandaan komt. Ik heb inmiddels een aardige collectie.
En verder koop ik altijd een pin van het gebied waar ik ben. En die komt op een dedicated petje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 28 augustus 2017 @ 22:58:47 #11
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173453501
Ik neem meestal voor mijn oma wel een vingerhoedje mee, ze heeft al een mooie buitenlandse collectie inmiddels. :P

Ik neem zelf van elk nieuw land een vlaggetje mee, het liefst van goede kwaliteit (in nautische winkels, voor bootjes) maar in sommige landen zijn ze amper te vinden dus dan worden het van die supporters vlaggetjes voor aan je autoraam :+



En op de één of andere manier heb ik ook meerdere sleutelhangers verzameld uit heel wat landen. En ik bewaar altijd wel de museum/trein-tickets dat soort dingen in een map.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  One tough cookie maandag 28 augustus 2017 @ 23:21:39 #12
169210 liesje1979
pi_173453965
Koelkastmagneten zijn ook echt afschuwelijk ik zie dat als de charme, en kies eigenlijk altijd de meest lelijke die ik kan vinden. Ook neem ik meestal een steen of schelp ofzo mee naar huis. Die gooi ik dan in een grote schaal en ik heb geen idee meer wat bij welk land hoort :D
Maar dat zoek je dus niet.

Iets nuttigs hangt denk ik echt af van welk land, of je moet iets gaan sparen als typisch voor het land zijnde potten ofzo, dan heb je op den duur een rijstpot uit Egypte en je meel bewaar je in een pot uit Hongarije, etc. Moet je wel voldoende keukenkastjes hebben trouwens. :')
  maandag 28 augustus 2017 @ 23:26:04 #13
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173454061
Mijn moeder neemt altijd een lokaal potje zout mee, praktischer krijg je het niet.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:11:19 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173456777
Een klein souvenirtje, liefst wel typisch voor land of plaats, of met een plaatsnaam erop. Ik heb er zelfs een vitrinekastje voor gekocht. Maar daar moet het dus wel in passen. Zoiets als een schaakspel laat ik lekker liggen.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173456842
Bier
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:25:08 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173456943
Ik koop nooit "souvenirs". Als ik iets koop dan zijn het dingen die ik echt gebruik en die ik thuis ook gekocht zou hebben (als het thuis te koop zou zijn). Bijvoorbeeld: terwijl ik dit schrijf drink ik thee uit Nepal. Er staan hier twee schemerlampjes die ik uit Thailand heb meegenomen. In mijn burolamp zit een spaarlamp uit Indonesië (want in Europa niet (meer) te koop). En zo nog wel wat dingen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:51:12 #17
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_173457271
Ik spaar wel die vreselijke magneten :@, mijn man verzamelt nummerplaten.

Voor familie/vrienden neem ik meestal gewoon een leuk souvenirtje mee dat typisch is voor het land zelf.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:04:35 #18
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173457494
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:45 schreef Symphonic het volgende:
Herinneringen zijn de mooiste souvenirs en de rest is meuk..

(c) Symphonic
En hoe komen de herinneringen boven. Juist door souvenirs. Ik geef aan geen meuk te willen dus denk even mee ipv dooddoeners te gooien.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:05:52 #19
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173457519
quote:
19s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:36 schreef BrandX het volgende:
het verschilt bij mij per type land eigenlijk :P Wanneer ik naar iets met bergen ga (tot nu toe alleen Europa) dan probeer ik van één van de plaatsen waar ik dan kom een wandelstokplaatje te vinden. Dat lukt meestal wel. Heb er nog niet zo veel trouwens (7 :P) Van mijn favoriete bergplaatsje (Molveno in de Brenta Dolomieten) heb ik een houten wandelstok. Daar plaats ik ze op.

Van de bijzondere landen waar ik geweest ben (Mozambique en Rwanda) iets wat niet nuttig is maar wel gaaf vind ik: ik heb het voetbalshirt van beide landen. Is door toevalligheid gekomen, omdat ik via het werk wat ik er moest doen bij beide landen met de voetbalbonden in aanraking kwam. Mocht ik in de gelukkige omstandigheid zijn weer naar zo'n land te mogen of te komen vind ik het wel tof om weer een shirt te hebben van dat land. Kom ik niet met de bond in aanraking dan gewoon zelf kopen.

van de overige landen/steden waar ik ben geweest varieert het vooral. Maar heb onlangs bedacht dat ik voor elk land waar ik ben geweest of ga minimaal probeer zo'n wandelstokplaatje te vinden. Lukt dat niet, dan vind ik het leuk om een bierpul van de stad/het land te hebben. Heb er nu een paar en die worden gewoon gebruikt. Gewoon leuk voor de heb dus.
Ik doe ook graag de bergen. Wandelstokplaatjes vind ik een leuk voorbeeld. Dat is nu echt een leuk souvenir. Je hebt er geen last van, het maakt je wandelstok mooier en het brengt herinneringen boven. Helaas loop ik met metalen hikestokken :{
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:06:53 #20
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173457544
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:11 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

T-shirts. Die kun je dragen.

Neem ze zelf niet mee trouwens. Heb een tijdje mokken gespaard maar dat vond ik zo'n gedoe en meestal zijn ze aartslelijk :')

Nu spaar ik herinneringen. Die kan ik gewoon opslaan op mijn eigen harde schijf en daar heb ik de rest van mijn leven plezier van. Zolang ik niet dement word tenminste. :+

Edit: aangezien mensen met dementie vooral in het verleden leven, heb ik er dan ook nog wat aan :D
Ik heb wat t-shirts van sportevenementen waar ik aan deel heb genomen. Daar ben ik best wel trots op. Grote probleem: draag ik ze dan kunnen ze na een jaar weg (vooral die goedkope sportshirtjes). Ze zijn te lelijk en niet waardevol genoeg om op te hangen.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:07:43 #21
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173457559
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:14 schreef Farenji het volgende:
Ik neem alleen nog eetbare of drinkbare souvenirs mee. Meestal drank, snoep, of houdbaar lokaal eten. Ik heb geen plek meer om tastbare souvenirs neer te zetten en ik doe er anderen ook geen plezier mee.
Als ik het lekker vind neem ik één en ander aan eten mee. Maar omdat het lekker is ben ik het een maand later wel weer kwijt ;)
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:10:54 #22
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173457612
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 09:25 schreef SeLang het volgende:
Ik koop nooit "souvenirs". Als ik iets koop dan zijn het dingen die ik echt gebruik en die ik thuis ook gekocht zou hebben (als het thuis te koop zou zijn). Bijvoorbeeld: terwijl ik dit schrijf drink ik thee uit Nepal. Er staan hier twee schemerlampjes die ik uit Thailand heb meegenomen. In mijn burolamp zit een spaarlamp uit Indonesië (want in Europa niet (meer) te koop). En zo nog wel wat dingen.
Leuk, precies wat ik bedoel. Behalve dat ik vaak maar weinig dingen zie die ik zou kopen. Ik ben vrij minimalistisch en heb een hekel aan troep. Beeldjes, koelkastmagneten etc vallen dus al snel af. Ik zit aan glazen te denken. Bijvoorkeur met gravering. Al vind ik een compleet bij elkaar passend glazenset eigenlijk mooier en heb ik toch altijd een voorkeursglas. ;(
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:12:09 #23
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173457636
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Een klein souvenirtje, liefst wel typisch voor land of plaats, of met een plaatsnaam erop. Ik heb er zelfs een vitrinekastje voor gekocht. Maar daar moet het dus wel in passen. Zoiets als een schaakspel laat ik lekker liggen.

[ afbeelding ]
Leuk! Ik zie rotterdam, new york en parijs. Wat is de rest?

Dat schaakbord is zo'n mooie houtgegraveerde van ¤75. Ligt op tafel en pakken we er regelmatig bij.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_173457644
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 10:04 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

En hoe komen de herinneringen boven. Juist door souvenirs. Ik geef aan geen meuk te willen dus denk even mee ipv dooddoeners te gooien.
ik ben daar bloedserieus in... souvenirs voegen niets toe.
Foto's dan weer wel. En als het echt niet anders kan koop ik een koelkastmagneetje
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:37:42 #25
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173459879
Souvenirs haal ik sowieso nooit voor familie. Die zitten daar vaak echt niet op te wachten. Voor mezelf wel eens wat gehaald. Toen we voor de eerste keer in Hollywood waren heb ik bij zo'n kraampje een leuke schoudertas gehaald, die ik sowieso nodig had. Verder voornamelijk souvenirs van tv series die ik volg toen we een studio tour deden daar. Een t-shirt, een mok, dat soort dingen. Gebruik het nooit, maar wordt wel altijd blij als ik ze zie. Ook bij Yosemite en the Grand Canyon een klein beeldje gehaald, best geinig. Laatste jaren doe ik het steeds minder tho. Foto's vind ik dan veel leuker.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173460762
Souvenirs voor familie? Never. Ik stuur een kaartje, that's it.
Ik zit zelf ook niet op dat soort spul te wachten. Leuk dat zij ergens geweest zijn, maar waarom zou ik eraan herinnerd moeten worden met bv een koelkastmagneet? Het is hun reis, niet de mijne.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173463290
Ik neem altijd een kalender mee, met mooie foto's van het land.
Die hangt thuis in de wc, kunnen we nog een jaar lang na genieten.
Nog steeds niks.....
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:54:19 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173463346
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 10:12 schreef KimJong-un het volgende:
Leuk! Ik zie rotterdam, new york en parijs. Wat is de rest?
New York zit er niet eens bij :o

Nulde rij (bovenop):
Scheepsbel (mini) van de Bataviawerf in Lelystad waar ik met m'n pa heen geweest ben.
Stukje steenkool met koperplaatje "Lucky First Foot Coal" uit het mijnbouwmuseum in Schotland
Starbuckspulletje van Schiphol
Sneeuwbol van de Bodensee

Eerste rij:
London Eye
Trabantje uit Berlijn
Bordje op staander van the Falkirk Wheel (vette scheepslift in Schotland)
De Kleine Zeemeermin uit Kopenhagen

Tweede rij:
Grachtenpand / sexshop / hoerenkiet uit Amsterdam
Muntjes uit Nîmes (zuid-Frankrijk)
Desktop Titanic uit Cobh (Ierland)

Derde rij:
Kameeltje uit Egypte (gekregen van douche-eendje)
Schuifspelletje van het rioolmuseum, en mini Eiffeltoren, beide uit Parijs.
Zeche Zollverein en stukje steenkool uit Essen (D)

Vierde rij:
Rubber ijsbeertje en koelkastmagneet pluche ijsbeertje van Spitsbergen
Verzamelstuk met alle coole dingen van Rotterdam

Vijfde rij:
Voetbalschoentje van SSC Napoli
Tupilak (eoa gelukbrengend ding uit rendiergewei) van Groenland
Stempelset uit Eindhoven. Ze hebben daar gewoon GEEN miniatuur-Evoluon :(
Minibierpulletje uit Essen (D)

Waar zie jij New York in dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Boks-Chick dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:58:42 #29
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173463420
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 10:05 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Ik doe ook graag de bergen. Wandelstokplaatjes vind ik een leuk voorbeeld. Dat is nu echt een leuk souvenir. Je hebt er geen last van, het maakt je wandelstok mooier en het brengt herinneringen boven. Helaas loop ik met metalen hikestokken :{
ik loop ook met metalen stokken. Vanwaar mijn mooie houten stok gekocht in mijn favo plekje waar ze op komen. Ik ga binnenkort verhuizen, dan gaat die stok ergens tof te hangen in mijn werk-hobbykamer O+
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:59:49 #30
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173463444
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 10:10 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Leuk, precies wat ik bedoel. Behalve dat ik vaak maar weinig dingen zie die ik zou kopen. Ik ben vrij minimalistisch en heb een hekel aan troep. Beeldjes, koelkastmagneten etc vallen dus al snel af. Ik zit aan glazen te denken. Bijvoorkeur met gravering. Al vind ik een compleet bij elkaar passend glazenset eigenlijk mooier en heb ik toch altijd een voorkeursglas. ;(
ik breek mijn verzameling pullen/glazen standaard aan bij feestjes of wanneer er meerdere bierdrinkers in huis zijn *O*
lolwut
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:11:16 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173463652
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:58 schreef BrandX het volgende:

[..]

ik loop ook met metalen stokken. Vanwaar mijn mooie houten stok gekocht in mijn favo plekje waar ze op komen. Ik ga binnenkort verhuizen, dan gaat die stok ergens tof te hangen in mijn werk-hobbykamer O+
Gaaf O+ Ik heb ook nog ergens een heel smoezelig zonnehoedje dat vol zit met van die speldjes van alpenbergen en kabelbaantjes idd :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:24:01 #32
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173463875
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

New York zit er niet eens bij :o

Nulde rij (bovenop):
Scheepsbel (mini) van de Bataviawerf in Lelystad waar ik met m'n pa heen geweest ben.
Stukje steenkool met koperplaatje "Lucky First Foot Coal" uit het mijnbouwmuseum in Schotland
Starbuckspulletje van Schiphol
Sneeuwbol van de Bodensee

Eerste rij:
London Eye
Trabantje uit Berlijn
Bordje op staander van the Falkirk Wheel (vette scheepslift in Schotland)
De Kleine Zeemeermin uit Kopenhagen

Tweede rij:
Grachtenpand / sexshop / hoerenkiet uit Amsterdam
Muntjes uit Nîmes (zuid-Frankrijk)
Desktop Titanic uit Cobh (Ierland)

Derde rij:
Kameeltje uit Egypte (gekregen van douche-eendje)
Schuifspelletje van het rioolmuseum, en mini Eiffeltoren, beide uit Parijs.
Zeche Zollverein en stukje steenkool uit Essen (D)

Vierde rij:
Rubber ijsbeertje en koelkastmagneet pluche ijsbeertje van Spitsbergen
Verzamelstuk met alle coole dingen van Rotterdam

Vijfde rij:
Voetbalschoentje van SSC Napoli
Tupilak (eoa gelukbrengend ding uit rendiergewei) van Groenland
Stempelset uit Eindhoven. Ze hebben daar gewoon GEEN miniatuur-Evoluon :(
Minibierpulletje uit Essen (D)

Waar zie jij New York in dan?
Bij Starbucks moest ik direct aan New York denken ;)
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:02:04 #33
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_173465925
Een shirt voor m'n vader en iets voor in de keuken voor moeders
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_173465961
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:02 schreef Sotchi2014 het volgende:
Een shirt voor m'n vader en iets voor in de keuken voor moeders
Traditionele rolverdelingen ftw!
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:32:53 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_173471571
Wij nemen altijd iets mee om op muren van de wc te hangen. Vaak een beetje kitscherig. Zoals een tegeltje uit Lissabon, schilderijtje uit Bonaire, kentekenplaat uit Amerika.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 01:29:10 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173473839
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:24 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Bij Starbucks moest ik direct aan New York denken ;)
En dat terwijl ze uit Seattle komen ;)

Ik zal morgen verder reageren, nu tukken :Z
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 30 augustus 2017 @ 04:12:38 #37
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_173474121
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Traditionele rolverdelingen ftw!
Terwijl m'n vader zegt dat -ie niets hoeft en toch nergens blij mee is, maar elk shirt grijsdraagt,en m'n moeder zelf om de zoveelste magneet of onderzetterset vraagt en die vervolgens nog ingepakt ergens achterin de kast zet.

Voor vrienden neem ik niet vaak iets mee, maar zo wel, iets grappigs met een verhaal erachter.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_173476013
Ik heb ook niets met souvenirmeuk zoals magneetjes enzo. Tegenwoordig probeer ik een nuttig souvenirtje te vinden dat typisch is voor de streek/land waar ik geweest ben. Dat is ooit begonnen in Berlijn, toen ik toevallig tegen de meest ideale broodtrommel aanliepen net in Nederland op zoek was naar een nieuwe broodtrommel. Op deze stond echter het Ampelmannchen. Perfect. Ik heb de broodtrommel nu 7 jaar en gebruik hem nog steeds. Sindsdien heb ik een trend gezet en heb ik gekocht:

- Tsjechië: fles plaatselijke drank (gedeeld met familie)
- Zuid-Frankrijk: theedoek met afbeelding van Savon de Marseille
- Barcelona: een heel klein, mooi portemonneetje waarin ik mijn geld en pinpas kan doen om zo niet mijn grote portemonnee mee te hoeven nemen (heel fijn bij wandelingen)
- Italiaanse Alpen: een buf met logo van het nationaal park, matchend met de kleur van mijn fleecetrui _O_
- Engeland: koekblikje van de Grasmere Gingerbread Shop (uniek verkooppunt en zo'n schattig blikje)

Een vriendin van mij probeert van elk land waar ze geweest is, een vlaggetje mee te nemen, is dat nog een idee? Of een theedoek en/of handdoek? (praktisch en toch typisch)

Edit: de souvenirtjes waar ik helemaal niets mee heb, zijn massageproduceerde souvenirs met <insert naam land/stad> erop. Zo kleurloos en nietszeggend :{ Voorbeeld:


[ Bericht 13% gewijzigd door Postbus100 op 30-08-2017 10:07:38 ]
Somebody that I used to know
  woensdag 30 augustus 2017 @ 11:04:39 #39
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173477009
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:01 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb ook niets met souvenirmeuk zoals magneetjes enzo. Tegenwoordig probeer ik een nuttig souvenirtje te vinden dat typisch is voor de streek/land waar ik geweest ben. Dat is ooit begonnen in Berlijn, toen ik toevallig tegen de meest ideale broodtrommel aanliepen net in Nederland op zoek was naar een nieuwe broodtrommel. Op deze stond echter het Ampelmannchen. Perfect. Ik heb de broodtrommel nu 7 jaar en gebruik hem nog steeds. Sindsdien heb ik een trend gezet en heb ik gekocht:

- Tsjechië: fles plaatselijke drank (gedeeld met familie)
- Zuid-Frankrijk: theedoek met afbeelding van Savon de Marseille
- Barcelona: een heel klein, mooi portemonneetje waarin ik mijn geld en pinpas kan doen om zo niet mijn grote portemonnee mee te hoeven nemen (heel fijn bij wandelingen)
- Italiaanse Alpen: een buf met logo van het nationaal park, matchend met de kleur van mijn fleecetrui _O_
- Engeland: koekblikje van de Grasmere Gingerbread Shop (uniek verkooppunt en zo'n schattig blikje)

Een vriendin van mij probeert van elk land waar ze geweest is, een vlaggetje mee te nemen, is dat nog een idee? Of een theedoek en/of handdoek? (praktisch en toch typisch)

Edit: de souvenirtjes waar ik helemaal niets mee heb, zijn massageproduceerde souvenirs met <insert naam land/stad> erop. Zo kleurloos en nietszeggend :{ Voorbeeld:
[ afbeelding ]
Leuk. Handdoek en theedoekset is ook wel een goed idee! Op zich vind ik niet zoveel mis met zo'n bedrukte tas. Helaas is de kwaliteit vaak om te huilen. Zo'n Hoody met naam van de stad/streek erop vind ik ook wel leuk. Ik draag alleen nooit hoodies :(
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 11:28:43 #40
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173477450
Waardeloos papiergeld vind ik altijd een leuk souvenir voor mezelf. En lokale kookboeken. En verder plaatselijke lekkernijen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_173477699
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:28 schreef UIO_AMS het volgende: En lokale kookboeken.
Oja, ik ken ook iemand die het meest vertaalde boek ter wereld (De Kleine Prins) probeert te kopen in de taal van het land waar ze is. Gelukkig geen groot boek ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Postbus100 op 30-08-2017 11:45:20 ]
Somebody that I used to know
pi_173479229
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:28 schreef UIO_AMS het volgende:
... En verder plaatselijke lekkernijen.
Dat wel ja. Mits goed verpakt en redelijk houdbaar.
Een visje meenemen in het vliegtuig is niet aan te raden :+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 15:57:34 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173483027
Ok, souvenirs. Ik koop dus wel koelkastmagneten, de koelkast zit er inmiddels behoorlijk vol mee :D verder probeer ik altijd iets te kopen dat typisch voor het land is en waar je nog wat aan hebt. Mijn verzameling:

Berlijn 1990: stuk Berlijnse muur.
Hongarije: blikje paprikapoeder
Canada: glazen fles met maple syrup en stoffen tasje met een hertje op mont Real
Gdánsk: kettinkje met een amber steentje. Amber wordt lokaal gewonnen.
Macedonië: briefje van 5 denar die uit de roulatie is genomen.
Bosnië: juwelendoosje ingezet met steentjes en oorbellen.
NY 2001: Starbucks mok. Starbucks was toendertijd nog heel speciaal :D
Singapore: houten paraplu en houten waaier
Cuba: stuk hout met het gezicht van Ché erin gebrand
Cancún: potje gekleurd zand. We stapten er alleen over maar ik vond het toen cool om er iets van te hebben :@
Spanje: Stoffen waaier
Parijs: klein ijzeren eiffeltorentje
Barcelona: zo'n vreselijke tas van hierboven met de naam er tig maal op ;)
Londen: asbak met "no smoking" zoals dat in de metro staat.
Berlijn: Stoffen schilderijtje van Kreuzberg.
VS 2008: wobbley head van Obama (Ik was er tijdens de verkiezingen)
Westkust VS 2014: monopoly spel met alle nationale parken, Utah rocks trui met alle nationale parken, Moab pet. Nummerbord uit Utah.
Oostkust VS 2016: Cribbage bord (een spel uit New England), kaartenset uit Maine (voor bij cribbage), NY Knicks trui, oranje foam hand, Islanders muts en sjaal. Wobbley head van Hillary Clinton voor bij mijn Obama poppetje.

Veel uit de VS dus, daar komt volgende maand vast meer bij ;) ik heb ook zo'n nationale parken paspoort waarin ik stempels verzamel. Die heb ik pas in 2016 gekocht dus ik moet de stempels van 2014 nog uitknippen uit mijn eigen boekje en inplakken :D

In Amerika sparen we ook magneten van de Staten waar we zijn geweest. Die zijn in de vorm van de staat dus als je die naast elkaar plakt krijg je hele stukken van Amerika. Er ontbreken er nog een aantal die ik nog hoop aan te vullen.

[ Bericht 3% gewijzigd door MaJo op 30-08-2017 18:37:00 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Meest relativerende user 2022 woensdag 30 augustus 2017 @ 17:26:03 #44
357044 Budapestenaar
pi_173484916
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:57 schreef MaJo het volgende:
Ok, souvenirs. Ik koop dus wel koelkastmagneten, de koelkast zit er inmiddels behoorlijk vol mee :D verder probeer ik altijd iets te kopen dat typisch voor het land is en waar je nog wat aan hebt. Mijn verzameling:

Berlijn 1990: stuk Berlijnse muur.
Hongarije: blikje paprikapoeder
Canada: glazen fles met maple syrup en stoffen tasje met een hertje op mont Real
Gdánsk: kettinkje met een amber steentje. Amber wordt lokaal gewonnen.
Macedonië: briefje van 5 denar die uit de roulatie is genomen.
Bosnië: juwelendoosje ingezet met steentjes en oorbellen.
NY 2001: Starbucks mok. Starbucks was toendertijd nog heel speciaal :D
Londen: asbak met "no smoking" zoals dat in de metro staat.
Berlijn: Stoffen schilderijtje van Kreuzberg.
VS 2008: wobbley head van Obama (Ik was er tijdens de verkiezingen)
Westkust VS 2014: monopoly spel met alle nationale parken, Utah rocks trui met alle nationale parken, Moab pet. Nummerbord uit Utah.
Oostkust VS 2016: Cribbage bord (een spel uit New England), kaartenset uit Maine (voor bij cribbage), NY Knicks trui, oranje foam hand, Islanders muts en sjaal. Wobbley head van Hillary Clinton voor bij mijn Obama poppetje.

Veel uit de VS dus, daar komt volgende maand vast meer bij ;) ik heb ook zo'n nationale parken paspoort waarin ik stempels verzamel. Die heb ik pas in 2016 gekocht dus ik moet de stempels van 2014 nog uitknippen uit mijn eigen boekje en inplakken :D

In Amerika sparen we ook magneten van de Staten waar we zijn geweest. Die zijn in de vorm van de staat dus als je die naast elkaar plakt krijg je hele stukken van Amerika. Er ontbreken er nog een aantal die ik nog hoop aan te vullen.
Heb je dat stuk muur zelf uitgebikt? :D
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 18:33:00 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173486252
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 17:26 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Heb je dat stuk muur zelf uitgebikt? :D
Klopt :Y je kon toen zelf met een hamer stukken muur eruit slaan :D

Ik ga mijn lijstje editen, heb net nog een rits souvenirs bedacht :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 30 augustus 2017 @ 19:02:36 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173486891
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:57 schreef MaJo het volgende:
ik heb ook zo'n nationale parken paspoort waarin ik stempels verzamel. Die heb ik pas in 2016 gekocht dus ik moet de stempels van 2014 nog uitknippen uit mijn eigen boekje en inplakken :D
Nee je moet gewoon nog een keer terug daarheen :Y :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:19:31 #47
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_173487288
quote:
19s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:36 schreef BrandX het volgende:
het verschilt bij mij per type land eigenlijk :P Wanneer ik naar iets met bergen ga (tot nu toe alleen Europa) dan probeer ik van één van de plaatsen waar ik dan kom een wandelstokplaatje te vinden. Dat lukt meestal wel. Heb er nog niet zo veel trouwens (7 :P) Van mijn favoriete bergplaatsje (Molveno in de Brenta Dolomieten) heb ik een houten wandelstok. Daar plaats ik ze op.

Die verzamel ik ook, als het kan ook van berghutten zodat ik weet bij welke ik geweest ben.
Moet wel een nieuwe wandelstok kopen, want deze is al vol en ik heb nog plaatjes liggen.

Ik koop op vakantie ook Victorinox zakmessen met opdruk van de toeristische plek als onderdeel van mijn verzameling.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:23:00 #48
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_173487377
Iets (traditioneel) handgemaakt
  Meest relativerende user 2022 woensdag 30 augustus 2017 @ 20:05:20 #49
357044 Budapestenaar
pi_173488484
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Klopt :Y je kon toen zelf met een hamer stukken muur eruit slaan :D

Ik ga mijn lijstje editen, heb net nog een rits souvenirs bedacht :s)
Dat is wel cool! Die verpakte stukjes die je tegenwoordig kunt kopen zijn volgens mij Made in China :D
  Meest relativerende user 2022 woensdag 30 augustus 2017 @ 20:08:10 #50
357044 Budapestenaar
pi_173488552
Eén van de weinige souvenirs die ik heb bewaard is het gasmasker dat ik in Boedapest heb gekocht. En in Engeland koop ik altijd wel een of meerdere boeken. O ja, en ik drink nog altijd koffie uit een mok die ik in New York heb gekocht. Met namen van metrostations.

Heel veel rommeltjes heb ik in de loop der jaren weggegooid.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 20:33:21 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173489230
quote:
11s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee je moet gewoon nog een keer terug daarheen :Y :P
Dat zou ik best willen O+ maar eerst het noordwesten maar eens verkennen ;)

Jij hebt vast ook een flinke verzameling souvenirs?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 20:34:33 #52
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173489269
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:05 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dat is wel cool! Die verpakte stukjes die je tegenwoordig kunt kopen zijn volgens mij Made in China :D
Dat zou best kunnen :D als je het nu koopt moet je om een certificaat van echtheid vragen. Dat hebben wij overigens niet :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 30 augustus 2017 @ 20:37:14 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173489376
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 09:51 schreef Voszje het volgende:
Ik spaar wel die vreselijke magneten :@, mijn man verzamelt nummerplaten.

Voor familie/vrienden neem ik meestal gewoon een leuk souvenirtje mee dat typisch is voor het land zelf.
Man?!? Wtf?!? ;(

Wij hebben een souvenirwinkel. Kom maar eens langs met je man om een magneet op te pikken! :6
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 30 augustus 2017 @ 21:53:24 #54
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_173491482
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Man?!? Wtf?!? ;(

Wij hebben een souvenirwinkel. Kom maar eens langs met je man om een magneet op te pikken! :6
:*

We komen graag eens langs! O+
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:39:38 #55
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_173507692
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:14 schreef Lov1 het volgende:
En we sturen onszelf altijd een ansichtkaartje O+

Wat een leuk idee!

Verder heb ik overal koelkastmagneten van, hoe lelijker hoe beter. En soms een sleutelhanger, die ik dan weer aan mijn wereldkaart hang waar ik na iedere trip een nieuw pinnetje in steek. Dus bij Nieuw-Zeeland hangt bijv. een kiwi-vogel-sleutelhanger, bij Paaseiland hangt een Moai-beeld-sleutelhanger, etc.
  vrijdag 1 september 2017 @ 00:37:30 #56
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_173518377
Ik heb een magneet bord en overal waar ik heen ga neem ik een magneet mee :D
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  vrijdag 1 september 2017 @ 00:38:27 #57
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_173518387
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Man?!? Wtf?!? ;(

Wij hebben een souvenirwinkel. Kom maar eens langs met je man om een magneet op te pikken! :6
en waar moet ik dan heen?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_173518422
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:22 schreef KimJong-un het volgende:
Ik heb het reizen een beetje uitgevonden. Afgelopen jaar zo'n 8x weggeweest. Nu vind ik het leuk om iets mee te nemen als aandenken. Dat hoeft niet eens zo typisch iets van het land te zijn maar iets wat mij herinnert aan mijn vakantie.

Voorwaarde is dat enigszins nuttig is. Uit Budapest heb ik een schaakspel en een kaartspel meegenomen. Uit Edinburgh onderzetters met de vlag van Schotland en het Castle erop. De onderzetters zie ik dagelijks. Het schaakspel bedenk ik mij net pas van dat die daar vandaan komt. Die is dus iets minder geslaagd. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets universeels als een koelkastmagneet maar dan iets leuks (koelkast stickers/magneten vind ik verschrikkelijk).

Wat nemen jullie zoal mee uit het buitenland (voor vrienden) als aandenken? Ik ben benieuwd of jullie ideeën voor mij hebben.
Zand (vijf stuks of zo)
  vrijdag 1 september 2017 @ 07:42:02 #59
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173519569
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 00:38 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

en waar moet ik dan heen?
Veliko Tarnovo natuurlijk _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 1 september 2017 @ 08:47:21 #60
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_173520105
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 07:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Veliko Tarnovo natuurlijk _O_
Beetje van de route :'(
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  vrijdag 1 september 2017 @ 08:57:50 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173520238
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 08:47 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Beetje van de route :'(
Maar absoluut meer dan de moeite waard _O_

Kan ik je verleiden met een gratis magneetje? :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 1 september 2017 @ 09:09:41 #62
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_173520378
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 08:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Maar absoluut meer dan de moeite waard _O_

Kan ik je verleiden met een gratis magneetje? :+
Wow :D nu word het interessant :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 1 september 2017 @ 09:27:38 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173520624
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat zou ik best willen O+ maar eerst het noordwesten maar eens verkennen ;)

Jij hebt vast ook een flinke verzameling souvenirs?
Dat klopt :Y Lees maar terug :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173520647
Ik spaar magneten van vakantielocaties maar een vriendin van me spaarde een tijd theedoeken van haar reizen.
Tap tap tap
  vrijdag 1 september 2017 @ 09:38:13 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173520790
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 09:09 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Wow :D nu word het interessant :o
Dat dacht ik ook ja :o
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173520948
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Een klein souvenirtje, liefst wel typisch voor land of plaats, of met een plaatsnaam erop. Ik heb er zelfs een vitrinekastje voor gekocht. Maar daar moet het dus wel in passen. Zoiets als een schaakspel laat ik lekker liggen.

[ afbeelding ]
Off-topic, wat een leuk vitrinekastje, waar heb je die vandaan :)
pi_173521095
Ik koop de lelijkste magneet die ik kan vinden, suf, maar mijn vriend en ik vinden het wel grappig :)
  Moderator vrijdag 1 september 2017 @ 14:30:14 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173525743
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 september 2017 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat klopt :Y Lees maar terug :+
Ow :') heb op de een of andere manier niet geregistreerd in mijn hoofd dat die post van jou was :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 1 september 2017 @ 16:53:25 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173528368
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 09:46 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Off-topic, wat een leuk vitrinekastje, waar heb je die vandaan :)
Dank je :) Van VT Wonen komt-ie. Was vorig jaar nog 59,95 ¤ :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173528441
quote:
10s.gif Op maandag 28 augustus 2017 23:21 schreef liesje1979 het volgende:
Koelkastmagneten zijn ook echt afschuwelijk ik zie dat als de charme, en kies eigenlijk altijd de meest lelijke die ik kan vinden.
Ik heb juist een super toffe voor je :{
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 2 september 2017 @ 02:39:49 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173537617
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 september 2017 16:56 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik heb juist een super toffe voor je :{
Dat denk ik ook zo vaak -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173538543
Ik neem meestal een SOA mee naar huis
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173539980
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 september 2017 02:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat denk ik ook zo vaak -O-
Maar hij is echt gewoon tof -O- Gelukkig heb ik ook eentje die echt lelijk en kut is *O*
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173540123
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 08:25 schreef Nielsch het volgende:
Ik neem meestal een SOA mee naar huis
Vakantieherinneringen _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 2 september 2017 @ 14:11:36 #75
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_173542370
Ansichtkaart aan jezelf sturen is ook leuk. Ik doe het vaak aan mijn familie. Die kaarten hangen er een half jaar later nog. Altijd wel grappig als ik dan langs kom.

Helaas komen ze niet altijd aan :(
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_173543983
Af en toe heb ik spijt dat ik weinig souvenirs meeneem op plekken waar ik naartoe ga.

Als ik iets meeneem is het iets dat lokaal gemaakt heeft en thuis ook nog nut heeft (een wollen trui; een wollen plaid); boeken die betrekking hebben op de plaats waar ik geweest ben; of kunst (vaak prints).

In het verleden nam ik regelmatig een koffiemok mee als ze iets bijzonders hebben.
  zaterdag 2 september 2017 @ 16:20:10 #77
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_173544508
Mijn koelkast zit vol met magneetjes ook aan de zijkant en onderkant.



Daarnaast heb ik nog veel meer soorten souvenirs. Beeldjes kleren eten muziekinstrumenten en nog meer. O+
reset
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 22:45:08 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173553011
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:20 schreef Individual het volgende:
Mijn koelkast zit vol met magneetjes ook aan de zijkant en onderkant.

[ afbeelding ]

Daarnaast heb ik nog veel meer soorten souvenirs. Beeldjes kleren eten muziekinstrumenten en nog meer. O+
Joost! Wat goed om weer wat van je te lezen O+ Hoe gaat het met je?

Mijn koelkast ziet er ook ongeveer zo uit :D Beetje jammer alleen dat we het magneten sparen eerst beperkte tot onze Amerika reizen (elk nationaal park en stad), pas dit jaar zijn we begonnen met andere landen/steden dus we hebben alleen nog maar Macedonië en Gdansk (en eentje onderweg van Albanië door Liesje O+) Daardoor is de koelkast geen realistische weergave van onze reizen :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  One tough cookie zaterdag 2 september 2017 @ 22:48:14 #79
169210 liesje1979
pi_173553105
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:45 schreef MaJo het volgende:

[..]

Joost! Wat goed om weer wat van je te lezen O+ Hoe gaat het met je?

Mijn koelkast ziet er ook ongeveer zo uit :D Beetje jammer alleen dat we het magneten sparen eerst beperkte tot onze Amerika reizen (elk nationaal park en stad), pas dit jaar zijn we begonnen met andere landen/steden dus we hebben alleen nog maar Macedonië en Gdansk (en eentje onderweg van Albanië door Liesje O+) Daardoor is de koelkast geen realistische weergave van onze reizen :D
Nou ja, bijna onderweg. :+
  One tough cookie zaterdag 2 september 2017 @ 22:49:32 #80
169210 liesje1979
pi_173553136
Mijn koelkast is wel wat voller, mensen nemen altijd magneten voor me mee.
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 22:53:09 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173553217
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:48 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Nou ja, bijna onderweg. :+
:D Ik heb natuurlijk geen track and trace ;)

quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:49 schreef liesje1979 het volgende:
Mijn koelkast is wel wat voller, mensen nemen altijd magneten voor me mee.
Wil je nog iets uit de VS? O-)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_173553257
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 09:16 schreef MCH het volgende:
Bier
Rt
  One tough cookie zaterdag 2 september 2017 @ 22:58:26 #83
169210 liesje1979
pi_173553333
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

:D Ik heb natuurlijk geen track and trace ;)

[..]

Wil je nog iets uit de VS? O-)
Ja maar alleen als je een kleintje kan vinden. :D
Ben altijd een beetje laks met dingen opsturen enzo, maar ik ga het wel doen hoor. Liggen ook nog wat kaarten voor Amarantha klaar.
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 23:07:21 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173553509
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:58 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja maar alleen als je een kleintje kan vinden. :D
Ben altijd een beetje laks met dingen opsturen enzo, maar ik ga het wel doen hoor. Liggen ook nog wat kaarten voor Amarantha klaar.
Ik ga voor je kijken ^O^ Misschien handig om aan te geven wat je wil, we gaan een aardige reis maken ;) Algemene VS magneet, stad (Seattle of Portland) of national park?

Ik herken me wel in dat lakse, daarom doe ik het vaak wel meteen omdat het anders blijft liggen :) Al heb ik ook nog een kaart voor Amarantha van een maand geleden in Gdansk :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_173553546
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:49 schreef liesje1979 het volgende:
Mijn koelkast is wel wat voller, mensen nemen altijd magneten voor me mee.
Ik plak alleen magneten die ik zelf heb gekocht op vakantie :@
Tap tap tap
pi_173553566
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:45 schreef MaJo het volgende:

[..]

Joost! Wat goed om weer wat van je te lezen O+ Hoe gaat het met je?

Mijn koelkast ziet er ook ongeveer zo uit :D Beetje jammer alleen dat we het magneten sparen eerst beperkte tot onze Amerika reizen (elk nationaal park en stad), pas dit jaar zijn we begonnen met andere landen/steden dus we hebben alleen nog maar Macedonië en Gdansk (en eentje onderweg van Albanië door Liesje O+) Daardoor is de koelkast geen realistische weergave van onze reizen :D
ik ben ook te laat begonnen, op de laatste dag van m'n rondreis door VS :')
Tap tap tap
  One tough cookie zaterdag 2 september 2017 @ 23:19:23 #87
169210 liesje1979
pi_173553678
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ga voor je kijken ^O^ Misschien handig om aan te geven wat je wil, we gaan een aardige reis maken ;) Algemene VS magneet, stad (Seattle of Portland) of national park?

Ik herken me wel in dat lakse, daarom doe ik het vaak wel meteen omdat het anders blijft liggen :) Al heb ik ook nog een kaart voor Amarantha van een maand geleden in Gdansk :@
Het maakt me werkelijk niet zoveel uit, al vind ik het vaak wel leuk als er een plaatsnaam ofzo op staat.
Kijk de rode ronde is voor jou, de kleinste die ik kon vinden. :D

Wanneer ik ze schoonmaak probeer ik ze altijd weer zo praktisch en ruimtebesparend terug te plakken. Ik maak het alleen niet zo heel vaak schoon want best een klusje. :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:09 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik plak alleen magneten die ik zelf heb gekocht op vakantie :@
Zo begon ik ook. Tot mensen er lucht van kregen. En dat vond en vind ik ook wel heel leuk, van de meeste weet ik ook nog wel van wie ik hem heb gekregen. Alleen nu moet ik binnenkort iets gaan bedenken want de ruimte is bijna op. En dan ga ik wel weer scheiden, die ik gekregen heb en welke ik zelf heb gekocht. :Y
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 23:23:17 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173553762
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

ik ben ook te laat begonnen, op de laatste dag van m'n rondreis door VS :')
Dat is wel jammer ja :') In de VS in 2014 zijn we er meteen mee begonnen en vorig jaar ook weer. Volgende maand gaan we dus weer naar de VS, de ruimte gaat nu wel langzaam opraken ;)

quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:19 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Het maakt me werkelijk niet zoveel uit, al vind ik het vaak wel leuk als er een plaatsnaam ofzo op staat.
Kijk de rode ronde is voor jou, de kleinste die ik kon vinden. :D
[ afbeelding ]
Wanneer ik ze schoonmaak probeer ik ze altijd weer zo praktisch en ruimtebesparend terug te plakken. Ik maak het alleen niet zo heel vaak schoon want best een klusje. :')

[..]

Zo begon ik ook. Tot mensen er lucht van kregen. En dat vond en vind ik ook wel heel leuk, van de meeste weet ik ook nog wel van wie ik hem heb gekregen. Alleen nu moet ik binnenkort iets gaan bedenken want de ruimte is bijna op. En dan ga ik wel weer scheiden, die ik gekregen heb en welke ik zelf heb gekocht. :Y
Ah die is cute O+

Jouw koelkast zit wel echt vol ja :D Bij ons zit overal nog wel ruimte tussen. Ik zal morgen eens een foto maken :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 2 september 2017 @ 23:24:18 #89
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173553779
Ik koop vaak muziek van plaatselijke (punk)bands. Of muziek die hier minder bekend is en daar gewoon in de winkels ligt. Muziek die ik daar (vaak) op radio of tv hoor .

Ook koop ik graag kookboeken met regionale gerechten, woordenboekjes met plaatselijk dialect en boeken met regionale mythen, legenden, sagen en sprookjes. Die begon ik al tijdens de vakantie te lezen zodat de omgeving meer gaat spreken.
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 23:33:27 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173553898
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:24 schreef Lunatiek het volgende:
Ik koop vaak muziek van plaatselijke (punk)bands. Of muziek die hier minder bekend is en daar gewoon in de winkels ligt. Muziek die ik daar (vaak) op radio of tv hoor .

Ook koop ik graag kookboeken met regionale gerechten, woordenboekjes met plaatselijk dialect en boeken met regionale mythen, legenden, sagen en sprookjes. Die begon ik al tijdens de vakantie te lezen zodat de omgeving meer gaat spreken.
Die muziek is leuk :Y Met mijn ouders vroeger deden we dat ook, kochten we cassettebandjes en luisterden we bijvoorbeeld naar Joegoslavische muziek. Good memories O+

Die boekjes vind ik ook een tof idee! Ik koop ook vaak boeken ter plekke. Of omdat het met het land te maken heeft (boeken over de oorlog in Bosnië) of omdat ik zelf op zoek ben naar een goed boek, en dat is dan niet plaats gebonden :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_173554030
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is wel jammer ja :') In de VS in 2014 zijn we er meteen mee begonnen en vorig jaar ook weer. Volgende maand gaan we dus weer naar de VS, de ruimte gaat nu wel langzaam opraken ;)

[..]

Ah die is cute O+

Jouw koelkast zit wel echt vol ja :D Bij ons zit overal nog wel ruimte tussen. Ik zal morgen eens een foto maken :)
Bij mij kunnen ze niet op de koelkast ;( maar ik koop ze ook bij musea en pretparken (als ze leuke hebben).
Maar als iemand nog magneetjes voor me kan meenemen uit New Orleans, Nashville, Houston, Memphis, Graceland, Sun Studios, Pidgeon Forge, charleston, Miami en key West, Parijs, Rome, Barcelona, York, Canterbury, Edinburgh, Dublin, Bath en Praag, ben ik die persoon heel dankbaar :D
Tap tap tap
  One tough cookie zaterdag 2 september 2017 @ 23:47:23 #92
169210 liesje1979
pi_173554076
We hebben een koelkastmagnetentopic nodig.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 3 september 2017 @ 09:04:24 #93
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173556709
Ik heb me altijd afgevraagd wie in Godsnaam al die troep komt. Nu weet ik het.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173556914
Ik neem altijd van die magneten mee voor op de koelkast bij m'n ouders.
Heb zelf een houten omlijsting op de koelkast dus die blijven niet hangen.
Of van die uilenbeeldjes voor m'n moeder, voor mezelf boeit het me niet zoveel.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_173556937
Maar misschien laat ik wel een tattoo zetten op m'n kuit in Thailand, even kijken wat ze vragen en of ik de juiste artiest vind.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_173556979
Ik koop trouwens ook weleens pennen. Heb echt hele lelijke uit New York :')
Tap tap tap
pi_173556986
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 09:27 schreef Aiciu het volgende:
Maar misschien laat ik wel een tattoo zetten op m'n kuit in Thailand, even kijken wat ze vragen en of ik de juiste artiest vind.
Zat ik in Japan ook aan te denken, maar leek me niet handig met de onsen.
Tap tap tap
  zondag 3 september 2017 @ 12:03:27 #98
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_173559252
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:45 schreef MaJo het volgende:

[..]

Joost! Wat goed om weer wat van je te lezen O+ Hoe gaat het met je?

Ik voel me goed maar kleine stapjes en veel geduld.

Naaste souvenirs uit souvenirwinkels, boekenwinkels, etc verzamel ik ook dingen uit de natuur zoals steentjes, schelpen, zand en meer. Het waardeloze wisselgeld neem ik ook mee.

reset
pi_173559498
Van wisselgeld kun je zelf ook magneetjes maken O+
Tap tap tap
  Moderator zondag 3 september 2017 @ 13:57:12 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173561146
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:03 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik voel me goed maar kleine stapjes en veel geduld.

Naaste souvenirs uit souvenirwinkels, boekenwinkels, etc verzamel ik ook dingen uit de natuur zoals steentjes, schelpen, zand en meer. Het waardeloze wisselgeld neem ik ook mee.

[ afbeelding ]
Dat is goed om te horen! Heb je ook nog reizen in de planning of is dat nog te zwaar voor je?

quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:22 schreef CherryLips het volgende:
Van wisselgeld kun je zelf ook magneetjes maken O+
Dat is een goed idee! Ik heb nog 10 lek uit Albanie waarvan ik niet wist wat ik er mee moest maar daar ga ik nu een magneet van maken O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 3 september 2017 @ 17:31:59 #101
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_173566573
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 13:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is goed om te horen! Heb je ook nog reizen in de planning of is dat nog te zwaar voor je?


Reizen zoals vroeger gaat nog wel even duren maar ik ga binnenkort wel voor de 5e keer naar Londen voor behandeling.
reset
  Meest relativerende user 2022 zondag 3 september 2017 @ 18:14:11 #102
357044 Budapestenaar
pi_173567553
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:19 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Het maakt me werkelijk niet zoveel uit, al vind ik het vaak wel leuk als er een plaatsnaam ofzo op staat.
Kijk de rode ronde is voor jou, de kleinste die ik kon vinden. :D
[ afbeelding ]
Wanneer ik ze schoonmaak probeer ik ze altijd weer zo praktisch en ruimtebesparend terug te plakken. Ik maak het alleen niet zo heel vaak schoon want best een klusje. :')

[..]

Zo begon ik ook. Tot mensen er lucht van kregen. En dat vond en vind ik ook wel heel leuk, van de meeste weet ik ook nog wel van wie ik hem heb gekregen. Alleen nu moet ik binnenkort iets gaan bedenken want de ruimte is bijna op. En dan ga ik wel weer scheiden, die ik gekregen heb en welke ik zelf heb gekocht. :Y
PvdA? Was dat van een reisje naar Den Haag? :+
pi_173569074
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 13:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is goed om te horen! Heb je ook nog reizen in de planning of is dat nog te zwaar voor je?

[..]

Dat is een goed idee! Ik heb nog 10 lek uit Albanie waarvan ik niet wist wat ik er mee moest maar daar ga ik nu een magneet van maken O+
Van pinterest :@
Tap tap tap
  roze zondag 3 september 2017 @ 21:16:33 #104
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173572310
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:58 schreef liesje1979 het volgende:
Liggen ook nog wat kaarten voor Amarantha klaar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:07 schreef MaJo het volgende:
Al heb ik ook nog een kaart voor Amarantha van een maand geleden in Gdansk
*; *;

Geen haast, komt vanzelf.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 3 september 2017 @ 22:24:32 #105
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_173574269
Souvenirs uit Zimbabwe.

reset
  Meest relativerende user 2022 zondag 3 september 2017 @ 22:28:29 #106
357044 Budapestenaar
pi_173574353
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 22:24 schreef Individual het volgende:
Souvenirs uit Zimbabwe.

[ afbeelding ]
Cool! _O_
  zondag 3 september 2017 @ 23:17:50 #107
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_173575364
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 22:28 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Cool! _O_
Op de lokale markt heb ik verschillende waardes gekocht van Z$1 tot Z$1025. Ik heb betaald met echte Amerikaanse dollars dus had een bijzonder slechte wisselkoers. :P Daarnaast heb ik ook een Mugabe verkiezings t-shirt gekocht. :P :+
reset
  Meest relativerende user 2022 maandag 4 september 2017 @ 07:24:32 #108
357044 Budapestenaar
pi_173576965
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 23:17 schreef Individual het volgende:

[..]

Op de lokale markt heb ik verschillende waardes gekocht van Z$1 tot Z$1025. Ik heb betaald met echte Amerikaanse dollars dus had een bijzonder slechte wisselkoers. :P Daarnaast heb ik ook een Mugabe verkiezings t-shirt gekocht. :P :+
_O- Zo'n doos vol geld is een geweldig souvenir. Helaas in de meeste andere landen een beetje prijzig. :D
pi_173577773
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 23:19 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

En dan ga ik wel weer scheiden, die ik gekregen heb en welke ik zelf heb gekocht. :Y
Magneet van jou, magneet van mij, magneet van ons allebei. Maar gekregen van mijn moeder, van mijn moeder, dus van mij w/

Oh wacht, je bedoelt een andere soort scheiden :+
Somebody that I used to know
  woensdag 6 september 2017 @ 22:50:41 #110
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_173630793
De meeste koffiemokken die ik heb zijn ook van vakantie. :D
reset
  donderdag 7 september 2017 @ 14:52:31 #111
286575 Roces18
Chef de party
pi_173639240
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 22:24 schreef Individual het volgende:
Souvenirs uit Zimbabwe.

[ afbeelding ]
Als iedereen nou zijn geld verbrand uit Zimbabwe , stijgt de koers ook nog eens.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 7 september 2017 @ 17:16:43 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173641825
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 23:17 schreef Individual het volgende:

[..]

Op de lokale markt heb ik verschillende waardes gekocht van Z$1 tot Z$1025. Ik heb betaald met echte Amerikaanse dollars dus had een bijzonder slechte wisselkoers. :P Daarnaast heb ik ook een Mugabe verkiezings t-shirt gekocht. :P :+
Ze gaan maar tot 1014 he :+ Maar als je alle devaluaties meerekent kom je een eind ja :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 7 september 2017 @ 17:54:52 #113
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_173642597
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze gaan maar tot 1014 he :+ Maar als je alle devaluaties meerekent kom je een eind ja :')
Schaamteloos gekopieerd van Wikipedia.

quote:
It was redenominated three times (in 2006, 2008 and 2009), with denominations up to a $100 trillion banknote issued.[4] The final redenomination produced the "fourth dollar" (ZWL), which was worth 1025 ZWD (first dollars).
Ik heb meerdere series maar ik weet niet welke precies. Er zit zelfs een briefje van 50-cent tussen.


:P
reset
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 september 2017 @ 09:56:04 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173653741
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:54 schreef Individual het volgende:

[..]

Schaamteloos gekopieerd van Wikipedia.

[..]

Ik heb meerdere series maar ik weet niet welke precies. Er zit zelfs een briefje van 50-cent tussen.

[ afbeelding ]
:P
Dat is de Second dollar. Die begint met briefjes van 1 cent (!)

Ik heb ze allemaal van Zimbabwe, mis alleen nog wat watermerkvarianten van de First dollar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173657861
Ik kocht vroeger alles wat los en vast zat maar tegenwoordig neem ik eigenlijk overal alleen een koelkastmagneet mee. Je hebt er helemaal niets aan en het is verschrikkelijk cliché, maar ik vind het helemaal prima, heb ik toch iets van die reis en het neemt lekker weinig ruimte en alles zit bij elkaar.

Ze zijn nu wel van de koelkast af en ik ga ze nu op een grote metalen plaat in mijn werkkamer plaatsen en dan (min of meer, zit teveel van europa bij) geografisch in de vorm van een wereldkaart. Een soort scratch-map maar dan met magneten dus.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_173657878
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 14:08 schreef LordLynx het volgende:

Ze zijn nu wel van de koelkast af en ik ga ze nu op een grote metalen plaat in mijn werkkamer plaatsen en dan (min of meer, zit teveel van europa bij) geografisch in de vorm van een wereldkaart. Een soort scratch-map maar dan met magneten dus.
Dat is wel leuk :Y
Somebody that I used to know
pi_173657978
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 14:09 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat is wel leuk :Y
Dat leek mij ook wel, moet alleen nog even uitvogelen hoe groot die plaat moet worden om het een beetje in verhouding te houden voor de grote hoeveelheid van europamagneten terwijl het zo'n klein continentje is.....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_173658555
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 14:16 schreef LordLynx het volgende:
Dat leek mij ook wel, moet alleen nog even uitvogelen hoe groot die plaat moet worden om het een beetje in verhouding te houden voor de grote hoeveelheid van europamagneten terwijl het zo'n klein continentje is.....
Als je een magneet van Liechtenstein hebt, heb je waarschijnlijk een groter huis nodig :+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 8 september 2017 @ 16:37:10 #119
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_173660617
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is de Second dollar. Die begint met briefjes van 1 cent (!)

Ik heb ze allemaal van Zimbabwe, mis alleen nog wat watermerkvarianten van de First dollar.
Heb je alle Special Agro (Agricultural) cheques ook? :D
reset
pi_173690646
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 14:16 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Dat leek mij ook wel, moet alleen nog even uitvogelen hoe groot die plaat moet worden om het een beetje in verhouding te houden voor de grote hoeveelheid van europamagneten terwijl het zo'n klein continentje is.....
Een tweeluik zou een oplossing kunnen zijn ;)
Op het ene luik Europa, op het andere luik de wereld.
Somebody that I used to know
  zondag 10 september 2017 @ 12:39:27 #121
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_173691150
Stedentrips neem ik meestal alleen een magneetje mee. In USA heb ik een pijl en boog meegenomen die door indianen is gemaakt. Hangt hier mooi aan de muur.
Maar van bv Australie en Nieuw Zeeland heb ik weer niks. Dus alleen als ik iets leuks tegenkom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')