abonnement Unibet Coolblue
pi_173785987
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 08:10 schreef Fogel het volgende:
Duidelijk allemaal, thanks :)
Kom je naar Borefts vogel?????
pi_173786121
quote:
Een Belgische pale ale...die me qua brett doet denken aan Orval.
Ik veronderstel dat jij 'm niet in de cinema zelf hebt gedronken... Wordt ie al verdeeld daarbuiten?.. Best wel benieuwd... Je kan er bijna op rekenen dat een laag ABV bier van De La Senne gewoon lekker is...
  Moderator vrijdag 15 september 2017 @ 08:35:32 #128
45833 crew  Fogel
pi_173786213
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 08:13 schreef MCH het volgende:

[..]

Kom je naar Borefts vogel?????
Dit jaar niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:11:02 #129
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_173789700
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 08:26 schreef Seul het volgende:

[..]

Ik veronderstel dat jij 'm niet in de cinema zelf hebt gedronken... Wordt ie al verdeeld daarbuiten?.. Best wel benieuwd... Je kan er bijna op rekenen dat een laag ABV bier van De La Senne gewoon lekker is...
Neen, gewoon thuis op de bank. Stond gewoon in het schap bij DC in Essen. :)

Standaard meepikken als ze wat nieuws hebben van De La Senne of BBP. Hoop dat ik ook snel die Juice Junkie eens kan drinken. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_173789751
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:11 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Neen, gewoon thuis op de bank. Stond gewoon in het schap bij DC in Essen. :)

Standaard meepikken als ze wat nieuws hebben van De La Senne of BBP. Hoop dat ik ook snel die Juice Junkie eens kan drinken. :)
DC in Essen? is dat een winkel?
Ik kom regelmatig langs Essen, is misschien een stop waard..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_173790125
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:13 schreef gianni61 het volgende:

[..]

DC in Essen? is dat een winkel?
Ik kom regelmatig langs Essen, is misschien een stop waard..
De Caigny
pi_173790156
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:32 schreef MCH het volgende:
De Caigny
ohw, Essen in Belgie, niet in Duitsland. Dat maakt het al een stuk lastiger -O-
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_173790190
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:34 schreef gianni61 het volgende:

[..]

ohw, Essen in Belgie, niet in Duitsland. Dat maakt het al een stuk lastiger -O-
Staat toch een speler van NAC in je usericon?
pi_173790230
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Staat toch een speler van NAC in je usericon?
:N
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  vrijdag 15 september 2017 @ 14:04:53 #135
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_173791673
:D
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_173792754
;)
pi_173793014
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:11 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Standaard meepikken als ze wat nieuws hebben van De La Senne of BBP. Hoop dat ik ook snel die Juice Junkie eens kan drinken. :)
De Juice Junkie was lekker, maar sprong er niet echt tussenuit. De Minautore was wel een aparte ervaring. Gelukkig heeft de lokale slijter meestal de nieuwe BBP bieren in huis.
Stop rockin' the boat.
pi_173793015
:)
  vrijdag 15 september 2017 @ 15:46:10 #139
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_173793316
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 15:29 schreef bassieVL het volgende:

[..]

De Juice Junkie was lekker, maar sprong er niet echt tussenuit. De Minautore was wel een aparte ervaring. Gelukkig heeft de lokale slijter meestal de nieuwe BBP bieren in huis.
Die Minautore heb ik ook nog in de kelder staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door PrideoftheSouth op 15-09-2017 15:53:47 ]
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_173794435
Klein dorstje = klein glaasje. 10cls Hill Farmstead BBA Genealogy of Morals.

pi_173804112
Aardig gek hoor!
pi_173804528
Biervangst in Ohio;

Off Color's Eeek!, AleSmith's Horny Devil, Deschutes Jubel 2015 en Black Butte XXIX, Flying Monkey's Paranormal Imperial Pumpkin Ale;


Jolly Pumpkin's Isla Estraña, Listermann's Barrel Aged Broken Boiler, Jackie O's Dark Apparition, Bourbon Barrel Oil of Aphrodite en Elle, Robinsons' Trooper Hallowed, Lindemans Cassis Lambic voor de vrouw, Beavertown + Garage Project + Stone's Fruitallica;


8x Listermann's Team Fiona, 4x Off Color's Eille, 6x Whiner's Miaou, en door m'n vrouw uitgekozen Rhinegeist Peach Dodo, Hauser Estate Winery's Jack's Peach Cider, en White Claw's Black Cherry Hard Seltzer (smaakjes water met alcohol, geen idee wat het is, maar ik check er ooit wel 1 in op untappd);


[ Bericht 0% gewijzigd door OMG op 16-09-2017 08:21:33 ]
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_173804579
Zo - dat wordt weer een leuk weekendje...
pi_173813235
Dit stond bijna tien jaar terug op de FP, leuk om te zien hoe we ons door de craftbeer hype helemaal gek hebben laten maken:

Australisch biertje kost 37 euro
Michel (OA) 16-07-2008 10:02 print

Een Australisch biertje, genaamd Crown Ambassador Reserve, moet maar liefst 37 euro per flesje van 750 milliliter gaan kosten. De brouwer denkt hiermee een gat in de markt te hebben gevonden en wil de concurrentie aangaan met kwaliteitswijnen.

De brouwer vindt zelf dat het speciale bier goedkoop is, aangezien het 9,6 procent alcohol bevat, meer dan tien jaar bewaard kan worden, de hop met de hand is geplukt en omdat hij het hele proces overziet. Ondanks de beperkte oplage van 5.000 stuks, hopen de 'Aussies' dat het bier net zo'n succes wordt als Australische kwaliteitswijnen.

Australisch biertje kost 37 euro
pi_173817811
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 03:50 schreef mckroket het volgende:

[..]

eerst was het hemels, maar die tijd is voorbij hoor. veel mensen zien dat ook in. zag laatst nog dozen blackdamnations bij de caigny staan, normaal waren die na een halve week al weg. kijk kost zon fles 10-15 euro, zou ik het zo kopen hoor. prijstechnisch zijn ze bij hun grote flessen gewoon de verkeerde kant op gegaan. het helpt ook niet als je opeens kutbier maakt he. van de week nog een 2012 cuvee delphine op, bizar goed bier is dat zeg. maarja die maken ze niet meer! (ja grote flessen die opeens 25 euro ofzo kosten, ik had er 3 kratten van van nog geen 3 euro voor een flesje). zelfde geld voor black albert. had er net nog een op, das de 2015 batch. het extreeem zoete is er nu een beetje vanaf, geweldig biertje nu hoor. maarja die maken ze niet meer in kleine flesjes blijkbaar. dus van mij kunnen ze het lekker uitzoeken. zelfs hun pannepot zijn nu 50% geïnfecteerd. Laat maar zitten hoor. ik klap er wel een lekker scandinavisch imperial stoutje tegen aan. dikke kans ook nog dat die 3000x beter zijn dan wat we hier in de benelux kunnen krijgen (ja ook beter dan de molen)
Ik denk dat de Struise Brouwers het in het begin "te makkelijk" hebben gehad. Ze konden zo'n beetje alles doen, en het werd gretig ge/verkocht. Toen was er weinig competitie, maar het is nu een heel andere wereld. Er komen uit allerlei gebieden (Scandinavië, Oost-Europa, VS), mede door veel betere distributiekanalen, bieren in de schappen die ook "speciaal" zijn, maar niet zo duur, en als ik op jouw beschrijving afga, constanter van kwaliteit (Pohjala heb ik nog geen geïnfecteerd bier zien afleveren bijvoorbeeld).

De Molen doet in mijn ogen niet zo heel veel onder voor bepaalde Scandinavische brouwers. Wat ik waardeer is dat ze een paar standaardbieren hebben van hoge kwaliteit (Rasputin, Hel&Verdoemenis, Tsarina Esra, Hemel&Aarde), die vrijwel altijd goed te krijgen zijn, naast wat toegankelijker bier (ook voor een groter publiek), en de barrel-aged specials. Commercieel gezien kun je niet alleen maar heel speciale bieren maken, en zij weten een goed breed assortiment aan te bieden.

Alleen al in Nederland zie je dat het aanbod enorm is verbreed. Naast de Molen en Jopen, die relatief lang meedoen, hebben we Kees!, Het Uiltje en nog recenter is bijvoorbeeld De Moersleutel er bijgekomen. Nu noem ik een heleboel "nieuwe" Nederlandse brouwers nog niet eens, maar ik focus even op brouwers die regelmatig zware stouts en barrel-aged bieren uitbrengen. Gezien deze concurrentie kun je domweg niet op je lauweren rusten, en denken dat je op je vroegere naam kunt voortborduren.
pi_173818257
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:19 schreef Seul het volgende:
Karamelbommetje!..

[ afbeelding ]
Volgens mij heeft mijn lokale slijter dit ook nog staan. Ik zal daar ook eens nader naar kijken. Zelfs bij deze winkel hebben ze al zoveel aanbod (ik heb daar vanochtend een paar Mikkeler, Pohjala en Labietis opgepikt), dat je af en toe bepaalde brouwers ietwat over het hoofd ziet. Wat dat aangaat is het wel tekenend voor hoe de distributie, en daarmee het aanbod van bieren is gewijzigd.
pi_173818622
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:40 schreef MCH het volgende:
Dit stond bijna tien jaar terug op de FP, leuk om te zien hoe we ons door de craftbeer hype helemaal gek hebben laten maken:

Australisch biertje kost 37 euro
Michel (OA) 16-07-2008 10:02 print

Een Australisch biertje, genaamd Crown Ambassador Reserve, moet maar liefst 37 euro per flesje van 750 milliliter gaan kosten. De brouwer denkt hiermee een gat in de markt te hebben gevonden en wil de concurrentie aangaan met kwaliteitswijnen.

De brouwer vindt zelf dat het speciale bier goedkoop is, aangezien het 9,6 procent alcohol bevat, meer dan tien jaar bewaard kan worden, de hop met de hand is geplukt en omdat hij het hele proces overziet. Ondanks de beperkte oplage van 5.000 stuks, hopen de 'Aussies' dat het bier net zo'n succes wordt als Australische kwaliteitswijnen.

Australisch biertje kost 37 euro
hahaha grappig dit! dit doen heel veel brouwerijen nu en er staan rijen dik voor de deuren! zelfs voor niet-super-speciaal-maar-wel-lekker bier zoals die zure meuk van hier.

https://www.ratebeer.com/(...)reserve-lager/96875/
  zondag 17 september 2017 @ 20:15:59 #148
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_173839859
Weekendje Brussel gedaan, was erg leuk. Was gisteren bij Cantillon en werd enigszins teleurgesteld doordat er geen specials te koop waren, helaas. Vandaag werd dat alsnog goedgemaakt: ik liep bij het Atomium over een marktje en trof daar een kraampje van Tilquin. Alsnog een mooie vangst. :9



[ Bericht 0% gewijzigd door PrideoftheSouth op 17-09-2017 20:24:18 ]
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_173846106
1 fles mist...

maarre ik drink net een mates&mills van kompaan en de molen... mijn god wat een bagger spul zeg. heb er nog 3 staan :( dit is echt weggegooid geld. het zou een new england imperial grapefruit ipa moeten zijn, dat zijn 4 dingen waar ik op geil, ipa, imperial, new england en grapefruit. maar man man man... het is alsof ze heel grof grapefruits hebben gepersts en daar wat bier bij hebben gedaan. blind proevend zou ik misschien wel denken dat ik grapefruit sap zou drinken. en het ziet er niet uit. oranje sap en vol met stukjes grapefruit (denk ik dat dat het is). en echt super vol met die drap bedoel ik dan. soms (niet altijd) bij grapefruit ipa`s zit er een subtiele extra grapefruit smaak aan door de het fruit. dit is wat ik hoopte. nu is het echt overdone x1000. echt geen aanrader.. wat moet ik met de resterende 3 doen?!

edit; let nooit om mijn spelling en interpunctie etc als ik hier type. dan ben ik namelijk meestal beschonken. normaal is mijn niveau een stuk hoger

[ Bericht 9% gewijzigd door mckroket op 18-09-2017 04:19:08 ]
pi_173846159
Wat met de resterende 3 doen? Bewaren voor aan het eind van je avond als je smaakpalet toch al verrot is door een stel goeie pale ales eerder. En om dan nog even je buzz te behouden.

Zo drink ik ook door m'n bier heen waar ik niet veel aan vind, als ik op een vrijdag- of zaterdagnacht nog wat wil drinken, maar m'n smaak al dusdanig weg is dat iets nieuws / goeds opentrekken zonde zou zijn.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')