abonnement Unibet Coolblue
pi_173443454
Geen motorisch voertuig, maar ik hoop dat iemand hier mij toch op weg kan helpen..

De versnellingskabel van mijn fiets (een Batavus) is lam; deze zou ik graag willen vervangen.

Omdat het een oude fiets betreft, maar ook dat in de grote stad niet betekend dat die veilig is,
wil ik hem proberen zelf te vervangen. Met wat zoekwerk en how-to's gelezen te hebben, is het goed te doen.

Alleen de aansluitingen van de staalkabel, ik kan niet echt een binnenkabel of vervangingssetje vinden wat naar mijn mening zou moeten passen.

Uit de naaf van het wiel komt de volgende (Batavus) aansluiting:


En op het stuur aan de handle van de versnelling zit de volgende aansluiting:


Alle kabels die ik op internet vind en "universele" sets bij de fietsenwinkel lijken een andere aansluiting te hebben..waarschijnlijk zal het systeem op mijn fiets wel antiek zijn.

Is hier een handige harry of (ex-)fietsenboer die een idee heeft welke aansluiting/kabel ik nodig zou hebben of hoe ik dit gefixed krijg?
pi_173453447
https://www.fietsweb.nl/n(...)5xtYoloaAoohEALw_wcB

Het is een Sturmey Archer 3-versnellingsnaaf. Bovenin moet er een 'tonnetje' aan de kabel zitten, en onderaan is het een kwestie van op lengte maken en aan het 'kettinkje' monteren.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')