abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173442104
quote:
Amsterdam heeft bij aanpak tegen radicalisering een verkeerde analyse gebruikt. Dat vindt CDA-fractievoorzitter Diederik Boomsma. Vandaag onthulde de Volkskrant dat Saadia A-T., de geschorste dossierhouder die wordt vervolgd voor fraude, geen kennis heeft van radicale islam. ‘Bizar,’ zegt Boomsma.

‘De gemeente heeft bij radicalisering onder jongeren gebruik gemaakt van een verkeerde analyse,’ zegt Diederik Boomsma, fractievoorzitter van het CDA in Amsterdam. ‘Volgens Saadia A-T. heeft radicalisering niets met de islam te maken. Ze vond dat de oorsprong van radicalisering te maken had met te weinig bieden van kansen, zoals stageplekken. Dat is onzin, de radicale islam is juist de belangrijke oorzaak. Ik wil niet zeggen dat activiteiten in de wijken niet helpen, maar je moet ook open en eerlijk kunnen spreken over de invloed van de radicale islam.’

‘Aanpak van radicalisering is lastig te meten, daarom is het belangrijk dat er toezicht wordt gehouden op de werkwijze van Saadia A-T.. Zelfs de schijn van belangenverstrengeling had voorkomen moeten worden. Dat is hier duidelijk fout gegaan. Ook is het bizar dat Saadia A-T. nauwelijks kennis heeft over de radicale islam, zoals blijkt uit het stuk in de Volkskrant. Het organiseren van praatclubs volstaat niet in de aanpak tegen radicalisering.’

Het koninkrijk van Saadia
Veertien mensen sprak de Volkskrant over ‘het koninkrijkje van Saadia A-T.’ Ze zijn het erover eens dat het belangrijker is om in de gratie te zijn bij de rechterhand van de burgemeester, dan goed werk te leveren. Zo is er sprake van ‘urenschrijvers’, die geen kennis van zaken hebben, maar wel door de gemeente worden betaald. Saadia A-T. werd eerder dit jaar geschorst. Het Openbaar Ministerie doet onderzoek naar haar wegens fraude en belangenverstrengeling.

Al sinds 2014 is de Volkskrant op de hoogte gehouden van mogelijke belangenverstrengeling binnen de gemeente Amsterdam. De bronnen van de krant zijn overwegend van Marokkaanse komaf. Een van hen, een ambtenaar, zegt dat tips over mogelijke radicalisering niet altijd door Saadia A-T. en haar ambtenaren werden onderzocht.

Het schrijnendste voorbeeld daarvan is het vertrek naar Syrië van de minderjarige Achraf, in 2013. Zijn vader had de noodklok geluid bij de afdeling van Saadia A-T. Hij had gemeld dat zijn zoon omging met ‘mannen met baarden’. De gemeente deed niets. De jongen sneuvelde in Syrië, in 2015.

Mislukte deradicalisering
Vorige week werd bekend dat Bilal L. (voormalig lid van de Hofstadgroep, daarna jongerenwerker voor de gemeente) helemaal niet was gederadicaliseerd. Integendeel, hij moedigde jongeren aan naar Syrië te gaan. Van hem ontbreekt nu elk spoor.

Trainingen aan straatcoaches over deradicalisering worden gegeven door een bureau in Utrecht. Opmerkelijk, omdat radicale ideeën bij jongeren het best dicht bij de oorsprong kunnen worden bestreden: in dit geval in Amsterdam. Volgens critici is de afdeling van Saadia eenzijdig samengesteld: het ontbreekt aan expertise op het gebied van radicale islam, de moslimbroederschap of het salafisme.

‘Omhooggevallen’
Hoe kwam Saadia A-T. aan haar sleutelrol in de gemeente? De Volkskrant schetst hoe Amsterdam in de jaren na de moord op Theo van Gogh in 2004 vol inzette op beleid tegen radicalisering. Rond die tijd is Saadia A-T. aangenomen. Toen in 2011 de aandacht rond moslimradicalisering verslapte, liep de afdeling deradicalisering leeg. Saadia bleef in dienst. Wanneer de eerste radicale moslimjongeren naar Syrië gaan, vindt er een opleving plaats en wordt het voor Saadia mogelijk om de rechterhand te worden van de burgemeester. Volgens de krant is zij ‘omhooggevallen’.

De gemeente werkt met een netwerk van sleutelfiguren in de wijken. Maar dit paradepaardje van de gemeente is volgens een van de critici een ‘placebo’, en niet divers genoeg. Vooral jongeren worden opgeleid tot sleutelfiguur. Volgens de Volkskrant ontbreekt het hen aan maatschappelijk gewicht.

‘Marokkanenjacht’
Fatima Elatik, voormalig stadsdeelvoorzitter in Amsterdam-Oost, zou op de achtergrond als regisseur optreden. Ze wilde niet op het artikel reageren. Wel gaf ze afgelopen zaterdag een interview, aan dezelfde Volkskrant. Daarin gaf ze een uitgebreid weerwoord: volgens haar is sprake van een ‘heksenjacht en Marrokanenjacht’. ‘Als het ging om Hollanders was het niet eens in de krant gekomen. Dit soort dingen gebeuren elke dag.’

De gemeente Amsterdam houdt zich afzijdig tot het spoeddebat over de kwestie is geweest. Dat is op 14 september.
Bron: Elsevier

Goh, er wordt er weer één wakker. Een paar jaar geleden was je een racist als je zoiets zou opperen. Maar goed dat er bij meer mensen de ogen opengaan en inzien dat radicalisering wel degelijk met de islam te maken heeft.

Wel weer typisch dat bij kritiek meteen weer de racisme kaart getrokken moet worden met Fatima's "Marokkanenjacht", de slachtofferrol, daar zijn sommigen in deze samenleving blijkbaar voor geboren. :')
pi_173442130
Bij het eerste woordje stopte ik al met lezen.....
Ik zwaai naar dieren.
pi_173442140
Er zijn ook Brazilianen die geen stage plek krijgen, waarom radicaliseren die dan niet?
pi_173442181
Spoeddebat 2 weken later ...
pi_173442213
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:24 schreef Homey het volgende:
Er zijn ook Brazilianen die geen stage plek krijgen, waarom radicaliseren die dan niet?
Omdat het niets met stageplekken te maken heeft, het heeft te maken met de culturele achtergrond en de islam. Waarop ik mij afvraag, als mensen radicaliseren vanwege de islam, waarom is de islam nog niet verboden. Mensen worden gehersenspoeld, zetten zich af tegen de samenleving waarin ze wonen, en er vallen jaarlijks honderdduizenden onschuldige slachtoffers door de islam. Menig sekte of criminele bende heeft veel minder nodig om een verbod opgelegd te krijgen.
pi_173442260
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Omdat het niets met stageplekken te maken heeft, het heeft te maken met de culturele achtergrond en de islam. Waarop ik mij afvraag, als mensen radicaliseren vanwege de islam, waarom is de islam nog niet verboden. Mensen worden gehersenspoeld, zetten zich af tegen de samenleving waarin ze wonen, en er vallen jaarlijks honderdduizenden onschuldige slachtoffers door de islam. Menig sekte of criminele bende heeft veel minder nodig om een verbod opgelegd te krijgen.
Angola heeft de islam verboden.
  maandag 28 augustus 2017 @ 14:32:59 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173442296
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:30 schreef Homey het volgende:

[..]

Angola heeft de islam verboden.
Waarom heeft de VN daar nog geen vragen over gesteld eigenlijk?

Waarschijnlijk omdat het Angola is en niemand zich verder voor dat land interesseert.
pi_173442326
quote:
Vorige week werd bekend dat Bilal L. (voormalig lid van de Hofstadgroep, daarna jongerenwerker voor de gemeente) helemaal niet was gederadicaliseerd. Integendeel, hij moedigde jongeren aan naar Syrië te gaan. Van hem ontbreekt nu elk spoor.
Goh.... |:(
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173442357
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarom heeft de VN daar nog geen vragen over gesteld eigenlijk?

Waarschijnlijk omdat het Angola is en niemand zich verder voor dat land interesseert.
Omdat racisme vooral bij links zit. In hun ogen kunnen mensen met een huidskleur geen verantwoordelijkheden dragen, laat staan ergens schuldig aan zijn. Dat impliceert dat alleen blanken hoeders zijn voor de wereld. Het is altijd de schuld van blanken dat Afrika niet ontwikkeld is en zo. Of wel, dan heeft ontwikkelingshulp goed geholpen. Alles wordt verlegd naar blanken, the good and the bad.

Racisme is virulent bij links, maar het manifesteert zich heel anders dan bij traditioneel extreem-rechts. Ik zie de polarisatie tussen extreem-links en extreem-rechts in Amerika als een strijd tussen blanken wie er mag regeren over niet-blanken en op welke wijze (dierentuin manier vs wegjagen).
  maandag 28 augustus 2017 @ 14:39:34 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173442388
Laten we hopen dat dit een wake-up call is voor gemeenten die te maken hebben met dit probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 28 augustus 2017 @ 14:41:11 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173442418
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:37 schreef Homey het volgende:

[..]

Omdat racisme vooral bij links zit. In hun ogen kunnen mensen met een huidskleur geen verantwoordelijkheden dragen, laat staan ergens schuldig aan zijn. Dat impliceert dat alleen blanken hoeders zijn voor de wereld. Het is altijd de schuld van blanken dat Afrika niet ontwikkeld is en zo. Of wel, dan heeft ontwikkelingshulp goed geholpen. Alles wordt verlegd naar blanken, the good and the bad.

Racisme is virulent bij links, maar het manifesteert zich heel anders dan bij traditioneel extreem-rechts. Ik zie de polarisatie tussen extreem-links en extreem-rechts in Amerika als een strijd tussen blanken wie er mag regeren over niet-blanken en op welke wijze (dierentuin manier vs wegjagen).
Eens. Het racisme van links is dat zij er vanuit gaan dat zwarten helemaal niks kunnen, niets weten, daarom ook nooit aansprakelijk zijn en voortdurend onze hulp nodig hebben (en hier recht op hebben). Net als kinderen of gehandicapten dat hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173442475
Fatima Elatik is weer zo'n typische berbertokkie "die geen gezag erkent". Geen enkele vorm van zelfkritiek en het ligt altijd aan een ander.



[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2017 14:45:57 ]
pi_173442488
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eens. Het racisme van links is dat zij er vanuit gaan dat zwarten helemaal niks kunnen, niets weten, daarom ook nooit aansprakelijk zijn en voortdurend onze hulp nodig hebben (en hier recht op hebben). Net als kinderen of gehandicapten dat hebben.
Is ook de reden dat links-politiek correcte clubjes als DWDD, de Correspondent, Jinek, Pauw, Volkskrant, etcetera, alleen blanken in dienst hebben. Ze nemen mensen met een huidskleur totaal niet serieus. En de mensen die daar werken wonen voornamelijk in roomblanke wijken.

Toppunt vond ik zelf War Child, waar 100 van de 100 medewerkers blank zijn, terwijl ze gehuisvest zijn in hele gemixte buurt in Amsterdam-oost. Die hebben een duidelijk aanname beleid, maar ze zeggen er niets over.
pi_173442512
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Fatima Elatik is weer zo'n typische berbertokkie "die geen gezag erkent". Geen enkele vorm van zelfkritiek en het ligt altijd aan een ander.

[ afbeelding ]
Leuk die middelvinger ook. Typisch. Gewoon tonnen pakken en af en toe hard racisme roepen, meer hoef je niet te kunnen. Terwijl racisme virulent is onder Marokkanen, ooit een Marokkaanse vrouw met een neger op straat gezien? Ooit een neger zien werken in een Marokkaans tentje? Ik bedoel maar.
pi_173442532
Maar worden er nu maatregelen genomen tegen de betrokken ambtenaren of wordt alles weer met de mantel der liefde onder de mat geveegd?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 28 augustus 2017 @ 14:50:51 #16
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173442563
"Ik ben een Berbervrouw." :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173442564
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eens. Het racisme van links is dat zij er vanuit gaan dat zwarten helemaal niks kunnen, niets weten, daarom ook nooit aansprakelijk zijn en voortdurend onze hulp nodig hebben (en hier recht op hebben). Net als kinderen of gehandicapten dat hebben.
Gisteren een interview gezien van een jongen wiens ouders of grootouders uit India kwamen. Dit betekend dat de Amerikaanse universiteiten voor hem de toegangseisen enorm verhoogden, omdat mensen uit Azie ongelijk vertegenwoordigd worden in de goede scores. Toen heeft hij zijn wimpers bijgewerkt en is hij bij een vereniging voor negers gegaan en toen mocht hij wel medicijnen studeren, omdat zwarte mensen veel lagere eisen hebben bij de meeste universiteiten.

1) Als dit geen links racisme is weet ik het niet meer.
2) Denk aan die lagere eisen als je ooit nog eens een zwarte dokter voor je neus heb in de VS.
  maandag 28 augustus 2017 @ 14:52:41 #18
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173442585
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gisteren een interview gezien van een jongen wiens ouders of grootouders uit India kwamen. Dit betekend dat de Amerikaanse universiteiten voor hem de toegangseisen enorm verhoogden, omdat mensen uit Azie ongelijk vertegenwoordigd worden in de goede scores. Toen heeft hij zijn wimpers bijgewerkt en is hij bij een vereniging voor negers gegaan en toen mocht hij wel medicijnen studeren, omdat zwarte mensen veel lagere eisen hebben bij de meeste universiteiten.

1) Als dit geen links racisme is weet ik het niet meer.
2) Denk aan die lagere eisen als je ooit nog eens een zwarte dokter voor je neus heb in de VS.
Ja inderdaad, de verdeling is Zwart - Hispanic - Blank - Aziaat, waarbij Aziaten dus strafpunten krijgen en nog minder kans krijgen dan een blanke om een plek te veroveren. Echt een van de bizarste dingen ooit.

Deze slimmerik is dus van de laagste naar de hoogste kaste overgestapt! Super.
pi_173442683
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja inderdaad, de verdeling is Zwart - Hispanic - Blank - Aziaat, waarbij Aziaten dus strafpunten krijgen en nog minder kans krijgen dan een blanke om een plek te veroveren. Echt een van de bizarste dingen ooit.

Deze slimmerik is dus van de laagste naar de hoogste kaste overgestapt! Super.
Volgens mij was het Harvard dat laatst nog een jubelbericht de wereld uitstuurde dat ze eindelijk minder dan 50% blanken hadden. Ik vraag mij af hoeveel blanken met een opa of oma die volgens de linkse rassenleer minderwaardig is hun afkomst overdreven hebben. Echt bizar dat je überhaupt zoiets wil registreren, laat staat naar de buitenwereld wil communiceren.
pi_173442761
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
Maar worden er nu maatregelen genomen tegen de betrokken ambtenaren of wordt alles weer met de mantel der liefde onder de mat geveegd?
Maatregelen tegen de Marokkanen bedoel je? Ben je een racist ofzo?
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:19:16 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173442984
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:37 schreef Homey het volgende:

[..]

Omdat racisme vooral bij links zit. In hun ogen kunnen mensen met een huidskleur geen verantwoordelijkheden dragen, laat staan ergens schuldig aan zijn. Dat impliceert dat alleen blanken hoeders zijn voor de wereld. Het is altijd de schuld van blanken dat Afrika niet ontwikkeld is en zo. Of wel, dan heeft ontwikkelingshulp goed geholpen. Alles wordt verlegd naar blanken, the good and the bad.

Racisme is virulent bij links, maar het manifesteert zich heel anders dan bij traditioneel extreem-rechts. Ik zie de polarisatie tussen extreem-links en extreem-rechts in Amerika als een strijd tussen blanken wie er mag regeren over niet-blanken en op welke wijze (dierentuin manier vs wegjagen).
Dit is echt complete onzin. Als links minderheden zo incompetent vindt, waarom waren ze dan zo blij toen een neger president van Amerika werd? Waarom is links dan juist voor meer diversiteit op de werkvloer?
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:19:47 #22
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173442992
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eens. Het racisme van links is dat zij er vanuit gaan dat zwarten helemaal niks kunnen, niets weten, daarom ook nooit aansprakelijk zijn en voortdurend onze hulp nodig hebben (en hier recht op hebben). Net als kinderen of gehandicapten dat hebben.
Ook niet waar. Je kunt niet verder van de waarheid zitten.
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:21:12 #23
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173443012
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gisteren een interview gezien van een jongen wiens ouders of grootouders uit India kwamen. Dit betekend dat de Amerikaanse universiteiten voor hem de toegangseisen enorm verhoogden, omdat mensen uit Azie ongelijk vertegenwoordigd worden in de goede scores. Toen heeft hij zijn wimpers bijgewerkt en is hij bij een vereniging voor negers gegaan en toen mocht hij wel medicijnen studeren, omdat zwarte mensen veel lagere eisen hebben bij de meeste universiteiten.

1) Als dit geen links racisme is weet ik het niet meer.
2) Denk aan die lagere eisen als je ooit nog eens een zwarte dokter voor je neus heb in de VS.
Chique hoor, even alle gekleurde dokters verdacht maken. Zo houd je rare stereotypen wel in stand.
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:22:03 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173443027
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Volgens mij was het Harvard dat laatst nog een jubelbericht de wereld uitstuurde dat ze eindelijk minder dan 50% blanken hadden. Ik vraag mij af hoeveel blanken met een opa of oma die volgens de linkse rassenleer minderwaardig is hun afkomst overdreven hebben. Echt bizar dat je überhaupt zoiets wil registreren, laat staat naar de buitenwereld wil communiceren.
Dat je zoiets uit je toetsenbord krijgt, zegt al genoeg over hoe weinig je ervan begrijpt.
pi_173443033
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dit is echt complete onzin. Als links minderheden zo incompetent vindt, waarom waren ze dan zo blij toen een neger president van Amerika werd? Waarom is links dan juist voor meer diversiteit op de werkvloer?
Links pleit voor meer diversiteit, maar doen het zelf niet. Ik gaf al de voorbeelden van DWDD, Jinek, Pauw, de Volkskrant, War Child, en ga zo maar door. Allemaal clubs die diversiteit prediken, maar zelf 100% blank zijn.
pi_173443040
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dit is echt complete onzin. Als links minderheden zo incompetent vindt, waarom waren ze dan zo blij toen een neger president van Amerika werd? Waarom is links dan juist voor meer diversiteit op de werkvloer?
Omdat ze het die arme jongens zo hard gunnen!
pi_173443050
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Volgens mij was het Harvard dat laatst nog een jubelbericht de wereld uitstuurde dat ze eindelijk minder dan 50% blanken hadden. Ik vraag mij af hoeveel blanken met een opa of oma die volgens de linkse rassenleer minderwaardig is hun afkomst overdreven hebben. Echt bizar dat je überhaupt zoiets wil registreren, laat staat naar de buitenwereld wil communiceren.
Is toch overal al zo, dat noemen ze nu "positieve discriminatie", en zelf ziet dat deugvolk niet in dat ze mensen die waarschijnlijk beter functioneren, betere punten halen of een beter toekomstperspectief hebben, discrimineren en geen kans meer maken op een bepaalde opleiding of beroep omdat ze geboren zijn met de blanke kleur.
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:23:51 #28
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173443051
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:22 schreef Homey het volgende:

[..]

Links pleit voor meer diversiteit, maar doen het zelf niet. Ik gaf al voorbeeld van DWDD, Jinek, Pauw, de Volkskrant, War Child, en ga zo maar door. Allemaal clubs die diversiteit prediken, maar zelf 100% blank zijn.
Nou en? Dat betekent niet meteen dat ze alle minderheden als incompetent zien...
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:25:15 #29
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173443072
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:23 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Omdat ze het die arme jongens zo hard gunnen!
Neuh, omdat ze denken dat minderheden net zo competent zijn, maar door stereotypering op achterstand worden gezet.
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:27:50 #30
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_173443093
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou en? Dat betekent niet meteen dat ze alle minderheden als incompetent zien...
Toch klopt het niet: wel dwepen met de multicul maar niemand van kleur binnen je eigen gelederen hebben.
Alsof ze inderdaad incompetent zijn, geef dan het goede voorbeeld :')
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:29:33 #31
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173443112
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:27 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Toch klopt het niet: wel dwepen met de multicul maar niemand van kleur binnen je eigen gelederen hebben.
Alsof ze inderdaad incompetent zijn, geef dan het goede voorbeeld :')
Je projecteert je eigen denkbeelden op die mensen. Waarschijnlijk zijn er hele andere redenen voor die ongelijkheid en hypocrisie.
pi_173443132
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:24 schreef Homey het volgende:
Er zijn ook Brazilianen die geen stage plek krijgen, waarom radicaliseren die dan niet?
Die radicaliseren ook (althans, een deel van hen), maar die worden dan geen geloofsextremist maar crimineel bijvoorbeeld.

Stageplekken en andere vormen van insluiting binnen de maatschappij (zodat iedereen volwaardig mee kan doen) kan wel degelijk helpen bij het voorkomen van radicalisering van jongeren doordat zij zich buitengesloten voelen of zich willen afzetten tegen de samenleving.

Maar natuurlijk faciliteert de extreme islam deze radicalisering wel. Als de radicale islam niet zou bestaan dan zouden deze jongeren andere uitlaatkleppen vinden om hun frustratie te uiten.

Wat mij betreft ligt het dus genuanceerd.

Maar deze sociologische visie op dit probleem is tegenwoordig niet meer populair en willen mensen niet meer horen dus ik maak me alvast op voor de vele reacties die mijn post in het belachelijke zullen trekken. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:32:43 #33
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173443151
En toch is onze "thee drink aanpak" één van de meest* (of meer?) succesvolle in Europa... Zou je toch tot nadenken moeten zetten.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_173443157
quote:
15s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:39 schreef Fir3fly het volgende:
Laten we hopen dat dit een wake-up call is voor gemeenten die te maken hebben met dit probleem.
De maakbare samenleving is daarvoor te belangrijk voor de policor.
No way dat dat ooit gaat veranderen, zonder ingrijpen van het electoraat. Daar zijn ze te eigenwijs voor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:33:46 #35
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_173443169
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je projecteert je eigen denkbeelden op die mensen. Waarschijnlijk zijn er hele andere redenen voor die ongelijkheid en hypocrisie.
Alsof er geen mensen van kleur competent genoeg zijn :')
Denkbeelden doen er niet toe, het gaat er om wat je uitdraagt
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:36:26 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173443206
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:32 schreef SicSicSics het volgende:
En toch is onze "thee drink aanpak" één van de meest* (of meer?) succesvolle in Europa... Zou je toch tot nadenken moeten zetten.
Is dat zo? Volgens mij reizen er relatief niet minder jihadi's af naar IS dan in andere Europese landen. Sterker nog, het enige dat dat cijfer lager houdt is keihard optreden met uithuiszettingen en afnemen van paspoorten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173443247
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:24 schreef Geerd het volgende:
Bij het eerste woordje stopte ik al met lezen.....
Idd Amsterdam is al verloren, net als wijken in den Haag, Utrecht Gouda, enz.
Laten we proberen de ellende te concentreren in die wijken, hek eromheen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:39:54 #38
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173443258
quote:
3s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:36 schreef Fir3fly het volgende:
Is dat zo? Volgens mij reizen er relatief niet minder jihadi's af naar IS dan in andere Europese landen. Sterker nog, het enige dat dat cijfer lager houdt is keihard optreden met uithuiszettingen en afnemen van paspoorten.
Het is ook uiterst speculatief hoor. Ik heb geen harde cijfers (geen idee ook of die er zijn), maar laatst een interview gehoord van iemand van de HCSS (he Hague Centre for Strategic Studies) en die gaf aan dat door de open dialoog en de korte lijnen van moskee/ buurtcentra naar instanties in Nederland (kortom: Ons thee drinken) de radicalisering relatief laag ligt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_173443269
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:39 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Idd Amsterdam is al verloren, net als wijken in den Haag, Utrecht Gouda, enz.
Laten we proberen de ellende te concentreren in die wijken, hek eromheen
Alles links van Utrechts afsteken af laten drijven en bommen erop misschien valt er dan nog wat te redden maar....ben er bang voor.
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:41:22 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173443275
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het is ook uiterst speculatief hoor. Ik heb geen harde cijfers (geen idee ook of die er zijn), maar laatst een interview gehoord van iemand van de HCSS (he Hague Centre for Strategic Studies) en die gaf aan dat door de open dialoog en de korte lijnen van moskee/ buurtcentra naar instanties in Nederland (kortom: Ons thee drinken) de radicalisering relatief laag ligt.
Ja ok, dat geloof ik graag. Voor zover ik weet doet de 'intelligence community' in Nederland goed zijn werk. Maar zo'n intensief programma zou ik geen 'theedrinken' willen noemen :D. Wat er in de OP staat is juist een voorbeeld daar van.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:48:13 #41
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173443372
quote:
2s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:41 schreef Fir3fly het volgende:
Ja ok, dat geloof ik graag. Voor zover ik weet doet de 'intelligence community' in Nederland goed zijn werk. Maar zo'n intensief programma zou ik geen 'theedrinken' willen noemen :D. Wat er in de OP staat is juist een voorbeeld daar van.
Voorbeelden in de OP zijn natuurlijk (buiten een bewijs van goede inburgering van betrokkenen: De gemeente een poot uitdraaien.) wel voorbeelden van onze theedrink cultuur, waar ik het ook over had. Die open dialoog, straatcoaches, buurtcentra, etc.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:56:05 #42
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173443508
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Omdat het niets met stageplekken te maken heeft, het heeft te maken met de culturele achtergrond en de islam. Waarop ik mij afvraag, als mensen radicaliseren vanwege de islam, waarom is de islam nog niet verboden. Mensen worden gehersenspoeld, zetten zich af tegen de samenleving waarin ze wonen, en er vallen jaarlijks honderdduizenden onschuldige slachtoffers door de islam. Menig sekte of criminele bende heeft veel minder nodig om een verbod opgelegd te krijgen.
Mensen radicaliseren inderdaad door de Islam. In het bronmateriaal van de religie zelf zit de oproep tot oorlog en geweld tegen de ongelovigen gewoon al. Ik begrijp dan ook niet dat de bestuurders van deze samenleving zich niet in godsnaam toch eens gaan inlezen in die shit. Te druk met andere dingen? Prima, maar ga dan ook niet over dat soort zaken!! Dat is zo verschrikkelijk idioot.

Goed, een hele religie verbieden, met zo veel aanhang (vergeet niet dat het de 2e wereldreligie is) is denk ik niet realistisch. Wel zullen we er zo langzamerhand als wereldgemeenschap naartoe moeten werken dat de Islamitische cultuur op haar knieën gedwongen wordt om een proces van reformatie door te gaan. Er zal afstand gedaan moeten worden van bepaalde religieuze concepten, zoals de Jihad: de Heilige Oorlog tegen de ongelovigen.
Maar ook dingen als de doodstraf op afvalligheid kunnen in deze tijd écht niet meer door de beugel.

De wereldgemeenschap moet gaan inzien en eisen dat dergelijke dingen in deze tijd niet meer door de beugel kunnen, en eisen dat men hier afstand van neemt. Dit in tact laten kan namelijk alleen maar leiden tot hele nare catastrofistische situaties. Het schept een onoverbrugbare verdeeldheid tussen moslims en de rest van de wereld (niet-moslims). Er moet worden ingezien dat dit simpelweg niet kan en we allemaal met elkaar verbonden zijn.

Ontkenners is wat mij betreft ook trouwens geen ruimte meer voor. Die zorgen alleen maar voor vertraging om tot een oplossing te komen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:57:57 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173443542
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gisteren een interview gezien van een jongen wiens ouders of grootouders uit India kwamen. Dit betekend dat de Amerikaanse universiteiten voor hem de toegangseisen enorm verhoogden, omdat mensen uit Azie ongelijk vertegenwoordigd worden in de goede scores. Toen heeft hij zijn wimpers bijgewerkt en is hij bij een vereniging voor negers gegaan en toen mocht hij wel medicijnen studeren, omdat zwarte mensen veel lagere eisen hebben bij de meeste universiteiten.

1) Als dit geen links racisme is weet ik het niet meer.
2) Denk aan die lagere eisen als je ooit nog eens een zwarte dokter voor je neus heb in de VS.
Letterlijk zeggen ze gewoon dat zwarten niet aan eisen kunnen voldoen die aziaten wel kunnen voldoen.;
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 28 augustus 2017 @ 16:07:59 #44
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173443671
Goh...

Wie stelt dan dat het de grote oplossing is? Echt helemaal niemand.

Om radicalisering te voorkomen (niet terug draaien) is het een middel, 1 van de vele.
Gelijkheid en goede kansen zijn daarin een onderdeel, niet de grote en enige oplossing.
Er is geen pasklare oplossing, geen dit geld voor allen. Er zijn vele factoren die samen komen, waarin dit een enkele factor is.

Zeggen dat dit de grote oplossing is is net zo dom als stelen dat dit helemaal geen factor is (1 van de velen die mogelijk spelen).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173444200
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat je zoiets uit je toetsenbord krijgt, zegt al genoeg over hoe weinig je ervan begrijpt.
Dat je over nazi's schrijft betekend niet dat je het met de nazi's eens bent. Het is niet heel moeilijk hoor.
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Chique hoor, even alle gekleurde dokters verdacht maken. Zo houd je rare stereotypen wel in stand.
Dus het negatief schrijven over institutioneel racisme en de daarbij behorende toelating van mensen die met een andere huidskleur niet goed genoeg waren is stereotypering in stand houden. Niet het racistische beleid. Got it.
pi_173444285
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Is toch overal al zo, dat noemen ze nu "positieve discriminatie", en zelf ziet dat deugvolk niet in dat ze mensen die waarschijnlijk beter functioneren, betere punten halen of een beter toekomstperspectief hebben, discrimineren en geen kans meer maken op een bepaalde opleiding of beroep omdat ze geboren zijn met de blanke kleur.
Ik vind het echt het meest stupide idee ooit. Bevolkingsgroepen straffen dat ze niet net zo verneukt zijn qua cultuur en gezinssituatie als de meest verneukte bevolkingsgroepen. Wat kan er fout gaan op de langere termijn!?
  maandag 28 augustus 2017 @ 16:41:04 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173444364
  maandag 28 augustus 2017 @ 17:12:28 #48
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173444923
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:33 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Alsof er geen mensen van kleur competent genoeg zijn :')
Denkbeelden doen er niet toe, het gaat er om wat je uitdraagt
Neuh, verschillende denkbeelden maken wel degelijk uit als het gaat om het bestrijden van discriminatie.
pi_173444960
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het is ook uiterst speculatief hoor. Ik heb geen harde cijfers (geen idee ook of die er zijn), maar laatst een interview gehoord van iemand van de HCSS (he Hague Centre for Strategic Studies) en die gaf aan dat door de open dialoog en de korte lijnen van moskee/ buurtcentra naar instanties in Nederland (kortom: Ons thee drinken) de radicalisering relatief laag ligt.
Ik geloof best dat die korte lijnen helpen ter preventie van maar je zult wel degelijk ook hard op moeten treden tegen de extremistische invloeden van buitenaf. Het blijft anders dweilen met de kraan open. Dan denk ik aan; geldstromen uit islamitische apenlanden tegengaan, buitenlandse haatpredikers weren, paspoort afnemen van Syriëgangers, geen kansloze migranten uit moslimlanden meer opnemen.
  maandag 28 augustus 2017 @ 17:15:28 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173444969
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 16:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat je over nazi's schrijft betekend niet dat je het met de nazi's eens bent. Het is niet heel moeilijk hoor.
Als je schrijft over de 'linkse rassenleer', heb je absoluut niet begrepen waar het over gaat. Die bestaat namelijk helemaal niet.
quote:
[..]

Dus het negatief schrijven over institutioneel racisme en de daarbij behorende toelating van mensen die met een andere huidskleur niet goed genoeg waren is stereotypering in stand houden. Niet het racistische beleid. Got it.
Nee, alle zwarte doktoren verdacht maken als excuusnegers die (mogelijk) hun vak niet goed verstaan, dat is het in stand houden van stereotypering.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')