tja77 | maandag 28 augustus 2017 @ 13:49 |
Na België is het slechts een week later weer tijd voor Monza! Komende zondag zal hier weer de Grand Prix van Italië worden verreden. De achtervleugels kunnen weer worden neergeklapt voor dit historische circuit die eigenlijk maar vier bocht kent. Met uitzondering van de vier bochten en enkele chicanes bestaat de baan haast volledig uit lange rechte stukken waar de snelheden hoog kunnen oplopen. Komende zondag zullen er hier 53 ronden worden afgelegd op het 5,793 kilometerlange circuit. De afgelopen 3 jaar zijn de races op dit circuit gewonnen door Mercedes, met vorig jaar de winst van Rosberg en de twee jaren ervoor zeges van Hamilton; die hier in 2012 ook al wist te winnen, waardoor hij op gelijke hoogte kwam met Sebastian Vettel. De absolute racekoning van Italië blijft voorlopig Michael Schumacher. De Duitse legende won er liefst vijfmaal. Alle keren deed hij dat in een Ferrari, waarmee hij de tienduizenden Tifosi telkens weer in euforie achterliet. De Tifosi mogen sowieso niet klagen op Monza: Ferrari behaalde op hun thuisbaan liefst 19 zeges, wat bijna twee keer zoveel is als runner-up McLaren (10). De laatste Italiaanse thuiszege dateert echter alweer van 2010 toen Fernando Alonso won. Het is aan Sebastian Vettel en Kimi Räikkönen om de Italiaanse racefans opnieuw in vervoering te brengen, iets waar met de auto’s van dit jaar een goede kans op is. Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Monza
| |
WheeledWarrior | maandag 28 augustus 2017 @ 13:56 |
Laatste startrij Monza: Alonso en Verstappen? | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 14:01 |
TT | |
Pleasureman_Gunther | maandag 28 augustus 2017 @ 14:11 |
Trivia | |
SnowOokami | maandag 28 augustus 2017 @ 14:18 |
Kunnen ze daarna meteen de pits in Mijn verwachting: Alonso: NO POWER NO POWER Verstappen: Here we go again! Blijft het aantal DNF's tussen die 2 ook nagenoeg gelijk. | |
Nattekat | maandag 28 augustus 2017 @ 14:24 |
Die twee kunnen dikke vrienden worden met z'n tweeën op de vrijdag in Interlagos. | |
SnowOokami | maandag 28 augustus 2017 @ 14:43 |
| |
Wereldgozer | maandag 28 augustus 2017 @ 14:47 |
inhaalgenot (voor een rondje of 8) | |
WheeledWarrior | maandag 28 augustus 2017 @ 14:49 |
Hoe lang zou het nog duren voor Alonso weer 'GP2 engine!' gaat roepen over de boordradio? | |
Nattekat | maandag 28 augustus 2017 @ 14:50 |
Het was ook echt belachelijk hoe groot het snelheidsverschil was ten opzichte van alle anderen op Kemmel Alonso was de enige die voor mijn staplek al ingehaald was. | |
Sjemmert | maandag 28 augustus 2017 @ 14:51 |
Raikkonen ook lijkt me. | |
Nattekat | maandag 28 augustus 2017 @ 14:54 |
Dat durf ik niet te zeggen. Sowieso een hele slechte vergelijking, maar goed | |
opreis | maandag 28 augustus 2017 @ 15:01 |
Misschien ook wel fout van mclaren, te veel downforce gedaan, wel goed in het bochtige gedeelte en dus niet goed op de rechte stukken. Ric had daar vrijdag of zaterdag ook mee geexperimenteerd geloof ik. Maar nu kan mclaren zich weer op de borst kloppen dat ze wel een goed chasis hebben en dat het alleen aan honda ligt natuurlijk. Honda is niet goed natuurlijk, maar ik zou daar zeker niet zegen dat mclaren geen blaam treft | |
SnowOokami | maandag 28 augustus 2017 @ 15:05 |
Alonso verloor ook veel tijd in de midden sector viel me op, dus misschien was de hele afstelling niet geweldig. Overigens die pitsstops van McLaren... 3,3 en 4s (idem voor Vandoorne) | |
THEFXR | maandag 28 augustus 2017 @ 15:08 |
'Vernederde' Alonso zegt het vertrouwen in Honda op https://www.f1today.net/n(...)rtrouwen-in-honda-op | |
Nattekat | maandag 28 augustus 2017 @ 15:11 |
Nou, einde verhaal dus... en dat vind ik echt oprecht jammer. | |
SnowOokami | maandag 28 augustus 2017 @ 15:13 |
Van Alonso of Honda? | |
Nattekat | maandag 28 augustus 2017 @ 15:14 |
Het hele plaatje. | |
SnowOokami | maandag 28 augustus 2017 @ 15:15 |
Ik vind persoonlijk dat Honda nog een kans moet krijgen om spec 4 te introduceren, spec 3 is iig een heel stuk betrouwbaarder maar te langzaam, maar dat wisten we in Baku ook al. | |
daNpy | maandag 28 augustus 2017 @ 15:17 |
Leest eerder weg als de mening van A&MS | |
tja77 | maandag 28 augustus 2017 @ 15:17 |
Alonso naar Mercedes volgend jaar Al gaat dat niet gebeuren vrees ik. | |
sasquatsch | maandag 28 augustus 2017 @ 15:18 |
Ik zet ook mijn vraagtekens bij het verhaal. Alonso had gezegd McLaren nog een paar weken te geven om te verbeteren voordat hij zijn keuze zou maken. De spec4 motor zou hierbij kunnen helpen. https://nl.motorsport.com(...)aren-blijven-945803/
| |
opreis | maandag 28 augustus 2017 @ 15:21 |
Dat alonso zelf verzint dat zn motor er mee ophoudt helpt ook niet mee natuurlijk. Maar zo lijkt honda ook weer slechter dus is zijn klaagzang meer verantwoord | |
SnowOokami | maandag 28 augustus 2017 @ 15:25 |
Maar ja, kan je naar je team verantwoorden dat je hem gewoon aan de kant hebt gezet omdat je geen zin meer had omdat de motor te weinig vermogen leverde? Hij heeft het volgens mij al een keer eerder gedaan... | |
SnowOokami | maandag 28 augustus 2017 @ 15:33 |
Yep dat verhaal had ik ook gelezen. Spec 4 was niet op tijd klaar voor Spa, dus nu hopelijk wel voor Monza. Geruchten gaan nog steeds over 30bhp extra (en dat is best veel). | |
THEFXR | maandag 28 augustus 2017 @ 16:02 |
voor 10 ronden en dan ploft dat ding | |
Rossdale | maandag 28 augustus 2017 @ 16:02 |
Geen enkele van de topteams wil Alonso hebben. McLaren zit vast aan Honda, want de andere motorleveranciers willen niet aan McLaren leveren. Alonso klaagt alleen maar steen en been over de radio waardoor bijtekenen bij McLaren ook geen optie meer is want dan staat hij zelf enorm voor lul. De enige keuze die hij heeft is hopen dat Renault hem wil hebben, maar ook daar wordt hij de komende jaren geen wereldkampioen mee. De enige echte keuze die hij nu eigenlijk reeel nog over heeft is om te stoppen en lekker indycar te gaan rijden. | |
THEFXR | maandag 28 augustus 2017 @ 16:03 |
denk dat het een jaartje Indy wordt en dan terugkeren bij een topteam | |
sasquatsch | maandag 28 augustus 2017 @ 16:15 |
Als ze hem nu al niet willen hebben, dan volgend jaar ook niet. Switchen naar de IndyCar betekent einde Formule 1 carrière. | |
Rossdale | maandag 28 augustus 2017 @ 16:19 |
Welk topteam? Ferrari en Mercedes hebben hem niet nodig en Red Bull wil hem ook niet. Bij McLaren zullen ze hem ook niet terugnemen. Wellicht als Renault een megasprong maakt, maar waarom zouden die nog gaan investeren in een rijder die tegen het einde van zijn carriere aan zit? Die bouwen ook aan de toekomst en dan moeten ze over 1 a 2 jaar gewoon een talent in die auto planten. Ik denk nog steeds dat ze Kubica volgend jaar voor de PR in de auto zetten en het jaar daarna Sainz voor een prikkie overnemen van Toro Rosso | |
THEFXR | maandag 28 augustus 2017 @ 16:24 |
hoezo? Prost, Kimi en anderen zijn er ook weleens een jaar uit geweest. | |
sasquatsch | maandag 28 augustus 2017 @ 16:47 |
Als de topteams (Mercedes en Ferrari) Alonso hadden willen hebben hadden ze hem al voor komend jaar een aanbieding gedaan. Het feit dat dat niet gebeurd is geeft aan dat ze niet op hem zitten te wachten, ook in 2019 niet. Voor Alonso is er weinig reden om terug te keren als hij niet bij een van die teams (of Red Bull) terecht kan en dat zie ik niet gebeuren. Of Esteban Ocon. | |
SnowOokami | maandag 28 augustus 2017 @ 16:48 |
Maar die gingen niet naar de Indy | |
ondeugend | maandag 28 augustus 2017 @ 16:53 |
#ANONIEM | maandag 28 augustus 2017 @ 16:54 |
Nu die Verstappen heeft uitgehaald naar zijn team mag hij wel uitkijken als nieuwkomer dat hijzelf straks er niet uit gegooid wordt want populair en geliefd zijn is hij sowieso niet bij andere teams met zijn aso gedrag. | |
Floriz87 | maandag 28 augustus 2017 @ 16:57 |
Ondermaats, je kunt beter 5/10 | |
Nattekat | maandag 28 augustus 2017 @ 16:58 |
Slechte soep, 3/10 voor het idee. | |
VEM2012 | maandag 28 augustus 2017 @ 16:59 |
Dat is al weer meer dan Verstappen reed! | |
ondeugend | maandag 28 augustus 2017 @ 16:59 |
Goede post, 7/10 voor de moeite | |
Nattekat | maandag 28 augustus 2017 @ 16:59 |
Monza is korter. | |
THEFXR | maandag 28 augustus 2017 @ 17:00 |
hij is geen nieuweling, hij is de ster van het veld en iedereen wil hem hebben. | |
Rossdale | maandag 28 augustus 2017 @ 17:05 |
Ocon is Mercedes junior | |
sasquatsch | maandag 28 augustus 2017 @ 17:09 |
Klopt, maar hij is als Mercedes junior ook testrijder bij Renault geweest en Renault schijnt nog steeds in hem geïnteresseerd te zijn. | |
VEM2012 | maandag 28 augustus 2017 @ 17:11 |
Eerst maar eens zien of Verstappen daar wel de 10 rondes haalt. Maar verder heb je gelijk natuurlijk. | |
#ANONIEM | maandag 28 augustus 2017 @ 17:29 |
#ANONIEM | maandag 28 augustus 2017 @ 17:35 |
Räikkönen genot | |
SnowOokami | maandag 28 augustus 2017 @ 17:35 |
Ik ga voor de 9 dit keer. | |
Sjemmert | maandag 28 augustus 2017 @ 19:31 |
Even peptalk kijken | |
Marcoss | maandag 28 augustus 2017 @ 19:32 |
Max heeft in ieder geval nog sponsorkleding aan | |
ESF1Gamer | maandag 28 augustus 2017 @ 19:32 |
De hele peptalk uitzending gaat over Max | |
Sjemmert | maandag 28 augustus 2017 @ 19:34 |
Dat die kwijlbakken wel hun handen boven tafel houden | |
Sjemmert | maandag 28 augustus 2017 @ 19:40 |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 19:41 |
Vorig jaar waren "wij"wel de boeroepers bij HAM op Spa. | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 19:42 |
Bij de manager moet we meer betalen voor de motoren. | |
Vesz | maandag 28 augustus 2017 @ 19:43 |
Maar zonder pet deze keer | |
sasquatsch | maandag 28 augustus 2017 @ 19:45 |
Volgend jaar zijn ze nog goedkoper. | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 19:51 |
Rustig Mol! | |
#ANONIEM | maandag 28 augustus 2017 @ 19:51 |
Kan iemand Olav even een paar petsen geven? Wat een walgelijke man | |
MisterJ.Lo | maandag 28 augustus 2017 @ 19:53 |
Max geeft tussen neus en lippen door dat die weggaat bij Redbull. | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 19:55 |
Wat een slechte vertaling. | |
Klummie | maandag 28 augustus 2017 @ 19:55 |
http://www.dumpert.nl/med(...)l_eert_hamilton.html Leuk gemonteerd. | |
Meike26 | maandag 28 augustus 2017 @ 19:56 |
Of dat RedBull afscheid gaat nemen van de Renault motoren... ?! | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 19:58 |
ESF1Gamer | maandag 28 augustus 2017 @ 19:58 |
Sjemmert | maandag 28 augustus 2017 @ 19:58 |
Klummie | maandag 28 augustus 2017 @ 19:58 |
Justevo | maandag 28 augustus 2017 @ 19:59 |
Stel gewoon eens wat degelijke of inhoudelijke vragen man, heb je eindelijk de kans en maak je er dit van. Sukkels. | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 19:59 |
Deze is ook leuk. | |
Sjemmert | maandag 28 augustus 2017 @ 20:00 |
Hahah ahhh Vettel | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 20:00 |
Daar is het de programma niet voor. | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 20:00 |
HAM | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 20:01 |
2 goed! | |
Klummie | maandag 28 augustus 2017 @ 20:01 |
Wie weet wat RB aan restricties aan ze heeft opgelegd? Geen idee of dat gebeurt. | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 20:03 |
Sjemmert | maandag 28 augustus 2017 @ 20:04 |
ESF1Gamer | maandag 28 augustus 2017 @ 20:04 |
Martinello | maandag 28 augustus 2017 @ 20:04 |
Jos komt nog even naar de studio. | |
Klummie | maandag 28 augustus 2017 @ 20:07 |
JvG kan een paar petsen verwachten ja. | |
Klummie | maandag 28 augustus 2017 @ 20:14 |
Chanant. | |
Sjemmert | maandag 28 augustus 2017 @ 20:16 |
Droog | |
Sjemmert | maandag 28 augustus 2017 @ 20:19 |
Matige garp | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 20:19 |
. De strijkstok grap? | |
Sjemmert | maandag 28 augustus 2017 @ 20:20 |
Ja | |
Klummie | maandag 28 augustus 2017 @ 20:21 |
Is dit nog ergens terug te zien voor nietziggohebbers? | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 20:21 |
Sorry de opmerkingen/grappen daarna waren ook zeer matig. | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 20:22 |
Plek 5 | |
Sjemmert | maandag 28 augustus 2017 @ 20:24 |
Die was voor de matige grap maar je hebt gelijk. | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 20:25 |
Ik erger mij vandaag een beetje aan Mol. | |
Martinello | maandag 28 augustus 2017 @ 20:29 |
Dat extreem anti-Frans zijn wordt ook een beetje een vervelende act. | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 20:31 |
Ik dacht aan een ander voorbeeld bij dat slaan. | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 20:35 |
tja77 | maandag 28 augustus 2017 @ 20:35 |
Hoppa, en meteen Renault reclame na Peptalk | |
sasquatsch | maandag 28 augustus 2017 @ 20:38 |
Het meest opvallende wat er het afgelopen uur gezegd werd vond ik dat er motoren op het circuit aankomen die al stuk blijken te zijn. Dan blijkt dus gewoon de organisatie (of het assemblyteam) van Renault niet te kloppen. [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 28-08-2017 21:21:36 ] | |
SnowOokami | maandag 28 augustus 2017 @ 20:43 |
Hij heeft Dumpert al gehaald iig http://www.dumpert.nl/med(...)doe_je_dan_max_.html | |
Floriz87 | maandag 28 augustus 2017 @ 21:17 |
Is dit hetgeen wat alle lach-smileys heeft uitgelokt hierboven? | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 21:19 |
Nee | |
Floriz87 | maandag 28 augustus 2017 @ 21:23 |
O. En dan nu de vraag die je vast niet aan zag komen: wat dan wel? | |
potjecreme | maandag 28 augustus 2017 @ 21:25 |
Ze deden een spelletje met uitspraken van coureurs en Max ging raden wie dat zei. | |
Metalfreak | maandag 28 augustus 2017 @ 22:00 |
Er komt dan ook werkelijk niets goeds uit dat kutland | |
Snowsquall | maandag 28 augustus 2017 @ 22:03 |
true | |
Rossdale | maandag 28 augustus 2017 @ 22:14 |
Wijn, stokbrood en Laetitia Casta | |
IBAZ | maandag 28 augustus 2017 @ 22:53 |
Italië is de grootste wijnproducent/exporteur. | |
DP026 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:12 |
https://nos.nl/artikel/21(...)eem-renault-wel.html RicciardoGod werd 3e door Max Slechte verliezers die Maxfans. | |
Geralt | dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:16 |
Feitelijk gezien is het wel juist hoor. In alle races waarin Max uitviel en Ricciardo een podium pakte was Max het hele weekend sneller en lag hij op moment van uitvallen vóór Ricciardo. Als ie dan niet stuk gaat steeds dan had ie ook voor Ricciardo geëindigd. Of in elk geval een zeer goeie kans daarop. Dus ja, omdat Max uitviel werd Ricciardo weer 3de. Anders had Max daar gereden. Als Max niet uitgevallen was dan was Ricciardo wederom niet op het podium gekomen. Dat heeft niets met slechte verliezers te maken. Als Lewis uitgevallen was dan had Vettel toch ook gewoon gewonnen OMDAT Lewis uitgevallen was? | |
potjecreme | dinsdag 29 augustus 2017 @ 06:21 |
Max won Barcelona door uitvallen Ham en Ros. | |
daNpy | dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:19 |
En door slechts 1 keer te pitten en op versleten banden Kimi achter zich te houden. | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:23 |
Directe concurenten en niet je teammaatje die in hetzelfde materiaal sneller is dan jij. Max laat het hele weekend zien sneller te zijn in hetzelfde materiaal, en vervolgens gaat zijn auto stuk, en die van zijn tragere teammaat niet. Dat is een heel andere situatie dan dat 2 concurenten zichzelf elimineren in de eerste ronde. | |
franklop | dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:25 |
zonder Max had Kimi zijn straf niet gekregen en dan had Ricciardo zeker geen 3e geworden | |
SnowOokami | dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:43 |
En waren de FI dan wel tegen elkaar gereden? Tijd voor quantum theorie | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:45 |
Lammers moet een keer tegen zichzelf in bescherming worden genomen. | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:00 |
Als je wint doe je dat ook alleen maar omdat de rest na jou over de streep kwam. | |
BadderHaring | dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:11 |
Je moet wel echt een blinde Verstappen hater zijn als je nu nog niet ziet dat hij RIC op alles inmiddels de baas is. Dat hij door domme pech niet finisht verandert daar niets aan. Hij is zowat elke vrije training, kwalificatie en race inmiddels sneller. Valt steeds uit als hij voor RIC ligt. Hoe blind kun je zijn. | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:12 |
Ach als het andersom zou zijn, en Ricciardo zou in vrijwel alle sessies sneller zijn, maar zijn auto zou er de hele tijd de brui aan geven. En daardoor zou Max het dubbele aantal punten van Ricciardo hebben, dan zou er hier door de haters geroepen worden dat Max verdomd veel geluk heeft, maar zich te weinig zou ontwikkelen. En dat Max zelden of nooit tegenslagen heeft, en dat het af wachten is hoe hij daarmee om zou gaan. | |
SnowOokami | dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:13 |
Alizee | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:17 |
Is natuurlijk nep he... | |
#ANONIEM | dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:24 |
Zou stokbroodje mee eten | |
Metalfreak | dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:31 |
Wijn en als ik mijn vriendin moet geloven zijn de wijnen uit Australië en Zuid-Afrika lekkerder. Ciabatta is lekkerder dan stokbrood en voor die derde zijn er ook zoveel betere | |
Tarado | dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:45 |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:53 |
Zijn pure snelheid is hoger. Toch zie je dat Ricciardo in de races hele goede keuzes maakt. Hij wordt derde omdat hij Bottas op het juiste moment pakt. Het is toch interessant om te zien wat Verstappen doet als hij de finish wel haalt. De voortekenen zijn goed natuurlijk. Mijn probleem is vooral dat ik Ricciardo niet hoog heb zitten. Dus wat doet hij als hij wel een winnende auto heeft? | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:58 |
Ricciardo is een kwalificatiebeest, er is niemand die hem 8 keer in 1 seizoen te snel af was gedurende de kwalificatie (dus ook Vettel niet). Max heeft dat aantal nu al. Dus ook qua pure snelheid is Ricciardo erg goed. Ik schaal Ricciardo trouwens hoger in dan Bottas en Raikkonen. | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:08 |
Ik niet. En dat hij een kwalificatiebeest genoemd wordt zegt mij ook niets. Duidelijk is dat het wel meevalt momenteel. Schumacher dacht ooit dat Raikkonen zijn kroon over zou nemen. Ook niet uitgekomen. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:17 |
Eh ja, behalve dat Vettel hem met 18-1 versloeg in kwalificaties in 2013. | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:19 |
Toen Vettel bij RBR reed en Ricciado bij STR? Ja, dat is wel een eerlijke vergelijking. | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:24 |
Het valt nu mee omdat Max sneller is, Ricciardo heeft nu een teamgenoot die gewoon sneller is op alle fronten. Ricciardo staat bekend als iemand die er altijd nog 1 snel rondje uit weet te persen. Wat heeft het er mee te maken wat Schumacher van Raikkonen vond? | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:37 |
Dat rijders nog wel eens verkeerd ingeschat worden. Max heeft potentie. Dat moet omgezet worden in races winnen om wereldkampioen te kunnen worden. | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:47 |
Dat rijders nog wel eens verkeerd ingeschat worden, dus Raikkonen is niet zo goed als dat Schumacher dacht? Dan is het toch niet verwonderlijk dat ik Ricciardo hoger inschaal? Potentie dat moet worden omgezet in races winnen? Vast wel, Max heeft potentie en hij presteert ook optimaal. Echter zijn auto is niet competitief. Anders had hij allang meerdere races gewonnen. Dus het niet optimaal benutten van zijn potentie ligt niet zo zeer aan hem. | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:10 |
Zijn 'op alle fronten mindere' teamgenoot staat 4e in het kampioenschap. | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:11 |
Wat is je punt? | |
motorbloempje | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:12 |
Raceweek Missen de race zondag alleen live door slechte planning En de qualificatie ook omdat we dan ergens aan het hardlopen zijn We hebben gefaald | |
Dos37 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:14 |
Monza is naar mijn mening wel de beste race om te missen, ik heb er niet zoveel mee 90% vol gas en drie chicanes | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:14 |
Misschien moet ik zondag niet gaan kijken. | |
motorbloempje | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:15 |
Want? | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:17 |
Vergeet de Parabolica en de Lesmo's niet. Kan toch wel een spannende race gaan worden. Met wat towtrains. | |
motorbloempje | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:18 |
All aboard the Kimitrain! | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:21 |
Van de laatste zes races die er waren, heb ik er twee niet gezien, omdat ik op vakantie was. En net in die races scoort Max goed. En in die andere valt hij uit. | |
motorbloempje | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:22 |
Ja, ik denk dat het allemaal jouw schuld is. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:23 |
Ja, denk het ook. | |
Geralt | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:37 |
dan weet je wat je te doen staat; op vakantie gaan!!!! | |
Geralt | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:38 |
20 jaar geleden ja, anno 2017 echt niet meer. Ps: zoek geen actuele foto's op | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:39 |
Dat de auto toch aardig mee kan komen. | |
Geralt | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:41 |
Wacht even, is dit weekend monza al? Ik dacht dat daar een lege week tussen zat Dan moet ik flink opschieten met verhuizen vrijdag | |
Tarado | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:46 |
in 2014 was hij de mindere in de kwalificaties al is het verschil marginaal | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:46 |
Als hij heel blijft kun je best wel wat punten scoren. En aardig meekomen is niet voldoende om op eigen kracht races te winnen, op eigen kracht bedoel ik, zonder straffen of uitvallers bij de 2 topteams. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:46 |
Ik zou graag weer willen, ben er eigenlijk wel weer aan toe. | |
Nattekat | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:46 |
Ontdekte ik vorige week ook Ben van vrijdag tot zondag na de race weg | |
sasquatsch | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:48 |
De kalender is al ruim voor het seizoen bekend. Daar kun je je sociale leven toch wel omheen plannen? | |
Geralt | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:49 |
andere jaren zat daar wel een week tussen toch? Of ook niet? | |
Geralt | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:51 |
zeker, maar die verhuizing kon ik daar geen rekening mee houden. Vrijdag en zaterdag een vrachtwagen, dus de q zal ik waarschijnlijk missen evenals de fp's, maar zondag moet de tv en internet enzo het toch al wel doen, want anders heeft het echt tegen gezeten. | |
motorbloempje | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:51 |
Yup, daarom heb ik ook gefaald Ik dacht ook dat we nog een week hadden, dus ja gezegd tegen een last minute afspraak... (wel leuk, een penvriendin die ik had toen ik 10-12 was ontmoeten. Haar man heeft me na jaren opgespoord als verrassing (zal dat even tegenvallen voor haar, zo boeiend ben ik niet ) ) | |
Nattekat | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:52 |
Vorig jaar zelfde verhaal, toen had ik zondag dezelfde verjaardag Met z'n allen F1 kijken dat was. Nu heb ik echter iets anders, en dat kon ik niet verplaatsen. | |
Geralt | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:53 |
koelcel wat kouder en maandag pas cremeren? | |
Nattekat | dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:59 |
Het is iets vrolijker dan dat gelukkig Als begeleider mee op jeugdkamp van m'n vereniging. | |
Geralt | dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:02 |
Gelukkig | |
potjecreme | dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:50 |
Ik gebruikte het als voorbeeld dat ondanks wat geluk je ook nog maar moet doen. RIC maakt na de pech van anderen, de juiste beslissingen. Dat heeft niks met geluk te maken. | |
potjecreme | dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:54 |
Dat geldt voor veel jong coureurs. Je moet het nog maar zien waar te maken. | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:55 |
Die juiste beslissingen maken heeft inderdaad niks met geluk te maken, echter om in die positie te komen, had hij wel het nodige geluk. Dat zijn auto heel blijft en die van zijn teamgenoot niet, is gewoon een kwestie van geen pech hebben denk ik. Ik kan geen andere reden bedenken dat Max zoveel dnf heeft, en Ricciardo zo weinig. | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:37 |
Dat zal allemaal wel zijn. Ik constateer als ik door de cijfers heen kijk dat Ricciardo van de 9 keer dat hij de eindstreep haalde hij 5 keer een positie scoorde die gelet op de race en wie er nog meer zonder problemen de finish haalde beter was dan verwacht mocht worden. Verstappen presteerde dat dit seizoen van de 6 keer dat hij de finish haalde maar 1 keer. Verstappen heeft dan wellicht 6 keer een dnf tegenover 3 van Ricciardo (waarvan 1 veroorzaakt door Verstappen), maar ook als je dat even filtert heeft Verstappen weinig bijzonders laten zien. Ricciardo daarentegen deed dat dus in meer dan de helft van het aantal GP's waar hij de eindstreep haalde. Het is dus niet zo klip en klaar dat Verstappen het dit seizoen veel beter doet dan Ricciardo. Dat blijkt in ieder geval niet uit de resultaten. | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:38 |
Natuurlijk. Maar daarom vind ik dat Lammers niet helemaal serieus te nemen is als hij nu al roept dat Verstappen de beste is. Dat is hij gewoon nog niet. | |
Tarado | dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:39 |
dat is gewoon niet echt te meten | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:47 |
Wat de reden is, is niet bekend. Als het puur toeval betreft is het vanaf nu berekend zo dat beiden het ongeveer even vaak zal treffen. Als ook de komende races het vooral Verstappen treft moet je vraagtekens gaan zetten bij 'toeval'. | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:47 |
Ook dan is zijn uitspraak onwaar. | |
sasquatsch | dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:01 |
Scorebord journalistiek. Als je kijkt hoe Ricciardo in die positie kwam zie je iets heel anders, namelijk dat in al die GP's waarin Ricciardo dat deed dat was omdat Max uitviel in een positie waarin hij voor Ricciardo lag of omdat hij geslachtofferd werd door het team om Ricciardo naar voren te helpen (Monaco). In races die ze allebei finishten staat het 2-1 voor Verstappen en die ene waarin Ricciardo voor Max eindigde was dus Monaco. | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:01 |
Dat is een heel vaag iets wat je nu probeert te schetsen. Zo heb je bijvoorbeeld Monaco, Max was daar superieur het hele weekend, echter omdat hij de undercut in ging met Bottas, kon Ricciardo profiteren. Max kon nog makkelijk flink wat rondes rijden, echter roept zijn team hem naar binnen. Natuurlijk een knappe prestatie van Ricciardo, maar Max die sneller was, werd geofferd daar. Waardoor Ricciardo een resultaat neerzet, die jij nu ongetwijfeld bij die 5 "boven verwachting resultaten" rekent. Resultaten heb je het over, alles leuk en aardig, maar hoe kun je resultaten neerzetten als je auto ermee kapt? Je zegt daarnaast dat je door de cijfers heen kijkt, maar je redeneert puur en alleen uit cijfers. Maar je mag wel zeggen welke GP's Ricciardo in jouw ogen boven verwachting gepresteerd heeft, vaak is het (als je door de cijfers heen kijkt) wel te verklaren. Wat Ricciardo zondag deed was knap, maar als Max niet was uitgevallen, had hij dan nog steeds zo'n "boven verwachting resultaat" geboekt? Of waren zowel Kimi als Max voor hem gefinisht denk je? | |
potjecreme | dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:08 |
Hoe moet het nu verder met Perez en Ocon. Laat Perez zich niet teveel provoceren door Ocon? | |
SnowOokami | dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:16 |
1 van de 2 gaat weg denk ik. | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:16 |
Perez en Alonso gaan switchen van stoeltje aan het einde van het seizoen. | |
Fir3fly | dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:19 |
Volgens mij snap je niet hoe kansberekening werkt. | |
TagForce | dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:21 |
FI gaat teamorders uitvaardigen, en als het nog een keer fout gaat tussen die 2 wordt de aanstichter langs de kant gezet voor een race. | |
Tarado | dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:41 |
dat zeg ik toch, maar dat geldt dus niet alleen voor Max | |
bedachtzaam | dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:44 |
Zojuist peptalk terug gekeken, 40 miljoen betalen voor motoren en dan na de zomerstop een motor krijgen met een kapotte krukas Waarschijnlijk was dat dus de eerste update van Renault, ik ben al heel benieuwd naar de update die ze meenemen naar Monza. | |
BeamofLight | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:07 |
Weet niet meer welke race, maar toen ze zeisen dat t vuil was van de baan waardoor hij ermee stopte was t een gescheurde cilinder. | |
Gezicht | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:14 |
Baku? | |
BeamofLight | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:17 |
ja geloof t wel. Al is dat nie zo belangrijk waar t was. Wel de oorzaak en t bewust anders communiceren. | |
SnowOokami | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:18 |
Waarschijnlijk was het: Vuil > te weinig koeling > oververhitting cilinder > scheur > olie druk probleem > doei. | |
BeamofLight | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:36 |
nee dat was t niet. Dat moesten we geloven. Probleem was er al in de q | |
SnowOokami | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:44 |
Naja niet alles is aan Renault te wijten Ricciardo: -Australie: Versnellingsbak sensor (RBR) -Rusland: Remmen (RBR) Verstappen: -Bahrein: Remmen (RBR) -Spanje: Crash -Canada: ERS (Renault) -Baku: Olie druk (door whatever > Renault) -Oostenrijk: Koppeling (RBR) + crash -Belgie: Sensor (Renault) Maar Renault maakt er dit seizoen wel een potje van.... als je alle problemen van Renault F1 en STR er ook nog eens bij pakt. Palmer en Sainz hebben ook tig motor en bak problemen gehad. [ Bericht 0% gewijzigd door SnowOokami op 29-08-2017 14:50:42 ] | |
WheeledWarrior | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:44 |
Maar goed, Monza kan ie in elk geval ingaan met 0,0 verwachtingen. Kan het alleen maar meevallen. | |
sasquatsch | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:47 |
Bron? Ik had nl ook begrepen dat het kwam door de oververhitting. | |
Geralt | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:53 |
Net de top 10 binnen rijden vind ik niet meevallen | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:55 |
Ik weet niet hoeveel gridpenalty Max krijgt? Maar top 8 zou haalbaar moeten zijn als hij achteraan start. edit: En op een natte baan is podium haalbaar. | |
Geralt | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:56 |
P8 is toch net de top 10 binnen rijden? Zal je zien dat dit weer zo een race gaat zijn waarbij Lewis en Vettel elkaar eraf tikken, Kimi een belabberde strategie heeft en Bottas zich simpelweg laat piepelen. En om het dan allemaal nog erger te maken was Max in alle sessies sneller dan Ricciardo. ! | |
Fir3fly | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:56 |
Ik gok op podium omdat Ricciardo Raikkonen en Bottas eraf kegelt. | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:58 |
Als dat gaat gebeuren ga ik mezelf in slaap huilen in foetushouding. | |
Geralt | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:58 |
Ik ook. | |
SnowOokami | dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:08 |
Of Max rijdt zich binnen de P3 na die crashes en wordt alsnog laatste vanwege een lekke band 3 rondes voor het einde. | |
Geralt | dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:08 |
Ik hoop van niet | |
SnowOokami | dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:09 |
Hij heeft nog geen lekke band gehad dit seizoen toch?... dus | |
Spockjuh_ | dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:17 |
Zowel Ricciardo als Verstappen krijgen gridstraffen ivm het wisselen van de motor | |
THEFXR | dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:20 |
een probleem is met dat uitvallen is dat de waarde van de coureur daalt, dus Max en Alonso hebben een waardedaling | |
WheeledWarrior | dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:24 |
Haha. Nee. | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:52 |
Dat Verstappen, aangezien hij beter kwalificeert, in de beginfase voor Ricciardo reed is niet zo gek. Dat zegt niets over hoe ze zouden finishen. Dat is echt koffiedik kijken. | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:55 |
Je gaat nu verdacht hard op weg naar: alles wat Ricciardo bereikt is geluk en Max heeft alleen maar pech. Zo simpel is het allemaal niet. Verder: Monaco, Canada, Baku, A1 en Spa. | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:55 |
Hoe vaak is Ricciardo al voorbij Max gegaan gedurende de race? En dan doel ik niet op de undercut streek van Monaco. maar gewoon inhalen op de baan? En andersom? | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:56 |
Leg uit waarom jij dat denkt. | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:59 |
Wat gaat jouw punt nu worden? Dat Max kwa pure snelheid beter is? Had ik dat niet ook al gezegd? Of wil je ergens anders naartoe? | |
opreis | dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:13 |
iedereen vergeet ook altijd de kwalificatie in China, max had toen ook motorproblemen waardoor hij op 4 cilinders reed ipv 6. wat mij betreft is de kwalificatiebattle tussen Ric en Max daarom ook 8-3 en geen 8-4 zoals hij overal staat aangegeven (max was in de 2 vrije trainingen ook sneller dan Ric dus dikke kans dat Max ook daar hoger had gekwalificeert, en ook met de race in acht genomen). En tering wat lult die VEM2012 slap zeg, lijkt wel een nog dommere weltschmerz | |
JayHovah | dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:19 |
Spoiler alert!
[ Bericht 17% gewijzigd door JayHovah op 29-08-2017 16:25:38 ] | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:30 |
Monaco is hier al besproken, dat was de undercut waarmee Bottas gepakt kon worden. Knap van Ricciardo, maar zonder die undercut was hij ook niet voorbij Bottas en Max geraakt. Canada, daar viel Max uit, en moest Vettel een nieuwe voorvleugel gaan halen. Vettel finishte daar op een halve seconde van Ricciardo. Baku, als je dat geen geluk meer noemt, dan weet ik het niet hoor. Verstappen viel uit (lag voor Ricciardo) Raikkonen viel uit. Hamilton moest naar binnen vanwege een hoofdsteun die loszat Vettel kreeg een stop and go penalty. A1, Hamilton had een gridstraf (versnellingsbak), Max werd geëlimineerd door Alonso en Kvyat. Goede race van Ricciardo, maar waar was hij gefinisht zonder dat voorgaande? Spa, uitval van Max (lag voor op Ricciardo) Stop and go voor Raikkonen. Daarentegen goede inhaalactie van Ricciardo voor P3. Wat mijn punt gaat worden, dat zonder al die pech gevallen van andere rijders, Ricciardo NOOIT zoveel punten had kunnen halen als dat hij nu heeft. Ondanks dat het een hele goede coureur is. Jij komt immers aanzetten met dus verklaar ik hoe het komt dat hij zijn punten bij elkaar heeft kunnen sprokkelen. Vervolgens stel je Ja, plaats 5-6 tenzij Ferrari of Mercedes een probleem heeft. Alle betere posities zijn te verklaren door dnf's, extra pitstops en straffen van coureurs met een snellere auto. | |
Peterselieman | dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:31 |
Monaco was een overcut | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:38 |
Monaco ging Max de undercut in, althans zo stelt het Horner. https://www.gpfans.com/nl(...)as-was-bijna-gelukt/ | |
Peterselieman | dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:40 |
ik dacht dat je het over Ricciardo had | |
opreis | dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:41 |
jep, ik kan me nauwelijks races herinneren waar Ricciardo hoger dan plek 6 zou zijn geeindigd zonder pech/fouten/geluk van de mercs/ferraris/max. Hij is bij far de meest lucky racer dit seizoen. Niet dat hij geen goede racer is, hij heeft een hoop moois laten zien/goed gedaan. Maar bijna altijd valt het dubbeltje zijn kant op | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:42 |
Ik begrijp de verwarring, ik was inderdaad niet duidelijk. Excuus | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:56 |
Dat laatste is aantoonbaar niet zo. Bv Spa: hij gaat daar gewoon Bottas voorbij. Niet omdat Bottas een probleem heeft. Op de A1 zat hij voor Hamilton én Raikkonen. Baku, ook voor Bottas. | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:57 |
Als toeval structureel is, dan spreek je niet meer van toeval. | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:57 |
Blijft moeilijk, andere meningen. | |
tja77 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:04 |
Spa bij de herstart (en dat deed hij netjes). A1, zat Hamilton erachter omdat die een versnellingsbak had moeten wisselen na de Q. Baku hadden Raikkonen en Bottas een aanrijding in de openingsronde. | |
opreis | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:13 |
Alsof Ricciardo invloed heeft op dat Vettel een klapband heeft of dat Ham zn headrest lost laat wil je zeggen? Meningen kan ik prima hebben maar wat jij zegt klopt gewoon niet Dat hij die kans kreeg in spa lag aan de safety car. Dat is dus ook weer zn mazzel momentje anders had hij gewoon op een handvol seconde erachter gefinished. In Oostenrijk begon hij voor Hamilton omdat hij een grid penalty had, Raikonen kwam hij wel mooi voorbij idd, maar die werd vervolgens geslachtoffered om Ham op te houden voor Vettel. In Baku kwam hij voor Bottas omdat Bottas een nieuwe voorvleugel ging halen na een botsing met Rai in de 1ste lap en achteraan het veld kwam. hoeveel races zijn er geweest waarbij de top 6 geen problemen had? er is zo goed als altijd wel wat geweest waarbij Ric profiteerde van andermans pech/fouten/problemen echt dom gelul dus. | |
Fir3fly | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:19 |
Toeval is gewoon een andere benaming voor een serie gebeurtenissen die niet anders te verklaren zijn. In de volksmond heet dit gewoon pech. Wat stel jij voor in plaats van pech? | |
Fer | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:19 |
Hoe moeilijk is het om te accepteren dat Ricciardo OOK een topcoureur is? Geld gewoon hetzelfde voor als Verstappen, Alonso, Vettel of Hamilton. Geef ze een goede auto en ze worden kampioen, verschil tussen ze is miereneukerij. | |
Fir3fly | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:21 |
Omdat je iets heel doms zegt. Raceauto's hebben geen geheugen. Elke race heeft iedereen dezelfde kans om uit te vallen als de race daarvoor (tenzij er vantevoren al iets mis is met de motor, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn). Er is geen enkele reden te denken dat Ricciardo nu ineens alle pech zou gaan krijgen. | |
motorbloempje | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:21 |
Wat een gemiespel weer. | |
SnowOokami | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:21 |
Ik ben ook een goede coureur mensen! | |
Fir3fly | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:21 |
Omdat dat simpelweg niet waar is. Laat hem eerst maar een keer in een auto rijden waar hij kampioen in kan worden. | |
motorbloempje | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:22 |
opreis | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:26 |
Is hij ook, maar geen enkele coureur is goed genoeg om in een Red Bull onder normale omstandigheden een ferrari of een mercedes te verslaan. Al die podiums tonen aan hoeveel mazzel Ric heeft gehad dit jaar. En ze kunnen niet allemaal tegelijk kampioen worden, zelfs tussen topcoureurs kan de ene beter zijn dan de andere. Momenteel kwalificeert Max een stuk beter dan Ric, + iedere keer als hij is uitgevallen lag hij voor Ric. Je zou voorzichtig kunnen stellen dat Max beter lijkt dan Ric, maar dat het voornamelijk door pech/geluk niet terug te vinden is in de resultaten. | |
Fir3fly | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:27 |
Dan lees je toch lekker niet. Ik kom hier toch ook niet klagen als men hier weer gaat lullen over de kat van de buren ofzo? | |
Mexicanobakker | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:29 |
Ricciardo zou het Hamilton moeilijker maken dan dat Rosberg deed. | |
opreis | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:31 |
idd. deze discussie past bovendien beter in dit topic dan menig andere posts die hier voorbij komen. Zou ook niet kunnen bedenken waar hij wel zou moeten plaatsvinden | |
Fir3fly | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:31 |
*proest* | |
Mexicanobakker | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:33 |
Jij schat Rosberg echt hoger in dan Ricciardo? Ik vind Ricciardo vergelijkbaar met Button. Kan z'n hoofd redelijk koel houden, heeft de wind (net als button in z'n McLaren tijd) soms aardig mee, maar je blijft Vettel en Hamilton in verschillende races niet voor en komt niet consistent in de positie om de ijzers uit t vuur te halen als je een middelmatige coureur bent. | |
VEM2012 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:43 |
En lees nu nog maar eens heel goed wat ik schreef. | |
ondeugend | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:45 |
Het is weer race afterparty Discussies galore | |
potjecreme | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:49 |
Zou Ros hetzelfde resultaat behalen bij RBR als Ric? | |
Mexicanobakker | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:52 |
Rosberg is ook vrij constant, maar met een net iets lager basisniveau. En af en toe een domme sjook er tussen. Denk dat ie misschien 2 podiums minder had gepakt. Rosberg schat ik ook net wat lager in dan Button, maar is best een redelijke coureur. | |
zoem | dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:59 |
Altijd weer leuk hokjesdenken > Coureur A zit in hokje 1 < Nee, hij zit in hokje 2 hoor > Ja, maar als je het vergelijkt met zus en zo dan is het toch echt hokje 1 < Oneens, want *hypothetische stelling* dus gewoon hokje 2 | |
ondeugend | dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:01 |
Elke paar dagen na raceday hetzelfde | |
zoem | dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:05 |
Rosberg, en nu Bottas, hebben vooral de mazzel om op het juiste moment bij het juiste team te zitten. Een beetje geluk gehad met de stoelendans. Of Rosberg bij RBR hetzelfde zou kunnen bij RIC is lastig te zeggen. De wagen van elk team kent weer andere karakteristieken. Dat matcht soms wel of niet goed met de rijstijl van een coureur. Daarnaast komt het ook aan op het kunnen afstellen van de wagen zodanig dat je die extra tienden weet te winnen en meer vertrouwen krijgt in je materiaal. | |
potjecreme | dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:10 |
Net als die paar users die zeggen dat het altijd hetzelfde is na een racedag. | |
potjecreme | dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:15 |
afl. van gister. | |
nils7 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:03 |
Carlos Sainz zit Game of Thrones te kijken... heeft ie niet geleerd van Daniil? | |
Fer | dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:33 |
Ricciardo is vrijwal altijd in vorm geweest vanaf zijn debuut, amper een domme fout gemaakt en pakt regelmatig zijn kans in de race of kwalificatie aan. Verlopig een topper, tot de tijd het anders doet laten zien. Rosberg was eigenlijk ook altijd goed, tot hij naast Hamilton in de winnende auto zat, dan komt er een vergrootglas op. | |
Fir3fly | dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:42 |
Dat is nogal een probleem, want je zegt zo weinig. Waar ik op reageerde is dit: Op geen enkele manier snijdt die zin hout. Er is geen context te bedenken waar die zin een punt maakt. | |
Pagan | woensdag 30 augustus 2017 @ 01:26 |
Thanks! | |
#ANONIEM | woensdag 30 augustus 2017 @ 03:44 |
| |
Bonobo11 | woensdag 30 augustus 2017 @ 05:48 |
Ik ben de beste coureur. Vanwege politieke en financiële spelletjes nooit een kans gehad. FIA Geld | |
motorbloempje | woensdag 30 augustus 2017 @ 08:40 |
dit is toch geen discussie meer? | |
daNpy | woensdag 30 augustus 2017 @ 09:37 |
Hard life | |
Smacked_Actor | woensdag 30 augustus 2017 @ 10:17 |
Gister even Peptalk gekeken. Valt me over het algemeen wel op dat Max het veel over winnen heeft en het beste pakket hebben, maar zo weinig over zijn passie voor F1 of autosport in het algemeen... | |
ESF1Gamer | woensdag 30 augustus 2017 @ 12:58 |
Is er ook een hokje 3? | |
Sjemmert | woensdag 30 augustus 2017 @ 13:03 |
Gewoon iedere coureur zijn eigen hokje, klaar. | |
potjecreme | woensdag 30 augustus 2017 @ 13:09 |
Heeft natuurlijk ook te maken met de vragen die hij krijgt. | |
motorbloempje | woensdag 30 augustus 2017 @ 13:10 |
Plus ik denk dat er voor die jongen niets te twijfelen valt over zijn passie... Hij doet nagenoeg niets anders, zelfs in z'n vakantie zo vaak mogelijk simmen. | |
tja77 | woensdag 30 augustus 2017 @ 13:12 |
Jij wilt bij Ricciardo in het hokje.... | |
SnowOokami | woensdag 30 augustus 2017 @ 13:18 |
https://www.motorsport.co(...)osso-renault-946783/ Honda eruit of Alonso eruit? | |
Mexicanobakker | woensdag 30 augustus 2017 @ 13:20 |
In zijn debuutjaar was Rosberg enorm slecht. | |
Surveillance-Fiets | woensdag 30 augustus 2017 @ 13:26 |
| |
Smacked_Actor | woensdag 30 augustus 2017 @ 13:55 |
Daar valt inderdaad niet over te twijfelen en dat doe ik ook niet maar ik zou daar toch wel wat meer over willen horen. Nu komt het toch een beetje, hoe zal ik het zeggen, verwend misschien over. Dat hij daar geen vragen over krijgt is natuurlijk ook weer zo. | |
WheeledWarrior | woensdag 30 augustus 2017 @ 13:58 |
Moah, niet helemaal waar. De auto was reteslecht toen ja. Dat was de Williams-Cosworth uit 2006 waarmee ook Mark Webber elke race langs de kant stond in het gras. | |
ESF1Gamer | woensdag 30 augustus 2017 @ 14:09 |
Of course | |
Mexicanobakker | woensdag 30 augustus 2017 @ 14:12 |
Jammer dat dat bij Rosberg dan weer voornamelijk zijn eigen schuld was. Die auto viel natuurlijk wel uit elkaar als een bij er op landde. | |
sasquatsch | woensdag 30 augustus 2017 @ 14:17 |
Zelfs vergeleken met Webber presteerde Rosberg onder de maat, net zoals het seizoen er op tegen Wurz, die hij pas op het eind de baas was. Eerlijk gezegd begon Rosberg imho pas in 2009 redelijke resultaten te boeken. | |
WheeledWarrior | woensdag 30 augustus 2017 @ 14:24 |
2008 was volgens mij ook wel redelijk. Maar ik heb het niet allemaal meer 100 procent helder op het netvlies. Rosbergs teamgenoten waren niet veel soeps, klopt. Wurz en daarna Nakajima | |
Bonobo11 | woensdag 30 augustus 2017 @ 14:56 |
Viel mij vooral op dat cheque van geld alleen maar zat te stoken en shitstirren. Geen fatsoenlijke vraag over de sport, alleen maar gezeik en gestook over Renault/RedBull. Niks over racecraft, training, Sims of conditietraining. Olav deed er vrolijk aan mee, maar da's een fanboy met een microfoon. Kamphues is natuurlijk nog erger. | |
sasquatsch | woensdag 30 augustus 2017 @ 15:29 |
Schema voor de persconferentie om 15.00 uur morgen Deel 1: Vettel, Ocon en Perez Deel 2: Grosjean, Hulkenberg en Sainz Vrijdag om 16.00 uur nemen Arrivabene (Ferrari), Vasseur (Sauber) en Wolff (Mercedes) plaats in deel 1 en Fernley (Force India), Haas (Haas) en Claire Williams (WIlliams) in deel 2. | |
BadderHaring | woensdag 30 augustus 2017 @ 15:29 |
Had zijn pa gevoetbald, dan had Max nu bij Barca gespeeld. Die jongen is gewoon een geboren winnaar en sportman en is aangestoken met de sport van zijn pa. | |
Monolith | woensdag 30 augustus 2017 @ 15:39 |
Het lijkt me evident dat die passie er is, want anders lukt het je vrijwel nooit om zo ver te komen. Volgens mij is Andre Agassi één van de weinigen geweest die top presteerde in zijn sport en er echt een gruwelijke tyfushekel aan had. | |
Sjemmert | woensdag 30 augustus 2017 @ 15:46 |
Renault brengt een update voor de betrouwbaarheid op Monza. Zal mij benieuwen. https://www.f1today.net/n(...)motor-aan-voor-monza | |
Floriz87 | woensdag 30 augustus 2017 @ 16:27 |
Het is dat het interessant is om wat inside informatie mee te krijgen (zeer beperkt overigens), maar wat een programma is dit zeg . Soort van VI voor F1. | |
bedachtzaam | woensdag 30 augustus 2017 @ 16:34 |
Ik geloof er niet zo in, eerlijk gezegd. | |
potjecreme | woensdag 30 augustus 2017 @ 16:46 |
Volgens mij bespreken ze normaal ook andere sporten. Maar het is inderdaad een flauw programma. | |
habitue | woensdag 30 augustus 2017 @ 16:59 |
| |
#ANONIEM | woensdag 30 augustus 2017 @ 17:02 |
[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2017 17:03:22 ] | |
potjecreme | woensdag 30 augustus 2017 @ 17:10 |
Heren ik reken meer op | |
S95Sedan | woensdag 30 augustus 2017 @ 17:37 |
Renault en toezeggingen, waar ken ik dat van..... Oja! Van elke voorgaande keren waarbij er geen bal van waar gemaak tis. | |
Sjemmert | woensdag 30 augustus 2017 @ 17:48 |
Misschien dat Max het met deze update tot halverwege de race kan uithouden | |
S95Sedan | woensdag 30 augustus 2017 @ 17:49 |
Maar het is een upgrade want het is meer dan 8 rondjes. | |
BadderHaring | woensdag 30 augustus 2017 @ 17:52 |
Clio motor er in. Die redt het wel een raceafstand. | |
BadderHaring | woensdag 30 augustus 2017 @ 17:52 |
Natuurlijk is die passie er, maar die was anders wel voor een andere sport ontstaan. | |
Weltschmerz | woensdag 30 augustus 2017 @ 17:59 |
De verwachting vooraf was echter dat Hamilton nauwelijks een kind zou hebben aan Rosberg. Net zoals daarvoor de verwachting was dat hij Button wel even om zijn oren zou rijden. Ook dit jaar was de verwachting weer dat Bottas ruimschoots het onderspit zou delven, maar inmiddels is Bottas alweer tot topper gebombardeerd nu het met dat ruimschoots nogal tegenvalt. Nou wil ik best geloven dat Rosberg zich in de loop van de jaren gestadig ontwikkeld heeft en met zijn berekenende aanpak steeds beter is geworden. Maar wat heeft Hamilton sinds zijn debuutjaar eigenlijk nog tegenover een teamgenoot laten zien? | |
Sjemmert | woensdag 30 augustus 2017 @ 18:02 |
Uhm Bottas wordt nog aardig zoek gereden door Hamilton imo. | |
habitue | woensdag 30 augustus 2017 @ 18:03 |
Wat heb je toch tegen Hamilton, is hij vreemd gegaan met je vrouw? Is een topcoureur, zijn kwalificaties bvb zijn soms van bijna buitenaards niveau. | |
rockstah | woensdag 30 augustus 2017 @ 18:04 |
De eerste twee seizoenen van Ricciardo (bij TR) waren ook niet veel soeps hoor. En ik heb nog steeds het idee dat de werkelijke afstand tussen Rosberg en Hamilton overschat wordt, dat is niet terug te zien in de resultaten. Het was vaak stuivertje wisselen in de Q's en races. Eerste seizoen erg close, daarna hadden ze beiden periodes van dominantie maar kwam het uiteindelijk vooral op pech aan: Bij het tweede seizoen vooral aan de kant van Rosberg en het Derde seizoen was Hamilton de sjaak. Er had iig niet veel hoeven gebeuren of er waren 3 bekers naar rosberg gegaan, een plofje meer aan de ene kant en een penalty minder aan de ander. Ik kan me weinig kampioenschaps-duellen herinneren die zo close waren tussen teamgenoten. | |
Fir3fly | woensdag 30 augustus 2017 @ 18:04 |
Bottas valt juist tegen. Snelheid is er op zich wel, maar hij laat zich elke keer weer de kaas van het brood eten. Net als Rosberg een beetje eigenlijk, zo gauw er een andere auto met de wielen er naast komt gaat ineens alle talent overboord. | |
potjecreme | woensdag 30 augustus 2017 @ 18:05 |
inb4 Weltschmerz zegt dat hij niks tegen Ham heeft. | |
tja77 | woensdag 30 augustus 2017 @ 18:06 |
Ik ben ook niet pro Hamilton, maar de cijfers spreken in zijn voordeel. Natuurlijk heeft hij niet te klagen gehad over het materiaal. Maar dan nog dat pole record (nu al) en Wereldtitels en overwinningen verdient toch wel enigszins respect. | |
jpjedi | woensdag 30 augustus 2017 @ 18:09 |
**proest** | |
Weltschmerz | woensdag 30 augustus 2017 @ 18:10 |
Dit soort gelul, ook door hemzelf, is wat ik tegen hem heb. Buitenaards? En als Bottas of Rosberg of Button hem weer eens versloeg, reden die dan buitengalactisch? Het is een goede qualifier en hij is gewoon snel, maar hoe snel eigenlijk precies? Van een echte absolute topcoureur zou je toch verwachten dat hij consistent wat meer afstand neemt. | |
rockstah | woensdag 30 augustus 2017 @ 18:14 |
Hij zit ook nog in z'n proeftijd nu he, dan ga je niet je auto de vernieling in helpen of je teamgenoot in de weg zitten. Als hij daadwerkelijk een contractverlenging krijgt verwacht ik wel meer van hem. | |
habitue | woensdag 30 augustus 2017 @ 18:14 |
Silverstone bvb dit jaar. Bizar snel. Vorig jaar was hij ook snellee dan Rosberg maar pech. Zelfde als max vs ric dit jaar. | |
bloodymary1 | woensdag 30 augustus 2017 @ 18:19 |
Dit dus. | |
potjecreme | woensdag 30 augustus 2017 @ 18:23 |
Hij kan er toch niks aan doen als anderen hem ophemelen? Tevens vinden velen zichzelf buitenaards goed. Zeker de coureurs die wk zijn geworden in de lagere klassen. Ik vind het top dat hij een teamgenoot naast zich duld die snel is. Dat kan je van velen anderen niet zeggen. Oke hij heeft niet de 6 wk's gehaald wat anderen aan het begin van zijn f1 debuut zeiden. So what. Hij heeft wel bewezen een meervoudig wk te zijn. Ik snap niet waarom je dat steeds maar weer moet afzetten op zijn anderen in het veld doen tov Ham. Geef hem eens de credits die hij verdient. Ik kies ook regelmatig de onpopulaire kant. Gelukkig weet ik wel wanneer ik met de meute mee kan doen omdat ze gelijk hebben. | |
Weltschmerz | woensdag 30 augustus 2017 @ 18:55 |
Hoe kom je bij bizar? Je kunt wel telkens een ander superlatief uit de kast trekken, maar hoe weet jij nou wat er in die auto op dat circuit zat? En geluk, en een team order, en nog een keer geluk, nog een keer geluk, en nog een keer geluk, en nog een keer Ik heb ook altijd gezegd dat ik het anderen meer verwijt dat hij zo'n verwend nest is, maar als ik hem na Spa dan weer hoor vertellen dat de Ferrari de snelste auto heeft dan snapt hij zelf ook niet hoe ontzettend verwend hij zijn hele F1-carriere is geweest. Ik zou geen coureur weten die zo vaak in zo'n goede auto bij zo'n goed team heeft gezeten en het zo vaak zelf verpest heeft zonder noemenswaardige kritiek te krijgen. Daar gaan coureurs niet over, en bovendien is het niet waar. Kovalainen, Button, Rosberg, Bottas, allemaal coureurs die geen bedreiging voor hem zouden gaan vormen, maar het toch deden op Kovalainen na. Ik heb zelf ook het gevoel dat erbij Hamilton meer in zit, maar consistentie telt ook en bij de beoordeling van de snelheid van een coureur kun je natuurlijk niet weekenden gaan cherrypicken. 10 wk's werd zelfs van gerept. Ik probeer hem wel de credits te geven die hij verdient, maar hij krijgt ook zoveel credits die hij niet verdient dat dat er niet makkelijker op wordt. Meutes hebben significant minder vaak gelijk omdat meutegedrag aan zinnige meningsvorming in de weg staat. Als iedereen zelfstandig een mening zou vormen en daarna pas een meute zou vormen zou het anders liggen, maar zo werkt het niet met meutes. In een meute wordt een verkeerd oordeel versterkt doordat de meute afwijkende meningen en nuanceringen onderdrukt. Daar zijn ook experimenten naar gedaan, huur een groep acteurs in die stellig A roepen en de grote meerderheid van de proefpersonen zal ook A zeggen terwijl ze B hebben gezien. Ik ben het niet met Brian eens wat betreft Cocktail trouwens. | |
Sander_Van_Hoorn | woensdag 30 augustus 2017 @ 20:32 |
Bottas kan Ham's tempo niet volgen dat is nu al een paar races duidelijk. Rosberg kon dat toch een stuk beter. Hij stond er ook niet zo lekker op toen Ric en Rai er zo makkelijk voorbijgingen. Op de 1 of andere manier zie ik dat Ham niet zo snel gebeuren tenzij die wagen stuk gaat ofzo. | |
SnowOokami | woensdag 30 augustus 2017 @ 22:15 |
Geen idee waar deze vandaan komt maar kreeg hem net doorgestuurd | |
sasquatsch | woensdag 30 augustus 2017 @ 22:34 |
Bottas heeft af en toe zijn momenten dat hij sneller is dan Hamilton, zoals in het verleden ook Rosberg en Button dat hadden. Zoals ook Webber af en toe sneller was dan Vettel. Maar over het algemeen is Hamilton de snellere coureur al heeft hij ook af en toe momenten dat hij niet thuis geeft. | |
XL | woensdag 30 augustus 2017 @ 22:38 |
Het begint al, het doen alsof Rosberg een terechte wereldkampioen was. De slak met de beste auto en zijn teamgenoot met pech. | |
Peterselieman | woensdag 30 augustus 2017 @ 22:48 |
Hamilton had het ook aan zichzelf te danken dat hij vorig jaar geen wereldkampioen werd. Hij had in Maleisië pech, maar daarnaast had hij niet gedurende het gehele seizoen de focus om kampioen te worden. Hij ging op bepaalde momenten liever feesten dan zich te focussen op zijn baan. Rosberg deed er alles aan om wel kampioen te worden en is hiervoor beloond. Hij wist dat hij die extreme focus tegen een Hamilton maar een jaar vol zou kunnen houden en daarom is het te prijzen dat hij nu met pensioen is. | |
potjecreme | woensdag 30 augustus 2017 @ 23:08 |
Bij Ham heb ik weleens het idee gehad dat hij het lekker vindt om te jagen en dat hij het nodig heeft om de hete adem te voelen. Zonder die strijd, gaat zijn focus/motivatie naar beneden. | |
potjecreme | woensdag 30 augustus 2017 @ 23:10 |
sasquatsch | woensdag 30 augustus 2017 @ 23:11 |
Hij had wel meer pech dan alleen in Maleisië, met name in de kwalificatie (o.a. in China, Baku en België) waardoor hij in het middenveld of achteraan moest starten en dus niet voor Rosberg finishte. | |
#ANONIEM | woensdag 30 augustus 2017 @ 23:14 |
Komt natuurlijk ook omdat hij het in 2014 en 2015 kon veroorloven om "lui" te zijn. 't was gewoon vooraan het treintje rijden tot de vlag Een coureur wilt over het algemeen wel racen en niet alleen het treintje uit rijden, dus kan me voorstellen dat hij een beetje gaar aan het worden was. Ik denk nu er competitie is van Vettel hij er meer van kan genieten. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2017 23:15:26 ] | |
Peterselieman | woensdag 30 augustus 2017 @ 23:19 |
Daar staat tegenover dat Rosberg zelf regelmatig punten te grabbel gooide, waardoor het nog spannend werd (Maleisië, Duitsland, Oostenrijk, Canada, Monaco) | |
Geralt | woensdag 30 augustus 2017 @ 23:51 |
Een Vettel, een Max, een Alonso en een Ocon kunnen allemaal die tijden pareren in die bak hoor. Sterker nog, ik durf gerust te stellen dat een Kubica met 1 arm een zwaardere tegenstander voor Lewis is dan dat Bottas dat is. There; I said it. So fucking shoot me. | |
ondeugend | donderdag 31 augustus 2017 @ 00:02 |
Zeg wat heb je toch tegen Bottas.. gaat ie vreemd met Brennie ofzo? | |
Geralt | donderdag 31 augustus 2017 @ 00:03 |
Nee natuurlijk niet. Ik heb niks tegen Bottas; ik vind hem gewoon een marginale coureur. | |
opreis | donderdag 31 augustus 2017 @ 04:31 |
En dan wel Ocon noemen en geen Perez. In potentie is Ocon wel beter hoor. Maar nu nog niet | |
habitue | donderdag 31 augustus 2017 @ 08:10 |
5,5 tienten op nr 2. 8 tienden op zn teamgenoot. En dat op een moment dat iedereen op em zat te zeiken omdat hij niet bij een of andere autoshow stond in London. Hij die race moest winnen om nog bij Vettel in de buurt te blijven. Bizar. Krankzinnig goed, bijna buitenaards te noemen. Nah hij was gewoon sneller. Met evenveel DNFs was Ham met 2 vingers in de neus kampioen geworden. Laatste 5? races won hij ook allemaal glansrijk. En dan gaat iedereen het hebben over hoe knap het was van Rosberg dat hij 2e werd elke keer. Dat zegt al genoeg natuurlijk. Ik snap wel dat je hem niet mag, met zn oorbellen en zn arrogantie, maar om dat in de weg te laten staan van je beoordeling van zn prestaties is heel erg kinderachtig natuurlijk. | |
nils7 | donderdag 31 augustus 2017 @ 08:18 |
Lewis is een complete coureur snel over 1 rondje, kan beheerst racen en goed in de regen. Inhalen heeft ie alleen af en toe wat moeite mee. | |
SnowOokami | donderdag 31 augustus 2017 @ 09:07 |
Denk dat het ook deels met de auto te maken heeft, de Mercedes is gewoon niet zo goed in traffic, de Ferrari en RBR zijn dat een stuk beter. | |
ShaoliN | donderdag 31 augustus 2017 @ 09:24 |
Ik vind Vettel echt een heel irritant eikeltje, maar ik denk dat hij de mindere auto van de 2 heeft. Dat hij nu toch regelmatig zo dicht bij Hamilton komt vind ik dan ook wel redelijk veel zeggend. En Bottas is idd gewoon een prutser. |