abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:40:17 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173464159
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:38 schreef tja77 het volgende:

[..]

Monaco ging Max de undercut in, althans zo stelt het Horner.

https://www.gpfans.com/nl(...)as-was-bijna-gelukt/
ik dacht dat je het over Ricciardo had
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173464185
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Monaco is hier al besproken, dat was de undercut waarmee Bottas gepakt kon worden. Knap van Ricciardo, maar zonder die undercut was hij ook niet voorbij Bottas en Max geraakt.

Canada, daar viel Max uit, en moest Vettel een nieuwe voorvleugel gaan halen. Vettel finishte daar op een halve seconde van Ricciardo.

Baku, als je dat geen geluk meer noemt, dan weet ik het niet hoor.
Verstappen viel uit (lag voor Ricciardo)
Raikkonen viel uit.
Hamilton moest naar binnen vanwege een hoofdsteun die loszat
Vettel kreeg een stop and go penalty.

A1, Hamilton had een gridstraf (versnellingsbak), Max werd geëlimineerd door Alonso en Kvyat. Goede race van Ricciardo, maar waar was hij gefinisht zonder dat voorgaande?

Spa, uitval van Max (lag voor op Ricciardo) Stop and go voor Raikkonen. Daarentegen goede inhaalactie van Ricciardo voor P3.

[..]

Wat mijn punt gaat worden, dat zonder al die pech gevallen van andere rijders, Ricciardo NOOIT zoveel punten had kunnen halen als dat hij nu heeft. Ondanks dat het een hele goede coureur is.

Jij komt immers aanzetten met

[..]

dus verklaar ik hoe het komt dat hij zijn punten bij elkaar heeft kunnen sprokkelen.

Vervolgens stel je

[..]

Ja, plaats 5-6 tenzij Ferrari of Mercedes een probleem heeft.
Alle betere posities zijn te verklaren door dnf's, extra pitstops en straffen van coureurs met een snellere auto.
jep, ik kan me nauwelijks races herinneren waar Ricciardo hoger dan plek 6 zou zijn geeindigd zonder pech/fouten/geluk van de mercs/ferraris/max. Hij is bij far de meest lucky racer dit seizoen.
Niet dat hij geen goede racer is, hij heeft een hoop moois laten zien/goed gedaan. Maar bijna altijd valt het dubbeltje zijn kant op
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:42:24 #203
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173464203
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik dacht dat je het over Ricciardo had
Ik begrijp de verwarring, ik was inderdaad niet duidelijk. Excuus
pi_173464495
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Monaco is hier al besproken, dat was de undercut waarmee Bottas gepakt kon worden. Knap van Ricciardo, maar zonder die undercut was hij ook niet voorbij Bottas en Max geraakt.

Canada, daar viel Max uit, en moest Vettel een nieuwe voorvleugel gaan halen. Vettel finishte daar op een halve seconde van Ricciardo.

Baku, als je dat geen geluk meer noemt, dan weet ik het niet hoor.
Verstappen viel uit (lag voor Ricciardo)
Raikkonen viel uit.
Hamilton moest naar binnen vanwege een hoofdsteun die loszat
Vettel kreeg een stop and go penalty.

A1, Hamilton had een gridstraf (versnellingsbak), Max werd geëlimineerd door Alonso en Kvyat. Goede race van Ricciardo, maar waar was hij gefinisht zonder dat voorgaande?

Spa, uitval van Max (lag voor op Ricciardo) Stop and go voor Raikkonen. Daarentegen goede inhaalactie van Ricciardo voor P3.

[..]

Wat mijn punt gaat worden, dat zonder al die pech gevallen van andere rijders, Ricciardo NOOIT zoveel punten had kunnen halen als dat hij nu heeft. Ondanks dat het een hele goede coureur is.

Jij komt immers aanzetten met

[..]

dus verklaar ik hoe het komt dat hij zijn punten bij elkaar heeft kunnen sprokkelen.

Vervolgens stel je

[..]

Ja, plaats 5-6 tenzij Ferrari of Mercedes een probleem heeft.
Alle betere posities zijn te verklaren door dnf's, extra pitstops en straffen van coureurs met een snellere auto.
Dat laatste is aantoonbaar niet zo. Bv Spa: hij gaat daar gewoon Bottas voorbij. Niet omdat Bottas een probleem heeft. Op de A1 zat hij voor Hamilton én Raikkonen. Baku, ook voor Bottas.
pi_173464525
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:41 schreef opreis het volgende:

[..]

jep, ik kan me nauwelijks races herinneren waar Ricciardo hoger dan plek 6 zou zijn geeindigd zonder pech/fouten/geluk van de mercs/ferraris/max. Hij is bij far de meest lucky racer dit seizoen.
Niet dat hij geen goede racer is, hij heeft een hoop moois laten zien/goed gedaan. Maar bijna altijd valt het dubbeltje zijn kant op
Als toeval structureel is, dan spreek je niet meer van toeval.
pi_173464547
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:13 schreef opreis het volgende:

[..]

iedereen vergeet ook altijd de kwalificatie in China, max had toen ook motorproblemen waardoor hij op 4 cilinders reed ipv 6. wat mij betreft is de kwalificatiebattle tussen Ric en Max daarom ook 8-3 en geen 8-4 zoals hij overal staat aangegeven (max was in de 2 vrije trainingen ook sneller dan Ric dus dikke kans dat Max ook daar hoger had gekwalificeert, en ook met de race in acht genomen).
En tering wat lult die VEM2012 slap zeg, lijkt wel een nog dommere weltschmerz
Blijft moeilijk, andere meningen.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:04:50 #207
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173464736
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat laatste is aantoonbaar niet zo. Bv Spa: hij gaat daar gewoon Bottas voorbij. Niet omdat Bottas een probleem heeft. Op de A1 zat hij voor Hamilton én Raikkonen. Baku, ook voor Bottas.
Spa bij de herstart (en dat deed hij netjes).
A1, zat Hamilton erachter omdat die een versnellingsbak had moeten wisselen na de Q.
Baku hadden Raikkonen en Bottas een aanrijding in de openingsronde.
pi_173464937
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als toeval structureel is, dan spreek je niet meer van toeval.
Alsof Ricciardo invloed heeft op dat Vettel een klapband heeft of dat Ham zn headrest lost laat wil je zeggen?
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Blijft moeilijk, andere meningen.
Meningen kan ik prima hebben maar wat jij zegt klopt gewoon niet
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat laatste is aantoonbaar niet zo. Bv Spa: hij gaat daar gewoon Bottas voorbij. Niet omdat Bottas een probleem heeft. Op de A1 zat hij voor Hamilton én Raikkonen. Baku, ook voor Bottas.
Dat hij die kans kreeg in spa lag aan de safety car. Dat is dus ook weer zn mazzel momentje anders had hij gewoon op een handvol seconde erachter gefinished.
In Oostenrijk begon hij voor Hamilton omdat hij een grid penalty had, Raikonen kwam hij wel mooi voorbij idd, maar die werd vervolgens geslachtoffered om Ham op te houden voor Vettel.
In Baku kwam hij voor Bottas omdat Bottas een nieuwe voorvleugel ging halen na een botsing met Rai in de 1ste lap en achteraan het veld kwam.
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel zijn. Ik constateer als ik door de cijfers heen kijk dat Ricciardo van de 9 keer dat hij de eindstreep haalde hij 5 keer een positie scoorde die gelet op de race en wie er nog meer zonder problemen de finish haalde beter was dan verwacht mocht worden.
hoeveel races zijn er geweest waarbij de top 6 geen problemen had? er is zo goed als altijd wel wat geweest waarbij Ric profiteerde van andermans pech/fouten/problemen
quote:
Verstappen presteerde dat dit seizoen van de 6 keer dat hij de finish haalde maar 1 keer.

Verstappen heeft dan wellicht 6 keer een dnf tegenover 3 van Ricciardo (waarvan 1 veroorzaakt door Verstappen), maar ook als je dat even filtert heeft Verstappen weinig bijzonders laten zien. Ricciardo daarentegen deed dat dus in meer dan de helft van het aantal GP's waar hij de eindstreep haalde.

Het is dus niet zo klip en klaar dat Verstappen het dit seizoen veel beter doet dan Ricciardo. Dat blijkt in ieder geval niet uit de resultaten.
echt dom gelul dus.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:19:13 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173465077
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als toeval structureel is, dan spreek je niet meer van toeval.
Toeval is gewoon een andere benaming voor een serie gebeurtenissen die niet anders te verklaren zijn.

In de volksmond heet dit gewoon pech.

Wat stel jij voor in plaats van pech?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173465089
Hoe moeilijk is het om te accepteren dat Ricciardo OOK een topcoureur is?

Geld gewoon hetzelfde voor als Verstappen, Alonso, Vettel of Hamilton. Geef ze een goede auto en ze worden kampioen, verschil tussen ze is miereneukerij.
.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:21:04 #211
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173465118
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 15:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Leg uit waarom jij dat denkt.
Omdat je iets heel doms zegt. Raceauto's hebben geen geheugen. Elke race heeft iedereen dezelfde kans om uit te vallen als de race daarvoor (tenzij er vantevoren al iets mis is met de motor, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn).

Er is geen enkele reden te denken dat Ricciardo nu ineens alle pech zou gaan krijgen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173465125
Wat een gemiespel weer.
Ja doei.
pi_173465138
Ik ben ook een goede coureur mensen! 8-)
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:21:46 #214
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173465139
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:19 schreef Fer het volgende:
Hoe moeilijk is het om te accepteren dat Ricciardo OOK een topcoureur is?
Omdat dat simpelweg niet waar is. Laat hem eerst maar een keer in een auto rijden waar hij kampioen in kan worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173465160
:O
Ja doei.
pi_173465225
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:19 schreef Fer het volgende:
Hoe moeilijk is het om te accepteren dat Ricciardo OOK een topcoureur is?

Geld gewoon hetzelfde voor als Verstappen, Alonso, Vettel of Hamilton. Geef ze een goede auto en ze worden kampioen, verschil tussen ze is miereneukerij.
Is hij ook, maar geen enkele coureur is goed genoeg om in een Red Bull onder normale omstandigheden een ferrari of een mercedes te verslaan. Al die podiums tonen aan hoeveel mazzel Ric heeft gehad dit jaar.
En ze kunnen niet allemaal tegelijk kampioen worden, zelfs tussen topcoureurs kan de ene beter zijn dan de andere.
Momenteel kwalificeert Max een stuk beter dan Ric, + iedere keer als hij is uitgevallen lag hij voor Ric. Je zou voorzichtig kunnen stellen dat Max beter lijkt dan Ric, maar dat het voornamelijk door pech/geluk niet terug te vinden is in de resultaten.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:27:48 #217
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173465272
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:21 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een gemiespel weer.
Dan lees je toch lekker niet. Ik kom hier toch ook niet klagen als men hier weer gaat lullen over de kat van de buren ofzo?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Sport dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:29:09 #218
274204 crew  Mexicanobakker
pi_173465305
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat dat simpelweg niet waar is. Laat hem eerst maar een keer in een auto rijden waar hij kampioen in kan worden.
Ricciardo zou het Hamilton moeilijker maken dan dat Rosberg deed.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_173465340
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan lees je toch lekker niet. Ik kom hier toch ook niet klagen als men hier weer gaat lullen over de kat van de buren ofzo?
idd. deze discussie past bovendien beter in dit topic dan menig andere posts die hier voorbij komen. Zou ook niet kunnen bedenken waar hij wel zou moeten plaatsvinden
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:31:27 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173465341
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ricciardo zou het Hamilton moeilijker maken dan dat Rosberg deed.
*proest*
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Sport dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:33:57 #221
274204 crew  Mexicanobakker
pi_173465390
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

*proest*
Jij schat Rosberg echt hoger in dan Ricciardo? Ik vind Ricciardo vergelijkbaar met Button. Kan z'n hoofd redelijk koel houden, heeft de wind (net als button in z'n McLaren tijd) soms aardig mee, maar je blijft Vettel en Hamilton in verschillende races niet voor en komt niet consistent in de positie om de ijzers uit t vuur te halen als je een middelmatige coureur bent.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_173465591
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat je iets heel doms zegt. Raceauto's hebben geen geheugen. Elke race heeft iedereen dezelfde kans om uit te vallen als de race daarvoor (tenzij er vantevoren al iets mis is met de motor, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn).

Er is geen enkele reden te denken dat Ricciardo nu ineens alle pech zou gaan krijgen.
En lees nu nog maar eens heel goed wat ik schreef.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:45:29 #223
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_173465624
Het is weer race afterparty *O*
Discussies galore
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_173465720
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Jij schat Rosberg echt hoger in dan Ricciardo? Ik vind Ricciardo vergelijkbaar met Button. Kan z'n hoofd redelijk koel houden, heeft de wind (net als button in z'n McLaren tijd) soms aardig mee, maar je blijft Vettel en Hamilton in verschillende races niet voor en komt niet consistent in de positie om de ijzers uit t vuur te halen als je een middelmatige coureur bent.
Zou Ros hetzelfde resultaat behalen bij RBR als Ric?
  Redactie Sport dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:52:12 #225
274204 crew  Mexicanobakker
pi_173465770
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Zou Ros hetzelfde resultaat behalen bij RBR als Ric?
Rosberg is ook vrij constant, maar met een net iets lager basisniveau. En af en toe een domme sjook er tussen.

Denk dat ie misschien 2 podiums minder had gepakt. Rosberg schat ik ook net wat lager in dan Button, maar is best een redelijke coureur.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')