abonnement Unibet Coolblue
pi_173436096
NoahGrayCNN twitterde op maandag 28-08-2017 om 00:16:14 For those who think press is the enemy of the people, @edlavaCNN & @JMOCNN just rescued an elderly man from his flo… https://t.co/SAOuhaJzEx reageer retweet
pi_173436112
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 00:17 schreef Netflixed het volgende:
NoahGrayCNN twitterde op maandag 28-08-2017 om 00:16:14 For those who think press is the enemy of the people, @edlavaCNN & @JMOCNN just rescued an elderly man from his flo… https://t.co/SAOuhaJzEx reageer retweet
[ afbeelding ]
Fake news.
pi_173436240
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 23:55 schreef Infection het volgende:
RaoKomar747 twitterde op zondag 27-08-2017 om 22:53:11 Concerning water levels in the Addicks Reservoir in #Houston. A dam failure would be catastrophic. https://t.co/W9b6DhRunb reageer retweet
[ afbeelding ]
Addicks en Barker reservoir worden enkel gebruikt om bij hevige regenval water tijdelijk tegen te houden, zodat Buffalo Bayou niet overstroomt.
Dat zou in dit geval fout kunnen uitpakken, als de dam in gevaar komt en ze water moeten lozen op het moment van de zwaarste regenval.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173436262
Khou11 studio update:
RussKHOU twitterde op maandag 28-08-2017 om 00:29:38 We made it! 25 miles in 2 hours. Thanks @DarbyKHOU. Here's our new temp home - PBS station @UHouston #khou11 https://t.co/KfPfE3Og9Y reageer retweet
pi_173436338
quote:
HAARP
  maandag 28 augustus 2017 @ 01:36:11 #84
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173436660
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 22:48 schreef heywoodu het volgende:
Hier is de afgelopen twee uur weinig meer veranderd trouwens.
https://www.youtube.com/user/t3dwork/live
Klopt, maar vergeet niet dat je nu voor elke cm stijging meer water nodig hebt. Hoe hoger het komt hoe meer plek er is wat eerst opgevuld moet worden. Het ging vooral in het begin zo hard omdat dat park enigzins lager lag. Nu kan het water de hele stad in...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 28 augustus 2017 @ 01:39:29 #85
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_173436687
Schandalig zeg, die foto van die oudjes in een bejaardentehuis die tot hun middel in het water zitten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_173436743
quote:
2s.gif Op maandag 28 augustus 2017 01:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Klopt, maar vergeet niet dat je nu voor elke cm stijging meer water nodig hebt. Hoe hoger het komt hoe meer plek er is wat eerst opgevuld moet worden. Het ging vooral in het begin zo hard omdat dat park enigzins lager lag. Nu kan het water de hele stad in...
De organisatie van de hulpverlening blijft alsnog abominabel. Terwijl Trump looft dat er duizenden zijn gered op zijn Twitter, er zijn ook duizenden dus die niet gered zijn.

Je zou denken dat ze op basis van een beetje straatkaart, die overal beschikbaar is, een aantal reddingsteams en kustwachtleden toe zouden kennen aan iedere buurt, die vaste patrouilleroutes rond zouden rijden vergelijkbaar met het dagwerk van een vuilnisophaalbedrijf. Zo dek je iedere straat, ieder huis en woonblok.

Maar nee, ze rijden willekeurig en spontaan rond, alsof ze verrast willen worden op de kermis. Alsof alles random en op de tast moet worden uitgevoerd.

En de betaling voor zo'n actie moest natuurlijk ook vooraf geregeld worden, door een aparte fonds weg te leggen of de mogelijkheid direct uit een andere geldbron te putten te creeëren. Nu is het waarschijnlijk te laat daarvoor.

Zulke beroerde planning en organisatie zijn volgens mij iets typisch Amerikaans. Was deze storm in Duitsland neergekomen was elk ieder huizenblok en schuurtje al minimaal twee keer bezocht door de hulpverlening dmv bestemde routes, voordat men zelfs overwoog om te bellen.

Het is alsof ze zoveel mogelijk de kans willen geven aan het lot, en de toespeling daarvan. Om vervolgens te kunnen zeggen, dit is wat helden van lafaarden scheidt of zoiets.

Best een raar volk in dat opzicht.

En ik zal het maar niet eens hebben over preventieve maatregelen mbt het waterafvoer, evacuatie, en noodhulpmiddelen.

:{

[ Bericht 1% gewijzigd door Hdero op 28-08-2017 02:04:51 ]
  maandag 28 augustus 2017 @ 02:03:41 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173436775
De eerste hoopjes vuurmieren zijn al waargenomen. Dit zijn groepen mieren die samen blijven drijven als een soort eilandjes. Je wilt ze niet op je krijgen....

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173436781
quote:
2s.gif Op maandag 28 augustus 2017 02:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De eerste hoopjes vuurmieren zijn al waargenomen. Dit zijn groepen mieren die samen blijven drijven als een soort eilandjes. Je wilt ze niet op je krijgen....

[ afbeelding ]
Proberen ze dus niet te verdrinken?
pi_173436784
Gewoon spuiten met wat verf dus, kunnen de vogels het tenminste spotten zonder bril.
pi_173436863
Kijk, een haai, hoe lief:

**Schijnt nep te zijn

https://motherboard.vice.(...)l-hoax-that-wont-die

OwensAssetFund twitterde op maandag 28-08-2017 om 02:12:05 @realDonaldTrump Live shark in #HoustonTexas on US 290. What are you going to do about this? #houstonfloodhttps://t.co/5OjdcvcFYI reageer retweet


[ Bericht 13% gewijzigd door Hdero op 28-08-2017 03:49:02 ]
  maandag 28 augustus 2017 @ 02:37:06 #91
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_173436865
Ik heb niet alles kunnen volgen helaas , maar hoe is het met die gast , die alles zat te streamen tijdens die hurricane.
Hij stond volgens mij bij een 'carwash' of zo
Ik ben inmiddels overleden
pi_173436870
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 02:37 schreef Enchanter het volgende:
Ik heb niet alles kunnen volgen helaas , maar hoe is het met die gast , die alles zat te streamen tijdens die hurricane.
Hij stond volgens mij bij een 'carwash' of zo
Ah ne bedoelt vast Jeff, die vroeg ik ook naar, schijn geen antwoord te hebben gekregen. ;(
  maandag 28 augustus 2017 @ 02:47:45 #93
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_173436898
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 02:38 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ah ne bedoelt vast Jeff, die vroeg ik ook naar, schijn geen antwoord te hebben gekregen. ;(
Hij leeft nog *O*

https://twitter.com/Jeff_Piotrowski
Ik ben inmiddels overleden
pi_173436912
quote:
Heeft hij zelf nooit nergens last van zeg? De halve stad kan zijn woning niet uit of is ergens vastgelopen terwijl hij lekker vrolijk overal gaat en nu in Houston zelfs. Heeft ie een boot of zo? Of een heli?
pi_173436966
Maar gelukkig zijn de belastingen lekker laag..! Ik snap nog wel waarom niet de hele gigantische relatief dunbevolkte kust wordt beschermd, maar ik kan er niet bij waarom iedere keer complete steden onder water verdwijnen door voorspelbaar weer en zonder een werkend reddingsplan voor de bewoners.
pi_173436996
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 03:23 schreef Glazenmaker het volgende:
Maar gelukkig zijn de belastingen lekker laag..! Ik snap nog wel waarom niet de hele gigantische relatief dunbevolkte kust wordt beschermd, maar ik kan er niet bij waarom iedere keer complete steden onder water verdwijnen door voorspelbaar weer en zonder een werkend reddingsplan voor de bewoners.
Ze hebben wel een reddingsplan maar dat schijnt eerder spontaan te worden opgesteld op basis van vermeende nood. Oftewel daar waar ze denken dat het meeste water ligt of daar waar de meeste oproepen vandaan komen.

Volgens mij zouden ze veel meer gebaat zijn door een zone/territorium gebaseerd plan van aanpak. Oftewel je legt iedere buurt op de kaart vast, en je kent een bepaalde hoeveelheid personeel en materiaal toe. Ieder buurtteam rijdt vaste patronen uit, met als doel iedere straat en huis te dekken. Als de straat/weg niet begaanbaar is, gaan ze uiteraard met een boot. Zo bereik je de mensen nog eens.

Aangezien niet de hele stad onderloopt, en sommige buurten eenzijdig veel meer geteisterd worden dan andere, heeft dit als voordeel dat je de mankracht van de minder of niet belastende buurt(en) kan overplaatsen naar de ondergelopen buurten.

Hetzelfde idee dat ook vuilnisophaalbedrijven toepassen om de stad mee te bereiken.
pi_173437015
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 03:34 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ze hebben wel een reddingsplan maar dat schijnt eerder spontaan te worden opgesteld op basis van vermeende nood. Oftewel daar waar ze denken dat het meeste water ligt of daar waar de meeste oproepen vandaan komen.

Volgens mij zouden ze veel meer gebaat zijn door een zone/territorium gebaseerd plan van aanpak. Oftewel je legt iedere buurt op de kaart vast, en je kent een bepaalde hoeveelheid personeel en materiaal toe. Ieder buurtteam rijdt vaste patronen uit, met als doel iedere straat en huis te dekken. Als de straat/weg niet begaanbaar is, gaan ze uiteraard met een boot. Zo bereik je de mensen nog eens.

Aangezien niet de hele stad onderloopt, en sommige buurten eenzijdig veel meer geteisterd worden dan andere, heeft dit als voordeel dat je de mankracht van de minder of niet belastende buurt(en) kan overplaatsen naar de ondergelopen buurten.

Hetzelfde idee dat ook vuilnisophaalbedrijven toepassen om de stad mee te bereiken.
Ik kan nu opzoeken op een website of mijn huis overstroomd bij een dijkdoorbraak. Ook de overheid van de VS heeft van dat soort kaarten. Waarom zijn de zelfs de bejaarden uit de laaggelegen delen niet in een gymzaal hogerop? Deze storm kwam er al een tijdje aan.
pi_173437020
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 03:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik kan nu opzoeken op een website of mijn huis overstroomd bij een dijkdoorbraak. Ook de overheid van de VS heeft van dat soort kaarten. Waarom zijn de zelfs de bejaarden uit de laaggelegen delen niet in een gymzaal hogerop? Deze storm kwam er al een tijdje aan.
Volgens mij is er nooit met volledige wetenschappelijke zekerheid te voorspellen waar de regens het meeste neerkomen. Aangezien we het over regen en niet een dijkbraak hebben. Soms kunnen hoger gelegen gebieden juist meer water krijgen, het ligt aan de grillen van de stormwolken.
pi_173437035
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 03:53 schreef Hdero het volgende:

[..]

Volgens mij is er nooit met volledige wetenschappelijke zekerheid te voorspellen waar de regens het meeste neerkomen. Aangezien we het over regen en niet een dijkbraak hebben. Soms kunnen hoger gelegen gebieden juist meer water krijgen, het ligt aan de grillen van de stormwolken.
En toch is de kans om te moeten zwemmen in een dal groter dan op een heuvel.
pi_173437038
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 04:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En toch is de kans om te moeten zwemmen in een dal groter dan op een heuvel.
Houston kent niet eens zoveel topografische verschillen, de ligging is nogal plat:

Houston, which is known for its susceptibility for flooding because of its flatness, was never put under an evacuation order, voluntary or mandatory, even as then-Hurricane Harvey was threatening southeast Texas.


http://www.cnn.com/2017/0(...)ne-harvey/index.html
pi_173437050
Symbolische betekenis?

A memorial to the 1900 "Storm of the Century" is lashed by rain on August 26, as bands from Hurricane Harvey swipe Galveston, Texas.

pi_173437077
quote:
2s.gif Op maandag 28 augustus 2017 02:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De eerste hoopjes vuurmieren zijn al waargenomen. Dit zijn groepen mieren die samen blijven drijven als een soort eilandjes. Je wilt ze niet op je krijgen....

[ afbeelding ]
dacht gisteren dat je een grapje maakte. :o
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173437106
Het huis wat ik vijf maanden geleden in Houston heb verkocht staat nu onder water. Dit is echt extreem.

De buurt een stukje ten zuiden van waar we woonden (Meyerland) staat voor de derde keer onder. Ik snap niet waarom mensen daar blijven wonen, zonder de stad aan te klagen voor betere watervoorzieningen.
Jesus saves but death prevails.
pi_173437132
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 04:51 schreef Shivo het volgende:
Het huis wat ik vijf maanden geleden in Houston heb verkocht staat nu onder water. Dit is echt extreem.

De buurt een stukje ten zuiden van waar we woonden (Meyerland) staat voor de derde keer onder. Ik snap niet waarom mensen daar blijven wonen, zonder de stad aan te klagen voor betere watervoorzieningen.
....
Het lijkt erop dat ze helden van lafaarden willen onderscheiden, en laten daarbij het noodlot bepalen door op een sadistische manier mensen in de steek te laten tijdens hoge nood. Het klinkt zo gek dat het bijna aan een BNW niveau grenst, ware het niet dat het systematisch gebeurt. Misschien is het een filter van de elite tegen de voor hen ongewenste multiculturele samenleving. Zoiets zag je in NO bij Katrina. En Flint Michigan ook (geen orkaan maar watervergiftiging). :P
  maandag 28 augustus 2017 @ 05:10:56 #106
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173437145
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 04:31 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

dacht gisteren dat je een grapje maakte. :o
Ahh nu snap ik die reactie. Nee het is echt vrij ranzig

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 28 augustus 2017 @ 05:18:04 #107
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173437150
Houston krijgt weer de volle lading. Ook veel wind op de stream zo te zien

https://www.youtube.com/user/t3dwork/live
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173437152
quote:
2s.gif Op maandag 28 augustus 2017 05:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Houston krijgt weer de volle lading. Ook veel wind op de stream zo te zien

https://www.youtube.com/user/t3dwork/live
Niet alleen is het waterpeil tot letterlijk aan de reling van de snelweg rechtsaan gestegen (die gisteren nog met 4 m op het droge stond) maar al dat water heeft ook nog eens een flinke stroming.
pi_173437156
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 01:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Schandalig zeg, die foto van die oudjes in een bejaardentehuis die tot hun middel in het water zitten.
Ik las ergens dat de mensen daar verteld was niet te evacueren en dat dat gebouw nog nooit onder water was gelopen. Dus daar gingen ze blijkbaar nu ook van uit. Ze zitten inmiddels elders allemaal weer droog.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_173437158
quote:
http://www.khou.com/mobil(...)-thousands/468348109

The controlled release of the Barker and Addicks Reservoirs is expected to impact thousands of homes and will make flooding worse in some areas, Harris County Office of Emergency Management said Sunday night.

The water release from Addicks Reservoir will begin at 2 a.m. Monday with Barker to follow 24 hours later, officials stated during a press conference.

Residents along Addicks and Barker Reservoirs are being asked as part of non-mandatory evacuation to leave their homes, as the Corps of Engineers will start a slow, controlled release of water the reservoirs.

Addicks Reservoir/Barker Reservoir will flood higher:

"This will make the Buffalo Bayou flooding worse." pic.twitter.com/AIV2dMT9vj

— Mike Hanson (@MikeWCNC) August 28, 2017
Officials told residents not to leave their homes Sunday night. They are being stressed to leave Monday due to uncertain conditions on the roads.

"The idea is to prepare tonight, pack up what you need, put it in your vehicle, then in the morning, they should leave, Jeff Lindner with Harris County Office of Emergency Management said.

The controlled release is expected to impact thousands of homes. The rising water situation could put too much pressure on the dams if the water is not released not.

"That is something you don't want to happen. You don't want to have an uncontrolled problem at the dam," Lindner added.

Additionally, the controlled release will make the Buffalo Bayou flooding even worse. Officials have put out maps to show the people who need to get to higher ground.

This is the first time officials have done a release while it is still raining.....
Echt, wat een gepruts in alles. :{ In God's Own Country nog wel. Dan doe je toch iets fout.

[ Bericht 31% gewijzigd door Hdero op 28-08-2017 05:52:20 ]
  maandag 28 augustus 2017 @ 05:56:56 #111
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173437170
Ja ze gaan de reservoirs voor een deel legen omdat ze bang zijn dat de dammen gaan doorbreken, maar daarvoor zullen ze een paar buurten moeten opofferen.

Beter om gecontroleerd een aantal huizen onder te laten lopen dan dat het straks overal random heen gaat zegt men.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173437311
quote:
2s.gif Op maandag 28 augustus 2017 05:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja ze gaan de reservoirs voor een deel legen omdat ze bang zijn dat de dammen gaan doorbreken, maar daarvoor zullen ze een paar buurten moeten opofferen.

Beter om gecontroleerd een aantal huizen onder te laten lopen dan dat het straks overal random heen gaat zegt men.
Robbing Peter to pay Paul noemen ze dat. Oftewel ze hebben geen echte oplossingen. Dit is symptoombestrijding, doekje voor het bloeden.

Bouw eerst eens even een fatsoenlijk boven- en ondergronds afvoersysteem daar, langs iedere hoofdweg kun je zo'n vaargeul uitgraven die al het water voert naar de zee of naar een rivier die naar de zee stroomt.

Als je zulke ingewikkelde, kronkelende, en hoog in de lucht hangende snelwegbruggen en banen kan bouwen is dit een makkie.
pi_173437332
quote:
2s.gif Op maandag 28 augustus 2017 05:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ahh nu snap ik die reactie. Nee het is echt vrij ranzig

Ik ken het verschijnsel, maar had het enkel in Zuid Amerika of Afrika verwacht.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 28 augustus 2017 @ 07:03:49 #114
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173437378
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 06:20 schreef Hdero het volgende:

[..]

Robbing Peter to pay Paul noemen ze dat. Oftewel ze hebben geen echte oplossingen. Dit is symptoombestrijding, doekje voor het bloeden.

Bouw eerst eens even een fatsoenlijk boven- en ondergronds afvoersysteem daar, langs iedere hoofdweg kun je zo'n vaargeul uitgraven die al het water voert naar de zee of naar een rivier die naar de zee stroomt.

Als je zulke ingewikkelde, kronkelende, en hoog in de lucht hangende snelwegbruggen en banen kan bouwen is dit een makkie.
Helaas zien Amerikanen grote investeringen in infrastructuur als overheids bemoeienis, weggooien van belastinggeld...

Die kronkelende snelwegen zijn daar een mooi voorbeeld van. Verhoogde snelwegen zijn namelijk het goedkoopst om te bouwen, ook al lijken ze ingewikkeld maar het is de makkelijkste oplossing in een gebied waar al bebouwing staat. Hoewel in dit geval verhoogde snelwegen niet zo'n gek idee is :D

Met Trump zie ik dit ook niet verbeteren. Hij beloofde grote investeringen in infrastructuur, maar daar zie ik nog niets van. En hij zal er wel vooral wegen en bruggen mee bedoelen. Want zodra je het gaat hebben over waterafvoer en dergelijke moet je het ook over het klimaat hebben. En dat is een no no woordje he :D (helemaal omdat je voor goede oplossingen moet kijken naar hoe het klimaat gaat veranderen de komende jaren)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 28 augustus 2017 @ 07:14:09 #115
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173437394
Grote evacuaties aanstaande in veel gebieden. Reservoirs en rivieren dreigen over te gaan lopen met grote kans dat daardoor ook de oevers verzwakken. Je krijgt dan echte modderstromen.

edit, geen kleine gebieden ook...



De orkaan gaat zeer waarschijnlijk een tweede ronde doen. Even terug naar de golf om dan als Categorie 1/2 naar Houston te gaan... Dit wordt echt een totale shitshow.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 28 augustus 2017 @ 07:22:59 #116
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173437413
JeffLindner1 twitterde op maandag 28-08-2017 om 07:21:33 COE Releases on Addicks and Barker Reservoirs has started reageer retweet
Vķķr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 28 augustus 2017 @ 07:24:12 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173437421
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 07:22 schreef Perrin het volgende:
JeffLindner1 twitterde op maandag 28-08-2017 om 07:21:33 COE Releases on Addicks and Barker Reservoirs has started reageer retweet
Nu al... zou eerst in de ochtend gebeuren. Toen 2am, en nu is het pas net na 12am daar...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 28 augustus 2017 @ 07:27:04 #118
194233 Friday12
Originele kloon
pi_173437440
quote:
2s.gif Op maandag 28 augustus 2017 07:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nu al... zou eerst in de ochtend gebeuren. Toen 2am, en nu is het pas net na 12am daar...
Neem aan dat het dan echt nodig is
pi_173437455
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 06:30 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik ken het verschijnsel, maar had het enkel in Zuid Amerika of Afrika verwacht.
Ik kende dit verschijnsel niet. Even opgezocht maar deze beestjes kunnen voor een hoop narigheid zorgen als ik het zo lees.
pi_173437537
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 22:23 schreef Hdero het volgende:

[..]

Welke stream kijk je?
De snelst stromende :X
pi_173437597
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 05:04 schreef Hdero het volgende:

[..]

....
Het lijkt erop dat ze helden van lafaarden willen onderscheiden, en laten daarbij het noodlot bepalen door op een sadistische manier mensen in de steek te laten tijdens hoge nood. Het klinkt zo gek dat het bijna aan een BNW niveau grenst, ware het niet dat het systematisch gebeurt. Misschien is het een filter van de elite tegen de voor hen ongewenste multiculturele samenleving. Zoiets zag je in NO bij Katrina. En Flint Michigan ook (geen orkaan maar watervergiftiging). :P
De middenklasse en de arme bevolking gaat t meeste lijden. Rijkeren wonen vaak liever ergens in de heuvels waar ze de claustrofobie en het geluid van het stadsleven vermijden en de stilte plus mooiste uitzichten hebben. Bijkomend voordeel is dat het hogerop koeler is, wat in warmere streken erg welkom is.
pi_173437639
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 01:51 schreef Hdero het volgende:

[..]

De organisatie van de hulpverlening blijft alsnog abominabel. Terwijl Trump looft dat er duizenden zijn gered op zijn Twitter, er zijn ook duizenden dus die niet gered zijn.

Je zou denken dat ze op basis van een beetje straatkaart, die overal beschikbaar is, een aantal reddingsteams en kustwachtleden toe zouden kennen aan iedere buurt, die vaste patrouilleroutes rond zouden rijden vergelijkbaar met het dagwerk van een vuilnisophaalbedrijf. Zo dek je iedere straat, ieder huis en woonblok.

Maar nee, ze rijden willekeurig en spontaan rond, alsof ze verrast willen worden op de kermis. Alsof alles random en op de tast moet worden uitgevoerd.

En de betaling voor zo'n actie moest natuurlijk ook vooraf geregeld worden, door een aparte fonds weg te leggen of de mogelijkheid direct uit een andere geldbron te putten te creeëren. Nu is het waarschijnlijk te laat daarvoor.

Zulke beroerde planning en organisatie zijn volgens mij iets typisch Amerikaans. Was deze storm in Duitsland neergekomen was elk ieder huizenblok en schuurtje al minimaal twee keer bezocht door de hulpverlening dmv bestemde routes, voordat men zelfs overwoog om te bellen.

Het is alsof ze zoveel mogelijk de kans willen geven aan het lot, en de toespeling daarvan. Om vervolgens te kunnen zeggen, dit is wat helden van lafaarden scheidt of zoiets.

Best een raar volk in dat opzicht.

En ik zal het maar niet eens hebben over preventieve maatregelen mbt het waterafvoer, evacuatie, en noodhulpmiddelen.

:{
in nederland hebben we uitzonderlijk hoge kwaliteit van waternoodsplannen, waterafvoer en maatregelen. (En de infrastructuur die daarbij nodig is). Kan me voorstellen dat Houston dat niet zo heeft geregeld.
There are only 151 Pokémon.
pi_173437671
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 08:08 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

in nederland hebben we uitzonderlijk hoge kwaliteit van waternoodsplannen, waterafvoer en maatregelen. (En de infrastructuur die daarbij nodig is). Kan me voorstellen dat Houston dat niet zo heeft geregeld.
Als er in de VS wat geregeld wordt is het vaak zoiets als een private investering van een celebrity die heel lokaal wat doet.

Amerikanen willen lage belastingen en niet teveel overheidsbemoeienis en dan krijg je dat er zelfs met logische voorspellende modellen nog niets wordt ondernomen tegen een evt dreigende ramp.
pi_173437817
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 08:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als er in de VS wat geregeld wordt is het vaak zoiets als een private investering van een celebrity die heel lokaal wat doet.

Amerikanen willen lage belastingen en niet teveel overheidsbemoeienis en dan krijg je dat er zelfs met logische voorspellende modellen nog niets wordt ondernomen tegen een evt dreigende ramp.
Mag toch aannemen dat ze na dit, en oa ook New Orleans hun lesje toch wel geleerd hebben.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 28 augustus 2017 @ 08:47:56 #125
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173437841
quote:
15s.gif Op maandag 28 augustus 2017 05:46 schreef Hdero het volgende:

[..]

Echt, wat een gepruts in alles. :{ In God's Own Country nog wel. Dan doe je toch iets fout.
De V.S. en infrastructuur :'). Dat mag toch geen verrassing meer zijn, Hdero?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 28 augustus 2017 @ 08:53:53 #126
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173437884
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 08:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mag toch aannemen dat ze na dit, en oa ook New Orleans hun lesje toch wel geleerd hebben.
Waarom verwacht je dat? Je kunt die infrastructuur wel willen verbeteren, maar als er keer op keer partijen aan de macht zijn die daar tijd noch geld voor willen uitrekken, dan gebeurt er niet zoveel.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator maandag 28 augustus 2017 @ 09:49:50 #127
8781 crew  Frutsel
pi_173438545
NWSHouston twitterde op maandag 28-08-2017 om 09:35:32 A record daily max rainfall of 16.07" was set at Houston Intercontinental yesterday, breaking the old record of 8.32" set in 1945. #houwx reageer retweet
dagrecord is verbroken en niet zo'n beetje ook :')
pi_173438623
quote:
2s.gif Op maandag 28 augustus 2017 07:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nu al... zou eerst in de ochtend gebeuren. Toen 2am, en nu is het pas net na 12am daar...
Dat duidt er op dat er totaal geen goede modellen zijn voor de snelheid waarmee het zich vult en/of er geen duidelijkheid noodprotocol is.

Ach, na Katrina brachten het Nederlandse ministerie van Verkeer en Waterstaat na een week aandringen dat ons kleine landje echt wel kan helpen bij watersnood ook een set nood-pompen met een capaciteit die bijna gelijk was aan de capaciteit die waarmee de Amerikanen op dat moment het water uit de stad weg probeerden te pompen. Ze waren al een week bezig met lullige waterpompjes uit het hele land te verzamelen, maar dat zette weinig zoden aan de dijk. Iets met Amerikaanse trots. De eigen bevolking laten creperen is beter dan hulp van buiten inschakelen ofzo.

En dan was er in Nederland nog zo'n tweede set aanwezig, om in te kunnen zetten als 1 van de grotere gemalen in ons land het zou begeven.
  Moderator maandag 28 augustus 2017 @ 10:00:16 #129
8781 crew  Frutsel
pi_173438693


Die voor en na foto's blijf ik toch erg indrukwekkend vinden hoor.
  maandag 28 augustus 2017 @ 10:05:30 #130
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173438766
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 09:49 schreef Frutsel het volgende:
NWSHouston twitterde op maandag 28-08-2017 om 09:35:32 A record daily max rainfall of 16.07" was set at Houston Intercontinental yesterday, breaking the old record of 8.32" set in 1945. #houwx reageer retweet
dagrecord is verbroken en niet zo'n beetje ook :')
40.82 cm in non-retard units. Damn!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator maandag 28 augustus 2017 @ 10:14:49 #131
8781 crew  Frutsel
pi_173438892
Ik kan zo effe niet meer zo snel terugvinden wie het was maar die postte een foto met bejaarden die tot hun middel in water zaten in een bejaardentehuis waar je echt kon bedenken dat die foto wel nep moest zijn



Nou volgens onderstaand nieuwsbericht waren er heel veel mensen die dat ook dachten maar schijnbaar is de foto dus echt... en zijn al die mensen inmiddels gered..

http://www.galvnews.com/n(...)er&utm_medium=social
pi_173438979
Ja, die wilde ik net posten. :o
Ja doei.
pi_173438982
Ja, dat had ik al gepost. Dat ze zijn gered.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_173438990
Al heb ik nergens kunnen lezen hoe het nu met die mevrouw bij de kat gaat, want dat ziet er niet best uit, maar artikel heeft het ook niet over een slachtoffer oid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 augustus 2017 @ 10:27:13 #135
163650 Greys
pi_173439036
Mensen dachten dat het nep was omdat ze dachten dat de mevrouw in het lichtblauw zat te breien. Maar die kijkt hoe ze het daar nog lege reddingsvest op kan blazen..

Ben alleen bang dat de kat er nog zit. Want de mensen zijn een voor een met een helicopter opgetakeld. Lijkt me lastig met een kat. ;(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173439047
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:14 schreef Frutsel het volgende:
Ik kan zo effe niet meer zo snel terugvinden wie het was maar die postte een foto met bejaarden die tot hun middel in water zaten in een bejaardentehuis waar je echt kon bedenken dat die foto wel nep moest zijn

[ afbeelding ]

Nou volgens onderstaand nieuwsbericht waren er heel veel mensen die dat ook dachten maar schijnbaar is de foto dus echt... en zijn al die mensen inmiddels gered..

http://www.galvnews.com/n(...)er&utm_medium=social
Ik blijf het een vreemde foto vinden. Zo stoicijns blijven zitten, in koud, vies water.
Een tafereel wat 'normaal' zou zijn wanneer het water niet zo hoog zou staan.
Wellicht is het zo opgezet om aandacht te vragen en hulp af te dwingen.
Heel twitter staat vol met mensen die gered willen worden. Deze foto ging viral en toen volgde de hulp snel.
Zomaar een idee hoor, ik zeg niet dat dat per definitie ook zo is.
pi_173439060
Ik zou me dood schamen als mijn moeder op die foto stond :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 augustus 2017 @ 10:29:37 #138
163650 Greys
pi_173439061
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:28 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Ik blijf het een vreemde foto vinden. Zo stoicijns blijven zitten, in koud, vies water.
Een tafereel wat 'normaal' zou zijn wanneer het water niet zo hoog zou staan.
Wellicht is het zo opgezet om aandacht te vragen en hulp af te dwingen.
Heel twitter staat vol met mensen die gered willen worden. Deze foto ging viral en toen volgde de hulp snel.
Zomaar een idee hoor, ik zeg niet dat dat per definitie ook zo is.
Degenen in rolstoel kunnen nou eenmaal niet paniekerig met de armen in de lucht rondjes gaan rennen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173439062
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:28 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Ik blijf het een vreemde foto vinden. Zo stoicijns blijven zitten, in koud, vies water.
Een tafereel wat 'normaal' zou zijn wanneer het water niet zo hoog zou staan.
Wellicht is het zo opgezet om aandacht te vragen en hulp af te dwingen.
Heel twitter staat vol met mensen die gered willen worden. Deze foto ging viral en toen volgde de hulp snel.
Zomaar een idee hoor, ik zeg niet dat dat per definitie ook zo is.
Waar hadden ze anders heengemoeten?
Ja doei.
  Moderator maandag 28 augustus 2017 @ 10:33:14 #140
8781 crew  Frutsel
pi_173439090
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:23 schreef Isabeau het volgende:
Al heb ik nergens kunnen lezen hoe het nu met die mevrouw bij de kat gaat, want dat ziet er niet best uit, maar artikel heeft het ook niet over een slachtoffer oid.
ik wil juist weten hoe het met de kat gaat :@ :P
pi_173439103
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ik wil juist weten hoe het met de kat gaat :@ :P
Die hebben ze laten zitten. :{w
Ja doei.
  maandag 28 augustus 2017 @ 10:37:47 #142
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173439137
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou me dood schamen als mijn moeder op die foto stond :@
Maar ja, je woont in LA en de vliegvelden van Houston zijn gesloten.
Wat doe je dan? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 28 augustus 2017 @ 10:37:54 #143
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173439139
Die kat hebben ze gewoon meegenomen, of niet. Boeiuh :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_173439154
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Waar hadden ze anders heengemoeten?
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Degenen in rolstoel kunnen nou eenmaal niet paniekerig met de armen in de lucht rondjes gaan rennen.
Klopt wat jullie zeggen. Ik zeg ook niet dat wat ik zeg ook werkelijk zo is.
Vanuit welke hoek je het ook bekijkt, het is in en in triest.
  Moderator maandag 28 augustus 2017 @ 10:40:58 #145
8781 crew  Frutsel
pi_173439178
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Die hebben ze laten zitten. :{w
Was een linkse kat zeker :{
  maandag 28 augustus 2017 @ 10:42:25 #146
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173439193
quote:
6s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:40 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Was een linkse kat zeker :{
Alle kadden zijn links. :(
Honten ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 28 augustus 2017 @ 10:58:12 #147
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173439388
quote:
6s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:40 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Was een linkse kat zeker :{
Antifa lid (AntiFeline).

Sorry :@
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173439399
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Antifa lid (AntiFeline).

Sorry :@
AntiFe dan.
Ja doei.
  maandag 28 augustus 2017 @ 10:59:19 #149
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173439406
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

AntiFe dan.
Katten zijn wel anarchisten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 28 augustus 2017 @ 11:01:32 #150
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173439441
Het rare aan die foto is inderdaad dat de hele scene exact hetzelfde kan zijn, maar dan zonder het water.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')