WTFquote:Op maandag 28 augustus 2017 16:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ricciardo gaat anders met zijn wagen om, hij praat ertegen tijdens de race, masseert 'r..een soort voorspel.
Max is nog jong en agressief, die gaat er gelijk vol in.
Echt. Kneuzen.quote:Op maandag 28 augustus 2017 14:34 schreef Loekoe het volgende:
Al die mensen die hier roeptoeteren dat Max z'n auto kapot rijdt, mogen mij eens heel goed en op basis van deugdelijke argumentatie uitleggen hoe 'ie dat dan precies doet. Ik ben erg benieuwd.
Dat is ingewikkeld. Contracten moet je je aan houden, en bovendien vormen de auto en de motor samen een totaalpakket. Bovendien is de vraag of er nou zoveel motors heel veel beter zijn, en heeft Renault in het verleden bewezen topmotors te maken. Het is een ontzettend complex gebeuren; de verschillen zijn klein. Switchen is niet perse een goede keuze.quote:Op maandag 28 augustus 2017 21:59 schreef Holenbeer het volgende:
Wat ik mij dan afvraag (als noob zijnde), kan Red Bull niet van Renault af volgend seizoen? Er zijn toch wel meer fabrieken die een motor kunnen maken?
Honda is toch wel het voorbeeld dat aantoont dat het niet gemakkelijk is om even een betrouwbare en competitieve krachtbron in elkaar te zetten.quote:Op maandag 28 augustus 2017 21:59 schreef Holenbeer het volgende:
Wat ik mij dan afvraag (als noob zijnde), kan Red Bull niet van Renault af volgend seizoen? Er zijn toch wel meer fabrieken die een motor kunnen maken?
En na de race je lul in de uitlaat hangen.quote:Op maandag 28 augustus 2017 16:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ricciardo gaat anders met zijn wagen om, hij praat ertegen tijdens de race, masseert 'r..een soort voorspel.
Max is nog jong en agressief, die gaat er gelijk vol in.
I smell bacon..quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 09:15 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
En na de race je lul in de uitlaat hangen.
Een team kan natuurlijk met een auto komen die te langzaam is om mee te doen om het WK en op eigen kracht races te winnen, dat hoort bij de F1. Maar dan kan een coureur nog steeds laten zien wat ie kan, en dat is zeker voor een aanstormend talent belangrijk. Met uitvalbeurten kan dat niet, dus daar heeft hij zeker een punt.quote:Op zondag 27 augustus 2017 21:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toen Schumacher in 1996 een brakke Ferrari had heeft ie samen met t team keihard gewerkt om die kar te fixen. Max kan alleen maar janken.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 00:48 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Dat is ingewikkeld. Contracten moet je je aan houden, en bovendien vormen de auto en de motor samen een totaalpakket. Bovendien is de vraag of er nou zoveel motors heel veel beter zijn, en heeft Renault in het verleden bewezen topmotors te maken. Het is een ontzettend complex gebeuren; de verschillen zijn klein. Switchen is niet perse een goede keuze.
Nah, zal ook wel, al kan ik mij voorstellen dat een Audi, Porsche vanuit andere raceklassen voldoende kennis hebben om een motor in elkaar te schroeven. Jaguar als oud F1 team wellicht?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 01:19 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Honda is toch wel het voorbeeld dat aantoont dat het niet gemakkelijk is om even een betrouwbare en competitieve krachtbron in elkaar te zetten.
Een 'simpele' motor zoals jaren geleden is het niet meer.
Daarom zal er tot en met 2020 ook geen nieuwe motorleverancier komen en zal Red Bull het met Renault of Honda moeten doen aangezien Mercedes en Ferrari niet willen leveren. Vanaf 2021 gelden nieuwe (simpelere) regels waardoor andere leveranciers meer geneigd zijn om in te stappen. Waarschijnlijk wordt het dan een V6 twin-turbo met alleen een sterkere MGU-K en niet meer de MGU-H.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:16 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
[..]
Nah, zal ook wel, al kan ik mij voorstellen dat een Audi, Porsche vanuit andere raceklassen voldoende kennis hebben om een motor in elkaar te schroeven. Jaguar als oud F1 team wellicht?
Maar voordat je een competitieve motor hebt is Red Bull natuurlijk ook weer paar seizoenen (en vele miljoenen) verder...
Nee, het is 1 van de soepelste rijders binnen de f1. Dat blijkt uit alle telemetrie.quote:
Schumacher heeft toen ook genoeg gejankt.quote:Op zondag 27 augustus 2017 21:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toen Schumacher in 1996 een brakke Ferrari had heeft ie samen met t team keihard gewerkt om die kar te fixen. Max kan alleen maar janken.
Hij liet zijn auto niet heel.quote:Op zondag 27 augustus 2017 23:34 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Wat heeft hij precies verkeerd gedaan volgens jou?
ja en dan vervolgens zelf niet kunnen onderbouwen waarom hij er zelf niets aan zou kunnen doenquote:Op maandag 28 augustus 2017 01:23 schreef bedachtzaam het volgende:
Je komt niet verder dan 'ja maar, zijn auto gaat stuk' en daar kan hij nou net niets aan doen.
Nee, ik vraag wat hij precies verkeerd deed volgens jou.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 00:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hij liet zijn auto niet heel.
Dat is jouw tekortkoming Guusquote:Op woensdag 30 augustus 2017 00:24 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
ja en dan vervolgens zelf niet kunnen onderbouwen waarom hij er zelf niets aan zou kunnen doen
lijkt me evident dat als hij dezelfde auto als Riciardo veel vaker stuk rijdt hij iets fout doet, of iig over minder kwaliteit dan Riciardo beschikt
Het gaat niet om het voorval; het gaat om de frequentie.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 00:35 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is jouw tekortkoming Guus
Hij rijdt de auto namelijk niet stuk, de motor kapt er gewoon mee zoals dat ook wel gebeurt bij andere teams met een Renault motor als krachtbron.
Jammer genoeg gebeurt het bij Max tot 3 maal toe tijdens een race.
Als als, als mijn tante een piemel had...quote:Op woensdag 30 augustus 2017 00:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het gaat niet om het voorval; het gaat om de frequentie.
Stel de kans op uitval zonder toedoen van de coureur is 0,2, dan is de kans dat hij 3x uitvalt zonder eigen toedoen 0,2^3=0,008. Dat kan nauwelijks nog toeval zijn dus.
Maar gooi het vooral weer op pech, zonder die bizar kleine kans verder te kunnen onderbouwen
Ja, want zijn team gaat hem afvallen in de mediaquote:Op woensdag 30 augustus 2017 00:51 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Als als, als mijn tante een piemel had...
Luister eens naar wat zijn monteurs er over zeggen of de teamleiding, zij hebben namelijk alle data.
Max doet niets bijzonders dat het uitvallen zou kunnen verklaren, zijn rijstijl is bovendien omschreven als zacht en vloeiend.
Als Verstappen het probleem was dan zouden we allang geluiden gehoord hebben in die richting want als topteam wil je immers een potentiele winnaar in de auto hebben.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 01:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, want zijn team gaat hem afvallen in de media
quote:‘’Renault weet dat hun betrouwbaarheid niet op orde is. Het is hun taak om dat nu uit te zoeken. Wij zijn een betalende klant en hun serviceniveau is op dit moment behoorlijk ondermaats. Zeker gezien alle betrouwbaarheidsproblemen die we dit seizoen hebben gehad’’, aldus Christian Horner.
Hij vervolgde: ‘’We betalen enorm veel geld voor deze motoren en ik verwacht dat ze het snel oplossen. Het is voor hun net zo schadelijk als het voor ons is. Op dit niveau kunnen ze het niet veroorloven dat er zoveel mis is met de motor.’’
Volgens Horner gaat het niet alleen bij Verstappen fout, maar is het ook ernstig mis bij Toro Rosso. ‘’De betrouwbaarheid is bij alle drie de teams slecht. We hebben turboproblemen met Kvyat en we moesten voordat we hier kwamen weer een motor vervangen. Het is niet goed. Sterker nog, het is slecht en het is niet het niveau van een motorleverancier die graag competitief wil zijn in de Formule 1.
De Red Bull teambaas liet zich ook nog even uit over de excuses van Alain Prost. Ook Horner was niet helemaal onder de indruk. ''Het is enorm frustrerend voor Max. Hij valt opnieuw uit terwijl hij op een gunstige positie lag. Het is ook absoluut niet zijn fout, het is gewoon weer een falende motor. Alain Prost heeft zijn excuses aangeboden en de officiële excuses van Renault moeten nog komen, maar dat verandert niets aan de situatie.''
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |