Tijd voor speculaas:quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Iedereen mag het anders zien natuurlijk
Ik hou het op 0,5 en 5,5
Maar wat denk je dan?quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik schat Max hoger in als coureur.
Maar wat ik bedoel te zeggen is dat Formule 1 auto's en F1 motoren geen Toyota Aygo's zijn waarvan er duizend per dag in elkaar gezet worden door robots. Bij het maken van de onderdelen voor een F1 auto komt handwerk en het menselijke aspect kijken dus reken maar dat er kwaliteitsverschil zit tussen de diverse onderdelen. Uiteindelijk zul je als team aan één auto de prioriteit moeten geven.
Daar moest ik ook gelijk aan denken ja.quote:Op zondag 27 augustus 2017 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk niet dat het verschil had gemaakt. Bij een herstart met Ricciardo achter je moet je op je hoede zijn en dat was Bottas niet genoeg. Sterker nog, hij liet links en rechts ruimte, waardoor hij aan beide kanten ingehaald kon worden. Beetje zoals achterblijverZonta in 2000 met Häkkinen en Schumacher
Volgens mij was dat ook de reden dat ze hem uit de race hebben gehaald, iig dat idee had ik.quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wel extreem overigens hoe Alonso weer tekeer ging op de radio vandaag. Van een man met een dergelijk salaris mag je toch wel een bepaalde mate van professionaliteit verwachten. Nadat hij uitgejankt was mochten ze opeens niks meer tegen hem zeggen op de radio. Tja. Lever je contract in jongen als je niet met de situatie om kunt gaan. Naar Monza afreizen lijkt me sowieso zinloos.
Red Bull zal hier ook weinig aan kunnen doen, het chassis is heel goed maar ze moeten het doen met een klantenmotor.quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar wat denk je dan?
Dat ze de schroefjes bij Ricciardo net wat strakker aandraaien? Juist omdat het allemaal handwerk is, wordt juist de uiterste zorg besteedt aan de kwaliteit.
Een onderdeel is goed of niet goed, er is niet zoiets als een onderdeel wat net wat beter is.
Als ze bij RBR de indruk hebben dat een onderdeel "minder goed" is, dan wordt het opnieuw gemaakt. Het is een miljoenen bedrijf, en dan gaan ze niet een kwalitatief minder onderdeel in de auto van Max zetten. Juist Max willen ze behouden voor het team, omdat het de betere coureur is.
Max heeft gewoon vieze pech, wordt ie hard van. En het zal wel een keer ophouden.
Dat soort dingen gebeuren, ook afhankelijk van hoeveel risico je neemt en hoe handig je bent in buiten de ellende blijven, maar daar heeft het team verder geen invloed op.quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Plausible, hij koos voor 3 dik er doorheen. Als hij daar niet had gezeten had Kimi niet ingehouden en was Bottas niet tegen Kimi gereden
Eindeloze discussie, maar ik ga ff van 1 eigen actie en 5x technisch falen.
Als hij daar niet had gezeten....quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Plausible, hij koos voor 3 dik er doorheen. Als hij daar niet had gezeten had Kimi niet ingehouden en was Bottas niet tegen Kimi gereden
Eindeloze discussie, maar ik ga ff van 1 eigen actie en 5x technisch falen.
Oh je doelde op de DNF van Ric...quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat soort dingen gebeuren, ook afhankelijk van hoeveel risico je neemt en hoe handig je bent in buiten de ellende blijven, maar daar heeft het team verder geen invloed op.
Het punt is dat zijn mechanische pech ook weer niet zo heel extreem is en het team ook wel eens wat van een coureur moet slikken. Voor het team waren het gewoon 2 DNF's de vorige race, geheel te danken aan die ene coureur die zich nu heel hard beklaagt.
Altijd die Finnen weer maar ja Bottas maakte idd dezelfde fout in Bakuquote:Op zondag 27 augustus 2017 17:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als hij daar niet had gezeten....
Beetje een dooddoener is dat. Max deed in Spanje niks bijzonders vond ik. Zoals hij zelf al zei: "I didn't make it to the finish, because of the Finnish.
Max Verstappen.quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:22 schreef Nattekat het volgende:
Jullie raden nooit wie er naast een gestrande Red Bull stond net
Een stuk of wat marshallsquote:Op zondag 27 augustus 2017 17:22 schreef Nattekat het volgende:
Jullie raden nooit wie er naast een gestrande Red Bull stond net
Dat werd hier al gezegd.quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:22 schreef Nattekat het volgende:
Jullie raden nooit wie er naast een gestrande Red Bull stond net
2 DNF's de vorige race ja?quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat soort dingen gebeuren, ook afhankelijk van hoeveel risico je neemt en hoe handig je bent in buiten de ellende blijven, maar daar heeft het team verder geen invloed op.
Het punt is dat zijn mechanische pech ook weer niet zo heel extreem is en het team ook wel eens wat van een coureur moet slikken. Voor het team waren het gewoon 2 DNF's de vorige race, geheel te danken aan die ene coureur die zich nu heel hard beklaagt.
Een natte kat?quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:22 schreef Nattekat het volgende:
Jullie raden nooit wie er naast een gestrande Red Bull stond net
Pics or it didnt happenquote:Op zondag 27 augustus 2017 17:22 schreef Nattekat het volgende:
Jullie raden nooit wie er naast een gestrande Red Bull stond net
Heb je bijvoorbeeld weleens gezien hoe een voorvleugel met de hand gebouwd wordt van carbon? Reken maar dat daar kwaliteitsverschil in zit. F1 motoren worden ook met de hand geassembleerd. F1 auto's worden niet door robots uit de fabriek gestampt zoals een iPhone. Daarom werken de meeste teams met een duidelijke eerste rijder zodat ze aan één auto de prioriteit kunnen geven. Het lijkt me inmiddels duidelijk dat dit bij RBR Ricciardo is.quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar wat denk je dan?
Dat ze de schroefjes bij Ricciardo net wat strakker aandraaien? Juist omdat het allemaal handwerk is, wordt juist de uiterste zorg besteedt aan de kwaliteit.
Een onderdeel is goed of niet goed, er is niet zoiets als een onderdeel wat net wat beter is.
Als ze bij RBR de indruk hebben dat een onderdeel "minder goed" is, dan wordt het opnieuw gemaakt. Het is een miljoenen bedrijf, en dan gaan ze niet een kwalitatief minder onderdeel in de auto van Max zetten. Juist Max willen ze behouden voor het team, omdat het de betere coureur is.
Max heeft gewoon vieze pech, wordt ie hard van. En het zal wel een keer ophouden.
Renault heeft gewoon 3 assembly teams: 1 voor Renault, 1 voor RBR en 1 voor STR er wordt echt niet specifiek 1 motor voor 1 coureur gebouwd.quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Heb je bijvoorbeeld weleens gezien hoe een voorvleugel met de hand gebouwd wordt van carbon? Reken maar dat daar kwaliteitsverschil in zit. F1 motoren worden ook met de hand geassembleerd. F1 auto's worden niet door robots uit de fabriek gestampt zoals een iPhone. Daarom werken de meeste teams met een duidelijke eerste rijder zodat ze aan één auto de prioriteit kunnen geven. Het lijkt me inmiddels duidelijk dat dit bij RBR Ricciardo is.
Dat zeg ik ook nergens.quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:34 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Renault heeft gewoon 3 assembly teams: 1 voor Renault, 1 voor RBR en 1 voor STR er wordt echt niet specifiek 1 motor voor 1 coureur gebouwd.
Heb ik gezien, en weet ik.quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Heb je bijvoorbeeld weleens gezien hoe een voorvleugel met de hand gebouwd wordt van carbon? Reken maar dat daar kwaliteitsverschil in zit. F1 motoren worden ook met de hand geassembleerd. F1 auto's worden niet door robots uit de fabriek gestampt zoals een iPhone. Daarom werken de meeste teams met een duidelijke eerste rijder zodat ze aan één auto de prioriteit kunnen geven. Het lijkt me inmiddels duidelijk dat dit bij RBR Ricciardo is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |