Mr.Ping | zondag 27 augustus 2017 @ 10:08 |
Welke modellen met een TFSI motor hebben de (olie)problemen? Volgens mij waren het de 1.8 en 2.0 TFSI, maar zijn er nog meer en na welk bouwjaar zijn de motoren aangepast? | |
Meneer-Meeuw | zondag 27 augustus 2017 @ 15:42 |
https://www.google.nl/sea(...)lemen+tsi&aqs=chrome..69i57.7250j0j4&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 | |
DarkerThanBlack | zondag 27 augustus 2017 @ 15:58 |
De aangepaste motoren hebben een distributieriem ipv ketting, gewoon daar op zoeken. De meeste problemen komen voor bij 1.2 tm 2.0. | |
Revolution-NL | zondag 27 augustus 2017 @ 18:00 |
Alle TSI motoren t/m 2013 zou ik met een grote boog omheen lopen. Vanaf 2013 lijkt de betrouwbaarheid een stuk te zijn verbeterd echter zijn er genoeg andere merken die de kwaliteit onder de motorkap een stuk beter voorelkaar hebben en waar het risico op torenhoge garagerekening stukken lager is | |
reeybehn | maandag 28 augustus 2017 @ 00:15 |
Nou doe mij maar een 2.0 tsi hoor anders. Net op en neer naar Tsjechië met een 2015 golf gti. Verbruikt geen druppel en wat een beest | |
butz0rs | maandag 28 augustus 2017 @ 00:30 |
Golf GTE? | |
reeybehn | maandag 28 augustus 2017 @ 00:49 |
Nee, da's geen gti sorry, bedoelde olie. Brandstof 1 op 9 op terugrit | |
derLudolf | maandag 28 augustus 2017 @ 11:27 |
Dan lag de gemiddelde snelheid ook wel ruim boven de 100km/u mag ik hopen. | |
reeybehn | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:03 |
zodra er ruimte was 200. Maar veel optrekken dus | |
TourOfData | dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:07 |
Blokken van VAG zijn sowieso slecht na 160.000 km. Dan scheuren ze spontaan en vallen uit elkaar. op 6:30 wordt er aangegeven dat alumnium blokken van VAG soms spontaan uit elkaar vallen in stukjes. | |
Mr.Ping | dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:27 |
Best wel sneu om te zien dat de kwaliteit van deze merken zo slecht is. Dan wordt de volgende auto maar een Mercedes. | |
Glijdt_licht | dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:21 |
Waarom geen Volvo? Blijf alleen weg bij de PSA diesels.. | |
habitue | woensdag 30 augustus 2017 @ 08:30 |
Hmm ik zat te denken om een 2.0 tfsi a5 te kopen uit 2009-2010 ong. Niet doen dus? | |
6star6lord6 | woensdag 30 augustus 2017 @ 08:32 |
Goede keuze! Welk model? | |
RobjeGeus | woensdag 30 augustus 2017 @ 08:36 |
Zijn toch ook allang geen Volvo motoren meer ? | |
Meneer-Meeuw | woensdag 30 augustus 2017 @ 08:48 |
Heb zelf nog naar een A3 gekeken maar 35.000 uitgeven aan een auto met een bokkende DSG automaat... Heb nu bij BMW geshopped, Mercedes kan me niet meer bekoren. | |
Glijdt_licht | woensdag 30 augustus 2017 @ 09:19 |
Juist wel. Alle huidige motoren zijn Volvo motoren. Welke waren niet van Volvo: 1.6 1.8 en 2.0 benzine zoals geleverd in bv de V50 tussen 2004 en 2012 1.6d, 2.0d tot 2011 oid D2 tot en met ~2014 Wat Renault en Mitsubishi blokken vóór de Ford periode. D3,D4 5 cilinders zijn van Volvo Huidige D2, D3,D4 4 cilinders zijn van Volvo Huidige T2,T3,T4 zijn van Volvo. Natuurlijk zijn alle oudere 5 cilinders van Volvo | |
derLudolf | woensdag 30 augustus 2017 @ 10:12 |
Benzine wel, de 2.5tdi was van VAG, daarna kwam Volvo zelf met D5/2.4D | |
derLudolf | woensdag 30 augustus 2017 @ 10:13 |
Spijtig trouwens dat ze geen vijfcilinders meer hebben. Vind dat zo mooi klinken. | |
Mr.Ping | woensdag 30 augustus 2017 @ 18:17 |
Ik vind de A200 een mooi auto, alleen jammer dat het alleen 5 deurs zijn. Die deurtjes zijn veel te kort voor mij, dus ik ben er nog niet over uit. | |
6star6lord6 | woensdag 30 augustus 2017 @ 18:26 |
Een c220 coupe dan? Die is drie Deurs en in dezelfde prijsklasse. Of c180 coupe? | |
Meneer-Meeuw | woensdag 30 augustus 2017 @ 19:19 |
Zou ik toch eerder voor een 1serie gaan, 1.5 motor icm 8 traps automaat rijdt echt geweldig. bovendien is die laatste ook nog eens gratis. | |
derLudolf | woensdag 30 augustus 2017 @ 19:21 |
Mercedes heeft een negen traps automaat | |
Straatcommando. | woensdag 30 augustus 2017 @ 21:52 |
Tijdje een v70 2.4d gehad, dus nog niet de d5. Wat een smeuïg blok was dat. Heerlijk. | |
derLudolf | woensdag 30 augustus 2017 @ 22:19 |
Dat was hetzelfde blok, is ook gewoon tegelijk leverbaar geweest. De D5 had meer vermogen. Bij benzine had je ook T5 en 2.4T geloof ik. | |
Straatcommando. | donderdag 31 augustus 2017 @ 02:44 |
Ik dacht dat dat niet helemaal dezelfde blokken waren, oa turbo. Wel minder vermogen idd. | |
Mr.Ping | donderdag 31 augustus 2017 @ 07:44 |
Voor mij hebben de Duitse merken in de laatste 10 jaar hun goede naam verloren, ik zou er bijna een KIA voor gaan rijden. | |
habitue | donderdag 31 augustus 2017 @ 11:31 |
1 keer in een huurauto KIA gezeten een week. Nooit weer. Wat rijdt dat verdomde kut zeg. VW/Audi waar ik in heb gereden rijdt altijd heel goed. Rij nu al 7 jaar in VW met 1.6 blok zonder turbo's en eigenlijk nog nooit wat gehad. Daarom neig ik nu naar Audi, maar als ik dan al die problemen met TFSI lees word ik toch wel angstig om over te stappen. | |
Mr.Ping | donderdag 31 augustus 2017 @ 15:27 |
Ik vind het model best mooi, maar heb er nooit mee gereden. Maar welke Jap dan wel, Lexus is goed zeggen ze naar daar voel ik me nog te jong voor. | |
Glijdt_licht | donderdag 31 augustus 2017 @ 15:37 |
3 Deurs, prima blok, Geen vag. Rijdt prima door Ford Focus onderstel Betaalbaar. Volvo C30 bjr 2010 2.0i 107kW/146pk Business Pro CLIMA + CRU ¤ 8.888,00 http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons [ Bericht 5% gewijzigd door Glijdt_licht op 31-08-2017 15:43:11 ] | |
6star6lord6 | donderdag 31 augustus 2017 @ 15:39 |
| |
habitue | donderdag 31 augustus 2017 @ 15:40 |
Kia is geen Jap maar Koreaans | |
Glijdt_licht | donderdag 31 augustus 2017 @ 15:49 |
Tja, love/hate model. Maar als hij zelf met een Kia Ceed 3 Deurs aankomt, die m.i. van de zijkant er best op lijkt alleen 7 jaar later uitgebracht, why not? | |
Hyperdude | donderdag 31 augustus 2017 @ 15:54 |
Giuletta. 1750 is lekker vlot. | |
6star6lord6 | donderdag 31 augustus 2017 @ 16:07 |
Er zijn veel mooiere Volvo's models. | |
Glijdt_licht | donderdag 31 augustus 2017 @ 16:14 |
Een p1800es mag je inderdaad wel achter mijn C30 parkeren. Verder heb ik wat minder met de bakstenen, en jij snapt ook wel dat een huidige V90 niet bepaald dezelfde categorie auto is.. dat Volvo op dit moment niks vergelijkbaars heeft.. | |
Mr.Ping | donderdag 31 augustus 2017 @ 18:47 |
Ik rij veel korte stukjes, en dat vind mijn 3-liter niet zo leuk. Daarom zoek ik een auto met een kleinere motor, een VW Polo of Ibiza zou perfect zijn... alleen heb ik geen zin in een TFSI die na een ton revisie nodig heeft. Ik wil mijn auto inruilen, dus "moet" ik iets duurders terug kopen van rond de 18.000 á 20.000 euro. Liefst een 3-deurs en niet te saai! | |
SgtPorkbeans | donderdag 31 augustus 2017 @ 18:51 |
Ford Fiesta ST, interieur niet het je van het, maar al het autojournaille is laaiend over dit gebakje. Ik heb hem zelf ook (nog steeds) op de korrel. Of een Megane RS | |
Hyperdude | donderdag 31 augustus 2017 @ 18:55 |
Staan diverse Toyota GT86 te koop vanaf ¤22K Subaru boxer en achterwielaandrijving. En zeldzaam. | |
Mr.Ping | donderdag 31 augustus 2017 @ 19:01 |
Há toevallig, ik keek net op gaspedaal voor een Subaru BRZ. | |
Mr.Ping | donderdag 31 augustus 2017 @ 19:05 |
Ook een goed idee, ik heb mijn korte woon-werk ritjes 6 jaar in een Renault 2.0 Williams gedaan, dat ding verbruikte geen druppel olie en heb er tot 230.000 km mee gereden. (daarna is hij door een liefhebber in Frankrijk gekocht voor zijn verzameling) Ik weet niet hoe de kwaliteit van Renault tegenwoordig is. | |
Hyperdude | donderdag 31 augustus 2017 @ 19:23 |
Zitten nog net boven je budget, maar niet zoveel. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 31 augustus 2017 @ 20:40 |
Kennis van mij heeft een Q5 2.0 TFSI uit 2015. Verbuikt een liter op 1000 km. Heb je dan rond de 60k euro's voor afgetikt. Ik snap niet dat mensen die merken niet helemaal links laten liggen. Als je de prijzen ziet en wat voor rotzooi ze verkopen, dan koop je dat toch nooit meer? | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 31 augustus 2017 @ 20:43 |
Yep. Allebei 5-cylinder en allebei een turbo....maar toch niet helemaal hetzelfde blok. De T5's hadden o.a. dikkere cylinderwanden. Wel eeuwig zonde dat ze geen 5-cylinders meer hebben. Geweldige motoren. | |
Misterjack41 | donderdag 31 augustus 2017 @ 22:09 |
Tja, dit zijn dan weer van die zondagmiddag-verjaardag's verhalen, 2015, dus twee jaar oud, daarmee ga je terug naar de dealer en eis je garantie, als je dat niet doet, ook geen recht om te zeuren imo. Wij hebben een Citroen C3 gehad waar de voorvering het op een dag een leuk idee vond om gewoon door te zakken (fabrieksfout, auto had 50dkm). Een maat van me had een Kia Rio, welke we konden volgen door de onderdelen die hij onderweg verloor, Mercedes heeft in het verleden "wel eens" een enorm roest probleem gehad en het bedrijf waar ik werk heeft een Fiat Ducato van twee jaar oud, waar de gaten letterlijk in vallen, dus wat moeten we dan allemaal kopen? Starlets van 15 jaar oud? "Want die zijn zo betrouwbaar" of een auto waar je van geniet iedere keer dat je erin rijd | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 31 augustus 2017 @ 22:18 |
Dom, hoor, aannames doen. Dealer zegt: "Bekend probleem. Kost xxxx euro voor modificatiepakket met o.a. nieuwe zuigerveren". Kennis zegt;" Ben je niet goed bij je hoofd?". Dealer zegt: "Ga dan maar naar importeur". Pon zegt "Je kan aan het gas" (schijnt een standaard reactie van Pon te zijn). Dus nu rechtszaak in voorbereiding met enkele tientallen eigenaren die hetzelfde probleem hebben. Hoe dan ook, waardeloos spul. | |
Misterjack41 | donderdag 31 augustus 2017 @ 22:29 |
Volledige informatie aangeven is ook een optie, in plaats van me te beledigen Dealer problemen heb je met ieder merk wel helaas, en Pon is geen top zaak, maar er is dus een modificatie pakket, maar kennis heeft gekozen die niet te plaatsen (even buiten beschouwing gelaten dat ik ook vind dat dat gewoon een gratis fix moet zijn), als je die informatie er nou bij had gezet had ik je punt wat meer gesnapt. | |
Meneer-Meeuw | donderdag 31 augustus 2017 @ 22:31 |
BMW 1 serie met nieuwe 1.5 3cyl? | |
Mr.Ping | vrijdag 1 september 2017 @ 00:27 |
Ik ben nu aan mijn 5e BMW bezig en nu hoef ik er even geen meer. Ik ben van een E46 330i naar een E93 330i overgestapt en zie hoe de kwaliteit achteruit is gegaan. Waarschijnlijk heeft het met alle strenge milieueisen te maken waar ze aan moeten voldoen, en dat komt niet ten goede aan de duurzaamheid en betrouwbaarheid. | |
StretchingKoala | vrijdag 1 september 2017 @ 10:18 |
Vind het nu juist altijd wonderbaarlijk hoe snel rij eigenschappen en comfort verbeteren. Heb mijn oude E93 touring aan de Mrs gegeven en zelf nu een 330E, ik vond mijn oude E93 altijd heerlijk rijden. Maar als ik het nu vergelijk met de 330E, dan is het een wereld van verschil. Nu ja, als je geen dagelijks vergelijk hebt weet je ook niet beter. Zelfde als tv schermen in een winkel vergelijk, thuis zie je het verschil toch niet meer. | |
Eleiko | vrijdag 1 september 2017 @ 10:36 |
Waarom wil je dit weten? Je bent toch niet van plan zo'n onbetrouwbare tokkiebak te kopen? | |
Eleiko | vrijdag 1 september 2017 @ 10:38 |
Lexus >> BMW >> VAG meuk. | |
Eleiko | vrijdag 1 september 2017 @ 10:40 |
Dit. Op de een of andere manier blijft VAG en dan vooral Audi iets magisch houden voor veel mensen. | |
habitue | vrijdag 1 september 2017 @ 11:09 |
Audi maakt dan ook mooie en prachtig afgewerkte auto's | |
Eleiko | vrijdag 1 september 2017 @ 11:13 |
Ja, en ook vaak onbetrouwbaar en met een buttservice en een importeur die je in de kou laat staan. | |
Revolution-NL | vrijdag 1 september 2017 @ 11:18 |
De 2.0 liter TSI is onlangs ook nog een aflevering geweest bij Tros Radar https://radar.avrotros.nl(...)verbruik-tfsi-motor/ VAG komt overigens wel vaker langs, laatst ook weer een aflevering over de problemen na de sjoemelsoftware update https://radar.avrotros.nl(...)os-volkswagen-group/ Of 80k voor een Audi S3 betalen waar om de 10.000km de schijven vervangen moeten worden en waar PON niet thuis geeft. https://www.autoblog.nl/n(...)-de-rs3-remmen-91755 [ Bericht 7% gewijzigd door Revolution-NL op 01-09-2017 11:31:30 ] | |
Revolution-NL | vrijdag 1 september 2017 @ 11:30 |
Wat te denken van: Mazda 3 2.0GT-M Honda Civic 2.0 Type R Renault Mégane RS Alfa Romeo Giulietta 1.750 TBI Of Lexus IS 300h Suzuki Kizashi 2.4 | |
Meneer-Meeuw | vrijdag 1 september 2017 @ 11:47 |
Lexus is idd mooi en van goede kwaliteit, kan alleen niet wennen aan het interieur. | |
Hyperdude | vrijdag 1 september 2017 @ 11:53 |
Belachelijk trouwens dat VAG in de VS wel moet bloeden, en in NL/EU niet. Kan je weer zien hoe goed de NL/EU-politiek het met de burgertjes voor heeft. Dieselgedoe idem. | |
Hyperdude | vrijdag 1 september 2017 @ 11:55 |
Nadeel van Lexus is ze nogal lelijk zijn. Daar ga ik mijn geld niet aan besteden. | |
habitue | vrijdag 1 september 2017 @ 12:00 |
Alle Jappenautos zijn lelijk. | |
habitue | vrijdag 1 september 2017 @ 12:01 |
Maar ze blijven wel rijden, dat wel. | |
Eleiko | vrijdag 1 september 2017 @ 12:05 |
Als mijn auto (Auris ) nu in de prak gereden zou worden, kocht ik een IS300h. Over een dik jaar ws een Leaf 60kWh. | |
Eleiko | vrijdag 1 september 2017 @ 12:08 |
Zo fucking lelijk zijn ze ook weer niet en afgezien van navigatie dat af-fabriek al ruk is, is die compleet probleemloos en goed rijdend. Dat heb ik liever dan VAG-meuk waar je om de haverklap een extra kruiwagen met geld bij de dealer achter moet laten. Plus exclusiever. Plus er rijden nauwelijke drugsdealers in rond (i.t.t. Audi). | |
6star6lord6 | vrijdag 1 september 2017 @ 12:21 |
Mitsubishi en Mazda hebben mooie wagens hoor. Asx, Mx 5, Lancer etc | |
DarkerThanBlack | vrijdag 1 september 2017 @ 15:00 |
De marges voor olieverbruik ligt tegenwoordig zo ruim dat je zo goed als nooit in aanmerking komt voor een garantieclaim. Daarnaast is het zeer moeilijk voor PON (eigen keus) om garantie te claimen bij de VW Groep, dus in praktijk zullen ze haast nooit toegeven. Uiteraard is het niet altijd makkelijk om garantie te claimen, maar de constructie bij PON is toch wel vrij uniek. Denk dat je bij een ander importeur meer kans maakt op garantie, heeft dus niet zo veel met merk te maken. Vandaar ook het verschil dat ze in Duitsland het kettingprobleem jaren eerder hebben erkend dan in Nederland. | |
Hyperdude | vrijdag 1 september 2017 @ 15:11 |
Welke constructie bij Pon is vrij uniek? Snap je verhaal niet zo goed. [ Bericht 10% gewijzigd door Hyperdude op 01-09-2017 15:29:43 ] | |
Revolution-NL | vrijdag 1 september 2017 @ 15:32 |
De productbeleving bij Japanse auto's is gewoon minder, hoewel men de laatste jaren wel grote stappen maakt met de afwerking van het interieur en de ergonomie. Wat dat betreft zijn Kia en Mazda een goed voorbeeld van merken die stappen hebben gemaakt, prima afwerking op hoogwaardig niveau en toch kwaliteit onder de kap. Een Kia Optima zou ook wel wat kunnen zijn voor TS | |
DarkerThanBlack | vrijdag 1 september 2017 @ 17:54 |
Beperkte garantie voorwaarden in ruil voor korting | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 1 september 2017 @ 18:34 |
Het was een domme aanname. Kan het niet mooier maken voor je, sorry. Sorry hoor. Een auto van 60k euro en anderhalf jaar oud en dan zelf die modificatieset moeten betalen? Ik denk dat ik mijn Q5 door de pui naar binnen had gereden. Achterlijke idioten. Als ik ooit al overwogen zou hebben om een auto van het VAG-concern te kopen....dat gaat met dit soort verhalen zeker niet gebeuren. | |
Juup© | vrijdag 1 september 2017 @ 18:39 |
Mijn interesse in VAG is ook al tot onder het nulpunt gedaald, maar wat zal ik dan kopen? Ik blijf zoeken, maar ik weet het gewoon niet meer. Nissan heeft bij mij i.i.g. volledig afgedaan qua betrouwbaarheid, maar dat is een persoonlijke ervaring natuurlijk. [ Bericht 6% gewijzigd door Juup© op 01-09-2017 18:57:11 ] | |
6star6lord6 | vrijdag 1 september 2017 @ 18:43 |
Kia is niet Japans hoor. Maar Japanse auto's hebben gewoon goede kwaliteit. Beter dan Franse troep. | |
Sounddragon | vrijdag 1 september 2017 @ 18:44 |
Dat flik je bij een gebruikte auto waarvan je de onderhoudshistorie niet kent. Als een importeur dat bij een nieuwe auto doet, hebben ze blijkbaar niet zo veel vertrouwen in je product. Ik zou keihard wegrennen. | |
Eleiko | vrijdag 1 september 2017 @ 20:36 |
Wat zijn je eisen/wensen? En wat voor Nissan had je? De laatste generatie Primera? Die was namelijk inderdaad ruk. | |
Eleiko | vrijdag 1 september 2017 @ 20:37 |
Fixed. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 1 september 2017 @ 20:42 |
Als ik zo een beetje terugkijk dan heb ik de meeste tijd en kilometers doorgebracht in Italiaanse en Zweedse automobielen. Heb ik me prima mee vermaakt. En nog steeds. | |
Mr.Ping | vrijdag 1 september 2017 @ 20:46 |
Als ik alle TFSI modellen uitsluit dan vallen er veel mooie auto's af. Ik hoopte dat iemand zou zeggen " na 2015 hebben ze de motoren aangepast en kunnen ze minimaal weer twee ton rijden zonder revisie" Dan was het mij wel waard geweest om 5000 euro bij te leggen om een paar bouwjaren jonger te kopen. | |
Eleiko | vrijdag 1 september 2017 @ 20:50 |
Er zijn genoeg mooie, goede niet-VAG auto's te koop: van waar die fascinatie voor VAG meuk? | |
Juup© | vrijdag 1 september 2017 @ 20:50 |
Dat dus, qua olieverbruik zou een VAG blok nog veeeel beter uit de test komen . Eisen: • Redelijk wat koppel over een groot deel van "het gebied" dus b.v. geen 1.2 turbo • Airco c.q. climate controle. • Minimaal 140 PK zonder lag problemen. • Geen olieboot En dat is het zowel een beetje, ik heb nog wat meer "eisen" maar of dat hier thuis hoort weet ik niet [ Bericht 17% gewijzigd door Juup© op 01-09-2017 21:01:41 ] | |
6star6lord6 | vrijdag 1 september 2017 @ 20:51 |
Inderdaad, je kan beter Mercedes of BMW kopen. (Om maar een voorbeeld te noemen) | |
Hyperdude | vrijdag 1 september 2017 @ 20:53 |
2 ton kms. in nog geen 2 jaar is nog niet zo'n grote potentiële onderzoekspopulatie. | |
DarkerThanBlack | vrijdag 1 september 2017 @ 21:11 |
Juist niet, importeur bedingt meer korting en draagt het risico op defect. Dat zal kunnen betekenen op veel vertrouwen, hoewel ik eerder denk dat het puur gaat om een hogere marge. Hun strategie is op zich vrij effectief, geen idee wat de cijfers zijn, maar het lijkt er wel op dat de auto's van de VW groep in Nederland als warme broodjes de lease in gaan, veel betere resultaat behalen dan de andere merken. Het kan lang goed gaan totdat VW zelf ook gaat bezuinigen op de kwaliteit. | |
Eleiko | vrijdag 1 september 2017 @ 21:13 |
Avensis 2.4 Accord 2.4 Volvo 2.5 5 cilinder 20V BMW zes-in-lijn Subaru 2.5 Lexus 2.5 V6 Lancia Kappa 2.4 5-cilinder / 3.0 V6 Opel Signum 3.2 V6 Saab 95 2.3t Geen idee wat je budget is en wat je verdere eisen zijn. | |
DarkerThanBlack | vrijdag 1 september 2017 @ 21:21 |
Heb in dezelfde schuitje gezeten en dus voor BMW gekozen. Kan helaas niet zeggen dat het probleemloze auto's zijn, maar de twee jaar garantie op gebruikte auto's doet wel weer veel goed. Geen gezeik gehad om garantie, werd gewoon zonder morren enkele onderdelen vervangen. Bij Mercedes goede verhalen gehoord over hun coulance regeling, maar ja dat mag ook wel als je daar iedere jaar komt en een torenhoge onderhoudsrekening aftikt. | |
Straatcommando. | vrijdag 1 september 2017 @ 21:28 |
Ook bij BMW is het niet allemaal koek en ei. De eerste lichting n54 motoren die oa in de 335i zitten hadden last van falende turbo's. Wel onder coulance /garantie vervangen, maar toch. | |
Juup© | vrijdag 1 september 2017 @ 21:30 |
Budget ligt maximaal rond de 15.000,- , althans dat is wat ik er maximaal aan uit wil geven. Ik reed zo'n 29.000 per jaar (benzine), maar dat is veranderd en nu is het meer korte stukken rijden en hooguit 12 x per jaar zo'n 400km per dag. Wil niet zeggen dat ik buiten de reguliere kilometers geen langere stukken zal rijden (b.v even naar Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Engeland e.d.). | |
Mr.Ping | vrijdag 1 september 2017 @ 21:34 |
Ik vond dit. De eerste TFSI motoren hadden een hogere (2mm) olieschraapveer wat voor meer wrijving zorgde. De TFSI bij Audi, en TSI bij VW, Seat & Skoda (1.8 en 2.0 turbo) motoren gebruikt vanaf 2008 hebben een lagere olieschraapveer (1,5mm), wat voor minder wrijving en dus minder verlies zorgt, maar door de kleinere boringen (er is immers minder hoogte voor een grotere boring/grotere diameter) te snel verstoppen. De voorloper van de 2.0T(F)SI, de 1.8T20V motoren, maakten gebruik van schraapveren met grotere ovale afvoergaten welke minder snel problemen gaven. De eerste ~100.000km. gaat dit meestal goed, maar bij hogere kilometerstanden is er sprake van vervuiling tussen de delen van de olieschraapveer (de olieschraapveer bestaat op zich weer uit 2 ringen en een tussenveer, de 2 compressieveren zijn wel massief). De olieschraapveer kan door de ophoping van de vervuiling niet soepel meer bewegen (uitzetten/krimpen), de kleine boringen verstoppen en zal steeds minder olie afvoeren naar het carter, maar naar boven doorlaten in de verbrandingsruimte waar het niet hoort en zal verbranden. Uiteindelijk zal door ophoping achter de olieschraapveer deze niet meer genoeg terug kunnen veren in de uitsparing en vastlopen in de cilinder, wat fataal is voor de motor. Op deze foto een nieuwe Audi zuiger, met de onderste olieschraapveer met afvoer-boringen, met daar los overheen een vervuilde schraapveer waarbij de afvoerkanalen niet meer zichtbaar zijn en totaal verstopt, het olieverbruik is dan ~1L:500km. Medio 2016 is Audi gestopt met de geperforeerde schraapveren, maar heeft nu als vervanging een zuiger met een olieschraapveer met wafelstructuur, zoals wij die steeds gebruikt hebben. Reparaties en geproduceerde motoren zullen vanaf 2016 dit probleem waarschijnlijk niet meer krijgen. Linkje 200.000 km voor een auto vind ik vrij normaal, dus als de problemen in 2016 opgelost zijn is dat een goed teken (na 7 jaar aangerommeld te hebben). | |
Hyperdude | vrijdag 1 september 2017 @ 21:48 |
Hé, de 4.2 en 5.0 TFSI staan niet op hun verdachtenlijstje. Wink, wink. | |
Eleiko | zaterdag 2 september 2017 @ 08:18 |
Nogmaals: waarom het risico lopen op VAG-ellende als er genoeg andere wel goede auto's te koop zijn? | |
Ivo1985 | zaterdag 2 september 2017 @ 08:29 |
Omdat de buurman je uitlacht als je zo'n gekke Japanner aan komt zetten en niet met een 'betrouwbare' en 'degelijke' VW of aftreksel daarvan zoals de buurman zelf al heeft. De buurman laat alleen niet weten dat hij lacht als een boer met kiespijn. Of dat zijn auto niet van hem is maar van de leasemaatschappij, dus dat hij zich weinig zorgen hoeft te maken over alle ellende. Want als er weer eens iets mis is, wordt de leaseauto bij het werk opgehaald en weer teruggezet. En als de reparatie lang duurt staat er een vervangende auto klaar. Als particulier heb je alleen geen ruk aan die services, omdat je er dik voor moet betalen. | |
Sounddragon | zaterdag 2 september 2017 @ 08:40 |
Buurman lacht niet als je een X3 of B/C klasse voor de deur zet. Of desnoods een mediumsize Zwødse bak. Dattie effe lekker chronische jukkies aan zijn ballen krijgt met zijn VAGje | |
Mr.Ping | zaterdag 2 september 2017 @ 10:47 |
Natuurlijk is bijvoorbeeld Toyota of een Lexus beter, maar ik wil ook iets hebben wat ik mooi vind. Hiervoor ga ik vandaag kijken, een 1.6 motor dus beter voor korte stukken te rijden. Het enige wat ik niet fijn vind zijn de korte deuren. | |
habitue | zaterdag 2 september 2017 @ 11:45 |
Mooie auto, toffe kleur. | |
derLudolf | zaterdag 2 september 2017 @ 11:53 |
Dat vind ik ook erg mooie auto's inderdaad, de nieuwe A klasse. Volgens mij stiekem ook niet heel veel duurder dan een Golf. | |
Eleiko | zaterdag 2 september 2017 @ 11:57 |
Mensen die geven om wat de buurman van hun auto vindt: man, man man [ Bericht % gewijzigd door Sounddragon op 02-09-2017 21:14:56 ] | |
habitue | zaterdag 2 september 2017 @ 12:02 |
Kun je beter een Toyota Auris rijden idd. | |
Ivo1985 | zaterdag 2 september 2017 @ 12:42 |
Een andere verklaring kan ik niet geven voor het feit dat VAG nog steeds tot de wereldtop hoort kwa verkoopaantallen, ondanks al vele jaren met technische problemen. [ Bericht % gewijzigd door Sounddragon op 02-09-2017 21:15:03 ] | |
ColtZ40 | zaterdag 2 september 2017 @ 12:47 |
Tja als je het meeste verkoopt hoor je meestal ook de meeste klachten... Er zijn div problemen met bepaalde motoren maar dat hebben meerdere merken. | |
Misterjack41 | zaterdag 2 september 2017 @ 19:58 |
Manieren, het blijft moeilijk Lezen is blijkbaar ook moeilijk, als je mijn bericht had gelezen had je namelijk ook gelezen dat ik het met je eens was, maar dat we niet moeten doen alsof VAG de enige groep is die achteruit is gegaan. | |
6star6lord6 | zaterdag 2 september 2017 @ 20:14 |
En hoe was het? Btw koop je hem nieuw? | |
Mr.Ping | zaterdag 2 september 2017 @ 20:41 |
Ik ben bij de Mercedes dealer in Breda geweest en daar stonden er een aantal. Deze viel mij op door het AMG pakket, maar ik zag op drie plaatsen dat hij opnieuw gespoten was. En dan moet ik zo'n 10.000 euro bijbetalen. Wat mij opvalt is dat ze (bijna) allemaal in de C-stijl een heel licht deukje hebben recht boven de stijl van het driehoeksruitje. Het leek me geen schade maar een punt waar intern een versteviging zit en er spanning op het plaatwerk staat. Nieuw zijn ze 35.000 euro, en dat vind ik ze niet waard... al staan er 10 sterren op. Dus laaiend enthousiast was ik niet. | |
6star6lord6 | zaterdag 2 september 2017 @ 20:45 |
Misschien moet je naar de c serie kijken. Of wil je persee een a model? | |
Hyperdude | zaterdag 2 september 2017 @ 21:13 |
OK. What's next? | |
Sounddragon | zaterdag 2 september 2017 @ 21:18 |
1 serie, A3.. | |
6star6lord6 | zaterdag 2 september 2017 @ 21:20 |
1 serie> A3 | |
Hyperdude | zaterdag 2 september 2017 @ 21:32 |
Hij mot eens zo'n GT86 proberen. Ik zal zijn moeder eens even bellen. | |
6star6lord6 | zaterdag 2 september 2017 @ 21:35 |
Die is inderdaad ook mooi. Maar ik denk niet dat hij zo'n auto zoekt. | |
SgtPorkbeans | zaterdag 2 september 2017 @ 21:50 |
Die auto is het toch nét niet? | |
Hyperdude | zaterdag 2 september 2017 @ 21:50 |
Ik zou een Cayman proberen, maar die heeft niet zo'n geschikt blokkie voor korte stukkies. | |
Mr.Ping | zondag 3 september 2017 @ 10:12 |
3-deurs 200 PK Vierpittertje Ik ga er eens goed over nadenken in het zonnetje in de E93 nu het nog kan. | |
Hyperdude | zondag 3 september 2017 @ 10:13 |
Lijkt een leuk karretje Net rondje 120 km in de Porsj gedaan. Geen hond op straat. | |
Tijger_m | zondag 3 september 2017 @ 12:32 |
Onlangs? Een aflevering van 2015 over motoren van voor 2012. | |
SgtPorkbeans | zondag 3 september 2017 @ 12:53 |
Een Polo GTI (1.8 TSI) of Fiesta ST (1.6) dan? | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 4 september 2017 @ 10:31 |
Zelfreflectie, het blijft moeilijk. Denk dat je niet zo duidelijk bent, want dat haal ik nergens uit. Uhmm, jawel. | |
Misterjack41 | dinsdag 5 september 2017 @ 18:19 |
Muwah, ooit gehoord van opbouwende kritiek? Kan je ook eens proberen
Verder zeg ik er niks over Goede argumentatie, ik ben over. BMW, Mercedes en Nissan zijn alleen maar aan het verbeteren en hebben totaal geen problemen, dan wel in motoren, afwerking of simpelweg roest. | |
Juup© | dinsdag 5 september 2017 @ 18:26 |
Nissan geen problemen met motoren? De nieuwere misschien niet, maar de QG18DE 1.8 liter blokken vanaf 2002 tot (voor zover ik begrepen heb 2005 of 2006) zijn notoire olieslurpers zo boven de 150.000 km. De oudere QG18DE blokken hadden geen problemen, de blokken na 2005 of 2006 ook niet meer. Voor mij geen Nissan meer. Maar dat gezegd hebbende, elke fabrikant heeft zo zijn probleempjes. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 september 2017 @ 09:14 |
Jij in ieder geval niet. Zoals ik al zei: zelfreflectie; het blijft moeilijk. En even terug naar jouw eerste reactie: Superioriteitsgevoel druipt er vanaf. Maar het is niet meer of minder dan een domme aanname. | |
Sounddragon | woensdag 6 september 2017 @ 12:56 |
Lief doen. | |
#ANONIEM | woensdag 6 september 2017 @ 13:05 |
Dit dus. | |
TourOfData | woensdag 6 september 2017 @ 13:08 |
Rij-eigenschappen zijn funest. Zou lekker uitkijken naar een Ford Focus mk2 ST (5 cylinder 2.5 liter van Volvo, met turbo), 220 pk, met chip naar 300 pk. Met communicatief onderstel, scherp en nooit oncomfortabel. De moderne 2.0 liter vierpitters met turbo zijn minder fijn, door al die milieu-eisen en uitstoot de laatste tijd. | |
Mr.Ping | woensdag 6 september 2017 @ 19:26 |
Ik ben niet zo van de Ford, maar ik zal er eens over denken. De milieu-eisen zijn funest voor vele auto's, de genoemde olieproblemen bij VAG zijn ook het gevolg ervan. Op dit moment heb ik mijn auto online te koop gezet, het zal niet meevallen om een cabrio aan het einde van de zomer te verkopen. | |
Misterjack41 | woensdag 6 september 2017 @ 19:35 |
Excuses, mijn reactie was sarcastisch bedoelt | |
Misterjack41 | woensdag 6 september 2017 @ 19:36 |
- ik zei dus... - [ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 08-09-2017 23:52:46 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 7 september 2017 @ 11:50 |
- lief doen - [ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 08-09-2017 23:53:40 ] | |
Sounddragon | vrijdag 8 september 2017 @ 23:54 |
En dan bedoel ik dus niet; zeik gewoon lekker door tegen elkaar. Duuuusss.. |