Als ik zo een beetje terugkijk dan heb ik de meeste tijd en kilometers doorgebracht in Italiaanse en Zweedse automobielen. Heb ik me prima mee vermaakt. En nog steeds.quote:Op vrijdag 1 september 2017 18:39 schreef Juup© het volgende:
Mijn interesse in VAG is ook al tot onder het nulpunt gedaald, maar wat zal ik dan kopen? Ik blijf zoeken, maar ik weet het gewoon niet meer. Nissan heeft bij mij i.i.g. volledig afgedaan qua betrouwbaarheid, maar dat is een persoonlijke ervaring natuurlijk.
Als ik alle TFSI modellen uitsluit dan vallen er veel mooie auto's af.quote:Op vrijdag 1 september 2017 10:36 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Waarom wil je dit weten?
Je bent toch niet van plan zo'n onbetrouwbare tokkiebak te kopen?
Er zijn genoeg mooie, goede niet-VAG auto's te koop: van waar die fascinatie voor VAG meuk?quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:46 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Als ik alle TFSI modellen uitsluit dan vallen er veel mooie auto's af.
Ik hoopte dat iemand zou zeggen " na 2015 hebben ze de motoren aangepast en kunnen ze minimaal weer twee ton rijden zonder revisie"
Dan was het mij wel waard geweest om 5000 euro bij te leggen om een paar bouwjaren jonger te kopen.
Dat dus, qua olieverbruik zou een VAG blok nog veeeel beter uit de test komen .quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:36 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Wat zijn je eisen/wensen?
En wat voor Nissan had je? De laatste generatie Primera? Die was namelijk inderdaad ruk.
Inderdaad, je kan beter Mercedes of BMW kopen. (Om maar een voorbeeld te noemen)quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:50 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mooie, goede niet-VAG auto's te koop: van waar die fascinatie voor VAG meuk?
2 ton kms. in nog geen 2 jaar is nog niet zo'n grote potentiële onderzoekspopulatie.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:46 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
" na 2015 hebben ze de motoren aangepast en kunnen ze minimaal weer twee ton rijden zonder revisie"...
Juist niet, importeur bedingt meer korting en draagt het risico op defect. Dat zal kunnen betekenen op veel vertrouwen, hoewel ik eerder denk dat het puur gaat om een hogere marge. Hun strategie is op zich vrij effectief, geen idee wat de cijfers zijn, maar het lijkt er wel op dat de auto's van de VW groep in Nederland als warme broodjes de lease in gaan, veel betere resultaat behalen dan de andere merken. Het kan lang goed gaan totdat VW zelf ook gaat bezuinigen op de kwaliteit.quote:Op vrijdag 1 september 2017 18:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat flik je bij een gebruikte auto waarvan je de onderhoudshistorie niet kent. Als een importeur dat bij een nieuwe auto doet, hebben ze blijkbaar niet zo veel vertrouwen in je product. Ik zou keihard wegrennen.
Avensis 2.4quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:50 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat dus, qua olieverbruik zou een VAG blok nog veeeel beter uit de test komen .
Eisen:
• Redelijk wat koppel over een groot deel van "het gebied" dus b.v. geen 1.2 turbo
• Airco c.q. climate controle.
• Minimaal 140 PK zonder lag problemen.
• Geen olieboot
En dat is het zowel een beetje, ik heb nog wat meer "eisen" maar of dat hier thuis hoort weet ik niet
Heb in dezelfde schuitje gezeten en dus voor BMW gekozen. Kan helaas niet zeggen dat het probleemloze auto's zijn, maar de twee jaar garantie op gebruikte auto's doet wel weer veel goed. Geen gezeik gehad om garantie, werd gewoon zonder morren enkele onderdelen vervangen. Bij Mercedes goede verhalen gehoord over hun coulance regeling, maar ja dat mag ook wel als je daar iedere jaar komt en een torenhoge onderhoudsrekening aftikt.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:51 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Inderdaad, je kan beter Mercedes of BMW kopen. (Om maar een voorbeeld te noemen)
Budget ligt maximaal rond de 15.000,- , althans dat is wat ik er maximaal aan uit wil geven.quote:Op vrijdag 1 september 2017 21:13 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Avensis 2.4
Accord 2.4
Volvo 2.5 5 cilinder 20V
BMW zes-in-lijn
Subaru 2.5
Lexus 2.5 V6
Lancia Kappa 2.4 5-cilinder / 3.0 V6
Opel Signum 3.2 V6
Saab 95 2.3t
Geen idee wat je budget is en wat je verdere eisen zijn.
Ik vond dit.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
2 ton kms. in nog geen 2 jaar is nog niet zo'n grote potentiële onderzoekspopulatie.
Hé, de 4.2 en 5.0 TFSI staan niet op hun verdachtenlijstje.quote:Op vrijdag 1 september 2017 21:34 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik vond dit.
De eerste TFSI motoren hadden een hogere (2mm) olieschraapveer wat voor meer wrijving zorgde. De TFSI bij Audi, en TSI bij VW, Seat & Skoda (1.8 en 2.0 turbo) motoren gebruikt vanaf 2008 hebben een lagere olieschraapveer (1,5mm), wat voor minder wrijving en dus minder verlies zorgt, maar door de kleinere boringen (er is immers minder hoogte voor een grotere boring/grotere diameter) te snel verstoppen. De voorloper van de 2.0T(F)SI, de 1.8T20V motoren, maakten gebruik van schraapveren met grotere ovale afvoergaten welke minder snel problemen gaven.
De eerste ~100.000km. gaat dit meestal goed, maar bij hogere kilometerstanden is er sprake van vervuiling tussen de delen van de olieschraapveer (de olieschraapveer bestaat op zich weer uit 2 ringen en een tussenveer, de 2 compressieveren zijn wel massief).
De olieschraapveer kan door de ophoping van de vervuiling niet soepel meer bewegen (uitzetten/krimpen), de kleine boringen verstoppen en zal steeds minder olie afvoeren naar het carter, maar naar boven doorlaten in de verbrandingsruimte waar het niet hoort en zal verbranden. Uiteindelijk zal door ophoping achter de olieschraapveer deze niet meer genoeg terug kunnen veren in de uitsparing en vastlopen in de cilinder, wat fataal is voor de motor.
...
Medio 2016 is Audi gestopt met de geperforeerde schraapveren, maar heeft nu als vervanging een zuiger met een olieschraapveer met wafelstructuur, zoals wij die steeds gebruikt hebben. Reparaties en geproduceerde motoren zullen vanaf 2016 dit probleem waarschijnlijk niet meer krijgen.
Linkje
...
Nogmaals: waarom het risico lopen op VAG-ellende als er genoeg andere wel goede auto's te koop zijn?quote:Op vrijdag 1 september 2017 21:34 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik vond dit.
De eerste TFSI motoren hadden een hogere (2mm) olieschraapveer wat voor meer wrijving zorgde. De TFSI bij Audi, en TSI bij VW, Seat & Skoda (1.8 en 2.0 turbo) motoren gebruikt vanaf 2008 hebben een lagere olieschraapveer (1,5mm), wat voor minder wrijving en dus minder verlies zorgt, maar door de kleinere boringen (er is immers minder hoogte voor een grotere boring/grotere diameter) te snel verstoppen. De voorloper van de 2.0T(F)SI, de 1.8T20V motoren, maakten gebruik van schraapveren met grotere ovale afvoergaten welke minder snel problemen gaven.
De eerste ~100.000km. gaat dit meestal goed, maar bij hogere kilometerstanden is er sprake van vervuiling tussen de delen van de olieschraapveer (de olieschraapveer bestaat op zich weer uit 2 ringen en een tussenveer, de 2 compressieveren zijn wel massief).
De olieschraapveer kan door de ophoping van de vervuiling niet soepel meer bewegen (uitzetten/krimpen), de kleine boringen verstoppen en zal steeds minder olie afvoeren naar het carter, maar naar boven doorlaten in de verbrandingsruimte waar het niet hoort en zal verbranden. Uiteindelijk zal door ophoping achter de olieschraapveer deze niet meer genoeg terug kunnen veren in de uitsparing en vastlopen in de cilinder, wat fataal is voor de motor.
Op deze foto een nieuwe Audi zuiger, met de onderste olieschraapveer met afvoer-boringen, met daar los overheen een vervuilde schraapveer waarbij de afvoerkanalen niet meer zichtbaar zijn en totaal verstopt, het olieverbruik is dan ~1L:500km.
Medio 2016 is Audi gestopt met de geperforeerde schraapveren, maar heeft nu als vervanging een zuiger met een olieschraapveer met wafelstructuur, zoals wij die steeds gebruikt hebben. Reparaties en geproduceerde motoren zullen vanaf 2016 dit probleem waarschijnlijk niet meer krijgen.
Linkje
200.000 km voor een auto vind ik vrij normaal, dus als de problemen in 2016 opgelost zijn is dat een goed teken (na 7 jaar aangerommeld te hebben).
Omdat de buurman je uitlacht als je zo'n gekke Japanner aan komt zetten en niet met een 'betrouwbare' en 'degelijke' VW of aftreksel daarvan zoals de buurman zelf al heeft.quote:Op zaterdag 2 september 2017 08:18 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Nogmaals: waarom het risico lopen op VAG-ellende als er genoeg andere wel goede auto's te koop zijn?
Buurman lacht niet als je een X3 of B/C klasse voor de deur zet. Of desnoods een mediumsize Zwødse bak. Dattie effe lekker chronische jukkies aan zijn ballen krijgt met zijn VAGjequote:Op zaterdag 2 september 2017 08:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Omdat de buurman je uitlacht als je zo'n gekke Japanner aan komt zetten en niet met een 'betrouwbare' en 'degelijke' VW of aftreksel daarvan zoals de buurman zelf al heeft.
De buurman laat alleen niet weten dat hij lacht als een boer met kiespijn. Of dat zijn auto niet van hem is maar van de leasemaatschappij, dus dat hij zich weinig zorgen hoeft te maken over alle ellende. Want als er weer eens iets mis is, wordt de leaseauto bij het werk opgehaald en weer teruggezet. En als de reparatie lang duurt staat er een vervangende auto klaar. Als particulier heb je alleen geen ruk aan die services, omdat je er dik voor moet betalen.
Natuurlijk is bijvoorbeeld Toyota of een Lexus beter, maar ik wil ook iets hebben wat ik mooi vind.quote:Op zaterdag 2 september 2017 08:18 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Nogmaals: waarom het risico lopen op VAG-ellende als er genoeg andere wel goede auto's te koop zijn?
Mooie auto, toffe kleur.quote:Op zaterdag 2 september 2017 10:47 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Natuurlijk is bijvoorbeeld Toyota of een Lexus beter, maar ik wil ook iets hebben wat ik mooi vind.
[ afbeelding ]
Hiervoor ga ik vandaag kijken, een 1.6 motor dus beter voor korte stukken te rijden. Het enige wat ik niet fijn vind zijn de korte deuren.
Dat vind ik ook erg mooie auto's inderdaad, de nieuwe A klasse. Volgens mij stiekem ook niet heel veel duurder dan een Golf.quote:Op zaterdag 2 september 2017 10:47 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Natuurlijk is bijvoorbeeld Toyota of een Lexus beter, maar ik wil ook iets hebben wat ik mooi vind.
[ afbeelding ]
Hiervoor ga ik vandaag kijken, een 1.6 motor dus beter voor korte stukken te rijden. Het enige wat ik niet fijn vind zijn de korte deuren.
Mensen die geven om wat de buurman van hun auto vindt: man, man manquote:Op zaterdag 2 september 2017 08:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Omdat de buurman je uitlacht als je zo'n gekke Japanner aan komt zetten en niet met een 'betrouwbare' en 'degelijke' VW of aftreksel daarvan zoals de buurman zelf al heeft.
De buurman laat alleen niet weten dat hij lacht als een boer met kiespijn. Of dat zijn auto niet van hem is maar van de leasemaatschappij, dus dat hij zich weinig zorgen hoeft te maken over alle ellende. Want als er weer eens iets mis is, wordt de leaseauto bij het werk opgehaald en weer teruggezet. En als de reparatie lang duurt staat er een vervangende auto klaar. Als particulier heb je alleen geen ruk aan die services, omdat je er dik voor moet betalen.
Kun je beter een Toyota Auris rijden idd.quote:
Een andere verklaring kan ik niet geven voor het feit dat VAG nog steeds tot de wereldtop hoort kwa verkoopaantallen, ondanks al vele jaren met technische problemen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 11:57 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Mensen die geven om wat de buurman van hun auto vindt: man, man man
Tja als je het meeste verkoopt hoor je meestal ook de meeste klachten... Er zijn div problemen met bepaalde motoren maar dat hebben meerdere merken.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Een andere verklaring kan ik niet geven voor het feit dat VAG nog steeds tot de wereldtop hoort kwa verkoopaantallen, ondanks al vele jaren met technische problemen.
Manieren, het blijft moeilijkquote:Op vrijdag 1 september 2017 18:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het was een domme aanname. Kan het niet mooier maken voor je, sorry.
Lezen is blijkbaar ook moeilijk, als je mijn bericht had gelezen had je namelijk ook gelezen dat ik het met je eens was, maar dat we niet moeten doen alsof VAG de enige groep is die achteruit is gegaan.quote:Op vrijdag 1 september 2017 18:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Sorry hoor. Een auto van 60k euro en anderhalf jaar oud en dan zelf die modificatieset moeten betalen?
Ik denk dat ik mijn Q5 door de pui naar binnen had gereden. Achterlijke idioten.
Als ik ooit al overwogen zou hebben om een auto van het VAG-concern te kopen....dat gaat met dit soort verhalen zeker niet gebeuren.
En hoe was het?quote:Op zaterdag 2 september 2017 10:47 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Natuurlijk is bijvoorbeeld Toyota of een Lexus beter, maar ik wil ook iets hebben wat ik mooi vind.
[ afbeelding ]
Hiervoor ga ik vandaag kijken, een 1.6 motor dus beter voor korte stukken te rijden. Het enige wat ik niet fijn vind zijn de korte deuren.
Ik ben bij de Mercedes dealer in Breda geweest en daar stonden er een aantal. Deze viel mij op door het AMG pakket, maar ik zag op drie plaatsen dat hij opnieuw gespoten was.quote:Op zaterdag 2 september 2017 20:14 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
En hoe was het?
Btw koop je hem nieuw?
Misschien moet je naar de c serie kijken.quote:Op zaterdag 2 september 2017 20:41 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik ben bij de Mercedes dealer in Breda geweest en daar stonden er een aantal. Deze viel mij op door het AMG pakket, maar ik zag op drie plaatsen dat hij opnieuw gespoten was.
En dan moet ik zo'n 10.000 euro bijbetalen.
Wat mij opvalt is dat ze (bijna) allemaal in de C-stijl een heel licht deukje hebben recht boven de stijl van het driehoeksruitje. Het leek me geen schade maar een punt waar intern een versteviging zit en er spanning op het plaatwerk staat.
Nieuw zijn ze 35.000 euro, en dat vind ik ze niet waard... al staan er 10 sterren op.
Dus laaiend enthousiast was ik niet.
OK.quote:Op zaterdag 2 september 2017 20:41 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
.
Dus laaiend enthousiast was ik niet.
1 serie, A3..quote:
Hij mot eens zo'n GT86 proberen.quote:
Die is inderdaad ook mooi. Maar ik denk niet dat hij zo'n auto zoekt.quote:Op zaterdag 2 september 2017 21:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hij mot eens zo'n GT86 proberen.
Ik zal zijn moeder eens even bellen.
Die auto is het toch nét niet?quote:Op zaterdag 2 september 2017 21:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hij mot eens zo'n GT86 proberen.
Ik zal zijn moeder eens even bellen.
Ik zou een Cayman proberen, maar die heeft niet zo'n geschikt blokkie voor korte stukkies.quote:Op zaterdag 2 september 2017 21:35 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Die is inderdaad ook mooi. Maar ik denk niet dat hij zo'n auto zoekt.
quote:Op zondag 3 september 2017 10:12 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
3-deurs
200 PK
Vierpittertje
...
Ik ga er eens goed over nadenken in het zonnetje in de E93 nu het nog kan.
Onlangs? Een aflevering van 2015 over motoren van voor 2012.quote:Op vrijdag 1 september 2017 11:18 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De 2.0 liter TSI is onlangs ook nog een aflevering geweest bij Tros Radar
https://radar.avrotros.nl(...)verbruik-tfsi-motor/
VAG komt overigens wel vaker langs, laatst ook weer een aflevering over de problemen na de sjoemelsoftware update
https://radar.avrotros.nl(...)os-volkswagen-group/
Of 80k voor een Audi S3 betalen waar om de 10.000km de schijven vervangen moeten worden en waar PON niet thuis geeft.
https://www.autoblog.nl/n(...)-de-rs3-remmen-91755
Een Polo GTI (1.8 TSI) of Fiesta ST (1.6) dan?quote:Op zondag 3 september 2017 10:12 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
3-deurs
200 PK
Vierpittertje
[ afbeelding ]
Ik ga er eens goed over nadenken in het zonnetje in de E93 nu het nog kan.
Zelfreflectie, het blijft moeilijk.quote:
Denk dat je niet zo duidelijk bent, want dat haal ik nergens uit.quote:Lezen is blijkbaar ook moeilijk, als je mijn bericht had gelezen had je namelijk ook gelezen dat ik het met je eens was
Uhmm, jawel.quote:maar dat we niet moeten doen alsof VAG de enige groep is die achteruit is gegaan.
Muwah, ooit gehoord van opbouwende kritiek? Kan je ook eens proberenquote:Op maandag 4 september 2017 10:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zelfreflectie, het blijft moeilijk.
quote:Op maandag 4 september 2017 10:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Denk dat je niet zo duidelijk bent, want dat haal ik nergens uit.
Verder zeg ik er niks overquote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:29 schreef Misterjack41 het volgende:
(even buiten beschouwing gelaten dat ik ook vind dat dat gewoon een gratis fix moet zijn)
Goede argumentatie, ik ben over.quote:
Nissan geen problemen met motoren? De nieuwere misschien niet, maar de QG18DE 1.8 liter blokken vanaf 2002 tot (voor zover ik begrepen heb 2005 of 2006) zijn notoire olieslurpers zo boven de 150.000 km. De oudere QG18DE blokken hadden geen problemen, de blokken na 2005 of 2006 ook niet meer.quote:Op dinsdag 5 september 2017 18:19 schreef Misterjack41 het volgende:
[..]
Muwah, ooit gehoord van opbouwende kritiek? Kan je ook eens proberen
[..]
[..]
Verder zeg ik er niks over
[..]
Goede argumentatie, ik ben over.
BMW, Mercedes en Nissan zijn alleen maar aan het verbeteren en hebben totaal geen problemen, dan wel in motoren, afwerking of simpelweg roest.
Jij in ieder geval niet. Zoals ik al zei: zelfreflectie; het blijft moeilijk.quote:Op dinsdag 5 september 2017 18:19 schreef Misterjack41 het volgende:
Muwah, ooit gehoord van opbouwende kritiek?
Superioriteitsgevoel druipt er vanaf. Maar het is niet meer of minder dan een domme aanname.quote:Tja, dit zijn dan weer van die zondagmiddag-verjaardag's verhalen, 2015, dus twee jaar oud, daarmee ga je terug naar de dealer en eis je garantie, als je dat niet doet, ook geen recht om te zeuren imo.
quote:Op zaterdag 2 september 2017 08:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Omdat de buurman je uitlacht als je zo'n gekke Japanner aan komt zetten en niet met een 'betrouwbare' en 'degelijke' VW of aftreksel daarvan zoals de buurman zelf al heeft.
De buurman laat alleen niet weten dat hij lacht als een boer met kiespijn. Of dat zijn auto niet van hem is maar van de leasemaatschappij, dus dat hij zich weinig zorgen hoeft te maken over alle ellende. Want als er weer eens iets mis is, wordt de leaseauto bij het werk opgehaald en weer teruggezet. En als de reparatie lang duurt staat er een vervangende auto klaar. Als particulier heb je alleen geen ruk aan die services, omdat je er dik voor moet betalen.
Dit dus.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Een andere verklaring kan ik niet geven voor het feit dat VAG nog steeds tot de wereldtop hoort kwa verkoopaantallen, ondanks al vele jaren met technische problemen.
Rij-eigenschappen zijn funest. Zou lekker uitkijken naar een Ford Focus mk2 ST (5 cylinder 2.5 liter van Volvo, met turbo), 220 pk, met chip naar 300 pk. Met communicatief onderstel, scherp en nooit oncomfortabel.quote:Op zondag 3 september 2017 10:12 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
3-deurs
200 PK
Vierpittertje
[ afbeelding ]
Ik ga er eens goed over nadenken in het zonnetje in de E93 nu het nog kan.
Ik ben niet zo van de Ford, maar ik zal er eens over denken.quote:Op woensdag 6 september 2017 13:08 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Rij-eigenschappen zijn funest. Zou lekker uitkijken naar een Ford Focus mk2 ST (5 cylinder 2.5 liter van Volvo, met turbo), 220 pk, met chip naar 300 pk. Met communicatief onderstel, scherp en nooit oncomfortabel.
De moderne 2.0 liter vierpitters met turbo zijn minder fijn, door al die milieu-eisen en uitstoot de laatste tijd.
Excuses, mijn reactie was sarcastisch bedoeltquote:Op dinsdag 5 september 2017 18:26 schreef Juup© het volgende:
[..]
Nissan geen problemen met motoren? De nieuwere misschien niet, maar de QG18DE 1.8 liter blokken vanaf 2002 tot (voor zover ik begrepen heb 2005 of 2006) zijn notoire olieslurpers zo boven de 150.000 km. De oudere QG18DE blokken hadden geen problemen, de blokken na 2005 of 2006 ook niet meer.
Voor mij geen Nissan meer.
Maar dat gezegd hebbende, elke fabrikant heeft zo zijn probleempjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |