abonnement Unibet Coolblue
pi_173521709
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 10:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Welke modellen met een TFSI motor hebben de (olie)problemen?

Volgens mij waren het de 1.8 en 2.0 TFSI, maar zijn er nog meer en na welk bouwjaar zijn de motoren aangepast?
Waarom wil je dit weten?
Je bent toch niet van plan zo'n onbetrouwbare tokkiebak te kopen?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173521740
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 september 2017 00:27 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik ben nu aan mijn 5e BMW bezig en nu hoef ik er even geen meer.

Ik ben van een E46 330i naar een E93 330i overgestapt en zie hoe de kwaliteit achteruit is gegaan.
Waarschijnlijk heeft het met alle strenge milieueisen te maken waar ze aan moeten voldoen, en dat komt niet ten goede aan de duurzaamheid en betrouwbaarheid.
Lexus >> BMW >> VAG meuk.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173521769
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 20:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kennis van mij heeft een Q5 2.0 TFSI uit 2015. Verbuikt een liter op 1000 km. Heb je dan rond de 60k euro's voor afgetikt.

Ik snap niet dat mensen die merken niet helemaal links laten liggen. Als je de prijzen ziet en wat voor rotzooi ze verkopen, dan koop je dat toch nooit meer?
Dit.
Op de een of andere manier blijft VAG en dan vooral Audi iets magisch houden voor veel mensen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173522230




Audi maakt dan ook mooie en prachtig afgewerkte auto's :9
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173522303
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:09 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Audi maakt dan ook mooie en prachtig afgewerkte auto's :9
Ja, en ook vaak onbetrouwbaar en met een buttservice en een importeur die je in de kou laat staan.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173522391
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 20:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kennis van mij heeft een Q5 2.0 TFSI uit 2015. Verbuikt een liter op 1000 km. Heb je dan rond de 60k euro's voor afgetikt.

Ik snap niet dat mensen die merken niet helemaal links laten liggen. Als je de prijzen ziet en wat voor rotzooi ze verkopen, dan koop je dat toch nooit meer?
De 2.0 liter TSI is onlangs ook nog een aflevering geweest bij Tros Radar
https://radar.avrotros.nl(...)verbruik-tfsi-motor/

VAG komt overigens wel vaker langs, laatst ook weer een aflevering over de problemen na de sjoemelsoftware update
https://radar.avrotros.nl(...)os-volkswagen-group/

Of 80k voor een Audi S3 betalen waar om de 10.000km de schijven vervangen moeten worden en waar PON niet thuis geeft. 8)7
https://www.autoblog.nl/n(...)-de-rs3-remmen-91755

[ Bericht 7% gewijzigd door Revolution-NL op 01-09-2017 11:31:30 ]
pi_173522615
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 september 2017 00:27 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik ben nu aan mijn 5e BMW bezig en nu hoef ik er even geen meer.

Ik ben van een E46 330i naar een E93 330i overgestapt en zie hoe de kwaliteit achteruit is gegaan.
Waarschijnlijk heeft het met alle strenge milieueisen te maken waar ze aan moeten voldoen, en dat komt niet ten goede aan de duurzaamheid en betrouwbaarheid.
Wat te denken van:
Mazda 3 2.0GT-M
Honda Civic 2.0 Type R
Renault Mégane RS
Alfa Romeo Giulietta 1.750 TBI

Of

Lexus IS 300h

Suzuki Kizashi 2.4
pi_173522941
Lexus is idd mooi en van goede kwaliteit, kan alleen niet wennen aan het interieur.
Meer of minder Meeuwen?
  vrijdag 1 september 2017 @ 11:53:20 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173523036
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:18 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De 2.0 liter TSI is onlangs ook nog een aflevering geweest bij Tros Radar
https://radar.avrotros.nl(...)verbruik-tfsi-motor/

VAG komt overigens wel vaker langs, laatst ook weer een aflevering over de problemen na de sjoemelsoftware update
https://radar.avrotros.nl(...)os-volkswagen-group/

Of 80k voor een Audi S3 betalen waar om de 10.000km de schijven vervangen moeten worden en waar PON niet thuis geeft. 8)7
https://www.autoblog.nl/n(...)-de-rs3-remmen-91755
Belachelijk trouwens dat VAG in de VS wel moet bloeden, en in NL/EU niet. Kan je weer zien hoe goed de NL/EU-politiek het met de burgertjes voor heeft. Dieselgedoe idem. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 1 september 2017 @ 11:55:04 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173523068
Nadeel van Lexus is ze nogal lelijk zijn. Daar ga ik mijn geld niet aan besteden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173523163
Alle Jappenautos zijn lelijk.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173523168
Maar ze blijven wel rijden, dat wel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173523252
Als mijn auto (Auris :') ) nu in de prak gereden zou worden, kocht ik een IS300h. Over een dik jaar ws een Leaf 60kWh.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173523302
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:55 schreef Hyperdude het volgende:
Nadeel van Lexus is ze nogal lelijk zijn. Daar ga ik mijn geld niet aan besteden.
Zo fucking lelijk zijn ze ook weer niet en afgezien van navigatie dat af-fabriek al ruk is, is die compleet probleemloos en goed rijdend. Dat heb ik liever dan VAG-meuk waar je om de haverklap een extra kruiwagen met geld bij de dealer achter moet laten. Plus exclusiever. Plus er rijden nauwelijke drugsdealers in rond (i.t.t. Audi).
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173523530
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:00 schreef habitue het volgende:
Alle Jappenautos zijn lelijk.
Mitsubishi en Mazda hebben mooie wagens hoor.
Asx, Mx 5, Lancer etc
pi_173526262
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:09 schreef Misterjack41 het volgende:

[..]

Tja, dit zijn dan weer van die zondagmiddag-verjaardag's verhalen, 2015, dus twee jaar oud, daarmee ga je terug naar de dealer en eis je garantie, als je dat niet doet, ook geen recht om te zeuren imo.

Wij hebben een Citroen C3 gehad waar de voorvering het op een dag een leuk idee vond om gewoon door te zakken (fabrieksfout, auto had 50dkm).
Een maat van me had een Kia Rio, welke we konden volgen door de onderdelen die hij onderweg verloor, Mercedes heeft in het verleden "wel eens" een enorm roest probleem gehad en het bedrijf waar ik werk heeft een Fiat Ducato van twee jaar oud, waar de gaten letterlijk in vallen, dus wat moeten we dan allemaal kopen? Starlets van 15 jaar oud? "Want die zijn zo betrouwbaar" of een auto waar je van geniet iedere keer dat je erin rijd
De marges voor olieverbruik ligt tegenwoordig zo ruim dat je zo goed als nooit in aanmerking komt voor een garantieclaim. Daarnaast is het zeer moeilijk voor PON (eigen keus) om garantie te claimen bij de VW Groep, dus in praktijk zullen ze haast nooit toegeven. Uiteraard is het niet altijd makkelijk om garantie te claimen, maar de constructie bij PON is toch wel vrij uniek. Denk dat je bij een ander importeur meer kans maakt op garantie, heeft dus niet zo veel met merk te maken. Vandaar ook het verschil dat ze in Duitsland het kettingprobleem jaren eerder hebben erkend dan in Nederland.
  vrijdag 1 september 2017 @ 15:11:47 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173526491
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:00 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

...Daarnaast is het zeer moeilijk voor PON (eigen keus) om garantie te claimen bij de VW Groep, dus in praktijk zullen ze haast nooit toegeven. Uiteraard is het niet altijd makkelijk om garantie te claimen, maar de constructie bij PON is toch wel vrij uniek. Denk dat je bij een ander importeur meer kans maakt op garantie, heeft dus niet zo veel met merk te maken. ...
Welke constructie bij Pon is vrij uniek?
Snap je verhaal niet zo goed. :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Hyperdude op 01-09-2017 15:29:43 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173526832
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:21 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Mitsubishi en Mazda hebben mooie wagens hoor.
Asx, Mx 5, Lancer etc
De productbeleving bij Japanse auto's is gewoon minder, hoewel men de laatste jaren wel grote stappen maakt met de afwerking van het interieur en de ergonomie.

Wat dat betreft zijn Kia en Mazda een goed voorbeeld van merken die stappen hebben gemaakt, prima afwerking op hoogwaardig niveau en toch kwaliteit onder de kap.

Een Kia Optima zou ook wel wat kunnen zijn voor TS

pi_173529497
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Welke constructie bij Pon is vrij uniek?
Snap je verhaal niet zo goed. :)
Beperkte garantie voorwaarden in ruil voor korting
  vrijdag 1 september 2017 @ 18:34:53 #70
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173530049
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:29 schreef Misterjack41 het volgende:

Volledige informatie aangeven is ook een optie, in plaats van me te beledigen :)
Het was een domme aanname. Kan het niet mooier maken voor je, sorry.

quote:
maar er is dus een modificatie pakket, maar kennis heeft gekozen die niet te plaatsen
Sorry hoor. Een auto van 60k euro en anderhalf jaar oud en dan zelf die modificatieset moeten betalen?
Ik denk dat ik mijn Q5 door de pui naar binnen had gereden. Achterlijke idioten.

Als ik ooit al overwogen zou hebben om een auto van het VAG-concern te kopen....dat gaat met dit soort verhalen zeker niet gebeuren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173530115
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het was een domme aanname. Kan het niet mooier maken voor je, sorry.

[..]

Als ik ooit al overwogen zou hebben om een auto van het VAG-concern te kopen....dat gaat met dit soort verhalen zeker niet gebeuren.
Mijn interesse in VAG is ook al tot onder het nulpunt gedaald, maar wat zal ik dan kopen? Ik blijf zoeken, maar ik weet het gewoon niet meer. Nissan heeft bij mij i.i.g. volledig afgedaan qua betrouwbaarheid, maar dat is een persoonlijke ervaring natuurlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Juup© op 01-09-2017 18:57:11 ]
pi_173530169
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:32 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De productbeleving bij Japanse auto's is gewoon minder, hoewel men de laatste jaren wel grote stappen maakt met de afwerking van het interieur en de ergonomie.

Wat dat betreft zijn Kia en Mazda een goed voorbeeld van merken die stappen hebben gemaakt, prima afwerking op hoogwaardig niveau en toch kwaliteit onder de kap.

Een Kia Optima zou ook wel wat kunnen zijn voor TS

[ afbeelding ]
Kia is niet Japans hoor. ;)

Maar Japanse auto's hebben gewoon goede kwaliteit. Beter dan Franse troep.
  vrijdag 1 september 2017 @ 18:44:44 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173530190
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 17:54 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Beperkte garantie voorwaarden in ruil voor korting
Dat flik je bij een gebruikte auto waarvan je de onderhoudshistorie niet kent. Als een importeur dat bij een nieuwe auto doet, hebben ze blijkbaar niet zo veel vertrouwen in je product. Ik zou keihard wegrennen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173531893
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

Mijn interesse in VAG is ook al tot onder het nulpunt gedaald, maar wat zal ik dan kopen? Ik blijf zoeken, maar ik weet het gewoon niet meer. Nissan heeft bij mij i.i.g. volledig afgedaan qua betrouwbaarheid, maar dat is een persoonlijke ervaring natuurlijk.
Wat zijn je eisen/wensen?
En wat voor Nissan had je? De laatste generatie Primera? Die was namelijk inderdaad ruk.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173531902
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:43 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Kia is niet Japans hoor. ;)

Maar Japanse auto's hebben gewoon goede kwaliteit. Beter dan VAG troep.
Fixed.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 1 september 2017 @ 20:42:05 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173531989
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:39 schreef Juup© het volgende:

Mijn interesse in VAG is ook al tot onder het nulpunt gedaald, maar wat zal ik dan kopen? Ik blijf zoeken, maar ik weet het gewoon niet meer. Nissan heeft bij mij i.i.g. volledig afgedaan qua betrouwbaarheid, maar dat is een persoonlijke ervaring natuurlijk.
Als ik zo een beetje terugkijk dan heb ik de meeste tijd en kilometers doorgebracht in Italiaanse en Zweedse automobielen. Heb ik me prima mee vermaakt. En nog steeds. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173532103
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 10:36 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Waarom wil je dit weten?
Je bent toch niet van plan zo'n onbetrouwbare tokkiebak te kopen?
Als ik alle TFSI modellen uitsluit dan vallen er veel mooie auto's af.
Ik hoopte dat iemand zou zeggen " na 2015 hebben ze de motoren aangepast en kunnen ze minimaal weer twee ton rijden zonder revisie"

Dan was het mij wel waard geweest om 5000 euro bij te leggen om een paar bouwjaren jonger te kopen.
pi_173532164
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:46 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Als ik alle TFSI modellen uitsluit dan vallen er veel mooie auto's af.
Ik hoopte dat iemand zou zeggen " na 2015 hebben ze de motoren aangepast en kunnen ze minimaal weer twee ton rijden zonder revisie"

Dan was het mij wel waard geweest om 5000 euro bij te leggen om een paar bouwjaren jonger te kopen.
Er zijn genoeg mooie, goede niet-VAG auto's te koop: van waar die fascinatie voor VAG meuk?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173532177
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:36 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Wat zijn je eisen/wensen?
En wat voor Nissan had je? De laatste generatie Primera? Die was namelijk inderdaad ruk.
Dat dus, qua olieverbruik zou een VAG blok nog veeeel beter uit de test komen :') .

Eisen:
• Redelijk wat koppel over een groot deel van "het gebied" dus b.v. geen 1.2 turbo :r
• Airco c.q. climate controle.
• Minimaal 140 PK zonder lag problemen.
• Geen olieboot :')

En dat is het zowel een beetje, ik heb nog wat meer "eisen" maar of dat hier thuis hoort weet ik niet ;)

[ Bericht 17% gewijzigd door Juup© op 01-09-2017 21:01:41 ]
pi_173532185
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:50 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mooie, goede niet-VAG auto's te koop: van waar die fascinatie voor VAG meuk?
Inderdaad, je kan beter Mercedes of BMW kopen. (Om maar een voorbeeld te noemen)
  vrijdag 1 september 2017 @ 20:53:44 #81
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173532240
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:46 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

" na 2015 hebben ze de motoren aangepast en kunnen ze minimaal weer twee ton rijden zonder revisie"...
2 ton kms. in nog geen 2 jaar is nog niet zo'n grote potentiële onderzoekspopulatie. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173532690
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat flik je bij een gebruikte auto waarvan je de onderhoudshistorie niet kent. Als een importeur dat bij een nieuwe auto doet, hebben ze blijkbaar niet zo veel vertrouwen in je product. Ik zou keihard wegrennen.
Juist niet, importeur bedingt meer korting en draagt het risico op defect. Dat zal kunnen betekenen op veel vertrouwen, hoewel ik eerder denk dat het puur gaat om een hogere marge. Hun strategie is op zich vrij effectief, geen idee wat de cijfers zijn, maar het lijkt er wel op dat de auto's van de VW groep in Nederland als warme broodjes de lease in gaan, veel betere resultaat behalen dan de andere merken. Het kan lang goed gaan totdat VW zelf ook gaat bezuinigen op de kwaliteit.
pi_173532731
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:50 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat dus, qua olieverbruik zou een VAG blok nog veeeel beter uit de test komen :') .

Eisen:
• Redelijk wat koppel over een groot deel van "het gebied" dus b.v. geen 1.2 turbo :r
• Airco c.q. climate controle.
• Minimaal 140 PK zonder lag problemen.
• Geen olieboot :')

En dat is het zowel een beetje, ik heb nog wat meer "eisen" maar of dat hier thuis hoort weet ik niet ;)

Avensis 2.4
Accord 2.4
Volvo 2.5 5 cilinder 20V
BMW zes-in-lijn
Subaru 2.5
Lexus 2.5 V6
Lancia Kappa 2.4 5-cilinder / 3.0 V6
Opel Signum 3.2 V6
Saab 95 2.3t

Geen idee wat je budget is en wat je verdere eisen zijn.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173532936
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:51 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Inderdaad, je kan beter Mercedes of BMW kopen. (Om maar een voorbeeld te noemen)
Heb in dezelfde schuitje gezeten en dus voor BMW gekozen. Kan helaas niet zeggen dat het probleemloze auto's zijn, maar de twee jaar garantie op gebruikte auto's doet wel weer veel goed. Geen gezeik gehad om garantie, werd gewoon zonder morren enkele onderdelen vervangen. Bij Mercedes goede verhalen gehoord over hun coulance regeling, maar ja dat mag ook wel als je daar iedere jaar komt en een torenhoge onderhoudsrekening aftikt.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 1 september 2017 @ 21:28:35 #85
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173533061
Ook bij BMW is het niet allemaal koek en ei.

De eerste lichting n54 motoren die oa in de 335i zitten hadden last van falende turbo's. Wel onder coulance /garantie vervangen, maar toch.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173533091
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:13 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Avensis 2.4
Accord 2.4
Volvo 2.5 5 cilinder 20V
BMW zes-in-lijn
Subaru 2.5
Lexus 2.5 V6
Lancia Kappa 2.4 5-cilinder / 3.0 V6
Opel Signum 3.2 V6
Saab 95 2.3t

Geen idee wat je budget is en wat je verdere eisen zijn.
Budget ligt maximaal rond de 15.000,- , althans dat is wat ik er maximaal aan uit wil geven.
Ik reed zo'n 29.000 per jaar (benzine), maar dat is veranderd en nu is het meer korte stukken rijden en hooguit 12 x per jaar zo'n 400km per dag.
Wil niet zeggen dat ik buiten de reguliere kilometers geen langere stukken zal rijden (b.v even naar Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Engeland e.d.).
pi_173533159
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:53 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

2 ton kms. in nog geen 2 jaar is nog niet zo'n grote potentiële onderzoekspopulatie. :)
Ik vond dit.

De eerste TFSI motoren hadden een hogere (2mm) olieschraapveer wat voor meer wrijving zorgde. De TFSI bij Audi, en TSI bij VW, Seat & Skoda (1.8 en 2.0 turbo) motoren gebruikt vanaf 2008 hebben een lagere olieschraapveer (1,5mm), wat voor minder wrijving en dus minder verlies zorgt, maar door de kleinere boringen (er is immers minder hoogte voor een grotere boring/grotere diameter) te snel verstoppen. De voorloper van de 2.0T(F)SI, de 1.8T20V motoren, maakten gebruik van schraapveren met grotere ovale afvoergaten welke minder snel problemen gaven.

De eerste ~100.000km. gaat dit meestal goed, maar bij hogere kilometerstanden is er sprake van vervuiling tussen de delen van de olieschraapveer (de olieschraapveer bestaat op zich weer uit 2 ringen en een tussenveer, de 2 compressieveren zijn wel massief).
De olieschraapveer kan door de ophoping van de vervuiling niet soepel meer bewegen (uitzetten/krimpen), de kleine boringen verstoppen en zal steeds minder olie afvoeren naar het carter, maar naar boven doorlaten in de verbrandingsruimte waar het niet hoort en zal verbranden. Uiteindelijk zal door ophoping achter de olieschraapveer deze niet meer genoeg terug kunnen veren in de uitsparing en vastlopen in de cilinder, wat fataal is voor de motor.

Op deze foto een nieuwe Audi zuiger, met de onderste olieschraapveer met afvoer-boringen, met daar los overheen een vervuilde schraapveer waarbij de afvoerkanalen niet meer zichtbaar zijn en totaal verstopt, het olieverbruik is dan ~1L:500km.

Medio 2016 is Audi gestopt met de geperforeerde schraapveren, maar heeft nu als vervanging een zuiger met een olieschraapveer met wafelstructuur, zoals wij die steeds gebruikt hebben. Reparaties en geproduceerde motoren zullen vanaf 2016 dit probleem waarschijnlijk niet meer krijgen.


Linkje

200.000 km voor een auto vind ik vrij normaal, dus als de problemen in 2016 opgelost zijn is dat een goed teken (na 7 jaar aangerommeld te hebben).
  vrijdag 1 september 2017 @ 21:48:42 #88
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173533414
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:34 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik vond dit.

De eerste TFSI motoren hadden een hogere (2mm) olieschraapveer wat voor meer wrijving zorgde. De TFSI bij Audi, en TSI bij VW, Seat & Skoda (1.8 en 2.0 turbo) motoren gebruikt vanaf 2008 hebben een lagere olieschraapveer (1,5mm), wat voor minder wrijving en dus minder verlies zorgt, maar door de kleinere boringen (er is immers minder hoogte voor een grotere boring/grotere diameter) te snel verstoppen. De voorloper van de 2.0T(F)SI, de 1.8T20V motoren, maakten gebruik van schraapveren met grotere ovale afvoergaten welke minder snel problemen gaven.

De eerste ~100.000km. gaat dit meestal goed, maar bij hogere kilometerstanden is er sprake van vervuiling tussen de delen van de olieschraapveer (de olieschraapveer bestaat op zich weer uit 2 ringen en een tussenveer, de 2 compressieveren zijn wel massief).
De olieschraapveer kan door de ophoping van de vervuiling niet soepel meer bewegen (uitzetten/krimpen), de kleine boringen verstoppen en zal steeds minder olie afvoeren naar het carter, maar naar boven doorlaten in de verbrandingsruimte waar het niet hoort en zal verbranden. Uiteindelijk zal door ophoping achter de olieschraapveer deze niet meer genoeg terug kunnen veren in de uitsparing en vastlopen in de cilinder, wat fataal is voor de motor.

...

Medio 2016 is Audi gestopt met de geperforeerde schraapveren, maar heeft nu als vervanging een zuiger met een olieschraapveer met wafelstructuur, zoals wij die steeds gebruikt hebben. Reparaties en geproduceerde motoren zullen vanaf 2016 dit probleem waarschijnlijk niet meer krijgen.


Linkje

...
Hé, de 4.2 en 5.0 TFSI staan niet op hun verdachtenlijstje.
Wink, wink. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173538476
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:34 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik vond dit.

De eerste TFSI motoren hadden een hogere (2mm) olieschraapveer wat voor meer wrijving zorgde. De TFSI bij Audi, en TSI bij VW, Seat & Skoda (1.8 en 2.0 turbo) motoren gebruikt vanaf 2008 hebben een lagere olieschraapveer (1,5mm), wat voor minder wrijving en dus minder verlies zorgt, maar door de kleinere boringen (er is immers minder hoogte voor een grotere boring/grotere diameter) te snel verstoppen. De voorloper van de 2.0T(F)SI, de 1.8T20V motoren, maakten gebruik van schraapveren met grotere ovale afvoergaten welke minder snel problemen gaven.

De eerste ~100.000km. gaat dit meestal goed, maar bij hogere kilometerstanden is er sprake van vervuiling tussen de delen van de olieschraapveer (de olieschraapveer bestaat op zich weer uit 2 ringen en een tussenveer, de 2 compressieveren zijn wel massief).
De olieschraapveer kan door de ophoping van de vervuiling niet soepel meer bewegen (uitzetten/krimpen), de kleine boringen verstoppen en zal steeds minder olie afvoeren naar het carter, maar naar boven doorlaten in de verbrandingsruimte waar het niet hoort en zal verbranden. Uiteindelijk zal door ophoping achter de olieschraapveer deze niet meer genoeg terug kunnen veren in de uitsparing en vastlopen in de cilinder, wat fataal is voor de motor.

Op deze foto een nieuwe Audi zuiger, met de onderste olieschraapveer met afvoer-boringen, met daar los overheen een vervuilde schraapveer waarbij de afvoerkanalen niet meer zichtbaar zijn en totaal verstopt, het olieverbruik is dan ~1L:500km.

Medio 2016 is Audi gestopt met de geperforeerde schraapveren, maar heeft nu als vervanging een zuiger met een olieschraapveer met wafelstructuur, zoals wij die steeds gebruikt hebben. Reparaties en geproduceerde motoren zullen vanaf 2016 dit probleem waarschijnlijk niet meer krijgen.


Linkje

200.000 km voor een auto vind ik vrij normaal, dus als de problemen in 2016 opgelost zijn is dat een goed teken (na 7 jaar aangerommeld te hebben).
Nogmaals: waarom het risico lopen op VAG-ellende als er genoeg andere wel goede auto's te koop zijn?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173538586
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 08:18 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Nogmaals: waarom het risico lopen op VAG-ellende als er genoeg andere wel goede auto's te koop zijn?
Omdat de buurman je uitlacht als je zo'n gekke Japanner aan komt zetten en niet met een 'betrouwbare' en 'degelijke' VW of aftreksel daarvan zoals de buurman zelf al heeft.

De buurman laat alleen niet weten dat hij lacht als een boer met kiespijn. Of dat zijn auto niet van hem is maar van de leasemaatschappij, dus dat hij zich weinig zorgen hoeft te maken over alle ellende. Want als er weer eens iets mis is, wordt de leaseauto bij het werk opgehaald en weer teruggezet. En als de reparatie lang duurt staat er een vervangende auto klaar. Als particulier heb je alleen geen ruk aan die services, omdat je er dik voor moet betalen.
  zaterdag 2 september 2017 @ 08:40:05 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173538680
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 08:29 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Omdat de buurman je uitlacht als je zo'n gekke Japanner aan komt zetten en niet met een 'betrouwbare' en 'degelijke' VW of aftreksel daarvan zoals de buurman zelf al heeft.

De buurman laat alleen niet weten dat hij lacht als een boer met kiespijn. Of dat zijn auto niet van hem is maar van de leasemaatschappij, dus dat hij zich weinig zorgen hoeft te maken over alle ellende. Want als er weer eens iets mis is, wordt de leaseauto bij het werk opgehaald en weer teruggezet. En als de reparatie lang duurt staat er een vervangende auto klaar. Als particulier heb je alleen geen ruk aan die services, omdat je er dik voor moet betalen.
Buurman lacht niet als je een X3 of B/C klasse voor de deur zet. Of desnoods een mediumsize Zwødse bak. Dattie effe lekker chronische jukkies aan zijn ballen krijgt met zijn VAGje :7 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173539963
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 08:18 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Nogmaals: waarom het risico lopen op VAG-ellende als er genoeg andere wel goede auto's te koop zijn?
Natuurlijk is bijvoorbeeld Toyota of een Lexus beter, maar ik wil ook iets hebben wat ik mooi vind.



Hiervoor ga ik vandaag kijken, een 1.6 motor dus beter voor korte stukken te rijden. Het enige wat ik niet fijn vind zijn de korte deuren.
pi_173540660
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:47 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Natuurlijk is bijvoorbeeld Toyota of een Lexus beter, maar ik wil ook iets hebben wat ik mooi vind.

[ afbeelding ]

Hiervoor ga ik vandaag kijken, een 1.6 motor dus beter voor korte stukken te rijden. Het enige wat ik niet fijn vind zijn de korte deuren.
Mooie auto, toffe kleur.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 11:53:18 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173540746
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:47 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Natuurlijk is bijvoorbeeld Toyota of een Lexus beter, maar ik wil ook iets hebben wat ik mooi vind.

[ afbeelding ]

Hiervoor ga ik vandaag kijken, een 1.6 motor dus beter voor korte stukken te rijden. Het enige wat ik niet fijn vind zijn de korte deuren.
Dat vind ik ook erg mooie auto's inderdaad, de nieuwe A klasse. Volgens mij stiekem ook niet heel veel duurder dan een Golf.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173540816
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 08:29 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Omdat de buurman je uitlacht als je zo'n gekke Japanner aan komt zetten en niet met een 'betrouwbare' en 'degelijke' VW of aftreksel daarvan zoals de buurman zelf al heeft.

De buurman laat alleen niet weten dat hij lacht als een boer met kiespijn. Of dat zijn auto niet van hem is maar van de leasemaatschappij, dus dat hij zich weinig zorgen hoeft te maken over alle ellende. Want als er weer eens iets mis is, wordt de leaseauto bij het werk opgehaald en weer teruggezet. En als de reparatie lang duurt staat er een vervangende auto klaar. Als particulier heb je alleen geen ruk aan die services, omdat je er dik voor moet betalen.
Mensen die geven om wat de buurman van hun auto vindt: man, man man :')

[ Bericht % gewijzigd door Sounddragon op 02-09-2017 21:14:56 ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173540903
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 11:56 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Voor een drugsdealer wel, ja.
Kun je beter een Toyota Auris rijden idd.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173541337
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 11:57 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Mensen die geven om wat de buurman van hun auto vindt: man, man man :')
Een andere verklaring kan ik niet geven voor het feit dat VAG nog steeds tot de wereldtop hoort kwa verkoopaantallen, ondanks al vele jaren met technische problemen.

[ Bericht % gewijzigd door Sounddragon op 02-09-2017 21:15:03 ]
pi_173541381
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Een andere verklaring kan ik niet geven voor het feit dat VAG nog steeds tot de wereldtop hoort kwa verkoopaantallen, ondanks al vele jaren met technische problemen.
Tja als je het meeste verkoopt hoor je meestal ook de meeste klachten... Er zijn div problemen met bepaalde motoren maar dat hebben meerdere merken.
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:58:41 #99
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_173549302
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het was een domme aanname. Kan het niet mooier maken voor je, sorry.
Manieren, het blijft moeilijk :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Sorry hoor. Een auto van 60k euro en anderhalf jaar oud en dan zelf die modificatieset moeten betalen?
Ik denk dat ik mijn Q5 door de pui naar binnen had gereden. Achterlijke idioten.

Als ik ooit al overwogen zou hebben om een auto van het VAG-concern te kopen....dat gaat met dit soort verhalen zeker niet gebeuren.
Lezen is blijkbaar ook moeilijk, als je mijn bericht had gelezen had je namelijk ook gelezen dat ik het met je eens was, maar dat we niet moeten doen alsof VAG de enige groep is die achteruit is gegaan.
pi_173549614
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:47 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Natuurlijk is bijvoorbeeld Toyota of een Lexus beter, maar ik wil ook iets hebben wat ik mooi vind.

[ afbeelding ]

Hiervoor ga ik vandaag kijken, een 1.6 motor dus beter voor korte stukken te rijden. Het enige wat ik niet fijn vind zijn de korte deuren.
En hoe was het?

Btw koop je hem nieuw? O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')