abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 augustus 2017 @ 01:53:07 #1
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_173413617
Mijn vraag is,

Wat is het dat mijn eucalyptus bladeren dood?

Ik heb een jong Eucalyptus boompje en het groeit op zich aardig, ik heb het zelfs verpot laatst. Aangezien ik het al jaren heb geprobeerd en het al jaren mislukt is, vroeg ik me af of iemand van jullie misschien weet wat dit is...



Dit gebeurt elk jaar en zo gaat mijn jonge eucalyptus langzaam dood...

Iemand enig idee?

[ Bericht 2% gewijzigd door Outpost76 op 27-08-2017 02:08:52 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 27 augustus 2017 @ 17:43:21 #2
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_173426669
Ziet eruit als schimmel. Zijn het kleine oranje, gele of bruine vlekjes op de bladeren?
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_173428502
http://www.bowerbird.org.au/observations/60285

Ziet er wel ongeveer hetzelfde uit.

nog wat meer over ziektes van Eucalyptusbomen: http://www.nzffa.org.nz/f(...)tus-foliage-diseases
pi_173436525
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 17:43 schreef Sjechov het volgende:
Ziet eruit als schimmel. Zijn het kleine oranje, gele of bruine vlekjes op de bladeren?
Dat kan je zelf toch zien?? Ik heb het blad gescand, niet een plaatje wat er op lijkt.

quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 19:10 schreef Rorsach het volgende:
http://www.bowerbird.org.au/observations/60285

Ziet er wel ongeveer hetzelfde uit.

nog wat meer over ziektes van Eucalyptusbomen: http://www.nzffa.org.nz/f(...)tus-foliage-diseases
Daar lijkt het idd op ja... Maar wat doet een Australische schimmel hier in Nederland?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_173437627
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 01:10 schreef Outpost76 het volgende:
Daar lijkt het idd op ja... Maar wat doet een Australische schimmel hier in Nederland?
Hetzelfde als een australische boom.
pi_173470588
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 08:05 schreef Rorsach het volgende:

[..]

Hetzelfde als een australische boom.
lol ja, dat snap ik maar wat doet het in hemelsnaam bij mij op mijn balkon? Ik heb het zaad online gekocht bij een NL website. De enige kans is dat het aan het zaad zat en daardoor op het boompje gekomen is. Ik denk alleen dat zaden die over de wereld gestuurd worden van te voren goed bewerkt worden zodat zo iets niet kan gebeuren. Vreemde schimmels over de wereld verspreiden, niet wetend wat dat kan doen aan de inheemse planten, is een grote no no!

Het feit dat ze nu wel op mijn balkon zijn kan alleen via de zaden zijn of op een andere manier. Die andere manier zie ik niet. Aangezien ik het via de zaden niet geloof, heb ik geen idee.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_173593160
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:53 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

lol ja, dat snap ik maar wat doet het in hemelsnaam bij mij op mijn balkon? Ik heb het zaad online gekocht bij een NL website. De enige kans is dat het aan het zaad zat en daardoor op het boompje gekomen is. Ik denk alleen dat zaden die over de wereld gestuurd worden van te voren goed bewerkt worden zodat zo iets niet kan gebeuren. Vreemde schimmels over de wereld verspreiden, niet wetend wat dat kan doen aan de inheemse planten, is een grote no no!

Het feit dat ze nu wel op mijn balkon zijn kan alleen via de zaden zijn of op een andere manier. Die andere manier zie ik niet. Aangezien ik het via de zaden niet geloof, heb ik geen idee.
Je heb net het boompje verpot zei je, toch niet weer in dezelfde pot waar je vorige plantje aan deze schimmel is bezweken hoop ik? Want dat zou wel wat verklaren.
pi_173593322
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 01:06 schreef dodoria het volgende:

[..]

Je heb net het boompje verpot zei je, toch niet weer in dezelfde pot waar je vorige plantje aan deze schimmel is bezweken hoop ik? Want dat zou wel wat verklaren.
Hmmmzzz.. nee, niet verpot, gezaaid, dat zou wel heel erg toevallig zijn maar het zou kunnen.
Verpot is in een veel grotere pot en daar was de vorige niet eens bij in de buurt gekomen.

Gezaaid zou kunnen maar ik heb 100+ van dit soort potjes dus de kans dat ik dit zelfde potje gebruikt heb de vorige keer is heel erg klein. Maar ze zitten wel allemaal samen in 1 opslag dus daar kan de schimmel evt overstappen.

Je maakt een erg goed punt om al mijn potjes eens te ontsmetten.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')