abonnement Unibet Coolblue
pi_173406623


Welkom in alweer een nieuw deel van het Utrecht reeks

Het Utrecht topic, dat sinds juni 2006 bestaat op het forum van Fok! Hier komen Utrechters bij elkaar om te kletsen, klagen, nieuwtjes te melden en bezoekers helpen. Wij hebben niet echt regels, maar houd het netjes en gezellig.

Over Utrecht

Utrecht is een stad en gemeente in Nederland en de hoofdstad van de provincie Utrecht. Met 328.577 inwoners (1 januari 2014; bron: CBS) is Utrecht de vierde stad van Nederland naar inwonertal. Utrecht was een van de eerste steden in het huidige Nederland met stadsrechten en heeft een lange geschiedenis en een belangrijk historisch centrum. Kenmerkend voor de stad zijn onder meer de grachten met haar werfkelders en de Dom van Utrecht (met de 112 meter hoge Domtoren) waaraan de stad de bijnaam Domstad ontleent. In de stad zijn drie universiteiten gevestigd. De Universiteit Utrecht is de bekendste en de grootste werkgever van de stad. Verder zijn er drie hogescholen, het hoofdkantoor van de NS, ProRail, de Rabobank Nederland en de Jaarbeurs Utrecht gevestigd. Bekende trekpleisters in de stad zijn: De Dom, TivoliVredenburg, de oude stad, Hoog Catharijne, diverse musea: Centraal Museum met het Dick Brunahuis, het Nederlands Spoorwegmuseum, sterrenwacht Sonnenborgh, Rietveldhuis en het Catharijneconvent.

Vaste baliekluivers:

DiCoChb.png Blik, icegif.gif Bork, woont alweer 16 jaar (14 +2) in Utrecht en wil nooit meer weg. UI.gif d4v1d, avatar-fok-a.jpg Ireth, zedong.jpg Miauw_Zedong, WKava.gif Paul, staat in de OP als Zeistenaar logomain2.gif Q, gobo-small.gif Neelix, londonirish.jpg Nielsch, fry3.gif Speknek, zatoichi.jpegZatoichi,
df.JPGMarsenal

Wil je ook in de lijst of eruit? Log je dan even in op de Fok! Wiki en voeg/verwijder je eigen UI hier toe/af aan het lijstje.


Nuttige links

http://www.utrecht.nl/

Evenementen en activiteiten http://www.utrechtsuitburo.nl/events/search?period=THISMONTH

Storingen bij U-OV http://u-ov.info/plan-mijn-reis/storingen

Live werkzaamheden en afzettingen: http://live.andes.nl/utrechtltc/

OH MaJo hoort er ook bij!

arcade.jpg

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is gewoon een karakterloze woonwijk, het noemt zich Utrecht, maar heeft niks met Utrecht te maken. Er zit zelfs een 10-baans snelweg en een kanaal tussen.
Leve de Domstad *O*
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173417429
Ik fiets als het even kan voor een groot deel als niet meer over de Oudegracht omdat je er gewoon niet meer doorheen komt. Stukje omfietsen is een stuk sneller al is het voor fietsers op het Domplein ook niet echt fijn op een mooie dag.
For great justice!
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:01:59 #3
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_173419876
Doe je dan de Nieuwegracht, ter hoogte vanaf de Hamburgerstraatofzo?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_173422434
Lange Nieuwstraat.
For great justice!
pi_173440929
#durftevragen.. wie weet een lekkere friettent omgeving catharijnesingel? Wil er nog best een stukje voor fietsen :) liefst verse friet , maar niet die bio in het centrum want ik wil ook een frikadel :P
pi_173441050
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 13:08 schreef Markeerstift het volgende:
#durftevragen.. wie weet een lekkere friettent omgeving catharijnesingel? Wil er nog best een stukje voor fietsen :) liefst verse friet , maar niet die bio in het centrum want ik wil ook een frikadel :P
Manneken Pis geen optie? Volgens mij kun je daar ook gewoon een frikadel halen.
  maandag 28 augustus 2017 @ 13:27:50 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_173441218
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 13:15 schreef Chai het volgende:

[..]

Manneken Pis geen optie? Volgens mij kun je daar ook gewoon een frikadel halen.
Lijkt mij de beste optie ja, goeie friet + saus en snacks
pi_173441784
Manneke pis is inderdaad goede friet en snacks. Die bio dingen zijn leuk enzo, maar soms wil je gewoon vreten :9~
-nee-
pi_173441944
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 13:08 schreef Markeerstift het volgende:
#durftevragen.. wie weet een lekkere friettent omgeving catharijnesingel? Wil er nog best een stukje voor fietsen :) liefst verse friet , maar niet die bio in het centrum want ik wil ook een frikadel :P
Ik weet niet hoe ver je wil fietsen maar ik kan Cafetaria Croese in de Croesestraat (niet laan) van harte aanbevelen! Die man schilt zelf z'n aardappelen (dus niet die ingevroren groothandelmeuk) en maakt heerlijke verse friet. De huisgemaakte gehaktballen en stoofvlees zijn ook heerlijk trouwens. Verder ook gewoon alle standaardsnacks aanwezig!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173441995
Welke kant van de Catharijnesingel? Want Bestaria op de straatweg is ook een prima snackbar, ook zelfgemaakte friet.
pi_173442272
dank allemaal voor de reacties!! :) Ik denk dat het Cafetaria Croese wordt, kom via balije/vondellaan teruggefietst en woon meer richting Ledig Erf. En deze klinkt wel heel lekker.. Ik laat weten hoe het was (morgen, vandaag is ie dicht..)
pi_173462058
Was er nog iemand afgelopen weekend op TAPT? Ik was er zaterdag, lekker in het Julianapark naast mn ouwe huis, dus 1 groot feest van herkenning. Er waren lekkere biertjes, lekker eten, DJ's in de opblaas Jopenkerk, en er waren ook andere mooie jopen.

Prima bierfestival dus, op een leuke locatie, en een stuk minder overvol dan het lentebock en herfstbock festival op het Ledig Erf!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_173462078
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:47 schreef Gripper het volgende:
Was er nog iemand afgelopen weekend op TAPT? Ik was er zaterdag, lekker in het Julianapark naast mn ouwe huis, dus 1 groot feest van herkenning. Er waren lekkere biertjes, lekker eten, DJ's in de opblaas Jopenkerk, en er waren ook andere mooie jopen.

Prima bierfestival dus, op een leuke locatie, en een stuk minder overvol dan het lentebock en herfstbock festival op het Ledig Erf!
ik vond het er leuk uitzien, ben er alleen langs gefietst. zaterdag had ik geen tijd en zondag was ik heel brak en moe.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173463325
-

[ Bericht 48% gewijzigd door _-_ratjetoe_-_ op 30-08-2017 15:50:52 ]
pi_173463520
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 13:15 schreef Chai het volgende:

[..]

Manneken Pis geen optie? Volgens mij kun je daar ook gewoon een frikadel halen.
Zullen wij samen binnenkort naar Manneken Pis.
pi_173463533
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:03 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Zullen wij samen binnenkort naar Manneken Pis.
Heb onlangs nog patat gegeten, dus nee.
pi_173463622
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:04 schreef Chai het volgende:

[..]

Heb onlangs nog patat gegeten, dus nee.
Je kunt toch vaker patat eten
pi_173465213
quote:
6s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe ver je wil fietsen maar ik kan Cafetaria Croese in de Croesestraat (niet laan) van harte aanbevelen! Die man schilt zelf z'n aardappelen (dus niet die ingevroren groothandelmeuk) en maakt heerlijke verse friet. De huisgemaakte gehaktballen en stoofvlees zijn ook heerlijk trouwens. Verder ook gewoon alle standaardsnacks aanwezig!
Dit klinkt beter dan de Maandag op de detmoldstraat! Croesestraat ga ik ook eens proberen
pi_173473936
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:03 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Zullen wij samen binnenkort naar Manneken Pis.
Ik kom ook oke
pi_173474709
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:31 schreef Markeerstift het volgende:
dank allemaal voor de reacties!! :) Ik denk dat het Cafetaria Croese wordt, kom via balije/vondellaan teruggefietst en woon meer richting Ledig Erf. En deze klinkt wel heel lekker.. Ik laat weten hoe het was (morgen, vandaag is ie dicht..)
En, hoe was het?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173475035
Ik ben ook benieuwd hoe markeerstift gegeten heeft
-nee-
pi_173475330
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 01:55 schreef HRC2020 het volgende:

[..]

Ik kom ook oke
Waarom slaap jij niet gewoon rond dit tijdstip?
pi_173477216
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 07:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En, hoe was het?
Heel erg goed! Leuke man ook van de snackbar. Friet sate en een frikandel op. Friet was lekker vers. Ik moest genieten van elk pinnetje en dat heb ik dan ook gedaan! ^O^ :)

In maart bestaat ie kennelijk al 10 jaar!
pi_173483472
Valt het jullie ook op dat de laatste tijd echt super veel helicopters overvliegen??
PS4 online: micro_nl
pi_173484568
quote:
11s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 16:15 schreef guitarist het volgende:
Valt het jullie ook op dat de laatste tijd echt super veel helicopters overvliegen??
Ik woon in Leidsche Rijn, daar vliegen ze bijna dagelijks :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')