Verschoor vierde, doordat Shwarzman teruggezet is naar de laatste plaats vanwege het veroorzaken van die koprol van Fenestraz.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 17:03 schreef heywoodu het volgende:
Verschoor vijfde op Paul Ricard, zijn beste resultaat van het jaar
Kampioenschapsleider Sacha Fenestraz ging de hele race aan de leiding, maar werd in de laatste ronde (na een SC) ondersteboven getikt door Robert Shwartzman, de nummer twee in de titelstrijd die daardoor won.
Rowland weinig boeiends, Leclerc veel boeiendsquote:Op zondag 27 augustus 2017 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, ben benieuwd wat de heren vanaf de laatste rij gaan doen.
Pics van Kemmel ter beoordeling.quote:Op zondag 27 augustus 2017 10:22 schreef heywoodu het volgende:
Als ik dit zo zie ben ik wel echt blij dat ik dit jaar niet ben gegaan zeg, die samengeperste massa mensen
Twee man met DRS achter je.quote:Op zondag 27 augustus 2017 10:36 schreef heywoodu het volgende:
Dit was wel wat minder strak van Fuoco
Raidillon......quote:
Uiteraard.quote:
Ongetwijfeld, maar als die boete er al komt dan doet daar niemand moeilijk over. Bij zo een crash ben je blij als je uit de auto weet te komen. Dat stuur is dan een rotzorg.quote:Op zondag 27 augustus 2017 10:53 schreef mikieu het volgende:
Hier geen regel over het stuur terugplaatsen?
Sowieso hadden de marshalls niks meer aan het stuur zoquote:Op zondag 27 augustus 2017 10:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar als die boete er al komt dan doet daar niemand moeilijk over. Bij zo een crash ben je blij als je uit de auto weet te komen. Dat stuur is dan een rotzorg.
Altijd de uitlooprondequote:Op zondag 27 augustus 2017 10:59 schreef franklop het volgende:
Normaal stoppen ze toch gelijk na de finish? Nu rijden ze nog even rondje door
In de F1 niet.quote:
Op Spa meestal niet omdat het circuit erg lang is. Verwacht het niet tijdens de F1.quote:
Oh ja, De Jong bestond ook nog. Over crashes in Spa gesproken.quote:Op zondag 27 augustus 2017 11:00 schreef Sinister-D- het volgende:
Overwinning voor NL team De Jong is weg en ze winnen
Edit: en de Vries ook ja
Op zich een mooie wagen, behalve....quote:The F2 2018 will use a 3.4-litre turbocharged engine supplied by Mecachrome, which will produce 620HP at 8,750 rpm, moving away from the GP2/11’s 4-litre naturally aspirated V8.
En in 2019 de nieuwe International Formula 3, wat een samenvoeging is van de huidige Europese F3 en GP3. Daarnaast zou er dan een regionale versie komen met een simpelere uitvoering van de nieuwe F3 wagen.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 15:59 schreef Gezicht het volgende:
Als F1 de halo gaat implementeren zou de F2 dat logischerwijs ook moeten doen ja.
Hopelijk gaat het aantal races dan niet zo'n beetje gehalveerd worden, maar ik vrees het ergste.quote:Op vrijdag 1 september 2017 13:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En in 2019 de nieuwe International Formula 3, wat een samenvoeging is van de huidige Europese F3 en GP3. Daarnaast zou er dan een regionale versie komen met een simpelere uitvoering van de nieuwe F3 wagen.
De huidige F3 wagens zouden ook in aparte kampioenschappen door kunnen gaan.
Ziggo mag wel opletten.twitter:FIA_F2 twitterde op zaterdag 02-09-2017 om 17:23:31 Latest news: #F2 pitlane open 18.05, Feature Race start 18.20. This is of course dependent on F1 qualifying, and rain. reageer retweet
Zoals ik al zei eerder..quote:
F2 he?quote:
Vettel zou nooit meer stoppen met huilen als ie hierin zou moeten rijden.quote:
Carriere van Seb https://www.formula1.com/(...)ettel/Biography.htmlquote:Op zaterdag 2 september 2017 18:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vettel zou nooit meer stoppen met huilen als ie hierin zou moeten rijden.
S/F is een drama. En nee, het zou daar beter gedraineerd moeten zijn en sneller opdrogen. Maar nee hoorquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
Het rechte stuk van start/finish droogt maar zeer langzaam op, terwijl de rest van de baan al bijna droog is.
Tsja, nieuw asfalt
Met regen banden niet toch.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:14 schreef VacaLoca het volgende:
Is 't niet verplicht om te stoppen?
Prutserquote:
Goed gedaanquote:
Nope 1 rondjequote:
Die kans was voor de SC groter dan nu, nu het hele veld in elkaar schuift .quote:
jup. Hij moet het moment van gassen dan ook goed timenquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:20 schreef VacaLoca het volgende:
Lijkt nog een restart mogelijk te zijn wat weer nadelig kan zijn voor de Vries
Restart idd hoor ik nu. Toch?quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:20 schreef VacaLoca het volgende:
Lijkt nog een restart mogelijk te zijn wat weer nadelig kan zijn voor de Vries
Jupquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Restart idd hoor ik nu. Toch?
2quote:
De Vries is toch niet goed genoeg voor F1.quote:
Gaat nog wel straf krijgenquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:25 schreef sasquatsch het volgende:
Kut Ghiotto. Gaat even in de weg rijden terwijl je die plek terug moet geven.
Zou wel moeten igg. Maar ja FIAquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gaat nog wel straf krijgen
Maar de Vries pakt die chicane ook paar keer raar, remt eerder maar dan toch verschrikkelijke exit op twee keer toe, bijna stilquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:26 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij remt iedere keer veeeeel te laat
De vries remde laat de rest te laat.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:28 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar de Vries pakt die chicane ook paar keer raar, remt eerder maar dan toch verschrikkelijke exit op twee keer toe, bijna stil
Op dat moment had hij De Vries al geraakt die hierdoor een lekke band opliep. Hierdoor slingerde hij en ging Leclerc de muur in.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:28 schreef Sjemmert het volgende:
Leclerc moet niet zeuren gaat zelf 2 keer rechtdoor.
Dit. Gisteren nog gezegd door Whitingquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:29 schreef trein2000 het volgende:
Voorligger bepaald de lijn. Race incident
quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leclerc verdient ook wel een schop trouwens..
Jaquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:31 schreef beantherio het volgende:
Moet Ghiotto geen straf krijgen ivm een plek verkregen middels afsteken bocht?
Lijkt me wel.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:31 schreef beantherio het volgende:
Moet Ghiotto geen straf krijgen ivm een plek verkregen middels afsteken bocht?
Hoezo heeft hij geen kans gekregen om posities terug te geven? Omdat ie de gaspedaal ingedrukt hield misschien?quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:34 schreef Racerblade het volgende:
Waarom? Moet hij terugvallen tot Leclerc die inmiddels ergens in het gras reed? Hij heeft nooit de kans gekregen posities terug te geven. Terechte overwinning imo.
Oh, please. Op het moment dat hij terug de baan opkomt hebben De Vries en Leclerc elkaar al geraakt. Moet die achteruit rijden?quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoezo heeft hij geen kans gekregen om posities terug te geven? Omdat ie de gaspedaal ingedrukt hield misschien?
Hij had dik voordeel van die actie. Dat mag niet.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:34 schreef Racerblade het volgende:
Waarom? Moet hij terugvallen tot Leclerc die inmiddels ergens in het gras reed? Hij heeft nooit de kans gekregen posities terug te geven. Terechte overwinning imo.
En Leclerc deed daar niets fout trouwens.
Hoe lang volg jij autosport?quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:34 schreef Racerblade het volgende:
Waarom? Moet hij terugvallen tot Leclerc die inmiddels ergens in het gras reed? Hij heeft nooit de kans gekregen posities terug te geven. Terechte overwinning imo.
En Leclerc deed daar niets fout trouwens.
Voordeel ten opzichte van LEC en DEV, ja. GHI kan er ook niets aan doen dat die tegen elkaar rijden.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:36 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij had dik voordeel van die actie. Dat mag niet.
Kloptquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:36 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij had dik voordeel van die actie. Dat mag niet.
Zo'n 15 jaar.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe lang volg jij autosport?
gewoon 5 seconden straf toepassen. Probleem opgelostquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoezo heeft hij geen kans gekregen om posities terug te geven? Omdat ie de gaspedaal ingedrukt hield misschien?
En dan ken je de regels nog niet (al zijn die aan verandering onderhevig)?quote:
Ik ken de regels prima. Volgens jou moest die zeker stil gaan staan op de baan totdat De Vries en Leclerc 10 seconden later en half-crashend er voorbij rijden?quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dan ken je de regels nog niet (al zijn die aan verandering onderhevig)?
FIA moet eens consequent zijn.
Leclerc moet een schop krijgen (ad leiding vh kampioenschap of niet) en Ghiotto moet zich ad regels houden.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:42 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Ik ken de regels prima. Volgens jou moest die zeker stil gaan staan op de baan totdat De Vries en Leclerc 10 seconden later en half-crashend er voorbij rijden?
En Leclerc moet een schop krijgen omdat hij iemand probeerde in te halen? Nyck verloor de controle.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Leclerc moet een schop krijgen (ad leiding vh kampioenschap of niet) en Ghiotto moet zich ad regels houden.
En Nyck moet ophouden met dromen over de F1
omdat Leclerc zijn band lek had geredenquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:48 schreef Racerblade het volgende:
[..]
En Leclerc moet een schop krijgen omdat hij iemand probeerde in te halen? Nyck verloor de controle.
Was dat een resultaat van de 1e Variante of van het incident vlak voor Grande Curve? Dat laatste incident kan ik Leclerc echt niet kwalijk nemen. Nyck ging te enthousiast op het gas.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
omdat Leclerc zijn band lek had gereden
zover ik kon zien gebeurde het vlak na de chicane. Direct daarna maakte Nyck mogelijk hierdoor een slinger, waarna Leclerc de muur in verdweenquote:Op zaterdag 2 september 2017 19:51 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Was dat een resultaat van de 1e Variante of van het incident vlak voor Grande Curve? Dat laatste incident kan ik Leclerc echt niet kwalijk nemen. Nyck ging te enthousiast op het gas.
Precies als Ghiotto dat gedaan had had hij waarschijnlijk niet gewonnen. Uiteraard hoeft hij de Vries en Leclerc niet te laten passeren als die elkaar raken, dat zegt ook niemand.quote:Op zaterdag 2 september 2017 20:04 schreef Racerblade het volgende:
Ik zie nu trouwens wel dat Ghiotto (en Matsushita) de kans hadden de exit road te nemen. Dat hadden ze moeten doen in plaats van gewoon weer naar rechts de baan op te sturen. Daar kunnen zij wellicht een straf voor krijgen, maar niet voor het niet laten passeren van Leclerc en De Vries, imo.
Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar volgens mij werd dat wel gezegd hier.quote:Op zaterdag 2 september 2017 20:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Precies als Ghiotto dat gedaan had had hij waarschijnlijk niet gewonnen. Uiteraard hoeft hij de Vries en Leclerc niet te laten passeren als die elkaar raken, dat zegt ook niemand.
Ik ben wel benieuwd wat Ghiotto zijn eerste sector tijd was van de laatste ronde, iemand ?
Nee, hij hoort zijn plek terug te geven. En als dat niet meer kan doordat er achter hem ingehaald, gecrasht of wat dan ook wordt moet hij in plaats daarvan tijdstraf krijgen omdat hij nog niet bestraft is voor gaining an advantage. Dat is dan pech voor hem.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:42 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Ik ken de regels prima. Volgens jou moest die zeker stil gaan staan op de baan totdat De Vries en Leclerc 10 seconden later en half-crashend er voorbij rijden?
En dan, volgens de regels, ook nog een bocht moeten wachten voordat je er weer voorbij mag. Dat is tenslotte ook een regel sinds Belgiė 2008.
Ik heb het idee dat Leclerc De Vries raakt op het moment dat hij om Matsushita heen moet terwijl hij De Vries wil inhalen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:56 schreef Racerblade het volgende:
De laatste anderhalve ronde:
https://streamable.com/wnvdu
Kan niet echt duidelijk zien of De Vries en Leclerc elkaar raakten in de chicane. Ik neig naar niet. Wat er daarna gebeurt kan Leclerc duidelijk niets aan doen natuurlijk.
50 meter voor de rest de baan opkomen noem ik behoorlijk wat voordeel.quote:Op zaterdag 2 september 2017 19:58 schreef beantherio het volgende:
Ik wil bij nader inzien toch wel meegaan in de gedachte dat Ghiotto misschien wel voordeel had van het afsteken maar dat ie in de eerste plaats voordeel had van het feit dat De Vries en Leclerc met elkaar in aanraking kwamen. Dat eerste kun je hem verwijten maar dat laatste zeker niet. En ik zou niet durven zeggen aan welk voordeel hij zijn 1e plek vooral te danken heeft. Dan wordt het wel lastig om een straf uit te delen.
Het zou goed kunnen dat Ghiotto heeft ingehouden in of na Grande Curve. De sectortijden geven geen duidelijk voordeel aan, en om dezelfde reden kreeg Hamilton in Mexico vorig jaar ook geen straf.quote:Op zaterdag 2 september 2017 20:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, hij hoort zijn plek terug te geven. En als dat niet meer kan doordat er achter hem ingehaald, gecrasht of wat dan ook wordt moet hij in plaats daarvan tijdstraf krijgen omdat hij nog niet bestraft is voor gaining an advantage. Dat is dan pech voor hem.
Zo was het imho altijd geweest.
Ik zie hem niet echt inhouden (coureurs erachter komen niet dichterbij) én hij rijdt de snelste eerste sectortijd in de laatste ronde. Hoezo geen voordeel?quote:Op zaterdag 2 september 2017 21:58 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Het zou goed kunnen dat Ghiotto heeft ingehouden in of na Grande Curve. De sectortijden geven geen duidelijk voordeel aan, en om dezelfde reden kreeg Hamilton in Mexico vorig jaar ook geen straf.
Met een tiende, terwijl hij getuige de rest van het rondje de snelste auto op de baan was. Uiteindelijk rijdt hij ook een halve seconde sneller dan de rest, en dat ligt dus echt niet aan de eerste sector.quote:Op zaterdag 2 september 2017 22:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik zie hem niet echt inhouden (coureurs erachter komen niet dichterbij) én hij rijdt de snelste eerste sectortijd in de laatste ronde. Hoezo geen voordeel?
Komt ook omdat de rest in gevecht is en hij lekker vrijbaan had na die actie. Overigens kreeg Hamilton geen straf omdat het geneutraliseerd werd door een SC.quote:Op zaterdag 2 september 2017 22:30 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Met een tiende, terwijl hij getuige de rest van het rondje de snelste auto op de baan was. Uiteindelijk rijdt hij ook een halve seconde sneller dan de rest, en dat ligt dus echt niet aan de eerste sector.
Hoe gaan ze die straf uitvoerenquote:De Vries also collected a penalty after the stewards judged him to have caused a collision with Leclerc out of the first chicane on the final lap: the Dutchman, who didn’t finish the race due to the puncture he collected in the collision, was given a drive through penalty, which was converted into a 20 seconds time penalty.
zo ernstig zag het er toch niet uit?quote:Op zondag 3 september 2017 08:58 schreef heywoodu het volgende:
Pulcini zit nog in z'n auto schijnbaar
Dacht ik ook niet neequote:Op zondag 3 september 2017 09:04 schreef franklop het volgende:
[..]
zo ernstig zag het er toch niet uit?
twitter:Mattzel89 twitterde op zondag 03-09-2017 om 09:01:10 SC in #GP3 for an incident involving Lorandi and Pulcini. Pulcini is moving but getting some medical attention. Lor... https://t.co/8izGvMr9wZ reageer retweet
twitter:F1insider78 twitterde op zondag 03-09-2017 om 09:06:30 Pulcini is conscious and moving around but is still in his car. #GP3 #FeatureRace #ItalianGP reageer retweet
ach die zijn gewoon bezig met een paar demonstratie rondjes :-)quote:
Achtste, volgens Ronald.quote:
Hij stond geklasseerd op 54 seconden. Dat wordt dus nu 1:14.quote:Op zondag 3 september 2017 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ghiotto heeft een straf van vijf seconden gekregen voor het verkrijgen van voordeel door het afsnijden van de chicane, waardoor Fuoco er met de zege vandoor is gegaan. Matsushita is nu de nummer twee, voor Latifi. Ghiotto is als vierde geklasseerd en is bovendien gestript van de snelste raceronde.
http://www.fiaformula2.co(...)iotto-loses-victory/
[..]
Hoe gaan ze die straf uitvoeren
Daar zal hij van balen.quote:Op zondag 3 september 2017 09:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij stond geklasseerd op 54 seconden. Dat wordt dus nu 1:14.
12dequote:
Ja precies, dat zag en snapte iedereen, behalve Ome Ronald.quote:
Ah, zo.quote:Op zondag 3 september 2017 09:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja precies, dat zag en snapte iedereen, behalve Ome Ronald.
Gewaagdquote:
Nee.quote:Op zondag 3 september 2017 00:24 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Overigens kreeg Hamilton geen straf omdat het geneutraliseerd werd door een SC.
Kampioen wordt hij toch wel.quote:Op maandag 25 september 2017 19:29 schreef Nattekat het volgende:
https://twitter.com/_Schnixel/status/912214156593582081
Vond deze wel leuk
Die gozer had gister kampioen kunnen worden als ie er niet uitgeknikkerd werd.
Dat wel ja, maar er in de laatste ronde uitgeknikkerd worden waardoor het feestje toch uitgesteld wordt, is even een klap.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |