abonnement bol.com Unibet Coolblue
  roze zaterdag 26 augustus 2017 @ 04:39:59 #1
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173398840
LAATSTE NIEUWS UPDATE

Orkaan Harvey – onderweg naar een ramp?
In de VS maken Texas en Louisiana zich op voor de komst voor de orkaan Harvey. Het grootste gevaar zit hem niet in de wind, maar juist in de enorme hoeveelheid regen die komen gaat! Dit komt doordat Harvey geen haast meer heeft, eenmaal boven Texas aangekomen…

De staten Texas en Lousiana zijn zich aan het voorbereiden op de komst van een orkaan genaamd Harvey. De storm is zich snel aan het ontwikkelen en wordt met windsnelheden tot 205 km/uur aan land verwacht! Toch zit het grootste gevaar in de ‘nasleep’ van de orkaan, want Harvey blijft vanaf zaterdag minstens 3 dagen (!) op dezelfde plek hangen. En dat betekent extreem veel regen en ongetwijfeld ook overstromingen. Sommige verwachtingen komen met meer regen in 5 dagen dan in Nederland in een jaar valt! In deze blog gaan we van een ‘mislukte’ tropische storm tot het monster wat nu de VS nadert. En natuurlijk ook de mogelijke gevolgen, vooral in de vorm van water dus. Heel veel water.


Orkaan Harvey wordt met windsnelheden tot 205 km/uur aan land verwacht in de VS. Daarna blijft de storm van zaterdag tot in ieder geval maandag boven dezelfde plek hangen! Dat kan alleen maar wateroverlast betekenen. Verwachting is van NOAA vrijdagochtend.

De ‘mislukking’

Harvey ontwikkelde zich ten oosten van de Caribische zee. Daar deed hij onder andere Aruba, Bonaire en Curacao aan. De verwachting was eerst dat Harvey aan land zou komen in de Yucatan (Mexico) als een zware tropische storm, maar dat gebeurde niet. De storm viel ‘uit elkaar’ en werd weer een zwakke verstoring.

Pas toen de restanten van Harvey weer in de Golf van Mexico kwamen ten westen van Yucatan organiseerden de restanten zich weer tot een storm. En toen ging alles in een stroomversnelling…


Harvey ontstond als storm ten oosten van de Caribische zee. Boven Aruba viel de storm ‘uit elkaar’. Pas in de Golf van Mexico organiseerden de restanten zich weer tot een storm. Bron: Wikipedia.

Extreem snel aan kracht winnen

Nadat Harvey weer was ‘herboren’, ging het extreem snel met de storm. Zo versterkte deze in anderhalve dag van windsnelheden tot 65 km/uur naar windsnelheden tot 165 km/uur op vrijdagochtend! De verwachting was eerst dat de storm als een minimale orkaan (met windsnelheden tot 120 km/uur) aan land zou komen in Texas. Maar het werd dus snel duidelijk dat Harvey veel zwaarder uit gaat pakken. Zo zou je kunnen zeggen dat de storm de eerste keer in de Caribische zee ‘onderpresteerde’ en dus de tweede keer gaat ‘overpresteren’.

Als de orkaan met windsnelheden boven 180 km/uur aan land komt, dan is het de eerste keer sinds orkaan Wilma in 2005 dat een orkaan van categorie 3 of hoger aan land komt in de VS. Een orkaan van categorie 3 heeft windsnelheden van 180 km/uur of hoger.

Oog of niet?

Op vrijdagmiddag lijkt Harvey nog geen oog te hebben. Wel is er een enorme massa met wolken zichtbaar voor de kust van Texas en Mexico. De orkaan ziet er zo al heel dreigend uit.


Op de satellietbeelden lijkt Harvey om 12:15 op vrijdag nog geen oog te hebben. Bron: NOAA.

Maar als je een ander soort satellietbeeld bekijkt, dan is er zeker een klein oogje te zien in de storm. Op die satellietbeelden is een ring te zien met daarin een klein ‘gaatje’. Dat is het oog wat vaak bij orkanen te zien is. Dat geeft ook aan dat we hier te maken hebben met een zware orkaan.


Maar op andere satellietbeelden is het oog wel duidelijk te zien. Bron: NOAA.

Wind en vloedgolven…

De eerste gevaren van de storm zullen zware windstoten en hoge vloedgolven zijn. De windsnelheden tot 205 km/uur die verwacht worden zullen maar een klein deel van de staat Texas aandoen. Deze extreme windsnelheden zijn alleen te vinden in een kleine cirkel van een paar tientallen kilometer om de storm heen.

De vloedgolven zullen wel over een stuk groter gebied plaatsvinden. Bijna de hele kust van Texas en een deel van de kust van Louisiana zijn gewaarschuwd voor de enorme vloedgolven.

En HEEL veel regen!

Toch is het grootste gevaar de regen die met Harvey gepaard gaat. Dat heeft alles te maken met de tijd die de storm boven Texas blijft hangen. Dat gaat waarschijnlijk dagen duren. Sommige berekeningen maken het helemaal bont en laten de storm tot donderdag, of zelfs vrijdag (!) in de buurt van Texas verblijven.


Deze modelberkeening laat Harvey in de nacht van woensdag op donderdag nog steeds in de buurt van Texas verblijven

Meer dan 900 mm

Verschillende weerberekeningen komen met een bak water van meer dan 900 mm voor het zuidoosten van Texas in 5 dagen tijd! Voor zo veel water moeten we normaal gesproken in Nederland een heel jaar wachten. Zo veel regen leidt daar ongetwijfeld tot overstromingen. Daarmee lijkt dus ook een ramp te kunnen voltrekken. Niet zozeer de wind of vloedgolven, maar de regen is dan dus waarschijnlijk de grootste boosdoener.


Volgens deze weerberekening staat in een week tijd meer dan 900 mm op het programma in 5 dagen!

Oudere berichten

quote:
Tropische storm Harvey



Het orkaanseizoen boven de Atlantische oceaan is momenteel druk bezig. De drukste maanden zijn altijd augustus en september en dat is te merken.
Het systeem wat voor de meeste onrust zorgt is tropische storm Harvey. Op dit moment ligt deze boven de Bovenwindse eilanden om hierna het Caribisch gebied in te trekken (Caribische zee).

Waarschijnlijk trekt de storm ten noorden van de ABC eilanden in de richting van Belize en Mexico.


zie ook: WKN / Hurricane Season 2017 #1: The year after El Nino

Live: Weather Channel
Your beauty never ever scared me.
pi_173398841
Oh sorry, heb ook een nieuw deel geopend. Sluiten maar.

Stream al 3 minuten offline. Dood?
pi_173398844
Shit man... al 5 minuten offline. Stront aan de haak volgens mij... :o
  roze zaterdag 26 augustus 2017 @ 04:42:39 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173398846
Oh oh.
Your beauty never ever scared me.
pi_173398847
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 04:42 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Shit man... al 5 minuten offline. Stront aan de haak volgens mij... :o
Stroom uitgevallen?
pi_173398848
Waait er effe een boom op je, of een compleet huis of zo, dan is het doei.
pi_173398849
Nou ja, ik ga naar bed..
pi_173398853
De wind is weer gedaald tot bijna 120, dus hij zit bijna in het oog. Hij zal het volgens mij nu wel halen. En bovendien bleven die palmbomen en reclamemasten wel overei d, dus niet zo gevaarlijk meer.

Als die houten telefoonpaaltjes het uithouden is de wind niet eens zo sterk. Volgens mij overdrijft hij, de wind zal eerder iets van maximaal 100 mph zijn?

En hij zegt internetproblemen te hebben waarbij hij 15 tot 20 min eruit ligt, maar welke verbinding gebruikt hij dan voor zijn feed? :? Dat het ongeïnterumpeerd verder kan?
pi_173398855
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 04:46 schreef Hdero het volgende:
De wind is weer gedaald tot bijna 120, dus hij zit bijna in het oog. Hij zal het volgens mij nu wel halen. En bovendien bleven die palmbomen en reclamemasten wel overei d, dus niet zo gevaarlijk meer.

Als die houten telefoonpaaltjes het uithouden is de wind niet eens zo sterk. Volgens mij overdrijft hij, de wind zal eerder iets van maximaal 100 mph zijn?

En hij zegt internetproblemen te hebben waarbij hij 15 tot 20 min eruit ligt, maar welke verbinding gebruikt hij dan voor zijn feed? :? Dat het ongeïnterumpeerd verder kan?
Ja en dan? Het oog is het midden. Daarna moet je weer door de rest heen
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173398856
Ik heb beeld, hij is terug.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 04:49:12 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173398858
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 04:48 schreef Hdero het volgende:
Ik heb beeld, hij is terug.
weet je het zeker? zit je niet naar de eerdere opname te kijken?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173398861
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 04:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja en dan? Het oog is het midden. Daarna moet je weer door de rest heen
De voorkant is meestal het heftigst.
pi_173398862
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 04:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

weet je het zeker? zit je niet naar de eerdere opname te kijken?
O sjit je hebt gelijk :{

Waar is hij? :?.

Ff de link erbij, staat niet in mijn browser om de een of andere reden


https://www.pscp.tv/w/1zqKVRbYXWWKB
pi_173398865
Maar hoezo kon hij zo lang signaal krijgen, heeft ie zijn eigen zendmasten en satellieten of zo? :?
pi_173398867
Maar is de windsterkte middenin het oog helemaal 0 of zo? Daar hij denkt veilig te zijn? Is dat zo?
pi_173398870
Volgens mij is hij in dat dikke bakstenen gebouwtje wel veilig zolang hij er verder niet uit gaat ook niet in de auto bijv. Hij zal het halen.

Wss gewoon een langdurige signaalstoring. Meer niet.
pi_173398873
Deze en nog een andere stormchaser zijn bij hem. Gewoon geen signaal op het moment.
JustonStrmRider twitterde op zaterdag 26-08-2017 om 04:48:03 Hearing Jeff's stream is down, so letting everyone know we are okay. Building where we are out holding on. reageer retweet
pi_173398874
Zo'n orkaan moet je beetje zien als grote draaikolk met lucht, aan de buitenkant draait het snel, in het midden staat het zowat stil.
pi_173398880
Hij plant zijn ontsnappingsroute, hoe moet dat eigenlijk? Wat bedoelt hij precies? Gaat ie wegrijden?

En de tering, wat is het stikdonker daar zeg, alsof hij in een post-apocalyptische wereld leeft. :{
pi_173398883
Ligt weer eruit.
pi_173398886
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 05:08 schreef Hdero het volgende:
Hij plant zijn ontsnappingsroute, hoe moet dat eigenlijk? Wat bedoelt hij precies? Gaat ie wegrijden?

En de tering, wat is het stikdonker daar zeg, alsof hij in een post-apocalyptische wereld leeft. :{
Ik gok dat ze een naar een nieuwe veiligere plek willen gaan om verder te streamen.
pi_173398891
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 05:18 schreef wattel het volgende:

[..]

Ik gok dat ze een naar een nieuwe veiligere plek willen gaan om verder te streamen.
Van 12 min geleden

https://www.pscp.tv/w/bG-(...)qapXYZR9xirDAlJZJ_Ko
pi_173398893
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 05:18 schreef wattel het volgende:

[..]

Ik gok dat ze een naar een nieuwe veiligere plek willen gaan om verder te streamen.
Maar die carport was toch veilig, hebben ze er een tweede ergens staan? :')
pi_173398894
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 05:26 schreef Hdero het volgende:

[..]

Maar die carport was toch veilig, hebben ze er een tweede ergens staan? :')
Ze waren er niet bepaald zeker van dat het dak het zou houden.
pi_173398898
Ik woonde tot begin dit jaar in Houston en heb een aantal hevge stormen en overstromingen meegemaakt waarbij we tot onze heupen in het water stonden recht voor ons huis. Mazzel dat we er nu weg zijn, dit is wel even een paar graadjes erger. Grote kans dat electriciteit er tijdelijk mee ophoudt en dan zit je zonder airco wat echt rampzalig is in de TX zomer, zeker met kids. Ook lastig om aan drink water te komen, vermoedelijk.
Jesus saves but death prevails.
pi_173398900
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 05:29 schreef wattel het volgende:

[..]

Ze waren er niet bepaald zeker van dat het dak het zou houden.
Volgens mij is het in scene gezette drama om kijkers te trekken en mogelijk geld te verdienen. Die gasten weten toch dat ze daar veilig zijn. Zag je dat dak,van de carport? Hij hield mooi stand, gaf geen krimp. Er was geen speur van schade aan het eigen gebouw te bekennen. Ondanks wat die Jeff ging beweren.

Allemaal goed voorbereid.
pi_173398902
Die Jeff zou 17 (als ik mij het getal herinner) jaar lang een stormenjager zijn, dus ja.
pi_173398906
En bovendien toen hij zei dat de muur van zijn carport zowel als zijn auto gingen trillen zagen we toch niks op camera oftewel geen enkele trilling. Ook toeval dat enkel hij al het praten doet? Met zijn bangmaakstem en overdreven angst?
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 06:29:21 #30
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173398943
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 05:36 schreef Hdero het volgende:

[..]

Volgens mij is het in scene gezette drama om kijkers te trekken en mogelijk geld te verdienen. Die gasten weten toch dat ze daar veilig zijn. Zag je dat dak,van de carport? Hij hield mooi stand, gaf geen krimp. Er was geen speur van schade aan het eigen gebouw te bekennen. Ondanks wat die Jeff ging beweren.

Allemaal goed voorbereid.
Mwoah, ik weet nog wat stormchasers die ook zo aan het opscheppen waren. Die eindigde zo na een tijdje door de lucht te hebben gelovlogen. Dat waren wel tornado jagers, maar toch.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 06:37:42 #31
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_173398949
Zelfs nog 4 geworden dus
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_173398952
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 06:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mwoah, ik weet nog wat stormchasers die ook zo aan het opscheppen waren. Die eindigde zo na een tijdje door de lucht te hebben gelovlogen. Dat waren wel tornado jagers, maar toch.

[ afbeelding ]
Deze zou 35 jaar ervaring hebben dus ik denk dat in zijn geval hij weet wat hij doet.

Alleen ga ik hem niet meer volgen of kijken want zijn stem is te beangstigend en opgefokt voor mijn gevoel.

Doet helemaaal niet rustig of kalm. Zo iemand kan ik niet hebben.
pi_173398956
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 06:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mwoah, ik weet nog wat stormchasers die ook zo aan het opscheppen waren. Die eindigde zo na een tijdje door de lucht te hebben gelovlogen. Dat waren wel tornado jagers, maar toch.

[ afbeelding ]
Tornado's zijn volgens mij toch veel gevaarlijker omdat ze veel sneller draaien en voortbewegen en onvoorspelbaar van richting veranderen. Met orkanen is de wind zwakker en zolang je niet verdrinkt, zit je goed mee. Mits je fatsoenlijke schutting hebt, zoals deze gast met zijn carport.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:17:25 #34
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173399532
Cat 3 inmiddels
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:23:32 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173399586
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 06:42 schreef Hdero het volgende:

[..]

Tornado's zijn volgens mij toch veel gevaarlijker omdat ze veel sneller draaien en voortbewegen en onvoorspelbaar van richting veranderen. Met orkanen is de wind zwakker en zolang je niet verdrinkt, zit je goed mee. Mits je fatsoenlijke schutting hebt, zoals deze gast met zijn carport.
Dat zeker. Maar toch denk ik niet dat het ongevaarlijk is waar hij staat. Dat gebouw kan best bestand zijn tegen wind, maar is het bestand tegen een dak wat er tegenaan waait, of een hoop regenwater...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:03:50 #36
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_173399924
Wat een ellendige hoeveelheid regen

Dagenlang stromende regen zuidoosten Texas. Nieuwe berekening ECMWF houdt vol: lokaal 1000-1250 mm ! Check regenval t/m woensdag.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:33:24 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173400186
Verbindingen en stroom liggen er bijna allemaal uit dus heel weinig nieuws uit de hardst getroffen gebieden, maar hier is een klein fototje (via Reddit) van wat men zegt is een overdekte markt, die dus nu bijna tot het dak in het water staat

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:07:48 #38
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173400551
Cat 2 nu
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_173400560
pi_173400571
Twiddel
pi_173400588
Volgens Noaa nog steeds een categorie 3. 954 mb.


http://www.nhc.noaa.gov
pi_173400659
De meeste modellen laten Harvey nu niet meer terugkeren in de Golf, maar stagneren boven Texas om daar te zorgen voor een waterballet.


  zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:28:04 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173400743
nieuwe livefeed nu van iemand die aan het rijden is

https://www.pscp.tv/w/1BdxYWPwlwDGX 8)7
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:31:11 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173400767
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 10:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nieuwe livefeed nu van iemand die aan het rijden is

https://www.pscp.tv/w/1BdxYWPwlwDGX 8)7
Iemand die in de nacht aan het rijden is :') Verder weinig spectaculairs aan te zien.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:32:40 #45
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173400778
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 10:31 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Iemand die in de nacht aan het rijden is :') Verder weinig spectaculairs aan te zien.
Je schakelde denk ik net te laat in. Nu zie je zijn gezicht alleen. Je zag net allemaal dingen voorbij waaien en stroomkabels over de weg liggen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173400780
TORNADO DAMAGED MCDONALDS SIGN AT SEAWALL BLVD AND BROADWAY AVE. (HGX)
MISSOURI CITY FORT BEND TX HOMES DAMAGE ON VIEUX CARRE MINOR INJURIES AND RESPONDING DEPUTY BLOWN OFF THE ROAD.


pi_173400808
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 10:19 schreef aloa het volgende:
De meeste modellen laten Harvey nu niet meer terugkeren in de Golf, maar stagneren boven Texas om daar te zorgen voor een waterballet.


[ afbeelding ]
Dat water in de orkaan is toch op een gegeven moment op, of verdampt het dan zo snel in de golf dat er een constante aanvoer blijft plaatsvinden?
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:35:13 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173400809
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 10:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je schakelde denk ik net te laat in. Nu zie je zijn gezicht alleen. Je zag net allemaal dingen voorbij waaien en stroomkabels over de weg liggen.
Oww... dan heb ik wat gemist idd :p
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_173400881
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 10:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat water in de orkaan is toch op een gegeven moment op, of verdampt het dan zo snel in de golf dat er een constante aanvoer blijft plaatsvinden?
Boven land wordt die aanvoer stopgezet, maar voordat zoiets leeg geregend is ben je een paar dagen verder. Wolkentoppen boven de 15 km....dat is heel wat water.
pi_173401122
Hier een voorbeeld van wat een stagnerende orkaan kan aanrichten.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mitch_(orkaan)
pi_173401163
Meestal krijgen wij na een paar weken een staartje.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:07:17 #52
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_173401186
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:05 schreef halfway het volgende:
Meestal krijgen wij na een paar weken een staartje.
Dat hoeft niet. Ligt aan de trekrichting. Van Harvey waarschijnlijk niet, hoor. Gaat deaud op land
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_173401300
Of het restant komt weer in de Golf terecht en neemt weer in kracht toe. Nog niet te voorspellen.
pi_173401380
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:16 schreef aloa het volgende:
Of het restant komt weer in de Golf terecht en neemt weer in kracht toe. Nog niet te voorspellen.
ja dat zei CNN net ook... das een bizarre optie maar zeker mogelijk
pi_173401415
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:27 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ja dat zei CNN net ook... das een bizarre optie maar zeker mogelijk
Dat stond al een tijdje in de kaarten. Kan nog steeds.
pi_173401462
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:31 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat stond al een tijdje in de kaarten. Kan nog steeds.
klopt. Of terug richting Louisiana

Vannacht dus alsnog ff cat.4... lekker dan
komende dagen veel regen... it's not over yet
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:13:37 #57
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173401934
Ik hoorde ze over 40inches net.. das meer dan een meter.. :D
pi_173401938
Het zal straks langzaam aan licht worden daar. Ben benieuwd hoe het er dan uit ziet.
Wat een helse nacht zullen die mensen hebben gehad -O-
En dan al die regen die nog gaat volgen......
pi_173401944
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 05:36 schreef Hdero het volgende:

[..]

Volgens mij is het in scene gezette drama om kijkers te trekken en mogelijk geld te verdienen. Die gasten weten toch dat ze daar veilig zijn. Zag je dat dak,van de carport? Hij hield mooi stand, gaf geen krimp. Er was geen speur van schade aan het eigen gebouw te bekennen. Ondanks wat die Jeff ging beweren.

Allemaal goed voorbereid.
Ja hoor, mensen met een camera hebben ten alle tijden de boel perfect onder controle, kan niet misgaan. ;)
Dat is een illusie natuurlijk. Zijn zo vaak stormchasers omgekomen. Je neemt altijd een gigantisch risico.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:15:52 #60
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173401971
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 12:13 schreef Persefoneia het volgende:
Ben benieuwd hoe het er dan uit ziet.

Oh nu ff pauze.. net al live beelden met een bootje door de straten
pi_173402057
Heeft iemand foto's en filmpjes van Houston vanmorgen?
pi_173402145
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 12:13 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik hoorde ze over 40inches net.. das meer dan een meter.. :D
Het record is 48 inches. Ze hebben het nu al over 50 of meer.
pi_173402163
Video:
ABC twitterde op zaterdag 26-08-2017 om 12:24:12 Satellite from @kiii3news's truck in Corpus Christi, TX broke off in high winds; @BrianaWhitney says they have no i… https://t.co/9KYkJetX9T reageer retweet
pi_173402164
quote:
UPDATE: 5:04 a.m. Hurricane Harvey has been downgraded to category 1 with sustained winds of 90 miles per hour.
https://www.ksat.com/weat(...)wind-torrential-rain
(andere bronnen spreken nog steeds over cat 2)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173402182
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 12:27 schreef aloa het volgende:

[..]

Het record is 48 inches. Ze hebben het nu al over 50 of meer.
typisch Amerikaans natuurlijk alles overdrijven. Eerst zien dat ze die 40 gaan halen. Sowieso over welke periode is dat record, in 1 etmaal of gewoon totdat de orkaan totaal weg is?
pi_173402185
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:02 schreef aloa het volgende:
Hier een voorbeeld van wat een stagnerende orkaan kan aanrichten.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mitch_(orkaan)
Kolere zeg, dat is niet mals! :o

quote:
Honduras Bewerken
Het aantal doden in Honduras wordt boven de 5000 geschat. Anderhalf miljoen mensen werden dakloos. Het hele land kreeg als gevolg van Mitch te kampen met tekorten aan voedsel, medicijnen en schoon drinkwater. Het gevolg was een uitbraak van ziekten zoals diarree, malaria, knokkelkoorts en cholera. De infrastructuur kreeg zwaar te lijden, en de totale schade werd geschat op vier miljard dollar. Naar schatting werd 70 tot 80% van de infrastructuur verwoest. In de hoofdstad Tegucigalpa werd een derde van alle gebouwen verwoest of beschadigd. Meer dan 25 dorpen werden zo grondig weggevaagd dat nergens meer uit bleek dat ze ooit bestaan hadden. bruggen, hoofdwegen en secundaire wegen werden weggevaagd en vliegvelden kwamen onder water te staan. Behalve transport waren ook de voorzieningen voor communicatie, elektriciteit, stromend water en brandstof afgesneden. De landbouw werd eveneens zwaar getroffen. Meer dan 70% van de landbouwgrond werd vernietigd. De bananenteelt, het belangrijkste landbouwproduct van Honduras, werd voor 80% weggevaagd.

Voordat de orkaan Mitch het vasteland van Midden-Amerika bereikte, werden eerst de Hondurese Baai-eilanden getroffen. Het eiland Guanaja werd daarbij het zwaarst beschadigd. Alle huizen op het eiland werden vernietigd en de voltallige bevolking van 6000 mensen raakte dakloos. Maar er vielen slechts 8 doden.
Pffff. Dan ben ik toch maar effe bij dat ik hier in het betrekkelijke saaie klimaat van Europa leef......
pi_173402202
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 12:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

typisch Amerikaans natuurlijk alles overdrijven. Eerst zien dat ze die 40 gaan halen. Sowieso over welke periode is dat record, in 1 etmaal of gewoon totdat de orkaan totaal weg is?
Dat is het record voor Texas.
pi_173402229
Ze zitten nu al boven de 9 inches en het gaat nog even duren.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:34:06 #69
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173402237
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 12:21 schreef Hdero het volgende:
Heeft iemand foto's en filmpjes van Houston vanmorgen?
Ook zonder orkaan wisten ze gisteren in Houston wel veel schade aan te richten :+

https://www.facebook.com/(...)osts/168199280395368

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:35:28 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173402254
Ik heb een kennis in Corpus Christi die is thuisgebleven. Ben benieuwd. :o
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:39:21 #71
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173402280
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 12:33 schreef aloa het volgende:
Ze zitten nu al boven de 9 inches en het gaat nog even duren.
Er stond net een reporter tot zn knieen in het water.. en die had het over 16 inches tot nu toe (en dan klopt het ook wel qua diepte)
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:43:03 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173402332
Dit was de locatie waar Jeff stond te live streamen.



Ben benieuwd of het er nog staat straks. Dat geval achter het bouwsel met het witte dak had het in ieder geval al begeven....

Edit, dit was de laatste tweet van een gast die bij hem was :') :D

JustonStrmRider twitterde op zaterdag 26-08-2017 om 04:52:23 @fishcdewoxx 4lb ydgnzhcxb th xa reageer retweet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:44:05 #73
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173402342
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 12:35 schreef Re het volgende:
Ik heb een kennis in Corpus Christi die is thuisgebleven. Ben benieuwd. :o
Die moet nu iig zn water koken.. er is geen stroom meer, en dus is het onbekend of het water nog drinkbaar is.. (word net geadviseerd)
Wel lullig als geen gas hebt.. :X
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:49:12 #74
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:51:24 #75
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173402424
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 12:35 schreef Re het volgende:
Ik heb een kennis in Corpus Christi die is thuisgebleven. Ben benieuwd. :o
Is 1 dak weggewaaid.. Verder geen grote schade of gewonden zover ze nu weten.. volgens de zeeleeuw burgemeester

Hij roept wel op om weg te blijven..
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:12:46 #76
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173402670
Veel schade in de kustplaatsen



cbsaustin twitterde op zaterdag 26-08-2017 om 07:39:13 BREAKING: Massive damage to Rockport-Fulton HS after #Harvey makes landfall. https://t.co/6ww6CXNGcw reageer retweet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173402789
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 05:36 schreef Hdero het volgende:

[..]

Volgens mij is het in scene gezette drama om kijkers te trekken en mogelijk geld te verdienen. Die gasten weten toch dat ze daar veilig zijn. Zag je dat dak,van de carport? Hij hield mooi stand, gaf geen krimp. Er was geen speur van schade aan het eigen gebouw te bekennen. Ondanks wat die Jeff ging beweren.

Allemaal goed voorbereid.
Het blijft natuurlijk een Amerikaan, maar ik denk dat zijn spanning en opwinding terecht waren. Ze hadden de plek uitgekozen waar de storm het hardst aan land zouden komen want dat doen stormchasers nu eenmaal ( in tegenstelling tot die mainstream media clowns). Het enige wat hij wel bewust deed voor de show was continue blijven praten om kijkers die inschakelen op de stream gelijk te binden, maar dat neemt niet weg dat hij gewoon een oprechte adrenaline junkie is gecombineerd met het feit dat ze perse meteorologische gegevens wilden verzamelen van de kern van die storm, daarom stonden zijn collega's ook buiten denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door wattel op 26-08-2017 13:38:29 ]
pi_173402847
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Veel schade in de kustplaatsen

[ afbeelding ]

cbsaustin twitterde op zaterdag 26-08-2017 om 07:39:13 BREAKING: Massive damage to Rockport-Fulton HS after #Harvey makes landfall. https://t.co/6ww6CXNGcw reageer retweet
Wat ik niet snap is dat die Amerikanen nou toch wel weten na al die jaren dat er regelmatig zo'n ding overraast
Ik snap de verrassing en de schade niet.

Of is het goedkoper om elke paar jaar de boel te herbouwen dan om alles orkaanbestendig te maken.

Ik vind dat ze niet zo moeten zeuren
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173403004
Denk dat de naam Harvey nu ook geschrapt gaat worden uit de lijst...

Een naam die vanaf het begin van de naamgeving bij orkanen in dienst was.
pi_173403049
Wel een mooie naam. Ik zou er voor tekenen. Ik vond Katrina niks.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173403065
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:23 schreef wattel het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk een Amerikaan, maar ik denk dat zijn spanning en opwinding terecht waren. Ze hadden de plek uitgekozen waar de storm het hardst aan land zouden komen want dat doen stormchasers nu eenmaal ( in tegenstelling tot die mainstream media clowns). Het enige wat hij wel bewust deed voor de show was continue blijven praten om kijkers die inschakelen op de stream gelijk te binden, maar dat neemt niet weg dat hij gewoon een oprechte adrenaline junkie is gecombineerd met het feit dat ze perse meteorologische gegevens wilden verzamelen van de kern van die storm, daarom stonden zijn collega's ook buiten denk ik.
Die gegevens kun je ook verzamelen door die apparaatjes op een beschutte plek achter te laten (waar ze dus niet wegwaaien of kapotgaan). Al dan niet met internetverbinding. Dat ze het enkel daarom moeten doen lijkt me raar.

Zijn stem stond me gewoon niet aan. Kreeg daar bloeddrukaanval van. In NL doet men niet zo angstig en opgewonden.
pi_173403107
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 12:14 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Ja hoor, mensen met een camera hebben ten alle tijden de boel perfect onder controle, kan niet misgaan. ;)
Dat is een illusie natuurlijk. Zijn zo vaak stormchasers omgekomen. Je neemt altijd een gigantisch risico.
Dat gebouw dat hij had uitgekozen kon makkelijk winden van 150 mpu doorstaan en dat wist hij.

De rest was mensen bangmaken. En dat is hem in het begin gelukt (mij dan).
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:50:20 #83
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173403122
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:27 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is dat die Amerikanen nou toch wel weten na al die jaren dat er regelmatig zo'n ding overraast
Ik snap de verrassing en de schade niet.

Of is het goedkoper om elke paar jaar de boel te herbouwen dan om alles orkaanbestendig te maken.

Ik vind dat ze niet zo moeten zeuren
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:27 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is dat die Amerikanen nou toch wel weten na al die jaren dat er regelmatig zo'n ding overraast
Ik snap de verrassing en de schade niet.

Of is het goedkoper om elke paar jaar de boel te herbouwen dan om alles orkaanbestendig te maken.

Ik vind dat ze niet zo moeten zeuren
Dat komt omdat wij de VS als 1 geheel zien.

Echter als je kijkt naar individuele gebouwen/straten of zelfs steden worden deze niet meer dan 1 of 2 keer per mensenleven getroffen. Althans niet door zo'n krachtige storm. Dus ja, het is goedkoper om niet orkaan bestendig te bouwen, aangezien de kans dat een gebouw getroffen wordt heel erg klein is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173403151
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

[..]

Dat komt omdat wij de VS als 1 geheel zien.

Echter als je kijkt naar individuele gebouwen/straten of zelfs steden worden deze niet meer dan 1 of 2 keer per mensenleven getroffen. Althans niet door zo'n krachtige storm. Dus ja, het is goedkoper om niet orkaan bestendig te bouwen, aangezien de kans dat een gebouw getroffen wordt heel erg klein is.
Precies dat inderdaad, het zal wellicht vreemd klinken voor sommigen maar NL ligt ook in een tornado hotspot bijv.

pi_173403162
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:44 schreef Sigaartje het volgende:
Wel een mooie naam. Ik zou er voor tekenen. Ik vond Katrina niks.
De volgende van dit jaar gaat Irma heten...

Zie ook:
WKN / Hurricane Season 2017 #1: The year after El Nino
pi_173403166
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]


[..]

Dat komt omdat wij de VS als 1 geheel zien.

Echter als je kijkt naar individuele gebouwen/straten of zelfs steden worden deze meer dan 1 of 2 keer per mensenleven getroffen. Dus ja, het is goedkoper om niet orkaan bestendig te bouwen, aangezien de kans dat een gebouw getroffen wordt heel erg klein is.
Wilde net zeggen ook. Orkanen komen niet eens vaak voor, dat zijn volgens mij tornado's. Die een kleiner gebied teisteren en ook niet dezelfde plek steeds weer.

De laatste orkaan in Texas was in 2008 (Ike) dus ter vergelijking, er was tijdens de Obama-periode geen enkele orkaan van belang op het vasteland van de VS.

Dat precies dezelde plaatsen worden geteisterd in orkaangevaarlijk gebied gebeurt misschien eens per 15 jasr gemiddeld. Valt best mee.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:58:19 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173403218
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:54 schreef Hdero het volgende:

[..]

Wilde net zeggen ook. Orkanen komen niet eens vaak voor, dat zijn volgens mij tornado's. Die een kleiner gebied teisteren en ook niet dezelfde plek steeds weer.

De laatste orkaan in Texas was in 2008 (Ike) dus ter vergelijking, er was tijdens de Obama-periode geen enkele orkaan van belang op het vasteland van de VS.

Dat precies dezelde plaatsen worden geteisterd in orkaangevaarlijk gebied gebeurt misschien eens per 15 jasr gemiddeld. Valt best mee.
Tornado's is zelfs nog een lastiger verhaal, omdat een goed stenen huis evengoed tegen de vlakte gaat als een goedkoop houten huis als er een F4 overheen raast. En buiten de cirkel van een tornado om (meestal maar een halve kilometer max) is er niet eens zo heel veel wind.

Een tornado maakt meestal maar een pad van 1 kilometer, van een paar honderd meter breed. De kans dat jij daar in zit in zo'n gigantisch gebied als midden amerika is echt heel klein. Op het moment dat je een huis bouwt gaan mensen dus vrijwel altijd voor de goedkope oplossing.

In Nederland hetzelfde eigenlijk. Er is bewijs dat er eens in de 100 jaar een orkaan (of storm van orkaankracht) plaatsvind in NL, en eens in de 10.000 jaar een soort super storm. Maar die kansen zijn de laag om er iets mee te doen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173403288
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tornado's is zelfs nog een lastiger verhaal, omdat een goed stenen huis evengoed tegen de vlakte gaat als een goedkoop houten huis als er een F4 overheen raast. En buiten de cirkel van een tornado om (meestal maar een halve kilometer max) is er niet eens zo heel veel wind.

Een tornado maakt meestal maar een pad van 1 kilometer, van een paar honderd meter breed. De kans dat jij daar in zit in zo'n gigantisch gebied als midden amerika is echt heel klein. Op het moment dat je een huis bouwt gaan mensen dus vrijwel altijd voor de goedkope oplossing.

In Nederland hetzelfde eigenlijk. Er is bewijs dat er eens in de 100 jaar een orkaan (of storm van orkaankracht) plaatsvind in NL, en eens in de 10.000 jaar een soort super storm. Maar die kansen zijn de laag om er iets mee te doen.
Hoezo scheelt goedkoop vs duur als je tevens zegt dat stenen en houten beiden tegen de vlakte zullen gaan? :?

Volgens mij is het enige wat tornadobesting is, ondergrindse schuilkelders. Toen ik Indiana een aantal jaar geleden bezocht, en dat zit dus in Tornadosteeg, hadden raar genoeg bijna geen enkel huisje een vluchtkelder. Zoals je zag in The Wizard van Oz.
pi_173403294
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:53 schreef Frutsel het volgende:

[..]

De volgende van dit jaar gaat Irma heten...

Zie ook:
WKN / Hurricane Season 2017 #1: The year after El Nino
Dat vind ik een sexy naam.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173403296
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173403299
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 26-08-2017 om 13:52:19 Closely monitoring #HurricaneHarvey from Camp David. We are leaving nothing to chance. City, State and Federal Govs. working great together! reageer retweet
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:05:49 #92
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173403309
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:03 schreef Hdero het volgende:

[..]

Hoezo scheelt goedkoop vs duur als je tevens zegt dat stenen en houten beiden tegen de vlakte zullen gaan? :?

Volgens mij is het enige wat tornadobesting is, ondergrindse schuilkelders. Toen ik Indiana een aantal jaar geleden bezocht, en dat zit dus in Tornadosteeg, hadden raar genoeg bijna geen enkel huisje een vluchtkelder. Zoals je zag in The Wizard van Oz.
Wat ik bedoel is dat mensen voor goedkoop kiezen omdat duur en sterk (steen) evengoed tegen de vlakte gaat bij een krachtige tornado.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173403388
Ben benieuwd naar de beelden vanavond op het journaal.
Ik had het echt te doen met de bewoners van New Orleans bij Katrina. Die stad is er nooit meer boven op gekomen. Best zielig voor die mensen.
Nederland kent ook zijn geschiedenis van zware stormen tussen 1100 en 1400. Hele stukken land verzopen en weggevaagd.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173403428
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat mensen voor goedkoop kiezen omdat duur en sterk (steen) evengoed tegen de vlakte gaat bij een krachtige tornado.
Maar dat is een tornado. Dat is wat anders. Doen zich ook ergens anders voor.

Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik bij de gevolgen van zo'n stofzuiger met jankende mensen altijd dacht: ja hallo, ga er dan ook niet wonen.

Maar nu snap ik het.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173403434
EC laat Harvey weer terugkeren in de Golf om daarna weer landfall te maken. Dat moet dan woensdag worden.

pi_173403437
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:11 schreef Sigaartje het volgende:
Ben benieuwd naar de beelden vanavond op het journaal.
Ik had het echt te doen met de bewoners van New Orleans bij Katrina. Die stad is er nooit meer boven op gekomen. Best zielig voor die mensen.
Nederland kent ook zijn geschiedenis van zware stormen tussen 1100 en 1400. Hele stukken land verzopen en weggevaagd.
Qua infrastructuur en welvaartspeil leek NO al lang voor die storm op Little Afrika hoor, dat zal zeker niet geholpen hebben.
pi_173403468
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:16 schreef aloa het volgende:
EC laat Harvey weer terugkeren in de Golf om daarna weer landfall te maken. Dat moet dan woensdag worden.

[ afbeelding ]
Wordt hij dan weer categorie 2,3?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173403476
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:16 schreef Sigaartje het volgende:

[..........]

Maar dat is een tornado. Dat is wat anders. Doen zich ook ergens anders voor.

Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik bij de gevolgen van zo'n stofzuiger met jankende mensen altijd dacht: ja hallo, ga er dan ook niet wonen.

Maar nu snap ik het.
Wat je hen wel kwalijk kan nemen is dat ze geen vluchtkelders bouwen als ze in Tornado Alley zitten (tornadogevaarlijk gebied in het Middenwesten). Dat is het minste wat je kan doen. Bij tornado's krijg je meestal een paar uur voormelding.
pi_173403519
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:19 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wordt hij dan weer categorie 2,3?
Dat is nog niet te voorspellen.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:32:31 #100
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173403598
rivieren beginnen al buiten hun oevers te treden

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173403617
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:52 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Precies dat inderdaad, het zal wellicht vreemd klinken voor sommigen maar NL ligt ook in een tornado hotspot bijv.

[ afbeelding ]
Maar een tornado is geen tropische wervelstorm.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:37:05 #102
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173403652
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:33 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Maar een tornado is geen tropische wervelstorm.
We maakte even een offtopic uitstapje naar tornado's vandaar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173403677
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
rivieren beginnen al buiten hun oevers te treden

[ afbeelding ]
Het is nu licht daar. Even CNN bekijken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:40:11 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173403687
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:39 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Het is nu licht daar. Even CNN bekijken.
StormVisuals twitterde op zaterdag 26-08-2017 om 14:31:31 First light in Rockport Texas. A lot of damage. #hurricaneharvey https://t.co/hjbbx9CAcX reageer retweet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:41:18 #105
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173403704
Schappen staan er nog half maar.... waar zijn de muren en het dak :')

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173403706
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173403713
En het wordt steeds erger.

  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:47:48 #108
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173403785
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:41 schreef aloa het volgende:
En het wordt steeds erger.

[ afbeelding ]
Waar haal je dit vandaan?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_173403819
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:53:37 #110
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173403882
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:41 schreef aloa het volgende:
En het wordt steeds erger.

[ afbeelding ]
Lijkt mij dat onderstaande gegevens niet kloppen (meetfout?) anders is het wel...problematisch.



blauwe lijn is de waterstand. Die opeens recht omhoog gaat.

edit :{



Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:56:46 #111
163650 Greys
pi_173403937
Arme mensen.
En dieren. :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173403956
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Lijkt mij dat onderstaande gegevens niet kloppen (meetfout?) anders is het wel...problematisch.

[ afbeelding ]

blauwe lijn is de waterstand. Die opeens recht omhoog gaat.

edit :{

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Flash Flood?
  Moderator zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:00:23 #113
8781 crew  Frutsel
pi_173403978
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:58 schreef aloa het volgende:

[..]

Flash Flood?
Irma al in ontwikkeling?
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:02:50 #115
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173404022
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:58 schreef aloa het volgende:

[..]

Flash Flood?
Bijna 12 meter..... geen idee of dat kan daar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:03:32 #116
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173404034
quote:
Hey hij werkt nog steeds :+
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173404046
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:00 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Irma al in ontwikkeling?
Bij Florida. Gaat snel zo.
pi_173404081
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Lijkt mij dat onderstaande gegevens niet kloppen (meetfout?) anders is het wel...problematisch.

[ afbeelding ]

blauwe lijn is de waterstand. Die opeens recht omhoog gaat.

edit :{

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Storm surge?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:24:53 #120
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173404285
Ben egt boos op deze orkaan!! :(
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:28:46 #121
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173404359
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:33:04 #122
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173404432
vliegveld(je)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173404724
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Lijkt mij dat onderstaande gegevens niet kloppen (meetfout?) anders is het wel...problematisch.

[ afbeelding ]

blauwe lijn is de waterstand. Die opeens recht omhoog gaat.

edit :{

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Placedo creek lijkt een beek te zijn die halverwege Placedo en monding (volgens google earth) op een hoogte van 5 meter ligt, met het land errond op 12 meter (is moeilijk tot Placedo te volgen, verdwijnt tussen de bomen). Kan wel kloppen, om met weinig verval veel water weg te krijgen moet het peil flink stijgen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:02:50 #124
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173404769
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:50 schreef Netflixed het volgende:


quote:
Saw a house in Corpus Christi on the news that had burned to the ground. Must be an insurance guy. If his house flooded and he didn't have flood insurance, he's screwed. Fire however, is a covered peril on his homeowners policy.

The running joke in the industry here in CA is that you'll be able to tell where the insurance guys live after the big earthquake. Their houses will be the ones that are on fire from a ruptured gas line.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173404909
quote:
En het blijft steeds verlicht. :') Nu moet het dus de vogels dirigeren.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:39:21 #126
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173405206
Rockport (waar 40% van de mensen thuis is gebleven :/ )

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:45:40 #127
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173405277
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 16:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Rockport (waar 40% van de mensen thuis is gebleven :/ )

[ afbeelding ]
Amerikanen zijn ook zo dom als t maar zijn kan.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:47:28 #128
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173405305
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 16:45 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Amerikanen zijn ook zo dom als t maar zijn kan.
Tsja...

voor



nu:



Rockport is er zeker niet licht vanaf gekomen

edit, de eerste beelden druppelen binnen van straten aan de kust









[ Bericht 7% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 26-08-2017 17:02:46 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173406055
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:38:32 #130
194233 Friday12
Originele kloon
pi_173406121
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 16:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Rockport (waar 40% van de mensen thuis is gebleven :/ )

[ afbeelding ]
Dit soort plekken zou gewoon mandatory evacuation moeten zijn.. En als je dan echt niet gaat komen ze je gewoon niet redden ofzo
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:38:42 #131
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:39:44 #132
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173406144
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 17:38 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Dit soort plekken zou gewoon mandatory evacuation moeten zijn.. En als je dan echt niet gaat komen ze je gewoon niet redden ofzo
Dt is toch ook zo? Er waren mandatory evacuations, en ze kunnen je niet eens redden aangezien alle telefoonlijnen en stroomkabels eraf liggen, dus je kan niet even 112 bellen als het dak van je huis waait :P

Ik denk dat we wel een aantal doden gaan zien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173406177
Orkaan Harvey vond dus gammele oudbouw niet leuk. Beetje veeleisende gast, dat wel. Gelukkig zal hij niet neer terugkomen. :P
pi_173406245
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 16:45 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Amerikanen zijn ook zo dom als t maar zijn kan.
Vergeet niet arm erbij.
pi_173406246
Hurricane Harvey is over for us. Here is the aftermath. -> https://www.pscp.tv/keragus/1rmxPqPdzdbKN
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:37:30 #136
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_173406740
quote:
Was dat een park, hoe kan je daar gaan joggen?
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:33:04 #138
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173407312


Van bovenaf, met een op hol geslagen 'drill ship' dat ding bovenin wat op een boorplatform lijkt.

DonPHooper twitterde op zaterdag 26-08-2017 om 19:17:39 Port Aransas photos of the harbor. Notice the drill ship has broken loose from its mooring. #portaransas #Harvey https://t.co/slvVBmyggb reageer retweet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:11:29 #139
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173407876
video vanuit een drone. Lijkt erop dat 50% van Rockport tegen de vlakte is gegaan of zware schade heeft :/

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173407914
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 19:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
....
Van bovenaf, met een op hol geslagen 'drill ship' dat ding bovenin wat op een boorplatform lijkt.

DonPHooper twitterde op zaterdag 26-08-2017 om 19:17:39 Port Aransas photos of the harbor. Notice the drill ship has broken loose from its mooring. #portaransas #Harvey https://t.co/slvVBmyggb reageer retweet
Zo te zien is de schade minkmaal, meeste gebouwen intact, en de wegen staan droog. ^O^
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:14:18 #141
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173407937
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:13 schreef Hdero het volgende:

[..]

Zo te zien is de schade minkmaal, meeste gebouwen intact, en de wegen staan droog. ^O^
kijk even die video die ik net hierboven plaatste.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:14:45 #142
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173407945
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
video vanuit een drone. Lijkt erop dat 50% van Rockport tegen de vlakte is gegaan of zware schade heeft :/

Rockport is duidelijk ernstig hard getroffen ja ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_173408064
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

kijk even die video die ik net hierboven plaatste.
In die foto van je was de kustomgeving van die plaats te zien en daar valt de schade mee, als het er al is op hoogtij na, dus het kan in andere, verder landinwaarts liggende gebieden niet erger zijn, aangezien de kust altijd het zwaarst getroffen wordt. Ervanuitgaande tenminste dat daar Rockport afgebeeld werd. .
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:22:51 #144
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173408092
pi_173408099
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Rockport is duidelijk ernstig hard getroffen ja ;(
Met al die schoolbussen en jachten dicht op elkaar, kan ik moeiljk onderscheiden tussen een natuurramp en een gemiddelde, met vuilnis en rommel bedekte Amerikaanse gettobuurt.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:24:14 #146
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173408119
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:21 schreef Hdero het volgende:

[..]

In die foto van je was de kustomgeving van die plaats te zien en daar valt de schade mee, als het er al is op hoogtij na, dus het kan in andere, verder landinwaarts liggende gebieden niet erger zijn, aangezien de kust altijd het zwaarst getroffen wordt. Ervanuitgaande tenminste dat daar Rockport afgebeeld werd. .
Wat zit je nou te bazelen?

1) rockport is niet afgebeeld op die foto, dat is een andere stad.
2) de helft van de gebouwen in rockport liggen plat en jij zegt 'valt wel mee ^O^ '
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173408217
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
video vanuit een drone. Lijkt erop dat 50% van Rockport tegen de vlakte is gegaan of zware schade heeft :/

Niet zo snel met je besluit partner, het lijkt alsof die video uitgerekend de getroffen gebouwen heeft opgezocht en opgenomen ipv een gewone fly-by/vogelvlucht manoeuvre te doen wat objectiever zou zijn.
pi_173408264
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[......]

Wat zit je nou te bazelen?

1) rockport is niet afgebeeld op die foto, dat is een andere stad.
2) de helft van de gebouwen in rockport liggen plat en jij zegt 'valt wel mee ^O^ '
Rockport was toch dat plaatsje waar Jeff live stond te filmen met zijn '150 mpu winden' :') en in zijn video bleef dat houten huisje voor hem overeind zowel als zijn carport. Alleen boog een deel van het dak van dat achterbouwsel om, meer niet. Nogmaals het viel mee.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:37:37 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173408367
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173408521
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:37 schreef Re het volgende:
[ afbeelding ]
Wat moet dat afbeelden, mij is het niet duidelijk.
pi_173408564
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 16:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Rockport (waar 40% van de mensen thuis is gebleven :/ )

[ afbeelding ]
Wanneer gaan Amerikanen eens leren om bakstenen huizen te bouwen :')

Ik weet bijna zeker dat mijn huis hier zou staan dat er amper tot geen schade zou zijn.
pi_173408617
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:47 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Wanneer gaan Amerikanen eens leren om bakstenen huizen te bouwen :')

Ik weet bijna zeker dat mijn huis hier zou staan dat er amper tot geen schade zou zijn.
Er bleef zelfs een houten huisje overeind in die video van Jeff die live streamde. :')
pi_173408689
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:44 schreef Hdero het volgende:

[..]

Wat moet dat afbeelden, mij is het niet duidelijk.
"Track next 48 hours", lees ik op het plaatje.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_173408877
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:47 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Wanneer gaan Amerikanen eens leren om bakstenen huizen te bouwen :')

Ik weet bijna zeker dat mijn huis hier zou staan dat er amper tot geen schade zou zijn.
Geloof je dat echt :D

Die storm van 2013 was nog niet de helft zo zwaar als deze, maar zorgde hier voor enorme schade.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:37:41 #155
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173409518
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:44 schreef Hdero het volgende:

[..]

Wat moet dat afbeelden, mij is het niet duidelijk.
volgens mij waar hij de komende 48 uur verblijft
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173409975
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:37 schreef Re het volgende:

[..]

volgens mij waar hij de komende 48 uur verblijft
verandert niet veel van plek de komende 48 uur.
pi_173411942
BNONews twitterde op zaterdag 26-08-2017 om 23:16:49 Tornado touches down in the Cypress area northwest of Houston; reports of damage https://t.co/Pxvba6gROV reageer retweet
pi_173411963
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:00 schreef aloa het volgende:

[..]

verandert niet veel van plek de komende 48 uur.
Kijk Harvey heeft al 3000 mijl afgereisd, is moe, en wil zich gewoon in Texas vestigen. Maar hij is wel illegaal en aangezien Trump geen muur kon bouwen, zal hij hem moeten deporteren. Harvey is een beetje reisziek.
pi_173411968
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:19 schreef Netflixed het volgende:
BNONews twitterde op zaterdag 26-08-2017 om 23:16:49 Tornado touches down in the Cypress area northwest of Houston; reports of damage https://t.co/Pxvba6gROV reageer retweet
pi_173412010
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:20 schreef Hdero het volgende:

[..]

Kijk Harvey heeft al 3000 mijl afgereisd, is moe, en wil zich gewoon in Texas vestigen. Maar hij is wel illegaal en aangezien Trump geen muur kon bouwen, zal hij hem moeten deporteren. Harvey is een beetje reisziek.
Ja leuk haha :')
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:23:36 #161
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_173412012
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:20 schreef Netflixed het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Das een dikke :o.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:24:41 #162
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_173412034
Toch minimaal een F2?
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_173412096
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:23 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Das een dikke :o.
Dat ziet er heftig uit idd
pi_173412120
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:20 schreef Netflixed het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als je dat ziet moet je zsm daar opdonderen.
pi_173412126
pi_173412166
TXMilitary twitterde op zaterdag 26-08-2017 om 23:29:54 #ALERT: We are seeing civilian drones that pose EXTREME risks to our rescue pilots and crews in high need areas.… https://t.co/NT9cMHhhmm reageer retweet
pi_173412173
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:30 schreef Netflixed het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig kunnen ze de benzinekranen ondergronds dichtdraaien, anders was dat fucking gevaarlijk.
pi_173412632
pi_173412656
quote:
Hele dak is weg, je ziet zo dat er niemand in zit.. en dan nemen ze nog de moeite om een X te zetten op de bumper om aan te geven dat het ding gecontroleerd is.
dag
pi_173413899

Dit is ook een aardig gekke video :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Meneertje_flapdrol op 27-08-2017 03:11:44 ]
  zondag 27 augustus 2017 @ 03:51:52 #171
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173414070
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:20 schreef Netflixed het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De gehele 'arm' van de orkaan is een tornado generator

Dit zijn allemaal supercells waar tornado's meestal uit ontstaan.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 27 augustus 2017 @ 04:41:17 #172
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173414233
Prachtig om te zien. Iemand is de extreme regenval aan het live streamen maar mensen blijven koppig rondrijden. Maar zojuist is het water zoveel gestegen dat nu de eerste auto's vast komen te zitten in het water :')

https://www.pscp.tv/RyanWoodDFW/1nAKEeBbRroKL

nieuwer:

https://www.facebook.com/KHOU11/

[ Bericht 5% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 27-08-2017 05:04:15 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173414495
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 04:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Prachtig om te zien. Iemand is de extreme regenval aan het live streamen maar mensen blijven koppig rondrijden. Maar zojuist is het water zoveel gestegen dat nu de eerste auto's vast komen te zitten in het water :')

https://www.pscp.tv/RyanWoodDFW/1nAKEeBbRroKL

nieuwer:

https://www.facebook.com/KHOU11/
Niemand komt echt vast te zitten, ze worden allen vertraagd. En bovendien is het laaghartig om met zn allen zoiets te staan filmen. Beter hadden ze een wegobstructie kunnen plaatsen wetende dat het buiten hun gebouw onbegaanbaar wordt. Ook deed de politieagent die op de weg langsreed helemaal niks wat dit betreft. :{
pi_173414497
Here Comes The Rain Again ...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173414544
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 05:10 schreef Hdero het volgende:

[..]

Niemand komt echt vast te zitten, ze worden allen vertraagd. En bovendien is het laaghartig om met zn allen zoiets te staan filmen. Beter hadden ze een wegobstructie kunnen plaatsen wetende dat het buiten hun gebouw onbegaanbaar wordt. Ook deed de politieagent die op de weg langsreed helemaal niks wat dit betreft. :{
Als ze alle adviezen negeren, tja...
Oorzaak van de meeste doden (in zo'n weer) hoorde ik gisteren: verdrinken nadat ze met de auto komen vast te zitten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 27 augustus 2017 @ 05:17:23 #176
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173414554
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 05:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als ze alle adviezen negeren, tja...
Oorzaak van de meeste doden hoorde ik gisteren: verdrinken nadat ze met de auto komen vast te zitten.
Jup, Twitter staat nu al vol met mensen die vast zitten. En de regen gaat nog dagen zo door. Mensen moeten echt beter luisteren naar de waarschuwingen, zeker ook omdat je reddingswerkers in gevaar brengt als ze hun domme kont moeten redden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173414571
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 05:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als ze alle adviezen negeren, tja...
Oorzaak van de meeste doden (in zo'n weer) hoorde ik gisteren: verdrinken nadat ze met de auto komen vast te zitten.
Je verdrinkt niet op zo'n straatje/weggetje, daar is het niet te diep voor, wat een onzin. Of je moet een rivier inrijden.

En wat dacht je van noodgevallen, als iemand zijn huis het heeft begeven of zijn voedselvoorraad op is, of zijn vrouw baart een kind, dan moet hij in de auto onderweg. Er waren bovendien niet eens zoveel verkeersdeelnemers.
pi_173414591
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 05:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Jup, Twitter staat nu al vol met mensen die vast zitten. En de regen gaat nog dagen zo door. Mensen moeten echt beter luisteren naar de waarschuwingen, zeker ook omdat je reddingswerkers in gevaar brengt als ze hun domme kont moeten redden.
Als iemand zonder elektriciteit komt te zitten of zijn dak instort, of er een medisch noodgeval zich voordoet, dan moet hij onderweg, en die afstanden zijn niet om lichtvaardig over te doen.
  zondag 27 augustus 2017 @ 05:22:19 #179
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173414593
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 05:19 schreef Hdero het volgende:

[..]

Je verdrinkt niet op zo'n straatje/weggetje, daar is het niet te diep voor, wat een onzin. Of je moet een rivier inrijden.

Dat is dus het gevaar hier. De rivier ligt achter die weg. Als je dan aan komt rijden en het water komt in rap tempo van die hellende weg dan kan je de rivier indrijven als je auto net niet de grond meer raakt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173414610
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 05:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[......]

Dat is dus het gevaar hier. De rivier ligt achter die weg. Als je dan aan komt rijden en het water komt in rap tempo van die hellende weg dan kan je de rivier indrijven als je auto net niet de grond meer raakt.
Welk filmpje het je weer over? Die met de filmenden buiten het radiostation? Those goons :')
  zondag 27 augustus 2017 @ 05:27:09 #181
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173414631
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 05:24 schreef Hdero het volgende:

[..]

Welk filmpje het je weer over? Die met de filmenden buiten het radiostation? Those goons :')
Ja, de rivier daar ligt achter de weg aan de rechterkant van de ingang.

Hier is een andere rivier die enorm gestegen is afgelopen uren.
https://www.youtube.com/user/t3dwork/live
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173414665
Maar om even een zijstraatje te nemen (geen woordspeling bedoeld), bestaat er alligatorgevaar in die streken? Vooral als je huis onder water komt te staan? Zouden die lui bang zijn?
pi_173414702
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 05:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja, de rivier daar ligt achter de weg aan de rechterkant van de ingang.

Hier is een andere rivier die enorm gestegen is afgelopen uren.
https://www.youtube.com/user/t3dwork/live
Dat zou hier op google maps moeten zijn. Gefilmd vanuit Revention music center?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173414749
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 05:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat zou hier op google maps moeten zijn. Gefilmd vanuit Revention music center?
Nee juist hier:


  zondag 27 augustus 2017 @ 05:43:45 #185
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173414773
Het lijkt eigenlijk allemaal wel mee te vallen, het afvoersysteem in Houston werkt in ieder geval prima. Hier in Querétaro zou met deze hoeveelheid regen alles onbereikbaar zijn.

Dit soort gegein heb je hier al na 15/20mm haha

Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_173414881
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 05:41 schreef Hdero het volgende:

[..]

Nee juist hier:


[ afbeelding ]
nope, hij postte net de coordinaten in de chat: http://goo.gl/maps/CPCD3yT7fUB2
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 27 augustus 2017 @ 05:55:52 #187
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173414887
quote:
Goede stream dit!
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_173414901
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 05:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

nope, hij postte net de coordinaten in de chat: goo.gl/maps/CPCD3yT7fUB2
Ik heb het adres van de FB pagina eyjaf-blablabla postte. Bovendien kunnen chatters niks met het station te maken hebben. Dus?
pi_173414942
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 05:56 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ik heb het adres van de FB pagina eyjaf-blablabla postte. Bovendien kunnen chatters niks met het station te maken hebben. Dus?
Ik heb het over de laatste stream die Eyjafjallajoekull postte:
https://www.youtube.com/user/t3dwork/live
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 27 augustus 2017 @ 06:07:44 #190
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173415064
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 06:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik heb het over de laatste stream die Eyjafjallajoekull postte:
https://www.youtube.com/user/t3dwork/live
Die livestream kan je het beste combineren met dit nummer

There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173415066
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 06:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik heb het over de laatste stream die Eyjafjallajoekull postte:
https://www.youtube.com/user/t3dwork/live
Dat is dus niet buitenaan de portiek van het station.
pi_173415300
korte filmpjes van Braes Bayou at Main Street van 6 pm en 10:30pm. flink gestegen in 4.5 uur
https://www.youtube.com/channel/UCcYIz_84dSiikJAgHKDYiTg
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173415309
Deze kerk is dan wel van baksteen/beton en de hele voorkant is eraf gerukt:


....
Van http://www.nu.nl/buitenla(...)ml#harvey-in-texas-4

*Edit: Ah, het dak was blijkbaar van hout :') , daar lag het probleem in
pi_173415421
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 06:36 schreef Hdero het volgende:
Deze kerk is dan wel van baksteen/beton en de hele voorkant is eraf gerukt:

[ afbeelding ]
....
Van http://www.nu.nl/buitenla(...)ml#harvey-in-texas-4

*Edit: Ah, het dak was blijkbaar van hout :') , daar lag het probleem in
Lol, lijkt alsof het met grote massieve (hoek)stenen gemaakt is, als een 19de eeuws gebouw, maar dat is dus een fake buitenkant...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173415446
Er staat op de muur geschreven van een vernietigde wasserette: WE ZIJN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR ONGELUKKEN :')

  zondag 27 augustus 2017 @ 06:54:10 #196
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173415470
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 06:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik heb het over de laatste stream die Eyjafjallajoekull postte:
https://www.youtube.com/user/t3dwork/live
Wow die is even enorm gestegen. Een uurtje eerder toen ik voor het laatst keek was het nog
achter de rij lantaarnpalen :o

edit: als ik de stream terug bekijk gebeurde die verhoging ook echt in enkele minuten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173415494
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 06:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lol, lijkt alsof het met grote massieve (hoek)stenen gemaakt is, als een 19de eeuws gebouw, maar dat is dus een fake buitenkant...
D stenen zijn verder ook hol aan de binnenkant :')

De wasserette daarentegen, in mijn post daaronder, was wel van stenen blokken. :{
pi_173415504
Hmm raar, maar bij ook die wasserette, lijkt het om valse, holle steentjes te gaan. Wil iem hier goed naar kijken?
pi_173415515
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 06:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wow die is even enorm gestegen. Een uurtje eerder toen ik voor het laatst keek was het nog
achter de rij lantaarnpalen :o

edit: als ik de stream terug bekijk gebeurde die verhoging ook echt in enkele minuten.
inmiddels 13.31 feet blijkbaar, komende van 7.63 feet een dag geleden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173415554
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 06:57 schreef Hdero het volgende:
Hmm raar, maar bij ook die wasserette, lijkt het om valse, holle steentjes te gaan. Wil iem hier goed naar kijken?
Holle stenen zijn haast even stevig als volle stenen, het gaat vooral om de dikte. Die geeft stijfheid, hoe dikker de muur hoe steviger hij is.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173415588
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 07:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Holle stenen zijn haast even stevig als volle stenen, het gaat vooral om de dikte. Die geeft stijfheid, hoe dikker de muur hoe steviger hij is.
Dat muurtje was dun. Wat een nepbouwindustrie daar in Texas. :')
pi_173415605
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 06:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wow die is even enorm gestegen. Een uurtje eerder toen ik voor het laatst keek was het nog
achter de rij lantaarnpalen :o

edit: als ik de stream terug bekijk gebeurde die verhoging ook echt in enkele minuten.
gaat over de banks (in de stad) komen waarschijnlijk:

21.8 nu (volgens de chat)

edit: over de banks nu

quote:
Poo Nanners: cresting official
Poo Nanners: it is now over the top of bank
Poo Nanners: 22.19


[ Bericht 6% gewijzigd door crystal_meth op 27-08-2017 07:24:49 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173415656
weather.com: "Harvey's nightmare just beginning"
quote:
THE WORST IS YET TO COME: CATASTROPHIC RAINFALL FLOODING AHEAD

What is now Tropical Storm Harvey's siege of torrential rain has only just begun and will likely lead to record-breaking, catastrophic flooding in some parts of Texas that will last for weeks, including in areas ravaged by Harvey's destructive Category 4 winds and storm surge.

FLASH FLOOD EMERGENCIES have been issued for parts of the Houston metro area. Nearly 10 inches of rain has fallen near Houston Hobby Airport in the last 90 minutes, and extremely high rainfall rates will cause flash flooding through 1:45 AM CDT.

Numerous water rescues are ongoing in Houston.

Portions of southeastern Texas have seen 6-15 inches of rainfall already.

Buffalo and Brays Bayous on the west side of The Loop are climbing out of their banks due to torrential rainfall.

In addition, Mary's Creek in Friendswood has surged out its banks.

Harvey made landfall Friday night near Rockport, Texas, north of Corpus Christi, as the first Category 4 hurricane to landfall in the U.S. since Charley in August 2004.

Harvey's weakening over land does not mean the rainfall threat is diminishing. Just the opposite, it is only beginning.
Already Over a Foot of Rain

Harvey's center of circulation is moving at a snail's pace across southern Texas, as expected, roughly 95 miles from where it made landfall late Friday night.

Bands of heavy rain have already wrapped around Harvey's circulation, as far north as central Texas, including the Austin and Houston metro areas, and even into southwest Louisiana.
https://weather.com/storm(...)cast-texas-louisiana
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 27 augustus 2017 @ 07:38:44 #204
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173415675
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 07:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

gaat over de banks (in de stad) komen waarschijnlijk:
[ afbeelding ]
21.8 nu (volgens de chat)

edit: over de banks nu

[..]

Inmiddels staat het water al halverwege de lantaarnpalen. Gaat echt heel hard.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173415854

Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 27 augustus 2017 @ 07:59:08 #206
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173415878
quote:
Meter of 3 gestegen? Staat nu bijna aan de bovenkant van de lampen...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 27 augustus 2017 @ 08:03:04 #207
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173415915
Houston lijkt ook echt de volle lading te krijgen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 27 augustus 2017 @ 08:13:26 #208
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173415955
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 08:03 schreef Falco het volgende:
Houston lijkt ook echt de volle lading te krijgen.
Op Khou 11 news gaat men uit van nog 5 uur zeer zware regenval.

911 overbelast.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_173416060
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 07:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Meter of 3 gestegen? Staat nu bijna aan de bovenkant van de lampen...
Moeilijk te schatten. Bij Milam street (zo'n 750 meter verder) was het een stijging van 4.8 meter. Op google earth lijkt het daar smaller te zijn, dus kan het daar meer gestegen zijn. Hoeveel meer hangt af van de snelheid van het water.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 27 augustus 2017 @ 08:31:19 #210
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173416067
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 08:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Moeilijk te schatten. Bij Milam street (zo'n 750 meter verder) was het een stijging van 4.8 meter. Op google earth lijkt het daar smaller te zijn, dus kan het daar meer gestegen zijn. Hoeveel meer hangt af van de snelheid van het water.
Lees ook over hoopjes vuurmieren (fireants) die op het water kunnen drijven. Lekker als zo'n drijvende berg giftige mieren op je probeert te klimmen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173416074
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 08:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Lees ook over hoopjes vuurmieren (fireants) die op het water kunnen drijven. Lekker als zo'n drijvende berg giftige mieren op je probeert te klimmen.
lol, ik denk dat die door de regen uiteengeslagen worden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173416082
if you have to retreat into the attic to escape the flood, take an axe with you...
"a lesson from Katrina"
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 27 augustus 2017 @ 08:35:18 #213
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173416086
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 08:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

lol, ik denk dat die door de regen uiteengeslagen worden.
Inderdaad iets waar je misschien later voor moet oppassen in natuurgebieden.

Tunneltje heeft moeite met al het water

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 27 augustus 2017 @ 08:55:26 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173416252
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 05:19 schreef Hdero het volgende:

[..]

Je verdrinkt niet op zo'n straatje/weggetje, daar is het niet te diep voor, wat een onzin. Of je moet een rivier inrijden.

En wat dacht je van noodgevallen, als iemand zijn huis het heeft begeven of zijn voedselvoorraad op is, of zijn vrouw baart een kind, dan moet hij in de auto onderweg. Er waren bovendien niet eens zoveel verkeersdeelnemers.
quote:
Woman reported dead in Houston
From CNN's Deanna Hackney

A woman died Saturday due to flooding in Houston, a spokesperson with the Houston Police Department said.

Police say the woman drove her vehicle into high water and then drowned when she got out of her car.

The fatality is the second attributed to Hurricane Harvey.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173416467
Op sommige plaatsen 38 tot 45 cm regen in zes uur gevallen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173416645
quote:
Lampen inmiddels onder water:



lol:
quote:
AdventureFaps: people were jogging there less than 12 hrs ago when I first started watching
waterstand at Buffalo Banks @ Milan nu 24.57 feet, 80 cm over de rand van de banks...

[ Bericht 6% gewijzigd door crystal_meth op 27-08-2017 10:27:27 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173417637
Damn, blijft nog steeds stijgen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 27 augustus 2017 @ 10:55:23 #218
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173417729
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 10:49 schreef crystal_meth het volgende:
Damn, blijft nog steeds stijgen...
En er komt nog veel meer regen aan... In de chat zei iemand dat de sensor kapot / offline is die het waterpeil meet.

Hier een grappig :') twitter account van iemand die begon als 'he, nu zijn alle winkels dicht, waar maken mensen zich druk om' naar 'mn auto staat half onderwater' en nu 'we moeten naar zolder!' :')

https://twitter.com/shameless_l
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 augustus 2017 @ 10:58:30 #219
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173417774
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 10:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En er komt nog veel meer regen aan... In de chat zei iemand dat de sensor kapot / offline is die het waterpeil meet.

Hier een grappig :') twitter account van iemand die begon als 'he, nu zijn alle winkels dicht, waar maken mensen zich druk om' naar 'mn auto staat half onderwater' en nu 'we moeten naar zolder!' :')

https://twitter.com/shameless_l
shameless_l twitterde op zondag 27-08-2017 om 08:03:30 Im tryna get rescued and i have no underwear on oh lord help me reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 augustus 2017 @ 10:59:47 #220
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173417794
Ff lekker in bad ook.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 27 augustus 2017 @ 11:00:06 #221
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173417798
quote:
9s.gif Op zondag 27 augustus 2017 10:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

shameless_l twitterde op zondag 27-08-2017 om 08:03:30 Im tryna get rescued and i have no underwear on oh lord help me reageer retweet
Ja er staan echt hilarisch domme tweets tussen :D

Tussendoor laat ze ook nog even weten waarom kleine tieten handig zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173417816
Triest ;(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173417832
Die huizen kun je gewoon afschrijven. :'(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 augustus 2017 @ 11:02:44 #224
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173417846
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja er staan echt hilarisch domme tweets tussen :D

Tussendoor laat ze ook nog even weten waarom kleine tieten handig zijn.
_O-

Hoewel ik er ook wel vooral medelijden mee heb, uur na uur zien hoe je huis min of meer vernietigd wordt is niet tof ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 27 augustus 2017 @ 11:04:43 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173417889
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

_O-

Hoewel ik er ook wel vooral medelijden mee heb, uur na uur zien hoe je huis min of meer vernietigd wordt is niet tof ;(
True. Je kan ook meteen de muren de vloer eruit slopen als die dagen onderwater staan. Er zijn ook veel rioolputten waar water uitkomt, oftewel de inhoud van het riool loopt je huis binnen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 augustus 2017 @ 11:06:27 #226
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173417915
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

True. Je kan ook meteen de muren de vloer eruit slopen als die dagen onderwater staan. Er zijn ook veel rioolputten waar water uitkomt, oftewel de inhoud van het riool loopt je huis binnen.
En als de regen nou stopt weet je dat het water langzaam weg gaat zakken en je op een gegeven moment hopelijk weg kunt, maar het blijft maar vallen en je ziet het water alsmaar blijven stijgen totdat straks ook je zolder onder water staat en je óf door je dak heen moet zien te breken (hopen dat je een zolderraam hebt) óf in een donker ondergelopen huis naar buiten moet zien te zwemmen, succes daarmee :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 augustus 2017 @ 11:07:10 #227
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173417929
De verveling omdat de winkels dicht zijn zal inmiddels wel wat afgenomen zijn.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 27 augustus 2017 @ 11:10:35 #228
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173417981
https://www.youtube.com/user/t3dwork/live

Ik ben benieuwd of die verhoogde snelweg ook onder water komt te staan... (aan de rechterkant).

Het waterpeil stijgt nog steeds gestaag. Op de stream goed te zien als je een uurtje 'terugspoelt'

Je zou bijna vergeten dat er een heel park onder die snelweg zit :X

1 dag verschil:



[ Bericht 11% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 27-08-2017 11:25:14 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 augustus 2017 @ 11:32:34 #229
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173418396
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.youtube.com/user/t3dwork/live

Ik ben benieuwd of die verhoogde snelweg ook onder water komt te staan... (aan de rechterkant).

Het waterpeil stijgt nog steeds gestaag. Op de stream goed te zien als je een uurtje 'terugspoelt'

Je zou bijna vergeten dat er een heel park onder die snelweg zit :X

1 dag verschil:

[ afbeelding ]
Ik zou m'n tentje niet op die snelweg opslaan in elk geval.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_173418487
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.youtube.com/user/t3dwork/live

Ik ben benieuwd of die verhoogde snelweg ook onder water komt te staan... (aan de rechterkant).

Het waterpeil stijgt nog steeds gestaag. Op de stream goed te zien als je een uurtje 'terugspoelt'

Je zou bijna vergeten dat er een heel park onder die snelweg zit :X

1 dag verschil:

[ afbeelding ]
dat is veel water :o
pi_173418692
Er is nog steeds een kans dat Harvey weer in de Golf terecht komt..
  zondag 27 augustus 2017 @ 11:55:35 #232
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173418735
Komende 6 uur nog extreme regenval en dan de komende dagen nog veel meer. Op de stream komt het ook weer met bakken uit de lucht nu. Echt bizar. Meer dan een meter regen op sommige plekken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 27 augustus 2017 @ 11:57:04 #233
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173418757
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:52 schreef aloa het volgende:
Er is nog steeds een kans dat Harvey weer in de Golf terecht komt..
Houston is nu al zwaar de pineut, maar dat scenario is nóg erger. :X
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 augustus 2017 @ 11:58:07 #234
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173418770
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Komende 6 uur nog extreme regenval en dan de komende dagen nog veel meer. Op de stream komt het ook weer met bakken uit de lucht nu. Echt bizar. Meer dan een meter regen op sommige plekken.
Ik las dit en dacht "oh en daarna wordt het minder", tot ik de rest van de zin las ;(

Mensen die denken dat het wel meevalt hebben het echt niet zo goed begrepen volgens mij.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_173418776
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Houston is nu al zwaar de pineut, maar dat scenario is nóg erger. :X
Idd. Als de kern weer boven de Golf komt kan het weer flink wat water opzuigen...
  zondag 27 augustus 2017 @ 11:59:33 #236
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173418789
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik las dit en dacht "oh en daarna wordt het minder", tot ik de rest van de zin las ;(

Mensen die denken dat het wel meevalt hebben het echt niet zo goed begrepen volgens mij.
Nee het gaat de komende dagen sowieso door, alleen misschien iets minder dan nu, maar dan nog spreek je over hoeveelheden die in Nederland in een jaar vallen.

Het probleem is dat de orkaan als het ware klem zit. En een arm hangt over de oceaan heen wat zeg maar zorgt voor continue aanvoer van regen. Vrij unieke situatie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:02:37 #237
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173418832
Op sommige weerkaarten liep de schaal niet eens ver genoeg door om de juiste hoeveelheden aan te kunnen geven :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173418833
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee het gaat de komende dagen sowieso door, alleen misschien iets minder dan nu, maar dan nog spreek je over hoeveelheden die in Nederland in een jaar vallen.

Het probleem is dat de orkaan als het ware klem zit. En een arm hangt over de oceaan heen wat zeg maar zorgt voor continue aanvoer van regen. Vrij unieke situatie.
Watertemperatuur is daar boven de 30 graden, dan krijg je gigantische buien. En blijft maar doorgaan zolang dat systeem daar rondjes draait. :{
pi_173418839
Het is een kwestie van tijd en dan staat die weg onder water.
Zijn er ook livestreams van Houston op dit moment?
Daar lijkt het volgens de berichten ook steeds verder te stijgen.
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:08:01 #240
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173418931
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:02 schreef Persefoneia het volgende:
Het is een kwestie van tijd en dan staat die weg onder water.
Zijn er ook livestreams van Houston op dit moment?
Daar lijkt het volgens de berichten ook steeds verder te stijgen.
https://www.reddit.com/r/houston/new/

Elke paar minuten wel iemand die om advies vraagt omdat z'n huis onder begint te lopen....

Ik denk toch wel dat veel mensen verrast zijn door dit.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173418962
The forecast: catastrophic, life-threatening flooding expected into next week as Harvey stalls out

An extremely serious situation with few if any close parallels in modern U.S. hurricane history is taking shape over the southeast third of Texas. Computer models remain in strong agreement that the steering currents around Harvey will remain weak through at least Wednesday. As a result, Harvey will spin down while stalled for several days within 100 miles of the central Texas coast (see Figure 5). Even as its top winds decrease, Harvey will continue to pump enormous amounts of moisture into south central and southeast Texas, producing relentless bands of showers and thunderstorms (convection) across a wide swath that will likely include the Houston area. The 12Z Saturday run of our most reliable hurricane tracking model, the European, predicts that Harvey will edge offshore on Monday and Tuesday, which would keep the storm from weakening, and potentially allow some modest re-intensification.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2017 12:10:03 ]
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:11:16 #242
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173418976
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:02 schreef Persefoneia het volgende:
Het is een kwestie van tijd en dan staat die weg onder water.
Zijn er ook livestreams van Houston op dit moment?
Daar lijkt het volgens de berichten ook steeds verder te stijgen.
Deze is echt hartje Houston

Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:13:00 #243
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173418992
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Deze is echt hartje Houston

Ik ken het gebied niet. Klopt dit dat dit dezelfde snelweg is of is dit heel ergens anders?



Deze is 2 uur oud ofzo. Maar als dat water over het gras kan gaan kan het in principe overal heen gaan lijkt me.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173419026
EC laat Harvey ook weer in de Golf terecht komen...

  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 augustus 2017 @ 12:16:59 #245
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173419054
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:15 schreef aloa het volgende:
EC laat Harvey ook weer in de Golf terecht komen...

[ afbeelding ]
Zie ik het nou goed dat ie dan van de Golf ook weer vrolijk terug naar land gaat? :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:17:44 #246
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173419065
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik ken het gebied niet. Klopt dit dat dit dezelfde snelweg is of is dit heel ergens anders?

[ afbeelding ]

Deze is 2 uur oud ofzo. Maar als dat water over het gras kan gaan kan het in principe overal heen gaan lijkt me.
Hierzo
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:18:05 #247
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173419067
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zie ik het nou goed dat ie dan van de Golf ook weer vrolijk terug naar land gaat? :{
Ja, het komt wel vaker voor dat een orkaan een loop maakt zeg maar. Dan heb je dus 2 keer landfall met deze orkaan. Is wel vrij bijzonder geloof ik. Helemaal als hij op EXACT dezelfde plek weer aan land komt. Dat is echt heel erg pech voor de mensen daar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 augustus 2017 @ 12:18:26 #248
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173419073
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hierzo
Dicht bij het Downtown Aquarium..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 augustus 2017 @ 12:18:51 #249
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173419078
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja, het komt wel vaker voor dat een orkaan een loop maakt zeg maar. Dan heb je dus 2 keer landfall met deze orkaan. Is wel vrij bijzonder geloof ik. Helemaal als hij op EXACT dezelfde plek weer aan land komt. Dat is echt heel erg pech voor de mensen daar.
Hopen dat de modellen het fout hebben dan ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:21:29 #250
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173419123
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hierzo
Ah, ik zie het park met de lantaarnpalen inderdaad. Niet dezelfde die nu onderwater staan op de stream maar wel hetzelfde ontwerp en paden. Dat hele gebied moet dus wel onder water staan al. Bizar. Het zakencentrum ook op een steenworp afstand zo te zien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173419138
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zie ik het nou goed dat ie dan van de Golf ook weer vrolijk terug naar land gaat? :{
Dat zie je goed.

  zondag 27 augustus 2017 @ 12:31:50 #254
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173419307
Snelweg of kanaal? :') Die eenzame auto daar....

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:39:36 #255
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173419440
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hierzo
Volgens mij is de cam vanaf die parkeergarage in het midden (met zigzag vorm die je ook op de webcam ziet) gericht op die 2 snelwegen die je onder elkaar door ziet gaan hier:



Dat hele gebied moet dus wel onder water staan al.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:44:20 #256
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173419523
Even lukraak een tweet waar om hulp gevraagd wordt (weet niet hoe ernstig het is):

JafariDenes twitterde op zondag 27-08-2017 om 11:46:32 @HoustonTX Parents and 4 children need rescuing! 2139 Bronson St Houston TX 77034. 45 & edgebrook area. Plz help reageer retweet
Echt triest als je in dit soort huizen zit en het water gaat echt meters stijgen: https://goo.gl/maps/obtDHXTMbDp

De attic is echt de slechtst denkbare plek om naar toe te vluchten daar.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:49:06 #258
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173419609
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Volgens mij is de cam vanaf die parkeergarage in het midden (met zigzag vorm die je ook op de webcam ziet) gericht op die 2 snelwegen die je onder elkaar door ziet gaan hier:

[ afbeelding ]

Dat hele gebied moet dus wel onder water staan al.
Linkje naar de locatie: https://goo.gl/maps/8C9AX7sEnsp. Net boven de kruising van de Memorial Drive en Bagby street hangt de camera denk ik.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:53:40 #259
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173419698
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Linkje naar de locatie: https://goo.gl/maps/8C9AX7sEnsp. Net boven de kruising van de Memorial Drive en Bagby street hangt de camera denk ik.
Duidelijk. Dus memorial drive is eigenlijk de hoogte van de stad zelf als ik zo verder kijk. Vanaf die hoogte kan elke straat in het centrum in feite onder lopen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:57:06 #260
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173419769
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Duidelijk. Dus memorial drive is eigenlijk de hoogte van de stad zelf als ik zo verder kijk. Vanaf die hoogte kan elke straat in het centrum in feite onder lopen.
Ja zat een beetje te scrollen langs die rivier. Die ligt natuurlijk wel wat lager dan de bebouwde omgeving, maar droog zal het natuurlijk niet blijven. De vloed zal trouwens ook een gevangenis (genaamd Harris County Jail) bereiken :D. Ben benieuwd hoe het daar aan toe gaat of er een uitbraak komt ofzo.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:00:43 #261
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173419846
Zeg maar rechts van die Memorial Drive heb je een Downtown Aquarium met Shark Tanks! Zal niet lang duren of het water zal ook daar binnenkomen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 augustus 2017 @ 13:07:06 #262
54593 crew  Olga
Cheese
pi_173419984
Die tweet ........ En zal lang niet de enige zijn ben ik bang.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:08:29 #263
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173420004
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.youtube.com/user/t3dwork/live

Ik ben benieuwd of die verhoogde snelweg ook onder water komt te staan... (aan de rechterkant).

Het waterpeil stijgt nog steeds gestaag. Op de stream goed te zien als je een uurtje 'terugspoelt'

Je zou bijna vergeten dat er een heel park onder die snelweg zit :X

1 dag verschil:

[ afbeelding ]
Wow, damn. En dan te bedenken dat het nog verder gaat stijgen.
pi_173420009
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Volgens mij is de cam vanaf die parkeergarage in het midden (met zigzag vorm die je ook op de webcam ziet) gericht op die 2 snelwegen die je onder elkaar door ziet gaan hier:

[ afbeelding ]

Dat hele gebied moet dus wel onder water staan al.
De camera staat op het "Architecture Center Houston" (AIA Houston), inderdaad dat zigzag gebouw.
Volgens de elevation van google earth zou het meeste gebied in de omgeving (parkings etc) minstens 7 a 8 meter hoger liggen dan de "lage" oevers van de rivier. De oevers liggen op 2 a 3 meter hoogte, gebied errond (50 meter afstand) op 9 a 10 meter, iets verder (100 meter van rivier) 13 - 15 meter. Maar of dat betrouwbaar is..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:16:55 #265
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173420163
Amerikaanse nieuwszenders voorspellen schade ergens in de tientallen miljarden. Zoniet meer...

Ik denk dat dit nog wel een politiek dingetje kan worden ook.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173420201
quote:
15s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Amerikaanse nieuwszenders voorspellen schade ergens in de tientallen miljarden. Zoniet meer...

Ik denk dat dit nog wel een politiek dingetje kan worden ook.
Dan maar wat minder oorlogje spelen.
pi_173420339
quote:
15s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Amerikaanse nieuwszenders voorspellen schade ergens in de tientallen miljarden. Zoniet meer...

Ik denk dat dit nog wel een politiek dingetje kan worden ook.
Katrina wordt op $108 billion (2005 U.S. dollars) geschat. Hoorde de voorbije dagen dat Harvey de duurste storm uit de geschiedenis zou kunnen worden.
Houston stad heeft 2.3 miljoen inwoners, vergeleken met 390 duizend in New Orleans.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:31:12 #268
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173420462
quote:
15s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Amerikaanse nieuwszenders voorspellen schade ergens in de tientallen miljarden. Zoniet meer...

Ik denk dat dit nog wel een politiek dingetje kan worden ook.
Orkaan komt uit Golf van Mexico. Laat die taco-vreters maar betalen zou ik zeggen als ik Trump was.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:31:46 #269
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173420478
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De camera staat op het "Architecture Center Houston" (AIA Houston), inderdaad dat zigzag gebouw.
Volgens de elevation van google earth zou het meeste gebied in de omgeving (parkings etc) minstens 7 a 8 meter hoger liggen dan de "lage" oevers van de rivier. De oevers liggen op 2 a 3 meter hoogte, gebied errond (50 meter afstand) op 9 a 10 meter, iets verder (100 meter van rivier) 13 - 15 meter. Maar of dat betrouwbaar is..
hier een overzicht met verkeer camera's. Kan je een beetje rondkijken. veel staat al onder water.

https://traffic.houstontranstar.org/layers/layers.aspx?cam=True
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 augustus 2017 @ 13:35:22 #270
163650 Greys
pi_173420539
Wat een catastrofe :{

Ik heb echt amper iets gevolgd en ben nog bezig met teruglezen dus vergeef me m'n wellicht domme vraag, maar kon Houston niet op tijd geëvacueerd worden dan? Ze wisten toch vrij ruim van te voren dat er wrs floodings gingen komen? Of is het merendeel ook weg?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:37:54 #271
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173420575
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:35 schreef Greys het volgende:
Wat een catastrofe :{

Ik heb echt amper iets gevolgd en ben nog bezig met teruglezen dus vergeef me m'n wellicht domme vraag, maar kon Houston niet op tijd geëvacueerd worden dan? Ze wisten toch vrij ruim van te voren dat er wrs floodings gingen komen? Of is het merendeel ook weg?
Nogal groot om te evacueren.. En het werd eigenlijk pas relatief kort van te voren duidelijk dat er zo'n gigantische bak regen ging vallen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:39:33 #272
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173420601
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:35 schreef Greys het volgende:
Wat een catastrofe :{

Ik heb echt amper iets gevolgd en ben nog bezig met teruglezen dus vergeef me m'n wellicht domme vraag, maar kon Houston niet op tijd geëvacueerd worden dan? Ze wisten toch vrij ruim van te voren dat er wrs floodings gingen komen? Of is het merendeel ook weg?
Op de stream van KHOU 11 werd uitgelegd dat het heel lastig inschatten was waar precies grote hoeveelheden regen zou vallen. Nu blijkt dat het precies downtown Houston is.

Het probleem is, als je ziet dat het problematisch wordt, en je gaat dan evacueren, dat mensen massaal vast komen te zitten. Het is dan al te laat.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:45:47 #273
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173420723
https://www.youtube.com/user/t3dwork/live

memorial drive (een verhoogde snelweg) staat nu echt op het punt om onder te lopen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:46:34 #274
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173420741
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.youtube.com/user/t3dwork/live

memorial drive (een verhoogde snelweg) staat nu echt op het punt om onder te lopen.
Begint nu ook lichter te worden.

Iemand nog andere webcams?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:48:28 #275
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173420770
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:46 schreef Falco het volgende:

[..]

Begint nu ook lichter te worden.

Iemand nog andere webcams?
Wel een nieuws studio waar nu letterlijk water de studio in begint te lopen live terwijl ze zitten te presenteren :')

https://www.facebook.com/KHOU11/
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 augustus 2017 @ 13:49:48 #276
163650 Greys
pi_173420792
Dank voor de toelichting Perrin en Eyjamoeilijkenaam!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:50:30 #277
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173420808
quote:
14s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:49 schreef Greys het volgende:
Dank voor de toelichting Perrin en Eyjamoeilijkenaam!
Het is een vulkaan in Ijsland. Ik moet telkens de naam opzoeken op wikipedia als ik wil inloggen :') 14.gif
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173420815
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is een vulkaan in Ijsland. Ik moet telkens de naam opzoeken op wikipedia als ik wil inloggen :') [ afbeelding ]
_O- :D
Ja doei.
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:52:31 #279
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173420841
J_Koch329 twitterde op zondag 27-08-2017 om 12:11:41 I'm stuck in my car and I need help @abc13houston please send someone this water is rising fast reageer retweet
ipv de hulpdiensten te bellen twitter je het maar naar een tv station.

_O-
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:55:35 #280
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173420898
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:52 schreef YazooW het volgende:
J_Koch329 twitterde op zondag 27-08-2017 om 12:11:41 I'm stuck in my car and I need help @abc13houston please send someone this water is rising fast reageer retweet
ipv de hulpdiensten te bellen twitter je het maar naar een tv station.

_O-
Nouja, de hulpdiensten hadden gezegd dat het zo overbelast is dat je niemand aan de lijn krijgt, dus opzich is het niet zo heel dom :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 augustus 2017 @ 13:56:34 #281
163650 Greys
pi_173420926
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is een vulkaan in Ijsland. Ik moet telkens de naam opzoeken op wikipedia als ik wil inloggen :') [ afbeelding ]
:D!

Da's die ene waardoor het vliegverkeer in Europa ook plat ging door de aswolk toch? Of was dat er eentje met een andere moeilijke naam?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:57:42 #282
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173420954
quote:
10s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:56 schreef Greys het volgende:

[..]

:D!

Da's die ene waardoor het vliegverkeer in Europa ook plat ging door de aswolk toch? Of was dat er eentje met een andere moeilijke naam?
Dat was deze inderdaad. Vandaar mn user plaatje. :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 augustus 2017 @ 13:57:53 #283
163650 Greys
pi_173420956
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:52 schreef YazooW het volgende:
J_Koch329 twitterde op zondag 27-08-2017 om 12:11:41 I'm stuck in my car and I need help @abc13houston please send someone this water is rising fast reageer retweet
ipv de hulpdiensten te bellen twitter je het maar naar een tv station.

_O-
Misschien had ie ook al gebeld maar niet gelukt. Een exacte locatie van z'n auto was echter wel handig geweest :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:58:16 #284
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173420968
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nouja, de hulpdiensten hadden gezegd dat het zo overbelast is dat je niemand aan de lijn krijgt, dus opzich is het niet zo heel dom :D
Oh, dat had ik gemist. Eigenlijk is de VS ook maar gewoon een half derde wereld land.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 augustus 2017 @ 13:58:29 #285
163650 Greys
pi_173420974
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat was deze inderdaad. Vandaar mn user plaatje. :P
Oh die zie ik mobiel niet, sorry. :D Ik kijk straks ff op laptop.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 27 augustus 2017 @ 14:03:03 #286
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173421086
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:58 schreef YazooW het volgende:

[..]

Oh, dat had ik gemist. Eigenlijk is de VS ook maar gewoon een half derde wereld land.
Zeker als je dit soort dingen leest in de live chat van die stream:

quote:
toplelkeks​ - thank god for these floods, please kill as many niggers as you can, GO HARVEY GO!
quote:
Crypto Anarchist - ​​REPENT YOUR SINS! BUILD THE WALL! GOD WILL SPARE THE RIGHTEOUS
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 27 augustus 2017 @ 14:04:43 #287
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173421116
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 14:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Zeker als je dit soort dingen leest in de live chat van die stream:

[..]

[..]

De hele dag/nacht had de chat een normaal niveau maar nu de stream populair begint te worden trekt het dit soort trollen aan.

Zo kennen we youtube weer :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 augustus 2017 @ 14:11:27 #288
163650 Greys
pi_173421263
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 14:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Zeker als je dit soort dingen leest in de live chat van die stream:

[..]


[..]

:{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173421324
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 14:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Zeker als je dit soort dingen leest in de live chat van die stream:

[..]

[..]

.......
Ja doei.
  zondag 27 augustus 2017 @ 14:15:16 #290
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173421369


:P
  zondag 27 augustus 2017 @ 14:28:03 #291
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173421805
NWSHouston twitterde op zondag 27-08-2017 om 14:17:07 "CATASTROPHIC FLOODING IN THE HOUSTON METROPOLITAN AREAIS EXPECTED TO WORSEN AND COULD BECOME HISTORIC" https://t.co/Hw20B0Uz1z #houwx reageer retweet
  zondag 27 augustus 2017 @ 14:34:55 #292
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
  Moderator zondag 27 augustus 2017 @ 14:37:44 #293
8781 crew  Frutsel
pi_173422120
quote:
10s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:56 schreef Greys het volgende:

[..]

:D!

Da's die ene waardoor het vliegverkeer in Europa ook plat ging door de aswolk toch? Of was dat er eentje met een andere moeilijke naam?
ja dat was Eyfrutseljoekel inderdaad :Y
  Moderator zondag 27 augustus 2017 @ 14:38:23 #294
8781 crew  Frutsel
pi_173422138
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 14:15 schreef YazooW het volgende:
[ afbeelding ]

:P
crap zijn het geen alligators in Florida zijn het wel de slangen van Texas :{
  zondag 27 augustus 2017 @ 14:39:23 #295
194233 Friday12
Originele kloon
pi_173422168
Staat Memorial drive nu onder water of zie ik het verkeerd?
pi_173422443
quote:
2s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Snelweg of kanaal? :') Die eenzame auto daar....

[ afbeelding ]
Dat is gewoon een rivier waarin iemend gereden heeft.
  zondag 27 augustus 2017 @ 14:56:38 #297
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173422645
OGMike69 twitterde op zondag 27-08-2017 om 14:52:05 Someone call 911 to my house 615 mosher ln 77037. Houses are burning on my street please help we are the only ones left on my street. reageer retweet
pi_173422656
quote:
9s.gif Op zondag 27 augustus 2017 10:59 schreef heywoodu het volgende:
Ff lekker in bad ook.

[ afbeelding ]
Wat een ranzige woning zeg met al die drijvende meuk :r
pi_173422813
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En als de regen nou stopt weet je dat het water langzaam weg gaat zakken en je op een gegeven moment hopelijk weg kunt, maar het blijft maar vallen en je ziet het water alsmaar blijven stijgen totdat straks ook je zolder onder water staat en je óf door je dak heen moet zien te breken (hopen dat je een zolderraam hebt) óf in een donker ondergelopen huis naar buiten moet zien te zwemmen, succes daarmee :{
Ik wilde weten of er alligatoren zijn in dat gebied.
  zondag 27 augustus 2017 @ 15:02:00 #300
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173422849
laatste
  zondag 27 augustus 2017 @ 15:02:10 #301
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173422854
post
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')