abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174842867
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 november 2017 01:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Het niveau zou er wel van omhoog gaan ja. Dat spreekt voor zich.
Ach zo af en toe doet er ook een Nederlandse club mee met de CL of EL en dat krikt het niveau nou ook niet echt omhoog. Het is eerder zo dat spelers lopen te klagen dat het zo zwaar is.
Het zijn gewoon een stelletje zwaar overbetaalde ettertjes die nog nooit een tegenslag hebben gehad in hun leventje. Ze komen allemaal uit een gespreid bedje en hebben nog nooit echt gewerkt.
Voetbal is voor mij al lang geen topsport meer. Kijk eens naar bijvoorbeeld Zwemmen of Turnen. Dat zijn imo topsporters. Deze sporters trainen iedere dag vele uren om het maximale er uit te halen. Voetballers 'trainen' iedere dag een paar uurtjes lafjes. Beetje bal overtikken enzo, dat kan iedere idioot.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:55:48 #52
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174843068
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:17 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat zijn dus al 9 clubs wier belangen je niet dient. En nog een serie anderen voor wie de kans op Europees significant minder wordt. Dus enige specificatie over wat je bedoelt met de belangen van het Nederlandse voetbal zou wel nuttig zijn.
De individuele clubbelangen, zeker van de slechtste clubs in de Eredivisie, zijn mij worst idd. Ik kijk naar het grote plaatje.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174843498
Ik werkelijk niet geloven dat er nog steeds mensen denken dat Belgische clubs geen toevoeging/verrijking zouden vormen voor onze competitie. Werp in godsnaam één blik op de Uefa-ranking. Het is niet uitzonderlijk dat Vitesse gisteren verloor van Zulte Waregemen; Belgische clubs doen het gewoon objectief beter. Daarom is een BeNeLiga de enige uitweg.

Het enige legitieme bezwaar is dat clubs uit het NLse rechterrijtje benadeeld worden, maar het staat vast Nederlands voetbal als geheel ervan zal profiteren: veel meer weerstand, veel meer topwedstrijden. Ten slotte, moet je je ook de vraag stellen wat je liever hebt: goed voetbal met minder NLse clubs, of zaadvoetbal dat pijn doet aan de ogen. Ik ben bereid water bij de wijn te doen en ik droom nu al van twee keer per jaar Ajax-Anderlecht en Feyenoord-Standard. Genot.
pi_174843532
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

De individuele clubbelangen, zeker van de slechtste clubs in de Eredivisie, zijn mij worst idd. Ik kijk naar het grote plaatje.
Amen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:25:23 #55
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174843621
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 november 2017 02:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

De Belgische competitie staat hoger op de UEFA-ranking, hoger op de ELO-ranking en heeft een hogere SPI-score bij fivethirtyeight. Ze presteren momenteel simpelweg beter dan wij. Dat ze iets toe kunnen voegen lijkt me derhalve ook evident.

Dat ontken ik ook niet, maar dat is dus ook pas zeer recent dat ze Nederland gepasseerd zijn op die ranglijst en die hebben nu ook een dramatisch jaar. Dat is daar dus ook niet bepaald stabiel te noemen, en als je kijkt naar de staat van hun stadions of hun voetbal zal dat echt niet veel toevoegen qua niveau. Daarbij is het simpel gezegd dat iedereen zijn huidige inkomsten behoudt, want stel dat een subtopper als Heerenveen in de BeNeLiga ineens moet knokken tegen degradatie dan is dat alweer een hele andere status die ze hebben. Ik geloof er niet zo in.
Oh.
pi_174844392
Belgische clubs zijn niet beter hoor, die presteren altijd beroerd in Europa. Hebben sinds 1988 geen finale meer gehaald. Anderlecht wordt nu ook afgemaakt, voor de zoveelste keer, in de CL. Uiteindelijk gaat Zulte de groep ook niet overleven. Belgie heeft na de winterstop ook niets meer.
  vrijdag 3 november 2017 @ 14:48:54 #57
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174845382
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:19 schreef AmaninFull het volgende:
Ik werkelijk niet geloven dat er nog steeds mensen denken dat Belgische clubs geen toevoeging/verrijking zouden vormen voor onze competitie. Werp in godsnaam één blik op de Uefa-ranking. Het is niet uitzonderlijk dat Vitesse gisteren verloor van Zulte Waregemen; Belgische clubs doen het gewoon objectief beter. Daarom is een BeNeLiga de enige uitweg.

Het enige legitieme bezwaar is dat clubs uit het NLse rechterrijtje benadeeld worden, maar het staat vast Nederlands voetbal als geheel ervan zal profiteren: veel meer weerstand, veel meer topwedstrijden. Ten slotte, moet je je ook de vraag stellen wat je liever hebt: goed voetbal met minder NLse clubs, of zaadvoetbal dat pijn doet aan de ogen. Ik ben bereid water bij de wijn te doen en ik droom nu al van twee keer per jaar Ajax-Anderlecht en Feyenoord-Standard. Genot.
België heeft een paar jaar geleden een aantal leuke lichtingen gehad, waardoor ze eventjes boven Nederland uit wisten te stijgen. Dat heeft de competitie een korte tijd een klein beetje aanzien gegeven, maar inmiddels is iedereen die een cornervlag voorbij kon lopen zonder te struikelen daar ook alweer weg. De sterspelers daar zijn nu weer gewoon afgedankte Eredivisiespelers, zoals dat voorheen ook was.

Neemt niet weg dat een sterkere competitie wel te realiseren zou moeten zijn als je het beste uit België en Nederland in één divisie zou stoppen. Gaat alleen nooit gebeuren, omdat België dan minimaal evenveel clubs wil leveren. Kijkende naar de kracht van de clubs levert dat dan op dat er Nederlandse clubs afvallen die sterker zijn dan de Belgische clubs die wel mee mogen doen, omdat de Nederlandse subtoppers veel (en veeeeel) beter zijn dan de Belgische. Per saldo word je competitie dus helemaal niet veel sterker. Dat zou wel zo zijn als je de bovenste 5 uit België aan de Eredivisie zou toevoegen en onze vaste degradtiekandidaten er uit zou gooien. Maar ja, dat wil de Belgische bond zeker niet.

Ook qua inkomsten gaan de topclubs er niet op vooruit. Het afzetgebied groeit namelijk niet, een supporter van Sparta (die in een Beneliga niet mee zal doen) zal een supporter van Sparta blijven en niet ineens naar Feyenoord gaan kijken.

Het is een kansloos plan, waamee je meer kapot maakt dan dat je er mee oplost.
  vrijdag 3 november 2017 @ 14:52:17 #58
416931 yats
(non) Average Joe
pi_174845440
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als het resultaat is dat het niveau (en de financiën) van de overgebleven Nederlandse én Belgische topteams verbetert, dan is mij dat het waard.

Jammer voor de onderste helft van de Eredivisie, veel plezier in de Jupiler league. :W
Jij denkt serieus dat de financiën beter worden door zo'n fusie? Juist niet! Ja, voor de top 3 wellicht die met de Belgische top 3 om de Europese plekken zullen gaan strijden. Alles daaronder verliest hier alleen maar aan. Als ik naar mijn eigen club kijk, door de bekerwinst en kwalificatie voor de groepsfase leverde dat mijn club iets van 5 a 6 miljoen euro op. Geld wat we goed kunnen gebruiken. Door samenvoeging van de competities zullen deze inkomsten voortaan bijna nooit meer voor komen, hoe wil je dat compenseren? En kom niet aan met hogere sponsorinkomsten of meer tv geld. De tv gelden liggen immers nog voor jaren vast en zijn op basis van rangschikking, wat opnieuw alleen voordelig voor de topclubs zal zijn. En meer sponsoring? Ik denk dat weinig mensen op Utrecht-Kortrijk of Zulte-AZ zitten te wachten...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  vrijdag 3 november 2017 @ 14:56:43 #59
416931 yats
(non) Average Joe
pi_174845520
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:34 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Vraag me af hoe fans van clubs buiten de top3 hier over denken. Ik zit er zelf alvast niet op te wachten, zat ik ook niet toen we nog wel meededen om de prijzen. Met name omdat de kans op Europees minder wordt en ik verder ook weinig met de Belgische clubs heb.
Idem hier. Grote kans dat ik niet meer naar wedstrijden ga als het er alleen maar om gaat of je 10e of 12e word en je om de twee weken naar België moet voor wedstrijjden tegen nietszeggende clubs. En dat zal denk ik voor het gros van de fans buiten de top 3 zo zijn...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  vrijdag 3 november 2017 @ 14:58:35 #60
416931 yats
(non) Average Joe
pi_174845559
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:19 schreef AmaninFull het volgende:
Ik werkelijk niet geloven dat er nog steeds mensen denken dat Belgische clubs geen toevoeging/verrijking zouden vormen voor onze competitie. Werp in godsnaam één blik op de Uefa-ranking. Het is niet uitzonderlijk dat Vitesse gisteren verloor van Zulte Waregemen; Belgische clubs doen het gewoon objectief beter. Daarom is een BeNeLiga de enige uitweg.

Het enige legitieme bezwaar is dat clubs uit het NLse rechterrijtje benadeeld worden, maar het staat vast Nederlands voetbal als geheel ervan zal profiteren: veel meer weerstand, veel meer topwedstrijden. Ten slotte, moet je je ook de vraag stellen wat je liever hebt: goed voetbal met minder NLse clubs, of zaadvoetbal dat pijn doet aan de ogen. Ik ben bereid water bij de wijn te doen en ik droom nu al van twee keer per jaar Ajax-Anderlecht en Feyenoord-Standard. Genot.
Belgische clubs doen het dit jaar fantastisch inderdaad. Ze zijn allemaal door naar de volgende ronde...oh wacht...enkel Zulte en Anderlecht zijn nog over en beide doen het net iets beter dan Feyenoord en Vitesse, maar het is een miniem verschil...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_174846976
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:58 schreef yats het volgende:

[..]

Belgische clubs doen het dit jaar fantastisch inderdaad. Ze zijn allemaal door naar de volgende ronde...oh wacht...enkel Zulte en Anderlecht zijn nog over en beide doen het net iets beter dan Feyenoord en Vitesse, maar het is een miniem verschil...
Anderlecht beter ja :D
pi_174846992
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:24 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Anderlecht beter ja :D
Anderlecht was zelfs in eigen huis onmachtig tegen fucking Celtic.
  vrijdag 3 november 2017 @ 20:36:46 #63
416931 yats
(non) Average Joe
pi_174851788
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:24 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Anderlecht beter ja :D
Beter doelsaldo toch? Verder net zoveel punten...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:17:31 #64
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_174862492
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:36 schreef yats het volgende:

[..]

Beter doelsaldo toch? Verder net zoveel punten...
Anderlecht heeft -15 en Feyenoord -9
pi_174863109
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:58 schreef yats het volgende:

[..]

Belgische clubs doen het dit jaar fantastisch inderdaad. Ze zijn allemaal door naar de volgende ronde...oh wacht...enkel Zulte en Anderlecht zijn nog over en beide doen het net iets beter dan Feyenoord en Vitesse, maar het is een miniem verschil...
België is het enige land dat de bedroevende prestaties van NL dit seizoen enigszins kan evenaren inderdaad. Wat voor ons wel weer prettig is, scheelt in elk geval één land dat uitloopt.
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:57:58 #66
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_174863122
Straks lekker ieder jaar een paar potjes tegen clubs uit Liechtenstein en Andorra ballen voordat we weer naar huis mogen _O_
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 4 november 2017 @ 14:11:36 #67
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_174863315
Als je ook ziet hoeveel ruimte Nederlandse clubs weggeven als ze zelf niet in balbezit zijn...de doelpunten worden letterlijk weggegeven terwijl je weet dat je op internationaal niveau veel moeilijker tot kansen laat staan goals komt omdat er OVERAL buiten Nederland wel goed verdedigd wordt. Zo win je dus nooit een wedstrijd. Maar de coaches gaan maar door met het "aanvallend, verzorgd voetbal willen spelen" terwijl dit gewoon niet kan.

Jan Boskamp had daar gisteren nog een heel goed voorbeeld van bij VI.

Als een Nederlandse club in balbezit is stelt de buitenlandse club standaard 9 of zelfs 10 man op achter de bal. Bij Nederlandse clubs doen de 3 aanvallers nauwelijks aan meeverdedigen, waardoor de ruimtes heel groot worden en de buitenlandse clubs veel makkelijker tot kansen komen. Tel daar de kwaliteit van de Nederlandse verdedigers bij op en je verliest bijna iedere wedstrijd. En dat is precies wat er gebeurd. Als Nederlandse clubs dit nu ook eens doen wordt je tenminste niet elke wedstrijd weggespeeld. Het lijdt wel tot saaiere wedstrijden die meer in evenwicht zijn maar dan worden er tenminste wel af en toe punten gepakt. Dit is de belangrijkste reden waarom clubs uit Portugal, Zwitserland, Belgie etc. standaard beter presteren dan de Nederlandse, zij passen zich wel aan op internationaal niveau. De top 5 gaan we toch nooit meer bijhalen, maar met deze landen moeten we toch gewoon kunnen concurreren?
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:29:08 #68
416931 yats
(non) Average Joe
pi_174865767
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:17 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Anderlecht heeft -15 en Feyenoord -9
Ah, dan trek ik mijn woorden terug. Het is dat Zulte beter countert dan Vitesse anders had België duidelijk minder dan Nederland geweest.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:47:27 #69
416931 yats
(non) Average Joe
pi_174866081
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:11 schreef Boezeidekoe het volgende:
Als je ook ziet hoeveel ruimte Nederlandse clubs weggeven als ze zelf niet in balbezit zijn...de doelpunten worden letterlijk weggegeven terwijl je weet dat je op internationaal niveau veel moeilijker tot kansen laat staan goals komt omdat er OVERAL buiten Nederland wel goed verdedigd wordt. Zo win je dus nooit een wedstrijd. Maar de coaches gaan maar door met het "aanvallend, verzorgd voetbal willen spelen" terwijl dit gewoon niet kan.

Jan Boskamp had daar gisteren nog een heel goed voorbeeld van bij VI.

Als een Nederlandse club in balbezit is stelt de buitenlandse club standaard 9 of zelfs 10 man op achter de bal. Bij Nederlandse clubs doen de 3 aanvallers nauwelijks aan meeverdedigen, waardoor de ruimtes heel groot worden en de buitenlandse clubs veel makkelijker tot kansen komen. Tel daar de kwaliteit van de Nederlandse verdedigers bij op en je verliest bijna iedere wedstrijd. En dat is precies wat er gebeurd. Als Nederlandse clubs dit nu ook eens doen wordt je tenminste niet elke wedstrijd weggespeeld. Het lijdt wel tot saaiere wedstrijden die meer in evenwicht zijn maar dan worden er tenminste wel af en toe punten gepakt. Dit is de belangrijkste reden waarom clubs uit Portugal, Zwitserland, Belgie etc. standaard beter presteren dan de Nederlandse, zij passen zich wel aan op internationaal niveau. De top 5 gaan we toch nooit meer bijhalen, maar met deze landen moeten we toch gewoon kunnen concurreren?
Bingo! Spot on! Ik heb hier eerder al een betoog gehouden dat de 'redding' van het Nederlandse voetbal niet ligt in nog meer aanvallend spel zoals klopkoek keer op keer blijft betogen maar juist in realistisch voetbal. En dat betekent allereerst ophouden met verdedigers verplichten om aan te gaan vallen en alles aanvallend op te lossen. Verdedigers moeten allereerst verdedigen, waar ze nu behoorlijk veel moeite mee hebben door alle aanvallende taken waar ze mee dood gegooid worden. Als ik naar mijn eigen team kijk tegen die Belgen, mede door die aanvallende drang zijn we de tweede wedstrijd in de problemen gekomen. Jammer genoeg verkeren types als klopkoek nog in de veronderstelling dat aanvallen werkt en europees tot resultaat zal lijden terwijl dat overduidelijk niet het geval is...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 4 november 2017 @ 18:06:41 #70
186611 Haags
pi_174866371
DRAMATISCH DIT JAAR
Zonder wrijving geen glans
pi_174866632
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
DRAMATISCH DIT JAAR
Bedankt Haags.
Oh.
pi_174875200
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dat ontken ik ook niet, maar dat is dus ook pas zeer recent dat ze Nederland gepasseerd zijn op die ranglijst en die hebben nu ook een dramatisch jaar. Dat is daar dus ook niet bepaald stabiel te noemen, en als je kijkt naar de staat van hun stadions of hun voetbal zal dat echt niet veel toevoegen qua niveau.
Wat? Jij denkt niet dat Zulte Waregem sterker is dan bijvoorbeeld Excelsior?
Jij denkt niet dat Standaard Luik van een hoger niveau is dan Roda JC?
quote:
Daarbij is het simpel gezegd dat iedereen zijn huidige inkomsten behoudt, want stel dat een subtopper als Heerenveen in de BeNeLiga ineens moet knokken tegen degradatie dan is dat alweer een hele andere status die ze hebben.
Nou en? Zulke clubs hebben al een sterke regionale identiteit i.p.v. een achterban op basis van succes en sponsoren zullen derhalve geen exposure verliezen zolang de club op het hoogste niveau actief blijft.
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 00:36:36 #73
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_174875341
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2017 00:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Wat? Jij denkt niet dat Zulte Waregem sterker is dan bijvoorbeeld Excelsior?
Jij denkt niet dat Standaard Luik van een hoger niveau is dan Roda JC?

[..]

Nou en? Zulke clubs hebben al een sterke regionale identiteit i.p.v. een achterban op basis van succes en sponsoren zullen derhalve geen exposure verliezen zolang de club op het hoogste niveau actief blijft.
Dat laatste zien we vooral in Groningen inderdaad
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  zondag 5 november 2017 @ 00:42:23 #74
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_174875439
Gewoon een stuk of twintig topspelers uit het buitenland hier naar toe halen en ze via een spoedprocedure tot Nederlander naturaliseren. Klaar is Kees! :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_174875442
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:48 schreef BadderHaring het volgende:
Ook qua inkomsten gaan de topclubs er niet op vooruit. Het afzetgebied groeit namelijk niet, een supporter van Sparta (die in een Beneliga niet mee zal doen) zal een supporter van Sparta blijven en niet ineens naar Feyenoord gaan kijken.
1) de meeste mensen kijken niet naar slechts één club
2) de wedstrijden worden van hoger niveau en gelijkwaardiger en derhalve dus ook interessanter. Dat zal mensen alleen maar overtuigen om meer te kijken en de waarde van de TV-rechten dus te vergroten.
3) sponsoren krijgen exposure in 2 landen; Feyenoord zou dus meer geld van Opel ontvangen, omdat Opel ook in België exposure krijgt en daar actief is
4) grote clubs krijgen minder aan TV-gelden dan ze zelf genereren, omdat kleine clubs anders niet competitief genoeg blijven. Deze kleine clubs vervangen door clubs die sterker op hun eigen benen staan betekent dat deze subsidiëring kan worden beperkt en Feyenoord dus meer van de TV-gelden overhoudt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')