abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:02:05 #226
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173472199
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:27 schreef TLC het volgende:
Ik las gisteren dat de grote leider voor de derde keer pappie is geworden, ah wat lievvvv O+

krijgen we geen beschuit met muisjes eigenlijk ? :9
Misschien een lancering van een raket om het te vieren!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_173472257
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:57 schreef MadJackthePirate het volgende:
Hier is inmiddels geen goede oplossing meer voor
Zolang de oplossing op medewerking en/of goedkeuring kan rekenen van zowel China als ook Rusland dan is het nog een oplossing. Als die hun goedkeuring niet geven dan kon het wel eens heel snel heel fout gaan lopen en dan is het al vlug einde oefening. En dan bedoel ik dus voor iedereen.

Misschien waren die preppers van atoomkelders en jaren aan vreten en drinken toch niet zo stom als we allemaal dachten :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173472281
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zolang de oplossing op medewerking en/of goedkeuring kan rekenen van zowel China als ook Rusland dan is het nog een oplossing. Als die hun goedkeuring niet geven dan kon het wel eens heel snel heel fout gaan lopen en dan is het al vlug einde oefening. En dan bedoel ik dus voor iedereen.

Misschien waren die preppers van atoomkelders en jaren aan vreten en drinken toch niet zo stom als we allemaal dachten :+
Het zal maar net 1 wk langer duren als dat men aan water voorraad heeft, dan ga ik toch liever voor de snelle dood.
pi_173472286
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zolang de oplossing op medewerking en/of goedkeuring kan rekenen van zowel China als ook Rusland dan is het nog een oplossing. Als die hun goedkeuring niet geven dan kon het wel eens heel snel heel fout gaan lopen en dan is het al vlug einde oefening. En dan bedoel ik dus voor iedereen.

Misschien waren die preppers van atoomkelders en jaren aan vreten en drinken toch niet zo stom als we allemaal dachten :+
Rusland en China gaan geen atoomoorlog ontketenen voor Noord-Korea :') Zeker Rusland niet iig, maar China acht ik ook 95% onwaarschijnlijk. Het ergste gevaar is dat Noord-Korea een atoomwapen naar Seoul stuurt bijvoorbeeld, wellicht ook naar Japan.
pi_173472355
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:06 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Rusland en China gaan geen atoomoorlog ontketenen voor Noord-Korea :') Zeker Rusland niet iig, maar China acht ik ook 95% onwaarschijnlijk. Het ergste gevaar is dat Noord-Korea een atoomwapen naar Seoul stuurt bijvoorbeeld, wellicht ook naar Japan.
Het kan zomaar zijn dat dat atoomwapen door China als legitieme verdediging gezien wordt. Je weet het niet. Als vervolgens de yanks en de rest full mental gaan op NK dan kan China zomaar ineens denken WTF we gaan ons ermee bemoeien!

Hoe dan ook, gevaarlijke situaties allemaal die onbedoeld zomaar eens een catastrofale wending kunnen nemen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173472374
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het zal maar net 1 wk langer duren als dat men aan water voorraad heeft, dan ga ik toch liever voor de snelle dood.
er zullen er vast zijn die zo ver doorgeslagen zijn dat ze daar ook dingen voor bedacht hebben om hun eigen zeik te zuiveren of radioactief regenwater te filteren of weet ik het wat. :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173472377
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:10 schreef Geralt het volgende:

[..]

Het kan zomaar zijn dat dat atoomwapen door China als legitieme verdediging gezien wordt. Je weet het niet. Als vervolgens de yanks en de rest full mental gaan op NK dan kan China zomaar ineens denken WTF we gaan ons ermee bemoeien!

Hoe dan ook, gevaarlijke situaties allemaal die onbedoeld zomaar eens een catastrofale wending kunnen nemen.
Het ZOU kunnen inderdaad, maar ik schat die kans vrij klein. China weet ook wel dat wanneer zij dat doen heel het land in as wordt gelegd.
pi_173472403
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:11 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het ZOU kunnen inderdaad, maar ik schat die kans vrij klein. China weet ook wel dat wanneer zij dat doen heel het land in as wordt gelegd.
Ik schat die kans ook vrij klein, maar die kans bestaat. En die is waarschijnlijk stukken groter dan dat jij en ik allebei de jackpot winnen in de loterij. En daar spelen we ook doodleuk aan mee omdat we denken dat we kans maken op die hoofdprijs. :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173472404
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:11 schreef Geralt het volgende:

[..]

er zullen er vast zijn die zo ver doorgeslagen zijn dat ze daar ook dingen voor bedacht hebben om hun eigen zeik te zuiveren of radioactief regenwater te filteren of weet ik het wat. :P
Ik weet het niet hoor denk echter dat de aarde dan eeuwen als niet decennia nodig heeft om te herstellen.

VERkeerd om dus decennia als niet eeuwen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2017 23:14:23 ]
pi_173472406
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik schat die kans ook vrij klein, maar die kans bestaat. En die is waarschijnlijk stukken groter dan dat jij en ik allebei de jackpot winnen in de loterij. En daar spelen we ook doodleuk aan mee omdat we denken dat we kans maken op die hoofdprijs. :+
Dat is wat het zo eng maakt zegmaar :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173472421
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik schat die kans ook vrij klein, maar die kans bestaat. En die is waarschijnlijk stukken groter dan dat jij en ik allebei de jackpot winnen in de loterij. En daar spelen we ook doodleuk aan mee omdat we denken dat we kans maken op die hoofdprijs. :+
Ik speel niet mee, belasting voor de dommen. Maar wanneer dat gebeurt wil dat zeggen dat de gehele legertop in China dommer is dan een gemiddeld persoon. Dan laat mij maar sterven hoor :')
pi_173472433
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor denk echter dat de aarde dan eeuwen als niet decennia nodig heeft om te herstellen.
Uiteraard. Maargoed, eigenlijk is het absurd dat het leven van miljarden mensen in handen ligt van een handjevol mensen die willen kijken wie de dikste lul heeft en/of het verst kan plassen.

Deze wapens hadden al lang wereldwijd allemaal vernietigt moeten worden. Die zijn gewoon veel en veel en veel te sterk.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173472436
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:14 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik speel niet mee, belasting voor de dommen. Maar wanneer dat gebeurt wil dat zeggen dat de gehele legertop in China dommer is dan een gemiddeld persoon. Dan laat mij maar sterven hoor :')
Kamikaze vergeten?
pi_173472453
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kamikaze vergeten?
Dat waren de Japanners
pi_173472462
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:16 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat waren de Japanners
1 pot nat wat mij betreft.

Al zal er er nu wel een paar krenken hoor, neem mij niet kwalijk dom geboren en niks bijgeleerd!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2017 23:17:10 ]
pi_173472467
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:14 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik speel niet mee, belasting voor de dommen.
Het was bij wijze van spreke. Mensen denken/hopen die jackpot te winnen en zeggen vervolgens ow met NK, daar gebeurd toch niets. Terwijl de kans waarschijnlijk een stuk groter is dan dat ze de jackpot winnen.

Als de kans 99,999% is dat er niets gebeurd, dan nog is de kans dat er wél iets gebeurd wat gigantisch uit de klauwen loopt een heel stuk groter dan de kans dat ze die jackpot winnen.

Dat bedoelde ik zegmaar. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173472471
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:15 schreef Geralt het volgende:

[..]

Uiteraard. Maargoed, eigenlijk is het absurd dat het leven van miljarden mensen in handen ligt van een handjevol mensen die willen kijken wie de dikste lul heeft en/of het verst kan plassen.

Deze wapens hadden al lang wereldwijd allemaal vernietigt moeten worden. Die zijn gewoon veel en veel en veel te sterk.
Het probleem is dan wanneer zo'n schurkenstaat als NK eraan komt je geen enkel pressiemiddel meer hebt.
pi_173472487
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:16 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het probleem is dan wanneer zo'n schurkenstaat als NK eraan komt je geen enkel pressiemiddel meer hebt.
Dat is het hele eiereneten is deze kwestie.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173472508
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:16 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het probleem is dan wanneer zo'n schurkenstaat als NK eraan komt je geen enkel pressiemiddel meer hebt.
Volgens mij heeft Irak er ook en nog de nodige landen,wie heeft er gelekt of wie heeft eraan verdiend?
pi_173472518
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

Het was bij wijze van spreke. Mensen denken/hopen die jackpot te winnen en zeggen vervolgens ow met NK, daar gebeurd toch niets. Terwijl de kans waarschijnlijk een stuk groter is dan dat ze de jackpot winnen.

Als de kans 99,999% is dat er niets gebeurd, dan nog is de kans dat er wél iets gebeurd wat gigantisch uit de klauwen loopt een heel stuk groter dan de kans dat ze die jackpot winnen.

Dat bedoelde ik zegmaar. :)
Ik snapte wel wat je bedoelde op zich, alleen is niks doen ook niet echt een optie. Noord-Korea gaat dan lekker door tot ze 200 raketten met kernkoppen hebben liggen en dan gaan ze dingen eisen. Oke ze annexeren een Japans eilandje... Is het het waard om op te reageren, die 200 kernkoppen... Etc... Het is een hellend vlak uiteindelijk.
pi_173472808
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:11 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het ZOU kunnen inderdaad, maar ik schat die kans vrij klein. China weet ook wel dat wanneer zij dat doen heel het land in as wordt gelegd.
Er was ook nog eens zo'n 'briljante' strateeg die dacht dat China niet zou ingrijpen als de VS het Noord-Koreaanse regime omver zou werpen: Douglas MacaArthur, die namens de VS in 1953 in Korea intervenieerde met een desastreuze resultaat als gevolg: China die NK bijsprong om het regime te redden, met tienduizenden Amerikaanse doden als gevolg.
pi_173472942
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:34 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Er was ook nog eens zo'n 'briljante' strateeg die dacht dat China niet zou ingrijpen als de VS het Noord-Koreaanse regime omver zou werpen: Douglas MacaArthur, die namens de VS in 1953 in Korea intervenieerde met een desastreuze resultaat als gevolg: China die NK bijsprong om het regime te redden, met tienduizenden Amerikaanse doden als gevolg.
Toen had China nog geen kernwapens toch? En tienduizenden Amerikaanse doden zullen in het niet vallen bij de doden die zullen vallen bij een huidige ingreep.

Maar toch zullen de Chinezen geen half miljard Chinese doden in de eerste week riskeren (mag ik hopen). Als ze dat doen zijn ze daadwerkelijk achterlijk. Elke ingreep met conventionele wapens is nog te managen door de legertop en de politiek, maar een nuke op de vs betekent het einde van de wereld en andersom. Zelfde geldt voor Rusland, maar Poetin lijkt me niet het type om roekeloos in te grijpen aan de andere kant van de wereld met het risico op totale destructie.
pi_173473008
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
Toen had China nog geen kernwapens toch? En tienduizenden Amerikaanse doden zullen in het niet vallen bij de doden die zullen vallen bij een huidige ingreep.

Maar toch zullen de Chinezen geen half miljard Chinese doden in de eerste week riskeren (mag ik hopen). Als ze dat doen zijn ze daadwerkelijk achterlijk. Elke ingreep met conventionele wapens is nog te managen door de legertop en de politiek, maar een nuke op de vs betekent het einde van de wereld en andersom. Zelfde geldt voor Rusland, maar Poetin lijkt me niet het type om roekeloos in te grijpen aan de andere kant van de wereld met het risico op totale destructie.
Nee. China had inderdaad geen kernwapens toen. De VS wel, die het een aantal jaar daarvoor zelfs had gebruikt tegen Japan, en tijdens de Koreaanse Oorlog zelfs weer dreigde om ze te gebruiken. Kun je nagaan, als China het destijds zonder kernwapens direct durfde op te nemen tegen de VS, hoe ver zal het nu wel niet durven te gaan nu ze zelfs kernwapens hebben.
pi_173473065
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:46 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Nee. China had inderdaad geen kernwapens toen. De VS wel, die het een aantal jaar daarvoor zelfs had gebruikt tegen Japan, en tijdens de Koreaanse Oorlog zelfs weer dreigde om ze te gebruiken. Kun je nagaan, als China het destijds zonder kernwapens direct durfde op te nemen tegen de VS, hoe ver zal het nu wel niet durven te gaan nu ze zelfs kernwapens hebben.
De situatie in China toen is niet meer te vergelijken met de situatie nu hoor. En zoals ik zei, wat schermutselingen tussen grondtroepen zijn niet noemenswaardig in het grote plaatje. Een daadwerkelijke totale oorlog tussen de grote kernmachten is gewoon ondenkbaar en iedereen die anders redeneert (in de legertop) dient standrechtelijk geëxecuteerd te worden. Het zou het einde van de wereld betekenen.
pi_173473129
De situatie is verre van ideaal, maar er kan echt wel een oplossing gevonden worden wanneer men echt zoekt hoor. Ik noem maar iets: De VS rolt NK op en verdeelt het gebied 50/50 met Zuid-Korea en China, verder zal het China steunen wanneer het Taiwan annexeert. Zo iets. Het is een onwenselijke oplossing, maar het is een oplossing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')