abonnement Unibet Coolblue
pi_173379182
Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
http://tipsthailand.nl/ Leuke en handige site, van een Nederlands stel met een Thailand verslaving. Veel bestemmingen worden er beschreven.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong


Hoppa, en hier weer verder :)
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173379188
Lapo:

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 08:12 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik zit te denken om te vliegen op Phuket, na een paar daagjes de boot naar Phi Phi en daarna de boot naar Ao Nang. Is dat wat?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173379446
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 08:12 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik zit te denken om te vliegen op Phuket, na een paar daagjes de boot naar Phi Phi en daarna de boot naar Ao Nang. Is dat wat?
Zoals ik in het vorige deel zei ben ik zelf van Bangkok naar Krabi gevlogen, en vanuit daar meteen door na Koh Phi Phi; daar een paar dagen gebleven en toen weer door naar Phuket.

Phuket zijn we maar een dag/nacht gebleven om vanuit daar door te gaan naar Khao Sok.

In Phuket zaten we aan Patong Beach en mijn indruk was niet echt dat ik daar heel lang zou willen blijven. Maar goed dat is echt alleen mijn indruk, want ik ben er natuurlijk niet lang geweest dus kan ook niet vertellen wat je daar allemaal kan doen.

Koh Phi Phi is prima om een paar dagen te blijven als je een beetje aan het strand wil chillen en 's avonds wil feesten bij een van de strandtentjes. Misschien een excursie met boot om te gaan snnorkelen (ik kan je afraden om naar Maia Beach te gaan, je weet wel, dat 'exclusieve' strandje van de film 'The Beach' met Leonardo DiCaprio. Je zit daar dan letterlijk een uur gevangen op een strand waar je niets kunt doen, behalve wachten tot je er weer vanaf mag, samen met een horde Japanners en Chinezen met selfiesticks).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:08:42 #4
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_173382152
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 08:13 schreef Hallojo het volgende:
Lapo:

[..]

Vliegen op Phuket moet je qua tarief geluk mee hebben. En dan nog zijn het een beperkt aantal vluchten. Nog niet te spreken over de hel van immigration rijen daar. Nieuwe terminal is mooi, maar slecht bemand.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_173382907
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:08 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Vliegen op Phuket moet je qua tarief geluk mee hebben. En dan nog zijn het een beperkt aantal vluchten. Nog niet te spreken over de hel van immigration rijen daar. Nieuwe terminal is mooi, maar slecht bemand.
Ik vlieg dan vanaf Chiang Mai, dus dat scheelt weer.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173398746
Ik begrijp sowieso niet waarom je van Chiang Mai naar een andere plek in Thailand zou willen, vliegen, maar vooruit :s)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_173535826
Is een rabo wereldpas automatisch te gebruiken wereldwijd (kan het zo 1,2,3 niet vinden op de site) of kan ik beter op Schiphol geld pinnen en alles contant doen?
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 2 september 2017 @ 02:54:05 #8
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_173537704
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 00:05 schreef Aiciu het volgende:
Is een rabo wereldpas automatisch te gebruiken wereldwijd (kan het zo 1,2,3 niet vinden op de site) of kan ik beter op Schiphol geld pinnen en alles contant doen?
Dat risico zou ik niet nemen. Tav RaBo weet ik het niet maar een ABNAMRO Wereldpas staat standaard op Uitsluitend Europa en moet je zelf tijdelijk of permanent activeren voor wereldwijd. Doe je dit niet vantevoren dan wordt geld opnemen heel lastig. Ik zou de service desk even bellen.

Groetjes vanuit een heerlijk warm en redelijk droog Thailand.

Overigens is de Fok! FrontPage weer bagger in Thailand waar deze in Cambodja vlekkeloos werkte.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_173538884
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 02:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat risico zou ik niet nemen. Tav RaBo weet ik het niet maar een ABNAMRO Wereldpas staat standaard op Uitsluitend Europa en moet je zelf tijdelijk of permanent activeren voor wereldwijd. Doe je dit niet vantevoren dan wordt geld opnemen heel lastig. Ik zou de service desk even bellen.

Groetjes vanuit een heerlijk warm en redelijk droog Thailand.

Overigens is de Fok! FrontPage weer bagger in Thailand waar deze in Cambodja vlekkeloos werkte.
Dan ga ik toch maar pinnen. Bedankt voor de info.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 2 september 2017 @ 10:07:08 #10
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173539506
Heerlijke vakantie gehad, topweer en heul veel mazzel met geselcteerde stranden icm accomodatie. Kinderen hebben genoten O+
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_173642125
Nog 1 dag.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_173652326
Vanmiddag maar eens de koffer inpakken, ze voorspellen een hele week regen met onweer daar :')

Hopen dat het meevalt en anders maar een beetje zuipen ergens.
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 8 september 2017 @ 09:16:05 #13
286575 Roces18
Chef de party
pi_173652915
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 08:42 schreef Aiciu het volgende:
Vanmiddag maar eens de koffer inpakken, ze voorspellen een hele week regen met onweer daar :')

Hopen dat het meevalt en anders maar een beetje zuipen ergens.
komt goed :)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173653384
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:16 schreef Roces18 het volgende:

[..]

komt goed :)
Ik vermaak me ook wel als het regent.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_173656639
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 08:42 schreef Aiciu het volgende:
Vanmiddag maar eens de koffer inpakken, ze voorspellen een hele week regen met onweer daar :')

Hopen dat het meevalt en anders maar een beetje zuipen ergens.
Ik zat net te kijken ja _O- Het weercijfer krijgt een 1
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 8 september 2017 @ 13:29:24 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_173657127
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 09:02 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Dan ga ik toch maar pinnen. Bedankt voor de info.
Of gewoon even activeren voor gebruik in de wereld, is vaak gewoon online te doen
  vrijdag 8 september 2017 @ 13:30:33 #17
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173657146
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:59 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ik zat net te kijken ja _O- Het weercijfer krijgt een 1
Dat is omdat die cijfers automatisch worden gegenereerd obv temp, wind en neerslag. Als het waait met een windkracht 5 aan de kust, heb je waarschijnlijk meer dan driekwart dag zon, dan een bui en dan weer zon. Gaat helemaal goed komen. Wij hebben maar twee dagen regen gehad (in drie weken).
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_173657159
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 10:07 schreef Bugno het volgende:
Heerlijke vakantie gehad, topweer en heul veel mazzel met geselcteerde stranden icm accomodatie. Kinderen hebben genoten O+
pappa ook genoten?
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  vrijdag 8 september 2017 @ 13:31:46 #19
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173657170
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:31 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

pappa ook genoten?
Uiteraard, was goud.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_173657361
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:30 schreef Bugno het volgende:

[..]

Dat is omdat die cijfers automatisch worden gegenereerd obv temp, wind en neerslag. Als het waait met een windkracht 5 aan de kust, heb je waarschijnlijk meer dan driekwart dag zon, dan een bui en dan weer zon. Gaat helemaal goed komen. Wij hebben maar twee dagen regen gehad (in drie weken).
haha nee. Kijk even naar de neerslag mm ;) Is echt heel veel atm.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 8 september 2017 @ 13:46:51 #21
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173657449
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:41 schreef over_hedge het volgende:

[..]

haha nee. Kijk even naar de neerslag mm ;) Is echt heel veel atm.
Waar? Ik heb ook dagen gehad dat de vrienden van de weersdiensten zeiden dat er 20mm ging vallen maar dat ik de hele dag in de zon heb gezeten. Door dit soort weerberichten zijn we zelf ook voorzichtig geweest en hebben we Chiang Mai geschrapt. Achteraf doodzonde, want het viel allezins mee.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_173657479
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:46 schreef Bugno het volgende:

[..]

Waar? Ik heb ook dagen gehad dat de vrienden van de weersdiensten zeiden dat er 20mm ging vallen maar dat ik de hele dag in de zon heb gezeten. Door dit soort weerberichten zijn we zelf ook voorzichtig geweest en hebben we Chiang Mai geschrapt. Achteraf doodzonde, want het viel allezins mee.
Waar? in bangkok. Heel regent gewoon veel op het moment. Betekent niet dat het heel de dag door regent. Ben vaker in het regenseizoen in azie geweest. Weet hoe het werkt :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_173659764
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Of gewoon even activeren voor gebruik in de wereld, is vaak gewoon online te doen
Klopt, we zijn net even naar de bank gegaan, was best makkelijk achteraf.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_173659774
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:30 schreef Bugno het volgende:

[..]

Dat is omdat die cijfers automatisch worden gegenereerd obv temp, wind en neerslag. Als het waait met een windkracht 5 aan de kust, heb je waarschijnlijk meer dan driekwart dag zon, dan een bui en dan weer zon. Gaat helemaal goed komen. Wij hebben maar twee dagen regen gehad (in drie weken).
Klopt, vaak lijkt het erger dan het is.
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 8 september 2017 @ 17:04:38 #25
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_173661194
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 02:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat risico zou ik niet nemen. Tav RaBo weet ik het niet maar een ABNAMRO Wereldpas staat standaard op Uitsluitend Europa en moet je zelf tijdelijk of permanent activeren voor wereldwijd. Doe je dit niet vantevoren dan wordt geld opnemen heel lastig. Ik zou de service desk even bellen.

Groetjes vanuit een heerlijk warm en redelijk droog Thailand.

Overigens is de Fok! FrontPage weer bagger in Thailand waar deze in Cambodja vlekkeloos werkte.
Daar was een oplossing voor via een bepaalde link via static ip oid. Tenminste daar kwam ik de laatste dag in Thailand achter :')
pi_173661469
Mooi altijd die Thai die daadwerkelijk geloven dat ze doodziek worden van regen elke keer :D :')
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_173673877
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je hebt in Nederland een visum aangevraagd die langer geldig is dan een maand?
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Tripje Cambodja tussendoor doen, zodat je geen visumgezeur hebt. En dan kun je meteen Angkor en Pnomh Penh zien
Thanks :D Ben al een keertje in Laos en Cambodja geweest. Vond Laos wel chill. Even keuze maken tussen Vang Vieng en Si Phan Don (Laos), of Sihanoukville en Kampot (Cambodja) tussendoor.

quote:
11s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:09 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik ook! :o
Grappig, wat ben je van plan? Mijn idee is om een hostel te boeken rond Khao San Road en daar gewoon een feestje bouwen :-)
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_173674003
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:04 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Daar was een oplossing voor via een bepaalde link via static ip oid. Tenminste daar kwam ik de laatste dag in Thailand achter :')
Hoe werkt dit? Ik ga binnenkort ook naar Thailand en kan niet zonder FOK!.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173680119
Is het een beetje te doen om in Thailand zelf te rijden? Ik begrijp dat Bangkok niet aangeraden wordt maar hoe is het daarbuiten?

Ik ben gewend om te rijden in grote steden en primitieve landen. Zou ik mijzelf in Thailand per auto kunnen verplaatsen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173689867
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 18:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Is het een beetje te doen om in Thailand zelf te rijden? Ik begrijp dat Bangkok niet aangeraden wordt maar hoe is het daarbuiten?

Ik ben gewend om te rijden in grote steden en primitieve landen. Zou ik mijzelf in Thailand per auto kunnen verplaatsen?
Zowel in en buiten Bangkok nooit problemen met rijden gehad.
  zondag 10 september 2017 @ 13:44:30 #31
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_173692579
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 september 2017 13:16 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Hoe werkt dit? Ik ga binnenkort ook naar Thailand en kan niet zonder FOK!.
Ik probeer het te zoeken maar kan het niet vinden. Ik zal even aan 2dope vragen, die weet het wel.
pi_173693162
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 13:44 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik probeer het te zoeken maar kan het niet vinden. Ik zal even aan 2dope vragen, die weet het wel.
Staat in het vorige topic. Maar bij mij werkte het niet. Fok is bijna onbruikbaar behalve lezen dat gaat wel.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_173693580
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 september 2017 13:08 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]


[..]

Thanks :D Ben al een keertje in Laos en Cambodja geweest. Vond Laos wel chill. Even keuze maken tussen Vang Vieng en Si Phan Don (Laos), of Sihanoukville en Kampot (Cambodja) tussendoor.

[..]

Grappig, wat ben je van plan? Mijn idee is om een hostel te boeken rond Khao San Road en daar gewoon een feestje bouwen :-)
Kampot is wel relaxed. Al is er op een party hostel (van de Monkey(nog iets) keten) niet bizar veel te doen, maar wel relaxed stadje. Doet een beetje Frans aan.
Al zou ik het niet de moeite waard vinden om daarvoor de grens over te steken bij Poipet :')
pi_173696595
quote:
10s.gif Op zondag 10 september 2017 14:23 schreef Flippiee het volgende:

[..]

Kampot is wel relaxed. Al is er op een party hostel (van de Monkey(nog iets) keten) niet bizar veel te doen, maar wel relaxed stadje. Doet een beetje Frans aan.
Al zou ik het niet de moeite waard vinden om daarvoor de grens over te steken bij Poipet :')
Heb nu in m'n hoofd om naar Luang Prabang te vliegen, vanaf daar een paar dagen Vang Vieng, dan door naar Vientian om vanaf daar naar Phnom Penh te vliegen. Vanaf daar naar Sihanoukville en dan door Koh Rong. Ben dan alleen wel een hoop tijd kwijt die ik niet meer in Thailand kan besteden. :p
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zondag 10 september 2017 @ 23:34:03 #35
471186 Waldorf2017
Beautiful, dirty, rich
pi_173705444
quote:
10s.gif Op zondag 10 september 2017 14:23 schreef Flippiee het volgende:

[..]

Kampot is wel relaxed. Al is er op een party hostel (van de Monkey(nog iets) keten) niet bizar veel te doen, maar wel relaxed stadje. Doet een beetje Frans aan.
Al zou ik het niet de moeite waard vinden om daarvoor de grens over te steken bij Poipet :')
Mad Monkey *O*
You need to be cold to be queen.
pi_173708968
De sale van Air Asia zou nu bezig moeten zijn, maar voor Thailand blijkbaar niet -O-
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173828357
Thailand tot nu toe O+ alleen waar zijn alle toeristen?? Zitten er nu 3 dagen en als we er 20 gezien hebben is het veel
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_173828450
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:56 schreef over_hedge het volgende:
Thailand tot nu toe O+ alleen waar zijn alle toeristen?? Zitten er nu 3 dagen en als we er 20 gezien hebben is het veel
Waar zit je?
pi_173828621
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:59 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Waar zit je?
eerst bangkok een dag. Toen met de bus naar pak chong (oid) jungle tour gedaan. Toen de trein naar Ayuttaya en over paar uurtjes de nachttrein naar chiang mai
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_173833260
Wat is een leuke omgeving in Bangkok om een hotel voor twee nachten te boeken?

Ik zit meestal tussen Nana en Asok en heb al eens midden in China Town gezeten, er moet 's avonds nog wel wat te beleven zijn.
pi_173833556
quote:
99s.gif Op zondag 17 september 2017 16:28 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat is een leuke omgeving in Bangkok om een hotel voor twee nachten te boeken?

Ik zit meestal tussen Nana en Asok en heb al eens midden in China Town gezeten, er moet 's avonds nog wel wat te beleven zijn.
Rondom Siam Square? Kan je met BTS ook altijd nog makkelijk ergens anders heen. En anders gewoon Terminal21 hotel. Zit je ook tussen al het entertainment gebeuren maar ook MRT/BTS ernaast..
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_173833572
quote:
99s.gif Op zondag 17 september 2017 16:28 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat is een leuke omgeving in Bangkok om een hotel voor twee nachten te boeken?

Ik zit meestal tussen Nana en Asok en heb al eens midden in China Town gezeten, er moet 's avonds nog wel wat te beleven zijn.
Ik het een appartement bij On Nut geboekt. Wel een beetje uit het centrum, maar lijkt me best leuk.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174026239
Ik ben ook alweer een dag of 3 terug inmiddels.

Over het algemeen was het elke dag wel zonnig, ondanks het regenseizoen, en zijn er maar 2 dagen letterlijk in het water gevallen. Ik heb daar een chick ontmoet en bij haar was de hele auto onder water gelopen, waardoor die moest worden droog gezogen wat de hele dag duurde.

Verder wel echt lekker gegeten op nachtmarkten, wat altijd goed ging, waardoor ik de waarschuwingen niet serieus meer nam en toen op de laatste dag was ik dus ziek :') Ik zal de details besparen :P maar gelukkig wel fit genoeg om naar huis te gaan.

Ik ben zeker van plan om terug te gaan, maar dan wel in het hoogseizoen, maar ook vanwege die chick.

Verder ben ik het met de mensen eens die Patong echt een kut plek vinden, overgewaardeerde, te dure kut plek vol met irritante mensen die om je heen gaan staan, je gaan volgen omdat ze vermoeden dat je hun kant op kijkt. Waardoor het "no, thank you" al gauw plaats maakte voor "fuck off, cunt!" Terwijl je in een non-toeristisch plaatsje als Kathu heerlijk kunt chillen tussen locals en je een van de weinige blanken bent _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_174146569
Heeey,
Voor het eerst hier op de site maar zie goede info. We gaan in juli als gezin naar Thailand. Eerst bbk, dan CM en daarna naar een eiland. Ik wilde eigenlijk naar Koh Chang maar ik hoorde dat het daar in juli superrustig is en heeul nat. Dus dan Koh Samui?
Het reisbureau adviseert mij om met de trein te gaan maar kijkend naar de tickets valt dat eigenlijk best heel erg mee. Mijn angst is alleen dat je heel veel zit te wachten een vliegveld.
Wie geeft een goed advies?
Greetz
  maandag 2 oktober 2017 @ 20:26:28 #45
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_174147613
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:58 schreef Claudia_Isonline het volgende:
Heeey,
Voor het eerst hier op de site maar zie goede info. We gaan in juli als gezin naar Thailand. Eerst bbk, dan CM en daarna naar een eiland. Ik wilde eigenlijk naar Koh Chang maar ik hoorde dat het daar in juli superrustig is en heeul nat. Dus dan Koh Samui?
Het reisbureau adviseert mij om met de trein te gaan maar kijkend naar de tickets valt dat eigenlijk best heel erg mee. Mijn angst is alleen dat je heel veel zit te wachten een vliegveld.
Wie geeft een goed advies?
Greetz
Waarom perse naar een eiland? Het is niet een geheel ideale route om van CNX te vliegen. Kost je minstens een volledige dag. Wanneer je echter direct naar Phuket vliegt ben je heel wat minder tijd kwijt en gegarandeerd heel wat meer keus in accomodatie. Maar ik heb dan ook een voorkeur voor de Andaman Sea boven alle eilanden. Echter juli is zowel in zuid-oost als in zuid-west Thailand geen garantie op zonovergoten dagen, het kan er nog al eens met bakken uit de hemel vallen met overstroming of modderstromen als gevolg. Krabi -Ao Nang is een ander, en goedkoper alternatief dan Phuket. En een dagtrip naar Koh Phi Phi of de Similan Islands is dan snel geboekt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_174148780
Phuket is toch ook een eiland :-)
Naar wat ik begrijp is het zuid oosten regentechnisch veel beter te doen dan Phuket en Krabi.
In totaal ben je van Chiang Mai 7 uur onderweg. Geen idee hoe lang van te voren je op het vliegveld moet zijn.
  maandag 2 oktober 2017 @ 23:14:31 #47
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_174153847
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 20:58 schreef Claudia_Isonline het volgende:
Phuket is toch ook een eiland :-)
Naar wat ik begrijp is het zuid oosten regentechnisch veel beter te doen dan Phuket en Krabi.
In totaal ben je van Chiang Mai 7 uur onderweg. Geen idee hoe lang van te voren je op het vliegveld moet zijn.
Dit jaar was het in juli op Koh Chang soms echt slecht tot complete modderstromen aan toe. Het slechte weer in Phuket (technisch een eiland, ja) was dit jaar in augustus. Vorig jaar was ik in augustus in Phuket en was het prima weer. Fantastische hotels op Kamala en Karon beach voor kleine prijzen.

7 uur van Chiang Mai naar Koh Chang met het openbaar vervoer door to door?
2 uur voor vertrek naar de airport, 1:30 uur vliegen en 30 minuten voordat je met bagage weer buiten staat. Dat is al 4 uur. Indien je naar BKK vliegt een directe bus naar Laem Ngop pier duurt ook 4 uur en de ferry 50 minuten. Reken met wachten maar op 11 tot 12 uur in totaal. Vlieg je CNX-DMK, dan geen directe bus verbinding maar in ieder geval een uurtje langer. Taxi vanaf BKK naar Laem Ngop kan in een uurtje of 3-3,5 bij eeinig of geen druk verkeer. Vanaf DMK zal dat dan minstens 4 uur zijn.

Ik weet niet hoe je die 7 uur gerekend hebt, maar dat gaat het van deur tot deur echt niet worden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_174156762
Nou ik ga sowieso niet met een bus ofzo. Maar goed, mijl op zeven dus.
Maar dat vind ik van Phuket eigelijk ook want dan heb ik toch twee binnenlandse vluchten.
Ik wil gewoon na Chiang Mai een paar dagen chillen op het strand.
Andere goede tip dan?
Koh Samed?
Pattaya en Hua Hin lijken me vreselijk of vergis ik me daarin? Jomtien goed te doen of Cha'am?
Bedenk, ik reis met een kind dus die wil gewoon ook een beetje met andere kids spelen enzo.
pi_174157293
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 06:47 schreef Claudia_Isonline het volgende:
Nou ik ga sowieso niet met een bus ofzo. Maar goed, mijl op zeven dus.
Maar dat vind ik van Phuket eigelijk ook want dan heb ik toch twee binnenlandse vluchten.
Ik wil gewoon na Chiang Mai een paar dagen chillen op het strand.
Andere goede tip dan?
Koh Samed?
Pattaya en Hua Hin lijken me vreselijk of vergis ik me daarin? Jomtien goed te doen of Cha'am?
Bedenk, ik reis met een kind dus die wil gewoon ook een beetje met andere kids spelen enzo.
Phuket en Krabi kun je rechtstreeks op vliegen vanaf Chiang Mai. Pattaya/Jomtien ga je naartoe voor de hoeren, dus lijkt me met een kind niet echt wat.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:55:41 #50
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_174170960
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:23 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Phuket en Krabi kun je rechtstreeks op vliegen vanaf Chiang Mai. Pattaya/Jomtien ga je naartoe voor de hoeren, dus lijkt me met een kind niet echt wat.
Jomtien niet perse hé. Moet je al heel bewust Jomtien 2nd road oversteken naar de Rompho Market. Beachroad Jomtien zul je geen hoer tegenkomen om het eens plat te zeggen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_174175608
Vliegen van chiang mai naar Phuket is niet erg goedkoop. En dan moet je van Phuket ook weer terug naar Bangkok voordat je naar Nederland vliegt. Hoe lang van te voren moet je op een vliegveld staan bij een binnenlandse vlucht? Hoe lang reistijd zou je kwijt zijn van Chiang Mai naar Phuket?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:20:02 #52
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_174178264
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 21:08 schreef Claudia_Isonline het volgende:
Vliegen van chiang mai naar Phuket is niet erg goedkoop. En dan moet je van Phuket ook weer terug naar Bangkok voordat je naar Nederland vliegt. Hoe lang van te voren moet je op een vliegveld staan bij een binnenlandse vlucht? Hoe lang reistijd zou je kwijt zijn van Chiang Mai naar Phuket?
Van Chiang Mai naar Phuket vliegen is inderdaad niet echt goedkoop. Ik denk dat het op de direkte vluchten naar Koh Samui na, de duurste binnenlandse vlucht is. Daarnaast moet je in Phuket ook rekenen op iets van 1200 tot 1800 Bt taxi kosten naar je bestemming. Openbaar vervoer bestaat daar niet waar de taxi maffia het heft in handen heeft.

Reistijd? Op alle kleinere internationale vliegvelden zoals ook CNX kan de security check wel eens een bottleneck zijn. Check-in counters voor binnenlandse vluchten sluiten meestal 40 minuten vóór vertrek, maar die gok zou ik niet nemen. Reken op een vliegtijd van 2 uur, 30 minuten voordat je je bagage hebt. Op je vooraf bestelde taxi (doen want goedkoper) moet je vaak ook nog even wachten en dan is het al gauw een uurtje rijden naar Surin, Karon, Kamala of Kata beach. Alles bij elkaar is het toch ook weer minstens een halve dag reizen.

Maar wil je goedkoop vanuit CNX naar een eiland, vlieg dan met Thai Smile naar BKK en neem daar de directe bus naar Ban Phe om naar Koh Samet te gaan. In ieder geval goedkoper, niet sneller.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_174192216
Heldere info.

Het hoeft niet perse heeeel goedkoop maar echt lange reisdagen is met een kind erbij heus kut. Dus ik denk dat ik na Bangkok en Chiang Mai waarschijnlijk toch in Hua Hin eindig voor een paar dagen. Niet mijn favoriete bestemming maar ik zal toch water bij de de wijn moeten doen zeg maar. Ik zag dat je daar vandaan ook trips kan nemen naar een private eiland. Koh Talu.

Even wat anders...Ik wil rechtstreeks vliegen met Eva Air. Nu nog wel echt dik 850 euro. Gaat dat nog erg zakken denken jullie of is dit gewoon de prijs voor het hoogseizoen?
pi_174192471
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:52 schreef Claudia_Isonline het volgende:
Heldere info.

Het hoeft niet perse heeeel goedkoop maar echt lange reisdagen is met een kind erbij heus kut. Dus ik denk dat ik na Bangkok en Chiang Mai waarschijnlijk toch in Hua Hin eindig voor een paar dagen. Niet mijn favoriete bestemming maar ik zal toch water bij de de wijn moeten doen zeg maar. Ik zag dat je daar vandaan ook trips kan nemen naar een private eiland. Koh Talu.

Even wat anders...Ik wil rechtstreeks vliegen met Eva Air. Nu nog wel echt dik 850 euro. Gaat dat nog erg zakken denken jullie of is dit gewoon de prijs voor het hoogseizoen?
Lol, echt lange reisdagen en dan naar Thailand gaan. Zeul je kind gewoon mee naar Spanje, ook leuk voor je nazaat.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:06:10 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_174192510
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Lol, echt lange reisdagen en dan naar Thailand gaan. Zeul je kind gewoon mee naar Spanje, ook leuk voor je nazaat.
Want naar Spanje is niet een lange reisdag in de auto?
pi_174192625
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Want naar Spanje is niet een lange reisdag in de auto?
Moet je deze vraag serieus stellen gast?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:12:59 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_174192673
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Moet je deze vraag serieus stellen gast?
Blijkbaar wel, gozert
pi_174193026
Nou ben ik met dit kind de halve wereld al overgevlogen en de ervaring leert dat je heus een paar dagen lange uren kan maken maar dat reizen a la backpacken in een gammel busje wat meer uitgesloten zijn. Iedereen zijn ding toch?
Nog nooit in Spanje geweest overigens. Leuk daar?
Iemand nog advies over de tickets?
pi_174197283
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:52 schreef Claudia_Isonline het volgende:
Heldere info.

Het hoeft niet perse heeeel goedkoop maar echt lange reisdagen is met een kind erbij heus kut. Dus ik denk dat ik na Bangkok en Chiang Mai waarschijnlijk toch in Hua Hin eindig voor een paar dagen. Niet mijn favoriete bestemming maar ik zal toch water bij de de wijn moeten doen zeg maar. Ik zag dat je daar vandaan ook trips kan nemen naar een private eiland. Koh Talu.

Even wat anders...Ik wil rechtstreeks vliegen met Eva Air. Nu nog wel echt dik 850 euro. Gaat dat nog erg zakken denken jullie of is dit gewoon de prijs voor het hoogseizoen?
EVA zal niet veel zakken in juli. Je kunt wel met een korte overstap vliegen voor ¤ 250 tot ¤ 400 pp minder.

Ik vlieg zelf met de kerst voor ¤ 493, met korte overstap. Regelmatig even checken op skyscanner, en dan ook vanaf Düsseldorf of Brussel als dat een optie is.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174197513
Dank voor je info. Ik weet dat het goedkoper kan dan EVA maar ik kies voor een rechtstreekse vlucht. Daar betaal ik uiteraard meer voor. Maar ik dacht misschien gaat het me toch nog schelen om bv in januari te boeken ofzo.
pi_174197928
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:05 schreef Claudia_Isonline het volgende:
Dank voor je info. Ik weet dat het goedkoper kan dan EVA maar ik kies voor een rechtstreekse vlucht. Daar betaal ik uiteraard meer voor. Maar ik dacht misschien gaat het me toch nog schelen om bv in januari te boeken ofzo.
Mijn ervaring is dat EVA vaste prijzen hanteert. Wel een prima maatschappij om mee te vliegen. Enige puntje is dat ze af en toe vluchten annuleren en dat je dan pas twee dagen later mee kunt. Volgens mij vliegen ze op dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174198053
Ik zie EVA in juli trouwens ook gewoon voor ¤ 656.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 07:20:42 #63
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174204252
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 06:47 schreef Claudia_Isonline het volgende:
Nou ik ga sowieso niet met een bus ofzo. Maar goed, mijl op zeven dus.
Maar dat vind ik van Phuket eigelijk ook want dan heb ik toch twee binnenlandse vluchten.
Ik wil gewoon na Chiang Mai een paar dagen chillen op het strand.
Andere goede tip dan?
Koh Samed?
Pattaya en Hua Hin lijken me vreselijk of vergis ik me daarin? Jomtien goed te doen of Cha'am?
Bedenk, ik reis met een kind dus die wil gewoon ook een beetje met andere kids spelen enzo.
Beetje late reactie:

Ben afgelopen augustus met gezin geweest. Hebben CM uiteindelijk overgeslagen, omdat het qua regen vrij heftig leek (bleek in realiteit mee te vallen uiteindelijk) en zijn van BKK naar Samui gevlogen. Daar aan de noordkant gezeten, ten westen van Mae Nam. Aanrader en extreem rustig.

Van daar ferry naar Ko Phangan (WAT? Met kinderen?? Ja, vet rustig), verbleven aan de westkust, bij Had Chao Phao (DM maar voor details van accomodaties). Ook hier heerlijk rustig.

Terug zijn we van Ko Phangan met de Ferry naar Don Sak gegaan, van daar een transfer naar Nankhon en gevlogen naar BKK.

Topvakantie gehad. Hoe oud is het kind waarmee je reist?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  donderdag 5 oktober 2017 @ 07:22:23 #64
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174204263
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Lol, echt lange reisdagen en dan naar Thailand gaan. Zeul je kind gewoon mee naar Spanje, ook leuk voor je nazaat.
:')
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_174204330
Mijn dochter is 7 en qua reizen heus wel wat gewend. Alleen ik vraag me dus af of ik niet gewoon een keuzen moet maken. OF naar CM gaan en na CM niet te ver zakken voor wat strand. Of juist gelijk na BKK naar het zuiden afzakken.
Heb jij CM echt gemist?

@hallojo: zeg even waar je dat zag dan, boek ik meteen!
pi_174204758
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 07:32 schreef Claudia_Isonline het volgende:
Mijn dochter is 7 en qua reizen heus wel wat gewend. Alleen ik vraag me dus af of ik niet gewoon een keuzen moet maken. OF naar CM gaan en na CM niet te ver zakken voor wat strand. Of juist gelijk na BKK naar het zuiden afzakken.
Heb jij CM echt gemist?

@hallojo: zeg even waar je dat zag dan, boek ik meteen!
Deze is ¤ 600 met EVA in juli: https://engine.schipholti(...)7e-b1c0-7e34a8a5b5e3
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174206679
Als ik op jou link druk kom ik op schipholtickets en geen enkele datum in juli voor die prijs bij EVA
pi_174206894
Oja wel... 3 juli.. ik kan pas vanaf de 12 weg.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:58:16 #69
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174210945
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 07:32 schreef Claudia_Isonline het volgende:
Mijn dochter is 7 en qua reizen heus wel wat gewend. Alleen ik vraag me dus af of ik niet gewoon een keuzen moet maken. OF naar CM gaan en na CM niet te ver zakken voor wat strand. Of juist gelijk na BKK naar het zuiden afzakken.
Heb jij CM echt gemist?

@hallojo: zeg even waar je dat zag dan, boek ik meteen!
We vonden uiteindelijk (zeker omdat het met het weer uiteindelijk meeviel) wel heel jammer dat we niet zijn geweest. De kinderen hebben denk ik niet gemist. Die waren best al verzadigd met tempels en aanverwanten in BKK en deels Samui.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:58:47 #70
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_174230325
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:52 schreef Claudia_Isonline het volgende:
Heldere info.

Het hoeft niet perse heeeel goedkoop maar echt lange reisdagen is met een kind erbij heus kut. Dus ik denk dat ik na Bangkok en Chiang Mai waarschijnlijk toch in Hua Hin eindig voor een paar dagen. Niet mijn favoriete bestemming maar ik zal toch water bij de de wijn moeten doen zeg maar. Ik zag dat je daar vandaan ook trips kan nemen naar een private eiland. Koh Talu.

Even wat anders...Ik wil rechtstreeks vliegen met Eva Air. Nu nog wel echt dik 850 euro. Gaat dat nog erg zakken denken jullie of is dit gewoon de prijs voor het hoogseizoen?
Hua Hin kan natuurlijk, al vind ik het niet bijzonder, en dat zijn wel minstens 3 uur in de bus. Zelf zou ik dan voor Jomtien kiezen. En wil je een daagje shoppen dan zijn de verschillende Malls in Pattaya ook vlakbij. Vanaf de Bali Hai pier in Pattaya kun je ook een dagtrip naar Koh Larn maken. Succes.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_174234090
In januari ben ik boventallig op mijn werk. Dit betekent dat ik een maand kan gaan reizen terwijl mijn loon gewoon doorloopt. Ideaal toch? Nu wil ik een maand naar Thailand gaan, een beetje de standaard reis, vliegen naar bangkok, reizen naar het noorden voor de natuur/cultuur en eindigen in het zuiden bij de eilandjes. Aangezien ik nog nooit buiten Europa heb gereisd is nog nooit alleen is het allemaal nieuw en dus veel te lezen op internet. Maar ik zoek ook graag wat tips en zie dat hier veel Thailand experts zijn :)

Ik lees dat sommige voor 450 euro retour vliegen, alleen ik kom begin januari meestal op een 350 euro enkele reis uit qua vlucht. Wat zijn jullie tips? Zo snel mogelijk boeken, even wachten? begin januari vliegen of even wachten tot half januari? Wil namelijk zo goedkoop mogelijk vliegen om meer geld over te houden tijdens mijn reis. Wat zijn jullie tips qua vlucht en sowieso qua andere dingen voor een onervaren reiziger die naar Thailand gaat?
pi_174234197
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:58 schreef RvS-Coldplay het volgende:
In januari ben ik boventallig op mijn werk. Dit betekent dat ik een maand kan gaan reizen terwijl mijn loon gewoon doorloopt. Ideaal toch? Nu wil ik een maand naar Thailand gaan, een beetje de standaard reis, vliegen naar bangkok, reizen naar het noorden voor de natuur/cultuur en eindigen in het zuiden bij de eilandjes. Aangezien ik nog nooit buiten Europa heb gereisd is nog nooit alleen is het allemaal nieuw en dus veel te lezen op internet. Maar ik zoek ook graag wat tips en zie dat hier veel Thailand experts zijn :)

Ik lees dat sommige voor 450 euro retour vliegen, alleen ik kom begin januari meestal op een 350 euro enkele reis uit qua vlucht. Wat zijn jullie tips? Zo snel mogelijk boeken, even wachten? begin januari vliegen of even wachten tot half januari? Wil namelijk zo goedkoop mogelijk vliegen om meer geld over te houden tijdens mijn reis. Wat zijn jullie tips qua vlucht en sowieso qua andere dingen voor een onervaren reiziger die naar Thailand gaat?
Gezocht via google flights of kayak?
pi_174234285
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Gezocht via google flights of kayak?
Cheaptickets en wtc.nl

Welke site raad jij me aan? Is het ook normaal dat als je enkel zoekt dat je 350 vind maar dat ik wel een retour kan boeken voor 450 euro?
pi_174234333
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:07 schreef RvS-Coldplay het volgende:

[..]

Cheaptickets en wtc.nl

Welke site raad jij me aan? Is het ook normaal dat als je enkel zoekt dat je 350 vind maar dat ik wel een retour kan boeken voor 450 euro?
Nou 1 van die twee dus en ja enkeltjes zijn vaak duurder dan een twee keer de helft van een retour.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2017 14:10:17 ]
pi_174237067
M'n vriendin en ik gaan in december naar Thailand > Bangkok voor 8 dagen. Ik ben freelancer en ben van plan langer te blijven en wat coworking spaces te bezoeken in Bangkok (waarschijnlijk). Nu heb ik een aantal vragen waar ik niet echt een antwoord op kon vinden:

- We vliegen vanaf Barcelona

1. Kan ik zonder retourticket naar Thailand vliegen (Emirates)? (datum terugvlucht weet ik niet not exact) of is het beter een goedkope ticket ergens binnen die 30 dagen te boeken, ongeacht of ik die vlucht neem, om zo een "retour" ticket te hebben.
2. Krijg ik het 30 dagen visum @ airport Bangkok? Of moeten we dit eerst regelen in NL
3. Kan ik het visum makkelijk verlegen, mocht ik langer willen blijven?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:51:16 #76
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_174238625
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:27 schreef schermafbeelding het volgende:
M'n vriendin en ik gaan in december naar Thailand > Bangkok voor 8 dagen. Ik ben freelancer en ben van plan langer te blijven en wat coworking spaces te bezoeken in Bangkok (waarschijnlijk). Nu heb ik een aantal vragen waar ik niet echt een antwoord op kon vinden:

- We vliegen vanaf Barcelona

1. Kan ik zonder retourticket naar Thailand vliegen (Emirates)? (datum terugvlucht weet ik niet not exact) of is het beter een goedkope ticket ergens binnen die 30 dagen te boeken, ongeacht of ik die vlucht neem, om zo een "retour" ticket te hebben.
2. Krijg ik het 30 dagen visum @ airport Bangkok? Of moeten we dit eerst regelen in NL
3. Kan ik het visum makkelijk verlegen, mocht ik langer willen blijven?
1. De kans bestaat dat je bij de check-in geweigerd word.
2. Je krijgt als Nederlander geen visa on arrival maar een visa exempt. Je hoeft dat niet in NL te regelen. De kans is redelijk groot dat er bij de immigration NIET naar een retour ticket gevraagd wordt.
3. Een visa exempt kun je niet verlengen. Dan moet je een visum bij de Thaise ambassade aanvragen. En ja die kun je voor 1900Baht verlengen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_174253413
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:09 schreef MCH het volgende:

[..]

Nou 1 van die twee dus en ja enkeltjes zijn vaak duurder dan een twee keer de helft van een retour.
Top Dankjewel!

Ik ga dit weekend boeken met etihad, 10 januari - 7 februari. Heb er enorm zin in!

De globale tour die ik wil gaan maken is: bangkok -- Kanchanaburi (met de brug en de erawan watervallen) -- Ayutthaya -- nachttrein naar Chiang Mai -- Pai -- binnenlandse vlucht naar het zuiden -- Khao Sok National Park -- En dan de stranden (krabi/ Railay) en de eilanden. en dan terug naar Bangkok.

Vooral het stuk rond de eilanden wil ik nu nog niet teveel plannen en me lekker daar laten voeren waar ik zin in heb. Is dit een beetje te doen in de 28 dagen dat ik er ben?

En wat raden jullie mij aan om vantevoren te boeken? Ik heb bijvoorbeeld al een binnenlandse vlucht voor 33 euro gevonden op zaterdag de 20e. Dat is 10 dagen na aankomst in Bangkok, is die 10 dagen te weinig voor alles wat ik voor de vlucht wil doen?
Dus vooral met dat punt mijn vraag? Binnenlandse vlucht nu al boeken, of juist wachten tot laatste moment om te kijken hoe lang ik in het noorden wil blijven hangen. (bangkok hoeft niet per se aan begin van mijn reis, 1 dag even daar blijven na mijn vliegreis vind ik voldoende, ik pak nog wel 2 a 3 dagen aan het einde).

Ik hoor graag jullie tips :)
  zondag 8 oktober 2017 @ 08:55:43 #78
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_174274237
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 07:32 schreef Claudia_Isonline het volgende:
Mijn dochter is 7 en qua reizen heus wel wat gewend. Alleen ik vraag me dus af of ik niet gewoon een keuzen moet maken. OF naar CM gaan en na CM niet te ver zakken voor wat strand. Of juist gelijk na BKK naar het zuiden afzakken.
Heb jij CM echt gemist?

@hallojo: zeg even waar je dat zag dan, boek ik meteen!
Ik vind CM wel echt leuk, zeker met kinderen. In plaats van daarna naar Hua Hin af te zakken zou je ook net een half uurtje verder kunnen rijden, naar Prachuap Khiri Khan/Sam Roi Yot. Nauwelijks verder maar een stuk minder druk dan HH. Met uitstapjes naar verschillende natuurgebieden en de prachtige Phra Nakhon grot. Het was onze vaste stek toen we in BKK woonden. Favoriet van de kinderen was het uiterst simpele doch comfortabele Dolphin Bay Resort.
pi_174293458
Ik wil terug.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_174306766
Ik weet niet of het in dit topic mag, of dat er een ander topic nog beter is, maar dit YouTube kanaal heeft een flink aantal gave vlogs. O.a. over een rondreis door Thailand op de motor.

https://www.youtube.com/channel/UCKr68ZJ4vv6VloNdnS2hjhA

Denk vast de moeite waard voor de Thailand liefhebbers, aangezien zeker ook minder toeristische plekken aan bod komen.
pi_174504119
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

1. De kans bestaat dat je bij de check-in geweigerd word.
2. Je krijgt als Nederlander geen visa on arrival maar een visa exempt. Je hoeft dat niet in NL te regelen. De kans is redelijk groot dat er bij de immigration NIET naar een retour ticket gevraagd wordt.
3. Een visa exempt kun je niet verlengen. Dan moet je een visum bij de Thaise ambassade aanvragen. En ja die kun je voor 1900Baht verlengen.
Thanks.

Ik sta nu op het punt een retourticket aan te schaffen (KLM/Air France), vanuit Barcelona. De totale reisduur zal ca 7 weken zijn (meer dan 30 dagen dus). Moet ik nu perse naar de ambassade in Amsterdam om een visa voor 60 dagen aan te vragen? Ik woon namelijk tijdelijk even in Barcelona en om speciaal daarvoor naar NL te vliegen brengt natuurlijk weer de nodige kosten met zich mee.

Zou ik met deze tickets niet gewoon kunnen gaan en dan halverwege de reis het visum verlengen in Bangkok?

Of, om te laten zien dat ik minder dan 30 dagen blijf, een retourtje Phu Quoc aanschaffen voor 2 dagen, ergens tussenin korter dan 30 dagen voor terugkeer NL?

[ Bericht 4% gewijzigd door schermafbeelding op 18-10-2017 23:31:41 ]
  donderdag 19 oktober 2017 @ 20:14:38 #82
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_174522348
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:54 schreef schermafbeelding het volgende:

[..]

Thanks.

Ik sta nu op het punt een retourticket aan te schaffen (KLM/Air France), vanuit Barcelona. De totale reisduur zal ca 7 weken zijn (meer dan 30 dagen dus). Moet ik nu perse naar de ambassade in Amsterdam om een visa voor 60 dagen aan te vragen? Ik woon namelijk tijdelijk even in Barcelona en om speciaal daarvoor naar NL te vliegen brengt natuurlijk weer de nodige kosten met zich mee.

Zou ik met deze tickets niet gewoon kunnen gaan en dan halverwege de reis het visum verlengen in Bangkok?

Of, om te laten zien dat ik minder dan 30 dagen blijf, een retourtje Phu Quoc aanschaffen voor 2 dagen, ergens tussenin korter dan 30 dagen voor terugkeer NL?
Waarom zou je in ‘s hemelsnaam naar NL gaan? Er is toch gewoon een consulaat in Barcelona?

Address

Royal Thai Consulate
Avenida Diagonal,
339 bis 4-1A 08037
Barcelona, Spain

Contact Numbers

Tel: (+34) 93 458 1461, (+34) 93 458 1461
pi_174524416
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:14 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Waarom zou je in ‘s hemelsnaam naar NL gaan? Er is toch gewoon een consulaat in Barcelona?

Address

Royal Thai Consulate
Avenida Diagonal,
339 bis 4-1A 08037
Barcelona, Spain

Contact Numbers

Tel: (+34) 93 458 1461, (+34) 93 458 1461
Thanks, maar die is permanent gesloten. Nu alleen in Madrid.

Iemand anders antwoord op mijn vraag?
pi_174526208
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 21:09 schreef schermafbeelding het volgende:

[..]

Thanks, maar die is permanent gesloten. Nu alleen in Madrid.

Iemand anders antwoord op mijn vraag?
Wat je moet doen om dit probleem op te lossen is om een Air Asia, Thai Lion Air ticket te boeken naar een internationale bestemming buiten Thailand zodat je bij vertrek kunt aantonen dat je binnen de 30 dagen het land verlaat, en dit eventueel ook bij aankomst in Thailand kan laten zien.

Op deze manier kan je niet geweigerd worden omdat je aan de voorwaarden voldoet. Dat gaf je zelf ook al aan als optie.

Je zou zelfs kunnen overwegen om dit niet eens als dummy boeking te gebruiken, maar als echte optie om de totale reisduur van 7 weken te bewerkstelligen, als je bijvoorbeeld vanaf Bangkok naar Kuala Lumpur vliegt zijn er meerdere vluchten per dag en kan je op deze manier een 'visa run' uitvoeren in één dag, of uiteraard ook meerdere dagen. De kosten voor tickets naar KL vallen wel mee.
Als je geen uitgebreid reishistorie in je paspoort hebt met in en uitstempels in Thailand geeft dit geen problemen. (Heb je dit wel kan men, zeker op Don Muang, mogelijk wat vragen met zich meebrengen over het doel van de reis en kan je zelfs geweigerd worden).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 22:56:06 #85
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_174528181
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:54 schreef schermafbeelding het volgende:

[..]

Thanks.

Ik sta nu op het punt een retourticket aan te schaffen (KLM/Air France), vanuit Barcelona. De totale reisduur zal ca 7 weken zijn (meer dan 30 dagen dus). Moet ik nu perse naar de ambassade in Amsterdam om een visa voor 60 dagen aan te vragen? Ik woon namelijk tijdelijk even in Barcelona en om speciaal daarvoor naar NL te vliegen brengt natuurlijk weer de nodige kosten met zich mee.

Zou ik met deze tickets niet gewoon kunnen gaan en dan halverwege de reis het visum verlengen in Bangkok?

Of, om te laten zien dat ik minder dan 30 dagen blijf, een retourtje Phu Quoc aanschaffen voor 2 dagen, ergens tussenin korter dan 30 dagen voor terugkeer NL?
Phu Quoc is lastig. Moet je ook weer een visum voor Vietnam hebben. Ik zou dan een tripje naar Penang plannen. Denk dat dat momenteel de goedkoopste vlucht is, en ook nog eens geen visum kosten voor Maleisie.

Die visa exempt kun je niet verlengen. Nergens.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_175062537
GGD adviseert als vaccinatie DTP en Hepatitis A voor Thailand. Omdat ik een tijd in Spanje woon heb ik de vaccinaties hier gehaald. Ze adviseerden me hier vaccinaties tegen Hepatitis A en Typhus, die ik hier dan ook gekregen twee weken terug.

Blijkbaar krijgen Spaanse kids 6x DTP, waardoor ze levenslang beschermd zijn. Daarom heb ik geen DTP gekregen omdat ze dachten dat ik die ook 6x had gehad als kind. In NL is dat dus niet zo (3x geloof ik, voor 10 jaar).

Is het raadzaam alsnog een DTP vaccinatie te halen (die hebben ze hier niet standaard liggen voor reizigers), of zou ik die nog kunnen halen in Bangkok? Ik vertrek namelijk 1 december al (voor 6 weken).
pi_175062558
Ik dacht dat DTP eenmalig voor het leven was :o

Blijkbaar 10 jaar dus.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_175063764
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:56 schreef schermafbeelding het volgende:
GGD adviseert als vaccinatie DTP en Hepatitis A voor Thailand. Omdat ik een tijd in Spanje woon heb ik de vaccinaties hier gehaald. Ze adviseerden me hier vaccinaties tegen Hepatitis A en Typhus, die ik hier dan ook gekregen twee weken terug.

Blijkbaar krijgen Spaanse kids 6x DTP, waardoor ze levenslang beschermd zijn. Daarom heb ik geen DTP gekregen omdat ze dachten dat ik die ook 6x had gehad als kind. In NL is dat dus niet zo (3x geloof ik, voor 10 jaar).

Is het raadzaam alsnog een DTP vaccinatie te halen (die hebben ze hier niet standaard liggen voor reizigers), of zou ik die nog kunnen halen in Bangkok? Ik vertrek namelijk 1 december al (voor 6 weken).
Waarom zou je het niet doen? Kwaad kan het sowieso niet
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_175224531
Ik ga volgende week! Ben 17 en dit is mn eerste reis alleen, suuuper excited!
  dinsdag 21 november 2017 @ 23:52:13 #90
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_175231033
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 20:09 schreef schmebulock het volgende:
Ik ga volgende week! Ben 17 en dit is mn eerste reis alleen, suuuper excited!
Ik hoop voor je dat ze je binnenlaten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_175231428
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:52 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat ze je binnenlaten.
of er weer uit laten
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_175231872
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 00:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]

of er weer uit laten
Of iets in je laten
Zie!
pi_175248128
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:52 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat ze je binnenlaten.
Waarom niet?
pi_175248163
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:10 schreef schmebulock het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat je niet volwassen bent
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_175248257
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:12 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Omdat je niet volwassen bent
Zuidoost azie zit vol met jongeren die net als ik na hun school gaan backpacken!
pi_175248277
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:16 schreef schmebulock het volgende:

[..]

Zuidoost azie zit vol met jongeren die net als ik na hun school gaan backpacken!
Nou ik ben er 3 weken geweest. Niemand tegen gekomen die alleen en onder de 18 was :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_175248318
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:17 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Nou ik ben er 3 weken geweest. Niemand tegen gekomen die alleen en onder de 18 was :P
Nouja. Zien we dan wel weer. Dan boek ik wel n ticket naar cambodja ofzo
pi_175248388
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:19 schreef schmebulock het volgende:

[..]

Nouja. Zien we dan wel weer. Dan boek ik wel n ticket naar cambodja ofzo
Ik heb werkelijk geen idee of het mag. Vast wel. Maar als ik jou was zou ik gewoon ff google of bellen naar weet ik veel welke instantie. Moet niet zo moeilijk zijn om achter te komen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 22 november 2017 @ 23:36:22 #99
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_175251113
Je kunt het ook nog als Unaccompanied Minor proberen. Dan krijg je zo'n mooi zakje voor je reispapieren om je nek en begeleiding to aan en vanaf de gate. Check nu eerst maar eens met de airline hier in NL of ze je uberhaupt wel willen vervoeren. En doen ze dat, zorg dat dat er geen Aziaat achter je staat bij de immigration want dan zou die officer wel eens vragen kunnen stellen. En neem zeker voldoede cash mee zodat ze je niet op te weinig cash (<550 euro) terug zullen sturen, want een credit card zul je waarschijnlijk ook nog niet hebben.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_175253209
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 23:36 schreef buzz1291 het volgende:
Je kunt het ook nog als Unaccompanied Minor proberen. Dan krijg je zo'n mooi zakje voor je reispapieren om je nek en begeleiding to aan en vanaf de gate. Check nu eerst maar eens met de airline hier in NL of ze je uberhaupt wel willen vervoeren. En doen ze dat, zorg dat dat er geen Aziaat achter je staat bij de immigration want dan zou die officer wel eens vragen kunnen stellen. En neem zeker voldoede cash mee zodat ze je niet op te weinig cash (<550 euro) terug zullen sturen, want een credit card zul je waarschijnlijk ook nog niet hebben.
unaccompanied minor kan niet meer als je 17 bent. Heb 650 aan cash en heb formulieren vd gemeente met handtekeningen van mijn ouders waarin ze toestemming geven.
pi_175254003
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 08:26 schreef schmebulock het volgende:

[..]

unaccompanied minor kan niet meer als je 17 bent. Heb 650 aan cash en heb formulieren vd gemeente met handtekeningen van mijn ouders waarin ze toestemming geven.
Hoe lang ga je?
pi_175256300
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoe lang ga je?
8 weken, met tussendoor een tripje naar cambodja en laos.
pi_175256395
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:29 schreef schmebulock het volgende:

[..]

8 weken, met tussendoor een tripje naar cambodja en laos.
En je hebt nog een bankrekening?

Ben je al bekend met de grote groepen op fb voor backpackers in Azie?
pi_175259310
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En je hebt nog een bankrekening?

Ben je al bekend met de grote groepen op fb voor backpackers in Azie?
ja heb ook nog genoeg op mn bankrekening staan, en heb geen fb.
pi_175266121
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:16 schreef schmebulock het volgende:

[..]

ja heb ook nog genoeg op mn bankrekening staan, en heb geen fb.
Was al bang dat die 650 totaal was :P

Maar jammer dat je geen fb hebt. zijn wel handige groepen. Maar leuk! Je zal het vast naar je zin hebben.
pi_175464061
Ben veilig aangekomen! Kon het land in zonder problemen, ze vroegen nieteens hoelang ik bleef. Nu naar wat arun!
  FOK!fotograaf zondag 3 december 2017 @ 05:45:05 #107
364681 over_hedge
pi_175464073
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 05:34 schreef schmebulock het volgende:
Ben veilig aangekomen! Kon het land in zonder problemen, ze vroegen nieteens hoelang ik bleef. Nu naar wat arun!
het land uitgaan is het probleem. Niet het land inkomen :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_175495012
Ik wil in juli weer naar Thailand toe <3 , rond welke tijd hebben jullie de beste ervaring met goedkoop boeken? Ik merk dat het nu (vooral voor vliegtickets) nog wel erg duur is. Vorig jaar 2 maanden van te voren vliegtickets voor 450 euro gevonden, momenteel zijn de rechtstreekse 2x zo duur.
pi_175505224
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 05:45 schreef over_hedge het volgende:

[..]

het land uitgaan is het probleem. Niet het land inkomen :D
Waarom dan?
pi_175505237
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 19:42 schreef Charlies het volgende:
Ik wil in juli weer naar Thailand toe <3 , rond welke tijd hebben jullie de beste ervaring met goedkoop boeken? Ik merk dat het nu (vooral voor vliegtickets) nog wel erg duur is. Vorig jaar 2 maanden van te voren vliegtickets voor 450 euro gevonden, momenteel zijn de rechtstreekse 2x zo duur.
Gewoon simpelweg wachten tot de sale. Meestal 2/3 maanden vantevoren idd.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_175660558
Ik ben van plan om (voor het eerst) naar Thailand te gaan volgend jaar voor een week of 3 / 4
Eigenlijk wil ik dat in Maart, April of Mei doen.

Nu ben ik mij een beetje aan het inlezen over de beste reisperiode.
Maart schijnt zo,n beetje de warmste maand te zijn ? Is dat wel een beetje een dragelijke hitte/vochtigheid ?
Of is wat later verstandiger, Mei ofzo ?, dan is regenseizoen toch nog niet echt aangebroken ?
pi_175663776
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:59 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben van plan om (voor het eerst) naar Thailand te gaan volgend jaar voor een week of 3 / 4
Eigenlijk wil ik dat in Maart, April of Mei doen.

Nu ben ik mij een beetje aan het inlezen over de beste reisperiode.
Maart schijnt zo,n beetje de warmste maand te zijn ? Is dat wel een beetje een dragelijke hitte/vochtigheid ?
Of is wat later verstandiger, Mei ofzo ?, dan is regenseizoen toch nog niet echt aangebroken ?
Mijn eerste 2 keer daar was ik ook eind april begin mei. Was fucking heet En super vochtig ja. Denk dagelijks richting de 40 graden. Af en toe een korte verkoelende bui en dan weer zon. Het is ook op veel plekken erg rustig en sommige barretjes en restaurants sluiten voor het laagseizoen. Ook een stuk goedkoper.

De laatste keer ben ik rond januari/februari gegaan. Was zo rond de 25/30 graden. Zeewater vond ik zelf iets te koud. Overal veel drukker en stuk hogere prijzen.
  dinsdag 12 december 2017 @ 08:54:40 #113
69994 seto
-|||--------|||-
pi_175664120
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:59 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben van plan om (voor het eerst) naar Thailand te gaan volgend jaar voor een week of 3 / 4
Eigenlijk wil ik dat in Maart, April of Mei doen.

Nu ben ik mij een beetje aan het inlezen over de beste reisperiode.
Maart schijnt zo,n beetje de warmste maand te zijn ? Is dat wel een beetje een dragelijke hitte/vochtigheid ?
Of is wat later verstandiger, Mei ofzo ?, dan is regenseizoen toch nog niet echt aangebroken ?
Ik ben vorig jaar in maart/april gegaan en ik zou het niet weer doen. Ik kon wel Songkran in Chiang Mai vieren, dat dan weer wel.

Van Wikipedia:
"Police arrested a British tourist in Chiang Mai on the first day of the 2016 Songkran holiday, 13 April, for violating the junta's ban on indecent dress. In a water fight the culprit was topless, wearing only short pants, but no shirt. He was taken into custody, fined 100 baht, then released. Temperatures in Chiang Mai reached 41 °C that day."
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:32:10 #114
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_175667564
Wanneer je geen banden met dat land hebt, kun je er beter wegblijven. Zo gezellig is het er niet meer met de huidige en tot het bot corrupte junta aan het bewind, een koning die.... nee, daarover zeggen we niets, de Thai Baht die iets van 20% overgewaardeerd is, de draconische strafmaatregelen voor de meest simpele overtreding (door buitenlanders dan), om nog maar niet te spreken over de double pricing policy die op steeds meer plekken gehanteerd wordt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  FOK!fotograaf dinsdag 12 december 2017 @ 12:37:29 #115
364681 over_hedge
pi_175667681
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:32 schreef buzz1291 het volgende:
Wanneer je geen banden met dat land hebt, kun je er beter wegblijven. Zo gezellig is het er niet meer met de huidige en tot het bot corrupte junta aan het bewind, een koning die.... nee, daarover zeggen we niets, de Thai Baht die iets van 20% overgewaardeerd is, de draconische strafmaatregelen voor de meest simpele overtreding (door buitenlanders dan), om nog maar niet te spreken over de double pricing policy die op steeds meer plekken gehanteerd wordt.
Jeetje je moet iets meer betalen. Ik was toch wel in totaal 2000 euro kwijt voor 23 dagen. En dat is met 3x per dag uiteten, en mooie hotels en 2 binnenlandsevluchten.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_175667694
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:32 schreef buzz1291 het volgende:
Wanneer je geen banden met dat land hebt, kun je er beter wegblijven. Zo gezellig is het er niet meer met de huidige en tot het bot corrupte junta aan het bewind, een koning die.... nee, daarover zeggen we niets, de Thai Baht die iets van 20% overgewaardeerd is, de draconische strafmaatregelen voor de meest simpele overtreding (door buitenlanders dan), om nog maar niet te spreken over de double pricing policy die op steeds meer plekken gehanteerd wordt.
Goede thaivisa post.
pi_175667710
In principe wel met je eens, maar de gemiddelde toerist heeft het er prima vertoeven.
  dinsdag 12 december 2017 @ 21:12:57 #118
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_175680427
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:38 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Goede thaivisa post.
Daar heb je gelijk in. Beetje azijnpisserij van mijn kant en inderdaad zal de gemiddelde toerist er weinig van merken, zolang die maar geen e-cigarette gaat staan te stomen of in een tempel z'n broek laat zakken. ^O^
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_175687865
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 08:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Mijn eerste 2 keer daar was ik ook eind april begin mei. Was fucking heet En super vochtig ja. Denk dagelijks richting de 40 graden. Af en toe een korte verkoelende bui en dan weer zon. Het is ook op veel plekken erg rustig en sommige barretjes en restaurants sluiten voor het laagseizoen. Ook een stuk goedkoper.

De laatste keer ben ik rond januari/februari gegaan. Was zo rond de 25/30 graden. Zeewater vond ik zelf iets te koud. Overal veel drukker en stuk hogere prijzen.
Hmmm, misschien dan toch beter om in November/December te gaan.
Februari/Maart kan ook wel, maar dat wordt wel een beetje kort dag qua planning misschien.

Ander land in Azie dat klopt, maar hoe zit het met Maleisie rond April/Mei, iemand hier die dat weet ?
pi_175689136
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:23 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Februari/Maart kan ook wel, maar dat wordt wel een beetje kort dag qua planning misschien.

Thailand hoef je niet te plannen. Gewoon doen/gaan ;)

Maar idd eind nov-eind januari is het beste qua weer maar alles is HEEL druk en je zal ook de meest extreme prijzen tegenkomen dan. HoogHoogseizoen. Ik vond Juli/Augustus ook best goed te doen. Maar ligt misschien qua regen ook waar je zit. Was meestal maar uurtje of 2/3 dus dat vind ik niet zo'n bezwaar. Genoeg dingen binnen te doen ook.

Als je niet tegen hitte/zweten/vochtigheid kan is die regio sowieso niet fijn. Wel goede AC gelukkig :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_175689888
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Februari/Maart kan ook wel, maar dat wordt wel een beetje kort dag qua planning misschien.

Nee joh. je hoeft weinig te plannen. Kijk even voor een standaard route en de dingen die je echt gezien wilt hebben en dan ben je al een heel eind. Reizen is zoooo makkelijk daar, daar hoef je je echt geen moment zorgen om te maken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_175690443
Ik was vorig jaar Juli een paar dagen in HongKong, dat viel ook nog wel uit te houden qua temperatuur en vochtigheid :%
pi_175690621
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:47 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik was vorig jaar Juli een paar dagen in HongKong, dat viel ook nog wel uit te houden qua temperatuur en vochtigheid :%
Hong Kong is geen Thailand :N
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_175690655
Nog 14 nachtjes slapen *O*
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_175690975
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:54 schreef Hallojo het volgende:
Hong Kong is geen Thailand :N
Hoe bedoel je dat qua weer/klimaat ?
pi_175691034
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:08 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat qua weer/klimaat ?
Binnen Thailand heb je eigenlijk al verschillende klimaten. Hong Kong ligt 1700km van Bangkok.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_175691475
Ja, dat snap ik.
Maar de droge hitte in de outback van Australie voelde toch aardig gelijk aan de hitte in de Arizona.
Ook al ligt dat 10.000 km uit elkaar ;)
  woensdag 13 december 2017 @ 22:02:46 #128
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_175707335
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:08 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat qua weer/klimaat ?
In Hong Kong zijn de temperatuur veschillen veel groter dan in Thailand in het algemeen. In Thailand uitsluitend in het Noorden en Noord-Oosten incidenteel, en dan nog voor slechts een paar dagen, meestal in januari, kan het er met 12-13 graden wel eens onaangenaam weer zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_175780232
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 05:45 schreef over_hedge het volgende:

[..]

het land uitgaan is het probleem. Niet het land inkomen :D
Kan je mij alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft uitleggen waarom dit zo is!
  FOK!fotograaf zondag 17 december 2017 @ 12:40:29 #130
364681 over_hedge
pi_175780852
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 12:09 schreef schmebulock het volgende:

[..]

Kan je mij alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft uitleggen waarom dit zo is!
Niks joh. Maak je niet druk. Zat maar beetje te kutte
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_175782532
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 12:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Niks joh. Maak je niet druk. Zat maar beetje te kutte
Wordt bedankt!
pi_176065323
Grgr uit Bangkok :W
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_176068382
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_176282925
Grgr uit Mae Hong Son :W
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_176283061
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:55 schreef Hallojo het volgende:
Grgr uit Mae Hong Son :W
Doe je de 'loop' daar? :D Of reis je tussen Mae Hong Son en Pai? Er zitten daar echt mooie stukken op die route.
pi_176283881
quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2018 16:01 schreef Flippiee het volgende:

[..]

Doe je de 'loop' daar? :D Of reis je tussen Mae Hong Son en Pai? Er zitten daar echt mooie stukken op die route.
Ik doe de loop. Kom net uit Mae Sariang.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_176283897
Mae Sariang was wel een beetje dood trouwens.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_176284029
quote:
Aww

Wel spijtig om te lezen dat het grapje van over_hedge zo verkeerd heeft uitgepakt ;( :
R&P / Terug naar huis buitenlandse stage?

[ Bericht 13% gewijzigd door Tourniquet op 04-01-2018 16:58:33 ]
pi_176284607
Trouwens nog 2 tips n.a.v. van mijn laatste Thailand-reis:

- Bij aankomst op het vliegveld in Bangkok kun je goedkoop data simmetjes kopen, ik had er zelf een van dtac (de 4,5GB/30 dagen versie). Vrijwel overal prima 3G/4G.


- Installeer de Grab app op je telefoon voor het makkelijk boeken van taxiritjes waarbij de prijs van te voren al vaststaat en je dus weet dat je niet teveel betaalt. Is ook een handig middel bij bijvoorbeeld afdingen bij tuktuk-ritjes. Ik had in de app gezien dat een taxirit 170 Baht was maar de tuktuk chauffeur vroeg 400 Baht naar dezelfde bestemming. Toen ik 'm de Grab app liet zien daalde de prijs vrijwel direct naar 200 Baht. :P
pi_176284759
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:15 schreef Tourniquet het volgende:
Trouwens nog 2 tips n.a.v. van mijn laatste Thailand-reis:

- Bij aankomst op het vliegveld in Bangkok kun je goedkoop data simmetjes kopen, ik had er zelf een van dtac (de 4,5GB/30 dagen versie). Vrijwel overal prima 3G/4G.
[ afbeelding ]

- Installeer de Grab app op je telefoon voor het makkelijk boeken van taxiritjes waarbij de prijs van te voren al vaststaat en je dus weet dat je niet teveel betaalt. Is ook een handig middel bij bijvoorbeeld afdingen bij tuktuk-ritjes. Ik had in de app gezien dat een taxirit 170 Baht was maar de tuktuk chauffeur vroeg 400 Baht naar dezelfde bestemming. Toen ik 'm de Grab app liet zien daalde de prijs vrijwel direct naar 200 Baht. :P
Zijn die data simmetjes ook in Chiang Mai te krijgen? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_176284835
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:21 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Zijn die data simmetjes ook in Chiang Mai te krijgen? :o
Vast wel! Sowieso bij de 7-11. Alleen moet je wel goed opletten welke deal je neemt want reisgenoten hadden er een bij de 7-11 gehaald en daar bleek veel minder datategoed op te staan. Dat kon je wel weer aanvullen, maar ze waren duurder uit dan de Tourist Sim van dtac die ik had.
pi_176284914
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:23 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Vast wel! Sowieso bij de 7-11. Alleen moet je wel goed opletten welke deal je neemt want reisgenoten hadden er een bij de 7-11 gehaald en daar bleek veel minder datategoed op te staan. Dat kon je wel weer aanvullen, maar ze waren duurder uit dan de Tourist Sim van dtac die ik had.
Hmmm, morgen eens even kijken.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 4 januari 2018 @ 20:41:43 #143
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_176288736
Er zijn diverse opties voor een Thaise simcard.

Mijn voorkeur gaat uit om via, in mijn geval de D-Tac app, zelfs een databundel erop te zetten naar gelang je gebruikt.
Dit is uiteindelijk goedkoper dan een 'tourist sim' en dit wordt door de lokale Thai ook gebruikt. In eerste instantie lijkt de informatie alleen in het Thais beschikbaar op de website maar uiteindelijk ook in het Engels.

De tourist sim is natuurlijk wel makkelijk en eenvoudig te verkrijgen, maar een lokale deal voor een beperkt aantal dagen kan natuurlijk ook handig zijn en kan je, als je de sim eenmaal hebt, eenvoudig aanvullen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_176291586
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 16:40 schreef Hallojo het volgende:
Mae Sariang was wel een beetje dood trouwens.
Wat had je verwacht? Een bruisend dorp?
pi_176298549
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:39 schreef gijsman het volgende:

[..]

Wat had je verwacht? Een bruisend dorp?
Ik had wel iets meer levendigheid verwacht. Het is nu hoogseizoen hè.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 11:12:02 #146
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_176319522
Terug van 2 weken Thailand vanwege familieverplichtingen. Niet echt mijn ding dat land. Aan de ene kant dat eeuwige onderdanige vriendelijke karakter en aan de andere kant proberen ze overal wat baths op de gangbare prijs te gooien wat onderdeel van de cultuur heet. Bangkok en omstreken een vreselijke smeerboel, wel wat mooie tempels maar na 2 ben je er wel klaar mee.
In het redelijk foute Hua Hin een straatbeeld met regelmatig de oudere uitgezakte Westerse man vergezeld met een jonge Thaise vrouw. Stranden niet schoon, wel de hele dag straatvegers bij dure hotels, redelijk nutteloos om hier dan weer een continu proces van te maken. De serveersters in een restaurant die op een rijtje naast de tafel blijven staan, zal de cultuur wel weer zijn. De 7 eleven winkels met hun eenzijdige assortiment, de nightmartkets met heel veel prachtig Thais voedsel maar altijd een Russisch roulette op je stoelgang. Het duidelijk zichtbare standensysteem (bedekken gezicht buitenwerkers bijvoorbeeld tegen te donkere huid) waar een Westerse decadente groep zich ingevlochten heeft, mij trekt het allemaal niet. Zeker niet met die zit van ruim 12 uur in het vliegtuig terug.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_176346905
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 11:12 schreef Bayswater het volgende:
Terug van 2 weken Thailand vanwege familieverplichtingen. Niet echt mijn ding dat land. Aan de ene kant dat eeuwige onderdanige vriendelijke karakter en aan de andere kant proberen ze overal wat baths op de gangbare prijs te gooien wat onderdeel van de cultuur heet. Bangkok en omstreken een vreselijke smeerboel, wel wat mooie tempels maar na 2 ben je er wel klaar mee.
In het redelijk foute Hua Hin een straatbeeld met regelmatig de oudere uitgezakte Westerse man vergezeld met een jonge Thaise vrouw. Stranden niet schoon, wel de hele dag straatvegers bij dure hotels, redelijk nutteloos om hier dan weer een continu proces van te maken. De serveersters in een restaurant die op een rijtje naast de tafel blijven staan, zal de cultuur wel weer zijn. De 7 eleven winkels met hun eenzijdige assortiment, de nightmartkets met heel veel prachtig Thais voedsel maar altijd een Russisch roulette op je stoelgang. Het duidelijk zichtbare standensysteem (bedekken gezicht buitenwerkers bijvoorbeeld tegen te donkere huid) waar een Westerse decadente groep zich ingevlochten heeft, mij trekt het allemaal niet. Zeker niet met die zit van ruim 12 uur in het vliegtuig terug.
Hoezo hua hin.
pi_176346914
En die twaalf uur vlucht mag ik voor drie dagen maken over 2,5 week. Genot.
pi_176350206
In de zomer dus lekker all inclusive
pi_176350243
Ik mag eerst 3 uur naar Xiamen en daarna nog 12 uur.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_176354476
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:59 schreef Hallojo het volgende:
Ik mag eerst 3 uur naar Xiamen en daarna nog 12 uur.
Sterkte.
Xiamen airport :r
Op de terugweg geen telefoon aan mogen hebben :')
pi_176371553
Geen telefoon is wel kut inderdaad.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_176380291
Waarom mag je geen telefoon aan hebben staan?
pi_176380732
De Chinezen denken dat ze ontploffen ofzo.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_176382812
Heeft iemand nog tips voor waar je vliegticket te boeken? Wij willen in de zomervakantie met zijn 5 naar Thailand gaan. Maar de prijzen van de vliegtickets vallen wel tegen. Vanaf Schiphol vliegen alleen eva air en KLM rechtstreeks op Bangkok. Vroeger kon je ook goedkoop via Düsseldorf met Air Berlin. Maar die bestaan niet meer.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 21:56:22 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_176399207
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 11:12 schreef Bayswater het volgende:
De 7 eleven winkels met hun eenzijdige assortiment,
Er is niets, maar dan ook helemaal niets mis met de 7/11

DING DONG, SAWADI KA
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 22:02:21 #157
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_176399421
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Er is niets, maar dan ook helemaal niets mis met de 7/11

DING DONG, SAWADI KA
Wat betreft frisdrank en zoutjes zeker niet, daar is de helft van de winkel mee gevuld. Vond zelf het wijnassortiment wat karig en een koud (of lauw) Singha biertje om 16.00 afrekenen zit er ook al niet in.

Nog wat anders. Welke achterlijke Thai verzint er dat je op woensdag niet op een ligbedje en/of parasol op het strand mag liggen?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_176409643
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:40 schreef janspj het volgende:
Heeft iemand nog tips voor waar je vliegticket te boeken? Wij willen in de zomervakantie met zijn 5 naar Thailand gaan. Maar de prijzen van de vliegtickets vallen wel tegen. Vanaf Schiphol vliegen alleen eva air en KLM rechtstreeks op Bangkok. Vroeger kon je ook goedkoop via Düsseldorf met Air Berlin. Maar die bestaan niet meer.
Ik ben in 2016 met 8 vrienden met Swiss Air richting Thailand gevlogen, met een overstap in Zurich. Betaalde daar destijds rond de 540 euro voor. Vond ik prima te doen!
  woensdag 10 januari 2018 @ 13:20:15 #159
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_176410094
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:40 schreef janspj het volgende:
Heeft iemand nog tips voor waar je vliegticket te boeken? Wij willen in de zomervakantie met zijn 5 naar Thailand gaan. Maar de prijzen van de vliegtickets vallen wel tegen. Vanaf Schiphol vliegen alleen eva air en KLM rechtstreeks op Bangkok. Vroeger kon je ook goedkoop via Düsseldorf met Air Berlin. Maar die bestaan niet meer.
Turkish Airlines, evt. via Düsseldorf? Wat verwachtte je te betalen?
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:30:39 #160
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176412681
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:40 schreef janspj het volgende:
Heeft iemand nog tips voor waar je vliegticket te boeken? Wij willen in de zomervakantie met zijn 5 naar Thailand gaan. Maar de prijzen van de vliegtickets vallen wel tegen. Vanaf Schiphol vliegen alleen eva air en KLM rechtstreeks op Bangkok. Vroeger kon je ook goedkoop via Düsseldorf met Air Berlin. Maar die bestaan niet meer.
Gewoon Skyscanner toch? Wil je perse rechtstreeks? Dat beperkt je wel aardig. Wij afgelopen jaar de connectie AMS-FRA-BKK gedaan (overstaptijd 1:10 min) met Thai Airways. Erg goed bevallen, mooiste toestel waar ik in ben beweest, uitgezonderd business.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_176412747
Qatar airways heeft nu geloof ik retour bangkok in de aanbieding vanaf 540 ofzo. Das niet rechtstreeks.
  woensdag 10 januari 2018 @ 17:09:11 #162
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_176414698
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Qatar airways heeft nu geloof ik retour bangkok in de aanbieding vanaf 540 ofzo. Das niet rechtstreeks.
Niet in juli/aug. Er is inderdaad weinig.
pi_176415605
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:09 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Niet in juli/aug. Er is inderdaad weinig.
Oh stom had niet gelezen wanneer het zou zijn. Maar dan is laagseizoen toch dus dan zouden de prijzen niet absurd hoog moeten zijn.
pi_176416325
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh stom had niet gelezen wanneer het zou zijn. Maar dan is laagseizoen toch dus dan zouden de prijzen niet absurd hoog moeten zijn.
Zomervakantie all over europa... nog best veel die richting azie vliegen...
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_176416349
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 18:28 schreef RipCity het volgende:

[..]

Zomervakantie all over europa... nog best veel die richting azie vliegen...
Dacht dat het daar dan dooie boel was :p
pi_176416958
Oops verkeerd :P
  woensdag 10 januari 2018 @ 22:52:47 #167
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_176422989
Laag seizoen prijzen, eind februari, zijn aanzienlijk hoger dan vorig jaar. En dat is al maanden zo. Kon je vorig jaar nog een ticket voor 520-540 krijgen, Dan is het nu met een maximale overstaptijd van 3,5 uur toch minstens dik 600+, en dan laat ik de fancy bookings sites even buiten beschouwing. Feitelijk maakt 100 euro pp ook weer niet zoveel uit maar het is gewoon het idee dat het procentueel behoorlijk duurder is, of minder aanbiedingen natuurlijk.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_176423661
Vorig jaar juni een retour vanaf brussel voor 450 euro met Thai Airways (direct) . Dit jaar wil ik in juni, maar zijn de prijzen momenteel ook nog erg hoog :-( .
pi_176423679
Business fares zijn juist goedkoop de laatste tijd.
  donderdag 11 januari 2018 @ 22:12:32 #170
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_176441904
Komende zondag voor 3 weken naar thailand. Eerste keer backpacken, zin in!
Drugs are good mkay?
  vrijdag 12 januari 2018 @ 06:11:14 #171
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_176446565
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:15 schreef Tourniquet het volgende:
Trouwens nog 2 tips n.a.v. van mijn laatste Thailand-reis:

- Bij aankomst op het vliegveld in Bangkok kun je goedkoop data simmetjes kopen, ik had er zelf een van dtac (de 4,5GB/30 dagen versie). Vrijwel overal prima 3G/4G.
[ afbeelding ]

- Installeer de Grab app op je telefoon voor het makkelijk boeken van taxiritjes waarbij de prijs van te voren al vaststaat en je dus weet dat je niet teveel betaalt. Is ook een handig middel bij bijvoorbeeld afdingen bij tuktuk-ritjes. Ik had in de app gezien dat een taxirit 170 Baht was maar de tuktuk chauffeur vroeg 400 Baht naar dezelfde bestemming. Toen ik 'm de Grab app liet zien daalde de prijs vrijwel direct naar 200 Baht. :P
Zo'n simkaart... Kun je daarvoor nog steeds je eigen nummer gebruiken of kan dat alleen met een tourist SIM?
Drugs are good mkay?
pi_176447494
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 06:11 schreef Party_P het volgende:

[..]

Zo'n simkaart... Kun je daarvoor nog steeds je eigen nummer gebruiken of kan dat alleen met een tourist SIM?
Nee, je krijgt (ook met de Tourist sim) dan een Thais nummer. Whatsapp werkt dan nog wel met je NL nummer.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 20:45:04 #173
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_176460923
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:55 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nee, je krijgt (ook met de Tourist sim) dan een Thais nummer. Whatsapp werkt dan nog wel met je NL nummer.
Hmm interessant, het lijkt ook goedkoper te zijn dan een Tourist Sim. Zie ik iets over het hoofd?

Oke lalala, bovenstaande zin is onzin...het is al een tourist sim. Dus alsnog: zie ik iets over het hoofd? Zitten er nadelen aan?
Drugs are good mkay?
pi_176463017
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 20:45 schreef Party_P het volgende:

[..]

Hmm interessant, het lijkt ook goedkoper te zijn dan een Tourist Sim. Zie ik iets over het hoofd?

Oke lalala, bovenstaande zin is onzin...het is al een tourist sim. Dus alsnog: zie ik iets over het hoofd? Zitten er nadelen aan?
Niet dat ik me kan herinneren. Ja, je bent dus niet bereikbaar voor telefoontjes of sms vanuit Nederland. Maar bellen is toch stervensduur dus je kunt beter whatsapp/skype/messenger gebruiken.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 22:44:02 #175
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_176464659
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:49 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Niet dat ik me kan herinneren. Ja, je bent dus niet bereikbaar voor telefoontjes of sms vanuit Nederland. Maar bellen is toch stervensduur dus je kunt beter whatsapp/skype/messenger gebruiken.
En voor je contacten aldaar installeer je thuis eerst LINE. Niet daar doen want je moet je telefoonnummer activeren en die kun je met een andere landcode niet wijzigen zonder een nieuw account aan te maken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_176562684
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 06:11 schreef Party_P het volgende:

[..]

Zo'n simkaart... Kun je daarvoor nog steeds je eigen nummer gebruiken of kan dat alleen met een tourist SIM?
Niet meteen op het vliegveld kopen.
Ik had 200 GB voor 200 bath, onbeperkt geldig. Deze kun je halen bij de True winkels.
  woensdag 17 januari 2018 @ 12:11:43 #177
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_176563105
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 11:50 schreef twisteddlogic het volgende:

Ik had 200 GB voor 200 bath, onbeperkt geldig. Deze kun je halen bij de True winkels.
Laat die advertentie maar eens zien, want dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk, en zeker zonder een Thaise werkvergunning.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_176563684
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 12:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Laat die advertentie maar eens zien, want dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk, en zeker zonder een Thaise werkvergunning.
Ik heb hier natuurlijk geen advertentie van.

Heb hem gekocht bij de True shop in MBK. Ik geloofde het zelf ook niet, maar heb er ruim 5 weken gebruik van gemaakt zonder aan te vullen :)
  woensdag 17 januari 2018 @ 20:36:13 #179
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_176574701
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 12:43 schreef twisteddlogic het volgende:

[..]

Ik heb hier natuurlijk geen advertentie van.

Heb hem gekocht bij de True shop in MBK. Ik geloofde het zelf ook niet, maar heb er ruim 5 weken gebruik van gemaakt zonder aan te vullen :)
Ik let er eigenlijk nooit zo op anders dan dat ik altijd een tourist package koop voor 30 dagen, 4GB data en unlimited apps gebruik. Bij de meeste prepaid aanbiedingen zijn de te gebruiken apps beperkt. Daarnaast heb ik met DTAC de beste ervaring wat hotspots betreft in de buiten gebieden. Maar je hebt een mooie asnbieding te pskken hoor!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_176581928
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:36 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik let er eigenlijk nooit zo op anders dan dat ik altijd een tourist package koop voor 30 dagen, 4GB data en unlimited apps gebruik. Bij de meeste prepaid aanbiedingen zijn de te gebruiken apps beperkt. Daarnaast heb ik met DTAC de beste ervaring wat hotspots betreft in de buiten gebieden. Maar je hebt een mooie asnbieding te pskken hoor!
Ik had inderdaad wel alleen internet, dus kon hier niet mee bellen.
Het bereik van het internet was wel overal goed.
  woensdag 7 februari 2018 @ 20:27:31 #181
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_177021417
Ben toch voor SIM kaart op vliegveld gegaan, deze was 7 dagen geldig, later voor 15 dagen verlengd. Overal ontzettend goed ontvangst, zelfs op zee :')

Wat betreft de vakantie:
Wat een ontzettend tof land!
Drugs are good mkay?
  maandag 12 maart 2018 @ 22:37:19 #182
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_177781070
Boekte ik gisteren een binnenlandse Thai Lion Air vlucht, ja de enige directe Udon Thani naar Hat Yai, hebben die ratjes de bagage vrijstelling van 15 naar 10 kg verlaagd. Weet je dat vantevoren, dan niet echt een probleem want je kunt bijkopen. Nu maar ff afwachten wat ze doen met iets van 3 kg overgewicht, van de bagage welteverstaan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_177785207
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:37 schreef buzz1291 het volgende:
Boekte ik gisteren een binnenlandse Thai Lion Air vlucht, ja de enige directe Udon Thani naar Hat Yai, hebben die ratjes de bagage vrijstelling van 15 naar 10 kg verlaagd. Weet je dat vantevoren, dan niet echt een probleem want je kunt bijkopen. Nu maar ff afwachten wat ze doen met iets van 3 kg overgewicht, van de bagage welteverstaan.
Gewoon al je kleren aantrekken.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 14 maart 2018 @ 13:29:50 #184
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_177815441
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:38 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Gewoon al je kleren aantrekken.
Op een binnenlandse vlucht..... grapje zeker? :).

Maar voorlopig naks nada respons van die fantastische customer service op mijn vraag hierover.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_177815997
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:29 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Op een binnenlandse vlucht..... grapje zeker? :).

Maar voorlopig naks nada respons van die fantastische customer service op mijn vraag hierover.
Was inderdaad een garpje, maar er zijn wel mensen die het doen :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:49:47 #186
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_177825562
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:29 schreef buzz1291 het volgende:
Maar voorlopig naks nada respons van die fantastische customer service op mijn vraag hierover.
Customer Service van (Thai) Lion Air blinkt niet uit nee...

Ook het terugbetalen van door (Thai) Lion Air gecancelde vluchten is iets wat kennelijk een onmogelijke taak is.
Gelukkig is Mastercard is hierin altijd behulpzaam, het overleggen van (meerdere) pogingen tot communicatie, en ik heb het bedrag direct terug. Het hebben van een Europese credit card werkt mee.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_177846597
Iemand ervaring met de reisroute combinatie Thailand, Myanmar, Maleisië?
Wij vliegen vanuit Hongkong en willen zowel Thailand (3 weken), Myanmar (3 weken) als Maleisië bezoeken. Vliegen terug vanaf Singapore of Kuala Lumpur.

Welke volgende is het meest budgetvriendelijk en handigst?
Love is in the air!
pi_177849182
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:41 schreef Landgeld het volgende:
Iemand ervaring met de reisroute combinatie Thailand, Myanmar, Maleisië?
Wij vliegen vanuit Hongkong en willen zowel Thailand (3 weken), Myanmar (3 weken) als Maleisië bezoeken. Vliegen terug vanaf Singapore of Kuala Lumpur.

Welke volgende is het meest budgetvriendelijk en handigst?
Wat vluchten betreft gewoon even op skyscanner proberen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 23:13:33 #189
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_177873761
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:41 schreef Landgeld het volgende:
Iemand ervaring met de reisroute combinatie Thailand, Myanmar, Maleisië?
Wij vliegen vanuit Hongkong en willen zowel Thailand (3 weken), Myanmar (3 weken) als Maleisië bezoeken. Vliegen terug vanaf Singapore of Kuala Lumpur.

Welke volgende is het meest budgetvriendelijk en handigst?
Tsja, dat is nogal vaag. Er zijn best slimme binnenlandse reisroutes per vliegtuig te maken. Daarnaast is een cross border vlucht voor dezelfde afstand vaak drie keer zo duur als een binnenlandse vlucht. Vliegen naar en in Myanmar is redeljk prijzig. in Thailand kun je voor een vlucht van een uur op ong. 30 euro pp rekenen. Ik neem aan dat je Nok, AirAsia, Thai Lion Air wel kent, maar kijk ook een op Thai Smile zou ik zeggen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_177874326
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 23:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tsja, dat is nogal vaag. Er zijn best slimme binnenlandse reisroutes per vliegtuig te maken. Daarnaast is een cross border vlucht voor dezelfde afstand vaak drie keer zo duur als een binnenlandse vlucht. Vliegen naar en in Myanmar is redeljk prijzig. in Thailand kun je voor een vlucht van een uur op ong. 30 euro pp rekenen. Ik neem aan dat je Nok, AirAsia, Thai Lion Air wel kent, maar kijk ook een op Thai Smile zou ik zeggen.
Maar zie wel de warning hierboven qua baggage. Al die maatschappijen hebben de meest uiteenlopende voorwaarden en niet allemaal even goede IT-systemen. :P Maak altijd even een screenshotje van je vlucht nadat je geboekt hebt. Maar zijn wel allemaal 'top' met vriendelijk personeel. Geen Ryanair toestanden :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_178098226
Hallo Thailand gangers. Wij gaan in Juli ook voor het eerst naar Thailand en we zijn bezig met het uitstippelen van onze route aan de hand van de dingen die we graag willen zien en doen.
Op zich zijn er vrij veel routes te vinden en we zijn inmiddels op onderstaande route uitgekomen.

Ik vraag me alleen af of deze route prima te doen is in 3 weken en of er nog mensen zijn die nog tips voor ons hebben? Ook zitten we nog te twijfelen of we van Ayutthaya naar Chiang Mai met de nachttrein zullen gaan of toch maar een vlucht te boeken?

Dag 1: Vlucht
Dag 2: Aankomst vroeg in Bangkok
Dag 3: Bangkok
Dag 4: Bangkok -> Kanchanabouri
Dag 5: Kanchanabouri
Dag 6: Kanchanabouri -> Ayutthaya -> Nachttrein naar Chiang Mai
Dag 7: Chiang Mai
Dag 8: Chiang Mai
Dag 9: Chiang Mai
Dag 10: Chiang Mai
Dag 11: Chiang Mai
Dag 12: Chiang Mai -> Vlucht naar Surat Thani -> Khao Sok
Dag 13: Khao Sok
Dag 14: Khao Sok
Dag 15: Khao Sok -> Koh Samui
Dag 16: Koh Samui
Dag 17: Koh Samui
Dag 18: Koh Samui
Dag 19: Koh Samui
Dag 20: Koh Samui -> Surat Thani -> Vlucht naar Bangkok
Dag 21: Bangkok
Dag 22: Vlucht naar huis

Alvast bedankt!
  maandag 26 maart 2018 @ 14:40:01 #192
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_178099248
Volgens mij wel een mooie planning. Ik denk dat wij op Chiang Mai na een beetje dezelfde invulling hadden voor 3 weken, 4 jaar geleden. Ipv Chiang Mai hebben we daar een aantal dagen op Koh Phi Phi doorgebracht. En iets langer in Bangkok (dat had achteraf wel korter gemogen).

Khao Sok zou ik er vooral inlaten, prachtig daar.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_178099260
Wat is je planning in Chiang mai
pi_178100417
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:40 schreef LuNaTiC het volgende:
Volgens mij wel een mooie planning. Ik denk dat wij op Chiang Mai na een beetje dezelfde invulling hadden voor 3 weken, 4 jaar geleden. Ipv Chiang Mai hebben we daar een aantal dagen op Koh Phi Phi doorgebracht. En iets langer in Bangkok (dat had achteraf wel korter gemogen).

Khao Sok zou ik er vooral inlaten, prachtig daar.
Khao Sok hoor ik inderdaad goede verhalen over, dat is wel een zekerheidje in onze route.
Koh Phi Phi hebben we ook naar gekeken maar dat is in Juli volgens mij niet de beste optie, vandaar dat we voor Koh Samui hebben gekozen (vooralsnog).

quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:40 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Wat is je planning in Chiang mai
Eigenlijk hebben we tot nu toe alleen 1 gehele dag voor het Elephant Nature Park staan, en willen we graag gaan ziplinen. Voor de rest staat alles nog redelijk open, dus als je nog tips hebt? :)
pi_178100494
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:18 schreef Waelreyad het volgende:

[..]

Khao Sok hoor ik inderdaad goede verhalen over, dat is wel een zekerheidje in onze route.
Koh Phi Phi hebben we ook naar gekeken maar dat is in Juli volgens mij niet de beste optie, vandaar dat we voor Koh Samui hebben gekozen (vooralsnog).

[..]

Eigenlijk hebben we tot nu toe alleen 1 gehele dag voor het Elephant Nature Park staan, en willen we graag gaan ziplinen. Voor de rest staat alles nog redelijk open, dus als je nog tips hebt? :)
Een scooter huren en een overnachting in Pai erbij pakken! Toffe weg en een toffe plaats _O_
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_178101538
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:18 schreef Waelreyad het volgende:
Eigenlijk hebben we tot nu toe alleen 1 gehele dag voor het Elephant Nature Park staan, en willen we graag gaan ziplinen. Voor de rest staat alles nog redelijk open, dus als je nog tips hebt? :)
Ik vroeg het me vooral af omdat ik het best veel dagen in Chiang Mai vind.
pi_178103373
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:12 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Ik vroeg het me vooral af omdat ik het best veel dagen in Chiang Mai vind.
Ja hier zat ik dus ook over te twijfelen. We zouden bijv. ook een overnachting in Ayutthaya kunnen doen, en dan 4 nachten Chiang Mai. Of inderdaad zoals hierboven gezegd een overnachting in Pai. Damn,te veel mogelijkheden ;-)
pi_178202034
Heeft iemand hier al een keer 1 a 2 dagen nadat het toeristenvisum is verlopen Thailand verlaten? Ik vlieg zondag 1 april en vlieg 3 mei weer terug. Dus dan ben ik 1 dag te laat. Heb gelezen dat je een boete kunt krijgen maar erger dan dit niet toch?
pi_178206834
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 21:48 schreef Yasmin23 het volgende:
Heeft iemand hier al een keer 1 a 2 dagen nadat het toeristenvisum is verlopen Thailand verlaten? Ik vlieg zondag 1 april en vlieg 3 mei weer terug. Dus dan ben ik 1 dag te laat. Heb gelezen dat je een boete kunt krijgen maar erger dan dit niet toch?
Hoezo zou je dit in het Thailand anno 2018 doen. Het is illegaal, dus het kan je gewoon in de politiecel laten komen. De tijd dat overstayen geen probleem was is al lang niet meer.
pi_178206879
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 01:47 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Hoezo zou je dit in het Thailand anno 2018 doen. Het is illegaal, dus het kan je gewoon in de politiecel laten komen. De tijd dat overstayen geen probleem was is al lang niet meer.
Voor 1 dag ga je echt niet cel in hoor. Ik zou t zelf gewoon doen. Als je beetje stressig bent even verlenging halen bij zo'n vvv
pi_178206884
En andere boete aftikken direct na de check.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_178206886
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 01:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Voor 1 dag ga je echt niet cel in hoor. Ik zou t zelf gewoon doen. Als je beetje stressig bent even verlenging halen bij zo'n vvv
Het gebeurd gewoon.
pi_178206899
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 01:51 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Het gebeurd gewoon.
Ik heb daar echt nog nooit van gehoord
pi_178206941
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 01:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik heb daar echt nog nooit van gehoord
Totdat je een random check op je krijgt op je overstay dag
pi_178206952
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 01:56 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Totdat je een random check op je krijgt op je overstay dag
Ja theoretisch kan je in Nederland ook gezeik krijgen zonder id of paspoort in je zak.
pi_178206961
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 01:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja theoretisch kan je in Nederland ook gezeik krijgen zonder id of paspoort in je zak.
Als blanke Zeeuw theoretisch.
pi_178206986
Ik zou het verder wel aan durven, maar zou niet weten waarom je het bewust zou doen.
pi_178206996
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 02:02 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Ik zou het verder wel aan durven, maar zou niet weten waarom je het bewust zou doen.
Omdat alternatief is 50 euro en een middag formulieren invullen
pi_178207002
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 02:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Omdat alternatief is 50 euro en een middag formulieren invullen
Of gewoon je vlucht fatsoenlijk boeken.
pi_178207010
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 02:03 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Of gewoon je vlucht fatsoenlijk boeken.
Ja das nu beetje laat he
pi_178207014
Gelukkig heb ik Thai elite visum.
pi_178207081
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 02:05 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Gelukkig heb ik Thai elite visum.
Mij kennen ze gewoon
  zaterdag 31 maart 2018 @ 05:51:13 #213
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_178207646
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 21:48 schreef Yasmin23 het volgende:
Heeft iemand hier al een keer 1 a 2 dagen nadat het toeristenvisum is verlopen Thailand verlaten? Ik vlieg zondag 1 april en vlieg 3 mei weer terug. Dus dan ben ik 1 dag te laat. Heb gelezen dat je een boete kunt krijgen maar erger dan dit niet toch?
In principe krijg je op het moment voor 1 dag hooguit een boete en een stempel in je paspoort dat je stout bent geweest. Waarschijnlijk dat niet eens. Maar ja: "in principe" en "op het moment". Probleem met Thailand is dat je nooit precies weet wanneer er weer een crackdown komt en alle regels nageleefd worden. Bovendien is het niet 1 dag he? Ik zou het niet doen.
pi_178207908
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 05:51 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

In principe krijg je op het moment voor 1 dag hooguit een boete en een stempel in je paspoort dat je stout bent geweest. Waarschijnlijk dat niet eens. Maar ja: "in principe" en "op het moment". Probleem met Thailand is dat je nooit precies weet wanneer er weer een crackdown komt en alle regels nageleefd worden. Bovendien is het niet 1 dag he? Ik zou het niet doen.
Het visum gaat toch in op het moment dat je landt?
pi_178207913
De boete heb ik al rekening mee gehouden. Geloof 500 baht per dag? Zou wel erg gemeen zijn als ze mij hiervoor in de bak gooien :P Mijn vlucht gaat trouwen om 0100 op 3 mei. Dus ben 2 mei al voorbij de douane op Bangkok.

[ Bericht 16% gewijzigd door bitterbal op 31-03-2018 08:47:38 ]
pi_178209669
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 07:57 schreef Yasmin23 het volgende:
De boete heb ik al rekening mee gehouden. Geloof 500 baht per dag? Zou wel erg gemeen zijn als ze mij hiervoor in de bak gooien :P
Gelukkig is de Thaise politie altijd zo lief en meegaand.
pi_178209716
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 05:51 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Probleem met Thailand is dat je nooit precies weet wanneer er weer een crackdown komt en alle regels nageleefd worden.
Precies dit. Of als ze opeens weer wat regels bijbedenken. :+
  FOK!fotograaf zaterdag 31 maart 2018 @ 13:01:17 #218
364681 over_hedge
pi_178211382
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 07:57 schreef Yasmin23 het volgende:
De boete heb ik al rekening mee gehouden. Geloof 500 baht per dag? Zou wel erg gemeen zijn als ze mij hiervoor in de bak gooien :P Mijn vlucht gaat trouwen om 0100 op 3 mei. Dus ben 2 mei al voorbij de douane op Bangkok.
Ah joh. Thaise gevangenis staat bekend als beste van heel de wereld <3 een hoop liefde daar
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_178211872
Alsof je in de bak wordt gegooid voor 1 dag overstay.... Geloven jullie toch niet echt?
pi_178212027
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:30 schreef Yasmin23 het volgende:
Alsof je in de bak wordt gegooid voor 1 dag overstay.... Geloven jullie toch niet echt?
Hoe bekend ben jij met Thaise politie?
pi_178212056
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:41 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Hoe bekend ben jij met Thaise politie?
Is de 4e keer dat ik ga. Maar serieus. Genoeg mensen die 1 of 2 dagen overstay hebben op het vliegveld in Bangkok. Ik geloof echt niet dat ze al die mensen de bak in gooien.
pi_178212095
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Is de 4e keer dat ik ga. Maar serieus. Genoeg mensen die 1 of 2 dagen overstay hebben op het vliegveld in Bangkok. Ik geloof echt niet dat ze al die mensen de bak in gooien.
Waarom vraag je het dan. Als je geen interesse hebt in mensen die er wel ervaring mee hebben.

Als je het vliegveld haalt is het idd gewoon een boete, als je een random check krijgt is het wel een probleem.
pi_178212101
Thailand is geen land waar ik überhaupt zo'n risico al is ie klein zou willen lopen.
pi_178212167
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:45 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Waarom vraag je het dan. Als je geen interesse hebt in mensen die er wel ervaring mee hebben.

Als je het vliegveld haalt is het idd gewoon een boete, als je een random check krijgt is het wel een probleem.
Omdat ik nergens heb gevraagd naar aanvaringen met de politie. Het gaat om de douane op het vliegveld zelf. Sowieso is het niet mijn doel om in aanraking te komen met de politie. En misschien waren er wel fokkers met dezelfde ervaringen van 1 a 2 dagen overstay.
pi_178212180
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat ik nergens heb gevraagd naar aanvaringen met de politie. Het gaat om de douane op het vliegveld zelf. Sowieso is het niet mijn doel om in aanraking te komen met de politie. En misschien waren er wel fokkers met dezelfde ervaringen van 1 a 2 dagen overstay.
Politie in Thailand doen nog wel eens random checks hè.
pi_178212295
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:48 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Politie in Thailand doen nog wel eens random checks hè.
Ja weet ik. 1 mei ben ik onderweg terug naar Bangkok. En 2 mei ga ik eind van de avond naar het vliegveld, waar ik voor de 3e al door douane ben.
pi_178212339
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja weet ik. 1 mei ben ik onderweg terug naar Bangkok. En 2 mei ga ik eind van de avond naar het vliegveld, waar ik voor de 3e al door douane ben.
Ik zou het gewoon aandurven. Ik vind het alleen kinderlijk naïef om niet te geloven dat het mogelijk is dat het een probleem kan worden. In een land waar de wet zo streng of los kan worden opgevat als de politieambtenaar op dat moment wil.

En bij een check idd zoals eerder gezegd gewoon gelijk betalen.
pi_178212386
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:56 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon aandurven. Ik vind het alleen kinderlijk naïef om niet te geloven dat het mogelijk is dat het een probleem kan worden. In een land waar de wet zo streng of los kan worden opgevat als de politieambtenaar op dat moment wil.

En bij een check idd zoals eerder gezegd gewoon gelijk betalen.
Ik zou ook geen probleem van die boete maken. In Bangkok ben ik nog nooit gecontroleerd door de polite. Verwacht dan gewoon in een hotel te zitten en savonds een taxi naar het vliegveld. Denk dat ze op het vliegveld van Bangkok genoeg mensen hebben die 1 a 2 dagen overstay hebben. Alleen die 2 mei is een probleem met de overstay.
pi_178241878
Is er weleens iemand met de auto naar Samui geweest? En welke plek op Samui is leuk om te verblijven?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 2 april 2018 @ 19:25:54 #230
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178262702
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik zou ook geen probleem van die boete maken. In Bangkok ben ik nog nooit gecontroleerd door de polite. Verwacht dan gewoon in een hotel te zitten en savonds een taxi naar het vliegveld. Denk dat ze op het vliegveld van Bangkok genoeg mensen hebben die 1 a 2 dagen overstay hebben. Alleen die 2 mei is een probleem met de overstay.
Dat je overigens op 2 mei al door de douane gaat en je vlucht om 01:00 uur is maakt niet uit, men kijkt naar de vertrektijd op je ticket en op basis hiervan wordt je 'overstay' bepaalt.
Om die reden wordt één dag 'overstay' ook niet in rekening gebracht, allereerst om te voorkomen dat mensen welke midden in de nacht vliegen opeens worden geconfronteerd met een overtreding terwijl ze te goeder trouw zijn en zelfs al door de immigratie gaan voordat ze de daadwerkelijk 'overstay' zouden hebben en als bijvoorbeeld bij vertraging opeens de vlucht van 23:00 uur om 01:00 uur zou gaan dan zou je helemaal mensen onterecht boetes gaan opleggen. (Lees dan krijgt het kantoortje waar naartoe je wordt doorverwezen het heel erg druk en kost het allemaal veel te veel tijd om dit uit te zoeken).

In jouw geval heb je dus 2 dagen 'overstay' en krijg je een boete van 1000 THB zolang dit maar op het vliegveld bij de reguliere controle wordt opgemerkt. (De kosten zijn 500 THB per dag, waar de eerste dag niet in rekening wordt gebracht, maar bij 2 dagen wordt de eerste dag wel meegenomen).

En nu wordt het merendeel van de toeristen inderdaad niet zomaar gecontroleerd in Thailand op straat. Gelukkig niet, maar als je betrokken raakt bij een incident, bijvoorbeeld een verkeersongeluk, dan kan opeens dit wel een probleem worden.
Daarnaast kan bij vertrek naar Thailand een luchtvaartmaatschappij jouw weigeren om mee te nemen als je geen bewijs van een visa hebt voor de duur van je verblijf, of een vliegticket waarin je aantoont binnen de 30 dagen Thailand weer te verlaten.
Wanneer je vliegt met een Air Asia uit de omliggende landen, dit is mij nog nimmer gevraagd, maar bijvoorbeeld vanuit Australië of Nederland al diverse keren
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_178264625
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 19:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Daarnaast kan bij vertrek naar Thailand een luchtvaartmaatschappij jouw weigeren om mee te nemen als je geen bewijs van een visa hebt voor de duur van je verblijf, of een vliegticket waarin je aantoont binnen de 30 dagen Thailand weer te verlaten.
Wanneer je vliegt met een Air Asia uit de omliggende landen, dit is mij nog nimmer gevraagd, maar bijvoorbeeld vanuit Australië of Nederland al diverse keren
Emirates vraagt mij dit standaard inderdaad.
Terwijl british airways het me zelden vraagt.
pi_178264673
Anyway, vanaf begin augustus dan toch eindelijk permanent naar Thailand.
pi_178265175
quote:
17s.gif Op maandag 2 april 2018 20:51 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Anyway, vanaf begin augustus dan toch eindelijk permanent naar Thailand.
Waar ga je wonen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_178266015
quote:
11s.gif Op maandag 2 april 2018 21:06 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Waar ga je wonen?
In eerste instantie Chiang Mai voor de eerste periode.
Maar op termijn zal het wel Bangkok worden.
  maandag 2 april 2018 @ 22:16:23 #235
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_178267110
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik zou ook geen probleem van die boete maken. In Bangkok ben ik nog nooit gecontroleerd door de polite. Verwacht dan gewoon in een hotel te zitten en savonds een taxi naar het vliegveld. Denk dat ze op het vliegveld van Bangkok genoeg mensen hebben die 1 a 2 dagen overstay hebben. Alleen die 2 mei is een probleem met de overstay.
Met een beetje geluk gaat je dit slechts 1000Bt kosten. Met iets minder geluk bij een random check, mag je met de boevenwagen mee en zoeken ze het op het bureau wel uit. En bij een ongeluk weigert de luchtvaartmaatschappij je op Schiphol. In het laatste geval kun je ter plekke nog hard op zoek naar het goedkoopste enkeltje van een LCC die cross border vliegt. Mogelijkheden te over natuurlijk......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 17 april 2018 @ 09:02:23 #236
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_178570893
Weet iemand wanneer de beste tijd is om te reizen als je groene rijstvelden wilt zien? Dus circa 1 a 2 maanden voor de oogst schat ik?
  dinsdag 17 april 2018 @ 12:31:21 #237
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178574885
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 19:28 schreef Hallojo het volgende:
Is er weleens iemand met de auto naar Samui geweest? En welke plek op Samui is leuk om te verblijven?
Niet met de auto naar Samui, maar er wel met de auto rondgereden. Is prima te doen. In de dorpjes wat drukker, maar allemaal niet schokkend. Wij vonden Mae Nam (en dan met name de westkant) leuk. Niet druk (in augustus) en in Mae Nam zelf een ok avondmarkt.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  dinsdag 17 april 2018 @ 12:34:26 #238
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178574968
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:30 schreef Yasmin23 het volgende:
Alsof je in de bak wordt gegooid voor 1 dag overstay.... Geloven jullie toch niet echt?
Gebeurt niet. Je wordt hooguit even apart genomen. Boete betalen. Wellicht een aantekening en dan mag je verder.

Zelf geen ervaring mee overigens ik hou me netjes aan de regels zodat ze niks op me aan te merken hebben.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 22 april 2018 @ 10:33:25 #239
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_178669277
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Gebeurt niet. Je wordt hooguit even apart genomen. Boete betalen. Wellicht een aantekening en dan mag je verder.

Zelf geen ervaring mee overigens ik hou me netjes aan de regels zodat ze niks op me aan te merken hebben.
Daar zou ik tegenwoordig maar niet zo zeker van zijn bij een controle op straat of onderweg. Op het vliegveld bij vertrek zal dit dan wel weer het geval zijn. Maar waarom zou je het doen, hou je aan de regels of zorg dat je een visum op de ambassade aanvraagt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 22 april 2018 @ 11:25:36 #240
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178670192
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 10:33 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Daar zou ik tegenwoordig maar niet zo zeker van zijn bij een controle op straat of onderweg. Op het vliegveld bij vertrek zal dit dan wel weer het geval zijn. Maar waarom zou je het doen, hou je aan de regels of zorg dat je een visum op de ambassade aanvraagt.
Hoezo "tegenwoordig"? De junta is juist relaxter richting toeristen dan de democratische overheid voorheen dat was. Echt niet dat ze moeilijk moeilijk gaan doen over een paar dagen overstay als je kan aantonen dat je een vliegticket hebt etc...
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 22 april 2018 @ 11:48:17 #241
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_178670617
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2018 11:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoezo "tegenwoordig"? De junta is juist relaxter richting toeristen dan de democratische overheid voorheen dat was. Echt niet dat ze moeilijk moeilijk gaan doen over een paar dagen overstay als je kan aantonen dat je een vliegticket hebt etc...
Laten we die discissie hier maar niet voeren omdat zowel jij als ik er geen harde bewijzen voor hebben hoe de puppies, die de democratie daar om zeep geholpen hebben, er mee omgaan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 22 april 2018 @ 11:48:56 #242
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178670629
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 11:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Laten we die discissie hier maar niet voeren omdat zowel jij als ik er geen harde bewijzen voor hebben hoe de puppies, die de democratie daar om zeep geholpen hebben, er mee omgaan.
Ik woon daar
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 22 april 2018 @ 15:38:58 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178674626
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2018 11:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik woon daar
Het probleem met Thailand is dat op het oog het prima lijkt, en op zich heb je als gemiddelde toerist inderdaad niets te vrezen en gebeuren er zeker niet zomaar razzia's midden in Bangkok op Sukhumvit road.
Maar sinds de junta daar zit is er wel degelijk wat veranderd, de eisen voor verblijf in Thailand zijn (terecht) wel degelijk aangescherpt bijvoorbeeld back 2 back verblijf kan niet meer, ook zijn er een flink aantal, vooral Aziatische 'bezoekers' welke werkzaam zijn opgepakt in Razzia's en daarna het land uitgezet en ook de Russische touroperators hebben flink wat donaties moeten doen en Thai in dienst te nemen om hun model van eigen medewerkers ter plaatse als hostess uit te kunnen blijven voeren.

Zonder een kant te kiezen, het alleen daar wonen is niet voldoende om te kunnen zeggen dat je een land begrijpt, om dat te kunnen zal je echt bijvoorbeeld op consulair niveau actief moeten zijn.

De kans is natuurlijk vrij klein dat je bij een overstay van een paar dagen in de problemen komt, maar als je betrokken raakt bij een ongeluk, en jij bent bijvoorbeeld fout doordat je met een auto een brommer omver rijdt waar een Thai op zit, men komt erachter dat jij geen geldig visum voor verblijf hebt, dan is er wel een probleem.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 22 april 2018 @ 20:12:22 #244
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178681093
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 15:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het probleem met Thailand is dat op het oog het prima lijkt, en op zich heb je als gemiddelde toerist inderdaad niets te vrezen en gebeuren er zeker niet zomaar razzia's midden in Bangkok op Sukhumvit road.
Maar sinds de junta daar zit is er wel degelijk wat veranderd, de eisen voor verblijf in Thailand zijn (terecht) wel degelijk aangescherpt bijvoorbeeld back 2 back verblijf kan niet meer,
Dat is wel grappig want ik doe dat al jaren zonder een opmerking, met expliciet goedkeurend oog van de immigration office.

quote:
ook zijn er een flink aantal, vooral Aziatische 'bezoekers' welke werkzaam zijn opgepakt in Razzia's en daarna het land uitgezet en ook de Russische touroperators hebben flink wat donaties moeten doen en Thai in dienst te nemen om hun model van eigen medewerkers ter plaatse als hostess uit te kunnen blijven voeren.
Dat Russen aangepakt worden is een ander verhaal.

quote:
Zonder een kant te kiezen, het alleen daar wonen is niet voldoende om te kunnen zeggen dat je een land begrijpt, om dat te kunnen zal je echt bijvoorbeeld op consulair niveau actief moeten zijn.
Ik begrijp het land beter dan je denkt. Ik ken veel mensen die dus met visum procedures bezig zijn en ik ken mensen op hogere plekken in de overheid, consultants op corruptie, daarnaast is mijn vriendin een dochter van een hoge ambtenaar.

Dus ok ... jij weet het vast beter dan ik.

quote:
De kans is natuurlijk vrij klein dat je bij een overstay van een paar dagen in de problemen komt, maar als je betrokken raakt bij een ongeluk, en jij bent bijvoorbeeld fout doordat je met een auto een brommer omver rijdt waar een Thai op zit, men komt erachter dat jij geen geldig visum voor verblijf hebt, dan is er wel een probleem.
Tsja dit verraad wel een beetje je gebrek aan kennis (met alle respect). Als jij in Thailand bij een ongeluk betrokken raakt dan is je visumstatus wel ongeveer het laatste waar je je druk over moet maken. _O-
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178696239
Aan alle ervaringsdeskundigen hier; ik wil vanaf half juli een maandje naar Thailand (en evt Cambodja). Doel: chillen, bijkomen, strandhangen en wat mooie dingen zien. Mijn plan is om een paar dagen na aankomst in Bangkok door te vliegen naar één van de eilanden in het zuiden. Maar dan de vraag: welke? :s)

Ik (30) hoef me op het nader te bepalen eiland ook weer niet gelijk onder te dompelen in hordes zuipende backpackers, maar er moet wel wat te doen zijn en je moet een leuk feestje kunnen vieren. Qua regenseizoen is juli volgens mij ook tricky?
Graag advies!
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
  maandag 23 april 2018 @ 21:25:46 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178701899
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2018 20:12 schreef SpecialK het volgende:
Dat is wel grappig want ik doe dat al jaren zonder een opmerking, met expliciet goedkeurend oog van de immigration office.
Jij begrijpt ook dat ik daarmee bedoel de visa exemption. Als je de juiste (werk) visa hebt kan je natuurlijk gewoon in Thailand verblijven, maar met de visa exemption van 30 dagen welke de gemiddelde Europese toerist mee verblijft kan dat dus niet meer.

quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2018 20:12 schreef SpecialK het volgende:
Ik begrijp het land beter dan je denkt. Ik ken veel mensen die dus met visum procedures bezig zijn en ik ken mensen op hogere plekken in de overheid, consultants op corruptie, daarnaast is mijn vriendin een dochter van een hoge ambtenaar.

Dus ok ... jij weet het vast beter dan ik.
Ik beweer nergens dat ik het beter weet. Wat ik wil aangeven is dat een gemiddelde toerist niet het verkeerde advies moet worden gegeven.
Prima dat jij allemaal mensen kent op hoge plekken, jouw vriendin haar vader een hoge ambtenaar is dat kan, maar betekent voor de gemiddelde toerist nog niets, want die heeft al die 'contacten' niet.

quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2018 20:12 schreef SpecialK het volgende:
Tsja dit verraad wel een beetje je gebrek aan kennis (met alle respect). Als jij in Thailand bij een ongeluk betrokken raakt dan is je visumstatus wel ongeveer het laatste waar je je druk over moet maken.
Dit was misschien een extreem voorbeeld maar niet onwaar, wat jij niet wilt zien is dat een gemiddelde toerist wel degelijk opeens ergens (ongewild) betrokken bij kan raken waar er een controle kan plaatsvinden op visa status en dan heb je wel een probleem.

Het advies moet dus zijn als je vooraf al weet dat je te lang in Thailand verblijft dan de visa exemption van 30 dagen, dat je dan of vooraf een visa regelt of het land tijdig verlaat en weer terugkomt. Hoe laat het risico (in jouw ogen) ook is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 23 april 2018 @ 22:32:49 #247
286575 Roces18
Chef de party
pi_178703479
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:49 schreef Avalanche.. het volgende:
Aan alle ervaringsdeskundigen hier; ik wil vanaf half juli een maandje naar Thailand (en evt Cambodja). Doel: chillen, bijkomen, strandhangen en wat mooie dingen zien. Mijn plan is om een paar dagen na aankomst in Bangkok door te vliegen naar één van de eilanden in het zuiden. Maar dan de vraag: welke? :s)

Ik (30) hoef me op het nader te bepalen eiland ook weer niet gelijk onder te dompelen in hordes zuipende backpackers, maar er moet wel wat te doen zijn en je moet een leuk feestje kunnen vieren. Qua regenseizoen is juli volgens mij ook tricky?
Graag advies!
Zou lekker Eilandhoppen, koh tao, Koh samui, Koh Pangang. Kan je wel een feestje vieren;-)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_178915765
Ben weer terug. Kwam bij de douane. Moest mee met een meneer maar kreeg een stempel en geen boete dus niks aan de hand :P
  † In Memoriam † zondag 24 juni 2018 @ 02:15:55 #249
316829 Miek37
Joezi is een baas!
pi_180005110
Hallo, wij gaan in November voorgoed verhuizen naar Thailand waar we al 20 jaar op vakantie gaan. Het verschil is echter nu dat ook onze kater meegaat. We vliegen vanaf Brussel met Thai Airway direct naar Bangkok en diezelfde maatschappij vliegt ons 2 uur later door naar Krabi. We hebben inmiddels alle benodigde papieren, hij is gechipt en is gevacineerd.

Het enige waar ik me ongerust over maak is dat wij straks in Krabi aankomen en onze kater nog in Bangkok staat. Hou mn hart vast.

Heeft iemand daar ervaring mee die me gerust kan stellen?
pi_180005300
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 02:15 schreef Miek37 het volgende:
Hallo, wij gaan in November voorgoed verhuizen naar Thailand waar we al 20 jaar op vakantie gaan. Het verschil is echter nu dat ook onze kater meegaat. We vliegen vanaf Brussel met Thai Airway direct naar Bangkok en diezelfde maatschappij vliegt ons 2 uur later door naar Krabi. We hebben inmiddels alle benodigde papieren, hij is gechipt en is gevacineerd.

Het enige waar ik me ongerust over maak is dat wij straks in Krabi aankomen en onze kater nog in Bangkok staat. Hou mn hart vast.

Heeft iemand daar ervaring mee die me gerust kan stellen?
Tsja, met sommige luchtvaartmaatschappijen mag je je huisdieren als carry/on meenemen. Vloog je bv Lufthansa had je dat probleem niet.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  † In Memoriam † zondag 24 juni 2018 @ 04:52:50 #251
316829 Miek37
Joezi is een baas!
pi_180005607
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 02:45 schreef miro86 het volgende:

[..]

Tsja, met sommige luchtvaartmaatschappijen mag je je huisdieren als carry/on meenemen. Vloog je bv Lufthansa had je dat probleem niet.
Ja dat is niet relevant want de tickets zijn al geboekt, ik vroeg het ook meer in zn algemeenheid.
pi_180009169
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 02:15 schreef Miek37 het volgende:
Hallo, wij gaan in November voorgoed verhuizen naar Thailand waar we al 20 jaar op vakantie gaan. Het verschil is echter nu dat ook onze kater meegaat. We vliegen vanaf Brussel met Thai Airway direct naar Bangkok en diezelfde maatschappij vliegt ons 2 uur later door naar Krabi. We hebben inmiddels alle benodigde papieren, hij is gechipt en is gevacineerd.

Het enige waar ik me ongerust over maak is dat wij straks in Krabi aankomen en onze kater nog in Bangkok staat. Hou mn hart vast.

Heeft iemand daar ervaring mee die me gerust kan stellen?
Dan word je kater op een van de andere tientallen vluchten naar krabi gezet.
pi_180076464
Ik heb een beetje hulp nodig. We gaan binnenkort naar Thailand. Nu kom ik er achter dat Google maps daar niet off-line werkt. Weet iemand een goede app om makkelijk door Bangkok te navigeren. (te voet en met openbaar vervoer)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_180076578
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:09 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb een beetje hulp nodig. We gaan binnenkort naar Thailand. Nu kom ik er achter dat Google maps daar niet off-line werkt. Weet iemand een goede app om makkelijk door Bangkok te navigeren. (te voet en met openbaar vervoer)
Wij hadden daar een kaart gekocht en lekker wandelen en zoeken met de kaart in de hand, dan wordt je veel bewuster van waar je bent. Met een navigatie heb je geen idee en loop je doelloos achter een lijntje aan.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180077158
Ik gebruik altijd Navmii, maar die valt nog wel eens uit. In de auto rijdend door Bangkok is dat erg lastig, maar lopend niet zo'n probleem.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_180082032
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wij hadden daar een kaart gekocht en lekker wandelen en zoeken met de kaart in de hand, dan wordt je veel bewuster van waar je bent. Met een navigatie heb je geen idee en loop je doelloos achter een lijntje aan.
Het is wel handig als ie (net als google) aangeeft welke buslijn of trein je moet hebben.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_180082046
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 12:00 schreef Hallojo het volgende:
Ik gebruik altijd Navmii, maar die valt nog wel eens uit. In de auto rijdend door Bangkok is dat erg lastig, maar lopend niet zo'n probleem.
Werkt die ook met het openbaar vervoer?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_180082061
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 16:51 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Werkt die ook met het openbaar vervoer?
Geen idee eigenlijk, maar ik denk het niet.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_180082233
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 16:50 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Het is wel handig als ie (net als google) aangeeft welke buslijn of trein je moet hebben.
Als ik op reis ben heb ik helemaal geen zin om te letten op tijden of schema's. Bovendien lopen de bussen en treinen daar af en aan in Bangkok...je hebt daar niet zo'n bustijdenschema als in Nederland.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180085821
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 17:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als ik op reis ben heb ik helemaal geen zin om te letten op tijden of schema's. Bovendien lopen de bussen en treinen daar af en aan in Bangkok...je hebt daar niet zo'n bustijdenschema als in Nederland.
Dat klopt. Maar dan moet ik wel weten Welke bus of trein ik nodig heb en waar het station is ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_180085884
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:15 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar dan moet ik wel weten Welke bus of trein ik nodig heb en waar het station is ;)
Koop een Lonely Planet
  woensdag 27 juni 2018 @ 19:30:50 #262
6941 APK
Factual, I think.
pi_180086230
Is een goedkoop simkaartje met databundel niks?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_180086293
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:30 schreef APK het volgende:
Is een goedkoop simkaartje met databundel niks?
Daar ben ik idd over aan het denken maar ik vraag me af hoeveel data google maps slurp als het niet off line gebruikt kan worden. Ben bang dat dat een duur grapje is :'(
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 27 juni 2018 @ 21:55:29 #264
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_180090089
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:33 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Daar ben ik idd over aan het denken maar ik vraag me af hoeveel data google maps slurp als het niet off line gebruikt kan worden. Ben bang dat dat een duur grapje is :'(
Als je goedkoop wilt reizen is Google Maps inderdaad een uitkomst in Bangkok, die kan je aangeven welke buslijn je moet nemen om naar de bestemming te komen, want de Skytrain of Metro is niet altijd even handig naar elk punt.

Nu is een databundel in Thailand absoluut niet duur, ik kom zelf (prive) uit met een databundel van 2 GB voor 1 week voor iets van 80THB en dan luister ik ook nog radio. (Dat slurpt pas data).
Wat je kan doen om wat te besparen is om de kaarten van Google Maps vooraf via Wifi te laden, al heb ik geen idee of dat echt veel oplevert. Mijn probleem is meer de batterij van de Iphone die bij intensief gebruik dit echt geen dag volhoud, aan de andere kant, je hoeft niet altijd navigeren aan te zetten, je kan ook de route opzoeken en dan wordt de route aangegeven en kan je zelf in die richting lopen.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:18 schreef Patroon het volgende:
Wij hadden daar een kaart gekocht en lekker wandelen en zoeken met de kaart in de hand, dan wordt je veel bewuster van waar je bent. Met een navigatie heb je geen idee en loop je doelloos achter een lijntje aan.
Als je echt gaat lopen op navigatie, dat is inderdaad doelloos achter een lijntje aanlopen, maar een bevestiging dat je een goede kant op gaat is wel handig.
Ik kom er regelmatig achter dat ik overtuigd ben dat ik goed ga, op google maps zie dat ik dus compleet de verkeerde kant op loop....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_180096211
Maps.me kan ook. Kan je ook kaarten offline downloaden.

En idd je krijgt makkelijk 20gb internet voor paar honderd baht dus dat is t probleem totaal niet.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_180114212
Dan de k ik dat ik een lokale simkaart aanschaf. Makkelijkste oplossing. Bedankt voor alle info :)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  One tough cookie vrijdag 29 juni 2018 @ 01:23:33 #267
169210 liesje1979
pi_180114647
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 02:15 schreef Miek37 het volgende:
Hallo, wij gaan in November voorgoed verhuizen naar Thailand waar we al 20 jaar op vakantie gaan. Het verschil is echter nu dat ook onze kater meegaat. We vliegen vanaf Brussel met Thai Airway direct naar Bangkok en diezelfde maatschappij vliegt ons 2 uur later door naar Krabi. We hebben inmiddels alle benodigde papieren, hij is gechipt en is gevacineerd.

Het enige waar ik me ongerust over maak is dat wij straks in Krabi aankomen en onze kater nog in Bangkok staat. Hou mn hart vast.

Heeft iemand daar ervaring mee die me gerust kan stellen?
Oeh Miek, wat een heerlijke stap voor je!
pi_180751697
Zit eraan te denken om in oktober 2,5 week naar Thailand te gaan. Lees alleen dat het in het zuiden dan erg regenachtig kan zijn. Wat zijn de ervaringen hier wat betreft 'regenachtig'? Is dat een bui van een half uur en that's it? Of dagenlang regen?
  donderdag 26 juli 2018 @ 20:52:57 #269
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_180752602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 20:14 schreef Nashje het volgende:
Zit eraan te denken om in oktober 2,5 week naar Thailand te gaan. Lees alleen dat het in het zuiden dan erg regenachtig kan zijn. Wat zijn de ervaringen hier wat betreft 'regenachtig'? Is dat een bui van een half uur en that's it? Of dagenlang regen?
Ik heb 2 jaar geleden ongeveer 10 dagen in de omgeving van Rayong eind oktober doorgebracht en iedere dag regen, wat vaak rond de middag begon en ook tot wateroverlast op de weg veroorzaakte. Maar vorig jaar was ik er 7 dagen en was het maar 1 dag regenachtig. Ik was 2 jaar geleden na een paar dagen wel op het punt dat ik daar bijzonder ongelukkig van werd.

Dus het hangt ervan af of je in een bepaalde stroming zit. Kom je eind november / begin december of daarna dan is het weer wel aanmerkelijk beter en heb je weinig tot geen last van regen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181175250
Wij gaan over een maandje, twijfelen over Ko Samet, en dan vooral wat daarna te doen.. is het makkelijk eiland hoppen naar verdere eilanden, of handiger om terug naar BKK te gaan? Dit inzake dat mini me van 3 dit keer ook mee gaat :) Dus het wordt sowieso een hele andere vakantie voor ons.

Mijn ervaringen met het regenseizoen in het zuiden is dat het 's middag's tussen 16.00 en 18.00 even die kraan vol open gaat en thats it.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181175686
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:05 schreef Ener-G het volgende:
Wij gaan over een maandje, twijfelen over Ko Samet, en dan vooral wat daarna te doen.. is het makkelijk eiland hoppen naar verdere eilanden, of handiger om terug naar BKK te gaan? Dit inzake dat mini me van 3 dit keer ook mee gaat :) Dus het wordt sowieso een hele andere vakantie voor ons.

Mijn ervaringen met het regenseizoen in het zuiden is dat het 's middag's tussen 16.00 en 18.00 even die kraan vol open gaat en thats it.
Eiland hoppen zal niet heel makkelijk worden aangezien er niet veel eilanden direct in de buurt liggen. Er zijn dus volgens mij geen ferry diensten zoals je hebt bij Koh Tao, Koh Phangan en Koh Samui. Enkel rechts er van Koh Kut en nog een eiland. In mijn herinnering gingen er ook enkel bootjes van Koh Samet weer terug naar het vasteland van waaruit je bussen/busjes terug kan pakken naar Bangkok, Pattaya en andere plekken.
pi_181175930
Ja zo ver waren wij ook al. Komt nog bij dat het nog low season is, dus de bootjes dienstregeling zal ook wel gehalveerd zijn.

Andere optie is gewoon heel decadent vliegen op Koh Samui :P Maar daar zit dan wel weer een prijskaartje aan vast, en Samui zelf is qua accomodaties ook niet echt goedkoop.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181176309
In principe is Koh Samui erg populair bij de Thai zelf om een weekend de drukte van Bangkok te ontvluchten dus er zullen altijd wel bootjes op en neer pendelen.

Vliegen is wel het meest efficiënt ja :). Maar als je vliegen te duur vind, en je hebt de tijd, kan je ook kijken op https://12go.asia/en naar de opties voor bus en boot combi's. Die zijn normaal niet zo heel duur vanuit Bangkok
pi_181176610
Die bus/boot combi's van Lomprayah ken ik ja, boekten we meestal gewoon all-in-one via Lomprayah.com. De laatste keer vanuit BKK naar Surat Thani gevlogen met Nok Air en via Lomprayah een ticket Surat Thani - Koh Phangan gedaan. Dat ging prima.

Terugweg was iets minder, omdat alle vliegtickets al weg waren vanaf Surat Thani terug naar BKK werd het de Lomprayah catamaran naar Chumphon en vanaf daar de bus naar BKK. Die busrit was dus een dikke 13 uur :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181177476
Oehh ja dat is zuur. Het handige van die site is wel dat ze meerdere bedrijven laten zien voor het geval er 1 uitverkocht is. Heb zelf ook ervaring met de combi naar Chumphon, vooral het deel met de boot ben ik geen fan van :r. Als je verder de tijd hebt is het niet heel erg.

Overigens is Koh Samet niet te vergelijken met de andere eilanden. Er is eigenlijk niks te doen, behalve lekker rustig over het eiland met de scooter naar een viewpoint of een van de mooie strandjes. Vooral relaxen dus.
pi_181177680
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:08 schreef Ener-G het volgende:
Die bus/boot combi's van Lomprayah ken ik ja, boekten we meestal gewoon all-in-one via Lomprayah.com. De laatste keer vanuit BKK naar Surat Thani gevlogen met Nok Air en via Lomprayah een ticket Surat Thani - Koh Phangan gedaan. Dat ging prima.

Terugweg was iets minder, omdat alle vliegtickets al weg waren vanaf Surat Thani terug naar BKK werd het de Lomprayah catamaran naar Chumphon en vanaf daar de bus naar BKK. Die busrit was dus een dikke 13 uur :P
13 uur is wel erg lang. Met de auto heb ik er 6 uur over gedaan.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_181179174
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:46 schreef Vieuw het volgende:
Oehh ja dat is zuur. Het handige van die site is wel dat ze meerdere bedrijven laten zien voor het geval er 1 uitverkocht is. Heb zelf ook ervaring met de combi naar Chumphon, vooral het deel met de boot ben ik geen fan van :r. Als je verder de tijd hebt is het niet heel erg.

Overigens is Koh Samet niet te vergelijken met de andere eilanden. Er is eigenlijk niks te doen, behalve lekker rustig over het eiland met de scooter naar een viewpoint of een van de mooie strandjes. Vooral relaxen dus.
Ja dat chillen is precies de bedoeling ook, we hoeven geen boemende housemuziek tot in de ochtend met buckets vol cocktails en drugs en dronken malloten.

Een scooter wordt het ook niet (tenzij ze eentje met zijspan verhuren, dat lijkt me opzich nog wel lachen).

Opzich is de boot van Koh Samui/Phangan/Tao naar Chumpon prima te doen (neem wel de catamaran, de 'gewone' is nog veeel trager), maar niet in het regenseizoen als de zee wat ruiger is. Dan zit je tussen de kotsende britten en australiers opgesloten, want de deuren zijn dicht vanwege de golfslag :P Dan wordt het wel een lang boottochtje ja. Voorzover ik weet is Lomprayah ook de enige die met (snelle) catamarans vaart trouwens.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181181192
Dan zit je op Koh Samet wel goed!

Zo te horen heb ik dan dus nog geluk gehad dat ik even buiten in de frisse lucht heb kunnen staan haha. En dat was nog met zo'n Catamaran ipv oudere normale boot die ook meer schommelen.
pi_181190385
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 16:19 schreef Vieuw het volgende:
Dan zit je op Koh Samet wel goed!

Zo te horen heb ik dan dus nog geluk gehad dat ik even buiten in de frisse lucht heb kunnen staan haha. En dat was nog met zo'n Catamaran ipv oudere normale boot die ook meer schommelen.
Dit idee:

:P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181192268
quote:
Aaaa shit zeg, voor zo iets ben ik dus niet gemaakt :')
pi_181193652
quote:
Herkenbaar dit die fast boats in Azie, werd soms echt tegen het plafond gesmeten door de golven :D
pi_181196281
Met spoed terug naar Koh Phangan vanaf Ang Thong omdat er een onweersstorm aan kwam was ook wel leuk.. met de speedboat safari (zo'n ding waar 30-40 man op gaat) en dan golven van 2-3 meter pakken, en klats weer terug op het oppervlak, plens water over je heen elke keer, dat was wel een attractie op zich.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 15 augustus 2018 @ 18:19:55 #283
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_181208878
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:29 schreef Vieuw het volgende:

[..]

Eiland hoppen zal niet heel makkelijk worden aangezien er niet veel eilanden direct in de buurt liggen. Er zijn dus volgens mij geen ferry diensten zoals je hebt bij Koh Tao, Koh Phangan en Koh Samui. Enkel rechts er van Koh Kut en nog een eiland. In mijn herinnering gingen er ook enkel bootjes van Koh Samet weer terug naar het vasteland van waaruit je bussen/busjes terug kan pakken naar Bangkok, Pattaya en andere plekken.
Volgens mij haal je Koh Samet en Koh Chang hier door elkaar.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_181213171
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:19 schreef buzz1291 het volgende:
Koh Chang
Ik denk dat m'n formulering wat onhandig was. Bedoel met 'Koh Kut en nog een eiland' idd Koh Chang. Maar die kan je beide volgens mij niet direct vanaf Koh Samet bereiken
pi_181373652
Ik ga half november weer voor een maandje naar Thailand. Ik zit er aan te denken om vanuit Bangkok de nachttrein naar Chiang Mai te pakken. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Aan te raden of niet?
pi_181374066
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:32 schreef Toefjes het volgende:
Ik ga half november weer voor een maandje naar Thailand. Ik zit er aan te denken om vanuit Bangkok de nachttrein naar Chiang Mai te pakken. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Aan te raden of niet?
Ik zou lekker vliegen als ik jou was.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_181374894
Opzich is het wel een belevenis, maar na het een keer gedaan te hebben zijn we daarna heel decadent gaan vliegen.. Zoveel zie je niet vanuit de trein als het donker is.

De tickets zijn duurder dan treinkaartjes maar het weegt niet op tegen de tijdwinst.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:56:21 #288
69994 seto
-|||--------|||-
pi_181376547
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:32 schreef Toefjes het volgende:
Ik ga half november weer voor een maandje naar Thailand. Ik zit er aan te denken om vanuit Bangkok de nachttrein naar Chiang Mai te pakken. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Aan te raden of niet?
'S ochtends vroeg de zonsopgang zien aan de achterkant is op zich wel tof maar ik zou gewoon lekker gaan vliegen. Ik had er ook een heel romantisch beeld van maar het viel best tegen, kon ook geen oog dicht doen.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_181379967
2 weken Thailand eind september is geen aanrader of wel?
pi_181380516
Waarom niet?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181380831
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:15 schreef kurk_droog het volgende:
2 weken Thailand eind september is geen aanrader of wel?
Zou niet weten waarom niet?

Als je die spookverhalen over regenseizoen bedoeld.. Niks van aantrekken. 2/3 uurtjes wat regen per dag gaat je vakantie echt niet verpesten hoor.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:04:03 #292
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_181381760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:42 schreef RipCity het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom niet?

Als je die spookverhalen over regenseizoen bedoeld.. Niks van aantrekken. 2/3 uurtjes wat regen per dag gaat je vakantie echt niet verpesten hoor.
Op zich valt het in bepaalde delen van Thailand wel mee, maar in Noord Thailand heb ik toch wel overstromingen in de steden door overvloedige regenval in September meegemaakt. En zelfs een keer een trip begin oktober, dat ik 2 weken toch behoorlijk ongelukkig werd.
Mij bevalt de periode eind november, begin december, als de prijzen voor vliegtickets, die dan voor eigen rekening zijn, goed te doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181384157
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:32 schreef Toefjes het volgende:
Ik ga half november weer voor een maandje naar Thailand. Ik zit er aan te denken om vanuit Bangkok de nachttrein naar Chiang Mai te pakken. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Aan te raden of niet?
Gewoon lekker vliegen zoals de rest hier zegt. Tegenwoordig praktisch even duur als reizen met de trein (ook vanaf Suvarnabhumi) en je bent er 12 keer zo snel. In het verleden wel eens de nachttrein gepakt vanuit BKK naar Chiang Mai puur vanwege de ervaring, maar deed geen oog dicht en vond het de extra moeite niet waard dus ik pak voortaan gewoon het vliegtuig.
pi_181384707
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:03 schreef boekenplank. het volgende:

[..]

Gewoon lekker vliegen zoals de rest hier zegt. Tegenwoordig praktisch even duur als reizen met de trein (ook vanaf Suvarnabhumi) en je bent er 12 keer zo snel. In het verleden wel eens de nachttrein gepakt vanuit BKK naar Chiang Mai puur vanwege de ervaring, maar deed geen oog dicht en vond het de extra moeite niet waard dus ik pak voortaan gewoon het vliegtuig.
Vloog laatst voor 12 euro vanuit Suvarnabhumi naar Chiang Mai, waarschijnlijk nog goedkoper dan de trein dus :P
pi_181384919
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:17 schreef ryan_gosling het volgende:

[..]

Vloog laatst voor 12 euro vanuit Suvarnabhumi naar Chiang Mai, waarschijnlijk nog goedkoper dan de trein dus :P
VietJet Air zeker? Prima maatschappij en lekker goedkoop.
pi_181384962
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:22 schreef boekenplank. het volgende:

[..]

VietJet Air zeker? Prima maatschappij en lekker goedkoop.
Jup ;)
  Moderator woensdag 22 augustus 2018 @ 22:43:35 #297
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_181385840
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:32 schreef Toefjes het volgende:
Ik ga half november weer voor een maandje naar Thailand. Ik zit er aan te denken om vanuit Bangkok de nachttrein naar Chiang Mai te pakken. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Aan te raden of niet?
Ik ga het in oktober uitproberen, dan kan ik het je zeggen :P
Schijnbaar is de nachttrein die om 18:10u vanuit Bangkok vertrekt een nieuwer type trein met een stuk meer luxe. Je kunt tegenwoordig ook vanaf 60 dagen voor vertrek via internet etickets kopen, scheelt ook weer een hoop gedoe

Ben wel ooit met de nachttrein vanuit Bangkok naar t zuiden gegaan in in ouder type trein, maar toen heb ik ook amper geslapen
pi_181387992
Ik vond de nachttrein juist chill. 9 uur in de avond vertrekken, 8 uur in de morgen aankomen. Zo verneuk je niet weer een halve dag met vliegen en al het gedoe wat daar bij komt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_181389756
En je bespaard er een hotel overnachting mee. Echt tijd ben je er niet mee kwijt als je redelijk kan slapen. Want je verplaatst je terwijl je andere zou slapen iit een vlucht overdag.
Ik vond het een prima alternatief en heb van beide opties gebruik gemaakt
pi_181392536
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:44 schreef over_hedge het volgende:
Ik vond de nachttrein juist chill. 9 uur in de avond vertrekken, 8 uur in de morgen aankomen. Zo verneuk je niet weer een halve dag met vliegen en al het gedoe wat daar bij komt
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 01:13 schreef opreis het volgende:
En je bespaard er een hotel overnachting mee. Echt tijd ben je er niet mee kwijt als je redelijk kan slapen. Want je verplaatst je terwijl je andere zou slapen iit een vlucht overdag.
Ik vond het een prima alternatief en heb van beide opties gebruik gemaakt
Dat zijn ook mijn overweging inderdaad.

Ik ga me er nog eens op beraden. Bedankt allen voor de adviezen ^O^
pi_181395473
De nieuwe nachttrein op dat traject vond ik ideaal. Modern en schoon en heb gewoon kunnen slapen. Leuk voor de afwisseling met vliegen. Prijs rond de 30 euro.

https://12go.asia/en/travel/bangkok/chiang-mai?date=2018-08-23
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')