abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174687468
registreer om deze reclame te verbergen
Voor de deskundigen. Ik heb twee offertes voor zonnepanelen liggen voor op het platte dak van mijn huis.

De ene leverancier kiest voor:
JASolar 275Wp Poly Zilver
Sunbeam Uni (lage dakbelasting, stormvast)

De andere kiest voor
SunPower SPR-E20-327-WHT
Flat Fix Fusion Plat dak

Beide kiezen voor een
SolarEdge SE3500 HD-Wave omvormer

Los van het verschil in WP (dat kan ik zelf ook zien) zoek ik informatie over de verschillen tussen de twee panelen en de montageconstructie. Is 1 van de twee systemen significant beter en waarom?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:47:13 #252
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174688075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:12 schreef secondant het volgende:
Voor de deskundigen. Ik heb twee offertes voor zonnepanelen liggen voor op het platte dak van mijn huis.

De ene leverancier kiest voor:
JASolar 275Wp Poly Zilver
Sunbeam Uni (lage dakbelasting, stormvast)

De andere kiest voor
SunPower SPR-E20-327-WHT
Flat Fix Fusion Plat dak

Beide kiezen voor een
SolarEdge SE3500 HD-Wave omvormer

Los van het verschil in WP (dat kan ik zelf ook zien) zoek ik informatie over de verschillen tussen de twee panelen en de montageconstructie. Is 1 van de twee systemen significant beter en waarom?
Ik heb de Sunpowers met een SolarEdge SE4000 omvormer.
Ik kan je helaas weining vertellen over de montageconstructie omdat ik een schuin dak heb, maar heb wel het idee dat net dit verschilt per installateur. Een sunpower bij de ene leverancier of de andere maakt niet echt uit natuurlijk.
Over de verschillen kan ik je weinig vertellen, wel heb ik getwijfeld tussen deze en panasonics, maar deze leverden gewoon iets meer maar zien er minder esthetisch uit. Op dit moment (van schrijven) leveren ze 33w per paneel op (maar zit de zon nog door een boom heen te schijnen)

Welke installateur is ter plaatse komen kijken?
N/A
pi_174688759
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:47 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik heb de Sunpowers met een SolarEdge SE4000 omvormer.
Ik kan je helaas weining vertellen over de montageconstructie omdat ik een schuin dak heb, maar heb wel het idee dat net dit verschilt per installateur. Een sunpower bij de ene leverancier of de andere maakt niet echt uit natuurlijk.
Over de verschillen kan ik je weinig vertellen, wel heb ik getwijfeld tussen deze en panasonics, maar deze leverden gewoon iets meer maar zien er minder esthetisch uit. Op dit moment (van schrijven) leveren ze 33w per paneel op (maar zit de zon nog door een boom heen te schijnen)

Welke installateur is ter plaatse komen kijken?

Beide zijn komen kijken. Zijn ook beide lokale partijen en geen internet partijen.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_174696120
registreer om deze reclame te verbergen
Flat fix Fusion is wel een goede opstelling. Alle rijen en panelen zitten aan elkaar gekoppeld. Minder belasting nodig dan bij een systeem waar alle rijen los van elkaar staan. Met systeem van Sunbeam heb ik geen ervaring.
  zondag 29 oktober 2017 @ 13:29:09 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174733434
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 18:39 schreef faston het volgende:
Flat fix Fusion is wel een goede opstelling. Alle rijen en panelen zitten aan elkaar gekoppeld. Minder belasting nodig dan bij een systeem waar alle rijen los van elkaar staan. Met systeem van Sunbeam heb ik geen ervaring.
Ah, dat is mooi dat het daar net over gaat, want die heb ik ook op een offerte staan (niet voor mezelf).
Verder staan daar 18 Waico WST275P6 panelen op en een SMA SB 4.0.... die combinatie vind ik een beetje aan de karige kant.
Ik weet ook niet wat ik nu nog van een aanbod van 275 panelen moet vinden, ik had verwacht dat het inmiddels wat hoger zou liggen, het ging de afgelopen jaren immers nogal hard en de mijne zijn 265 en die liggen er al bijna 2 jaar.

Maar goed die 18 Waico WST275P6 worden voor 2450 geoffreerd en de SMA voor 1.013 (dit is beiden ex BTW).
Verder natuurlijk de kosten voor de FlatFix Fusion en diverse andere kosten voor montage en installatie, maar dat is m'n grootste probleem niet in deze.

Vraag: hoe zijn die Waico panelen, en kan dat inmiddels voor die prijs niet met een wat hogere opbrengst, en is een omvormer met een max van 4.200 watt niet een beetje aan de krappe kant voor 4.950 Wp?
Het gaat om FlatFix, dus je hebt nooit de ideale hellingshoek, maar verder wel schaduwvrij en uiteraard zuid gericht.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 18 november 2017 @ 19:40:23 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175157976
Ik schop m nog even omhoog... anyone op bovenstaand verhaal?
En wat is het verhaal met Neo Solar Power panelen?
Dat is (net zoals de panelen uit de vorige post) een Taiwanees merk.... nou is Taiwan geen China (hoewel China vindt dat het wel China is), maar ik blijf me afvragen hoe goed dat spul is.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')