abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173364738
Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje. Ik ben sinds vandaag begonnen met Canesten Gyn tabletten. Het is een kuur van 3 tabletten voor 3 avonden. Eigenlijk had ik gepland om zaterdag seks te hebben. Kan dit als je deze tabletten neemt? In de beschrijving staat daar namelijk maar weinig over. Alleen dat de penis moet worden ingesmeerd met een anti-schimmel creme, maar mijn vriend en ik gebruiken gewoon condooms en de pil. Ik hoop dat iemand antwoord heeft hierop?
pi_173364757
Zo'n ei voor in je poes?
Doe maar geen seks.
niet langer incognito
pi_173364964
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:16 schreef 8777 het volgende:
Zo'n ei voor in je poes?
Doe maar geen seks.
Het is gewoon een tablet die door de vocht van je vagina opgelost wordt.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 16:26:19 #4
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173365036
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:23 schreef iemand101 het volgende:

[..]

Het is gewoon een tablet die door de vocht van je vagina opgelost wordt.
Nou, dan gewoon keihard neuken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173365247
Als je veilige seks hebt kan je geen infectie overdragen. Maar ik zou het toch afraden om nu seks te hebben. Je vagina is geïrriteerd, gun het de kans om te herstellen.

Als je hier vaker last van hebt kan ik je (voor tussen de kuren door) Premeno Duo aanraden. Dit zijn eitjes die je inbrengt en inwendig een dun laagje aanbrengen, als een soort permanent glijmiddel. Werkte voor mij heel goed.
pi_173382149
Heb hier ervaring mee met een ex; ze had die tablet ook op vrijdag ingebracht. Tijdens de sex op zaterdag kwam het goedje in een soort pastavorm weer mee naar buiten. Heb er niets aan overgehouden, maar ik zou even een paar dagen wachten tot het goed opgelost en ingetrokken/uitgewerkt is....
pi_173382689
Canesten Gyno (clotrimazol) wordt blijkbaar gebruikt bij/tegen een vaginale schimmelinfectie. Zo te lezen is het verkrijgbaar zonder recept... Dus hier de eerste vraag: heb je dit besproken met je huisarts en is dit middeltje toen geopperd, of heb je zelf besloten om het aan te schaffen (zonder het te bespreken met de huisarts)?

Mits je het hebt besproken met je huisarts: al overwogen om het aan hem/haar te vragen?

De bijsluiter: https://www.canesten.nl/s(...)esten_gyno_creme.pdf (beetje jammer dat het scans zijn en geen OCR is toegepast). Lees zo snel niets over gebruikt i.c.m. condooms.

Wat ik wel heb gevonden is:
quote:
Als je een vaginale schimmelinfectie hebt, kan vrijen pijnlijk zijn en een branderig gevoel geven. Seks terwijl de vagina niet vochtig genoeg is, irriteert bovendien de slijmvliezen. Gebruik een glijmiddel of wacht tot je schimmelinfectie weer over is. Crèmes en tabletten tegen een vaginale schimmelinfectie tasten trouwens condooms aan, waardoor ze tijdens en tot twee dagen na de behandeling niet betrouwbaar zijn.
https://www.gezondheidsne(...)le-schimmelinfecties.
En ook deze, een artikel uit 1995 ( :D! ): https://www.volkskrant.nl(...)bij-condoom~a399242/. Na 22 jaar is er vast het één en ander veranderd, maar vond 't geinig om dit tegen te komen.

Alhoewel... :o:

quote:
2) Bijwerkingen
Uitleg frequenties:

Regelmatig : bij meer dan 30 op de 100 mensen
Soms : bij 10 tot 30 op de 100 mensen
Zelden : bij 1 tot 10 op de 100 mensen
Zeer zelden : bij minder dan 1 op de 100 mensen

Op welke bijwerkingen moet ik letten?
Behalve het gewenste effect kan dit middel bijwerkingen geven. De belangrijkste bijwerkingen zijn de volgende.

Zelden
Vlak na het inbrengen last van een branderig gevoel, jeuk of irritatie. Dit verdwijnt weer.
Bij seksuele omgang vlak na het inbrengen kan bij de partner de penis tijdelijk geïrriteerd raken.
De crème kan het rubber van condooms aantasten. Een condoom kan daardoor makkelijker scheuren.
http://www.medischzoeken.nl/cache/2344.
Wat ik zou doen na het lezen hiervan? Huisarts bellen.

Wat ik eventueel zou overwegen? Wachten met neuken, zodat de vagina kan herstellen.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_173396674
Ik zou het niet doen, bij mij kwam dat tablet eruit en moest ik die kuur opnieuw doen.
pi_173412125
Bij mij werd toen ook geadviseerd door de dokter om de tablet voor het slapen gaan in te brengen, anders 'valt' hij eruit als je gaat lopen. De volgende dag kwam er idd een soort pasta/schuim uit. Dus het lijkt me niet zo verstandig...
pi_173646347
ist niet gelukt geneukt te worden dan? aangezien je 2 weekjes later nog geen seks hebt gehad..
pi_173671583
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:53 schreef hoechst het volgende:
ist niet gelukt geneukt te worden dan? aangezien je 2 weekjes later nog geen seks hebt gehad..
Heeft het tablet wel goed zijn werking kunnen doen!
pi_173715846
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:40 schreef fairydust1992 het volgende:

[..]

Heeft het tablet wel goed zijn werking kunnen doen!
of niet?
want 2 weken nadien is ze nog steeds niet geneukt. :)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')